quote:
Op maandag 28 februari 2005 12:59 schreef Suzanna het volgende:Ik heb over de dag heen nu wel een bepaald ritme (slapen, eten, verschonen, knuffelen, spelen, knuffelen (rustig krijgen) en slapen) maar het lijkt nog niet echt te helpen. Noa heeft een bepaald aantal momenten in de dag dat ze gewoon niet in haar bedje wil slapen. Dan kan je zo lang wachten tot je een ons weegt, maar ze blijft huilen (en zo lang wacht ik overigens niet
![]()
) en ik vind voor haar een kwartier huilen erg lang, want in die tijd huilt ze zich helemaal over de toeren.
Ik kan dan ook geen oorzaak vinden, want het is geen boertje/windjes/etc. maar als ze bij mij in de draagzak ligt slaapt ze binnen vijf minuten heerlijk en ontspannen in.
Op andere momenten slaapt ze wel heerlijk in haar bedje en ook voor drie uur aan één gesloten vaak.
Suzanna:
Thijs sliep hier in het begin heel veel, ik "moest"hem echt na iedere voeding in zijn bedje leggen, en dan sliep hij weer 3 uurtjes, de niet slaap tijden heb ik niet echt meegemaakt.
Maar hoe ouder Thijs werd hoe minder hij overdag nog wilde slapen, hij was ook niet moe, moet er nu wel bijvertellen dat meneertje tot makkelijk 11.00 uur s'oachtens kan slapen hoor
![]()
Als ik hem in die tijd in zijn bedje wilde leggen kreeg ik een heel huilsenario over me heen, dus Thijs weer uit zijn bedje na verloop van tijd (want ook ik kon dat gehuil niet langer aanhoren en vond het zielig voor hem dus lekker troosten/knuffelen)
Waarna hij daarna vrolijk aan het spelen was geslagen in de box.
Ik deed gewoon mijn dingetjes voor de huishouding terwijl Thijs in de box aan het spelen was, en een poosje later ging ik kijken hoe het met hem was en toen lag hij te slapen in de box.
Ik ben me vanaf toen in het ritme van Thijs gaan inplannen,'sochtends sliep hij lekker lang
kreeg hem wel tussen door voor een voeding, maar legde hem terug in zijn bedje terwijl ik mijn dingen deed, of als hij veel had liggen "spoken/drinken"snachts dan sliep ik in de ochtenden wat langer, en kwam ik er in de middag met Thijs samen uit.
Daarna legde ik hem gewoon lekker in de box/wipstoell/babycocoon/op een kleed bij me, terwijl ik me dingen deed die nodig waren, hij speelde kreeg aandacht,knuffels,voeding, en soms viel hij in slaap en soms ook helemaal niet.
Gelukkig ga ik iedere dag met hem naar buiten toch zeker 1,5 uur lang wandelen boodschappen doen hond uitlaten, ook vaak slaapt hij dan in de wagen
is tegenwoordig ook steeds minder, want het is buiten zo mooiThijs viel ook vaak in slaap als hij lekker na het drinken lag uit te buiken op mijn buik en hoorde dan met zijn oortje mijn hartslag die kalmerend werkt voor de kleine vent, dan bleef ik lekker langer op de bank hangen tot hij wakker werd.
Eigenlijk heb ik me altijd aangepast aan Thijs zijn slaapritme, maar juist doordat ik ook iedere keer mijn eigen dingen doet, is Thijs ook erg gewend geraakt aan alle geluiden hier dus als hij hier ergens in slaap valt dan slaapt hij rustig door terwijl ik aan het stofzuigen ben,opruimen ben enz enz
Probeer met het ritme van Noa mee te gaan, dan zul je zien dat het minder geforceerd word, en de ene baby heeft nu eenmaal meer behoefte aan wat minder slaap dan de ander, en de andere baby wilt graag uren bij mama zijn en dan ook dicht bij mama zijn....
Hier als ik ga koken tegen 5en dan neem ik Thijs mee in zijn wipstoel bij me in de keuken, hij is me dan hele verhalen aan het vertellen over wat hij de middag meegmaakt heeft en valt dan regelmatig zeer tevreden in slaap.
s6 meid
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...