abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 februari 2005 @ 20:28:28 #201
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25286464
LadyS, niet te druk maken over dat drinken hoor. Sommig kindjes zijn nog erg gehecht aan hun melk-smaakje dat ze gewoon niks anders willen. (Saskia wil ook pas sinds deze week iets anders). Ik ben op een gegeven moment de melk gaan verdunnen, totdat ze op 180cc water met 1,5 schepje melk zat. Toch d'r vertrouwde smaakje, maar niet net zoveel calorieen (die extra zijn).

En steriliseren doe ik eigenlijk ook alleen maar bij heftige verkoudheden enzo (dan wel (bijna) dagelijks) en dan voornamelijk de fopspenen. Steeds weer dat oude snot opslurpen lijkt me niet bevorderlijk voor de genezing
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25286480
au

edit: dit was een reactie op een post over uitgekookte borsten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_25286496
en het cb zei dat we Amber wel magere yoghurt konden geven als toetje, maar ze is het daar niet zo mee eens
pi_25286519
LadyS, kun je niet laten wennen aan water door een klein beetje fv toe te voegen, alleen voor de smaak, en dat steeds meer verdunnen? Doen mensen wel eens met roosvicee oid, maar als ze dat ook niet lust..
Hoi Amber
/edit: Die foto
misschien is milde yoghurt lekkerder? smaakt wat zachter.

Loena, gewoon ontsmetten met moedermelk Of met witte bloedcellen in de kraamweek.
pi_25286527
tnx ET! dat is misschien wel een idee! ik zal even kijken hoe ik dat in de nieuwe dagindeling kan verwerken zeg maar
  Jubileum moderator zondag 27 februari 2005 @ 20:33:51 #206
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25286550
Amber
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_25286573
ik hoopte eigenlijk op een foto van een zwaaiende Amber. Hier kan ik niet tegen hoor, kinderleed
  zondag 27 februari 2005 @ 20:47:55 #208
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25286725
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:09 schreef Lois het volgende:
Onze kinderarts pleit altijd voor "een beetje vies doen" als de kindjes ouder zijn dan 6 maanden. Dus niet elke speen die op de grond valt steriliseren maar afvegen en gewoon weer geven enzo. Zijn mening is dat hoe groter de smetobsessie wordt hoe moeilijker je het krijgt en kinderen worden groot en sterk van "een beetje vies".
En dat vind ik nou eens een goed advies

Heb net alle "adviezen" eens zitten doorlezen( die aanhalingstekens zijn niet zo cru bedoeld hoor, alleen het spreekt mij nou niet bepaald aan ) Ik denk dat het net zo is als de adviezen over wat wel en wat niet eten tijdens zwangerschap, nou die lijst wordt ook met het jaar langer. Zo ook met dat ontsmet-gedoe, dit moet je wel dat moet je niet, mèn ik gebruik mijn botte hersentjes maar gewoon en denk :"Filteren die informatiestroom", logisch nadenken, wat is wel van belang en wat minder. Je moet ook wel want die informatiestromen spreken elkaar nog eens tegen ook!!! Met dit alles bedoel ik niet dat ik geen flesjes of spenen steriliseer bij een kind van een paar weken oud, maar je moet je kind nu eenmaal ook een eigen weerstand laten opbouwen, anders wil je niet weten wat er je(en vooral je kind) te wachten staat als ze/hij naar de peuterspeelzaal gaat.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 27 februari 2005 @ 20:50:32 #209
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25286747
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:32 schreef LadyS het volgende:
tnx ET! dat is misschien wel een idee! ik zal even kijken hoe ik dat in de nieuwe dagindeling kan verwerken zeg maar
Ik deed dat gewoon met de flessen die ze overdag nog dronk. De avondfles heb ik wel gewoon 'dik' gehouden. (meestal kwam het dus neer op voor het slapen gaan een verdunde fles overdag).

Arme Amber trouwens, vind je yoghurt echt zo vies? Wij moesten trouwens volle yoghurt geven en gelukkig vondt Saskia dat meteen heerlijk..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 27 februari 2005 @ 20:53:30 #210
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25286799
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:32 schreef poemojn het volgende:

Loena, gewoon ontsmetten met moedermelk Of met witte bloedcellen in de kraamweek.
Met witte bloedcellen??!! heb je daar thuis ook een apparaat voor dan?Loena ziet het al voor zich: Poemojn pakt kraamverband, wringt die uit boven centrifuge, vangt plasma op in een bakkie, filtert dit en voila, daar zijn de witte bloedcellen voor de borstjes
Hyves!
  zondag 27 februari 2005 @ 20:55:50 #211
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25286831
Loena wat goor

Amber fijn dat het zo lekker met je gaat misschien is je yoghurt wel lekker met wat fruit erdoor?
pi_25286839
dat kan ik inderdaad wel doen, ET Ze "moet"nu nog 2 flesvoedingen, die ik hou ik dan inderdaad maar "dik"(de eerste en de laatste voeding lijkt me het makkelijkst dan denk ik) en de rest zal ik wel steeds wat minder fv in doen
dat ik daar zelf niet aan gedacht heb
  zondag 27 februari 2005 @ 20:56:58 #213
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25286852
Amber meissie wat doen ze met je, yoghurt Amber jij wordt ook een grote meid
scheutje roosvicee erdoor
Wil ze ook niet drinken uit een gewone beker zeg maar waar jij ook uit drinkt

Heb net het pak nutrilon is bekeken en hier mag de voeding gewoon voor 24 uur gemaakt worden. Krijg wel de kriebels van dat soort opgefokte dingen okey er zit een kern van waarheid in maar ik ga mijn kind niet quarataine verpakken. Nog even en we worden van tevoren gescreend en krijgen we ook een diploma

Zo Myrthe jij weet ook van zooi maken in je eentje

Wij deden altijd trouw aan het uitkoken van spulletjes alleen nu heeft Zoë een nogal vergeetachtige papa tis dat zijn kont vast zit dat het presteerde om twee keer de bende droog te laten koken. Dan denkt he wat ruikt het hier raar om dan in een nu zwarte pan te kijken waar het plastic heerlijk met elkaar versmolten is. Om nou iedere keer nieuwe pan, spenen foppies en flessen te gaan kopen paste niet meer in de portomonnee dus gaat de zooi nu vrolijk de vaatwasser in
en echt waar je huis stinkt zelfs nog maanden na de gebeurtenis
  zondag 27 februari 2005 @ 21:05:17 #214
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25286956
Amber arm kind, die cb-mutsen ook
Hyves!
  zondag 27 februari 2005 @ 21:29:18 #215
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25287323
Wanneer ontstaan moedervlekken eigenlijk?
Ik heb vanmorgen iets gespot wat er op leek en wat er van de week nog niet was, kan dat?
  Jubileum moderator zondag 27 februari 2005 @ 21:36:06 #216
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25287440
Moedervlekken ontstaan pas vanaf het 3e levensjaar LB. Zou het geen (klein) blauw plekje kunnen zijn?
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 27 februari 2005 @ 21:39:28 #217
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25287497
Ik zou niet weten waarvan het was echt een miniplekje, heb zelfs even gewreven want dacht in eerste instantie een een pluisje. Geen idee wat het dan is.

Over blauwe plekken gesproken, Jolie heeft een litteken van de derde prik, jet ziet echt waar er geprikt is met eromheen een rode plek. Erg jammer
  zondag 27 februari 2005 @ 21:50:03 #218
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25287702
is dat echt zo lois kyllian kreeg ze al een maand of 5 geleden en die is nu 2 jaar en 8 maanden dus
en er komen er toch steeds meer bij
  Jubileum moderator zondag 27 februari 2005 @ 21:54:33 #219
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25287782
Het is een gemiddelde leeftijd babyfeet, Kyllian is dus gewoon erg vroeg maar het kan inderdaad wel.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 27 februari 2005 @ 21:57:55 #220
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25287848
ja als het dan een gemiddelde is dan kan het dus wel ja
hij noemt ze ook mamavlekjes zo lief...
pi_25287906
nog meer huilbaby-tv: morgen om 17.05 'Bij ons thuis'.
  Hoofdredactie Fotografie zondag 27 februari 2005 @ 22:01:07 #222
95752 crew  Chell
Kluns
pi_25287911
Die foto van Amber Alsof jullie haar iets vreselijks aangedaan hebben! Prachtig
  zondag 27 februari 2005 @ 22:04:50 #223
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25287978
ik zie die foto nu pas Amber volgens mij vind je het echt nie t te eten
  zondag 27 februari 2005 @ 22:10:37 #224
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25288103
Maarre Poemojn ik wil nog steeds graag weten(serieus) hoe dat nu zit met die witte bloedcellen....
Hyves!
pi_25288133
O, ik doelde gewoon op tepelkloven Loena
  zondag 27 februari 2005 @ 22:15:04 #226
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_25288196
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:56 schreef Rottdog het volgende:
Heel verhaal......

Wij deden altijd trouw aan het uitkoken van spulletjes alleen nu heeft Zoë een nogal vergeetachtige papa tis dat zijn kont vast zit dat het presteerde om twee keer de bende droog te laten koken. Dan denkt he wat ruikt het hier raar om dan in een nu zwarte pan te kijken waar het plastic heerlijk met elkaar versmolten is. Om nou iedere keer nieuwe pan, spenen foppies en flessen te gaan kopen paste niet meer in de portomonnee dus gaat de zooi nu vrolijk de vaatwasser in
en echt waar je huis stinkt zelfs nog maanden na de gebeurtenis
Wij hebben hier zo sterilisator die in de magnetron kan want deze papa vergeet ook nog wel eens wat, werkt perfect alleen de flessen worden wat vettig, denk dat we ze toch eens in een pannetje moeten uitkoken. Maar dat moet mama maar gaan doen, anders houden wij ook geen flessen meer over.

Hoe gaat het met de spenen in de vaatwasser, gaan die niet vreemd aanvoelen net zoals de glazen??? Worden de spenen ook niet aangetast door het vaatwasmiddel???
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
  zondag 27 februari 2005 @ 22:15:41 #227
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25288215
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:12 schreef poemojn het volgende:
O, ik doelde gewoon op tepelkloven Loena
Oooh ok...
Hyves!
pi_25288415
flashback:

pi_25288441

Wat een humor voor de zondag
Amber zeg maar tegen mama dat ze gepureerde banaan ofzo door je yoghurt moet doen hoor

Van die tegenstrijdige adviezen kan ik behoorlijk mee babbelen. Ik dacht een vol leerde mama te zijn na Djen en dus zonder vrees 9,5 jaar later aan een 2e te beginnen. Niet dus. De 1 gooit dit voor je voeten en de ander dat. En 10 jaar geleden was toch echt alles anders en Djen is ook groot geworden. Dus ik heb snel geleerd om op eigen gevoel te reageren en de rest langs me heen te laten gaan.
  zondag 27 februari 2005 @ 22:26:36 #230
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25288445
Cavemania je glazen gaan vreemd voelen omdat je ook zout moet toevoegen nu hebben wij hier zacht water en hebben de zoutfunctie uitgezet. Heb nog niet gevoelsmatig verschil gemerkt met de spenen dus heb eigenlijk geen idee
  zondag 27 februari 2005 @ 22:32:12 #231
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_25288554
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:25 schreef snoopy het volgende:
flashback:

[afbeelding]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 27 februari 2005 @ 22:47:31 #232
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_25288933
Poemoj schreef;
"Als je daarna die 4 flessen klaarmaakt hou je het risico beperkt (is niet voor een hele dag, zeker niet met tweeling ) en blijft het toch redelijk steriel, denk ik."

Nee, dan ben ik idd nog 3 keer per dag bezig met schoonmaken en steriliseren, want ik neem aan dat je alles wel eerst schoonmaakt voor je het in de magnetron zet, en voeding maken.
Eigenlijk heb ik noch tijd noch geld te veel, daarom kook ik alles nog fijn uit in een reuze-pan. Gewoon water met ietsje azijn. En wel om de dag. (spenen iedere dag) En eh...handmatig kun je ook heel goed schoonmaken, hoor.
Toen wij uit het ziekenhuis thuiskwamen waren wij ook 'besmet' door het desinfectiegedrag van verpleegkundigen. Ik was erg bezorgd over mijn kindjes en erg gevoelig hiervoor. Ik ben aan het handen wassen geslagen dat de vellen erbij lagen. Ik begrijp heel goed waarom de adviezen er zijn, maar ik ben het met Loena eens dat je zelf ook moet nadenken. Dat logisch nadenken gaat mij nog wel eens moeilijk af , want ik vond het erg moeilijk te stoppen met bepaalde desinfectiehandelingen en bezoek buiten de deur te houden (want die tip kregen wij ook nog mee uti het ziekenhuis). Want wanneer stop je daar nu mee? En je kunt je erg vastpinnen op een handeling, terwijl het andere dat weer totaal teniet doet en daar heb je dan je focus nog niet op gericht. Dat werd hier ook al beschreven over kinderdagverblijven, etc.
Ik kies ervoor om zelf logisch na te denken en me niet door iedere hype bang te laten maken. Ik wil graag ook nog genieten van mijn kindjes en niet constant vrezen dat er gevaar dreigt in alles (en iedereen). Zo liggen ze op dit moment naast elkaar in één bedje. Ik denk elkaar te kruisbesmetten, maar ik geniet. Ze zijn geweldig!

En redelijk steriel kan m.i. niet, evenmin als een beetje zwanger . Het is steriel of het is niet steriel.
  Licht Ontvlambaar zondag 27 februari 2005 @ 22:48:42 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25288961
Arme Amber, vind je het echt zo vies? Isa is gek op volle yoghurt, misschien moet je mams dat eens proberen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 27 februari 2005 @ 22:49:40 #234
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_25288988
Zei Smirre heel dapper, nadat haar smetvrees amper de hoek om was.

Hahaha, Snoopy . Knappe baby, wie daar nog melk uit kan drinken.
pi_25289097
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:49 schreef Smirre het volgende:
Zei Smirre heel dapper, nadat haar smetvrees amper de hoek om was.
Ah joh, dat gaat met 2 baby's vanzelf over
  zondag 27 februari 2005 @ 22:59:39 #236
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25289200
Hehehe, Snoop

iig wel goed steriel!!!
Hyves!
  zondag 27 februari 2005 @ 23:17:34 #237
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25289596
Dat desinfectiegedrag ken ik Smirre. Toen ik mijn eerste zoon kreeg heb ik dat echt af moeten leren(de kraamverzorgster heeft mij hier toen al op aangesproken). Het zat er bij mij echt zo ingebakken door mijn werk, baby pakken, eerst handen wassen... baby voeding geven, oeps speentje aangeraakt, hup een nieuwe en ga zo maar door. Ok in een ziekenhuis waar meerdere babies zijn( en het wemelt van de beestjes en bacterien) is dit heel belangerijk. Maar goed thuis stond ik dus ook heel de dag mijn handen te wassen, tot er kloven in sprongen(nee dat is lekker hygienisch )
Nu ben ik een stuk makkelijker hierin, is maar goed ook, anders krijg je een rolberoerte als je lieve peuter vol goede bedoelingen je steriele beebje een heerlijk glibberige kus geeft
Hyves!
pi_25289778
Redelijk veilig, bedoelde ik ook eigenlijk. Ik dacht dat 't je met zo'n sterilisator niet zoveel tijd extra zou kosten, vandaar.
Waren ze in dat ziekenhuis zo druk bezig met handen desinfecteren voor je een baby aanraakt?
Myrthe heeft 1 weekend ter observatie in 't ziekenhuis gelegen toen ze 10 dagen was, toen moest ik idd ook m'n handen desinfecteren voor ik die observatiezaal op mocht, maar op de kraamafdeling deden ze dat niet. Wat een gedoe.
En laat ze lekker naast elkaar liggen, ze zijn niet anders gewend (al was 't in je baarmoeder vast sterieler ).
  zondag 27 februari 2005 @ 23:34:46 #239
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25289944
quote:
Op zondag 27 februari 2005 23:26 schreef poemojn het volgende:
Waren ze in dat ziekenhuis zo druk bezig met handen desinfecteren voor je een baby aanraakt?
Myrthe heeft 1 weekend ter observatie in 't ziekenhuis gelegen toen ze 10 dagen was, toen moest ik idd ook m'n handen desinfecteren voor ik die observatiezaal op mocht, maar op de kraamafdeling deden ze dat niet. Wat een gedoe.
Nou desinfecteren niet, wel handenwassen natuurlijk, nou als je dan 10 babies had, moest je wel heeeeeel erg vaak je handen wassen, maar goed dat moet gewoon ivm kruisbesmetting.
Hyves!
  zondag 27 februari 2005 @ 23:42:38 #240
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25290096
Nou is baby ook een (rand)prematuur, vandaar mijn (onschuldige, niet wetend wat het hier allemaal los zou maken) vraag . Super hygienisch ben ik sowieso niet, baby krijgt nogal wat snotkusjes van zijn grote broer, en ik geloof ook absoluut dat een "beetje viezigheid" alleen maar goed voor de weerstand is.
Flesvoeding maken we vanaf nu dan toch maar even per fles klaar, voor de zekerheid zullen we maar zeggen .
Dat desinfecteergedrag komt me trouwens wel heel bekend voor, allebei mijn kinderen hebben op de couveuseafdeling gelegen, en je ontsmet totdat je een ons weegt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_25290917
Nu het hier toch over flesvoeding ging: zijn hier ook mensen die Friso geven? Schijnt pas vernieuwd te zijn en bij veel baby's voor eczeem en diarree te zorgen. Herkennen jullie dat? Ik las 't oa hier (ik kwam het tegen nav dat steriliseren).

[ Bericht 7% gewijzigd door poemojn op 28-02-2005 00:37:06 ]
pi_25294366
Ik gebruik Friso sinds kort. Benthe vindt dit veel lekkerder en schijnt ook beter te passen als je er BV naast geeft. Is lichter dan Nutrilon. Ze heeft in het begin wel flink gepoept. Soms 7 poepluiers per dag. Ik heb er toen ook nog een melding van gemaakt hier. Het was geen diarree, maar juist veel dikker.
En eczeem?????
Kan zoiets door voeding komen????
  maandag 28 februari 2005 @ 09:37:29 #243
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25295008
Ik heb op het moment ook een poep-babytje...als ze geslapen heeft ruik ik het gelijk in de kamer...POEP!! En dat terwijl borstvoedingspoep niet eens ZO vies ruikt (ehh... het valt me toch wel tegen heb maar luierzakjes gekocht ).
Volgens mij hangt deze poep-periode (na een periode van één keer poep in de 2/3 dagen...heerlijk) samen met een regel-dag...wilde gisteren de hele tijd drinken. Kan wel he? (maar eigenlijk voor het borstvoedingstopic, maar goed).

Over steriliteit...ik ken een gezin met 11 kinderen. Hoe moet je dan ooit alles steriel gaan houden? En echt waar, vaak ziek zijn ze niet! En inderdaad, de vraag: 'Is het nodig' ... Ik denk persoonlijk dat het echt overdreven is (niet om hygiënisch te werken natuurlijk, maar de steriliseer-elke-dag-regel-anders-wordt-je-kind-ziek vind ik wel overdreven). En zoals die kinderarts terecht zei: een beetje vies is gezond. Hoe moet je kind anders afweer krijgen tegen bepaalde dingen?
pi_25295027
Als er teveel allergene stoffen in voeding zitten waar een baby niet tegen kan is eczeem geen uitzondering Stiekemurd. Ik merk het gelijk als Djulian als hij iets verkeerds gegeten heeft. Hij krijgt dan uitslag en als ik te lang door ga met de voedingals ik dus niet 1,2,3 kan vinden wat de reactie veroorzaaktzet die uitslag zich om in eczeem en dan krijg je hele lelijke plekken
  maandag 28 februari 2005 @ 09:45:38 #245
103793 kozakken
Living the life
pi_25295074
Poemojn!! Ja! Ik herken het dus absoluut. Dacht dat het misschien van het zwemmen zou kunnen komen.
Dat verklaart in ieder geval het exzeem in gezicht enzo! tanx. Weet ik in ieder geval waardoor het komt. (Nu nog maar even kijken of het wennen echt gaat.)
Maar Jonne is al over de 11 mnd, dus ik wil eigenlijk over op gewone melk.

Iemand ideetjes hoe je zoiets aanpakt? (en of het al mag?)
  maandag 28 februari 2005 @ 09:50:34 #246
103793 kozakken
Living the life
pi_25295134
En dan nog zo'n leuke dillema: de box.
Jonne is nu 11 mnd en vertikt het om zonder drama in de box te liggen/zitten enzo. -zucht-
Dus: eruit of gewoon als veilige "haven" laten staan.

Roept u maarrrrr!!
pi_25295232
Ik zou hem laten staan, het is zo handig als je ff iets snel moet doen.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2005 @ 10:06:59 #248
43556 miss_dynastie
pi_25295341
Laat hem nog even staan. Of staat hij echt in de weg?
Misschien vindt hij het over een tijdje namelijk wel een prettig rustpunt.
  maandag 28 februari 2005 @ 11:07:35 #249
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25296084
Even een vraagje:
Noa verliest de laatste tijd nogal veel haar, is dat normaal? Elke keer zie ik op kussen/mutsje/kleertjes haartjes zitten. Waar kan dat aan liggen? Vitaminegebrek (hopelijk toch niet....) of is het gewoon normaal?
Ik weet nog dat ik bij m'n geboorte aardig wat haar had, dat ik het later verloor en een andere kleur (blond) voor terugkreeg (én krulletjes!!! ) . Misschien dus eh...erfelijk bepaald?
  maandag 28 februari 2005 @ 11:09:37 #250
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25296108
het schijnt normaal te zijn dat baby's haar verliezen vooral kan je goed zijn op welke kant ze slaapt
maak je niet druk het komt zeker terug...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')