abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25203795
Vervolg van Het grote kleine babietjestopic #42

25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of-Wild
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 1% gewijzigd door Karin op 26-02-2005 13:37:40 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25203837
Ik mag vanmiddag weer met Noah naar het cb. Dan krijgt ie z'n eerste inenting
Ben ook benieuwd hoeveel ie weegt! Ik vind hem aardig zwaar worden Maar volgens mij is ie de afgelopen dagen ook weer iets afgevallen, want z'n luiers kunnen opeens weer veel strakker om...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25203919
Tex - heeftie de laatste dagen veel gepoept? Dan kan het daar misschien door komen? (darmpjes minder vol...)
pi_25203955
Vanaf wanneer gaan babytjes lachen ? Ik zou toch zweren dat myrthe steeds naar me lacht, het zijn geen stuipjes maar een echte volle lach. Maar ik dacht dat dat pas over een paar weken kon, ze is vandaag precies 4 weken oud.
pi_25203962
Nee eigenlijk niet.. Gisteren geen poepbroek gehad, en zo te ruiken nu net wel eentje

Maar we zijn ook pas over gegaan van 6 flessen van 120 ml naar 5 flessen van 150 ml en dan de laatste fles nog iets meer. Maar hij drinkt nu vaak zn fles laang niet leeg, dus denk dat we toch beter weer 6 flessen kunnen geven dan. Maar daar wou ik het meteen op het cb over hebben straks
©Dumbo
pi_25203990
Succes met de de eerste prik Tex.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_25203996
Ladybos: volgens mij kan dat wel. Mijn zus had het er ook over, dat dat kan als je je best ervoor doet. Ga je vaak met haar zitten en praten en lachen tegen haar? Dan kan het volgens mij wel...(Noa deed het pas bij 6 weken, hoe vaak ik ook geprobeerd had, dus je hebt geluk denk ik leuk joh!!)

Texelonia: succes op het CB en dan weet je gelijk of hij afgevallen of aangekomen is toch?
  dinsdag 22 februari 2005 @ 13:33:09 #8
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25204095
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 12:58 schreef Ladybos het volgende:
Vanaf wanneer gaan babytjes lachen ? Ik zou toch zweren dat myrthe steeds naar me lacht, het zijn geen stuipjes maar een echte volle lach. Maar ik dacht dat dat pas over een paar weken kon, ze is vandaag precies 4 weken oud.
Zou echt kunnen hoor het ene kind is er gewoon sneller mee dan de andere dus gewoon er heerlijk van genieten
  † In Memoriam † dinsdag 22 februari 2005 @ 13:36:29 #9
43556 miss_dynastie
pi_25204126
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 12:58 schreef Ladybos het volgende:
Nou... sommige mensen beweren glashard dat het niet kan, maar ik heb weleens een jong babietje stralend zien lachen, dus ik geloof je gelijk Foto ??

Tex, succes
  dinsdag 22 februari 2005 @ 13:41:37 #10
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_25204174
Ooooh, eerste lachjes zijn zoooooo lief (en alle daarop volgende lachjes ook). Volgens mij kan je geen vast tijdstip prikken waarop een baby voor het eerst lacht. Net zoals Rottdog zegt, de ene baby is er gewoon sneller mee dan de andere baby. Kai lachte voor het eerst toen hij ongeveer een maand oud was. Toen riep ook iedereen dat het een stuipje was, maar hij lacht nu nog steeds hetzelfde. Of zouden het nog steeds stuipjes zijn

Succes bij het CB Tex. Kai heeft nu al twee prikjes met het nieuwe vaccin gehad en hij heeft echt nergens last van gehad.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 22 februari 2005 @ 13:41:50 #11
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25204177
dat kan best Ladybos Maxim produceerde zn eerste lachje met 4 1/2 week
pi_25204405
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 13:02 schreef Suzanna het volgende:
Texelonia: succes op het CB en dan weet je gelijk of hij afgevallen of aangekomen is toch?
Hij is een maand geleden voor het laatst gewogen. Ik denk dat ie wel zwaarder is dan toen, maar dat ie de afgelopen dagen iets is afgevallen. Maar dus niet zoveel dat ie minder weegt dan een maand geleden. Snap je?

Kan nog leuk worden met die inenting trouwens. Noah heeft zn dag al niet namelijk. Hij wil alleen maar bij liggen, en als ik alleen al naar de box kíjk moet ie al huilen Maar ja, wie weet valt het mee
©Dumbo
pi_25205105
Ladybos, wat leuk dat ze lacht Ik denk ook dat dat al echt kan hoor. Waarom niet?
Geniet er maar lekker van
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_25205183
Ikke snap Tex...ik zag later dat je al in de eerste post had gezegd dat je naar het cb ging en dan wist hoeveel hij was aangekomen...stom hoe ik soms over iets heenlees...
  dinsdag 22 februari 2005 @ 17:12:10 #15
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25205271
Euhm over die lachjes.....

Wanneer kan ik de eerste lach verwachten?
Je kunt gekke bekken trekken wat je wilt, maar het moment waarop een baby voor het eerst gaat lachen valt helaas niet te versnellen. Vertragen kan trouwens ook niet – als je dat al zou willen – aangezien de eerste lach gewoon vanzelf komt.

Dat moment is vrij nauwkeurig te bepalen, namelijk: meestal 46 weken na de conceptie. Dat verklaart ook de schijnbare vertraging bij te vroeg geboren baby's.

Een fantastisch bewijs voor de 46-weken-regel is dat ook blinde baby's op dat moment gaan lachen!

Zouden sommigen toch stuipjes hebben? Jolie overigens pas later dan 46 weken 'na de conceptie'

[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 22-02-2005 17:20:01 ]
pi_25205295
Noah weegt nu precies 5 kilo en is 58,5 cm lang. Hij zit nét iets onder het gemiddelde, maar dat zit ie al vanaf het begin, en hij groeit dus gewoon goed. Hij mag alleen wel iets meer drinken. Maar vaak wil ie gewoon niet meer en als ie dan toch doordrinkt dan moet ie spugen. Dus hoop dat dat gaat lukken.

Tegen de krampjes had ze geen andere tips dan alle dingen die hier al genoemd zijn en die we al proberen/geprobeerd hebben (venkelthee, cinababy, buikje masseren, warm badje, etc). En dat "schoorsteentje" ofzow, vond ze klinken als een "ziekenhuis verhaal" ofzow? Doen ze dus niet standaard bij baby's met darmkrampjes blijkbaar. Aftellen tot 3 maanden dus maar

Prikje was heel zielig Hij moest heel hard huilen. Verder tot nu toe nog niks van te merken, hij ligt lekekr te slapen
©Dumbo
pi_25205361
Dit was echt een andere lach dan zo'n stuipjeslachje, ze reageerde echt op ons (tot 3x toe). Helaas had ze er genoeg van toen we de camera erbij haalden Magoe, misschien wel een ander soort stuipje dan Het is vandaag 44 weken na de conceptie
pi_25205404
Tex gelukkig heeft Noah nog geen last van het prikje ! Wel zielig hoor die darmkrampjes, Myrthe heeft ook zoiets, ze zit de hele dag te persen maar er komt niets, en dan 1x op een dag heeft ze me toch een enorme poepbroek, dan zit het tot aan haar oren. En geen harde ontlasting dus dat is het niet. Heb net cinababy gehaald bij de Etos maar nu kan ik het nergens meer vinden, misschien uit de tas gevallen
pi_25206875
Eerste prikje niet leuk.... kindjes huilen en daarna is het wel weer over....
ik ben blij dat Noah er nog niet veel last mee gehad heeft, houden zo

en eerste lachjes zijn zo bijzonder en idd zodra je de eerste op camera wilt vastleggen houd het gelach meestal gelijk op';)

hier een Thijs die niet zo blij is op Groente happies dan doet meneertje zijn mond niet open en dan ook echt niet open....

Danoontje vind Thijs ook lekker op centerparcs werd het iedere morgen bij het ontbijt meegeleverd speciaal voor de allerkleinste (vanaf 4 maand)

En zwemmen vond hij ook enorm lekker

[ Bericht 32% gewijzigd door Bar_en_Mar op 23-02-2005 00:03:57 ]
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 23 februari 2005 @ 08:23:30 #20
3142 m@x
pi_25210227
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 17:30 schreef Ladybos het volgende:
Myrthe heeft ook zoiets, ze zit de hele dag te persen maar er komt niets, en dan 1x op een dag heeft ze me toch een enorme poepbroek, dan zit het tot aan haar oren. En geen harde ontlasting dus dat is het niet.
Het kunnen windjes zijn die dwars zitten Ladybos. Bij Kai helpt het als ik hem op zijn rug leg en dan langzaam met zijn beentjes ga fietsen. Dan pers je de windjes er als het ware uit.
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:03:49 #21
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25212094
Hebben jullie ook wel eens moeite met het bepalen van de hoeveelheid eten die zulke kleintjes binnen moeten krijgen?

Ik geloof dat Bubblebabe graag wat zou vragen
pi_25212165
anna lacht ook al best veel al zijn het voornamelijk nog ongecontroleerde lachjes hoor. maar zij zit dan ook al wel op bijna 45 weken na de conceptie!

sterkte met alle krampjes. Anna kan er ook wat van, ze wil dan 't liefst alleen maar bij mama liggen. heb al halve nachten met haar op mijn buik doorgebracht, dan slaapt ze lekker (maar ik niet!). zodra ik haar dan in d'r bedje leg is 't weer kreunen en huilen geblazen. vannacht hebben we haar uiteindelijk toch maar weer een tijdlang (halfuur) laten huilen. daarna nog even aan de tiet als troost en gelukkig lukte het daarna wel om haar in haar bed te laten slapen. (ik was inmiddels ook aan wat rust toe).
pi_25212199
luchtbel, ja dat vind ik ook lastig te bepalen, al moet ik daarvoor geloof ik meer in 't bv-topic zijn.
pi_25212251
Jeetje, thelepatie?

Inderdaad, Ik vroeg me dat inderdaad af.
Aan het CB had ik niet zo heel erg veel. Dus Vraag ik het gewoon
Giulia krijgt nu:

9:00 Fles melk 210
13:00 pot fruithap
16:00 2 nijntje koekjes met fles sap
18:00 pot groente met een flesje water

En tussendoor krijgt ze nog een fles sap die ze gewoon kan pakken als ze daar zin in heeft (Ik heb van LB begrepen dat ik dat maar iets minder moest doen)

Maar mijn vraag is dus: krijgt ze zo niet te weinig voedingsstoffen/vitamines binnen?
Ze kreeg nog een fles om 20.00 maar ze slaapt tegenwoordig vanaf half 7 in een ruk door :S

Op het CB zeggen ze: je moet doen waar je je goed bij voelt.. ookal zeg ik dus dat ik er mijn twijfels bij heb... (ja handig )

Kan ik beter Giulia een ander schema (qua eten) gaan geven? Of gewoon nog een fles geven en haar dus gewoon een keer wakker maken? Of krijgt ze zo genoeg binnen?
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:16:34 #25
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25212261
Ben me gisteren rotgeschrokken! We hebben Stella gistermiddag een eerste flesje gegeven met flesvoeding (Nutrilon 1) en dat dronk ze netjes op. Daarna was ze lekker aan het brabbelen en heel tevreden. Na een uurtje viel ze zelfs lekker in slaap. Maar ze werd wakker omdat ze zo heftig moest spugen. Echt overgeven, het kwam er met kracht uit. Heel zielig vond ik het, zo erg heb ik het nog nooit gezien. Het was ook echt heel veel, dus alles kwam eruit. Daarna was ze helemaal slap en bleek.
De volgende voeding heb ik weer borstvoeding gegeven, maar ze had bijna geen kracht om te zuigen. En ook daarna spuugde ze nog een beetje. We hebben haar toen in bad gedaan en wat laten slapen en wakker gemaakt voor de laatste voeding. Toen dronk ze weer heel goed en dat heeft ze vanochtend ook gedaan. Ze heeft weer kleur op haar gezicht en praatjes.

Maar ik ben nu heel erg huiverig om het vandaag weer met een flesje te proberen. Ga zo het consulatatiebureau bellen, maar bij de infolijn van Nutricia zeiden dat het waarschijnlijk iets te dik was en dat we er wat meer water bij moeten doen.
Heeft een van jullie dit ooit meegemaakt? Of ligt het aan de Nutrilon en moet ik die van Friso toch hebben?
Stiekemurd, heb jij dit ook meegemaakt of weigerde Benthe gewoon te drinken dan?
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:18:50 #26
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25212299
Nogmaals Bubblebabe, geen koekjes maar brood of rijstwafels, veeel minder sap en water maar melk en koop een boek over kindervoeding ofzo en vraag gewoon, daar is dit topic voor.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 11:22:41 #27
81992 Githa
pi_25212347
Jordy lacht hier ook al veel maar of dit nu reflexen zijn
Hij ziet er iig heel mooi uit als hij lacht
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:22:41 #28
3142 m@x
pi_25212348
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 11:18 schreef Luchtbel het volgende:
Nogmaals Bubblebabe, geen koekjes maar brood of rijstwafels, veeel minder sap en water maar melk en koop een boek over kindervoeding ofzo en vraag gewoon, daar is dit topic voor.
Dat is dus ook hetgene waar ik aan dacht. Als ik je lijstje zo zie vind ik het best weinig. Misschien dat je inderdaad de dingen die ze wel eet en drinkt (zoals de koekjes en het sap/water) vervangen door dingen met meer voedingswaarde zoals inderdaad brood of (opvolg)melk.
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:27:20 #29
3142 m@x
pi_25212419
Ik heb even een folder erbij gepakt die ik van het CB heb gekregen en daarin wordt geschreven dat een kidje van Giulia's leeftijd in totaal 4 voedingen en 1 fruithap zou moeten krijgen (1 flesvoeding, 1 papvoeding, 1 broodmaaltijd, 1 warme maaltijd en 1 fruithap)
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:29:26 #30
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25212440
quote:
9:00 Fles melk 210
13:00 pot fruithap
16:00 2 nijntje koekjes met fles sap
18:00 pot groente met een flesje water
amber krijgt dit:

08.30 200cc water 6 scheppen nutrilon en 3 scheppen pap
12.00 8 ijsblokjes fruit
14.30 210 cc water en 7 scheppen nutrilon (met 2,5 schepje nutriton)
17.00 2 ijsblokjes groente (ze wil meestal maar 2 hapjes ofzo )
18.30 220 cc water en 7 keer nutrilon en 2,5 nutriton
23.00 200cc water en 5x nutrilon en 3xpap
en tussendoor een rijstewafeltje

ik moet vanmiddag naar het cb en vragen wat ze nu eigenlijk "moet" eten want dit verschilt wel heel erg
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:31:19 #31
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_25212475
Bubblebabe, volgens mij krijgt Giulia wel erg weinig melk op een dag binnen.

Als ik me goed herinner was Melvins schema ongeveer als volgt met 7 maanden.

8 uur bord pap gemaakt van 200 cc melk met ik meen 5 scheppen Bambix
10.30 uur potje fruit
12.30 uur 200 cc melk
14.30 uur rijstwafeltje of babybiscuit met wat roosvicee
17.00 uur groentehap
20.00 uur 200 cc melk met paar scheppen rijstebloem

AnnieBaby, dat is zeker schrikken! Heb je de aanwijzigen op het pak gevolgd? 30cc water + 1 schepje voeding? Want dan moeten de verhoudingen toch goed zijn.
Melvin is een flessenkind en heeft ook periodes gehad dat hij heel veel moest spugen. Maar als Stella gelijk bij de 1e fles zo spuugt terwijl ze dat anders nooit doet dan is dat toch wel vreemd. Hopelijk heeft het CB advies.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 februari 2005 @ 11:43:38 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25212611
Ik gooi Isa's huidige schemaatje er oom even tussen, ze is twee dagen ouder dan (of als?) Amber en Giulia...

07.30 180cc water + 6 Nutrilon 2 + 2 Nutriton
10.00 fruit (ong. 150 gram)
Tussendoor 100cc water met beetje diksap (heel dun, meteen opdrinken anders flesje weg)
13.00 180cc water + 6 Nutrilon 2 + 2 Nutriton en een korstje brood
Tussendoor 100cc water met beetje diksap (heel dun, meteen opdrinken anders flesje weg)
17.00 warm eten (ong. 125 gram), volle yoghurt (zoveel ze op wil eten...)
Tussendoor soms een rijstwafeltje of babybiscuitje (maar dat vergeet ik vaak )
20.00 210cc water + 7 Nutrilon 2 + 4 Nutrix Rijstebloem
Deze laatste drinkt ze niet altijd leeg.

Volgende week naar het Cb om eens te kijken of ze er goed op groeit

Groetjes
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_25212740
AnnieBaby: ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Noa heeft een paar keer erg gespuugd (maar gewoon met borstvoeding) en was daarna ook slapjes...dat is nu al heel lang niet voorgekomen trouwens.
Hoop dat je er gauw achter komt wat het was...misschien is ze er gevoelig voor dat er koemelk in zit?
pi_25212757
Als ik het zo lees dan krijgt Giulia veel te weinig melk. Ik vind het ook raar dat het CB daar niks van gezegd heeft

Zoals LB al zei, nijntje koek ga ik iig vervangen door rijstewafeltjes of brood. En ik denk niet dat ik er nog 2 flessen bij ga krijgen. Maar ik ga haar wel om 8 uur wakker maken om haar nog een fles te geven, of er nog een tussendoor doen. Even kijken wat het beste gaat..

LadyS, is Amber om 23:00 nog wakker, word ze zelf wakker, of maak je haar wakker?

Moet wel zeggen, Giulia is gek op "echt" eten.. dus de potjes groente (die grote) gaan op, en het fruit ook. (ik las dat bijv. Amber maar 2 hapjes wilde..)

En ze moet minder diksap.

Jeetje als ik het zo lees doe ik het echt heel erg fout

Ik dacht altijd dat als ze er goed op groeide enzo, dat het dan wel goed was... Ik moet maar eens goed gaan nadenken over een beter aangepast voedingsschema...

Ik vind het wel heel erg fijn dat jullie allemaal zulke goede adviezen geven! Anders was ik waarschijnlijk zo doorgegaan
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:02:28 #35
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_25212829
Bubblebabe, je doet het echt niet heel erg fout. Als je Giulia wat eerder haar fruithapje geeft en haar tussen de middag een fles melk en eventueel na haar groente nog wat yoghurt dan zit je al op een goed voedingspatroon. Als ze na haar warme eten doorslaapt tot de volgende ochtend heeft ze blijkbaar geen behoefte aan meer melk.
En bel evt. het informatienummer van het CB om advies.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 februari 2005 @ 12:05:26 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25212861
Bubblebabe niet verdrietig zijn hoor, je doet toch je best! En het Cb mag op zijn minst met een voedingsadvies komen, pffff op je gevoel afgaan. Overal waar dat ze dat bij zouden moeten zeggen, maken ze je gek met geboden en verboden. En zoiets belangrijks doen ze af met op je gevoel af gaan.
Nou meid, je gaat toch nu ook op je gevoel af. Je hebt het idee dat het anders kan en je informeert ernaar. Prima toch!
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:05:35 #37
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25212865
ik heb net wat van het cb gevonden (een lijst met voedingdadviezen) en daar staat het volgende in:
quote:
borstvoeding naar behoefte of 2x flesvoeding
Pap kan bedreid worden met een glutenbevattend bindmiddel (staat op de verpakking: "vanaf 7 maanden").
Gebruik opvolgmelk als basis voor de pap en in de drinkbeker.
1x broodmaaltijd bestaande uit: bruinbrood, besmeerd met dieetmargarine en evt. belegd, aangevuld met een beker opvolgmelk of borstvoeding, of pap van opvolgmelk.
1x warme maaltijd bestaande uit: fijngesneden groente, fijgenmaakte aardappel/ witte rijst/ macaroni/ spaghetti/ mihoen met een eetlepel vlees, vis of 1/2 ei of 2 eetlepel peilvruchten en een klontje dieetmargarine. Voeg geen zout toe. Een toetje, bijvoorbeeld magere/halfvolle (Biogarde) yoghurt zonder suiker of borstvoeding.
1 fruithapje
ik moet Amber haar menu dan maar een beetje gaan aanpassen
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 februari 2005 @ 12:09:12 #38
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25212904
Beetje dubbel...
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:09:18 #39
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25212905
bubblebabe, we maken haar eigenlijk nog wel wakker, en soms komt ze ook wel zelf hoor... maar volgens het cb hoeft dat helemaal niet meer, maar ik vind het wel prettig zoals het nu gaat. Maar ik ga het in ieder geval vanmiddag even bespreken op het cb

En niet verdrietig zijn een kleine aanpassing, en je zit al op het goed patroon!! en ik doe het ook helemaal verkeerd, want amber krijgt volgens mij veels te veel melk
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 februari 2005 @ 12:09:23 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25212907
quote:
een klontje dieetmargarine. Voeg geen zout toe. Een toetje, bijvoorbeeld magere/halfvolle (Biogarde) yoghurt zonder suiker of borstvoeding.
Gek hoor, ik heb juist begrepen dat je kinderen tot 4 jaar sowieso gewoon volle produkten moet geven, omdat ze anders te weinig vetten binnenkrijgen
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:12:35 #41
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25212939
dat had ik dus ook gehoord, sjeen, ik ga het vanmiddag ook even vragen *noteert*
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:36:22 #42
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25213257
Gewoon volle producten, ze hebben hun vetten nodig. Wat minder tv zou ze goed doen

Bubblebabe, het is geen drama er komt wel een oplossing voor, gewoon een beetje schuiven. En zo zie je maar dat het juist goed is om hier te vragen! Iedereen heeft de problem en oplossingen worden aangedragen. En LadyS is ook weer wat wijzer
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:38:23 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25213276
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gek hoor, ik heb juist begrepen dat je kinderen tot 4 jaar sowieso gewoon volle produkten moet geven, omdat ze anders te weinig vetten binnenkrijgen
Hier heb ik van 't CB ook te horen gekregen om volle yoghurt te gebruiken.
maar vorige maand hadden ze 't wel ineens over halfvolle melk?

Ze spreken elkaar zo vaak tegen...

Bubblebabe, aangezien Saskia op die leeftijd nog bv kreeg heb je niks aan 't schema van ons toen.
Als ik jou was zou ik wel de Nijntje-koekjes weglaten en misschien eens een boterham proberen met (een beker) melk erbij.
Ik zal eens kijken of het briefje van het cb nog heb met voedingsschema voor 7 maanden, maar volgens mij was 't de bedoeling dat ze toch nog wel zo'n 300 a 500cc melk binnenkregen.
(en 1 a 2 boterhammen, fruit, groente en yoghurt)

(en volgens mij klooien we allemaal gewoon wat aan hoor.. je doet 't tenslotte zoals je zelf denkt dat je 't goed doet. Totdat je van iemand anders een 'handige' tip of advies krijgt)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:43:38 #44
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25213333
Hmm, het CB en tegenspreken. Hier zeiden ze gewoon eigenlijk niks bij de info-lijn. Ja, dat ze het zo zielig vond. Wat een tip zeg. Moest gewoon zelf zeggen wat ik het beste vond (wat minder sterk maken van de voeding, door aan te vullen met borstvoeding) en dat vond die vrouw aan de lijn dan eigenlijk ook wel.
Heeft iedereen die ervaring bij zo'n info-lijn of heb ik het net getroffen?
pi_25213674
www.onlineconsultatiebureau.nl
quote:
In onderstaande tabel zie je de aanbevolen hoeveelheid van een baby van zes maanden tot ongeveer één jaar:

Soort voedsel: ----- Hoeveelheid per dag
Brood ----- ½ tot 1 sneetje
Aardappel ----- ½ tot 1 stuk
Groente ----- 1 tot 2 grote eetlepels
Vlees of vleesvervanger ----- 25 gram
Fruit ----- 1/2 tot 2 stuks
Borst- of flesvoeding ----- 500 ml
Tussendoortje (rijstwafel, soepstengel, etc.) ----- ½ tot 1 stuk
Drinken (inclusief de melk) ----- ½ tot 1 liter
Margarine
Tabel is niet erg geschikt bij borstvoeding trouwens.
pi_25213819
Annie, (ff snel vanaf het werk)

Ik heb ook meegemaakt dat ze alles eruit spuugde. Misschien nog wennen??? Vreselijk he, als dat zo met een boog eruit komt...

Nutrilon schijnt ook zwaar te zijn, vandaar die suggestie om meer meer water erbij te doen.
Overigens spuugde Benthe gisteren ook een halve fles eruit voordat we naar kdv gingen en vervolgens kon ik haar omkleden, mezelf en de bank schoonmaken. Leuk als je net moet gaan werken En dat was met Friso.

Ik zou denk ik een half flesje weer proberen en idd aanvullen met BV. Zo kan ze misschien wat beter wennen. Succes ermee
pi_25213929
Anniebaby wat vervelend dat het eerste flesje niet zo beviel... Ik heb toevallig laatst een artikel gelezen over een kindje dat ook ongeveer zo reageerde op zijn/haar eerste flesje, omdat het een koemelkallergie had
Heb je het CB al gebeld? En wat raden zij aan?

Ik zou in ieder geval de volgende keer Stella heel goed in de gaten houden als ze een flesje krijgt en als je het idee hebt dat het niet goed maar haar gaat: meteen ergens aan de bel trekken. Het is waarschijnlijk heel onschuldig, maar je weet maar nooit.
Succes!
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:36:38 #48
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25214009
Bubblebabe, niet twijfelen aan jezelf! Je kunt het allemaal zelf bedenken hoor.
Als Gulia moeite heeft met de meld, kun je (zoals E.T. al aangaf) haar ook eens volle yoghurt geven.

Léon is nu 8 1/2 maand en en ik ben sinds een maand begonnen om om 16.00 niet de fles maar yoghurt (zonder iets erin) te geven. Vindt hij heerlijk.

Misschien heb je hier wat aan:
* 07.00-08.00 pap (180 cc water + 6 scheppen poeder + bambix)
* 10.00 fruithap (zonder sap)
* 11.30 halve boterham met smeerkaas of smeerworst, begin anders gewoon eerst met een kaal broodkorstje om te wennen + melk
* 16.00 volle yoghurt of biogarde met evt. een klein stukje liga of een stukje fruit om op te sabbelen.
* 18.00 groentehap + sapje
* 20.00 laatste fles met pap
En tussendoor lekker wat drinken, maar niet teveel. Probeer 1 fles sap of water te vervangen door melk zoals bijv. in het bovengenoemde schema.
Ik kreeg nl. laatst te horen dat Léon wel iets minder mocht drinken, dus maar 1 flesje sap of water.
Succes en niet twijfelen hoor!

AnnieB, kan het niet gewoon zo zijn dat ze gewoon echt niet lekker was? Er zijn zoveel mensen en babies ziek nl. momenteel. Het hoeft niet perse wat met die fles te maken te hebben hè. Ik had het in ieder geval nog niet eerder gehoord en moest automatisch denken aan buikgriep. Sterkte wat het ook is!
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:26:49 #49
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25216398
Ah, mijn vriend is Stella nu haar flesje aan het geven en ze wil helemaal en is flink aan het huilen. Ze drinkt telkens klein beetjes. We proberen toch, want ik denk ook dat het gisteren iets te zwaar was. Heb het nu aangevuld met borstvoeding. Het gaat heel langzaam.
Denk niet dat het een griepje is Dutchie, omdat ze zich na de borstvoeding wel weer goed voelde. Maar we houden het in de gaten.
En dat van die koemelkallergie. Zou ze daar dan niet al last van hebben gehad, omdat ik gewoon melkproducten eet en drink? Of werkt dat helemaal anders?
pi_25216468
Wat jij zelf eet en drinkt wordt door jou voorverteerd. Dat geldt niet voor gewone Nutrilon. Bij speciale flesvoeding voor allergische baby's wordt wel geprobeerd dat effect na te bootsen, en voor heel allergische baby's heb je dus nog weer flesvoeding waarbij de eiwitten 'in stukjes gehakt' zijn. Soms is een baby ook allergisch voor iets wat de moeder heeft gegeten en dan kan het goed zijn als zij tijdens de borstvoedingsperiode zelf hypoallergeen eet, dat is een vrij uitgebreid dieet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')