abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25273023
hoe heet zo'n tricot draagdoek ook alweer, ik moet er toch maar eens naar op zoek. ik heb zo'n andere simpele omslagdoek, maar daar ligt Anna niet fijn in. en voor de babybjorn vind ik haar nog te klein (lijkt me niet goed voor haar rug).
pi_25273042
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:06 schreef E.T. het volgende:
Ik heb begrepen dat als je het per flesje klaarmaakt dat je dan gewoon kraanwater mag gebruiken. (mits je het daarna direct aan de baby geeft).

Of geldt dit weer alleen voor oudere babies? Al die tegenstrijdige adviezen ook
zo doet het meissie van Danny's neef het ook. We hebben dezelfde cb arts en verpleegkundige. Max is 2,5 mnd jonger als Jayden maar wij moe(s)ten beslist gekookt (bron)water gebruiken als we over gingen stappen.

leah: op de pakken 2e stap na 6 mnd staat dat je het wel weer voor 24 uur mag klaarmaken zag ik.
pi_25273080
quote:
Om het risico zoveel mogelijk uit te sluiten, moet babyvoeding als volgt bereid worden:
- Gebruik voor het bereiden van voeding materialen die goed schoon zijn.
- Bereid voeding voor niet meer dan één fles. Geef de baby de voeding, zodra deze op temperatuur is.
- Desinfecteer flessen, spenen, gardes en lepels na het gebruik. Alleen afspoelen is niet voldoende, tenzij dit met kokend water gebeurt. Beter is het om deze materialen kort uit te koken;.
- Gebruik de flessenwarmer alleen voor het opwarmen van voeding en niet voor het bewaren of op temperatuur houden van de voeding.
- Restjes babyvoeding niet bewaren, maar altijd weggooien.
Voor meer informatie kunt u op werkdagen bellen met het LCHV op het nummer 020 55 55 415.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:17:11 #154
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25273151
Pfff, daar word ik nou zo moe van hè? Bronwater "mag" nl ook niet lang in de koelkast bewaard worden, tenminste niet als je er voeding mee wilt maken, is mij weer verteld.

OK, ik ga voor de zekerheid dan maar niet meer de voeding voor meerdere voedingen tegelijk klaarmaken.... Maar krent die ik ben, ik maak de bestaande kan toch nog maar even op hoor .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 23:19:06 #155
43556 miss_dynastie
pi_25273184
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:10 schreef bixister het volgende:
hoe heet zo'n tricot draagdoek ook alweer, ik moet er toch maar eens naar op zoek. ik heb zo'n andere simpele omslagdoek, maar daar ligt Anna niet fijn in. en voor de babybjorn vind ik haar nog te klein (lijkt me niet goed voor haar rug).
tricot slen
Bij prenatal heet ie draagdoek tricotti

Of bedoel je dat niet
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:21:26 #156
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25273223
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:11 schreef Knorretje het volgende:

[..]

zo doet het meissie van Danny's neef het ook. We hebben dezelfde cb arts en verpleegkundige. Max is 2,5 mnd jonger als Jayden maar wij moe(s)ten beslist gekookt (bron)water gebruiken als we over gingen stappen.

leah: op de pakken 2e stap na 6 mnd staat dat je het wel weer voor 24 uur mag klaarmaken zag ik.
Saskia heeft altijd gewoon kraanwater in d'r fles gehad... Maar die was 8 maanden toen ze d'r eerste fles kreeg, dan kunnen ze wel al een stootje hebben.

Bix, zo'n doek heet een slen volgens mij
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25273238
Als je nou van die doosjes (hema, prenatal enzo) koopt waar je de schepjes enzo van te voren in kan doen (ik had een hele toren staan, erg leuk )
En een paar flesjes alvast van te voren vult (ik gebruikte bar le duc) Dan is het een kwestie van paar seconde in de magnetron, doosje open, spul erin gooien. Ff shaken en klaar. En savonds die potjes even bijvullen. Ik vond het altijd erg gemakkelijk zo.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:26:49 #158
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25273327
Ik heb die doosjes Maarrrr.... die bar le duc mag ook niet meer
pi_25273337
ja, tricot-slen it is, tnx. en lang leve marktplaats.

oh mag dat barleduc niet meer? maar je hebt vast zo'n afsluitbare maatbeker (voor die voorraad melk) leah? vul je die met gekookt water, laten afkoelen, dan in de koelkast, en je kunt weer een aantal flesjes vooruit. dat deden wij altijd, ook niet echt veel werk hoor.
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 23:28:54 #160
43556 miss_dynastie
pi_25273362
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:27 schreef bixister het volgende:
lang leve marktplaats.
Yup, ik zie er een staan voor 15 euro, lijkt me een hele mooie prijs!!
pi_25273438
Waarom mag bar le duc niet dan?
Nog ff en ze mogen t ook niet meer uit een flesje
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:34:01 #162
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25273478
Wat ik hierboven schreef , het mag wel, maar dan mag het pak niet langer als 24 uur open zijn.
pi_25273508
'k Wil het niet extra moeilijk maken voor jullie maar gekookt water mag je maximaal 8 uur bewaren in de koelkast op 4 graden celsius..
pi_25273519
O lol met bronwater denk ik altijd aan Spa rood, slaat ook nergens op, hahaha. Nou daar zou ik scheit aan hebben hoor. Je draait de dop er toch weer op. Anders word het wel een overspannen gedoe. Dan kan je met flesvoeding amper de deur uit.
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:38:59 #165
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25273561
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:35 schreef poemojn het volgende:
'k Wil het niet extra moeilijk maken voor jullie maar gekookt water mag je maximaal 8 uur bewaren in de koelkast op 4 graden celsius..
Hele diepe zucht slaakt.... Ik vraag me weleens af hoe ik in vredesnaam mijn babytijd overleeft heb, want mijn moeder warmde fv volgens mij wel 6 keer op. Loden leidingen en al
pi_25274251
Djulian heeft vanaf dag 5 kraanwater gehad voor zijn flesjes. De flesje worden dan direct gebruikt. De kraamverzorgende heeft dit gezegd dat dit gewoon goed is. Hij heeft er nooit last van gehad. en nee zijn allergieen komen niet van het water, die heeft hij vanaf dag 1 in zich gehad
  zondag 27 februari 2005 @ 01:40:24 #167
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_25275793
Ach nee toch, wat een gedoe weer met die flesvoeding. Zei ik een dag geleden nog dat mijn kids bikkels zouden worden, als ik deze adviezen opvolg (die ik overigens niet op de nutrilon 1 pakken heb zien staan) worden het watjes. Ze moeten toch ook een keer beginnen met iets van afweer op te bouwen?! Idd Leah, dat ik nog 31 ben geworden met die 'onhygienische' toestanden van vroegah.
En dat bereiden zal wel niet zoveel x-tra werk zijn, maar als ik het voorschrift desinfecteren en uitkoken opvolg ben ik met 2 beebs die 12 flessen per dag gebruiken èn de hele dag met voeding bezig (schoonmaken) èn ik hou geen vel meer over op mijn handen.
Ik kook bar le duc, mix dit met nutrilon in een kan en schenk het uit in de flessen. Ik maak dus 1 keer per dag (12) flessen voor 24 uur aan en die komen pas uit de koelkast als ze genuttigd gaan worden. Dit is goedgekeurd door de kraamverzorgster en de wijkverpleegkundige.
En mocht ik diarree bespeuren, dan zal ik hen sue'en.
pi_25277810
Ik deed dat ook hoor Smirre. Toen Djulian nog op de nutrilon zat had ik dus ook al voor de hele dag klaar. Het is juist zo dat de hypo allergene voedingn niet klaar gemaakt mogen worden voor de hele dag, maar de gewone voeding wel.
Hier zijn we ondertussen zo aan het klaar maken voor het geven gewend door de soorten voeding die hij al gehad heeft, dat dit net zo makkelijk is.
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2005 @ 09:02:34 #169
43556 miss_dynastie
pi_25278365
Smirre

Al die tegenstrijdige adviezen ook....
Ik denk dat het ook wel een groot verschil maakt of je in Nederland of in pak em beet Afrika woont, hier ben ik veeeeeeel minder bang, met alle voorschriften en koelkasten en hygiene en enz. enz. enz.
pi_25278831
* Stiekemurd de eerste periode voor Benthe eerst uit de kraan gehaald en toen opgewarmd.
Ze heeft er nooit last van gehad. Nu kook ik ook eerst het water en laat afkoelen en maak voor de hele dag voeding en zet die in de koelkast.
't Is idd allemaal zo tegenstrijdig....
pi_25279098
't Is niet alleen diarree, dat zou inderdaad vooral in Afrika ed problematisch zijn omdat ze daar geen goed water hebben om uitdroging te voorkomen bij de baby. Onderstaande berichten had ik al eens in het Nieuws-topic gepost nav de gestorven baby's in Frankrijk:
quote:
Het gaat om de dieetvoeding Pregestimil van Mead Johnson. Er zijn in Frankrijk twee baby's overleden doordat deze voeding besmet was met de bacterie enterobacter sakazakii. Het staat ook op de site van de Voedsel- en Warenautoriteit.

Ik wil graag van de gelegenheid gebruikmaken om erop wijzen dat deze bacterie in ongeveer 2% van alle blikken flesvoeding voorkomt. De bacterie is met name gevaarlijk voor zieke of te vroeg geboren baby's, maar ook gezonde pasgeboren baby's lopen risico.

Daarom heeft de European Food Safety Authority’s (EFSA) recent geadviseerd dat pasgeborenen die geen borstvoeding krijgen, de eerste vier weken worden gevoed met kant-en-klaar flesvoeding in plaats van poedermelk dus. De kant-en-klaarvoeding is namelijk, in tegenstelling tot poedermelk, steriel.

Het persbericht van de EFSA lees je hier: http://www.efsa.eu.int/press_room/press_release/696_en.html

Het vóórkomen van e. sakazakii en salmonella in zuigelingenvoeding is een van de redenen waarom wordt afgeraden voeding voor een hele dag klaar te maken. De bacterie kan zich in deze omstandigheden namelijk zodanig vermenigvuldigen dat deze gevaarlijk kan worden. Hetzelfde geldt voor het opnieuw opwarmen van een fles of het te lang bewaren van opgewarmde voeding (eenmaal opgewarmd mag flesvoeding max. 1 uur gebruikt worden).
bron
quote:
Alle soorten poedermelk bevatten bacterieën omdat deze niet steriel verpakt zijn in tegenstelling tot vloeibare zuigelingen voeding. De hoeveelheid bacterieën in poedermelk moet onder een bepaalde norm blijven. Als de melk lang blijft staan vermenigvuldigen deze bacterieën zich. Om deze reden wordt ook aangeraden om niet alle voeding voor de hele dag klaar te maken, maar steeds per keer.

De meeste bacterieën kunnen gelukkig niet zoveel kwaad, maar waar het waarschijnlijk over gaat is de Enterobacter sakazakii. Deze bacterie kan necrotische enterocolites, sepsie of meningites veroorzaken welke in 33% van de gevallen bij pasgeboren baby's dodelijk zijn. Dit komt voornamelijk voor bij premature en/of zieke baby's. Bij een normale gezonde baby is die kans veel en veel kleiner. Er is een geval bekend in Ijsland en 1 in België.

Deze bacterie is in 20 op 141 proefmonsters van poedermelk van verschillende merken uit verschillende landen gevonden. Om deze reden heeft de FDA sinds april 2002 verboden om in ziekenhuizen (waar natuurlijk relatief veel kwetsbare baby's zijn) nog poedermelk te geven aan baby's.

http://www.cfsan.fda.gov/~lrd/tpinf.html
http://www.cfsan.fda.gov/~dms/inf-ltr3.html

bron
pi_25279118
Oja, en als je wel voor de hele dag vooruit voeding maakt kun je dat beter direct al over de flesjes verdelen. Voeding zinkt nl naar de bodem, en als je het per voeding uit de kan haalt is de ene fles 'gevulder' dan de ander.
  zondag 27 februari 2005 @ 11:50:50 #173
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_25279490
quote:
Op zondag 27 februari 2005 10:48 schreef Stiekemurd het volgende:
Nu kook ik ook eerst het water en laat afkoelen en maak voor de hele dag voeding en zet die in de koelkast.
Zo doe ik het dus ook en ik verdeel het dan niet in flesjes maar haal gewoon even de garde door de kan voor ik het in Kai's flesje uitschenk.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 27 februari 2005 @ 11:54:06 #174
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_25279530
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:38 schreef Leah het volgende:

[..]

Hele diepe zucht slaakt.... Ik vraag me weleens af hoe ik in vredesnaam mijn babytijd overleeft heb, want mijn moeder warmde fv volgens mij wel 6 keer op. Loden leidingen en al
Dat gevoel heb ik dus ook een beetje. Hoe zijn wij in godsnaam groot geworden terwijl het er vroeger zo vreselijk ongezond en gevaarlijk aan toe ging
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Licht Ontvlambaar zondag 27 februari 2005 @ 12:10:46 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25279741
Hmmmm, Isa krijgt gewoon kraanwater dat ik opwarm. Ik maak wel de fles per keer klaar. We kookten het voorheen wel,. maar nu niet meer en bronwater heb ik nog nooit gebruikt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')