Zou echt kunnen hoor het ene kind is er gewoon sneller mee dan de andere dus gewoon er heerlijk van genietenquote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:58 schreef Ladybos het volgende:
Vanaf wanneer gaan babytjes lachen ? Ik zou toch zweren dat myrthe steeds naar me lacht, het zijn geen stuipjes maar een echte volle lach. Maar ik dacht dat dat pas over een paar weken kon, ze is vandaag precies 4 weken oud.
Nou... sommige mensen beweren glashard dat het niet kan, maar ik heb weleens een jong babietje stralend zien lachen, dus ik geloof je gelijkquote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:58 schreef Ladybos het volgende:
Vanaf wanneer gaan babytjes lachen ? Ik zou toch zweren dat myrthe steeds naar me lacht, het zijn geen stuipjes maar een echte volle lach. Maar ik dacht dat dat pas over een paar weken kon, ze is vandaag precies 4 weken oud.
Hij is een maand geleden voor het laatst gewogen. Ik denk dat ie wel zwaarder is dan toen, maar dat ie de afgelopen dagen iets is afgevallen. Maar dus niet zoveel dat ie minder weegt dan een maand geleden. Snap je?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:02 schreef Suzanna het volgende:
Texelonia: succes op het CBen dan weet je gelijk of hij afgevallen of aangekomen is toch?
Het kunnen windjes zijn die dwars zitten Ladybos. Bij Kai helpt het als ik hem op zijn rug leg en dan langzaam met zijn beentjes ga fietsen. Dan pers je de windjes er als het ware uit.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 17:30 schreef Ladybos het volgende:
Myrthe heeft ook zoiets, ze zit de hele dag te persen maar er komt niets, en dan 1x op een dag heeft ze me toch een enorme poepbroek, dan zit het tot aan haar oren. En geen harde ontlasting dus dat is het niet.
Dat is dus ook hetgene waar ik aan dacht. Als ik je lijstje zo zie vind ik het best weinig. Misschien dat je inderdaad de dingen die ze wel eet en drinkt (zoals de koekjes en het sap/water) vervangen door dingen met meer voedingswaarde zoals inderdaad brood of (opvolg)melk.quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:18 schreef Luchtbel het volgende:
Nogmaals Bubblebabe, geen koekjes maar brood of rijstwafels, veeel minder sap en water maar melk en koop een boek over kindervoeding ofzoen vraag gewoon, daar is dit topic voor.
amber krijgt dit:quote:9:00 Fles melk 210
13:00 pot fruithap
16:00 2 nijntje koekjes met fles sap
18:00 pot groente met een flesje water
ik moet Amber haar menu dan maar een beetje gaan aanpassenquote:borstvoeding naar behoefte of 2x flesvoeding
Pap kan bedreid worden met een glutenbevattend bindmiddel (staat op de verpakking: "vanaf 7 maanden").
Gebruik opvolgmelk als basis voor de pap en in de drinkbeker.
1x broodmaaltijd bestaande uit: bruinbrood, besmeerd met dieetmargarine en evt. belegd, aangevuld met een beker opvolgmelk of borstvoeding, of pap van opvolgmelk.
1x warme maaltijd bestaande uit: fijngesneden groente, fijgenmaakte aardappel/ witte rijst/ macaroni/ spaghetti/ mihoen met een eetlepel vlees, vis of 1/2 ei of 2 eetlepel peilvruchten en een klontje dieetmargarine. Voeg geen zout toe. Een toetje, bijvoorbeeld magere/halfvolle (Biogarde) yoghurt zonder suiker of borstvoeding.
1 fruithapje
Gek hoor, ik heb juist begrepen dat je kinderen tot 4 jaar sowieso gewoon volle produkten moet geven, omdat ze anders te weinig vetten binnenkrijgenquote:een klontje dieetmargarine. Voeg geen zout toe. Een toetje, bijvoorbeeld magere/halfvolle (Biogarde) yoghurt zonder suiker of borstvoeding.
Hier heb ik van 't CB ook te horen gekregen om volle yoghurt te gebruiken.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gek hoor, ik heb juist begrepen dat je kinderen tot 4 jaar sowieso gewoon volle produkten moet geven, omdat ze anders te weinig vetten binnenkrijgen![]()
Tabel is niet erg geschikt bij borstvoeding trouwens.quote:In onderstaande tabel zie je de aanbevolen hoeveelheid van een baby van zes maanden tot ongeveer één jaar:
Soort voedsel: ----- Hoeveelheid per dag
Brood ----- ½ tot 1 sneetje
Aardappel ----- ½ tot 1 stuk
Groente ----- 1 tot 2 grote eetlepels
Vlees of vleesvervanger ----- 25 gram
Fruit ----- 1/2 tot 2 stuks
Borst- of flesvoeding ----- 500 ml
Tussendoortje (rijstwafel, soepstengel, etc.) ----- ½ tot 1 stuk
Drinken (inclusief de melk) ----- ½ tot 1 liter
Margarine
Martineke, Jordy is uit sommige maatjes 50 uitgegroeit hoorquote:Op donderdag 24 februari 2005 11:44 schreef Martineke het volgende:
Jordy maat 50 nog maarheb het idee dat maxim dan wel erg hard groeit, zn bovenlijfje kan al dingen aan mt 68, en zn beentjes zijn nog 62
"e:Roosvicee vruchtenmix
Vruchtenmix
Ingrediënten
Glucose-fructosestroop, sap uit vruchtensapconcentraat 70% (tomaat, appel, rozenbottel, vlierbes, rode bes, framboos), voedingszuur (citroenzuur), vitamine C, conserveermiddel (kaliumsorbaat).
Bevat 24% natuurlijke vruchtensuikers.
quote:Olvarit Diksap
* gemaakt van 3,5 kg vers fruit
* 100 % puur fruit: ingedikt vruchtensap
* rijk aan vitamine C
* geen suiker toegevoegd
Heee, das grappig..... Glenn heeft echt hetzelfde schema en ook de hoeveelheden zijn nagenoeg gelijk en ook ik vergeet de tussendoortjes regelmatig.quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:43 schreef Sjeen het volgende:
07.30 180cc water + 6 Nutrilon 2 + 2 Nutriton
10.00 fruit (ong. 150 gram)
Tussendoor 100cc water met beetje diksap (heel dun, meteen opdrinken anders flesje weg)
13.00 180cc water + 6 Nutrilon 2 + 2 Nutriton en een korstje brood
Tussendoor 100cc water met beetje diksap (heel dun, meteen opdrinken anders flesje weg)
17.00 warm eten (ong. 125 gram), volle yoghurt (zoveel ze op wil eten...)
Tussendoor soms een rijstwafeltje of babybiscuitje (maar dat vergeet ik vaak)
20.00 210cc water + 7 Nutrilon 2 + 4 Nutrix Rijstebloem
Deze laatste drinkt ze niet altijd leeg.
Volgende week naar het Cb om eens te kijken of ze er goed op groeit
Groetjes
Sjeen
Spooky... Wij gaan ook 1 maart naar het Cbquote:Op donderdag 24 februari 2005 19:56 schreef Elegantly Wasted het volgende:
[..]
Heee, das grappig..... Glenn heeft echt hetzelfde schema en ook de hoeveelheden zijn nagenoeg gelijk en ook ik vergeet de tussendoortjes regelmatig.
1 maart gaan we kijken of hij er goed op groeit.
Enne, tandjes zijn zoooooo kjoet![]()
Suffe opmerking van mij. Ik dacht te lezen dat je Pampers had ingeslagen ipv Kruidvatluiersquote:Op donderdag 24 februari 2005 22:54 schreef snoopy het volgende:
Ik weet niet of er mensen ervaring mee hebben, maar waren die luiers van het Kruidvat niet heel erg goed getest? Misschien kan je die 's proberen Smirre. Sterkte met je duo![]()
Het was inderdaad hartverscheurend.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:22 schreef poemojn het volgende:
Ja, ik zat bijna mee te huilen inderdaad. Deed me ook erg denken aan de eerste weken met Myrthe, toen huilde ze ook zo, en dat tot 5 uur 's morgens.. Is gelukkig voorbij.![]()
Er valt nog vrij weinig te zien eigenlijk, want zijn handjes zijn helemaal ingepakt.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:05 schreef Sjeen het volgende:
Poeh, Githa, ik vind je een bikkel hoor! Ik was gisteren helemaal uit mijn doen, doordat Isa van de koorts alleen maar wilde hangen en huilen (had het liefste zelf mee een potje willen gaan huilen).
Wel fijn dat het verder goed verlopen is. Is het niet een beetje vreemd nu? Er mist per slot van rekening iets dat eigenlijk bij Jordy hoorde. Of had je je daar al helemaal op ingesteld, zodat het nu juist klopt?
Knuffel voor jullie![]()
Sjeen
Jeeh, ben maar een beetje blond vandaag zegquote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:08 schreef Githa het volgende:
[..]
Er valt nog vrij weinig te zien eigenlijk, want zijn handjes zijn helemaal ingepakt.
Ik denk dat het wel even wennen is maar ik denk dat dat ook maar even is.
vond ik eigenlijk ookquote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:52 schreef Karin het volgende:
Githa wat fijn dat alles goed gegaan is en dat het achter de rug is! Wat vreemd dat ze niets over pijnstilling gezegd hebben.
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:02 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij duurt het wel minimaal een jaar voordat een kind zijn definitieve kleur ogen heeft hoor!
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 09:53 schreef Githa het volgende:
Phluphy wat fijn dat Danyel niet veel meer 'zomaar' huilt, het geeft je zo'n machteloos gevoel....Ik heb geen idee wanneer die huiluurtjes ongeveer verdwijnen![]()
Djulian al aan het warme etenen je was gister pas geboren
![]()
Vraagje:
Hoelang duurt het voor baby's hun echte kleur ogen krijgen ? Jordy heeft nog steeds donker blauwe ogen maarja ik ben wel benieuwd welke kleur ze nu echt gaan worden....alles kan in de familiegroen, grijs, blauw, bruin.....
Vannacht is het hier redelijk goed gegaanJordy is wel vaak wakker geweest maar was goed te troosten als je hem bij je nam...Ik denk dat we het ergste wel hebben gehad
het is allemaal meegevallen dus.
Hij vind het lekker!!!! Hij kan zo lekker griezelen bij de eerste happenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:18 schreef babyfeet het volgende:
Anitra hoe is het warm eten bij Djulian bevallen?
Toen Sven geboren was had de kraamhulp het erover dat het met ingang van augustus 2003 niet meer zou mogen. Wij hebben het altijd wel gewoon gedaan. Er altijd op gelet dat het goed gekoeld werd bewaard enzo. Er was geloof ik wel eens ergens een geval geweest (in een of ander buitenland) waar babies ziek waren geworden ofzo. En om aansprakelijkheid voor te zijn adviseren ze nu om het per voeding klaar te maken (dit was de versie die onze kraamhulp vertelde) Op de pakken van Nutrilon stond ook nog steeds de bereidingswijze voor 24 uur. Ik weet niet of dit nog steeds zo is.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:52 schreef Leah het volgende:
Even over flesvoeding, ik lees ineens dat je dat niet meer voor de hele dag klaar mag maken![]()
Bij mijn oudste (nu ruim twee en half) heb ik daar nooit iets over gehoord, maar nu lees ik dat dat niet meer verstandig is ivm vermenigvuldigen van een bepaalde bacterie.
Op de site van het cb-online staat een uitleg over hoe je fv klaarmaakt voor de hele dag, dus dan zou het voor mijn gevoel wel "mogen", maar ben nu toch een beetje in verwarring eigenlijk.
Wie van jullie weet hoe het zit?
zo doet het meissie van Danny's neef het ook. We hebben dezelfde cb arts en verpleegkundige. Max is 2,5 mnd jonger als Jayden maar wij moe(s)ten beslist gekookt (bron)water gebruiken als we over gingen stappen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:06 schreef E.T. het volgende:
Ik heb begrepen dat als je het per flesje klaarmaakt dat je dan gewoon kraanwater mag gebruiken. (mits je het daarna direct aan de baby geeft).
Of geldt dit weer alleen voor oudere babies? Al die tegenstrijdige adviezen ook![]()
quote:Om het risico zoveel mogelijk uit te sluiten, moet babyvoeding als volgt bereid worden:
- Gebruik voor het bereiden van voeding materialen die goed schoon zijn.
- Bereid voeding voor niet meer dan één fles. Geef de baby de voeding, zodra deze op temperatuur is.
- Desinfecteer flessen, spenen, gardes en lepels na het gebruik. Alleen afspoelen is niet voldoende, tenzij dit met kokend water gebeurt. Beter is het om deze materialen kort uit te koken;.
- Gebruik de flessenwarmer alleen voor het opwarmen van voeding en niet voor het bewaren of op temperatuur houden van de voeding.
- Restjes babyvoeding niet bewaren, maar altijd weggooien.
Voor meer informatie kunt u op werkdagen bellen met het LCHV op het nummer 020 55 55 415.
tricot slenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:10 schreef bixister het volgende:
hoe heet zo'n tricot draagdoek ook alweer, ik moet er toch maar eens naar op zoek. ik heb zo'n andere simpele omslagdoek, maar daar ligt Anna niet fijn in. en voor de babybjorn vind ik haar nog te klein (lijkt me niet goed voor haar rug).
Saskia heeft altijd gewoon kraanwater in d'r fles gehad... Maar die was 8 maanden toen ze d'r eerste fles kreeg, dan kunnen ze wel al een stootje hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:11 schreef Knorretje het volgende:
[..]
zo doet het meissie van Danny's neef het ook. We hebben dezelfde cb arts en verpleegkundige. Max is 2,5 mnd jonger als Jayden maar wij moe(s)ten beslist gekookt (bron)water gebruiken als we over gingen stappen.
leah: op de pakken 2e stap na 6 mnd staat dat je het wel weer voor 24 uur mag klaarmaken zag ik.
Hele diepe zucht slaakt.... Ik vraag me weleens af hoe ik in vredesnaam mijn babytijd overleeft heb, want mijn moeder warmde fv volgens mij wel 6 keer op. Loden leidingen en alquote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:35 schreef poemojn het volgende:
'k Wil het niet extra moeilijk maken voor jullie maar gekookt water mag je maximaal 8 uur bewaren in de koelkast op 4 graden celsius..
quote:Het gaat om de dieetvoeding Pregestimil van Mead Johnson. Er zijn in Frankrijk twee baby's overleden doordat deze voeding besmet was met de bacterie enterobacter sakazakii. Het staat ook op de site van de Voedsel- en Warenautoriteit.
Ik wil graag van de gelegenheid gebruikmaken om erop wijzen dat deze bacterie in ongeveer 2% van alle blikken flesvoeding voorkomt. De bacterie is met name gevaarlijk voor zieke of te vroeg geboren baby's, maar ook gezonde pasgeboren baby's lopen risico.
Daarom heeft de European Food Safety Authority’s (EFSA) recent geadviseerd dat pasgeborenen die geen borstvoeding krijgen, de eerste vier weken worden gevoed met kant-en-klaar flesvoeding in plaats van poedermelk dus. De kant-en-klaarvoeding is namelijk, in tegenstelling tot poedermelk, steriel.
Het persbericht van de EFSA lees je hier: http://www.efsa.eu.int/press_room/press_release/696_en.html
Het vóórkomen van e. sakazakii en salmonella in zuigelingenvoeding is een van de redenen waarom wordt afgeraden voeding voor een hele dag klaar te maken. De bacterie kan zich in deze omstandigheden namelijk zodanig vermenigvuldigen dat deze gevaarlijk kan worden. Hetzelfde geldt voor het opnieuw opwarmen van een fles of het te lang bewaren van opgewarmde voeding (eenmaal opgewarmd mag flesvoeding max. 1 uur gebruikt worden).
bron
quote:Alle soorten poedermelk bevatten bacterieën omdat deze niet steriel verpakt zijn in tegenstelling tot vloeibare zuigelingen voeding. De hoeveelheid bacterieën in poedermelk moet onder een bepaalde norm blijven. Als de melk lang blijft staan vermenigvuldigen deze bacterieën zich. Om deze reden wordt ook aangeraden om niet alle voeding voor de hele dag klaar te maken, maar steeds per keer.
De meeste bacterieën kunnen gelukkig niet zoveel kwaad, maar waar het waarschijnlijk over gaat is de Enterobacter sakazakii. Deze bacterie kan necrotische enterocolites, sepsie of meningites veroorzaken welke in 33% van de gevallen bij pasgeboren baby's dodelijk zijn. Dit komt voornamelijk voor bij premature en/of zieke baby's. Bij een normale gezonde baby is die kans veel en veel kleiner. Er is een geval bekend in Ijsland en 1 in België.
Deze bacterie is in 20 op 141 proefmonsters van poedermelk van verschillende merken uit verschillende landen gevonden. Om deze reden heeft de FDA sinds april 2002 verboden om in ziekenhuizen (waar natuurlijk relatief veel kwetsbare baby's zijn) nog poedermelk te geven aan baby's.
http://www.cfsan.fda.gov/~lrd/tpinf.html
http://www.cfsan.fda.gov/~dms/inf-ltr3.html
bron
Zo doe ik het dus ook en ik verdeel het dan niet in flesjes maar haal gewoon even de garde door de kan voor ik het in Kai's flesje uitschenk.quote:Op zondag 27 februari 2005 10:48 schreef Stiekemurd het volgende:
Nu kook ik ook eerst het water en laat afkoelen en maak voor de hele dag voeding en zet die in de koelkast.
Dat gevoel heb ik dus ook een beetje. Hoe zijn wij in godsnaam groot geworden terwijl het er vroeger zo vreselijk ongezond en gevaarlijk aan toe gingquote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:38 schreef Leah het volgende:
[..]
Hele diepe zucht slaakt.... Ik vraag me weleens af hoe ik in vredesnaam mijn babytijd overleeft heb, want mijn moeder warmde fv volgens mij wel 6 keer op. Loden leidingen en al
We hebben duidelijk geluk gehad.quote:Op zondag 27 februari 2005 11:54 schreef m@x het volgende:
Dat gevoel heb ik dus ook een beetje. Hoe zijn wij in godsnaam groot geworden terwijl het er vroeger zo vreselijk ongezond en gevaarlijk aan toe ging![]()
Kruisbesmettingquote:Op zondag 27 februari 2005 16:04 schreef Sjeen het volgende:
Isa heeft trouwens weer koorts, nu gelukkig niet zo hoog. Ze is wel hangerig en ligt dus nu lekker te dutten op papa's buik. Die zelf ook voor pampus op de bank ligt![]()
quote:Op zondag 27 februari 2005 18:05 schreef m@x het volgende:
[..]
Kruisbesmetting![]()
![]()
Ik ben het wel met Sjeen en Snoopy eens. Tuurlijk moet je bepaalde hygiene- en veiligheidsregels in acht nemen maar je kan het ook overdrijven.
Als het over de horeca gaat wil ik altijd graag even reageren!quote:Op zondag 27 februari 2005 18:33 schreef Sjeen het volgende:
In de horeca wordt er (met uitzondering van een aantal goede restaurants) redelijk waardeloos met de hygiëne omgesprongen. Dat heeft 8 jaar horeca-ervaring me wel geleerd. De smaakpolitie is wat dat betreft een reële afspiegeling helaas. Gelukkig is het zo dat in de instellingswereld (bejaardenhuizen ed) wel een stuk doordachter mee wordt omgegaan, die keukens zijn echt ruig![]()
De droogdoeken gaan hier in de was als ik dat nodig vind en da's niet dagelijks...
quote:Op zondag 27 februari 2005 19:16 schreef Stiekemurd het volgende:
Voor de mensen met een vaatwasser: ik heb begrepen dat wanneer de babies wat ouder zijn, je ze makkelijk in de vaatwasser kan doen (heetste programma) en dan maar 1 keer per week hoeft uit te koken.
Ik gooi de flessen ook nog steeds in de stoomoven om te steriliseren.quote:Op zondag 27 februari 2005 18:41 schreef poemojn het volgende:
Ja natuurlijk wordt dat steriliseren minder belangrijk naarmate ze ouder worden en meer zelf in de mond steken.. Myrthe eet nu zand als ik niet uitkijk, dan maakt 't ook niet uit of ze dat via de melk of via haar hand opeet. Maar als ze ouder worden kunnen ze sowieso wel meer hebben.
Oh kook jij je borsten ook altijd uit voor de voeding dan, ik wel namelijkquote:Op zondag 27 februari 2005 18:16 schreef poemojn het volgende:
Nouja, ik heb ook makkelijk praten natuurlijk, borstvoeding is altijd steriel.![]()
En dat vind ik nou eens een goed adviesquote:Op zondag 27 februari 2005 20:09 schreef Lois het volgende:
Onze kinderarts pleit altijd voor "een beetje vies doen" als de kindjes ouder zijn dan 6 maanden. Dus niet elke speen die op de grond valt steriliseren maar afvegen en gewoon weer geven enzo. Zijn mening is dat hoe groter de smetobsessie wordt hoe moeilijker je het krijgt en kinderen worden groot en sterk van "een beetje vies".
Ik deed dat gewoon met de flessen die ze overdag nog dronk. De avondfles heb ik wel gewoon 'dik' gehouden. (meestal kwam het dus neer op voor het slapen gaan een verdunde fles overdag).quote:Op zondag 27 februari 2005 20:32 schreef LadyS het volgende:
tnx ET! dat is misschien wel een idee! ik zal even kijken hoe ik dat in de nieuwe dagindeling kan verwerken zeg maar
Met witte bloedcellen??!! heb je daar thuis ook een apparaat voor dan?Loena ziet het al voor zich: Poemojn pakt kraamverband, wringt die uit boven centrifuge, vangt plasma op in een bakkie, filtert dit en voila, daar zijn de witte bloedcellen voor de borstjesquote:Op zondag 27 februari 2005 20:32 schreef poemojn het volgende:
Loena, gewoon ontsmetten met moedermelkOf met witte bloedcellen in de kraamweek.
Wij hebben hier zo sterilisator die in de magnetron kan want deze papa vergeet ook nog wel eens wat, werkt perfect alleen de flessen worden wat vettig, denk dat we ze toch eens in een pannetje moeten uitkoken. Maar dat moet mama maar gaan doen, anders houden wij ook geen flessen meer over.quote:Op zondag 27 februari 2005 20:56 schreef Rottdog het volgende:
Heel verhaal......
Wij deden altijd trouw aan het uitkoken van spulletjes alleen nu heeft Zoë een nogal vergeetachtige papa tis dat zijn kont vast zit dat het presteerde om twee keer de bende droog te laten koken. Dan denkt he wat ruikt het hier raar om dan in een nu zwarte pan te kijken waar het plastic heerlijk met elkaar versmolten is. Om nou iedere keer nieuwe pan, spenen foppies en flessen te gaan kopen paste niet meer in de portomonnee dus gaat de zooi nu vrolijk de vaatwasser in![]()
en echt waar je huis stinkt zelfs nog maanden na de gebeurtenis![]()
Oooh ok...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:12 schreef poemojn het volgende:
O, ik doelde gewoon op tepelkloven Loena
quote:
Ah joh, dat gaat met 2 baby's vanzelf overquote:Op zondag 27 februari 2005 22:49 schreef Smirre het volgende:
Zei Smirre heel dapper, nadat haar smetvrees amper de hoek om was.
Nou desinfecteren niet, wel handenwassen natuurlijk, nou als je dan 10 babies had, moest je wel heeeeeel erg vaak je handen wassen, maar goed dat moet gewoon ivm kruisbesmetting.quote:Op zondag 27 februari 2005 23:26 schreef poemojn het volgende:
Waren ze in dat ziekenhuis zo druk bezig met handen desinfecteren voor je een baby aanraakt?
Myrthe heeft 1 weekend ter observatie in 't ziekenhuis gelegen toen ze 10 dagen was, toen moest ik idd ook m'n handen desinfecteren voor ik die observatiezaal op mocht, maar op de kraamafdeling deden ze dat niet. Wat een gedoe.
Suzanna:quote:Op maandag 28 februari 2005 12:59 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb over de dag heen nu wel een bepaald ritme (slapen, eten, verschonen, knuffelen, spelen, knuffelen (rustig krijgen) en slapen) maar het lijkt nog niet echt te helpen. Noa heeft een bepaald aantal momenten in de dag dat ze gewoon niet in haar bedje wil slapen. Dan kan je zo lang wachten tot je een ons weegt, maar ze blijft huilen (en zo lang wacht ik overigens niet) en ik vind voor haar een kwartier huilen erg lang, want in die tijd huilt ze zich helemaal over de toeren.
Ik kan dan ook geen oorzaak vinden, want het is geen boertje/windjes/etc. maar als ze bij mij in de draagzak ligt slaapt ze binnen vijf minuten heerlijk en ontspannen in.
Op andere momenten slaapt ze wel heerlijk in haar bedje en ook voor drie uur aan één gesloten vaak.
Die uitzending kun je na afloop ook op internet beluisteren.quote:Dinsdag 1 maart:
over huilbaby's. Aanleiding is het onderzoek van TNO en de universiteit van Groningen waaruit blijkt dat 1 op de 20 ouders van huilende baby's zo wanhopig wordt dat ze geneigd zijn hun kind te mishandelen. Te gast is prof. Menno Reijneveld uit Groningen, over de gevolgen van mishandeling van baby's; met Zwany Metting, pas afgestudeerd arts en nu neuroloog in opleiding en met Kiki Mulder over hoe je het beste om kunt gaan met huilende baby's, zij is wijkverpleegkundige en adviseert ouders van pasgeboren baby's. Ook is er aandacht voor het onderzoek waaruit blijkt dat er medisch gezien niets met huilbaby's mis is.
Ik schrok al....quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:10 schreef Stiekemurd het volgende:
Ff vanaf het werk.
Annie, ik vroeg me al af hoe het bij jullie was geweest bij CB. Maar ik neem aan dat Stella 5740 weegt en geen 7540
Had de kraamverzorgster het niet aan het einde van de week nog gewogen? (of heb je geen kraamzorg gehad?) Bij ons was Noa ook iets van 250 gram afgevallen, ik heel erg geschrokken (nou ja, stelt uiteindelijk niet veel voor) en de kraamverzorgster had op dag 7 nog gewogen en toen was ze weer ruim bóven haar geboortegewicht en mochten we met haar naar buiten (dat was het criterium).quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:53 schreef Githa het volgende:
Bij geboorte woog hij 3620 en hij was daarvan weer zo'n 300 afgevallen maar die zullen er ruim weer aanzitten denk ik![]()
Eerste bezoek aan cb is altijd bij een arts volgens mij. Was bij ons in elk geval ook zo. Bij Noah hebben ze gewoon hem even helemaal gecontroleerd op alles, van top tot teen bekeken, reflexen getest, kijken of ie zich kan optrekken en opdrukken enzow, dat soort dingetjes.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:36 schreef Githa het volgende:Jordy mag donderdag voor de eerste keer naar het CB, ik ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen want hij groeit echt als kool heb ik het idee. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er die dag nog meer gaat gebeuren, wel weet ik dat het een bezoek bij de arts is ipv de verpleegkundige.
Dat is idd het gevaar van zo'n onderzoek. De gemiddelde leeftijd was 10 weken en maar 2 baby's hadden koemelkallergie. Ja dat kan kloppen, zullen net 2 baby's zijn geweest die boven de 12 weken grens lagen. Want dan kunnen de darmen meer verdragen en als ze dan nog last hebben dan is het koemel allergie. Maar de weken ervoor kunnen baby's er ook last van hebben. Op dat moment word er gesproken van intolerantie omdat ze na de 12 weken de provocatie willen doen. Voor de 12 weken hebben 20 van de 100 baby's koemelk intolerantie, na de 12 weken blijkt dat ongeveer 2 baby's op de 100 ernstige koemelk allergie heeft. Logisch dat het gemiddelde dus laag ligt en dat na herintroductie de baby's wel gewone voeding kunnen verdragen. De ouders hebben daarvoor wel 12 weken van huilen gehad en volgens dit onderzoek heeft het dus te maken omdat de ouders een stresskip zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:54 schreef dutchie het volgende:
Nou inderdaad. Het nadeel van zo'n onderzoek dat de ouders van huilbabies waar dus wél wat mee is worden door de rest nu weer aangezien voor aansteller, stresskippen etc.
Vind ik wel wat moeilijk. Door zo'n onderzoek weet het gros ineens natuurlijk weet beter en worden er achter de rug om weer van alles gezegd.
Het opvallende vind ik dat de huilbabies die ik gekend heb, dat daar dus idd bij allemaal wat mee was. Geen stresskip gezien hoor.
Léon kan een nieuw truukje.
Als je hop paardje hop doet, dan doet hij "haaaaaaaaaaaa". Dan hoort hij zijn stem trillen en ligt helemaal in een deuk.
Toch ben ik er van overtuigd dat er ook gewoon kinderen zijn die huilen om 'niks' en omdat 'papa en mama' zich druk maken om iedere kreun. Het onderzoek zegt in mijn ogen helemaal niet dat die ouders stresskippen zijn maar dat er ook wel eens NIETS aan de hand is en conclusies SOMS te snel getrokken worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 14:45 schreef Anitra het volgende:
[..]
De ouders hebben daarvoor wel 12 weken van huilen gehad en volgens dit onderzoek heeft het dus te maken omdat de ouders een stresskip zijn![]()
Ivo, vier weken, lag met een rood koppie te persen. Na afloop klonk een opgelucht he, he!quote:Op dinsdag 22 februari 2005 17:30 schreef Ladybos het volgende:
Tex gelukkig heeft Noah nog geen last van het prikje ! Wel zielig hoor die darmkrampjes, Myrthe heeft ook zoiets, ze zit de hele dag te persen maar er komt niets, en dan 1x op een dag heeft ze me toch een enorme poepbroek, dan zit het tot aan haar oren. En geen harde ontlasting dus dat is het niet. Heb net cinababy gehaald bij de Etos maar nu kan ik het nergens meer vinden, misschien uit de tas gevallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |