abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25371335
phluphy, hoe gaat het met Danyel ?
Wees niet bang om langzaam te groeien, wees alleen bang om stil te staan
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:06:56 #177
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25371562
Staat geloof ik samen met uitdroging maar zeker weten doe ik het niet.

Ladybos wij zijn erg nieuwsgierig hoor naar little Myrthe
pi_25371819
Naar aanleiding van het opvoedboekentopic:

Wat ik me wel eens afvraag: praten jullie over opvoeding met je ouders (in het bijzonder je moeder) en heb je daar veel aan? Ik merk dat mensen verwachten dat ik dingen net zo doe als mijn moeder, terwijl mijn moeder vindt dat ik alles anders doe (maar als ik iets vraag weet ze ook niet meer hoe zij dat deed; te lang geleden).
pi_25371860
Wat ik idd heb kunnen vinden is dat het op uitdroging kan wijzen of op nier afwijkingen. We wachten dinsdag af...........
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:28:08 #180
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25372003
Oeh Poemojn dat is dus iets wat mij echt bezig kan houden. Ik praat er niet over met ze maar ik denk wel veel na over hoe hun opvoeding invloed op mij heeft gehad en hoe ik dat ga gebruiken in de toekomst. Vaak denk ik namelijk, dit of dat wil ik niet voor Jolie omdat zij dat vroeger zo deden maar aan de andere kant wil ik niet vanuit mijn eigen haat gewoon maar alles anders doen. Dat zou ook nergens op slaan. Overigens volg ik gewoon in alles de veiligheidsvoorschriften en m'n gevoel. Dingen doen zoals het hoort, omdat het gebruik op die manier het veiligst is en de rest gewoon zoals ik denk dat goed is. En dan zien we wel?!
pi_25372043
Hier kan ik helaas niet meer aan mijn moeder vragen hoe of wat, maar ik denk wel regelmatig aan hoe zij het gedaan zou hebben.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:30:27 #182
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25372051
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:19 schreef poemojn het volgende:
Naar aanleiding van het opvoedboekentopic:

Wat ik me wel eens afvraag: praten jullie over opvoeding met je ouders (in het bijzonder je moeder) en heb je daar veel aan? Ik merk dat mensen verwachten dat ik dingen net zo doe als mijn moeder, terwijl mijn moeder vindt dat ik alles anders doe (maar als ik iets vraag weet ze ook niet meer hoe zij dat deed; te lang geleden).
Mijn moeder zegt wel vaak dat als ik in deze tijd geboren was, ik ws geen huilbaby was geweest .
Zij MOCHT mij nl niet oppakken tussen de voedingen door. zij MOCHT mij niet voeden op verzoek, en zij MOCHT mij al helemaal niet bij zich in bed nemen!
En als jonge moeder in de jaren 60 hield je je daar strikt aan... jankend kind of niet.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:52:12 #183
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25372475
ik ben ook heel erg benieuwt hoe het met Isis en Xante gaat ...
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:06:06 #184
61800 Rottdog
pi_25372767
Geloof dat ik met mijn moeder kwa opvoeding op 1 lijn lig alleen tuurlijk zijn er wel dingen die ik anders zou aanpakken. Ik zou Zoë meer vertellen dat ik van haar hou niet het automatische van ach meid dat weet je toch. Meer emotie tonen naar mekaar toe eigenlijk nu merk ik gewoon thuis dat dat altijd iets is wat heel ongemakkelijk besproken wordt.

Danyel ventie hoe gaat het eigenlijk met jou Pluphy melden dus
pi_25376961
leah wat vreselijk he, en zo'n verschil in 1 generatie. mijn schoonmoeder heeft net zo'n verhaal over haar oudste zoon, die moest ze tot ie een half jaar was verplicht de hele dag in z'n ledikantje laten liggen en ze mocht 'm er ook alleen maar uithalen voor voedingen. hij heeft dat hele eerste half jaar ongeveer gehuild! maar ja, regels waren regels...
  zaterdag 5 maart 2005 @ 14:00:46 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_25379783
Rottdog, wat jij zegt is heel herkenbaar. Ik lig met mijn ouders wel op 1 lijn, alleen wil ik idd ook meer emotie tonen. Mijn knulletje mag weten dat ik van hem hou!
Tja, iedere generatie zal zijn eigen opvoeddingen hebben. Is moeilijk voor te stellen in deze tijd dat je je baby zo lang laat huilen
Ik weet dat mijn moeder ook wel eens heeft gezegd dat een baby vroeger at, sliep en huilde. Alhoewel ze me ook verzekerde dat mijn broer en ik eigenlijk nooit huilden
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:31:42 #187
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25380932
Met Noah gaat het toch nog steeds niet helemaal lekker. Hij koelt toch steeds weer heel erg af, dus proberen we hem goed warm te houden. Maar sindst gisteravond drinkt ie ook niet meer zo goed. Normaal drinkt ie 5 flessen per dag van 160 à 170 ml en gisteren kregen we met moeite 100 ml naar binnen en ging ie daarna ook nog een beetje spugen. Vandaag geven we hem maar 6 flessen ipv 5 zodat ie toch nog wel genoeg binnenkrijgt.
Maar hij lijkt verder nog steeds niet ziek ofzow. Hij slaapt wel veel, maar is helemaal niet suffig, reageert gewoon normaal op ons en kan nog steeds heeel lief lachen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:51:12 #188
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25381207
Ik heb ook vooral die emotionele kant, dat houden van, de liefde die ik extra wil overbrengen op Maria. Mijn ouders waren niet heel vaak trots op hun kinderen, bezorgd of enorm enthousiast over "wie ik was". Wel over de dingen die ik deed en doe, maar weinig "zomaar" trots, "zomaar" enthousiast" of "zomaar een keer een echt 'ik hou van je'".
Dat wil ik wel doen!

Tex, slim toch, fles extra en veel laten slapen. Gaat het snel over!

Ik vind het wel lastig, Maria die 4 flessen "moet" en fruit en groente... Ze eet slecht van de lepel (vanwege die -tong, maar ook vanwege moe / ongeduld).
En wij weten zelf ook niet wat nou slimste timing enzo is nog! Dus soms komen we enthousiast met fruit aan, maar heeft ze al teveel honger en dus geen geduld of goed humeur. En dan gaat ze huilen en wil ze niet in wipstoel (bijvoorbeeld).

Daarnaast weet ik niet of ze echt aardappel of ziets al met groente mag / moet? En vlees, vis, ei? Of "mag" het ook eerst nog vooral groente en fruit zijn (2 hapjes per dag dus totaal)?

Ik wil best graag concrete tips, hoor! Ben gewoon toch weer dingen vergeten te vragen, terwijl ik juist voor dit soort info ging naar cb laatst! Stom!
Dus als jullie willen (voor zoveelste keer): hoe maakten jullie eerste tijd de overstap van 5 flessen naar 4 (hoeveelheid, soort eten en timing)? Dank!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 5 maart 2005 @ 16:58:51 #189
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25382216
Sugar, wij zijn momenteel ook in de "van 5 naar 4 fase" en wij doen het als volgt (het zal iets afwijken i.v.m. sondevoeding, maar misschien heb je er iets aan.

Huidige schema: 5 x 160 cc
6.00 uur
10.00 uur
14.00 uur
18.00 uur
22.00 uur

Om hem te laten wennen aan de grotere hoeveelheid doen we nu tijdelijk:
06.00 uur : 140 cc
10.00 uur : 180 cc
14.00 uur : 160 cc
18.00 uur : 140 cc
22.00 uur: 180 cc

Tussendoor kleine hoeveelheden fruithapje (meer om te oefenen, voor de calorieën heeft hij het niet nodig).

Zodra hij gewend is aan 180 cc, gaan we de overstap proberen naar 200 cc, met iets meer tijd tussen de voedingen. Dan geven we elke voeding 200 cc, om :
6.30 uur
11.00 uur
15.30 uur
20.00 uur.
Tussendoor weer fruithapjes.

Maria mag/kan natuurlijk al veel meer soorten vaste voeding voor tussendoor. Er is een topic over potjes of zelf maken, hierin staat een aantal links naar pagina's waar je veel tips etc. kunt lezen. En bij twijfel kun je altijd in de winkel op de potjes kijken, daar staat bij voor welke leeftijd het geschikt is.
... ♥ ik mis je ♥
pi_25383046
jayden zit nog aan de tiet en krijgt sinds een anderhalveweek ook weer fruit en groente

7.00 bv
9.30 bv
12.00 wat voor handen is; kwart liga, korstje glutenvrij brood of half soepstengeltje uit het vuistje aangevuld met bv
14.30-15.00 1 a 2 partjes fruit (appel, banaan, peer etc) en bv
17.30 bv
19.00 (wij eten heel vrij laat) worteltje of ander grove groente (bloemkool, sperciebonen, brocoli, etc) wat hij maar wil (wij hebben altijd als er aardappelen gegeten worden twee groenten op tafel. Eten we pasta dan wordt er maar 1 soort aangeboden, meestal wortel omdat ik dan gewoon 1 of 2 wortels warm maak en de rest samen met alicia deel als rauwkost oid)
22.00 bv
en tegen een uur of 3 bv (maar das nog ff wennen, dat doet ie sinds kort en zo nu en dan vervalt dat in het oude ritme van rond 1 uur en rond 4en bv)
  zaterdag 5 maart 2005 @ 19:28:11 #191
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25384548
Fluf en Knor, dank!
Lastig om iets uit "op te pikken" omdat jullie toch ook weer heel andere situaties hebben! Danyel met sonde, Jayden met borts en dus veel vaker een "eetmoment".

Ik denk nu aan ongeveer zoiets (afgaand op laatste dagen):

• 6..30 fles 180 cc en rijstebloem
  • hier ergens tussendoor water aanbieden?
  • 10.00 fruit
  • 12.00 fles 200 cc
  • tussendoor rijstewafel laten lebberen (meer is het niet echt, maar goed)
  • 16.00 fles 200 cc
  • 17.30 groente (en aardappel? en vlees/vis/ei?)
  • 21.00 fles 180 cc

Ik twijfel dus over water of ander drinken tussendoor én over de warme hap van groente en misschien nog meer.
    Maar Maria eet echt voor geen centimeter op dit moment, dus ik heb nog ff!

Dutsj, een tandje zou wel leuk zijn! Maar zie nog niets!
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      zaterdag 5 maart 2005 @ 19:39:17 #192
    61800 Rottdog
    pi_25384720
    Zoë met 6mnd

4 keer een fles verspreidt over de dag
    laatste de pap tegen 20.00 uur.
    half potje fruit
    half potje groente

leuke sites met babyhapjes en zelfs 1 met een heel schema
    http://babyhapjes.jaspertom.nl/schema.htm
    http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html
    http://www.keukenkikker.nl/
    http://babyallergie.nl/introductie%20schema.htm

gespaarde sites van hier
      † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2005 @ 20:59:55 #193
    81992 Githa
    pi_25386031
    Vandaag Jordy voor het eerst bij de oppas gelaten en wel voor 3 hele uren het ging eigenlijk erg goed met mama ik zou me daar bijna weer schuldig om gaan voelen. Scheelt natuurlijk dat hij gewoon bij oma was maar toch een hele overwinning wederom voor mama
    pi_25386683
    quote:
    Op zaterdag 5 maart 2005 19:28 schreef Sugar het volgende:
    Fluf en Knor, dank!
    Lastig om iets uit "op te pikken" omdat jullie toch ook weer heel andere situaties hebben! Danyel met sonde, Jayden met borts en dus veel vaker een "eetmoment".

Ik denk nu aan ongeveer zoiets (afgaand op laatste dagen):

• 6..30 fles 180 cc en rijstebloem
  • 10.00 fruit
  • 12.00 fles 200 cc
  • tussendoor rijstewafel laten lebberen (meer is het niet echt, maar goed)
  • 16.00 fles 200 cc
  • 17.30 groente (en aardappel? en vlees/vis/ei?)
  • 21.00 fles 180 cc

Ik twijfel dus over water of ander drinken tussendoor én over de warme hap van groente en misschien nog meer.
    Maar Maria eet echt voor geen centimeter op dit moment, dus ik heb nog ff!

Dutsj, een tandje zou wel leuk zijn! Maar zie nog niets!
  • Ik zou idd water aan bieden als je al tussendoor drinken wil aanbieden. Naast water kom je al gauw uit op ongezoet vruchtensap ala diksap. In potjes zit vanaf 6 mnd ook vlees en ei en aardappel dus ik zie niet in waarom je het vers dan niet zou mogen. Gewoon langzaam aan beginnen, zoveel eet ze nog niet en lekker laten proeven van je eigen bord (als je maar een beetje de nitraatrijke groenten in de gaten houdt evenals zout en kruiden) (voor je he weet eet ze je de oren van je hoofd

Aangezien het nu toch ontopic is: Jayden aan de wortel
      zaterdag 5 maart 2005 @ 21:54:38 #195
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25386955
    Vandaag weer iets leuks meegemaakt met Noa: ik kleedde haar uit en weer giechelde ze. Toen kietelde ik expres in haar nekje, en toen schaterde ze!! En dat duurde zolang ik haar kietelde, echt heel erg schattig!

Afgelopen nacht leek het wel of de tijd teruggedraaid was naar 'vreselijk-vermoeiende-nachten'. Ik vermoed dat het een nasleep was van de 'regel-dag'. Elke keer drinken en dan in slaap vallen en dan stiekem nog meer willen als mama na een half uur/drie kwartier toch wel wil slapen in plaats van te blijven verstijven op de koude babykamer...

Maar gelukkig gaan die nachten ook voorbij en vandaag is het weer goed gegaan. Ze drinkt weer lekker (en probeert af en toe haar oortje eraf te trekken lijkt het wel ) .

Geweldig, Knorretje, die Jayden aan de wortel!

Sugar: succes met je schema en het leren-eten van Maria! Lijkt me best spannend als je kindje echt gaat eten, maar ook leuk . Dus ook veel plezier ermee!

Githa: spannend hoor, oppas voor je baby'tje...lijkt me idd erg wennen!!
      zaterdag 5 maart 2005 @ 22:03:38 #196
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_25387087
    Wie had er ook alweer welke tip mbt uitdroging? Had al gelezen dat je de huid kunt optillen en als die blijft staan dan is er sprake van uitdroging, en als ie niet meer plast is het ook niet goed. Maar ik dacht dat iemand nog een tip had, maar kan het niet meer vinden...

Noah gaat steeds minder drinken... Maar hij drinkt dus nog wel wát!
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      zaterdag 5 maart 2005 @ 22:09:23 #197
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25387185
    Wow, texelonia...heeft hij ook koorts o.i.d.? Denk je dat hij ziek is? (omdat je zelf zei dat hij niet ziek 'lijkt', is dat veranderd?)

Ik heb verder geen tips, helaas...behalve misschien dat je kunt proberen hem water te laten drinken als hij geen zin heeft in melk? Of is dat juist helemaal niet een goed idee omdat hij dan geen voeding binnenkrijgt...
      zaterdag 5 maart 2005 @ 22:25:55 #198
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_25387478
    Het belangrijkste schijnt te zijn dat ze levendig en alert blijven, en niet suffig worden.
    En het allerbelangrijkste; vertrouw op je moederinstinct. Als jij het niet vertrouwd Tex, HAP bellen!
    Daar zijn ze voor!
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      zaterdag 5 maart 2005 @ 22:29:45 #199
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25387562
    Wat is HAP, Leah?
    pi_25387582
    Huisartsenpost
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')