Zou echt kunnen hoor het ene kind is er gewoon sneller mee dan de andere dus gewoon er heerlijk van genietenquote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:58 schreef Ladybos het volgende:
Vanaf wanneer gaan babytjes lachen ? Ik zou toch zweren dat myrthe steeds naar me lacht, het zijn geen stuipjes maar een echte volle lach. Maar ik dacht dat dat pas over een paar weken kon, ze is vandaag precies 4 weken oud.
Nou... sommige mensen beweren glashard dat het niet kan, maar ik heb weleens een jong babietje stralend zien lachen, dus ik geloof je gelijkquote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:58 schreef Ladybos het volgende:
Vanaf wanneer gaan babytjes lachen ? Ik zou toch zweren dat myrthe steeds naar me lacht, het zijn geen stuipjes maar een echte volle lach. Maar ik dacht dat dat pas over een paar weken kon, ze is vandaag precies 4 weken oud.
Hij is een maand geleden voor het laatst gewogen. Ik denk dat ie wel zwaarder is dan toen, maar dat ie de afgelopen dagen iets is afgevallen. Maar dus niet zoveel dat ie minder weegt dan een maand geleden. Snap je?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:02 schreef Suzanna het volgende:
Texelonia: succes op het CBen dan weet je gelijk of hij afgevallen of aangekomen is toch?
Het kunnen windjes zijn die dwars zitten Ladybos. Bij Kai helpt het als ik hem op zijn rug leg en dan langzaam met zijn beentjes ga fietsen. Dan pers je de windjes er als het ware uit.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 17:30 schreef Ladybos het volgende:
Myrthe heeft ook zoiets, ze zit de hele dag te persen maar er komt niets, en dan 1x op een dag heeft ze me toch een enorme poepbroek, dan zit het tot aan haar oren. En geen harde ontlasting dus dat is het niet.
Dat is dus ook hetgene waar ik aan dacht. Als ik je lijstje zo zie vind ik het best weinig. Misschien dat je inderdaad de dingen die ze wel eet en drinkt (zoals de koekjes en het sap/water) vervangen door dingen met meer voedingswaarde zoals inderdaad brood of (opvolg)melk.quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:18 schreef Luchtbel het volgende:
Nogmaals Bubblebabe, geen koekjes maar brood of rijstwafels, veeel minder sap en water maar melk en koop een boek over kindervoeding ofzoen vraag gewoon, daar is dit topic voor.
amber krijgt dit:quote:9:00 Fles melk 210
13:00 pot fruithap
16:00 2 nijntje koekjes met fles sap
18:00 pot groente met een flesje water
ik moet Amber haar menu dan maar een beetje gaan aanpassenquote:borstvoeding naar behoefte of 2x flesvoeding
Pap kan bedreid worden met een glutenbevattend bindmiddel (staat op de verpakking: "vanaf 7 maanden").
Gebruik opvolgmelk als basis voor de pap en in de drinkbeker.
1x broodmaaltijd bestaande uit: bruinbrood, besmeerd met dieetmargarine en evt. belegd, aangevuld met een beker opvolgmelk of borstvoeding, of pap van opvolgmelk.
1x warme maaltijd bestaande uit: fijngesneden groente, fijgenmaakte aardappel/ witte rijst/ macaroni/ spaghetti/ mihoen met een eetlepel vlees, vis of 1/2 ei of 2 eetlepel peilvruchten en een klontje dieetmargarine. Voeg geen zout toe. Een toetje, bijvoorbeeld magere/halfvolle (Biogarde) yoghurt zonder suiker of borstvoeding.
1 fruithapje
Gek hoor, ik heb juist begrepen dat je kinderen tot 4 jaar sowieso gewoon volle produkten moet geven, omdat ze anders te weinig vetten binnenkrijgenquote:een klontje dieetmargarine. Voeg geen zout toe. Een toetje, bijvoorbeeld magere/halfvolle (Biogarde) yoghurt zonder suiker of borstvoeding.
Hier heb ik van 't CB ook te horen gekregen om volle yoghurt te gebruiken.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gek hoor, ik heb juist begrepen dat je kinderen tot 4 jaar sowieso gewoon volle produkten moet geven, omdat ze anders te weinig vetten binnenkrijgen![]()
Tabel is niet erg geschikt bij borstvoeding trouwens.quote:In onderstaande tabel zie je de aanbevolen hoeveelheid van een baby van zes maanden tot ongeveer één jaar:
Soort voedsel: ----- Hoeveelheid per dag
Brood ----- ½ tot 1 sneetje
Aardappel ----- ½ tot 1 stuk
Groente ----- 1 tot 2 grote eetlepels
Vlees of vleesvervanger ----- 25 gram
Fruit ----- 1/2 tot 2 stuks
Borst- of flesvoeding ----- 500 ml
Tussendoortje (rijstwafel, soepstengel, etc.) ----- ½ tot 1 stuk
Drinken (inclusief de melk) ----- ½ tot 1 liter
Margarine
| Forum Opties | |
|---|---|