abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25203795
Vervolg van Het grote kleine babietjestopic #42

25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of-Wild
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 1% gewijzigd door Karin op 26-02-2005 13:37:40 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25203837
Ik mag vanmiddag weer met Noah naar het cb. Dan krijgt ie z'n eerste inenting
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ben ook benieuwd hoeveel ie weegt! Ik vind hem aardig zwaar worden
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Maar volgens mij is ie de afgelopen dagen ook weer iets afgevallen, want z'n luiers kunnen opeens weer veel strakker om...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25203919
Tex - heeftie de laatste dagen veel gepoept? Dan kan het daar misschien door komen? (darmpjes minder vol...)
pi_25203955
Vanaf wanneer gaan babytjes lachen ? Ik zou toch zweren dat myrthe steeds naar me lacht, het zijn geen stuipjes maar een echte volle lach. Maar ik dacht dat dat pas over een paar weken kon, ze is vandaag precies 4 weken oud.
pi_25203962
Nee eigenlijk niet.. Gisteren geen poepbroek gehad, en zo te ruiken nu net wel eentje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar we zijn ook pas over gegaan van 6 flessen van 120 ml naar 5 flessen van 150 ml en dan de laatste fles nog iets meer. Maar hij drinkt nu vaak zn fles laang niet leeg, dus denk dat we toch beter weer 6 flessen kunnen geven dan. Maar daar wou ik het meteen op het cb over hebben straks
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
©Dumbo
pi_25203990
Succes met de de eerste prik Tex.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_25203996
Ladybos: volgens mij kan dat wel. Mijn zus had het er ook over, dat dat kan als je je best ervoor doet. Ga je vaak met haar zitten en praten en lachen tegen haar? Dan kan het volgens mij wel...(Noa deed het pas bij 6 weken, hoe vaak ik ook geprobeerd had, dus je hebt geluk denk ik
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
leuk joh!!)

Texelonia: succes op het CB
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
en dan weet je gelijk of hij afgevallen of aangekomen is toch?
  dinsdag 22 februari 2005 @ 13:33:09 #8
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25204095
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 12:58 schreef Ladybos het volgende:
Vanaf wanneer gaan babytjes lachen ? Ik zou toch zweren dat myrthe steeds naar me lacht, het zijn geen stuipjes maar een echte volle lach. Maar ik dacht dat dat pas over een paar weken kon, ze is vandaag precies 4 weken oud.
Zou echt kunnen hoor het ene kind is er gewoon sneller mee dan de andere dus gewoon er heerlijk van genieten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  † In Memoriam † dinsdag 22 februari 2005 @ 13:36:29 #9
43556 miss_dynastie
pi_25204126
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 12:58 schreef Ladybos het volgende:
Nou... sommige mensen beweren glashard dat het niet kan, maar ik heb weleens een jong babietje stralend zien lachen, dus ik geloof je gelijk
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Foto
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
??

Tex, succes
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  dinsdag 22 februari 2005 @ 13:41:37 #10
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_25204174
Ooooh, eerste lachjes zijn zoooooo lief (en alle daarop volgende lachjes ook). Volgens mij kan je geen vast tijdstip prikken waarop een baby voor het eerst lacht. Net zoals Rottdog zegt, de ene baby is er gewoon sneller mee dan de andere baby. Kai lachte voor het eerst toen hij ongeveer een maand oud was. Toen riep ook iedereen dat het een stuipje was, maar hij lacht nu nog steeds hetzelfde. Of zouden het nog steeds stuipjes zijn
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Succes bij het CB Tex. Kai heeft nu al twee prikjes met het nieuwe vaccin gehad en hij heeft echt nergens last van gehad.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 22 februari 2005 @ 13:41:50 #11
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25204177
dat kan best Ladybos
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Maxim produceerde zn eerste lachje met 4 1/2 week
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_25204405
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 13:02 schreef Suzanna het volgende:
Texelonia: succes op het CB
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
en dan weet je gelijk of hij afgevallen of aangekomen is toch?
Hij is een maand geleden voor het laatst gewogen. Ik denk dat ie wel zwaarder is dan toen, maar dat ie de afgelopen dagen iets is afgevallen. Maar dus niet zoveel dat ie minder weegt dan een maand geleden. Snap je?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Kan nog leuk worden met die inenting trouwens. Noah heeft zn dag al niet namelijk. Hij wil alleen maar bij liggen, en als ik alleen al naar de box kíjk moet ie al huilen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Maar ja, wie weet valt het mee
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
©Dumbo
pi_25205105
Ladybos, wat leuk dat ze lacht
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik denk ook dat dat al echt kan hoor. Waarom niet?
Geniet er maar lekker van
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_25205183
Ikke snap Tex...ik zag later dat je al in de eerste post had gezegd dat je naar het cb ging en dan wist hoeveel hij was aangekomen...stom hoe ik soms over iets heenlees...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  dinsdag 22 februari 2005 @ 17:12:10 #15
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25205271
Euhm over die lachjes.....

Wanneer kan ik de eerste lach verwachten?
Je kunt gekke bekken trekken wat je wilt, maar het moment waarop een baby voor het eerst gaat lachen valt helaas niet te versnellen. Vertragen kan trouwens ook niet – als je dat al zou willen – aangezien de eerste lach gewoon vanzelf komt.

Dat moment is vrij nauwkeurig te bepalen, namelijk: meestal 46 weken na de conceptie. Dat verklaart ook de schijnbare vertraging bij te vroeg geboren baby's.

Een fantastisch bewijs voor de 46-weken-regel is dat ook blinde baby's op dat moment gaan lachen!

Zouden sommigen toch stuipjes hebben? Jolie overigens pas later dan 46 weken 'na de conceptie'

[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 22-02-2005 17:20:01 ]
pi_25205295
Noah weegt nu precies 5 kilo en is 58,5 cm lang. Hij zit nét iets onder het gemiddelde, maar dat zit ie al vanaf het begin, en hij groeit dus gewoon goed. Hij mag alleen wel iets meer drinken. Maar vaak wil ie gewoon niet meer en als ie dan toch doordrinkt dan moet ie spugen. Dus hoop dat dat gaat lukken.

Tegen de krampjes had ze geen andere tips dan alle dingen die hier al genoemd zijn en die we al proberen/geprobeerd hebben (venkelthee, cinababy, buikje masseren, warm badje, etc). En dat "schoorsteentje" ofzow, vond ze klinken als een "ziekenhuis verhaal" ofzow?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Doen ze dus niet standaard bij baby's met darmkrampjes blijkbaar. Aftellen tot 3 maanden dus maar
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Prikje was heel zielig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Hij moest heel hard huilen. Verder tot nu toe nog niks van te merken, hij ligt lekekr te slapen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
©Dumbo
pi_25205361
Dit was echt een andere lach dan zo'n stuipjeslachje, ze reageerde echt op ons (tot 3x toe). Helaas had ze er genoeg van toen we de camera erbij haalden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Magoe, misschien wel een ander soort stuipje dan
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Het is vandaag 44 weken na de conceptie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_25205404
Tex gelukkig heeft Noah nog geen last van het prikje ! Wel zielig hoor die darmkrampjes, Myrthe heeft ook zoiets, ze zit de hele dag te persen maar er komt niets, en dan 1x op een dag heeft ze me toch een enorme poepbroek, dan zit het tot aan haar oren. En geen harde ontlasting dus dat is het niet. Heb net cinababy gehaald bij de Etos maar nu kan ik het nergens meer vinden, misschien uit de tas gevallen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_25206875
Eerste prikje niet leuk.... kindjes huilen en daarna is het wel weer over....
ik ben blij dat Noah er nog niet veel last mee gehad heeft, houden zo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

en eerste lachjes zijn zo bijzonder en idd zodra je de eerste op camera wilt vastleggen houd het gelach meestal gelijk op';)

hier een Thijs die niet zo blij is op Groente happies dan doet meneertje zijn mond niet open en dan ook echt niet open....

Danoontje vind Thijs ook lekker op centerparcs werd het iedere morgen bij het ontbijt meegeleverd speciaal voor de allerkleinste (vanaf 4 maand)

En zwemmen vond hij ook enorm lekker

[ Bericht 32% gewijzigd door Bar_en_Mar op 23-02-2005 00:03:57 ]
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 23 februari 2005 @ 08:23:30 #20
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_25210227
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 17:30 schreef Ladybos het volgende:
Myrthe heeft ook zoiets, ze zit de hele dag te persen maar er komt niets, en dan 1x op een dag heeft ze me toch een enorme poepbroek, dan zit het tot aan haar oren. En geen harde ontlasting dus dat is het niet.
Het kunnen windjes zijn die dwars zitten Ladybos. Bij Kai helpt het als ik hem op zijn rug leg en dan langzaam met zijn beentjes ga fietsen. Dan pers je de windjes er als het ware uit.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:03:49 #21
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25212094
Hebben jullie ook wel eens moeite met het bepalen van de hoeveelheid eten die zulke kleintjes binnen moeten krijgen?

Ik geloof dat Bubblebabe graag wat zou vragen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_25212165
anna lacht ook al best veel al zijn het voornamelijk nog ongecontroleerde lachjes hoor. maar zij zit dan ook al wel op bijna 45 weken na de conceptie!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

sterkte met alle krampjes. Anna kan er ook wat van, ze wil dan 't liefst alleen maar bij mama liggen.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
heb al halve nachten met haar op mijn buik doorgebracht, dan slaapt ze lekker (maar ik niet!). zodra ik haar dan in d'r bedje leg is 't weer kreunen en huilen geblazen. vannacht hebben we haar uiteindelijk toch maar weer een tijdlang (halfuur) laten huilen. daarna nog even aan de tiet als troost en gelukkig lukte het daarna wel om haar in haar bed te laten slapen. (ik was inmiddels ook aan wat rust toe).
pi_25212199
luchtbel, ja dat vind ik ook lastig te bepalen, al moet ik daarvoor geloof ik meer in 't bv-topic zijn.
pi_25212251
Jeetje, thelepatie?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Inderdaad, Ik vroeg me dat inderdaad af.
Aan het CB had ik niet zo heel erg veel. Dus Vraag ik het gewoon
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Giulia krijgt nu:

9:00 Fles melk 210
13:00 pot fruithap
16:00 2 nijntje koekjes met fles sap
18:00 pot groente met een flesje water

En tussendoor krijgt ze nog een fles sap die ze gewoon kan pakken als ze daar zin in heeft (Ik heb van LB begrepen dat ik dat maar iets minder moest doen)

Maar mijn vraag is dus: krijgt ze zo niet te weinig voedingsstoffen/vitamines binnen?
Ze kreeg nog een fles om 20.00 maar ze slaapt tegenwoordig vanaf half 7 in een ruk door :S

Op het CB zeggen ze: je moet doen waar je je goed bij voelt.. ookal zeg ik dus dat ik er mijn twijfels bij heb... (ja handig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)

Kan ik beter Giulia een ander schema (qua eten) gaan geven? Of gewoon nog een fles geven en haar dus gewoon een keer wakker maken? Of krijgt ze zo genoeg binnen?
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:16:34 #25
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25212261
Ben me gisteren rotgeschrokken! We hebben Stella gistermiddag een eerste flesje gegeven met flesvoeding (Nutrilon 1) en dat dronk ze netjes op. Daarna was ze lekker aan het brabbelen en heel tevreden. Na een uurtje viel ze zelfs lekker in slaap. Maar ze werd wakker omdat ze zo heftig moest spugen. Echt overgeven, het kwam er met kracht uit. Heel zielig vond ik het, zo erg heb ik het nog nooit gezien. Het was ook echt heel veel, dus alles kwam eruit. Daarna was ze helemaal slap en bleek.
De volgende voeding heb ik weer borstvoeding gegeven, maar ze had bijna geen kracht om te zuigen. En ook daarna spuugde ze nog een beetje. We hebben haar toen in bad gedaan en wat laten slapen en wakker gemaakt voor de laatste voeding. Toen dronk ze weer heel goed en dat heeft ze vanochtend ook gedaan. Ze heeft weer kleur op haar gezicht en praatjes.

Maar ik ben nu heel erg huiverig om het vandaag weer met een flesje te proberen. Ga zo het consulatatiebureau bellen, maar bij de infolijn van Nutricia zeiden dat het waarschijnlijk iets te dik was en dat we er wat meer water bij moeten doen.
Heeft een van jullie dit ooit meegemaakt? Of ligt het aan de Nutrilon en moet ik die van Friso toch hebben?
Stiekemurd, heb jij dit ook meegemaakt of weigerde Benthe gewoon te drinken dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop