abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2005 @ 13:13:43 #101
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25249048
Wat leuk beschreven Smirre! 'de huilen met de pet op'-cd Dat lijkt me wel heel bijzonder, met twee van die kleintjes.

Cavemania, Stella krijgt net zoveel te eten (is nu 3 maanden) alleen niet meer de voeding 's nachts. Voor de rest zijn het precies dezelfde tijden!

Ach arme Benthe. Ik vind dat spugen toch zo zielig. Hoe is het om haar op te halen? Is ze dan wel vrolijk?

Was gisteren helemaal blij en trots. Ging met een vriendin naar de sauna dus mjn vriend moest Stella wel een flesje geven. En na veel geduld en wat gedoe heeft ze het helemaal opgedronken. Zonder te spugen! Was wel veel borstvoeding en een beetje fles, maar toch. Kreeg een sms'je van hem toen ik daar zat en kon me toen nog meer ontspannen. Heerlijk.
Heb ik jullie wel eens verteld wat een poepie het is! Ben zo gek op haar
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 februari 2005 @ 13:26:31 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25249234
Dat je zoiets kunt voelen voor een kindje, mooi he

Suzanna, ik geef Isa Tussikind van VSM (dat bedoel ik met hoestdruppeltjes) en het helpt goed. Zo goed, dat ik heb besloten om de volgende keer als ikzelf last hebt van hoesten, dat ik ook maar Tussistin ga halen (de volwassen versie)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 13:39:55 #103
103793 kozakken
Living the life
pi_25249424
Hier Aldi-luiers. En die bevallen bijzonder goed. Ze zitten goed en geen uitslag. En prijstechnisch errrug prettig.
Vind pampers erg prettig, maar de Aldi-luiers doen er niet voor onder.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:20:03 #104
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_25249977
Wij gebruiken Kruidvat (eigen merk) -luiers, niet de euroluiers. Ze krijgen er geen uitslag van, dus we gaan lekker door. Zeker na dat palet dat ik gisteren in huis geparkeerd heb .
Onze luiers gaan in een zak en die brengen we naar een kinderdagverblijf in de buurt. Daar staat een container die ze beschikbaar stellen voor recycling. Dus eh... goed voor het milieu en voor de ruimte in onze container.
Ik heb de uitzending over huilbabies ook gezien èn opgenomen. Het gekrijs trekt werkelijk door merg en been. Als ik de cd 'Huilen met de pet op' of de variaties 'Crying' en 'Huilen is voor jou te laat' (Liz heeft een wisselaar ) een keer zat ben en erdoorheen zit, gaat deze MOEder fijn even video kijken om zich er duidelijk van te doordringen dat we het zo slecht nog niet hebben. En dat hebben we ook niet; de vermoeidheid breekt alleen af en toe enorm op. Want het is :
Best druk... in je eentje!
pi_25250016
Ja, ik zat bijna mee te huilen inderdaad. Deed me ook erg denken aan de eerste weken met Myrthe, toen huilde ze ook zo, en dat tot 5 uur 's morgens.. Is gelukkig voorbij.
Nu zit ze lekker mee te swingen met de muziek. Doen jullie baby's dat ook?

Smirre, krijg je geen hulp van familie of vrienden? Een tweeling lijkt me behoorlijk druk, zeker in het begin met al die voedingen.

Oja, wij gebruiken nog steeds Huggies. Bevalt prima.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:41:24 #106
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25250302
Hier zijn in het eerste half jaar 1167 luiers gebruikt en dit heeft 110,87 euro gekost.
Dan kom je per luier uit op ongeveer 9 cent.

De eerste tijd Pampers en Lidl luiers gebruikt en vanaf de 3de maand alleen nog maar Etos luiers, in combinatie met de 3=2 acties, spaarkaarten Etos babyweken de voordeligste oplossing hier. Ik vond pampers stinken en Etos qua pasvorm even 'plat'

Overigens over billendoekjes:

Hormoonverstorende stoffen in huismerk babydoekjes
1 Februari 2005
Uit een onderzoek van Stichting Natuur en Mileu ism TNO blijkt dat Baby lotiondoekjes van het huismerk van Schlecker het veiligst zijn. Maar ook deze bevatten nog schadelijke hormoonverstorende stoffen. De meeste hormoonverstorende stoffen zaten in de baby lotiondoekjes van het huismerk van Trekpleister. Hoe veilig of ongezond baby lotiondoekjes zijn, verschilt behoorlijk per huismerk. Idyl (ABC - Dio), Kruidvat, Etos en DA doekjes bevatten gevaarlijke stoffen. Dit onderzoek gaat uitsluitend over huismerken A merken zijn niet in het onderzoek meegenomen.

Wil je je kind niet blootstellen aan hormoonverstorende stoffen? Gebruik dan een washand met water.
pi_25250527
Wauw dan ben ik toch nog niet zo geitewollesokkerig met mijn fleecedoekjes en olie
Easy daar gaat je onderschrift
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 15:10:01 #108
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25250760
Hier ook hoor Jessie, billendoekjes alleen in tijdens van haast en buitenshuis.
Voor de rest gewoon doekjes en wat olie en water
  vrijdag 25 februari 2005 @ 15:19:26 #109
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_25250869
Ik ben ook niet alleen (dat hysterische en theatrale heeft Liz niet van een vreemde ). We zijn met z'n tweeën en als hij werken is, dan komt mijn moeder iedere dag helpen met 1 of 2 voedingen. Maar ivm ons kleine nachtuiltje en het feit dat er de volgende dag ook nog iemand naar zijn werk moet, hebben we 's avonds en 's nachts min of meer de tijden verdeeld. Ik heb 'bereikbaarheidsdienst' tot 3.00 uur en daarna gaat bij mij de lamp echt uit. Ik hoor dan ook werkelijk niets meer. Daarna is hij aan de beurt. Maar er zijn wel momenten dat het zweet je voor het voorhoofd staat. Vooral als ze met z'n tweeën een beroep op je doen. (En je keuzes - wie eerst - moet gaan maken, die naar je gevoel altijd verkeerd blijken te zijn .) Tegelijk voeden gaat nu soms net, maar dan moet er geen speen vaccuum zitten, niet verslikt en gespuugd worden en met boeren achteraf kom je dan ook handen tekort.
Ach, wat zullen het twee bikkels worden, die koters van mij.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:03:24 #110
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25251552
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 14:22 schreef poemojn het volgende:
Ja, ik zat bijna mee te huilen inderdaad. Deed me ook erg denken aan de eerste weken met Myrthe, toen huilde ze ook zo, en dat tot 5 uur 's morgens.. Is gelukkig voorbij.
Het was inderdaad hartverscheurend.
Maar wat was het nut van deze uitzending? Ik zat steeds maar te wachten op de conclusie.
Het enige wat ze hebben gedaan is laten zien dat sommige baby's huilbaby's zijn door reflux, sommige door krampjes, sommige door KISS, en dat sommige baby's gebaat zijn bij regelmaat en inbakeren.
Ze zijn een beetje voorbijgegaan aan het resterende gros, waarbij er geen reden is of waarbij de voor de hand liggende oplossingen niet helpen.
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 16:50:38 #111
81992 Githa
pi_25252226
Jordy is geslaagd geopereerd
Het was wel super zielig maar gelukkig mocht ik de hele tijd bij hem blijven en hem troosten en de arts en verpleegkundige deden allemaal vreselijk hun best om het allemaal zo snel mogelijk te doen. Ze kwamen ondertussen met zijn tut en zorgde ervoor dat de fles warm was als het klaar zou zijn..... overigens prima troostmiddel zo'n fles
Hij brulde bij de spuiten geweldig hard en ik moest hem zelfs in zijn gezicht blazen zodat hij weer ging ademen dat had ik nog niet met hem gehad maar gelukkig was hij daarna ook weer snel te troosten door mijn hand op zijn hoofdje enzo.
Al met al ging goed en hebben ze zijn extra vingers verwijderd.

Nu begint alleen de verdoving uit te werken en huilt hij dus weer ontroostbaar maar goed dat ik op eigen houtje paracetamol in zetpil vorm voor hem heb gehaald bij de apotheek.... als dit zo blijft krijgt hij er een want het mannetje is helemaal uitgput en heeft er dikke oogjes van

Nu over twee weken terug komen voor de hechtingen en verder blijven we onder controle vanwege zijn middel/ring vinger en zijn voetjes. Volgende operatie staat gepland als hij ongeveer een jaar is maar dan algehele narcose.....spannend weer
En omdat hij het zo vreselijk goed heeft gedaan heeft hij een mooie wipstoel gehad het blijkt dat hij het zo nu en dan al erg leuk vind om "erbij te zitten " en die heeft hij dubbel en dwars verdiend
pi_25252368
Best heftig allemaal Githa. Hopelijk voelt hij zich snel weer oke in zijn nieuwe wipstoel. Zware dag voor jullie allemaal denk ik wel. Gelukkig is het nu achter de rug.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 februari 2005 @ 17:05:24 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25252444
Poeh, Githa, ik vind je een bikkel hoor! Ik was gisteren helemaal uit mijn doen, doordat Isa van de koorts alleen maar wilde hangen en huilen (had het liefste zelf mee een potje willen gaan huilen).
Wel fijn dat het verder goed verlopen is. Is het niet een beetje vreemd nu? Er mist per slot van rekening iets dat eigenlijk bij Jordy hoorde. Of had je je daar al helemaal op ingesteld, zodat het nu juist klopt?

Knuffel voor jullie
Sjeen
  vrijdag 25 februari 2005 @ 17:06:35 #114
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25252462
Sterkte met het huilen, Githa. Hopelijk is de napijn ook gauw weg! Erg zielig he, zo'n ontroostbaar kindje...

Over luiers gesproken...wij hebben in het begin Pampers en Huggies gebruikt, maar ik was eigenlijk meer tevreden met de luiers van het Kruidvat, zijn wat zachter en voor m'n gevoel zaten ze haar lekkerder. Ach, het verschilt dus echt per kindje....zij heeft zowiezo geen last van luieruitslag (nog nooit iets gezien) maar dat kan denk ik nog komen, hopelijk kan ik dat voorkomen door er bijtijds iets op te smeren. Nu al doe ik om de dag weleens lekker vaseline op haar billetjes.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 17:08:15 #115
81992 Githa
pi_25252485
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:05 schreef Sjeen het volgende:
Poeh, Githa, ik vind je een bikkel hoor! Ik was gisteren helemaal uit mijn doen, doordat Isa van de koorts alleen maar wilde hangen en huilen (had het liefste zelf mee een potje willen gaan huilen).
Wel fijn dat het verder goed verlopen is. Is het niet een beetje vreemd nu? Er mist per slot van rekening iets dat eigenlijk bij Jordy hoorde. Of had je je daar al helemaal op ingesteld, zodat het nu juist klopt?

Knuffel voor jullie
Sjeen
Er valt nog vrij weinig te zien eigenlijk, want zijn handjes zijn helemaal ingepakt.
Ik denk dat het wel even wennen is maar ik denk dat dat ook maar even is.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 17:15:18 #116
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25252587
Het Is ook niet niks voor zo'n klein ventje..
goed dat je zelf al pijnstillers hebt gehaald die heeft hij vast wel nodig
en als ze zoiets gedaan hebben heeft hij zeker wat verdient leuk is dat he zo'n wipstoeltje.
heel veel sterkte nog met jordy
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 februari 2005 @ 17:19:35 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25252646
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:08 schreef Githa het volgende:

[..]

Er valt nog vrij weinig te zien eigenlijk, want zijn handjes zijn helemaal ingepakt.
Ik denk dat het wel even wennen is maar ik denk dat dat ook maar even is.
Jeeh, ben maar een beetje blond vandaag zeg Logisch natuurlijk dat ze in verband zitten, daar had ik dus nog helemaal niet aan gedacht.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 17:53:02 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25253143
Wat zielig allemaal Githa! Ik vond het al zo zielig toen Noah laatst geprikt werd voor de intenting. Hopelijk heeft ie er gauw geen last meer van en zijn jullie er allemaal snel aan gewend.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 18:19:54 #119
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25253477
Githa, wat fijn dat het redelijk goed is gegaan. Wees maar extra lief voor je dappere knul. Hopelijk heeft ie-er niet te veel last van.
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 19:58:20 #120
43556 miss_dynastie
pi_25254994
Arme Jordy
Hoop dat de pijnstillers werken en je niet al teveel pijn hebt.
Dikke
pi_25255124
Jordy sterkte joh kereltje!!!! En je pa en ma ook
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:25:38 #122
103793 kozakken
Living the life
pi_25255450
githa, wat fijn dat het achter de rug is. En wat mogen jullie trots op jezelf en jullie mannetje zijn. Want dat hebben jullie maar mooi gehad.

over de uitzending: ik heb me eigenlijk best zo af en toe zitten opvreten. Kiss-syndroom, iets lichamelijks (??) en regelmaat. En reflux? En.. en... en...
En gewoon het verhaal van: we weten het niet, maar we kunnen wel wat handvatten geven.
Vond het wat patronaliserend.
En ja.. welke conculusie?? Nee, vond het niet zo'n bijster goede uitzending
pi_25255798
Githa, man en Jordy, sterkte de komende dagen!

Kozakken en Phluphy, hadden jullie niet t idee dat het vooral de bedoeling was inzicht te geven in de problemen die ouders van een huilbaby hebben? En er zijn behoorlijk wat mogelijke oplossingen langsgekomen.. alleen niet allemaal even diepgaand. Dat regelmaatverhaal is in onderzoek bij het Wilhelmina Kinderziekenhuis, daar kijken ze nu wat beter werkt: wel/niet inbakeren van huilbaby's. Verder dus KISS, reflux, etc.. maar een pasklare oplossing is gewoon niet te geven. Ik vond 't weer jammer dat de draagzakbaby er zo slecht vanaf kwam, aangezien dat hier hielp tegen het huilen (en clustervoeden enzo). Maar op de site kun je reacties van mensen lezen, wordt erg veel gereageerd daar nu.

Phluphy, huilt Danyel nog zo veel?
  FOK!fossiel vrijdag 25 februari 2005 @ 20:52:37 #124
2628 Karin
pi_25255864
Githa wat fijn dat alles goed gegaan is en dat het achter de rug is! Wat vreemd dat ze niets over pijnstilling gezegd hebben.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:56:25 #125
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25255940
Volgens mij bestaan er geen nuttige uitzendingen van 'na de diagnose' In mijn ogen het meest oppervlakkige programma met de slechtste screening van 'gasten' met een 'medisch' (of zoiets karakter.

Githa veel succes, hoop dat het een beetje gaat daar

[tummytubhumor] De douchestraal precies opvangen met je mond kriebelt zo lekker in je keel rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ghiiiiie ghiiiieeeeeeeeeeeeeeeee [/tummytubhumor]
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 21:10:19 #126
81992 Githa
pi_25256167
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:52 schreef Karin het volgende:
Githa wat fijn dat alles goed gegaan is en dat het achter de rug is! Wat vreemd dat ze niets over pijnstilling gezegd hebben.
vond ik eigenlijk ook ik heb er eigenlijk ook helemaal niet aan gedacht om naar te vragen want achteraf lijkt het me logisch dat zoiets pijn gaat doen stom he...
Maar het gaat al stukken beter met hem hoor, hij laat zich goed troosten en dat scheelt al een hele hoop. We gaan hem dus lekker verwennen
pi_25257963
Githa en Jordy
Anders gewoon de huisarts bellen als je het niet vertrouwd he?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 00:18:10 #128
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25259239
Anitra hoe is het warm eten bij Djulian bevallen?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 07:46:07 #129
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25262220
Het programma ging inderdaad vrij veel over ervaringen. Misschien dat het meer bedoeld was als steun in de rug voor de ouders die er nog mee kampen. Ik had liever gehad dat ze wat meer spreektijd hadden gegeven aan de verpleegkundige die meedeed aan het onderzoek.
Verder vond ik de manier van presenteren inderdaad onprofessioneel, en waarom moet zoiets vanuit een stadhuis gepresenteerd worden en niet gewoon vanuit een studio? De geluidskwaliteit was bar slecht.

Danyel huilt bijna nooit meer (zomaar). Dit kan natuurlijk te maken hebben met de licht sederende medicijnen die hij krijgt. Tot vorige week had hij nog wel een huiluurtje aan het begin van de avond maar dat lijkt nu opeens afgelopen Toch wilde ik het programma zien, wellicht kwam er nog iets aan het licht. Ik vond het destijds de machteloosheid zo frustrerend!
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 09:53:42 #130
81992 Githa
pi_25262615
Phluphy wat fijn dat Danyel niet veel meer 'zomaar' huilt, het geeft je zo'n machteloos gevoel....Ik heb geen idee wanneer die huiluurtjes ongeveer verdwijnen

Djulian al aan het warme eten en je was gister pas geboren

Vraagje:
Hoelang duurt het voor baby's hun echte kleur ogen krijgen ? Jordy heeft nog steeds donker blauwe ogen maarja ik ben wel benieuwd welke kleur ze nu echt gaan worden....alles kan in de familie groen, grijs, blauw, bruin.....

Vannacht is het hier redelijk goed gegaan Jordy is wel vaak wakker geweest maar was goed te troosten als je hem bij je nam...Ik denk dat we het ergste wel hebben gehad het is allemaal meegevallen dus.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 10:29:22 #131
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25262873
Githa ik dacht dat het over het algemeen ongeveer 3 maanden duurde voordat ze hun echte kleur ogen krijgen. Maar ik ken ook baby's waarbij na een half jaar of zelfs een jaar de kleur ogen nog opeens veranderd!
Wat fijn dat het beter gaat met Jordy
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 10:49:23 #132
81992 Githa
pi_25263012
Dan moeten we nog even geduld hebben
  zaterdag 26 februari 2005 @ 11:02:38 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25263134
Volgens mij duurt het wel minimaal een jaar voordat een kind zijn definitieve kleur ogen heeft hoor!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 11:04:27 #134
81992 Githa
pi_25263156
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 11:02 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij duurt het wel minimaal een jaar voordat een kind zijn definitieve kleur ogen heeft hoor!
een jaar !
Ik ben nu al zo nieuwsgierig dat gaat wat worden
pi_25263302
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 09:53 schreef Githa het volgende:
Phluphy wat fijn dat Danyel niet veel meer 'zomaar' huilt, het geeft je zo'n machteloos gevoel....Ik heb geen idee wanneer die huiluurtjes ongeveer verdwijnen

Djulian al aan het warme eten en je was gister pas geboren

Vraagje:
Hoelang duurt het voor baby's hun echte kleur ogen krijgen ? Jordy heeft nog steeds donker blauwe ogen maarja ik ben wel benieuwd welke kleur ze nu echt gaan worden....alles kan in de familie groen, grijs, blauw, bruin.....

Vannacht is het hier redelijk goed gegaan Jordy is wel vaak wakker geweest maar was goed te troosten als je hem bij je nam...Ik denk dat we het ergste wel hebben gehad het is allemaal meegevallen dus.
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 00:18 schreef babyfeet het volgende:
Anitra hoe is het warm eten bij Djulian bevallen?
Hij vind het lekker!!!! Hij kan zo lekker griezelen bij de eerste happen Hij vind het niet snel genoeg gaan en gaat dus luidskeels haaaaaaaaaaammmmmmmmmm roepen tot de lepel eindelijk bij zijn mond is
Enneh Githa hij is pas 6,5 maand hoor
Oh hij heeft net weer gekropen door de huiskamer Het zijn nu 3 stukjes vooruit en 6 achter uit Hij wil echt naar je toe komen. Ook hebben we net voorkomen dat hij aan het tafelkleedje ging trekken om zo zijn fles van e tafel af te kunnen krijgen. Wat gaat het snel ineens

Djulian zijn ogen waren in het begin zo donker en nu pas worden ze lichter. Ben ok heel benieuwd wat het word. Djen heeft namelijk groen/bruine ogenheel appart, buitenste is groen en richting pupil word het bruin.

Lekker dat hij goed te troosten was Githa!!!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:09:39 #136
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25263958
Micha is net voor het eerst gaan douchen met Noah. Zo lief die 2 samen te zien Meteen tig foto's gemaakt
©Dumbo
  zaterdag 26 februari 2005 @ 14:04:04 #137
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25265419
Githa wat fijn dat het zo lekker gaat.

Jolie heeft een eigen autootje ze heeft vanmorgen een kwartier klem gezeten tussen bank en box en bleef gewoon zitten hahaha en maar toeteren en hijgen van opwinding
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 17:36:27 #138
81992 Githa
pi_25267717
Ze stond misschien in de file luchtbel
pi_25269109
LOL
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:21:05 #140
103793 kozakken
Living the life
pi_25269241
Ik vond de uitzending vooral uitblinken in hak-op-tak en niet zo'n beste research. Ik bedoel: ik snap dat je wat voorbeelden wilt nemen, maar begin dan met een KADER!!!!! En die leuke 'kiki' professionele dame vond ik nogal neerbuigend. Ze heeft vast hele nuttige dingen gezegd, maar dat drong na de eerste paar irri-minuten niet meer tot me door.
Tjonge, jonge, jonge. Alsof de oplossing altijd in rust-regelmaat is te vinden. Ik miste ook het 'luisteren naar je kind' en nog wat andere medische oorzaken. Zorg dan dat je volledig bent. Want ik kan me voorstellen dat er genoeg ouders met een huilbaby tenenkrommend hebben geluisterd. Voedinggerelateerd heb ik ook gemist voor mijn gevoel en de orthopedagoog kwam voor mij ook zomaar uit de lucht vallen.
"ja, ze vertoond nu heel ander gedrag". Frustratie was de oorzaak toch. BEGIN DAAR DAN MEE!! ipv "het was inderdaad een medische oorzaak"? ehm...??
Maar goed, tot zover mijn iets minder pedagogische visie op dit gehele gebeuren. Ik ben geen pedagoog, dus ik zal de fijne lijntjes wel gemist hebben.

LB, wat leuk van Jolie. Waar heb je de auto vandaan? Want wij zijn voor Jonne ook nog op zoek.
pi_25269355
Githa, wat fijn dat het allemaal goed gegaan is

@Luchtbel ... mn billendoekjes wat doe je !!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:45:30 #142
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25269602
Ah joh Easy als het echt zo dramatisch was allemaal waren jullie inmiddels al getransformeerd tot een soort van aliens me dunkt

Kozakken, heb even in speeltuinbankje geantwoord, dacht dat je vraag daar stond!
pi_25270356
Erg he, die doekjes..

Wij gebruiken nu huismerk AH, maar 't wisselt heel erg.
pi_25270524
Jordy

Jammer dat er alleen doekjes van drogisten bij staan. Ik heb altijd die van de Lidl. Ik gebruik eigenlijk altijd verschillende luiers, ligt er maar aan wat er in de aanbieding is In pricipe heb ik in de kast liggen: Huggies, Etos en Lidl.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 26 februari 2005 @ 22:52:17 #145
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25272676
Even over flesvoeding, ik lees ineens dat je dat niet meer voor de hele dag klaar mag maken
Bij mijn oudste (nu ruim twee en half) heb ik daar nooit iets over gehoord, maar nu lees ik dat dat niet meer verstandig is ivm vermenigvuldigen van een bepaalde bacterie.
Op de site van het cb-online staat een uitleg over hoe je fv klaarmaakt voor de hele dag, dus dan zou het voor mijn gevoel wel "mogen", maar ben nu toch een beetje in verwarring eigenlijk.

Wie van jullie weet hoe het zit?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 22:54:42 #146
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25272718
Hier hebben ze op het cb gezegd dat het niet meer mocht en m'n vriendin die kraamhulp is ook.
Ik heb daar naar geluisterd maar weet iddd dat er verschillend over voorgelicht wordt. Ik neem gewoon het zekere voor het onzekere.
pi_25272861
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:52 schreef Leah het volgende:
Even over flesvoeding, ik lees ineens dat je dat niet meer voor de hele dag klaar mag maken
Bij mijn oudste (nu ruim twee en half) heb ik daar nooit iets over gehoord, maar nu lees ik dat dat niet meer verstandig is ivm vermenigvuldigen van een bepaalde bacterie.
Op de site van het cb-online staat een uitleg over hoe je fv klaarmaakt voor de hele dag, dus dan zou het voor mijn gevoel wel "mogen", maar ben nu toch een beetje in verwarring eigenlijk.

Wie van jullie weet hoe het zit?
Toen Sven geboren was had de kraamhulp het erover dat het met ingang van augustus 2003 niet meer zou mogen. Wij hebben het altijd wel gewoon gedaan. Er altijd op gelet dat het goed gekoeld werd bewaard enzo. Er was geloof ik wel eens ergens een geval geweest (in een of ander buitenland) waar babies ziek waren geworden ofzo. En om aansprakelijkheid voor te zijn adviseren ze nu om het per voeding klaar te maken (dit was de versie die onze kraamhulp vertelde) Op de pakken van Nutrilon stond ook nog steeds de bereidingswijze voor 24 uur. Ik weet niet of dit nog steeds zo is.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_25272880
leah, dat wordt inderdaad afgeraden tegenwoordig. je zou een (afgesloten) kan gekookt water (of bijv. prikvrij bronwater) in de koelkast kunnen zetten, dan is het per flesje klaarmaken niet zoveel extra werk.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:06:25 #149
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25272938
Ik heb begrepen dat als je het per flesje klaarmaakt dat je dan gewoon kraanwater mag gebruiken. (mits je het daarna direct aan de baby geeft).

Of geldt dit weer alleen voor oudere babies? Al die tegenstrijdige adviezen ook
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25272949
Dat mag inderdaad niet meer. De richtlijn is zelfs bij baby's jonger dan 4 weken kant-en-klare flesvoeding te gebruiken. De bacterie zit nl in 1-2% van de pakken kunstvoeding, maar kant-en-klare voeding is steriel verpakt, daarin kan-ie dus niet voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')