Hehehe..ik doe ipv een hamburger er kip op...ook lekkerquote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:28 schreef dutchdevil het volgende:
kaiserbroodje (duits broodje) met hamburger, sla, tauge, pindasaus, gebakken uitjes en pinda's (gezouten). Het lijkt weinig maar na 2 van deze broodjes zit je goed vol !
Broodje, boter, hagelslag, boter, hagelslag, boter, hagelslag, boter, hagelslag...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:45 schreef TerrorFront het volgende:
broodje hagelslag
En de volgende dag zeker vet oorlog in de toiletpotquote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:12 schreef Tombert het volgende:
broodje bali
broodje met ham, ananas,kaas, pindasaus en taugé
VET gruwlijk
Iemand een servet voor me, ik zit hier te kwijlen...quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 14:51 schreef leolinedance het volgende:
Zo'n voorgesneden stokbrood met kruidenboter bijvoorbeeld.
![]()
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:36 schreef _GdR_ het volgende:
wit pistoletje met filet americain, salami, ei & mayonaise. uiteraard met veels te veel peper & zout
wit pistoletje met hete kipkerrysalade met ei en mayonaise en wederom veels te veel peper en zout.
dmn.
ga gelijk smeren. hehehe
Dit hoort niet hier thuis, want, waar is het broodje?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:22 schreef yvette1982 het volgende:
gisteren heerlijke wienerschnitzels gemaakt. Naturel gekocht, groter en dunner geslagen, gedompelt in bloem, daarna in ei en vervolgens paneermeel en bakken maar.
Mijn sausje was helemaal top. Die bestond uit mayo, fijn gesneden rode uit, olijfolie en een milde dunne chilisaus. Nog nooit zo'n lekkere saus gemaakt of geproefd.
nou ik had die schnitzels met de saus op een zacht wit puntje.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:25 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dit hoort niet hier thuis, want, waar is het broodje?
Post het even hier :
[Wat eten/drinken we vandaag] nieuwe stijl # 6
Ik maak altijd een kaiserbroodje met salami, ananas (die ringen uit blik zijn ervoor gemaakt, piest precas), kaas en pesto. (Van onder naar boven opgenoemd.) Alles op elkaar, en dan het broodje afbakken in de oven.quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:00 schreef Feetje het volgende:
Kaiserbroodje met salamie en brie uit de oven ook een zeer smakelijk hapje.
Kaiserbroodjes afbakken op gewone manier, doormidden snijden, plakjes salami en brie er op en dan de belegde delen nog even in de oven verwarmen tot de brie gaat smelten.
Bakken in een magnetron? Mogelijk dat het eindresultaat in de buurt komt maar ik bak mijn spek liever uit in een pannetjequote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:14 schreef Oblivion het volgende:
B.L.T.
Bacon of spek bakken in magnetron, op een keukenpapiertje hup zo een aantal minuten de magnetron in. Wit of bruin brood toasten, mayo, frietsaus of hellman's erop smeren, ijsbergsla, plakjes tomaat en daarop de spek.
En als je hier ook nog gerookte kip tussen legt heb je een clubsandwich...![]()
vlamtosti: " het heetste sneetje "quote:Op zondag 19 februari 2006 16:09 schreef cybermichel het volgende:
Overheerlijke Pittige tosti:
boterham beleggen met salami met daarover ketchup + zwarte peper!Dan een dikke plak kaas erover
die kaas besprenkel je met tabasco
Met daarover plakjes tomaat en oregano dan boterham erop en in het tosti apparaat. En je hebt een heerlijke tosti die nog gezond is ook
![]()
die ga ik proberenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:57 schreef vbmot het volgende:
Zon gedroogde tomaten willen het ook vaak goed doen op broodjes. En uiteraard mag een flinke scheut tabasco ook niet ontbreken.![]()
Dan moet je even kijken in Broodjes gezondquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:10 schreef McCarthy het volgende:
we hadden dacht ik ook een broodjes gezond topic, staat daar niks nuttigs in?
quote:Op zondag 19 februari 2006 16:09 schreef cybermichel het volgende:
Overheerlijke Pittige tosti:
boterham beleggen met salami met daarover ketchup + zwarte peper!Dan een dikke plak kaas erover
die kaas besprenkel je met tabasco
Met daarover plakjes tomaat en oregano dan boterham erop en in het tosti apparaat. En je hebt een heerlijke tosti die nog gezond is ook
![]()
echt ongezond lijkt t me ook nietquote:Op maandag 27 februari 2006 20:22 schreef Marble het volgende:
[..]. In welk opzicht is het gezond dan. Door dat kleine beetje tomaat dat je erop kwakt? Hou jezelf toch niet voor de gek.
quote:Op zondag 9 april 2006 21:12 schreef Fokkedop het volgende:
... Ik ben dus op zoek naar goed belegde broodjes-ideeën. Alleen een broodje kaas of een broodje jam om mee te nemen, komt na tig jaar ook wel zo'n beetje m'n neus uit.
Vandaag was ik al begonnen met het expirimenteren, namelijk:
Broodje ingesmeerd met mayo () dan een soort bladsla, dan kaas, dan tomaat, klein beetje pesto....
![]()
Wie heeft er nog meer van deze heerlijke combinaties die mijn lunch kunnen verbeteren?
Lijkt me erg nattig.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat pizzabroodjes hier nog niet genoemd zijn!
Zo simpel. Broodje besmeren met ketchup of tomatenpuree, plakjes salami, uien en groente (courgette, tomaat). Plakje kaas en wat Italiaanse kruiden eroverheen en even in de oven, klaar.In theorie zou het ook lekker moeten zijn als je een gat in een broodje maakt en alles erin propt, dan heb je een soort calzone. Moet ik toch nog eens proberen.
Ik heb ooit in Zwitserland een uitsmijter gegeten waarbij het brood "dreef" in een bord gesmolten kaasquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:09 schreef Fokkedop het volgende:
Ik heb in Zwitserland een heel apart broodje gegeten. Nou ja.. aparte, dat dacht ik, maar het is echt heel erg lekker, namelijk:
Stokbrood (of pistoletje) ingesmeerd met cocktailsaus en dan stukjes schnitzel erop. Nog wat sla erbij en smullen. Erg lekker!
Vergeet de uitjes nietquote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:09 schreef Taurus het volgende:
Oh en natuurlijk, zullen al voorbij zijn gegaan misschien, of gewoon al bekend zijn, pistoletje met filet americain, beetje pesto er overheen smeren (zelf doen, niet filet met pesto inbegrepen) hard gekookt eitje er over heen, beetje zout beetje peper![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:15 schreef SuperGrovert het volgende:
Hulde aan deze lekkernij:
De Super KaasspekPita !
De Wat
De Super KaasspekPita , Luister dan stom hoerenkind
Hoe ziet zn Super KaasspekPita eruit dan
Nou , Zo dus:
Das lekker,, Hoe maak je dat ?
Je opent je tosti ijzer , flikkert dr een pita broodje in , flikkert dr kaas op , daarna spek , dan weer kaas en nog een pita bovenakntje , tosti ijzer dicht en even laten zitten todat t lekker warm is en de kaas voledig gesmolten is
Ik vind het niet lekker , Wat nu ?
Je muil dicht houden en op de rails gaan spelen of gewoon in een hoekje gaan zitten janken en krassen!
Ik vind um super lekker , Wat nu ?
Maak dt nog 1 en herhaal dit totdat je kots misselijk bent.
Daarna adoreer je um in dit topic !
Wat is dat rode op je bord ?
Ketchup ! Das lekker bij de Super KaasspekPita
Enjoy !![]()
(ik moest um hier posten van gripper :$)
Ik was de pijnboompitjes vergeten!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:25 schreef Ole het volgende:
Turks brood, beleggen met Mozarella, tomaat, ui, pesto. Even in de oven
Jaaaa, kaas met fruitquote:Op maandag 6 november 2006 17:04 schreef VinoTinto het volgende:
Ik heb dus net dit gegeten:
[afbeelding]
Croissant met perzik en brie! Mjammie![]()
En niet te vergeten: druiven.quote:Op maandag 6 november 2006 17:13 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Jaaaa, kaas met fruitheerlijk! Brie met appel is ook lekker, of abrikoosjes. Of geitenkaas met perzik of appel. Of gewone kaas met ananas, of oude kaas met mandarijntjes en appel
hmm.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:12 schreef lordhelmet het volgende:
Stokbrood open snijden, dressing van creme fraiche, honing, zout en peper er overheen. Vervolgens eikenbladsla, gehalveerde blauwe druiven, verbrokkelde walnoot en goed veel blauwe schimmelkaas!![]()
Goeie combi!quote:Op maandag 6 november 2006 17:04 schreef VinoTinto het volgende:
Ik heb dus net dit gegeten:
[ afbeelding ]
Croissant met perzik en brie! Mjammie![]()
klinkt goedquote:Op zondag 21 oktober 2007 11:10 schreef Jurk het volgende:
Pistolet met sla, brie, pistachenootjes en een beetje balsamico....![]()
![]()
![]()
![]()
Niks, maar off-topic.quote:Op zaterdag 15 november 2008 04:30 schreef cindy10 het volgende:
Wat is er mis met een doodnormaal zacht puntje
Waar koop jij eigenlijk je Italiaanse bollen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:01 schreef r2d22 het volgende:
Zo'n grote italiaanse bol met kaas, choriso, ansjovis en knoflooksaus dan een paar minuten in de oven . Goddelijk
Pastrami :quote:Op maandag 3 november 2008 12:11 schreef SHE het volgende:
Mijn topper:
onsje pastrami
mayo
dragon
sla ( rucola, lollo rosso etc )
foccacia
Foccacia opensnijden en onder de grill leggen. Heb je geen foccacia, dan gewoon turks brood gebruiken, insmeren met olie, knoflook en italiaanse kruiden.
Dan brood eruit halen, pastrami erop leggen en weer terug onder de grill.
Als vlees helemaal omkrult eruit halen, mayo+ dragon mengen, flinke kwak bovenop vlees, sla erbovenop. Klaar.
Is hemels
quote:
jamquote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:59 schreef Chain_Reaction het volgende:
Broodje Aap
Idd, vergis je niet.quote:
Klinkt erg smakelijk.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:26 schreef Gripper het volgende:
Nodig: Pitabroodje, rucola, zongedroogd tomaatje, kipfilet, rode ui, parmezaanse kaas
1. Pitabroodje in oven/ grill / tosti ijzer.
2. Kip in niet te dikke plakken snijden en grillen met wat lekkere kruiden.
3. Broodje opensnijden en insmeren met een mix van bijv. bruschettakruiden & slasaus. Maar tzaziki, knof of wat je maar lekker vindt kan ook. Als je er de rucola maar mee op zn plek houdt.
4. Enkele ringetjes rode uit die je vantevoren hebt gecarameliseerd
5. Plakken kipfilet erop, paar tomaatjes erbij
6. Naar wens wat parmezaanse kaas erover
En klaar is je mediterrane hamburger!
In de pan, met wat suikerquote:Op zondag 8 november 2009 11:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klinkt erg smakelijk.
Even een hele domme vraag: carameliseren van rode ui, hoe doe je dat?
Je hebt er niet eens suiker voor nodig; gewoon uien lang laten bakken in wat boter of olie op een zacht vuurtje tot ze zacht en zoet zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:51 schreef Halcon het volgende:
Ui in de pan, suiker erbij en dan op het vuur laten tot ...... ?
Men nemen een wit bolletje met sesamzaad. Snij doormidden. Toast de binnenkant.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:32 schreef Sorella het volgende:
Verleden week in een restaurant een broodje gegeten wat bestond uit: fricandeau, bacon en gekruide mayo.
Fricandeau warm maken of koud laten, bacon bakken en gekruide mayonaise (volgens mij mayo, bieslook en een klein beetje zaadjes mosterd) op zo,n driehoekig broodje.
Was lekker.
Volgende keer doe ik er wat gebakken tomaat en uiringen bij en/of champignons.
marineer de kip voor t bakken eens kort in ketjap, honing en limoen (y)quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:21 schreef yvette1982 het volgende:
nou zo te lezen lusten jullie wel wat. Dat is wel een andere smaak dan ik heb. Ik ben meer van het vlees, uien, sla, komkommer, saus, kaas en vooral vlees.
Een broodje kipfilet met uien, paprika en wat saus moet ook best lekker zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |