abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 februari 2005 @ 11:10:50 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25296127
P.S. Ik bedoel niet de gewone haaruitval van het 'kale plekje op het achterhoofd'... het begint overal wat dunner te worden.

P.S. 2 Het vorige bericht kon ik niet meer wijzigen ('U hebt niet de rechten om dit bericht te wijzigen') dus vandaar extra post.
pi_25296285
Net weer naar CB geweest. Omdat Benthe gespuugd heeft een aantal keer, nu overstappen op Friso Comfort. Mag mixen eventueel.
Ook weer prikje gehad en was ff een kleine brul en toen lachte ze alweer
Ze is nu 60.5 cm en weegt 5775 gr. Precies in ut midden van de groeicurve.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2005 @ 11:32:11 #253
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25296443
Over steriliseren gesproken: ik stond ook braaf alles in een grote pan uit te koken à la de kraamverzorgster, tot ik ergens las dat je dat gewoon in een schaal in de magnetron kunt doen. Niks geen dure steriliators nodig Neem een magnetronbestendige schaal, leg flesjes en toebehoren erin en zet je magnetron voor 5 minuten per lading flessen op de hoogste stand. Da's alles. Kookt niet droog, brandt niet aan en het kan zo de koelkast in. (Jullie bewaren schone flesjes en zo toch wel braaf in de koelkast? ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25296532
Ok ik beken: ik bewaar geen flessen in de koelkast.... Ik laat de flessen gewoon in het apparaat staan met de deksel erop.

Ik heb voor een electrische gekozen, want dat lijkt me ook handig voor de vakantie. Heb geen magnetron op de camping. Met dezelfde reden ook een flessenwarmer genomen....
  maandag 28 februari 2005 @ 12:04:24 #255
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25296931
Bij het prikje hoefde Noa ook maar even te huilen, Stiekemurd. Wat een helden he, die kids...
Helaas was ze de dagen erna wel huilerig nog. Hopelijk gaat dat met Benthe beter!
pi_25296961
Dit is "al" haar tweede prikje. Bij de eerste meer van het schrikken gehuild en nu weer. Ze was er eerder wat suffig van dan wat anders. Daarna ook geen last. Nu ligt ze lekker te slapen.
Benthe---->Bikkel
  maandag 28 februari 2005 @ 12:44:43 #257
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25297505
Het vlassige van het babyhaar valt uit Suzanna

Netjes Benthe
  maandag 28 februari 2005 @ 12:59:09 #258
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25297671
Ok Rottdog...da's normaal dus . Maar hopelijk wordt het niet kaal? Ik vond die haartjes zo schattig...

Stiekemurd, even een vraagje over rust en regelmaat...
Ik heb over de dag heen nu wel een bepaald ritme (slapen, eten, verschonen, knuffelen, spelen, knuffelen (rustig krijgen) en slapen) maar het lijkt nog niet echt te helpen. Noa heeft een bepaald aantal momenten in de dag dat ze gewoon niet in haar bedje wil slapen. Dan kan je zo lang wachten tot je een ons weegt, maar ze blijft huilen (en zo lang wacht ik overigens niet ) en ik vind voor haar een kwartier huilen erg lang, want in die tijd huilt ze zich helemaal over de toeren.
Ik kan dan ook geen oorzaak vinden, want het is geen boertje/windjes/etc. maar als ze bij mij in de draagzak ligt slaapt ze binnen vijf minuten heerlijk en ontspannen in.
Op andere momenten slaapt ze wel heerlijk in haar bedje en ook voor drie uur aan één gesloten vaak.

overigens ben ik gestopt met inbakeren, dat werkte gewoon niet (ze begon te huilen zodra ze ingepakt is, ze vond het gewoon niet prettig) en ik stop haar armpjes onder de dekens nu en dat werkt ook wel rustgevend.

Maar is dit normaal, heeft Benthe dat ook (gehad), dat ze op bepaalde momenten eigenlijk zonder reden (lijkt het) gewoon niet in haar bedje wil slapen?
  maandag 28 februari 2005 @ 13:42:42 #259
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25298300
Suzanna, is het dan niet een idee om het dagritme aan te passen aan Noa's wensen? Als ze die bepaalde momenten perse niet wil slapen in bed, dan laat je haar toch op andere tijden slapen?
Dat doe ik met Noah ook, hij bepaalt zijn ritme enzow. Wanneer ie slaapt, wanneer ie eet. Sommige dagen slaapt ie heel weinig overdag en sommige dagen juist weer veel meer.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25298584
Ja tuurlijk Suzanna! t Is natuurlijk ook maar een mens. Ik kijk niet meer zo naar de klok, wel naar het ritme en wat ze zelf wil. De ene keer is ze afgebrand om 1700 uur en de andere keer weer niet.
Als ze echt niet wil slapen, dan heeft het weinig nut denk ik.
  maandag 28 februari 2005 @ 14:07:05 #261
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25298648
Als Noah niet slaapt, laat je hem dan in de box liggen, houd je hem vast, of ? Want als ik Noa te lang wakker houd terwijl ze moe is kan ik haar de hele tijd gaan vasthouden. Het is gewoon zo dat ze op bepaalde momenten niet in haar bedje wil slapen, maar wel behoefe heeft aan slaap (ze slaapt nu al een aantal uur in de draagzak, op de één of andere manier slaapt ze daar veel dieper en langer in, soms vier/vijf uur aan één stuk door).

Wat ik bij Noa doe is wel een ritme vasthouden, maar haar zelf laten aangeven of ze moe is (meestal gaat ze dan in haar oogjes wrijven) en haar dan in bedje leggen.
Zou het kunnen zijn dat de overgang van de huiskamer naar haar kamertje te koud is? Het is daar meestal een stuk kouder dan in de huiskamer omdat we geen CV hebben en ik daar alleen maar een radiatorkacheltje en blaaskacheltje heb staan die ik niet de hele dag aan kan laten.
Of maakt het eigenlijk niet uit hoe koud het is buiten het bedje van de baby? (haar bedje is lekker warm, warm ik voor en ze heeft lekker warme dekens...)
pi_25298741
Ik warm ook het bedje voor, zodat de overgang niet te groot is. Een slaapkamer moet gemiddeld 18 graden zijn.
Ik merk ook aan Benthe dat wanneer ze echt huilt van moeheid, ze dan veel minder snel in slaap valt. Ze is dan echt over de zeik en duurt minstens een kwartier voordat ze gaat slapen. (soms wel een half uur). Maar ik moet zeggen, dat je ook wel went aan het huilen en ik laat haar meestal wel huilen. Daarna valt ze toch echt in slaap.
  maandag 28 februari 2005 @ 14:48:26 #263
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25299195
18 graden daar kom ik bij lange na niet aan! Ik moet echt de kachel HARD aanzetten wil ik daaraan komen.
Ik laat Noa vaak ook wel even huilen (op aanraden van jullie he ) maar op de één of andere manier kan ze niet meer stoppen met huilen als ze eenmaal begint.
  maandag 28 februari 2005 @ 15:55:58 #264
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25299735
Misschien heeft Noa het wel te warm in haar bedje. Voorverwarmd en warme dekens.. Als je er dan ook nog met je gewone kleren of een slaapzak inligt kan ik me voorstellen dat ze het veel te warm heeft (ondanks dat de rest van het kamertje lekker koel is).

Bij Saskia is het overdag zo'n 17 graden en als ze overdag slaapt ligt ze in een zomerslaapzak onder 1 katoenen dekentje. Toen ze kleiner was, lag ze in d'r kleren zonder slaapzak. Als buiten de temperatuur boven nul zet ik regelmatig het raam op een kiertje voor frisse lucht.

Een beetje warm is wel lekker, maar slapen in een heel warm bed?? Volgens mij vindt geen mens dat prettig...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 28 februari 2005 @ 19:30:13 #265
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25301196
Over slapen gesproken: Danyel slaapt vandaag al bijna de hele dag. Gisteren en eergisteren sliep hij ook al zo veel. Hij heeft geen koorts en is tussentijds wel redelijk goed te pas.
Wat zou dit kunnen zijn? Nog steeds vermoeidheid van de dagopname afgelopen vrijdag? Of kan het ook een groeispurt zijn?
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 28 februari 2005 @ 19:40:50 #266
103793 kozakken
Living the life
pi_25301340
Misschien wel een combi van een aantal zaken met elkaar. Groeien, veel prikkels, misschien wat minder weerstand door het weer. Kan alles met elkaar zijn, lijkt me zo.
Vooral wanneer hij verder goed te pas is.
pi_25301924
quote:
Op maandag 28 februari 2005 12:59 schreef Suzanna het volgende:

Ik heb over de dag heen nu wel een bepaald ritme (slapen, eten, verschonen, knuffelen, spelen, knuffelen (rustig krijgen) en slapen) maar het lijkt nog niet echt te helpen. Noa heeft een bepaald aantal momenten in de dag dat ze gewoon niet in haar bedje wil slapen. Dan kan je zo lang wachten tot je een ons weegt, maar ze blijft huilen (en zo lang wacht ik overigens niet ) en ik vind voor haar een kwartier huilen erg lang, want in die tijd huilt ze zich helemaal over de toeren.
Ik kan dan ook geen oorzaak vinden, want het is geen boertje/windjes/etc. maar als ze bij mij in de draagzak ligt slaapt ze binnen vijf minuten heerlijk en ontspannen in.
Op andere momenten slaapt ze wel heerlijk in haar bedje en ook voor drie uur aan één gesloten vaak.
Suzanna:
Thijs sliep hier in het begin heel veel, ik "moest"hem echt na iedere voeding in zijn bedje leggen, en dan sliep hij weer 3 uurtjes, de niet slaap tijden heb ik niet echt meegemaakt.

Maar hoe ouder Thijs werd hoe minder hij overdag nog wilde slapen, hij was ook niet moe, moet er nu wel bijvertellen dat meneertje tot makkelijk 11.00 uur s'oachtens kan slapen hoor
Als ik hem in die tijd in zijn bedje wilde leggen kreeg ik een heel huilsenario over me heen, dus Thijs weer uit zijn bedje na verloop van tijd (want ook ik kon dat gehuil niet langer aanhoren en vond het zielig voor hem dus lekker troosten/knuffelen)
Waarna hij daarna vrolijk aan het spelen was geslagen in de box.
Ik deed gewoon mijn dingetjes voor de huishouding terwijl Thijs in de box aan het spelen was, en een poosje later ging ik kijken hoe het met hem was en toen lag hij te slapen in de box.

Ik ben me vanaf toen in het ritme van Thijs gaan inplannen,'sochtends sliep hij lekker lang kreeg hem wel tussen door voor een voeding, maar legde hem terug in zijn bedje terwijl ik mijn dingen deed, of als hij veel had liggen "spoken/drinken"snachts dan sliep ik in de ochtenden wat langer, en kwam ik er in de middag met Thijs samen uit.

Daarna legde ik hem gewoon lekker in de box/wipstoell/babycocoon/op een kleed bij me, terwijl ik me dingen deed die nodig waren, hij speelde kreeg aandacht,knuffels,voeding, en soms viel hij in slaap en soms ook helemaal niet.
Gelukkig ga ik iedere dag met hem naar buiten toch zeker 1,5 uur lang wandelen boodschappen doen hond uitlaten, ook vaak slaapt hij dan in de wagen is tegenwoordig ook steeds minder, want het is buiten zo mooi

Thijs viel ook vaak in slaap als hij lekker na het drinken lag uit te buiken op mijn buik en hoorde dan met zijn oortje mijn hartslag die kalmerend werkt voor de kleine vent, dan bleef ik lekker langer op de bank hangen tot hij wakker werd.

Eigenlijk heb ik me altijd aangepast aan Thijs zijn slaapritme, maar juist doordat ik ook iedere keer mijn eigen dingen doet, is Thijs ook erg gewend geraakt aan alle geluiden hier dus als hij hier ergens in slaap valt dan slaapt hij rustig door terwijl ik aan het stofzuigen ben,opruimen ben enz enz
Probeer met het ritme van Noa mee te gaan, dan zul je zien dat het minder geforceerd word, en de ene baby heeft nu eenmaal meer behoefte aan wat minder slaap dan de ander, en de andere baby wilt graag uren bij mama zijn en dan ook dicht bij mama zijn....
Hier als ik ga koken tegen 5en dan neem ik Thijs mee in zijn wipstoel bij me in de keuken, hij is me dan hele verhalen aan het vertellen over wat hij de middag meegmaakt heeft en valt dan regelmatig zeer tevreden in slaap.

s6 meid
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_25302841
Vraagje hiero:

Kunnen kleintje tijdens hun slaap de hik ofzoietsdergelijks krijgen, waardoor ze hikkerig slapen....
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 1 maart 2005 @ 09:35:09 #269
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25308563
Medisch gezien is er met huilbaby's niets mis
door Eveline Brandt

Lichamelijk mankeren ze bijna nooit iets, een koemelk allergie hebben ze meestal ook niet. Dat huilbaby's zoveel huilen komt door spanningen in het gezin.

Excessief huilen door zuigelingen komt veel voor en is vaak aanleiding om medische hulp in te roepen. Als ouders ten einde raad zijn, kunnen zij hun 'huilbaby' in het ziekenhuis laten opnemen. Naar nu blijkt is er medisch gezien niets mis met deze kinderen.

Dit meldt een drietal kinderartsen in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (NTvG) van deze week. Al een jaar eerder hadden zij dit vermoeden geuit, maar toen schreven zij nog in het NTvG dat 'harde cijfers' ontbraken.

Inmiddels zijn de gegevens verzameld van alle zuigelingen die tussen 1997 en 2003 wegens excessief huilen zijn opgenomen op de kinderafdeling van de Isala klinieken in Zwolle. Dat waren 88 baby's, met een gemiddelde leeftijd van tien weken. Door de onderzoekers wordt excessief huilen gedefinieerd als 'huilen dat door de ouders als excessief werd beschouwd'. Er hoeft dus niet voldaan te worden aan strikte tijdscriteria. Volgens de ouders zelf was maar liefst driekwart van deze kinderen de hele dag ontroostbaar.

Bij vrijwel de hele groep werd het huilpatroon in het ziekenhuis binnen enkele dagen spontaan normaal, dus zonder enige vorm van medisch handelen. De kinderen huilden alleen nog als ze honger, slaap of een volle luier hadden. Bij 97 procent van hen was geen medische oorzaak voor het langdurige huilen in de thuissituatie te vinden.

Opname in het ziekenhuis dient om de ouders te ontlasten, die vaak aan het eind van hun latijn zijn, en om het kind te onderzoeken. De kinderartsen in het NTvG raden hun collega-kinderartsen dringend aan de handen op de rug te houden als een huilbaby op hun afdeling wordt opgenomen. Observeer het kind slechts, adviseren de auteurs: medisch handelen en zelfs medisch onderzoek zijn in principe niet nodig.

Voedselallergie wordt vaak als oorzaak van veel huilen geopperd. In werkelijkheid is deze aandoening 'buitengewoon zeldzaam', aldus de onderzoekers. Slechts 2 van de 88 kinderen bleken hieraan te lijden. Hypo-allergene voeding die de ouders al gebruikten, werd bij de meeste kinderen zonder problemen vervangen door gewone koemelk-babyvoeding.

Het belangrijkst blijkt om aandacht te besteden aan verdriet en spanning bij de ouders en aan de relatie die dit heeft met het huilgedrag van hun kind. De ouders moeten begeleiding, geruststelling en ondersteuning krijgen.

Waarom huilen huilbaby's dan wél?

Slechts 2 van de 88 opgenomen baby's in dit onderzoek bleek een koemelk-allergie te hebben; 1 kind had last van terugkerende luchtweginfecties. Verder werden geen medische problemen gevonden, wel sociale. Bij bijna driekwart van de kinderen was er een stressvolle complicatie tijdens of vlak na de bevalling opgetreden én was er een aanwijsbare stressfactor in het gezin, zoals relatieproblemen of een psychiatrische aandoening van een van de ouders. Dit, schrijven de kinderartsen voorzichtig, 'leidt mogelijk tot een andere houding van ouders ten opzichte van hun kind en het huilgedrag'. De kinderen werden na hun ziekenhuisopname nog een paar maanden gevolgd; een deel van de ouders kreeg hulp van maatschappelijk werk of gezinsverzorging. Uiteindelijk verbeterde het huilen bij álle 88 baby's, wat bewijst dat er geen medisch probleem aan ten grondslag lag.

www.trouw.nl
pi_25309142
Ook leuk is de reacties van lezers op de trouwsite te bekijken; hier dus.

Vandaag van 11.30-12.00 op 747AM Dubbel O over huilbaby's:
quote:
Dinsdag 1 maart:
over huilbaby's. Aanleiding is het onderzoek van TNO en de universiteit van Groningen waaruit blijkt dat 1 op de 20 ouders van huilende baby's zo wanhopig wordt dat ze geneigd zijn hun kind te mishandelen. Te gast is prof. Menno Reijneveld uit Groningen, over de gevolgen van mishandeling van baby's; met Zwany Metting, pas afgestudeerd arts en nu neuroloog in opleiding en met Kiki Mulder over hoe je het beste om kunt gaan met huilende baby's, zij is wijkverpleegkundige en adviseert ouders van pasgeboren baby's. Ook is er aandacht voor het onderzoek waaruit blijkt dat er medisch gezien niets met huilbaby's mis is.
Die uitzending kun je na afloop ook op internet beluisteren.
't Is wel een hot item ineens.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:54:54 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25310564
Nou inderdaad. Het nadeel van zo'n onderzoek dat de ouders van huilbabies waar dus wél wat mee is worden door de rest nu weer aangezien voor aansteller, stresskippen etc.
Vind ik wel wat moeilijk. Door zo'n onderzoek weet het gros ineens natuurlijk weet beter en worden er achter de rug om weer van alles gezegd.
Het opvallende vind ik dat de huilbabies die ik gekend heb, dat daar dus idd bij allemaal wat mee was. Geen stresskip gezien hoor.

Léon kan een nieuw truukje.
Als je hop paardje hop doet, dan doet hij "haaaaaaaaaaaa". Dan hoort hij zijn stem trillen en ligt helemaal in een deuk.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:56:05 #272
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25310577
E.T. : Noa voelde koud aan toen ik maar één deken deed (overigens heeft ze nu geen slaapzak omdat ik er maar één heb (kan geen kleine maatjes slaapzak vinden, deze heb ik van m'n zus uit Frankrijk) en hij zit in de was) dus ik heb een extra deken gedaan. Ze heeft het nu in ieder geval niet te warm, dat zou ik merken (ik check meestal even). Het ging mij erom dat het misschien de overgang was van de huiskamer naar de slaapkamer, de slaapkamer is vaak 13-15 graden en soms zelfs nog kouder als ik niet verwarm. Nu verwarm ik wel, en dan is hij meestal 15 graden. In de huiskamer is het meestal wel een stukkie warmer, zo'n 19-20 graden (wat normaal is lijkt me). Maar de overgang van de huiskamer naar de slaapkamer vind IK zelfs koud.

Ach, genoeg gezeurd...het komt gewoon doordat we geen CV hebben en hopelijk verhuizen we snel en komt dat ook weer goed (dan geen dikke dekens meer ).

Bar_en_Mar: dat op de bank hangen met Noa doe ik ook vaak...da's echt wel lekker.

Overigens was mijn vraag meer waarom ze af en toe WEL in haar bedje wil en AF EN TOE niet. Terwijl ze beide keren even moe is... wat daarvan de oorzaak kan zijn. Ik vind het gewoon apart en tis niet zozeer een onwijs probleem ofzo, want ik ga dan gewoon met haar rondlopen in de draagzak, of even naar buiten, etc.
Dus ik houd wel zoveel mogelijk rekening met haar, en dat is het juist....dat het zo verschillend is. Maar ik denk dat ik nu wel gezien heb dat het met elke baby weer anders is (bijvoorbeeld Noa kan echt niet in een wipstoeltje in slaap vallen en Thijs wel).

In ieder geval bedankt voor de reacties. Het zal ook elke keer wel weer veranderen naarmate ze ouder wordt, want ze is nu al vaker en langer wakker dan in het begin natuurlijk, en dat is ook niet raar...ze begint ook steeds beter te zien enzo.
Juist erg leuk eigenlijk he....
pi_25310875
Wat leuk, Dutchie

Suzanna, inderdaad, ze slapen steeds minder naarmate ze ouder worden..
Myrthe bijv was gisteren van 14u tot 22.30u vrolijk door de kamer aan 't hobbelen. Ze wilde best lekker bij me liggen en drinken, maar slapen, ho maar. In dat boek over inbakeren van Ria Blom stond ook een tabel met de normale duur vd slaap bij baby's (bijv 5/6 maanden 16 uur dacht ik), is op zich wel handig als je wilt controleren of Noa wel genoeg slaapt. Al zijn het weer wel gemiddelden natuurlijk.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:28:58 #274
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25311086
Ik heb dat boekje niet, poemojn...anders had ik t wel opgezocht . Ik kon het niet vinden in de boekhandels bij mij in de buurt én ben niet aangesloten bij een bieb.
(was trouwens ook niet bij Prénatal te krijgen, hoewel ze daar wel 'Oei, ik groei' hebben)
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:52:27 #275
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25311401
He Stiekemurd, hier vandaag met Stella naar het CB geweest en ze weegt bijna net zoveel als Benthe (7540) en is even lang. Wat grappig zeg1
Heeft ze verder nog last gehad van de prik? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar want Stella heeft ook een prik gekregen. Ze was vanochtend behoorlijk chagerijnig en heel huilerig bij het CB, maar nu superlief. Al kan ik er nu van zeggen, want de prik is pas een uurtje geleden gegeven.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:00:53 #276
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25311522
Trouwens nog een leuk nieuwtje. Ik moest eraan denken, omdat Texelonia in het Moeders-topic het had over Noahs eerste kennismaking met het kdv. Nog een paar weekjes en Léon gaat een dagje minder naar het kdv. Het mannetje gaat nl. 1 dag minder werken en heeft de woensdag vrij gemaakt voor "Léon en papadag". Vanaf 1 april gaat Léon dus nog maar 1 dag per week naar het kdv ipv 2.
Het mannetje heeft er ontzettend veel zin in. Hij heeft er al helemaal een voorstelling van gemaakt van hoe het zal zijn met zijn tweetjes. Ik vind het gewoon zo leuk voor die 2. Er zijn nog niet zo heel erg veel vaders die echt een "papadag" hebben. Iedereen wil het wel, maar niet overal kan het.
Ik ben heel erg blij dat het bij het mannetje wel kan.

Ik vind het wel belangrijk dat Léon min. 1 dag of dagdeel per week naar het kdv blijft gaan. Ik geloof er nl. wel in dat kinderen hier wat opener van worden.
  FOK!fossiel dinsdag 1 maart 2005 @ 13:07:59 #277
2628 Karin
pi_25311638
Wat ontzettend leuk dutchie! Inderdaad is het helaas niet voor alle papa's weggelegd maar zou eigenlijk wel moeten. Peet van mij werkt in een klein bedrijf en als het daar druk is ben ik al blij als hij op tijd voor het eten is. Er is daar niemand die wat van zijn taken kan overnemen dus een dagje minder werken zou gewoon betekenen dat hij 4 dagen veel langer doorwerkt.
pi_25311687
Ff vanaf het werk.

Annie, ik vroeg me al af hoe het bij jullie was geweest bij CB. Maar ik neem aan dat Stella 5740 weegt en geen 7540
Heb je het nog over de flessenvoeding gehad? Lukt het al een beetje? Benthe is gisteren wel beetje overstuur geweest. Of dit nu van de moeheid was.... ik heb toen voor de zekerheid een zetpil gegeven en na een fles heeft ze heerlijk geslapen.

Dutchie: Mijn vriend is ook op woensdag thuis. Hij vindt het onwijs leuk om die dag met zijn kleine meis door te brengen. Voor mij is het ook relax, omdat ik dan maar 2 dagen hoef te "haasten"". Hij neemt echt al vanaf 's morgens vroeg alles over. De voeding, badje etc. Ik leg de avond ervoor wel alles voor hem klaar hoor. Ook haalt hij voor de dag de boodschappen. Kan me dan echt op die dag op mijn werk concentreren. Heel erg fijn!!!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:20:44 #279
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25311811
Hihi inderdaad 5740! Dat zou wel heel erg zwaar voor zo'n kleintje zijn geweest.

Het flesvoeden gaat nu heel goed. Ze drinkt goed en houdt alles binnen. Maar we hebben toch van het CB een proefpakje hypo-allergene voeding gekregen omdat ze ook een droge huid heeft. We kunnen uitproberen of dat minder wordt. Vanavond vervangen we nog een voeding, dus van 0.00 uur. Kan ik vroeg naar bed!

Hier hebben we vrijdag een eerste gesprek bij het KDV. En dan gaan we ook afspraken maken voor wendagen. Spannend hoor.
pi_25311921
Annie, hoeveel dagen gaat Stella strakjes?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:32:22 #281
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25311990
Ze gaat op maandag en dinsdag naar de kinderopvang, op woensdag past mijn vader op, op donderdag ben ik thuis en als het goed is op vrijdag mijn vriend. Op die dag kan ik dus ook een beetje wat tot later werken want die andere twee dagen bij de kinderopvang haal ik haar op. Werk de eerste paar maanden nog drie dagen, maar ongeveer vanaf september weer vier.
Hoe gaat het werken bij jou?
Ben heel benieuwd hoe het bij mij gaat. Ik maak echt stomme tikfouten (zie daarnet, maar nog veel meer), dat zal wat worden!
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2005 @ 13:36:09 #282
81992 Githa
pi_25312053
Stiekemurd en Dutchie wat fijn zo'n papadag! mijn vriend zou zo huispapa willen worden zegt hij hij is helemaal weg van Jordy en vind het verzorgen ook helemaal niet erg...Hij had zich een beetje voorgenomen dat papa's het pas echt leuk gaan vinden als ze wat ouder worden. Voor dat Jordy geboren was hoorde hij dat overal om zich heen maar nu Jordy er eenmaal is denkt hij daar heel anders over

AnnieBaby, wat spannend die wendagen maar ook wel weer een geruststelling als je er eenmaal een hebt gehad lijkt me.

Jordy mag donderdag voor de eerste keer naar het CB, ik ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen want hij groeit echt als kool heb ik het idee. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er die dag nog meer gaat gebeuren, wel weet ik dat het een bezoek bij de arts is ipv de verpleegkundige.
Hij zal wel omhoog mogen qua voeding en ik heb het idee dat hij daar ook echt aan toe is .... hij eet gewoon 7 flessen van 110 ( het maximale wat hij mag ) en hij spuugt gewoon nooit wat uit de laatste dagen komt hij eerder om zijn fles en als hij hem heeft gehad dan blijft hij door zuigen of dat hij wil zeggen 'meer , meer ' Dus ik ben benieuwd donderdag ......opvoeren die hap
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:44:20 #283
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25312195
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:10 schreef Stiekemurd het volgende:
Ff vanaf het werk.

Annie, ik vroeg me al af hoe het bij jullie was geweest bij CB. Maar ik neem aan dat Stella 5740 weegt en geen 7540
Ik schrok al....
pi_25312213
Ghita wat fijn dat Jordy zo lekker kan eten

Annie, ik werk ben di,wo en do aan het werk en op ma en vrij ben ik vliegende kiep.
Ik kan 's ochtends veel dingen doen, zodat ik de middagen vrij ben. Benthe slaapt 's morgens het meeste.
Benthe hoeft dus alleen op di en do naar het KDV. Meer dan genoeg!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:48:53 #285
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25312261
Wat een hongerlapje, Githa!! Heerlijk dat hij goed drinkt en niet spuugt, dat is echt fijn!
Wat was zijn geboortegewicht ook alweer?

Over kinderopvang/dagverblijven: ik weet niet of wij dat ooit zullen gaan doen, ik ben vroeger nooit naar de opvang geweest omdat mijn moeder eigenlijk praktisch altijd thuis was...maar wilde wel heel graag. Dus misschien gaan we het t.z.t. (ik neem aan dat het echt leuk voor ze wordt als ze wat ouder zijn? Met spelen e.d.?) wel doen...lijkt me voor Noa in ieder geval leuk!
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2005 @ 13:53:45 #286
81992 Githa
pi_25312334
Bij geboorte woog hij 3620 en hij was daarvan weer zo'n 300 afgevallen maar die zullen er ruim weer aanzitten denk ik
pi_25312412
Je bedoelt een peuterspeelzaal Suzanna?
Wij zien nog wel hoe het gaat.. Niet alle kinderen vinden dat leuk, niet overal is een peuterspeelzaal, en soms is het gewoon te lastig te regelen als je jongere kinderen hebt en de peuterspeelzaal maar 2 uurtjes duurt en op een half uur fietsen zit ofzo.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:06:30 #288
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25312538
Dat bedoel ik inderdaad eigenlijk, poemojn. Werk jij overigens of ben je fulltime moeder? Want een KDV is toch voornamelijk voor werkende moeders...een vaste dag/vaste dagen in de week, en niet een 'oppas' voor als het je uitkomt ofzo?
Hmm...heb die terminologie nog niet helemaal door...
Kinderdagverblijf
Peuterspeelzaal...
wat is er nog meer?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:10:27 #289
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25312593
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:53 schreef Githa het volgende:
Bij geboorte woog hij 3620 en hij was daarvan weer zo'n 300 afgevallen maar die zullen er ruim weer aanzitten denk ik
Had de kraamverzorgster het niet aan het einde van de week nog gewogen? (of heb je geen kraamzorg gehad?) Bij ons was Noa ook iets van 250 gram afgevallen, ik heel erg geschrokken (nou ja, stelt uiteindelijk niet veel voor) en de kraamverzorgster had op dag 7 nog gewogen en toen was ze weer ruim bóven haar geboortegewicht en mochten we met haar naar buiten (dat was het criterium).
pi_25312706
Brr.. altijd zo eng om te posten als er al 6 pagina's zijn..

Nee, ik werk niet (hoor nu te studeren), maar dit hoort zeker in het moedertopic

Je hebt soms ook nog speelgroepen Suzanna, dan kun je zelf met de andere moeders kletsen en koffie/thee drinken terwijl je kind(eren) spelen. En je kunt via http://groups.yahoo.com/group/Beebiedreumescontactgroep/ ook andere moeders in jouw omgeving zoeken.
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2005 @ 14:19:06 #291
81992 Githa
pi_25312713
nou ik ben daar niet van geschrokken toen hoor Suzanna ik was op de hoogte dat het normaal is dat baby's de eerste dagen afvallen en dat het tot onder de 300 gram heel normaal is.
Jordy was wel gewogen en zat toen 100 gram hoger maar wilde in het begin ook niet veel drinken dus kwam ook niet veel aan.
Jordy is een hele rustige drinker en viel in het begin steeds in slaap en was dan met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Nu drinkt hij nog steeds rustig, vandaar ook dat hij nooit spuugt of zich verslikt maar die fles gaat nu wel leeg hoor
Dus ik denk dat hij die schade echt wel weer heeft ingehaald
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:22:24 #292
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25312757
Ik werk ook op zaterdag, dus heeft Micha ook een beetje een papa-dag Al werk ik wel maar 3 uurtjes per dag, maar jah. Tis in elk geval iets
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:36 schreef Githa het volgende:Jordy mag donderdag voor de eerste keer naar het CB, ik ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen want hij groeit echt als kool heb ik het idee. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er die dag nog meer gaat gebeuren, wel weet ik dat het een bezoek bij de arts is ipv de verpleegkundige.
Eerste bezoek aan cb is altijd bij een arts volgens mij. Was bij ons in elk geval ook zo. Bij Noah hebben ze gewoon hem even helemaal gecontroleerd op alles, van top tot teen bekeken, reflexen getest, kijken of ie zich kan optrekken en opdrukken enzow, dat soort dingetjes.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:25:12 #293
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25312808
Tex, het zijn net die 3 uurtjes die het een "papadag" maken.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:31:28 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25312895
Ons KDV was wel weer erg slim bezig trouwens gisteren
Gisteren was Noah dus wennen, en op een gegeven moment toen ik mezelf eindelijk zo ver kreeg om weg te gaan, zeiden ze, 'anders bel je even over een half uurtje hoe het gaat'. Dus ik had het nummer op hun website opgezocht en gebeld. Nou alles ging goed, mooi. Later nog een keer gebeld om te zeggen dat ik hem zo zou komen ophalen, was ook prima. Kom ik daar aan, bleek dat ik hun andere lokatie had gebeld! Ze hebben dus 2 locaties, en op de website hebben ze de nummers verwisseld En op de andere locatie, hadden ze óók een Noah en die was ook diezelfde dag aan het wennen!!! Ik zei dus dat ik dat nummer van de website had, en toen zei ze dus dat dat idd verkeerd stond. Dus ze wéten dat het verkeerd op de site staat, dan verander je dat toch zsm lijkt me??? Ze hadden nog wel informatienummer gebeld voor mijn telefoonnummer, maar we staan niet in de telefoongids. En mijn mobiele nummer hadden ze niet, ookal heb ik dat wel op het inschrijfformulier ingevuld, dus zouden ze wel moeten hebben, maar goed...

Alles was wel goed gegaan verder. Met beide Noah's Maar toch, beetje stom wel
©Dumbo
pi_25313097
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:54 schreef dutchie het volgende:
Nou inderdaad. Het nadeel van zo'n onderzoek dat de ouders van huilbabies waar dus wél wat mee is worden door de rest nu weer aangezien voor aansteller, stresskippen etc.
Vind ik wel wat moeilijk. Door zo'n onderzoek weet het gros ineens natuurlijk weet beter en worden er achter de rug om weer van alles gezegd.
Het opvallende vind ik dat de huilbabies die ik gekend heb, dat daar dus idd bij allemaal wat mee was. Geen stresskip gezien hoor.

Léon kan een nieuw truukje.
Als je hop paardje hop doet, dan doet hij "haaaaaaaaaaaa". Dan hoort hij zijn stem trillen en ligt helemaal in een deuk.
Dat is idd het gevaar van zo'n onderzoek. De gemiddelde leeftijd was 10 weken en maar 2 baby's hadden koemelkallergie. Ja dat kan kloppen, zullen net 2 baby's zijn geweest die boven de 12 weken grens lagen. Want dan kunnen de darmen meer verdragen en als ze dan nog last hebben dan is het koemel allergie. Maar de weken ervoor kunnen baby's er ook last van hebben. Op dat moment word er gesproken van intolerantie omdat ze na de 12 weken de provocatie willen doen. Voor de 12 weken hebben 20 van de 100 baby's koemelk intolerantie, na de 12 weken blijkt dat ongeveer 2 baby's op de 100 ernstige koemelk allergie heeft. Logisch dat het gemiddelde dus laag ligt en dat na herintroductie de baby's wel gewone voeding kunnen verdragen. De ouders hebben daarvoor wel 12 weken van huilen gehad en volgens dit onderzoek heeft het dus te maken omdat de ouders een stresskip zijn

Leuk Leon!!!!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:56:35 #296
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25313290
Thnx voor de link, poemojn!

Githa: ik wist het later ook wel hoor, dat het niet erg was (en normaal idd) dat ze afgevallen was, maar ja, als je dat dus niet weet dan schrik je wel even.
Noa was eerst ook een hele rustige drinker, viel ook constant in slaap, maar dat is nu wel heel erg veranderd! Ze is nu erg gulzig aan het worden, vooral 's nachts wordt ze heel ongeduldig als ik niet binnen 10 seconden haar aan de borst heb ... wel schattig is dat.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:56:53 #297
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25313297
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 14:45 schreef Anitra het volgende:

[..]

De ouders hebben daarvoor wel 12 weken van huilen gehad en volgens dit onderzoek heeft het dus te maken omdat de ouders een stresskip zijn
Toch ben ik er van overtuigd dat er ook gewoon kinderen zijn die huilen om 'niks' en omdat 'papa en mama' zich druk maken om iedere kreun. Het onderzoek zegt in mijn ogen helemaal niet dat die ouders stresskippen zijn maar dat er ook wel eens NIETS aan de hand is en conclusies SOMS te snel getrokken worden.

Dutchie wat leuk dat het zo opgelost kan worden Jolie gaat dan wel niet naar een kinderdagverblijf maar bij het gastgezin zijn altijd 2 kinderen onder de 4 in huis en soms nog een meisje van Jolies leeftijd, plus hun oudere puberkinderen. Ik merk echt dat het heel veel met haar doet, positief. Ze neemt ook van alles over, zo mept ze regelmatig met 2 handen op het blad van de kinderstoel en roept dan altijd de zelfde 'combinatie': Tatatatatat (of zoiets ) precies op dezelfde manier de jongste dochter van de oppas aan tafel zit en Patat!Patat! roept.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 15:04:12 #298
90365 Sater
hoipoloi
pi_25313390
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 17:30 schreef Ladybos het volgende:
Tex gelukkig heeft Noah nog geen last van het prikje ! Wel zielig hoor die darmkrampjes, Myrthe heeft ook zoiets, ze zit de hele dag te persen maar er komt niets, en dan 1x op een dag heeft ze me toch een enorme poepbroek, dan zit het tot aan haar oren. En geen harde ontlasting dus dat is het niet. Heb net cinababy gehaald bij de Etos maar nu kan ik het nergens meer vinden, misschien uit de tas gevallen
Ivo, vier weken, lag met een rood koppie te persen. Na afloop klonk een opgelucht he, he!
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25313534
Bij borstvoeding kan dat komen doordat het een meer diarree-achtige substantie is, dan persen ze maar moeten ze dat eerst goed oefenen.. schijnt moeilijker te persen dan bij hardere ontlasting die je beter voelt.

Anitra, je hebt me wat geleerd dat wist ik niet. 'k Hoop dat de resultaten van dat onderzoek wel goed gebruikt & geinterpreteerd zullen worden.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 15:14:05 #300
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25313556
Even tussendoor...Noa ligt nu bij mij in de draagzak te slapen (zo'n baby-bag)... wat ontzettend schattig is dat.... Ben echt telkens helemaal verliefd op haar...

Even kijken of ik een foto kan plaatsen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')