abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2005 @ 15:13:23 #101
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25347488
Ik ben helemaal vergeten te melden dat Noa vannacht van 10 uur 's avonds tot half 6 's ochtends heeft geslapen!! Echt zó lang...dat hebben we bij lange na niet meegemaakt.
Was helemaal verbaasd...ik dacht zelfs om vier uur 's nachts dat ze huilde maar dat bleek een babytje van de buren te zijn...zo erg ben ik eraan gewend dat ze vaker wakker word dat ik zelfs van een buurkindje wakker word!
pi_25347842
De huisarts denk aan een virus al zou hij niet weten welke. Maar hij vertouwd het niet helemaal ook omdat hij best veel afgevallen is en hij erg duf is. De koorts is niet terug gekomen tot nu toe. Nu heeft Djulian een temp van 36,4. Dus nu weer in de gaten houden of hij geen ondertemp krijgt. Wel net 120cc naar binnen gekregen
  donderdag 3 maart 2005 @ 15:42:06 #103
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25347888
Djulian
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:07:16 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25348195
Snoop, hoe is het met Morris?

Poemojn met de bus met kinderwagen is niet eng. Blijf er wel achter staan anders vliegt je wagen wel gekanteld tegen de deur aan als er even te hard door de bocht gegaan wordt.
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:24:27 #105
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25348367
Ik wil nog even kwijt dat ik verdrietig ben over wat ze over Maria, mijn Maria, mijn meisje dat nooit zomaar huilt, zeiden op het kinderdagverblijf:

Je hebt babietjes die gewoon heel makkelijk zijn en alles wel goed vinden, en babies die dat niet zijn, die wat lastiger zijn en meer huilen en jullie hebben helaas (!!!!!!) die laatste.

Vind het zo'n vervelend gevoel en zo'n vervelende opmerking.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 16:30:06 #106
43556 miss_dynastie
pi_25348429
Nou ja, wat ongelooflijk kut sugar
Heb je er nog wel een goed gevoel bij? Of is er een mogelijkheid om andere opvang te zoeken, bijv. oppasmoeder?
Maria is prachtig en geweldig, ze moeten gewoon hun mond houden Dit is namelijk iets waar je niks mee kan.... ook al vindt Maria het niet zo geweldig, dan nog... hoe komen ze erbij, en dan helemaal met dat 'helaas' erbij. Grrr
pi_25348459
Sugar wat een belachelijke opmerking
wat heb je gezegd?
pi_25348680
Jemig wat een kut opmerking Dat zeg je toch niet zo?
Maria is een moppie!!!!
pi_25348973
Nouja.. en voor wie vinden ze dat 'helaas'? Voor zichzelf? Wat een vervelende opmerking.

Luchtbel, ervaring?
Ik ga 't binnenkort maar eens proberen dan, met die sneeuw kan ik die afstand toch niet lopen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:29:11 #110
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25349455
Ja en eigenlijk is het helemaal niet grappig.
Het was druk en rot weer, chauffeur zei me naast de wagen te gaan zitten omdat het vervelend was voor mensen die moesten instappen. Ik luisterde; wat ik gewoon niet had moeten doen.
Bus reed te hard, door de bocht en over stukje dta naar beneden ging, kinderwagen viel achterover, schoot tegen de deur en kantelde.
Ik had hem wel vast aan de zijkant maar dat kun je op die manier dus echt niet houden.
Jolie lag toen net een week niet meer in de bak en de zonneklep was uitgeklapt, anders was ze of wel op de grond gevallen of op d'r hoofd terecht komen. Dat was eens en nooit weer. Ik ben gauw daarna weer met de bus gegaan, anders werd het echt een angst. Heb me nog net niet aan die vasthouhandvaten opgehangen maar wat voelde ik me daar vreselijk over.
pi_25349486
Oei ik had niet verwacht dat het je echt was overkomen, sorry.
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:37:39 #112
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25349587
Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen, laat het wat ervaring zijn die ik voor je opgedaan heb
pi_25349726
Jeu Luchtbel... Wat een k*tervaring!

Sugar hoe durven ze zoiets te zeggen over Maria

Suzanna wat lekker dat Noa heeft doorgeslapen!! Raar is dat he, dat je dan zelf wel wakker wordt
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:06:03 #114
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25350092
Sugar wat is dat nou voor een opmerking? Als dat al zo was dan zouden jullie dat zèlf toch ook wel weten, dus dat zou echt mijn vraag zijn bij het volgende bezoek aan dat kdv, waarom in hemelsnaam die opmerking? Ik als mamma zijnde zou gelijk ontzettend gaan twijfelen bij zo`n opmerking. Vinden ze haar wel lief? Doen ze wel lief tegen haar(of alleen als ik er bij ben) ? Over in hokjes plaatsen gesproken Trouwens ze huilt bij jullie dus alleen als er iets aan de hand is? Dan doen ze daar toch blijkbaar iets niet helemaal goed, dacht ik zo. Lekker makkelijk om dat af te schepen op Maria, zo van :"Ja, lastig kind he?" . Weet je, dat zeg ik zelf ook wel eens over de jongens, dat ze bijv. vandaag wel erg druk en veeleisend waren, maar als ik dan eens goed naar mezelf kijk bleek ik die dag ook erg onrustig/uit mijn doen en was het dus gewoon een wisselwerking.

[ Bericht 32% gewijzigd door Loena-tik- op 03-03-2005 19:12:24 ]
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_25351657
Myrthe heeft een tandje! Netjes linksonder, zoals het hoort.
Ze dronk vanavond mee uit m'n glas, ik hoorde steeds iets tegen dat glas tikken.. Dus we hebben gekeken en ze heeft een tandje! Hij is nog amper te zien, maar hij zit er wel.
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:00:36 #116
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25351726
Wacht maar tot ze hem gaat gebruiken Poemojn
Hyves!
pi_25351967
Gewoon goed opvoeden
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:28:12 #118
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25352239
Myrthe heeft een tandje

Eerste wat door mijn hoofd schoot was wat doen zij daar niet goed dat Maria huilt en wat is veel huilen vindt het te zot

Tjee Lb
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:37:16 #119
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25352404
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 21:12 schreef poemojn het volgende:
Gewoon goed opvoeden
Hebben ze daar dan een boekje vor Poemojn?
Hyves!
pi_25352894
sugar, vervelend dat ze je kind als 'lastig' bestempelen bij 't kinderdagverblijf zeg, daar zou ik ook pissig over zijn. maar bedoelden ze misschien niet dat maria gezond assertief is? 'alles wel goed vinden' is natuurlijk een ander uiterste (dat zou je waarschijnlijk niet eens willen...). nou ja, ik zou er ook nog wel even op terug komen als ik jou was. hopelijk krijg je 't opgehelderd.

myrthe, gefeliciteerd met je eerste tand!
pi_25353053
Ik ben er nog mee bezig, Loena.
  donderdag 3 maart 2005 @ 22:46:44 #122
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25353904
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:09 schreef poemojn het volgende:
Ik ben er nog mee bezig, Loena.
En dan noem je het boek: "Het grote Google-opvoedboek
Hyves!
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 22:57:07 #123
43556 miss_dynastie
pi_25354193
Anitra, hoe is het met Djulian?
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:45:08 #124
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25355325
Wat kan een lage temperatuur betekenen? Noah had net 36,2 niet extreem laag, maar de afgelopen dagen zat ie steeds net onder de 37,5 dus toch wel een stuk lager opeens. Hij heeft ook heeeel veel geslapen voor zijn doen vandaag. Maar jah dat kan natuurlijk ook komen door het kdv enzow, al die nieuwe indrukken etc. Verder kan ie nog steeds lachen en lijkt ie niet echt suf of iets dergelijks en drinken doet ie ook nog gewoon. Neem aan dat het dus wel meevalt en ie het gewoon een beetje koud heeft? Heb hem al lekker warm aangekleed, en lekker kruikjes gemaakt enzow.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25355612
Loena-tik, interesse?

Texelonia. hij kan 't gewoon koud hebben, het kan een normale temperatuur voor hem zijn (37 graden is ook maar een gemiddelde), maar het kan ook een teken zijn van infectie (zeker als hij hierna een te hoge temperatuur heeft). Myrthe heeft in haar kraamweek ondertemperatuur gehad, toen moesten we haar met een extra kruik en extra deken laten liggen en een uur later weer controleren, was de temp dan nog niet omhoog dan moesten we de huisartsenpost weer bellen. Maar zij was toen natuurlijk wel jonger. Veel lichaamscontact houdt een baby trouwens warmer dan kruiken. Wat je verder schrijft klinkt (voor mij) niet ernstig.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:11:17 #126
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25359586
De laatste tijd had ie juist vaker net onder de 37,5 daarom dacht ik dat zo'n lage temp niet zijn normale temp was. Maar warm houden en kruikjes enzow waren voldoende blijkbaar want vanochtend had ie alweer 36,9 En hij drinkt nog gewoon goed en kan nog steeds lachen Hij zal het dus wel gewoon koud hebben gehad denk ik.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25359788
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 19:06 schreef Loena-tik- het volgende:
Lekker makkelijk om dat af te schepen op Maria, zo van :"Ja, lastig kind he?" .
Ik vind dat je sowieso van een baby nog niet kan zeggen dat ze lastig is. Bij lastig denk ik meer aan peuters die een keertje dwars doen

Wat een rotopmerking zeg, Sugar
Ik zou er zelf dan ook geen lekker gevoel meer bij hebben.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:40:53 #128
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25359917
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:01 schreef bixister het volgende:
sugar, vervelend dat ze je kind als 'lastig' bestempelen bij 't kinderdagverblijf zeg, daar zou ik ook pissig over zijn. maar bedoelden ze misschien niet dat maria gezond assertief is? 'alles wel goed vinden' is natuurlijk een ander uiterste (dat zou je waarschijnlijk niet eens willen...). nou ja, ik zou er ook nog wel even op terug komen als ik jou was. hopelijk krijg je 't opgehelderd.
Idd...als een kind 'alles goed' moet vinden, dan vraag je je af wat ze daar met die kinderen doen. Urenlang laten liggen? Geen aandacht geven? (ik zal het wel overdrijven, maar goed)
Welke baby vindt 'alles goed'??? wat een onzin.
Wat naar voor je dat Maria het blijkbaar ook niet echt naar haar zin heeft daar (anders zou ze niet huilen?), of mist ze jou gewoon?

Myrthe, gefeliciteerd met je tandje!!! (jullie hadden het aan zien komen, of niet?)

beefcake: inderdaad echt heerlijk dat ze doorgeslapen had. Vannacht natuurlijk weer niet, tja, stel je voor dat papa en mama eraan gaan wennen ;-) ...
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:44:02 #129
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25359961
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 09:11 schreef texelonia het volgende:
De laatste tijd had ie juist vaker net onder de 37,5 daarom dacht ik dat zo'n lage temp niet zijn normale temp was. Maar warm houden en kruikjes enzow waren voldoende blijkbaar want vanochtend had ie alweer 36,9 En hij drinkt nog gewoon goed en kan nog steeds lachen Hij zal het dus wel gewoon koud hebben gehad denk ik.
Noa heeft als gemiddelde temperatuur ook 36,8. Wel eng he, als het ineens kouder is en je weet niet hoe het komt. Is gewoon raar .

Is Noah ook zo'n lachebekje? Noa gaat steeds meer lachen, en ze praat écht terug met die babygeluidjes...daar begon ze mee toen ze 2 maanden was maar nu is het een stuk meer! Doet Noah dat ook? (is zooo lief en leuk...)
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:46:21 #130
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25359996
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:29 schreef Luchtbel het volgende:
Ja en eigenlijk is het helemaal niet grappig.
Het was druk en rot weer, chauffeur zei me naast de wagen te gaan zitten omdat het vervelend was voor mensen die moesten instappen. Ik luisterde; wat ik gewoon niet had moeten doen.
Bus reed te hard, door de bocht en over stukje dta naar beneden ging, kinderwagen viel achterover, schoot tegen de deur en kantelde.
Ik had hem wel vast aan de zijkant maar dat kun je op die manier dus echt niet houden.
Jolie lag toen net een week niet meer in de bak en de zonneklep was uitgeklapt, anders was ze of wel op de grond gevallen of op d'r hoofd terecht komen. Dat was eens en nooit weer. Ik ben gauw daarna weer met de bus gegaan, anders werd het echt een angst. Heb me nog net niet aan die vasthouhandvaten opgehangen maar wat voelde ik me daar vreselijk over.
Is bij mij ook bijna gebeurd... echt doodeng...en ik blijf er nu ook altijd naast staan en houd de wagen goed vast!! (en liever nog ga ik met de draagzak en dan ga ik zitten...)

Trouwens, die chauffeurs kunnen echt bot zijn joh...ik hoorde er pasgeleden eentje tegen een vrouw met een tweelingwagen zeggen (die er best bij paste) dat ze er niet bij mocht omdat de wagen te breed was. Het regende pijpestelen! Ik vond het echt gemeen!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:46:33 #131
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25360000
Nou ja zeg Sjoeg!! Wat zijn dat voor een leidsters??
En nu zit jij natuurlijk te twijfelene of je er verstandig aan doet haar daar te laten. Hoe kunnen ze zo'n opmerking maken zonder te denken aan de consequenties? Ik zou een dringend gesprek aangaan met ze met je vriend erbij.
Minstens!

Myrthe tandje poetsen!

Anitra, je zit ws nu bij de dokter met de urine. Ik hoop als je terugkomt dat je ons op de hoogte brengt van het (hopelijk) geruststellende nieuws.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_25360061
Anitra succes!!!

Over doorslapen gesproken.
Benthe is nu een beetje op het punt wel of niet doorslapen. De uren tussen de flessen worden steeds langer!
Nu heb ik al een paar keer gemerkt dat wanneer ze wakker wordt en ze krijgt een fles, ze maar 100cc drinkt. Dus eigenlijk niet echt honger heeft. Moet ik haar gewoon laten huilen, zodat ze gaat leren om doorteslapen of haar toch bedje uit halen. Ze slaapt nu nog steeds bij ons in de kamer. Dus ze zal dan naar haar eigen kamer moeten verhuizen.

Overigens op kdv is het gisterochtend goed gegaan, maaar 's middags niet zo. Veel gehuild en weer een fles eruit gespuugd. Toch wel raar, want die nieuwe voeding is speciaal voor spugende kindjes en thuis spuugt ze helemaal niet meer.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 maart 2005 @ 10:00:45 #133
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25360188
Sugar, ik zou idd een gesprek aanvragen. Dat ze je dan maar eens uitleggen hoe dat je zo'n opmerking zou moeten interpreteren. En bovendien wat zij in gedachten hebben... Denken ze soms dat een kdv een zaaltje is waar tien babies op een rij liggen te liggen en een beetje glimlachen
Ik kan me eigenlijk best wel kwaad maken over zo'n opmerking, dan krijg ik echt het gevoel dat ze het niet helemaal hebben begrepen.

Anitra, ben je al terug van de huisarts? Ik hoop zo dat het alweer beter gaat met Djulian

Myrthe een tandje Isa gaat nog steeds tandenloos door het leven, maar dat houdt haar niet tegen om op alles te kauwen wat los en vast zit

Dutchie, ben je alweer een beetje bijgekomen van de schrik? En Léon, heeft hij nog een bult/blauwe plek?

Ooooohhhhhhh, helemaal vergeten te vertellen
We zijn dinsdag naar het Cb geweest. Isa weegt nu 7450 gram
Kreeg ik de vraag of we al met pap waren begonnen... Uh nee, moet dat dan? Jaaaaaa, je mag nu gaan lepelen Net alsof dat een wereldschokkende ontwikkeling zou zijn. Dus kreeg ik het volgende 'voorgeschreven'... Nu twee flessen vervangen door pap (dwz 's morgens en 's middags) en dan als Isa acht maanden is, weer een papvoeding vervangen door brood. Ok...Isa is dus over 1,5 week acht maanden. Dus deze mama heeft besloten om maar meteen met brood te beginnen

Dus Isa zit nu op het volgende schema:
08.00 200cc Opvolgmelk, nu nog half pap, half fles.
10.00 200 gram fruit
Tussendoor 200cc diksap
13.00 sneetje brood zonder korst met wat boter en 100cc Opvolgmelk
Tussendoor 200cc diksap
17.00 warm eten en yoghurt
Tussendoor een koekje of rijstwafel (nog steeds als mama het niet vergeet )
20.00 210cc opvolgmelk met 4 schepjes Nutrix

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:05:33 #134
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25360262
Leuk Sjeen, ze wordt toch wel lekker groot als ze BROOD mag gaan eten !! (vind ik hoor...)
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:09:05 #135
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25360308
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 09:44 schreef Suzanna het volgende:
Noa heeft als gemiddelde temperatuur ook 36,8. Wel eng he, als het ineens kouder is en je weet niet hoe het komt. Is gewoon raar .

Is Noah ook zo'n lachebekje? Noa gaat steeds meer lachen, en ze praat écht terug met die babygeluidjes...daar begon ze mee toen ze 2 maanden was maar nu is het een stuk meer! Doet Noah dat ook? (is zooo lief en leuk...)
Het is de afgelopen dagen ook wel koud natuurlijk, dus op zich wel logisch dat hij het dan ook iets kouder heeft denk ik.

Noah lacht heeel veel, echt zo lief Hij heeft nog wel eens last van krampjes, maar zelfs dan lacht ie nog tussen 2 krampjes door 'Praten' doet hij ook steeds meer, al heb ik nog niet het idee dat ie echt terug gaat praten als ik iets tegen hem zeg. Hij doet dat gewoon wanneer ie er zin in heeft
©Dumbo
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:10:45 #136
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25360332
Sjeen, denk je niet dat van melk naar brood een veel grotere stap is dan van melk naar pap en dan naar brood? Nou heb ik er niet zoveel verstand van, dus misschien zeg ik iets raars, maar ik zou me dat wel zo kunnen voorstellen.
Heeft ze al brood op? Vond ze het lekker?
©Dumbo
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:20:02 #137
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25360465
Sjeen, ik ben alweer wat bekomen van de schrik hoor. Gister tijdens het sporten (of all places ) flitste het beeld weer door mijn hoofd en kreeg ik er weer rillingen van. Ach, ik sluit me gewoon aan bij mijn schoonvaders uitspraak: "Ongeschonden komen ze het graf toch niet in."
Wel opvallend, ik had echt een knoeperd van een bult verwacht, maar het valt nog best mee. Alsof het zich nog aan het ontwikkelen is ofzo. Ikzelf heb al een blauwe plek als ik eraan denk, maar zoonlief dus gelukkig niet. Maar voor hetzelfde geld komt er dit weekend nog een blauw/paars/groen monster opduiken, dus ik hou mijn vingers nog even gekruisd.

Over die pap hè en dat je nu mag gaan lepelen. Het cb heeft het liefst dat je pap met een lepel geeft, is beter voor de ontwikkeling van de kaak/mondspieren, is goed voor de spraakontwikkeling. Je geeft echter de hapjes ookal met een lepel. Léon bijv. krijgt 's ochtends en als laatste voeding pap. Vooral bij die laatste wordt hij erg moe. Dan is de fles 10x makkelijker en sneller. Met een lepel resulteert alleen maar een groot drama dan. Kost hem teveel moeite. Dus voel je niet bezwaard als je de pap gewoon uit de fles geeft, komt vanzelf.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 maart 2005 @ 10:22:29 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25360498
Tex, als ze nu idd nog niks anders gehad zou hebben als melk, dan zou ik ook voorzichtiger zijn. Maar ze eet al ruim twee maanden warm eten en ook al een tijdje korstjes brood, vandaar mijn besluit om niet nu nog anderhalve week eerst pap te doen en dan brood, maak ik Isa alleen mee in de war denk ik.
Ze vindt het brood trouwens heerlijk, twee uitgestrekte handjes en een wijd open mondje

En ze wordt iid groot
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 maart 2005 @ 10:24:46 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25360530
Dutch, ik geef 's avonds gewoon fles met rijstebloem. Ik ga niet eens proberen om er dan een lepe in te krijgen En 's morgens, ach ja, dan staan we eindelijk eens iets eerder op en kunnen we zlef ook ontbijten. Zo zie je maar, een kindje is gewoon goed voor je
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 10:58:28 #140
81992 Githa
pi_25361107
ohw Luchtbel wat eng dat bus verhaal

Sugar, ik zou ook erg boos zijn hoor na zo'n opmerking zou ik toch sterk gaan twijfelen aan hun professionaliteit. Net wat Dutchie zegt, ga een gesprek met ze aan met je vriend erbij misschien dat je anders je negatieve gevoelens richting het KDV overgeeft aan Maria ik ben van mening dat kinderen dat heel goed oppikken namelijk Succes hoor

ps: Daarbij waar baseren ze dat op ? .... dat Maria een huilbaby is enzo. als ik me niet vergis zei je laatst nog dat ze op het KDV clonclusie trokken dat ze helemaal geen last had van haar spreidbeugel of heb ik dat verkeerd ? misschien is de frustratie voor Maria toch groter ? ern met name bij andere kinderen waar ze ziet wat andere doen.

Myrthe een tandje gefeliciteerd meid !
en mama natuurlijk ook een beetje

Djulian mooi dat je temp weer gezakt is en dat je weer wat eet
Wat wil de arts gaan doen omdat je schrijft dat hij het niet helemaal vertrouwd ? enne heb je de uitslag van zijn urine al terug ?

Jordy is gister naar het CB geweest en was een ongeveer kilo aangekomen hij weegt nu 4260 gram. Wel iets onder het gemiddelde maar dat zegt natuurlijk helemaal niks
Zijn hoofdje was 4 cm gegroeit en meneer zelf was 54 cm voorheen is hij nooit eerder gemeten dus daar ken ik het verschil niet van
Alles was perfect in orde en ik mag zijn voeding opvoeren naar 150 cc

[ Bericht 6% gewijzigd door Githa op 04-03-2005 11:08:43 ]
pi_25361268
-- Dubbelpost --
pi_25361280
Bedankt voor alle felicitaties

Dutchie, weet je dat dat ook t eerste was wat m'n moeder zei? Ik had er zelf niet eens aan gedacht. Maar ik zal straks braaf een tandenborstel en tandpasta gaan kopen.

Fijn dat alle baby's zo goed groeien!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:27:35 #143
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25361636
Oké, dank voor reacties.

Nu even wat rechtzetten!

We hadden op dat moment juist een gesprek waarin dat gezegd werd en er werden nog veel meer dingen gezegd, die wel een beter beeld gaven. Ze heeft ook uitgelegd wat ze bedoelde en dat was wat Bix zegt: ze heeft een duidelijke mening en wil niks missen. Laat dat ook weten en is daarin veeleisend. Dus dat vond zij juist ook wel leuk en goed, heowel lastig vanwege aandacht die verdeeld moet worden.

Het probleem is meer dat die opmerking bij mij dan wel redelijk negatief blijft hangen, ook al weet ik hoe ze het bedoelde. Gewoon jammer dat ze het dan wel zó formuleerde!

Maria is geen huilbaby, hoor! Sterker nog: mensen zeggen me voortdurend dat het zo'n vrolijk kindje is! Dat zegt het kdv ook, dus dat is gelukkig ook zeker niet hun beeld.
Wat dan wel?
Een meisje dat veel aandacht vraagt en het liefst de hele tijd iemand naast zich heeft, die lacht, kletst, zingt, haar vasthoudt en vermaakt. Want zelf kan ze niks of wil ze niks. Ze wil niet alleen zijn. En dat herken ik ook!

Al met al dus voor mij gelukkig geen reden om te twijfelen (ze zeiden ook dat ze allemaal dol op haar zijn), maar ik vind het jammer dat de berichtgeving zo is! Ik wou dat ik steeds hoorde dat alles lekker ging en Maria steeds straalt! Helaas is dat gewoon niet zo, vooral doordat de aandacht niet constant bij haar kan zijn. Dat vind ik begrijpelijk en is misschien ook goed voor d'r.

Bix, hoe krijg jij het voor elkaar tussen regels door exact te lezen hoe het precies zat? Echt! Wat jij zegt was namelijk bijna lettterlijk haar vervolgtekst!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_25361677
Heet dat niet gewoon 'sociaal'? Dat lijkt me iig een positievere manier om dat gedrag te benaderen.
Helpt het als ze in een wipstoeltje oid bij de anderen kan zitten en meekijken?
Zit ze in een horizontale of een verticale groep?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:33:42 #145
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25361710
Myrthe, gefeliciteerd! Een tand is mooi man!

Sjeen, wat is Isa nog licht! Toch?
Erg leuk dat ze zo enthousiast hapt naar het brood! Goed joh!

Maria heeft haar tong ontdekt. Ze doet steeds zo:
Heel lastig, want daardoor eet ze al de hele week geen fruit en groente! Ze duwt alles weg: de lepel, het hapje... Doodvermoeiend. En jammer, want het eten lukt dus voor geen meter!
Hebben jullie tips ?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:41:07 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25361836
Poemojn, ze is idd zeer sociaal!
Dat wipstoeltje doen ze soms ook wel, geloof ik. En ze laten haar soms ook gewoon even ergens op een kleed spoelen, maar i.t.t. andere kindjes, is ze dan vrij snel weer toe aan aandacht en vermaak. Ook al heeft ze vanaf dat kleed ook wel wat te zien.

Ze zit in een horizontale groep en ze hadden daar niet zozeer de indruk dat een verticale groep zou helpen. Ze hebben het gevoel dat het ligt aan Maria's ontwikkeling; ze kan nog niks en is daar gefrustreerd over. (Of dat nu door spreidbeugel komt of niet). Die indruk hebben zij.
Ik ken wel iemand die van horizontaal naar verticaal is overgestapt omdat dat beter ging (ook op rvij jonge leeftijd, volgens mij). Heeft iemand daarover meer gehoord, over het verschil voor een baby van 6 maanden tussen beide soorten groepen?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 maart 2005 @ 12:01:14 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25362202
Sugar, om nog even op het onderwerp terug te komen. Volgens mij speelt er bij Maria ook een stukje frustratie mee. Ze kan gewoon niet doen wat ze graag zou willen, door de beugel. En probeer zo'n kleintje eens duidelijk te maken dat het voor eigen bestwil is. Daardoor zal Maria zich ook op andere dingen gaan richten die ze wel kan, meer verbaal dus. Lijkt me allemaal heel logisch.
Maar het blijft gewoon niet leuk als iemand je kindje typeert als 'lastig'

Isa is idd aan de lichte kant, maar ze volgt nu netjes de curve net iets onder het midden. Nu had ze het afgelopen weekend hoge koorts en wilde niks eten, dus ik denk dat het beeld iets vertekend is. Daarbij is ze momenteel super actief, volgens mij gaat er meer energie uit dan ik erin kan propppen

Wat betreft het tongetje, hier hebben we dat niet gehad volgens mij. Het mondje staat meestal wagenwijd open als er iets van eten langskomt
Misschien dat afleiden met een speeltje helpt? Succes ermee...
pi_25362224
Hmm nou, wat mijn eerste indruk is:
Spelen op een kleed, toekijken, is leuk maar is meer een solitaire, observerende bezigheid dan sociaal (Myrthe bijv zou het wel leuk vinden) omdat je de interactie mist. Als Maria zich zelf al kon verplaatsen zou ze misschien juist steeds de andere kinderen opzoeken, maar nu kan ze dat niet. Als ze in een hor. groep zit zijn de andere kinderen waarschijnlijk meer geinteresseerd in speelgoed dan in spelen-met-Maria. Oudere kinderen zijn misschien wel ver genoeg in hun ontwikkeling om dat spelen-met-Maria leuk te vinden, maar als er meer oudere kinderen zijn zullen die waarschijnlijk eerder naar elkaar toe trekken. Bij een kleine verticale groep zijn kinderen meer op elkaar aangewezen en zullen ook de kleintjes ws eerder erbij betrokken worden (lijkt mij, net als in een gezin, waar de jongste kinderen zich vaak kunnen optrekken aan de oudere kinderen). Maar of dat voor jullie een optie & oplossing is weet ik niet.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:09:47 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25362730
Sjoeg, allereerst; van harte gefeliciteerd, Maria krijgt of heeft een tandje!
Even serieus, dat met dat tongetje deed Léon nl. ook toen het eerste tandje zich openbaarde. Telkens de tong er tegenaan en uitsteken om maar goed te voelen. Dus als je het aandurft en niet bang bent om fel in je vinger gebeten te worden, voel haar tandvlees maar eens goed. Kan haast niet anders!
En anders kun je dit stukje tekst opnemen in de galerij van 'fantoomtandjes'.

En ja dan dat kdv, ik denk dat Sjeen wel een beetje gelijk heeft en ook Poemojn heeft een goed punt. Maria zit nu in een fase dat ze van alles wil, maar nog niet kan. Al dan niet tegen gehouden door haar spreidbeugel.
Als ze in een verticale groep zit, kan ik me voorstellen dat andere kindjes niet met haar spelen en is ze dus aangewezen op de leidsters. Léon zit in een horizontale groep en de oudere kindjes zijn helemaal gek op die kleintjes. Vinden het geweldig om met ze te spelen. En Léon vindt het ook prachtig.
Ik vind dat wel schelen en ms zou dat voor Maria ook schelen. Maar goed, zo blijf je toch wel zoeken hè.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:15:23 #150
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25362800
De papvoeding wordt hier ook gedaan in de fles, Zoë is type laat me met rust ik ben net wakker en heeft ook haar tijd daar in nodig dus Bambix in de fles. Tegen 20.00 zitten wij niet op een hangend kind in de kinderstoel te wachten dus die laatste pap nutrix gaat ook gewoon lekker in de fles en dat bevalt perime Mama vindt die fles geven ook heerlijk nog ff knus met zijn twee

Djulian ik hoop dat je je alweer wat beter voelt en we wachten het nieuws af

Dat sociale speelt hier ook heel erg, eigenlijk niets bewegend om je heen hebben want ze hangt zo achterstevoren in haar stoel. Fles geven in een drukke ruimte wil ook slecht ze is constant met haar hoofd aan het draaien. In de ooghoeken tv kijken resulteerd nog wel eens in een fles in het oor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')