quote:Als ze nog goede natte luiers heeft, of goed plast, dan is de kans op uitdroging minder groot. Verder kunt u in het mondje voelen, als de binnenkant van haar wang, of tong, droog aanvoelt dan is er uitdroging. Verder is sloomheid, extreme slaperigheid ook geen goed teken. En als u een weegschaal heeft kunt u kijken hoeveel ze afvalt.
Gelukkig hebben de meeste kinderen die een beetje uitgedroogd zijn erge dorst en willen ze wel drinken. Hele kleine slokjes, elk uur een beetje. Vertrouwt u het niet, dan meteen naar huisarts of ziekenhuis!
Who cares?quote:Op donderdag 3 maart 2005 16:24 schreef Sugar het volgende:
Ik wil nog even kwijt dat ik verdrietig ben over wat ze over Maria, mijn Maria, mijn meisje dat nooit zomaar huilt, zeiden op het kinderdagverblijf:
Je hebt babietjes die gewoon heel makkelijk zijn en alles wel goed vinden, en babies die dat niet zijn, die wat lastiger zijn en meer huilen en jullie hebben helaas (!!!!!!) die laatste.
Vind het zo'n vervelend gevoel en zo'n vervelende opmerking.![]()
![]()
quote:Op zondag 6 maart 2005 10:33 schreef Sjeen het volgende:
Heel herkenbaar Lb, vooral net als we een mooie poepluier aan het verschonen zijn![]()
Dat heeft Jordy ook ruim een week gehad.quote:Op zondag 6 maart 2005 13:24 schreef DaanBanaantje het volgende:
Dylan heeft last van ontstoken oogjes. Heeft iemand daar ervaring mee? Behalve gewoon goed schoonhouden heb ik geen idee wat ik ermee moet. Ik weet ook niet of het echt ontstoken is of dat er wat anders is. Er komt in ieder geval allemaal etter/slaap uit en er ligt een laagje vocht op zn oogbol.. Ook is de onderkant van zn oogje iets rood en opgezwollen. Tis zo'n zielig gezicht. hij krijgt zn oogje amper open, zeker als ie net wakker is.
Zo viel Léon dus van de commode, dus wees dubbel gewaarschuwd!!!quote:Op zondag 6 maart 2005 10:22 schreef Luchtbel het volgende:
Tex, hoe is het nu met Noah? En hoe gaat het met Morris?
Suiker je kan trouwens ook die liga door de hapjes prakken, misschien vult het dan wat meer als ze al wat binnen krijgt.
Jolie was vannacht helemaal overstuur. Er was een 'buren'ruzie voor onze deur met politie, zwaailichten en veel geschreeuw. Ze werd er bang van, ze was wakkeer en sloeg d'r handjes voor d'r ogen en snikte heel zielig. Toen maar in bed genomen en toen sliep ze na een uur wel weer verder. Ik vond het echt heel zielig.
Is dit trouwens herkenbaar?Ik moet d'r echt half vastbinden wil ik d'r aangekleed krijgen
[afbeelding]
Wil je niet wetenquote:Op zondag 6 maart 2005 13:43 schreef DaanBanaantje het volgende:
Oke.. dan zal ik even kijken hoe het verder gaat. Hij ligt nu te slapen. Heb het inderdaad schoongemaakt met afgekoeld gekookt water. Hoe lopen ze zoiets op? gaat dat gewoon "vanzelf"? Want verder zou ik geen idee hebben hoe die het heeft kunnen oplopen.
Ja ik weet het...je doet er alleen niks aan dat gehannes hequote:Op zondag 6 maart 2005 14:25 schreef dutchie het volgende:
[..]
Zo viel Léon dus van de commode, dus wees dubbel gewaarschuwd!!!
Wel sneu voor je kleine meisje dat ze zo overstuur was.
Andere speen nemen blijkbaar moet ze er teveel moeite voor doen waardoor ze uitgeput raakt en over 60 cc een uur doen dat lijkt mij niet normaalquote:Op zondag 6 maart 2005 16:32 schreef edje34 het volgende:
Onze dochter sanne is nu 17 dagen oud,en qau drinken gaat het niet goed denken we.
Ze drinkt wel de 8 voedingen maar over een flesje doet ze heel lang.
Ze drinkt nu 60cc en doet daar meer als een uur over.
Na 5 minuten drinken valt ze al in slaap,en we moeten haar steeds wakker maken om haar verder aan het drinken te krijgen.
Ook wil ze sàvonds niet in haar eigen bedje slapen blijkbaar is het daar te donker voor haar.
Wat kunen we hier aan doen??
alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
quote:Op zondag 6 maart 2005 16:32 schreef edje34 het volgende:
heeft iemand een tip voor ons?? het gaat nl om het volgende.
Onze dochter sanne is nu 17 dagen oud,en qau drinken gaat het niet goed denken we.
Ze drinkt wel de 8 voedingen maar over een flesje doet ze heel lang.
Ze drinkt nu 60cc en doet daar meer als een uur over.
Na 5 minuten drinken valt ze al in slaap,en we moeten haar steeds wakker maken om haar verder aan het drinken te krijgen.
Ook het verschonen vind ze niet pretig,ze krijst dan alles bij elkaar.
Ze word pas weer rustig als ze in een van onze armen ligt.
Ook wil ze sàvonds niet in haar eigen bedje slapen blijkbaar is het daar te donker voor haar,
terwijl we voldoende licht hebben voor haar.
Wat kunen we hier aan doen??
alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
De speen is goed,we gebruiken een speen van Avent en die loopt goed,ook de melk is goed op tempratuur.nu net weer ze drinkt wat tuttert even aan de fles en valt weer in slaap.quote:Op zondag 6 maart 2005 16:39 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Andere speen nemen blijkbaar moet ze er teveel moeite voor doen waardoor ze uitgeput raakt en over 60 cc een uur doen dat lijkt mij niet normaal![]()
Bedje misschien te koud, te warm, te vol maak het in elk geval rustig in het bedje geen speeltjes enzo. Donker lijkt mij sterk maar je weet het maar nooit bedlampje, deur op een kiertje met op de overloop het licht aan.
we hebben wel een 1,2,3, speen gehaald bij de Etos maar die is vanaf 3mnd.quote:Op zondag 6 maart 2005 16:55 schreef Githa het volgende:
de speen loopt misschien wel goed maar het klan zijn dat je dochtertje de voorkeur geeft aan een andere vorm... het kan ook zijn dat een gewone speen te veel energie kost...een 123 speen kan dan de oplossing zijn ik weet niet of die er zijn van avent, bibi en difrax heeft ze iig wel
thnxssquote:
Hebben we al gefaan Sugar maar dan drinkt ze zo gulzig dat ze zich verslikt en alles uitspuugt.quote:Op zondag 6 maart 2005 17:55 schreef Sugar het volgende:
Edje34, proberen gewoon, die 3-standenspeen.
Kan geen kwaad en als ze er teveel ineens door krijgt, ga je gewoon weer terug op ouwe speen.![]()
Hebben we allemaal geprobeerd,maar feit blijft dat ze toch elke keer in slaap valt na 10 of 15 ccquote:Op zondag 6 maart 2005 19:03 schreef E.T. het volgende:
Edje, mijn ervaring met Avent is dat je de speen er echt heel los op moet doen omdat ie anders zo goed als geen melk doorlaat. In het begin durf je waarschijnlijk niet zo (tenminste ik niet..) maar echt, hij moet er net niet afvallen. Regelmatig tijdens het drinken draai ik 'm nog losser (daar word je vanzelf handig in) omdat ie dan 'herrie' maakt. Als je niets meer hoort (let op: als ie vast zit hoor je ook niks, maar dan kan ie geen lucht aanzuigen en laat ie dus ook geen melk gaan) of hooguit een heel licht 'geklok' van lucht dat de fles inkomt loopt ie pas goed door.
weet jij waar ze die dodieflesjes+spenen verkopen??quote:Op zondag 6 maart 2005 20:06 schreef Leah het volgende:
Aventspenen waren hier bij beide kinderen geen succes, er zijn van dodie 3 standenspenen voor zuigelingen, helaas moet je dan wel de flessen erbij kopen. Het klinkt toch echt alsof ze er teveel moeite voor moet doen.
Sugar Thijs heeft ook nog bv maar hier is het momenteel zoquote:Op zaterdag 5 maart 2005 19:28 schreef Sugar het volgende:
Fluf en Knor, dank!
Lastig om iets uit "op te pikken" omdat jullie toch ook weer heel andere situaties hebben! Danyel met sonde, Jayden met borts en dus veel vaker een "eetmoment".
Ik denk nu aan ongeveer zoiets (afgaand op laatste dagen):
6..30 fles 180 cc en rijstebloem
hier ergens tussendoor water aanbieden?
10.00 fruit
12.00 fles 200 cc
hier ergens tussendoor water aanbieden?
tussendoor rijstewafel laten lebberen (meer is het niet echt, maar goed) ![]()
16.00 fles 200 cc
17.30 groente (en aardappel? en vlees/vis/ei?)
21.00 fles 180 cc
Ik twijfel dus over water of ander drinken tussendoor én over de warme hap van groente en misschien nog meer.
Maar Maria eet echt voor geen centimeter op dit moment, dus ik heb nog ff!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |