abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25231867
Snap het wel hoor Sjeen...soms denk ik: waarom huilt Noa nu alweer in haar bedje...blijkt dat ze gespuugd heeft als ik ga kijken, dan voel ik me ook schuldig dat ik het vervelend vond ofzo...

Lekker he Martineke, zo'n heerlijk slapend kindje tegen je aan. Ik kan dan bijna de verleiding niet weerstaan om dan een uurtje erbij te gaan slapen maar ik weet dat als ik dan opsta of wegga, zij eerder wakker wordt dan als ik haar eerder in bedje leg.

Ik had net bezoek en ze waren allemaal weg van mijn Noa'tje...echt leuk is dat! (ze is ook een schatje, maar toch... gewoon leuk ) Kindje van 3,5, 9 en 13 en hun moeder, en allemaal wilden ze haar de hele tijd vasthouden (haha gaat niet...).
pi_25237629
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 11:43 schreef Sjeen het volgende:

07.30 180cc water + 6 Nutrilon 2 + 2 Nutriton
10.00 fruit (ong. 150 gram)
Tussendoor 100cc water met beetje diksap (heel dun, meteen opdrinken anders flesje weg)
13.00 180cc water + 6 Nutrilon 2 + 2 Nutriton en een korstje brood
Tussendoor 100cc water met beetje diksap (heel dun, meteen opdrinken anders flesje weg)
17.00 warm eten (ong. 125 gram), volle yoghurt (zoveel ze op wil eten...)
Tussendoor soms een rijstwafeltje of babybiscuitje (maar dat vergeet ik vaak )
20.00 210cc water + 7 Nutrilon 2 + 4 Nutrix Rijstebloem
Deze laatste drinkt ze niet altijd leeg.

Volgende week naar het Cb om eens te kijken of ze er goed op groeit

Groetjes
Sjeen
Heee, das grappig..... Glenn heeft echt hetzelfde schema en ook de hoeveelheden zijn nagenoeg gelijk en ook ik vergeet de tussendoortjes regelmatig.
1 maart gaan we kijken of hij er goed op groeit.

Enne, tandjes zijn zoooooo kjoet
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  donderdag 24 februari 2005 @ 21:19:57 #78
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_25239185
Deze week zijn Liz en Cas voor het eerst naar het cb geweest en hebben ook hun eerste prikken binnen. Dat werd natuurlijk en . Liz lijkt het type hysterica, want reageert op veel dingen met huilen. Dus mevrouw was ook zeer ontstemd van de prik. Cas zette ook wel even een keel op, maar begon al snel weer te trekken aan zijn speen (a la Marche Simpson). Een mirakel gebeurde dezelfde avond. Beide hebben de hele avond geslapen tot aan de laatste voeding van 23.30 uur. Dat, terwijl normaal gesproken om 21.30 de cd 'huilen met de pet op' aangaat. Liz is een meid van de tijd, want het is klokslag raak om 21.30 (het kan 5 minuten variëren). Ze slaat aan en houdt niet meer op tot de voeding. Ook is ze een echte nachtuil. Blijft schreeuwen. Het zijn geen huiluurtjes en geen inslaapmethoden, maar gewoon brullen/huilen. We zijn bij Liz deze week dan ook gestart met cinababy.
Cas was aanvankelijk geslaagd voor de gehoorssreening , maar daar twijfel ik soms oprecht aan. Het is toch wonderlijk dat hij zo relaxed doorslaapt met zo'n brulboei naast zich. Want ze kan decibellen produceren, daar zeg je U tegen.
Wij zijn nog niet toe aan diksapjes etc. We houden het nog gewoon op 6 voedingen per dag. Cas zou qua gewicht misschien al wel naar 5 keer kunnen, maar hij moet maar even wachten op zijn zus, dat lichtgewicht luchtige toetje.
Ze mogen vanaf nu ook weer flink van zich af poepen, want 'moeders' heeft een palet luiers ingeslagen bij de Kruidvat. (Heb stillaan geïnformeerd naar aandelen .) Is het mijn verbeelding of nemen Pampers luiers meer vocht op? Ik neem voor de nacht wel eens pampers. Naar mijn gevoel zijn dat meer kwaliteitsluiers of is dat een vooroordeel?
pi_25239370
Ik heb sinds de XXL aanbieding van de Makro pampers in huis en die blijven idd droger Wat een boel rode billetjes scheelt. Hier voorlopig genoeg Pampers dankzij oma die ook ff naar de Makro was gegaan Ik ga nu ook de krantjes van de Makro in de gaten houden want het scheelde best veel. 2 pakken gratis op de 6
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 februari 2005 @ 21:58:23 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25239894
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 19:56 schreef Elegantly Wasted het volgende:

[..]

Heee, das grappig..... Glenn heeft echt hetzelfde schema en ook de hoeveelheden zijn nagenoeg gelijk en ook ik vergeet de tussendoortjes regelmatig.
1 maart gaan we kijken of hij er goed op groeit.

Enne, tandjes zijn zoooooo kjoet
Spooky... Wij gaan ook 1 maart naar het Cb
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_25240422
Nu op ned 1 Na de diagnose: onderwerp huil-baby's
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25240735
Wow Smirre, best zwaar 2 van die hummeltjes maar ik moet ook erg lachen om je verhaal. Een hysterica en een onverstoorbaar kereltje
Ik weet niet of er mensen ervaring mee hebben, maar waren die luiers van het Kruidvat niet heel erg goed getest? Misschien kan je die 's proberen Smirre. Sterkte met je duo
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_25240977
Heb je Kruidvat-kruidvatluiers of Europrofitluiers van Kruidvat?
pi_25241246
Hehehehe, Smirre mooi verhaal, heb weer ff lekker kunnen lachen achter mij PCtje
Veel mensen zeggen het, dat jongetjes makkelijker zijn dan meiden, tja ik herken dat hysterische is mij idd niet bekend hier tussen al dat mannen-spul, maar goed ik heb er natuurlijk geen van de andere "soort"
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 08:48:37 #85
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_25245593
Deze mama heeft niet zulke goede ervaringen met Kruidvatluiers. Of eigenlijk Melvin niet. Geef hem een kruidvatluier om en bij de volgende luierverwisseling heeft meneer knalrode billen. Laatst was ik het vergeten en had weer kruidvatluiers gekocht. En ja hoor, weer rode billen
Ik zal het Macrokrantje ook maar eens in de gaten houden voor de Pampersaanbiedingen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  vrijdag 25 februari 2005 @ 09:08:34 #86
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_25245767
Ik zie hier alleen maar voedingsschema's staan voor wat oudere baby's ben eigenlijk wel nieuwschierig naar een schema van een baby van 4 's 5 weken

Dominique krijgt

7:30 120cc borstvoeding
11:30 120cc borstvoeding
15:30 120cc borstvoeding
19:30 120cc borstvoeding
23:00 120cc borstvoeding
En 's nachts krijgt ze een voeding als ze wakker en wat huilerig wordt dit is meestal tegen een uur of half 4

Ze krijgt borstvoeding uit de fles omdat ze niet wil drinken uit de borst. Ik hoop dat ons schema een beetje goed is, we krijgen namelijk heel weinig te horen van het CB en wijkverpleging. De wijkverpleging is een week nadat de kraamverzorgster is weggaan geweest maar die vertelde ons eigenlijk niets over de voeding, ja dat het zo wel goed ging.

Nu heb ik na een woordenwisseling gelukkig een afspraak volgende week bij het CB kunnen maken, ze hadden ons maar begin april ingepland omdat alles vol was, komt er dus op neer dat Dominique dan 11 weken zou zijn. Vond ik toch wel erg laat....

Maar naar ons idee groeit ze goed en ze huilt niet veel dus het voedingsschema zal wel zo'n beetje kloppen denk ik.
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
pi_25245809
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 22:54 schreef snoopy het volgende:
Ik weet niet of er mensen ervaring mee hebben, maar waren die luiers van het Kruidvat niet heel erg goed getest? Misschien kan je die 's proberen Smirre. Sterkte met je duo
Suffe opmerking van mij. Ik dacht te lezen dat je Pampers had ingeslagen ipv Kruidvatluiers
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_25245995
Over spugen gesproken......
Benthe heeft vorige week donderdag avond mijn bed helemaal onder gespuugd (BV). Dinsdag voordat we naar KDV gingen fles eruit en nu heeft ze gisteren op KDV 1,5 fles eruit gegooid... Arme schaap. Zijn precies de dagen dat ze naar KDV gaat. Zou het een soort van wennen moeten zijn??? Voor de rest is ze heel tevreden, vrolijk en ook niet ziek.
Nu maar wat johannesbroodpitmeel er in gedaan. Nu blijft de voeding ook goed zitten. Al een kleine week kwijlt ze ook heel veel en sabbelt vrij veel op haar vuistjes en als onze handen/vingers in de buurt komen, dan wil ze ook sabbelen. Tandjes????

Ennieweej, maandag weer naar CB toe en maar eens vragen wat het kan zijn.

Ow ja hier ook net als Anitra bij Makro de pampers. Overigens krijgt ze van welk soort doekjes ik gebruik, meer last van rode billies.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 10:03:23 #89
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25246338
Cavemania: je schema lijkt me prima. Het is eerder aan de ruime kant dan te weinig denk ik. Vergeet niet dat je moedermelk geeft, dan komen ze niet zo snel te kort !
Als je het zelf goed in de gaten wil houden, kun je ook naar het wekelijkse inloopuurtje bij het CB om te wegen.

Kruidvatluiers worden hier prima verdragen, ben erg tevreden over de kwaliteit. Smirre, ook wij hebben 4 mega-pakketten in huis nu (dankzij oma)

Stiekemurd, tandjes zou wat aan de vroege kant zijn? Maar je weet het nooit natuurlijk.
Hoe dan ook, dat spugen is afschuwelijk. Gelukkig helpt het johannesbroodpitmeel.

[ Bericht 0% gewijzigd door phluphy op 25-02-2005 10:09:44 ]
... ♥ ik mis je ♥
pi_25246762
Jippie ik mag nu Djulian warm eten geven
is alleen niet goed voor je maag hoor zo smorgens die warme prak
  vrijdag 25 februari 2005 @ 10:50:08 #91
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25247005
wat fijn anitra
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 februari 2005 @ 10:50:22 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25247006
Isa's koorts is ver gezakt En ze is ook meteen een stuk minder hangerig, 't arm schaapje

Wij gebruiken hier Moltex öko luiers

Die kunnen in de gft-bak en ze bevallen hier net zo goed/eigenlijk zelfs beter als pampers.
In Nederland zijn ze helaas alleen via internet te bestellen, ongeveer ¤16 per pak Je moet er wat voor over hebben... het milieu...
Maar ik woon redelijk dichtbij de duitse grens en sla eens per maand een aantal pakken in voor
¤ 8,95 per stuk. En dan doe ik meteen daar de boodschappen (da's altijd veel leuker in het 'buitenland'), dan heb ik de benzine er ook weer uitgesleept.

Groetjes
Sjeen
pi_25247237
Cavemania, wij hebben een boekje van het cb gekregen over de voeidingen. Daar staat bij 0-2 maanden: 6 - 8 keer borstvoeding OF flesvoeding; 6 × 85 - 130 ml, 7 × 75 - 110 ml of 8 × 60 - 100 ml
Toelichting: Per 24 uur heeft een kind ongeveer 150 ml. voeding per kilogram lichaamsgewicht nodig, verdeeld over een aantal voedingen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25247250
Ik hoorde gisteren van een vriendin dat Aldi luiers beter zouden zijn dan Pampers en dus ook een stuk goedkoper. Weet alleen niet volgens wat of wie het beter zou zijn...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25247291
Ik zal eens aan mijn schoonouders vragen of hun willen kijken in duitslanddie winkelen ook graag in het buitenland of hun ze kunnen vinden. Ben er wel benieuwd naar.
In welke winkel is dat trouwens Sjeen?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 februari 2005 @ 11:22:27 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25247416
Bij Müller, Toom Markt en Kaufland. Bij die laatste haal ik ze, in Herzogenrath.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 11:28:57 #97
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_25247512
Wij zijn niet echt 'honkvast' wat luiers betreft. Wij gaan voor de laagste aanbieder
Glenn heeft gelukkig nooit last van luieruitslag dus kunnen we naar hartelust switchen.
Welke qua prijs en kwalitieit zeer goed bevallen zijn, dat zijn de Bumblies (bij de Plusmarkt).
Qua pasvorm (of hoe moet ik dat zeggen, ik bedoel dat Glenn niet zo'n grote luierkont heeft) zijn de Pampers veruit de beste. Maar dat is mijn bescheide mening.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_25248766
Iemand noemde de uitzending over huilbaby's van 'Na de diagnose'. Ik wilde even doorgeven dat je die ook online kunt bekijken op http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=5635092.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 13:02:58 #99
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25248858
Oh, super Poemojn, ik baalde al dat ik vergeten was 'm op te nemen
... ♥ ik mis je ♥
pi_25249015
De herhaling wordt ook over een half uur op TV uitgezonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')