CD-i was van Philipsquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:45 schreef Ruzbeh het volgende:
Trouwens. Let wel dat Iwata (imo) slimmer is dan Yamauchi. Onder de leiding van Yamauchi had je de virtual boy, mislukte CD-I en mislukte 64DD. Zulke dingen zullen niet herhaald worden onder Iwata.
Wat een onzin...quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:58 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik denk jij wel zo'n casual gamer bent. Er is kans dat jij het niet leuk vind, maar je oma wel ofzo.
quote:
quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:58 schreef twi het volgende:
Leuk en aardig, maar wat is er nou echt verbeterd sinds mei 2002 dan Ruzbeh?
Waarschijnlijk niet overtuigend bewijs, maar goed.quote:And, although Satoru Iwata has only been at the helm for just over two years, his impact is already being felt. Iwata is largely credited as being the man who spearheaded Nintendo's pursuit of specific third party developers (such as Sega, Namco and Capcom), who continue to play an ever-increasing role in GameCube's software development.
Nintendo heeft niks tegen online. Ze willen gewoon praktisch zijn.quote:Read this:
http://www.n-sider.com/articleview.php?articleid=258&page=1
Nintendo is not only not new to online, but has pioneered online gaming. They have been in it for near twenty years. They have just never found a model that they were satisfied with (Nintendo is one of the few companies that I have ever seen that lives by the motto, "Pleased, but not satisfied"). People mock them for saying that they know that the consumer doesn't really want to go online, but that is out of context. Read that article and you will see the context (I know it is long, but it is way good). They know what a hassle online gaming is. They have tried it many times. They have wanted to find an easy, cheap way. Right now only like 10% of the Xbox user base is online. That is not viable. Sure, that 10% is important, but that proves that that is not exactly what the consumer wants. The day that you pull a console out of the box and you are playing online as soon as it is connected to your TV (in the case of a handheld, as soon as it is charged up), is the day that online is viable and has become a success. At that point, not only will 100% of the user base have the ability to go online (a la Xbox's ethernet port), but they will have instant access and will be playing online daily.
Van de DS staat nog niet vast of hij een succes is. Hij heeft een succesvolle launch gehad. De line-up was echter beduidend minder succesvol te noemen met weinig toptitels. Ik verwacht dan ook dat, zodra Sony haar software-aanbod op orde heeft (maw: GTA), de PSP de DS zal overvleugelen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, zo een gek idee als een handheld met 2 schermen is ook super succesvol geweest.
Zoals gebruikelijk weer allemaal speculatie van jouw kant. Jij refereert hier naar mensen als idioten. Ik zou jouw niet-kritische blik en het klakkeloos aannemen van alle marketingpraatjes van Nintendo op mijn beurt als naief bestempelen. Je hebt het over feiten: een feit is dat Nintendo het met haar GameCube (of de N64) niet gelukt is om die casualmarkt open te breken. Iets dat Sony met iedere console dat het tot nu toe uitgebracht heeft, wel lukt. Ik zie geen enkel verschil met de aanpak die Nintendo met de GameCube gehanteerd heeft en die is nou niet echt een cashcow te noemen. Nintendo richt zich met haar spelaanbod te veel op haar oude publiek, waardoor 3rd partypublishers er geen brood in zien om de devven voor Nintendoconsoles. Geen hond koopt hun spellen immers. De doelgroep waar je dan op uit komt is de vroege adolescenten en de oudere gamers die nintendo kopen uit nostalgie. Ze hebben deze generatie overleefd vanwege de GBA die ze tonnen met geld heeft opgebracht. Het blijft afwachten hoe succesvol de DS wordt en of Nintendo haar handhelds cash cow zal kunnen behouden, of dat het daar ook tot een prijzenoorlog gedwongen zal worden. Ik zie het dus somber in maar wens ze het beste toe.quote:Anyway. Ik denk dat veel mensen iets niet begrijpen. De Revolution is niet eens voor per se iets voor casual gamers. Waarom begrijpen zoveel mensen (idioten) dat niet?
Zie jij je ouders op een PSP spelen? Nee. Zie jij je ouders DS spelen? Ja. Roy z'n moeder speelt op de DS had ik een keer gelezen.
Dit wordt dus de Revolution. Iets dat de moeder van Roy leuk gaat vinden. Iets dat mijn ouders gaan leuk vinden. Dit is gewoon een feit, niks speculatie of gerucht.
Xbox Live is erg satisfyingquote:Op woensdag 23 februari 2005 16:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Misschien een leuk stukje voor de negatievelingen:
[..]
Nintendo heeft niks tegen online. Ze willen gewoon praktisch zijn.
Edit: foute copy paste.
Hoe werkt Xbox Live en wat heb je ervoor nodig enzo? Niet dat ik te ver offtopic wil gaan hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:46 schreef twi het volgende:
[..]
Xbox Live is erg satisfyingDus Nintendo heeft de boot gemist
De PSP doet het nu toch ook beter dan de DS?quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, geloof jij nou werkelijk dat de PSP met verkoopcijfershet beter gaat doen dan de DS?
Terwijl de DS 150 dollar is en de PSP 250 dollar?
Anyways. Ik wil alleen 1 ding duidelijk maken. Wat de Revolution ook wordt, het zal mensen aantrekken die nooit een PS2, Xbox, GameCube, PS3, NixtBox zullen aanraken. Zoals de DS dat nu doet/kan.
Je overdrijft wel heel erg, Vagere_Hein. De Gamecube mag dan niet zo succesvol zijn als Nintendo had gehoopt maar een uitspraak als "Geen hond koopt hun spellen immers" slaat nergens op.
Ja, de manier waarop Sony zich als partner van publishers opstelt maakt dat elk Sonyplatform altijd gekozen zal worden boven een Nintendoplatform.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Vagere_Hein, geloof jij nou werkelijk dat de PSP met verkoopcijfershet beter gaat doen dan de DS?
Zoals Nintendo wel vaker poogt te zeggen: het gaat om de games. Als je de casualmarkt open wil breken dan zul je games moeten aanbieden die die markt aanbieden. Met mario kart en wario ware als system sellers bereik je dat niet. PS2 kostte verder 1200 gulden toen hij gelanceerd werd en verkocht ontzettend goed. Waarom? Vanwege de games en het feit dat mensen wisten wat ze konden verwachten van Sony. Dat is een strijd die nintendo zal moeten bllijven voeren, want sinds de tijd dat Sega met haar volwassen spellen en haar pirate tv-reclamespot aankwam, heeft het achter de feiten aangelopen. Dit is niet iets dat slechts een paar jaar speelt. Speelt al vanaf 1992.quote:Terwijl de DS 150 dollar is en de PSP 250 dollar?
De vraag is of de console dan een verkoopsucces zal zijn. GameCube had hetzelfde doel en is niet het succes dat Nintendo ervan gehoopt had.quote:Anyways. Ik wil alleen 1 ding duidelijk maken. Wat de Revolution ook wordt, het zal mensen aantrekken die nooit een PS2, Xbox, GameCube, PS3, NixtBox () zullen aanraken. Zoals de DS dat nu doet/kan.
Dat is natuurlijk gechargeerd, maar waarom denk je dat er steeds minder 3rd parties zijn die software uitbrengen op de GameCube bijvoorbeeld? Zoals jij al duidelijk maakt koopt men nintendoconsoles voor 'de typische nintendospellen'. Iedereeen die ik ken met een gamecube is gewoon erg kritisch naar 3rd partyspellen toe en dat is terecht omdat die commerciele crap de meeste nintendoklanten niet ligt. Een andere benadering van de 3rdparties is dus gewenst en daar heb ik ze nog nooit naar zien hinten in interviews waarin hun fouten besproken worden. Wel wordt er altijd gehint naar de ultieme oplossing: tegelijk launchen met de PS3. Daar ligt m.i. het probleem helemaal niet. 'Probleem' ligt bij de launchline-up, de spellen die nintendo uitbrengt, marketing en de manier waarop met 3rd parties omgesprongen wordt.quote:Je overdrijft wel heel erg, Vagere_Hein. De Gamecube mag dan niet zo succesvol zijn als Nintendo had gehoopt maar een uitspraak als "Geen hond koopt hun spellen immers" slaat nergens op.
Hij liep eerst altijd in het PSP topic te bitchen dat de DS veel beter was, normaal met hem discussieren gaat niet echt, hij heeft een hele grote nintendo bril op.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:57 schreef twi het volgende:
Ik heb je gelukkig nog nooit eerder op 't forum gezien, maar daar ben ik op zich wel blij mee.
Dat was het DS. vs PSP topic.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:29 schreef peristilius het volgende:
[..]
Hij liep eerst altijd in het PSP topic te bitchen dat de DS veel beter was, normaal met hem discussieren gaat niet echt, hij heeft een hele grote nintendo bril op.
Onzin. In het begin waren de PS2 games absoluut bagger omdat het zo moeilijk was te programmeren. De Dreamcast had betere games en was ook nog eens goedkoper. Ik accepteer niet wat jij zegt tenzij een analyst ofzo dat heel duidelijk toelicht. Er zijn heel wat mensen (waaronder ik) die niet snappen waarom de PS2 zo succesvol is. Er was een gast die helemaal overtuigd was dat het kwam door de dvd speler functies want toen waren DVD spelers 'on the rise' ofzo. Maar goed. Ik ben het er volledig mee ens dat het om de games gaat. Ik vind de PS2 heel aantrekkelijk, omdat er gewoon leuke games voor zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:15 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Zoals Nintendo wel vaker poogt te zeggen: het gaat om de games. Als je de casualmarkt open wil breken dan zul je games moeten aanbieden die die markt aanbieden. Met mario kart en wario ware als system sellers bereik je dat niet. PS2 kostte verder 1200 gulden toen hij gelanceerd werd en verkocht ontzettend goed. Waarom? Vanwege de games en het feit dat mensen wisten wat ze konden verwachten van Sony.
Volgens mij is de doel van de Revolution zeker niet hetzelfde als de GameCube. Nintendo noemt niks voor niks de Revolution een Revolutie. Maar inderdaad, als het non-gamers moet trekken moet Nintendo echt goed marketing doen enzo.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:15 schreef Vagere_Hein het volgende:
De vraag is of de console dan een verkoopsucces zal zijn. GameCube had hetzelfde doel en is niet het succes dat Nintendo ervan gehoopt had.
George Harrison, paar weken gelden geinterviewd:quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:15 schreef Vagere_Hein het volgende:
Iedereeen die ik ken met een gamecube is gewoon erg kritisch naar 3rd partyspellen toe en dat is terecht omdat die commerciele crap de meeste nintendoklanten niet ligt. Een andere benadering van de 3rdparties is dus gewenst en daar heb ik ze nog nooit naar zien hinten in interviews waarin hun fouten besproken worden. Wel wordt er altijd gehint naar de ultieme oplossing: tegelijk launchen met de PS3. Daar ligt m.i. het probleem helemaal niet. 'Probleem' ligt bij de launchline-up, de spellen die nintendo uitbrengt, marketing en de manier waarop met 3rd parties omgesprongen wordt.
Iwata heeft ook toegegeven dat 3rd party support beter moet zijn.quote:but I can tell you that we have learned much from the launch of the Nintendo GameCube. We realize that things such as having a strong software line-up at launch is critical to the success of Revolution.
Ja ja! Rub it in! RUB IT IN!!quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:51 schreef Tain het volgende:
[..]
De PSP doet het nu toch ook beter dan de DS?
Te revolutionair? Je bedoelt dat het zo ongelofelijk anders wordt dat het te gek/raar wordt en dat het dan flopt? Zo dom is Iwata nou ook weer niet.quote:De revolution gaat mensen aantrekken, maar de vraag is alleen hoeveel. Als ze te revolutionair willen zijn dan zie ik het somber in
En dat is helaas bij de cube net zo slecht verlopen als bij N64. Overigens vind ik het wel erg vroeg voor een topic als deze. Gewoon een suf speculatietopic zonder dat er al feiten zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Succes voor Nintendo bestaat uit twee delen. Allereerst meoten ze de NIntendo fans zelf tevreden houden, dit doen ze door nieuwe dingen te verzinnen en hun franchises te gebruiken. Aan de andere kant moet Nintendo hun markt aandeel terugwinnen. Dit doen ze door te zorgen dat er genoeg 3rd party games komen die voor de zgn 'casual' gamer interessant is. Games als Halo en GTA bijvoorbeeld.
Een CC. Niet zo'n probleem gezien de gemiddelde leeftijd van de gamer tegenwoordig.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:51 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoe werkt Xbox Live en wat heb je ervoor nodig enzo? Niet dat ik te ver offtopic wil gaan hoor.
Klik voor bronquote:"Juist de fanatieke gamers blijken wat oudere jongeren te zijn. Daarnaast stijgt de gemiddelde leeftijd, omdat wat oudere mensen ook weleens wat willen proberen"
Toch wel een probleem, natuurlijk is de cc een handig middel om de betaling te regelen maar met wat meer moeite zou je een groter publiek kunnen bereiken waaronder mij. Van de lui die ik ken met een xbox hebben 2 van de 7 xbox live, de rest wil wel maar kan gewoonweg niet.quote:Een CC. Niet zo'n probleem gezien de gemiddelde leeftijd van de gamer tegenwoordig.
Nintendo was vroegah gewoon de grootste speler en ze zijn op dat moment verder gegaan met hetzelfde, nintendo consoles maken met ninteno games dat waren op de nes en snes toch de toppers, geef toe toen ging het naar jou mening wat slechter, blijkbaar is de consument zat van steeds hetzelfde nintendo en dus gaan ze iets anders doen, logisch?quote:Jouw prachtbedrijf Nintendo doet niet goed wat de markt wil. Het doet alleen wat de echte Nintendofans willen. En daarom zijn hun consoles (vanaf de N64) nooit zo'n groot succes geweest.
Dat is heel gek want ik denk van welquote:De Nintendo DS is een leuk aparaat, maar verkoopt die veel beter en/of anders dan de GBA SP? Ik denk het niet, ik denk zelfs dat deze minder verkoopt.
Ikzelf heb ook al een DS en heb wat andere lui om school erop laten spelen, mede door de gunstige prijs en omdat ze aangenaam verrast waren zijn hun ook van plan om een DS te halen, naast de psp welteverstaanquote:Juist de casual gamer waar jij over spreekt zal zich meer aangetrokken voelen tot de PSP. Je kan er off-shelf meer mee, gamen op het apparaat is zo goed als hetzelfde als op de Playstation voor de TV en ze hoeven niet te klooien met thumbstraps en pennetjes.
Wie ben jij om uberhaupt voor de casual gamer te gaan praten? Als ik mijn DS beneden neerleg is dat ding binnen een half uur bezet door of mijn zus, of mijn zusje of mijn vader.... als er een paar lui op de wereld casual gamers zijn dan zijn hun het wel. Daarbij ben jij -voor ons nintendo fanboys- natuurlijk niets meer dan zeurquote:Jij denkt compleet vanuit een verkeerd perspectief en inderdaad valt rustig te zeggen dat jij zo'n "vervelende" Nintendo fanboy bent. Prima dat JIJ hun producten heel erg leuk vind (en vele mensen met jou), maar ik denk dat je goed moet beseffen dat de casual gamer helemaal niet toe is aan allerlei gameplay vernieuwende dingen.
Volgens mij heb je een beetje verkeerd zitten lezen want ik zeg juist dat Nintendo ook op non-casual gamers richt...quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:24 schreef Rodie83 het volgende:
Jij denkt compleet vanuit een verkeerd perspectief en inderdaad valt rustig te zeggen dat jij zo'n "vervelende" Nintendo fanboy bent. Prima dat JIJ hun producten heel erg leuk vind (en vele mensen met jou), maar ik denk dat je goed moet beseffen dat de casual gamer helemaal niet toe is aan allerlei gameplay vernieuwende dingen.
Analisten kijken alleen maar vooruit. Is ook logisch omdat hun constante falen anders belicht zou worden. De reden waarom mensen meer Sony kochten dan Sega/Nintendo: combinatie van bewezen succes en een uitstekende marketing.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:50 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Onzin. In het begin waren de PS2 games absoluut bagger omdat het zo moeilijk was te programmeren. De Dreamcast had betere games en was ook nog eens goedkoper. Ik accepteer niet wat jij zegt tenzij een analyst ofzo dat heel duidelijk toelicht. Er zijn heel wat mensen (waaronder ik) die niet snappen waarom de PS2 zo succesvol is. Er was een gast die helemaal overtuigd was dat het kwam door de dvd speler functies want toen waren DVD spelers 'on the rise' ofzo. Maar goed. Ik ben het er volledig mee ens dat het om de games gaat. Ik vind de PS2 heel aantrekkelijk, omdat er gewoon leuke games voor zijn.[..]
Risico met een te innovatieve aanpak is dat 3rd partygames niet goed geport kunnen worden. Zeker in de VS zijn 3rdparty sportgames van levensbelang voor de consoles dus dat doet Nintendo nooit). Waarschijnlijk wordt het revolutionaire alleen een controller met meer besturingsopties of zo. De marktomstandigheden (waar Nintendo zich zeker aan moet houden) sluiten een daadwerkelijke revolutie uit dus al die praatjes over veranderingen van het fundament van de gamesindustrie doe ik af als goedkope marketing. En zo kom ik meteen aan bij het einde van je opmerking: dit soort marketing voor halve garen kent iedereen nu wel van Nintendo. Als ze echt slim zijn laten ze nu al wat zien van de revolution ipv zo geheimzinnig te doen. Met goedkope retoriek krijg je de casual gamers niet enthousiast, want die hebben alleen als referentie een mario met 3 miljoen vrolijke kleuren.quote:Volgens mij is de doel van de Revolution zeker niet hetzelfde als de GameCube. Nintendo noemt niks voor niks de Revolution een Revolutie. Maar inderdaad, als het non-gamers moet trekken moet Nintendo echt goed marketing doen enzo.
[..]
Dan blijft alleen nog het fundamentele probleem van spellen die de casuals niet aanspreken, een betere marketing en het regelen van exclusieve deals met 3rd parties als punten die ze niet actief lijken te willen verbeteren.quote:George Harrison, paar weken gelden geinterviewd:
[..]
Iwata heeft ook toegegeven dat 3rd party support beter moet zijn.
Als je twee mislukte consolegeneraties (N64 en GC) en een consolegeneratie die vanwege gebrek aan competitie gewonnen is (GBA) bewust mee hebt gemaakt dan verlies je dat vertrouwen wel.quote:Ik heb in ieder geval vertrouwen in Nintendo. Fanboyisme heet dat volgens mij.
Huh, volgens mij zijn er juist heel veel mensen die gewoon simpele en leuke games willen spelen en dan voor Nintendo gaan? Dat is toch juist de casual gamer?quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:43 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo doet het slecht bij de casual gamer. Dat is geen nieuws.
2 van de 7 vind ik nogal wat eigenlijk. Meer dan 25%. En eerlijk gezegd ben ik blij dat het alleen met CC kan, zo worden er heel wat vervelende kinders uitgefilterd. Dat er wel een paar zijn komt omdat mamma en pappa ook CC hebben. Om het nog niet te hebben over de andere online mogelijkheden zoals xbox connect enzovoorts. Best een goede optie als je door gebrek aan CC niet op live kan.quote:Toch wel een probleem, natuurlijk is de cc een handig middel om de betaling te regelen maar met wat meer moeite zou je een groter publiek kunnen bereiken waaronder mij. Van de lui die ik ken met een xbox hebben 2 van de 7 xbox live, de rest wil wel maar kan gewoonweg niet.
Nintendo was vroegah de grootste speler (overigens deed Sega het ook niet slecht) omdat er maar twee echte spelers waren. Playstation deed wat marketing en hop, de N64 deed helemaal niks meer. Best grappig. schijnbaar was er dus al langer een markt voor andere games dan Nintendogames. En nee. dat heeft niet alleen aan de marketing gelegen.quote:Nintendo was vroegah gewoon de grootste speler en ze zijn op dat moment verder gegaan met hetzelfde, nintendo consoles maken met ninteno games dat waren op de nes en snes toch de toppers, geef toe toen ging het naar jou mening wat slechter, blijkbaar is de consument zat van steeds hetzelfde nintendo en dus gaan ze iets anders doen, logisch?
Zonder cijfers heeft niemand van ons gelijk. Al lijkt het me sterk dat de standaard gamer met een GBA SP nu ook meteen een DS gaat halen.quote:Dat is heel gek want ik denk van wel![]()
PSP was eerste keus schijnbaar. Voor de meeste gamers is één handheld meer dan voldoende.quote:Ikzelf heb ook al een DS en heb wat andere lui om school erop laten spelen, mede door de gunstige prijs en omdat ze aangenaam verrast waren zijn hun ook van plan om een DS te halen, naast de psp welteverstaan![]()
Ik ben een behoorlijke casual gamer. Als er een DS hier zou liggen zou ik er ook op spelen. Als er bij jou thuis een PSP ligt beneden spelen je ouders en zus daar ook op. Kopen is een ander verhaal.quote:Wie ben jij om uberhaupt voor de casual gamer te gaan praten? Als ik mijn DS beneden neerleg is dat ding binnen een half uur bezet door of mijn zus, of mijn zusje of mijn vader.... als er een paar lui op de wereld casual gamers zijn dan zijn hun het wel. Daarbij ben jij -voor ons nintendo fanboys- natuurlijk niets meer dan zeur
Sommige delen wel sommige delen niet, heb gewoon geen zin om op zoveel dingen commentaar te leveren.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:48 schreef Vagere_Hein het volgende:
Even vooraf: accepteer je wel de dingen die je door selectief quoten weglaat en waar je door selectief reageren niet op ingaat?
[..]
Ik zie de N64 absoluut niet als mislukt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:48 schreef Vagere_Hein het volgende:
Als je twee mislukte consolegeneraties (N64 en GC) en een consolegeneratie die vanwege gebrek aan competitie gewonnen is (GBA) bewust mee hebt gemaakt dan verlies je dat vertrouwen wel.
Omfg. Ik zeg het nu echt voor de laatste keer, het revolutionaire is dat non-gamers of non-casual gamers (zoals ik) wordt aangetrokken. De DS doet voor Nintendo kwa verkoopcijfers twee keer zo goed als verwacht. Als ze het zo goed hadden met de DS zallen ze het ook goed hebben met de Revolution.quote:De marktomstandigheden (waar Nintendo zich zeker aan moet houden) sluiten een daadwerkelijke revolutie uit dus al die praatjes over veranderingen van het fundament van de gamesindustrie doe ik af als goedkope marketing. En zo kom ik meteen aan bij het einde van je opmerking: dit soort marketing voor halve garen kent iedereen nu wel van Nintendo.
Tja, dan is in ieder geval duidelijk dat je niet discussieert voor waarheidsvinding, maar voor zelfbevestiging.quote:Op woensdag 23 februari 2005 19:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Sommige delen wel sommige delen niet, heb gewoon geen zin om op zoveel dingen commentaar te leveren.
[..]
Het verbaast me niets dat je dat denkt. Onder mislukt versta ik 'niet aan de interne doelstellingen van Nintendo voldoenend', aangezien dat de enige 'objectieve' norm is die je kunt hanteren. Dit betekent dus marktleiderschap. Dat de N64 niet dead in the water lag heeft Nintendo grotendeels aan Rare te danken, want naast de games van Rare is er bar weinig uitgekomen van 2nd/3rd parties dat de moeite waard was.quote:Ik zie de N64 absoluut niet als mislukt.
Ik dacht toch echt dat het kwa populariteit wel goed lag. Heel veel vrienden enzo hadden 'm en ik vond de games erop geweldig.
Wederom: GameCube is geen marktleider geworden dus is hij mislukt. Qua gamesaanbod (zowel 1st als 2nd en 3rd party heeft de GameCube het beter gedaan maar de simpele doelstelling 'marktleiderschap' hebben ze niet gehaald. Ook heeft Nintendo bijna verlies geleden, ondánks de GBA, die als warme broodjes over de toonbank ging.quote:GC beschouw ik ook niet echt als mislukt. Zoals ik al zei, de verkoop van de GC is niet zo goed als Nintendo zou willen, maar "mislukt". Er waren toch echt gebieden waar de Xbox en GC vochten voor de 2de plek, achter de PS2. In Japan staat de Xbox bekent als de Nixbox.
[..]
quote:Omfg. Ik zeg het nu echt voor de laatste keer, het revolutionaire is dat non-gamers of non-casual gamers (zoals ik) wordt aangetrokken.
Verwachtingen van Nintendo zeggen niets, net zoals het feit dat de PSP uitverkocht was volgens sony, terwijl er maar 800.000 units beschikbaar waren de eerste maand ook niets zegt. Verder is de handheldmarkt compleet anders dan de consolemarkt, al was het maar omdat er bij die laatste drie aanbieders zijn en Nintendo een pisreputatie heeft bij de casual gamers. Je weet wel: de grootste groep mensen die games kopen.quote:De DS doet voor Nintendo kwa verkoopcijfers twee keer zo goed als verwacht. Als ze het zo goed hadden met de DS zallen ze het ook goed hebben met de Revolution.
Wat zou dat in Japan dan moeten betekenen? Of spreken ze daar ook Nederlands? Alleen al dat jij het gebruikt zegt genoeg over hoe serieus je opmerkingen genomen moeten worden.quote:In Japan staat de Xbox bekent als de Nixbox.
Er zijn genoeg Ninty fanboys geweest die zijn komen zuigen in de Xbox reeks in het verleden. En daarbij gaat het niet om hoe slecht Nintendo is, maar op hoe ontzettend onrealistiesch, naief en star een bepaalde Ninty fanboy hier reageert. Maargoed, het heeft inderdaad geen nut, van mij mogen ze in die luchtbel blijven geloven.quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:32 schreef MMaRsu het volgende:
Kuttopic tot nu toe...lokt blijkbaar alleen maar weer Ps2/3/Psp fans uit om hier te komen zeiken hoe slecht Ninty het wel niet doet ( mijn gamecube maakt overuren maargoed.. ). Valt het niemand op dat er geen Ninty fans aan het zeiken zijn in het Ps3 topic?
Een puberale retorische truc? Ik zet 'omfg' neer omdat ik bij mezelf "Oh My Fucking God" dacht.quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:45 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
en ondanks puberale retorische trucs als 'omfg'![]()
[..]
Vagere_Hein begon.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:39 schreef Notorious_Roy het volgende:![]()
Ruzbeh, let it be, damn
Laten we lekker gaan speculeren en feiten verzamelen over de RevolutionDat lijkt me een beter idee.
Veel succes.quote:feiten verzamelen
Ik denk dat een revolutie per definitie niet voorzichtig is.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:41 schreef Thomper het volgende:
Revolution. Als ie maar niet te revolution wordt, doe toch voorzichtig.
A sudden or momentous change... BOOM!quote:rev·o·lu·tion
n.
1.
1. Orbital motion about a point, especially as distinguished from axial rotation: the planetary revolution about the sun.
2. A turning or rotational motion about an axis.
3. A single complete cycle of such orbital or axial motion.
2. The overthrow of one government and its replacement with another.
3. A sudden or momentous change in a situation: the revolution in computer technology.
4. Geology. A time of major crustal deformation, when folds and faults are formed.
Het kan inderdaad gewoon hypen en marketing zijn, maar Iwata en Reggie hebben dit alsnog gezegd. Marketing of niet, dit is het Revolution topic. Als ze inderdaad van doelgroepen 'radicaal' verandere hebben ze wel lef.quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:57 schreef twi het volgende:
Wat is marketing volgens jou dan? Volgens mij is marketing het door een bepaald bedrijf positief uitlaten over zijn eigen producten, meestal samengaand met veel ophef die veelal opgeblazen is wanneer het product eenmaal uit is.
De feiten zijn dat Nintendo iets aan het maken heeft wat beschikt over een grafische kaart, een processor, geheugen, een bepaald medium wat gebruikt moet worden (en gekocht zal moeten worden in de winkel), en wat op een of andere manier aangestuurd wordt door een accessoire die al dan niet vernieuwend zal zijn. Dat is in mijn ogen nog steeds een console, wat niets revolutionairs is.
Dan kunnen alleen nog de games revolutionair zijn. En zo revolutionair zijn de games van Nintendo nou niet geweest de laatste tijd. Tenminste, niet in die mate die jij hier anderen doet geloven. Wat jij dus doet is de Heilige President Iwata geloven, die zijn eigen producten graag met veel winst verkoopt en daarom veel ophef erover probeert te maken. Reggie is geen waarzegger, maar een verkoper met enge ogen (de broer van Wiljan Vloet?), Iwata is geen Verlosser, en doelgroepen radicaal veranderen zorgt voor veel te veel risico voor een bedrijf wat het de laatste jaren al niet al te best doet op deze markt.
En ik had me nog zo voorgenomen om niet te reageren
Ik ben gewoon opgehouden met lezen bij:quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:57 schreef twi het volgende:
*knip*
En ik had me nog zo voorgenomen om niet te reageren
quote:Vagere_Hein begon.
quote:Top 10 Publishers
1 ELECTRONIC ARTS $ 71,000,000
2 NINTENDO $ 40,000,000
3 THQ $ 29,000,000
4 ACTIVISION $ 27,000,000
5 LUCASARTS $ 25,000,000
6 TAKE 2 INTERACTIVE $ 24,000,000
7 CAPCOM USA $ 21,000,000
8 SONY $ 17,000,000
9 KONAMI $ 17,000,000
10 MICROSOFT $ 16,000,000
http://cube.ign.com/articles/589/589048p1.htmlquote:Looking to the future and Revolution, it's still too early to discuss specific strategies, but I can tell you that we have learned much from the launch of the Nintendo GameCube. We realize that things such as having a strong software line-up at launch is critical to the success of Revolution. We understand what kinds of technologies and experiences the market is asking for. You are certainly correct that our financial and creative resources are vast, and we intend to fully flex this muscle more than ever in the coming years.
Ja... dat kan gewoon een plaatje zijn... En dan zet je hem full-screen neer op je beeld.quote:Op donderdag 24 februari 2005 19:46 schreef drakenbaby het volgende:
ik doel op dat scherm geeft aan core 1,5v ,cpu temp ,ram enz.....
http://img.photobucket.com/albums/v704/fauljosh/revpic.jpg
linux controleert je hardware bij het opstarten en dan zie je ook van die info.
Tja... ik vind het eigenlijk ook nog wat vroeg.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:43 schreef Roi het volgende:
Ik dacht trouwens dat het nog te vroeg was voor een Revolution topic Roy ?!
bronquote:Satoru Iwata, de president van Nintendo, is bang dat third-parties Nintendo's nieuwe console niet zullen ondersteunen als de console niet mainstream genoeg is. Op dit moment zijn details rond de Revolution nog volkomen onduidelijk.
Iwata zegt: 'Als de volgende generatie consoles enkel mooiere games gaan voortbrengen, ben ik bang dat third-parties Nintendo zullen negeren. Aan de andere kant is het zo dat wij een hele nieuwe richting op proberen te slaan en dat mensen zich moeten realiseren dat produkten als de Nintendo DS wel degelijk een grotere markt trekken. Daarom hoop ik dat third-parties die opvatting gaan delen met ons'.
Natuurlijk heeft Iwata begript voor de situatie van developers. Games ontwikkelen kost een vermogen tegenwoordig en risico nemen doet bijna geen enkele ontwikkelaar nog. Iwata denkt dat de bedrijven onzeker zijn over de fans van de volgende generatie consoles; word dat een nieuwe groep of blijft dat de huidige?
Nintendo heeft ook gezegd dat mensen te hard nadenken over de Revolution en de unieke features die de console zal gaan bezitten. Het antwoord ligt volgens Nintendo dichterbij dan men denkt. Ook zal de consolekeuze van games bepalend zijn voor de toekomst van de games-industrie.
Het wordt gewoon Gamecube SP, wacht maar af.quote:Het antwoord ligt volgens Nintendo dichterbij dan men denkt.
Q: When was the Nintendo Revolution codename announced?quote:In May of 2003, Nintendo president Satoru Iwata said the company was willing to invest a significant amount of its nearly $6 billion cash reserves into the development of both the next-generation console and portable hardware. He said he plans to make the next consoles "...the greatest gaming machines ever." He also spoke about characters and franchises and stated that he plans to introduce new franchises and is hoping they will reach the success of Mario and Pokémon. At the time, he stated there is heavy development towards these new franchises.
Q: Will Revolution feature screens on the console or the controller?quote:"We invented the current way a console is played - in front of a television and holding a controller - but maybe that image will change." - Satoru Iwata, Nintendo President
May 13, 2004
Q: When will Nintendo reveal more about Revolution?quote:"Other companies aren't expected to come out with next-generation consoles until late 2005 or 2006. Our machine will be ready at the same time as the other new consoles."
- Yasuhiro Minagawa, Nintendo Spokesman
February 10, 2004
Nou...quote:Op zaterdag 5 maart 2005 12:44 schreef Ruzbeh het volgende:
http://www.n-sider.com/articleview.php?articleid=344&page=1
Klinkt goed.
Dat is dan gelijk de enige hardware feature die hij hierbij heeft aangekondigd.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik vind het wel relaxed dat je 'm op een computer monitor kan aansluiten.
één van de redenen dat Nintendo vrijwel geen informatie loslaat, dadelijk gaan Sony en MS ook een aansluiting voor pc-monitoren (zal wel DVI worden met verloopstuk voor VGA).quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat is dan gelijk de enige hardware feature die hij hierbij heeft aangekondigd.Maar wel een goeie feature!
Ik hoop dat Sony en Microsoft hier een voorbeeld aan nemen. Er moet sowieso een HDMI aansluiting komen op iedere console van de volgende generatie!
Nintendo is altijd bang dat de concurrenten hun ideeen stelen. Dat was ook al zo met de Nintendo DS en zelfs de gameplay mechanics van Super Mario Sunshine.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
één van de redenen dat Nintendo vrijwel geen informatie loslaat, dadelijk gaan Sony en MS ook een aansluiting voor pc-monitoren (zal wel DVI worden met verloopstuk voor VGA).
Dat zeg ikquote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:26 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo is altijd bang dat de concurrenten hun ideeen stelen. Dat was ook al zo met de Nintendo DS en zelfs de gameplay mechanics van Super Mario Sunshine.
Hoezo niet? Als nintendo met een uber idee zou komen dan zouden die lui bij ms en sony best wel eens kunnen denken van... hee wtf..... en goed gejat is beter dan slecht gemaaktquote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:21 schreef P-Style het volgende:
Natuurlijk gaan Sony en Microsoft geen plannen van Nintendo jatten!De ontwerpen en specificaties van de volgende generatie consoles zijn allang klaar! Het enige wat nog kan veranderen zijn dingen als de hoeveelheid RAM. Nintendo houdt alles zo geheim... omdat ze dat altijd doen!
Heb je alleen de eerste zin van m'n post gelezen ofzo?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:52 schreef mordradead het volgende:
Hoezo niet? Als nintendo met een uber idee zou komen dan zouden die lui bij ms en sony best wel eens kunnen denken van... hee wtf..... en goed gejat is beter dan slecht gemaakt
Nee, en als er ruimte is om het soort geheugen te veranderen is er ook ruimte om de gpu of cpu te vervangen.... zelfde geldt voor andere dingen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Heb je alleen de eerste zin van m'n post gelezen ofzo?
Natuurlijk niet!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:58 schreef mordradead het volgende:
Nee, en als er ruimte is om het soort geheugen te veranderen is er ook ruimte om de gpu of cpu te vervangen.... zelfde geldt voor andere dingen.
Dus ik kan de cpu niet van 1 naar 3 ghz opschroeven of naar beneden halen en het geheugen wel van 1 gig naar 3 of andersom terughalenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Natuurlijk niet!Als je je console eind 2005/begin 2006 wil lanceren mèt launchtitels, denk dan niet dat je dan nu nog je hardware zomaar kunt veranderen.
Nee... inderdaad. Dat kan niet zomaar en zéker niet bij de alles-op-elkaar-afgestemde hardware van consoles.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:05 schreef mordradead het volgende:
Dus ik kan de cpu niet van 1 naar 3 ghz opschroeven of naar beneden halen en het geheugen wel van 1 gig naar 3 of andersom terughalen
Ik zou wel willen, maar die zijn er nog niet echt veel he?quote:Maar oke, dit is een wel niet discussie dus laten we verder gaan met feitjes over de nieuwste nintendo telg
Als het niet om de hardware ging, wat is dan in vredesnaam het nut van een Revolution-topic?quote:En uiteindelijk gaat het om de games en niet om de hardware
Mwah, zo natuurlijk is dat ook weer niet. De meeste hardware laat best wat andere configuraties toe. Daarbij moet je hier meer denken aan andere soorten besturingssystemen, bijvoorbeeld controllers die kunnen voelen onder welke hoek ze worden gehouden. Die extra informatie kun je vaak makkelijk door dezelfde controlport laten gaan; of vergt maar hele kleine aanpassingen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:02 schreef P-Style het volgende:
Natuurlijk niet!Als je je console eind 2005/begin 2006 wil lanceren mèt launchtitels, denk dan niet dat je dan nu nog je hardware zomaar kunt veranderen.
Goed... controllers kunnen best nog veranderen. Zo had de Playstation 1 de eerste drie jaren van z'n leven een digitale controller als standaard controller, later werd de dual-shock met trilfunctie en 2 analoge sticks de standaard controller. Maar controllers kunnen ze altijd nog veranderen, zoiets hoeft Nintendo toch niet geheim te houden? Kunnen ze beter patenten aanvragen!quote:Op zondag 6 maart 2005 11:20 schreef speknek het volgende:
Mwah, zo natuurlijk is dat ook weer niet. De meeste hardware laat best wat andere configuraties toe. Daarbij moet je hier meer denken aan andere soorten besturingssystemen, bijvoorbeeld controllers die kunnen voelen onder welke hoek ze worden gehouden. Die extra informatie kun je vaak makkelijk door dezelfde controlport laten gaan; of vergt maar hele kleine aanpassingen.
Je kan niet op alles patent aanvragen. Zaken die te "algemeen" zijn, daarop kan je geen patent aanvragen. Op bijvoorbeeld schouderknoppen op een controller valt echt geen patent aan te vragen.quote:Op zondag 6 maart 2005 13:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Goed... controllers kunnen best nog veranderen. Zo had de Playstation 1 de eerste drie jaren van z'n leven een digitale controller als standaard controller, later werd de dual-shock met trilfunctie en 2 analoge sticks de standaard controller. Maar controllers kunnen ze altijd nog veranderen, zoiets hoeft Nintendo toch niet geheim te houden? Kunnen ze beter patenten aanvragen!
... en daarom moet Nintendo met wel iets héél revolutionairs komen.quote:Op zondag 6 maart 2005 13:25 schreef Rodie83 het volgende:
Je kan niet op alles patent aanvragen. Zaken die te "algemeen" zijn, daarop kan je geen patent aanvragen. Op bijvoorbeeld schouderknoppen op een controller valt echt geen patent aan te vragen.
Microsoft heeft een patent op dubbelklikkenquote:Op zondag 6 maart 2005 13:25 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Je kan niet op alles patent aanvragen. Zaken die te "algemeen" zijn, daarop kan je geen patent aanvragen. Op bijvoorbeeld schouderknoppen op een controller valt echt geen patent aan te vragen.
Hmmm... dat betwijfel ik. Aangezien er al een tijdje analoge joysticks bestonden, voordat er (kleine) analoge stickjes in controllers geplaatst werden.quote:Op zondag 6 maart 2005 14:28 schreef Cerbie het volgende:
Voor de analoge stick hadden ze het best kunnen doen imo
quote:Op zondag 6 maart 2005 11:51 schreef Ruzbeh het volgende:
... dat de niXbox of Pisstation 3 ...
quote:Hoop nieuwe informatie over de Nintendo Revolution
Tijdens de Game Developers Conference heeft IGN de kans aangegrepen om een interview met de vice-president van Sales en Marketing voor Nintendo of America te houden. Hieruit zijn een aantal interessante zaken naar voren gekomen, met name over Nintendo's aankomende spelcomputer.
Natuurlijk werd er wederom even gesproken over de hardware specificaties van de Revolution. Nogmaals werd aangestipt dat het leveren van een krachtigere processor en mooie graphics, slechts het begin zou moeten zijn voor een nieuwe console. Voor Nintendo gaat het voornamelijk om het leveren van iets innovatiefs en intuïtiefs wat zowel door de hardcore als casual gamer zo opgepakt kan worden om plezier mee te beleven. Vooruitgang in technologie is zeker van groot belang, maar innovatie en het bereiken van alle mogelijke doelgroepen is nog belangrijker.
Over het langverwachte en nog steeds mysterieuze Mario 128, wist Reggie te vertellen dat de game getoond gaat worden op de E3. Dit zal echter eerder in videovorm in plaats van speelbare vorm zijn. Of de game voor GameCube of Revolution verschijnt, zal beantwoord worden tijdens diezelfde E3 show. Op deze manier begint het er echter een klein beetje op te lijken dat de volgende grote Mario platformgame gewoon zijn weg gaat vinden naar de Revolution, mogelijk als launchtitel.
De samenwerkingsverbanden die Nintendo onder andere was aangegaan met SEGA (F-Zero GX), Namco (Star Fox Assault en Donkey Konga) en EA (NBA Street V3 en Fight Night Round 2), zullen in de toekomst doorgezet worden aangezien men er in gelooft dat hier veel successen mee te behalen zijn. Op de E3 zal men nog meer van zulke samenwerkingen gaan belichten. Daarnaast zal Nintendo op dit evenement een aantal nieuwe dingen laten zien, waaronder enkele verrassingen en wil men naar voren brengen wat Nintendo de komende twaalf tot achttien maanden succesvol gaat maken. Men is van plan dit op een leuke en provocerende manier te presenteren.
Reggie gaf toe dat Nintendo geen goed werk heeft gemaakt van online play op de GameCube. Voor hun toekomstige producten, waaronder de DS en Revolution, zal men zich echter volledig richten op draadloze mogelijkheden. Men is momenteel compleet toegewijd tot het creeëren van een community en de mogelijkheid om wereldwijd games tegen elkaar te kunnen spelen. Men gaat dit in de toekomst dan ook aggressief aanprijzen en tot ontwikkeling laten komen.
Dit jaar komen er een hoop games voor de DS die draadloze online mogelijkheden ondersteunen en de infrastructuur hiervoor kan ook als basis dienen voor de Revolution. Hierover zou Iwata meer duidelijkheid moeten gaan scheppen tijdens zijn speech op de GDC vandaag en ook weer tijdens de E3. Op de vraag of de opvolger van de GBA al in ontwikkeling is, wist Reginald Fils-Aime te vertellen dat men nog wel even te gaan heeft voordat deze op de markt verschijnt.
Nintendo is op dit moment druk in de weer met het ontwikkelen van development kits en tools voor de Revolution. Ze zijn onderweg en zullen zeker tijdig bij de belangrijkste ontwikkelaars en uitgevers terecht komen zodat er meteen vanaf het begin voldoende goede games ontwikkeld kunnen worden voor de console. Men wil de spelcomputer nog steeds tegelijk met de concurrentie op de markt zetten. Die concurrentie betreft in dit geval Sony, wat dus betekent dat de console ergens in 2006 verwacht mag worden.
De vice-president zei ook elke concurrent serieus te nemen, dus ook de PSP in het geval van de DS en GBA. Hij gaat ervan uit dat de PSP zeker het nodige marktaandeel weg zal snoepen aangezien Nintendo momenteel 90% daarvan in handen heeft en het dus alleen maar neerwaarts kan gaan. Hij gelooft wel dat er ruimte is voor twee spelers op de handheldmarkt en dat de producten van Sony en Nintendo dus prima naast elkaar kunnen bestaan.
Als laatste werd onthuld dat de nieuwe Pokémon game voor de GameCube een volwaardige RPG zal zijn in de trand van de Gameboy titels. Het gaat hier dus niet om een opvolger van Collosseum zoals velen aanvankelijk dachten. Het gehele interview kun je hier lezen.
WiFi is niet echt duur meer. Een recent voorbeeld is de DS.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:52 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is dat WiFi alleen nog best duur.
Damn, zijn er nog steeds mensen die in dat fabeltje gelovenquote:Op zaterdag 12 maart 2005 04:12 schreef GcKing het volgende:
Want de laser van de revo zal dus van buiten naar binnen moeten kunnen lezen.
En bij blu-ray of hd-dvd is het denk ik nog steeds van binnen naar buiten zoals normale dvd's.
bronquote:Er zijn plaatjes gelekt van een vroege alpha versie van de Nintendo Revolution.
De foto's zijn gelekt op een Japans fora door een Nintendo medewerker van haar R&D afdeling. Logischerwijs wil deze anoniem blijven. Uit de vertaling konden we dit opmaken:
* De schijfjes gaan op dezelfde manier in de Revolution als in de GameCube
* Schijfjes zijn groter dan die van de GameCube, maar nog steeds niet CD/DVD grootte
* Draadloze controllers
* LCD scherm zoals de Panasonic Q om CD/DVD info af te lezen
* Component out, optical audio out en 2 ethernet poorten aan de achterkant
* WiFi ingebouwd
Ik bedoel voor de consument, niet de producent. Een draadloos netwerk thuis aanleggen, da's duur.quote:
Volgens mij hoeft dat niet. Volgens mij heb je wel gewoon een telefoonkabel nodig die je in je Revolution douwt. En dan wordt de Revolution een soort WiFi access point zodat je gelijk ook eens met je DS online kan. Als je met Revolution online een draadloos netwerk moet aanleggen slaat dat natuurlijk helemaal nergens op en ik weet wel zeker dat Nintendo het niet onpraktisch gaat aanpakken.quote:Op maandag 21 maart 2005 20:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik bedoel voor de consument, niet de producent. Een draadloos netwerk thuis aanleggen, da's duur.
mwa het moet wel herkenbaar een nintendo wordenquote:Op maandag 21 maart 2005 20:01 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
bron
[afbeelding]
Ik vind m spuuglelijk![]()
Helemaal niks nieuws dus.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Revolution FAQ op IGN: http://cube.ign.com/articles/522/522559p1.html?fromint=1
LE-ZEN !
Dat lijkt meer op een apparaat wat je bij Christine Le Duc zou kunnen vinden.quote:
quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:48 schreef Xrenity het volgende:
Die zogenaamde alpha versie is volgens je bron ook een 1 april grap, maar goed ook
laat es zien danquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:42 schreef Ruzbeh het volgende:
Waarom zijn die concepten van fans altijd zo fucking lelijk.
Joh, geef mij 3ds max 6 en ongeveer een uur en ik laat je zien hoe je een mooie ding maakt.
Ik ga echt niet in Windows booten.quote:
Volgens mij wordt dat wel belangrijk. Developers zijn het zat met al die kosten. En gamers willen natuurlijk niet 70-90 euro betalen voor een game! Ik ben in ieder geval blij dat er iets aan gedaan wordt.quote:Iwata talks up Revolution specs, controller
Nintendo pres hints at additional specs for GameCube's successor, confirms online play is in the cards.
TOKYO--In a recent interview with Nikkei Business, Nintendo president Satoru Iwata revealed a bit more about the "Revolution" next-generation console, offering hints on how it will make game creation easier for developers and how it will "allow users to experience games in ways that nobody has yet imagined."
Reflecting on his Game Developers Conference keynote address, Iwata said the Revolution came in for more positive reviews from developers than he had anticipated. Pointing out that development costs continue to rise, developers have expressed concern about creating games for the console. Iwata said Nintendo will do everything it can to lower the costs, and he revealed that one of the solutions is that Revolution will use the same application program interfaces (APIs) as the GameCube.
Iwata then switched the conversation from software to hardware, saying that one way Nintendo hopes to grow the user base is by making the Revolution gamepad more user-friendly for nongamers.
"Controllers for current consoles have more than doubled [in complexity] from older consoles. They may satisfy the hardcore gamers, but they've become too difficult for more casual gamers," Iwata said. When elaborating on the Revolution's controller, Iwata used the phrase "user interface" and avoided the word "controller" to describe the Revolution's input device. A recent magazine article sparked widespread speculation that the Revolution's controller would feature no buttons other than a DS-style touch screen.
"For the next-generation console, we plan to introduce a friendly user interface so that, for example, a mother who's watching her child playing a game might say, 'Oh, I'd like to try that too.' However, user interfaces are devices that can be easily imitated by other companies, so I can't reveal any details right now," he said.
Iwata went on to restate that the Revolution will use wireless LAN capability. Iwata said he hopes the Revolution will put an end to the need for consumers to have highly technical skills to play games online. His comments appeared to confirm that Nintendo's next-generation console will indeed feature online play, something he carefully avoided saying explicitly during this GDC keynote address.
Using the DS as an example, Iwata said Nintendo made sure its users didn't have to understand the technical aspects in using the handheld's wireless LAN capabilities. "The next-generation console will follow along that same line as the DS [for wireless LAN]. The ideal is for users to be able to connect to the Internet without having to think about it," Iwata said
Zo van..utp kabel in mn xbox, klaar? Oftewel, "the put an and to" was er allang.quote:Iwata said he hopes the Revolution will put an end to the need for consumers to have highly technical skills to play games online.
Typisch Nintendo. Noem zo'n ding nou gewoon controller, dan weet godverdomme de hele wereld gewoon wat er mee bedoeld wordt. Het is gewoon irritant, dat Nintendo achtige "wij gaan precies hetzelfde doen wat iedereen allang deed, maar we doen alsof het nieuw, revolutionair en heel makkelijk is".quote:Iwata used the phrase "user interface" and avoided the word "controller" to describe the Revolution's input device.
Dat verklaart al die 'hoe krijg ik Xbox Live! aan de praat'-tutorials op het web.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:41 schreef Rodie83 het volgende:
Zo van..utp kabel in mn xbox, klaar? Oftewel, "the put an and to" was er allang.
Als ze bij iedere Revolution een DS zouden meeleveren misschien...quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:38 schreef Pheno het volgende:
Misschien is de controller een 'DS terminal' met alleen de touch screen functionaliteit om de boel te besturen? En om nog ziekelijker te denken: een touch screen waar je als gamer nieuwe 'knoppen' op kan configureren. De casual gamer kan dan met de standaard 'knoppen' overweg, de hardcore gamer kan zijn eigen 'macroknoppen' erbij doen. Dat zou dan wel weer stoer zijn.
Een touch screen controller zou met niet echt handig lijken, aangezien je tijdens het spelen van je game op een home console toch vooral naar je tv moet blijven kijken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:43 schreef Pheno het volgende:
nah, een touch screen controller zou ik pas revolutionair noemen.
Maar omdat het een "screen" is, kun je je touch gebieden/zelfgemaakte knoppen niet voelen en heb je dus geen goeie referentie waar je moet drukken als je er niet naar kijkt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:52 schreef Pheno het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet. het is ook lastig uit te leggen. Ik heb het meer over een touchscreen waar je de 'touches' kan configureren. Dus net als een echte controller, maar je kunt de 'touch gebieden' veranderen/toevoegen. Dus een uitbreidbare controller, omdat je meer of minder 'knoppen' (= touch gebieden) kan maken. Volgens mij kun je dan gewoon weer naar je tv kijken daar je in no time je favoriete/efficientste configuratie kan maken. Natuurlijk kun je configuraties opslaan, anders zou je elke keer als je broer aan dat ding is gekomen de boel opnieuw moeten instellen
Meer zo van Revo aan, misschien met een CDtje wat installen op je PC en gaaanquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:41 schreef Rodie83 het volgende:
Zo van..utp kabel in mn xbox, klaar? Oftewel, "the put an and to" was er allang.
Wat is daar nou irritant aan? Net alsof wanneer hij het woord controller gebruikt jij wel weet wat hij bedoelt?quote:Typisch Nintendo. Noem zo'n ding nou gewoon controller, dan weet godverdomme de hele wereld gewoon wat er mee bedoeld wordt. Het is gewoon irritant, dat Nintendo achtige
Het idee was nu juist dat ze precies NIET doen wat iedereen allang deed. Anders hadden ze vast al wel wat meer bekend gemaakt hehquote:"wij gaan precies hetzelfde doen wat iedereen allang deed, maar we doen alsof het nieuw, revolutionair en heel makkelijk is".
ik denk dat de prijs dan ook nogal "revo" wordt.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:10 schreef MMaRsu het volgende:
Kijk dit eens jongens, een mogelijk interessante control mogelijkheid voor de revo!
http://www.demo.com/demo2/demonstrators/novint.html
Moet je even het demo filmpje bekijken!
Funnyquote:Op woensdag 13 april 2005 13:10 schreef MMaRsu het volgende:
Kijk dit eens jongens, een mogelijk interessante control mogelijkheid voor de revo!
http://www.demo.com/demo2/demonstrators/novint.html
Moet je even het demo filmpje bekijken!
Leuk... als je een 2e (3e, 4e...) controller wilt kopen voor multiplayer games met vrienden.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:28 schreef MMaRsu het volgende:
Nou ze willen toch dat ene ding onder de 100 dollar hebben voor retail, tel daar nog 300 dollar voor revo hardware bij op, en het kan toch?
Bijhorende controller.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
En weer een 'prototype'
[afbeelding]
Deze is nog best ok eigenlijk
quote:Op donderdag 14 april 2005 20:00 schreef Cerbie het volgende:
Dat idee van die touchpad ipv een controlstick is eigenlijk best ok
RSI? Hoezo?quote:Op donderdag 14 april 2005 19:38 schreef speknek het volgende:
Hee dat kan natuurlijk ook, de gyrosensor als analoge controller...
Lijkt me alleen dat je dan binnen de kortste keren gruwelijke RSI hebt.
Omdat je voortdurend bewegingen met je polsen aan het maken bent. Probeer het maar eens, je armen voor je uit te zetten, net doen alsof je een controller vasthoudt en dan een vechtspelletje spelenquote:Op donderdag 14 april 2005 20:10 schreef Ruzbeh het volgende:
RSI? Hoezo?
Watvoor bewegingen je maakt hangt af van het spel.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Omdat je voortdurend bewegingen met je polsen aan het maken bent. Probeer het maar eens, je armen voor je uit te zetten, net doen alsof je een controller vasthoudt en dan een vechtspelletje spelen. Bij uitstek Mortal Kombat ofzo, met z'n naar voren, kwart rondje van onder naar voren, half rondje terug A+X, Y+B.
Nintendo brengt zover ik weet nooit al teveel info naar buiten over hun consoles totdat ie echt word gelaunched.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:51 schreef BMH het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Nintendo met de Revolution een totaal niet revolutionair product maakt. M$ is al hevig aan het promoten dat je nu punten krijgt bij het spelen van ieder Xbox 360 game (jipie). Nintendo laat daarentegen helemaal niets zien van hun oooow zoo geweldige console.
Als Nintendo net als Sony & M$ niet revolutionair doet zie ik mezelf niet snel een console kopen over een jaar. Bij 9 van de 10 games die ik nu speel krijg ik het "been there done that" gevoel. Ik wil weer het zelfde gevoel krijgen dat ik kreeg bij het spelen van OOT & Goldeneye.
Punt 1: Je moet gewoon voor je spullen zorgen.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:40 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Nintendo brengt zover ik weet nooit al teveel info naar buiten over hun consoles totdat ie echt word gelaunched.
Een draadloze controller vind ik trouwens niks. Punt 1 je raakt die dingen dan kwijt, punt 2 je bent een fortuin kwijt aan batterijen, punt 3 nu kan je je controller dus echt de hele kamer doorsmijten. Eerst kwam die niet veder dan je snoertje lang is (toch wel handig voor andere mensen die in huis zitten, krijgen ze niet opeens een controller voor hun knar).
Wat nou als de controller ook info over de batterij stuurt naar de console? Dan onderbreekt het spel automatisch (pauze), want Rev weet dat je batterij bijna leeg is. Of je kan gewoon een draad gebruiken om je controller aan te sluiten (voor stroom), wat volkomen optioneel is, als alle Rev controller standaard draadloos zijn.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:38 schreef Cerbie het volgende:
Leuk als ie na een lange speelmarathon leeg is, dan kun je het spel ook niet op pauze zetten
Of wordt het spel op pauze gezet als het signaal wegvalt, net als wanneer je een gewone controller eruit trekt
Het is ongetwijfeld goed bedoeld...quote:Op donderdag 14 april 2005 21:45 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat nou als de controller ook info over de batterij stuurt naar de console? Dan onderbreekt het spel automatisch (pauze), want Rev weet dat je batterij bijna leeg is. Of je kan gewoon een draad gebruiken om je controller aan te sluiten (voor stroom), wat volkomen optioneel is, als alle Rev controller standaard draadloos zijn.
quote:Op donderdag 14 april 2005 21:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het is ongetwijfeld goed bedoeld...
...maar waardeloos, doe maar gewoon een draadje. Dat zit niemand in de weg en is véél goedkoper!
Je kan zeggen wat je wil, maar de maker heeft er wel zijn best op gedaan!quote:Op donderdag 14 april 2005 19:14 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Bijhorende controller.
[afbeelding]
Niks persoonlijke hoor... maar dit zegt meer over jou dan over de maker.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:41 schreef Erwtensoep het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar de maker heeft er wel zijn best op gedaan!
Ik zou het zo geloven
jah!, we hebben alleen een gigantische spoel van 2 meter hoog nodig, staat leuk naast mijn bed.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Draadloze controller is wel zo handig. Zelfs de stroom zou draadloos kunnen, via magnetische inductie
Dit heb ik ff van jeux-france.com geplukt..Ik vind vooral het laatste interessant ivb met de Revolution. Hij zegt dat de Nintendo Ds overal online zal kunnen. Het enige wat ik kan bedenken hoe dit zou kunnen is dmv een satalliet. Hiermee zou de Revo ook online kunnen gamen zonder op het internet te gaan, en daardoor zou het eigenlijk ook makkelijk gratis kunnen ( wat het overigens ook word ).quote:When is play on line for Nintendo, Nintendo DS will profit from a service of play online comparable with Xbox Live of Microsoft ?
Mr. Iwata has just announced that Nintendo DS will profit from a Wi-Fi service of play online! And I am certain that this service will have nothing to do with Xbox live! In addition the service Wi-Fi de Nintendo DS will be free for the players who trust us, which will enable them to be connected anywhere!!!
Vertaling is grappig. Online is alleen gratis voor mensen die Nintendo vertrouwenquote:Op zondag 17 april 2005 00:17 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dit heb ik ff van jeux-france.com geplukt..Ik vind vooral het laatste interessant ivb met de Revolution. Hij zegt dat de Nintendo Ds overal online zal kunnen. Het enige wat ik kan bedenken hoe dit zou kunnen is dmv een satalliet. Hiermee zou de Revo ook online kunnen gamen zonder op het internet te gaan, en daardoor zou het eigenlijk ook makkelijk gratis kunnen ( wat het overigens ook word ).
ik zie ook niksquote:Op woensdag 13 april 2005 16:04 schreef Cerbie het volgende:
Nou ben ik niet helemaal wakker, maar ik zie het filmpje niet staan
Linkje?
Ik bedoel, hoe kunnen ze de game industry dan veranderen, als ze geen partners hebben? De enige grote speler op het gamegebied die echt iets daadwerkelijk wil gaan veranderen is Nintendo. Hoe zien sommige mensen dan niet in dat dit waarschijnlijk te maken heeft met elkaar?quote:Novint’s products will transform the $23B+ video game industry, which is expected to grow to $31.6B by 2009. Licensing our technology to leading hardware manufacturers, video game companies, and other mass market industries, Novint will become synonymous with 3D touch enabled products throughout the world.
Ze maken controllers, gewoon als 3rd party fabrikant. Dat hoeft echt niet alleen voor Nintendo te zijn, als ze er een xbox stekkertje aan doen is ie ook te gebruiken op de xbox.quote:Op zondag 17 april 2005 00:57 schreef MMaRsu het volgende:
http://www.demo.com/demo2/demonstrators/video/novint.asx
Trouwens ik vind dit maar verdacht :
[..]
Ik bedoel, hoe kunnen ze de game industry dan veranderen, als ze geen partners hebben? De enige grote speler op het gamegebied die echt iets daadwerkelijk wil gaan veranderen is Nintendo. Hoe zien sommige mensen dan niet in dat dit waarschijnlijk te maken heeft met elkaar?
Als Nintendo kan garanderen dat DS en Revolution bezitters straks overal gratis wireless online kunnen dan eet ik m'n Playstation 2 op.quote:Op zondag 17 april 2005 00:17 schreef MMaRsu het volgende:
Dit heb ik ff van jeux-france.com geplukt..Ik vind vooral het laatste interessant ivb met de Revolution. Hij zegt dat de Nintendo Ds overal online zal kunnen. Het enige wat ik kan bedenken hoe dit zou kunnen is dmv een satalliet. Hiermee zou de Revo ook online kunnen gamen zonder op het internet te gaan, en daardoor zou het eigenlijk ook makkelijk gratis kunnen ( wat het overigens ook word ).
Hmmm... maar volgens mij komt de Revolution toch echt pas over iets "more than a year".quote:Op zondag 17 april 2005 01:35 schreef MMaRsu het volgende:
Ook dit staat er : In less than a year, a video gamer will try out a fancy new archery program that adds a real sense of touch to her experience.
Ik ben benieuwd!quote:Ik heb Novint trouwens een mailtje gestuurd, om te vragen of hun me wat meer informatie over hun Novint Falcon willen sturen, en eventuele informatie over samenwerkingen met bedrijven die consoles ontwikkelen.
Hopelijk komen we het te weten op de E3!quote:Op zondag 17 april 2005 01:53 schreef MMaRsu het volgende:
Naja het interview is in Feb 2005 afgenomen, misschien launchen ze eind dit jaar of begin volgend jaar?
Neuh, hoe wil jij ineens 'texture' voelen wanneer dit niet in de game geprogrammeerd is? Hoe wil jij de A en B knoppen vertalen naar pen bewegingen? (maarja, hoe doe je dan die backwards compatibility... kheb geen ideequote:Op zondag 17 april 2005 01:21 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ze maken controllers, gewoon als 3rd party fabrikant. Dat hoeft echt niet alleen voor Nintendo te zijn, als ze er een xbox stekkertje aan doen is ie ook te gebruiken op de xbox.
Waarschijnlijk vroeg 2006. Plus dat reclame praatjes het altijd positief in zien, dus lijkt me in principe wel mogelijk.quote:Hmmm... maar volgens mij komt de Revolution toch echt pas over iets "more than a year".
Dat is gerucht nummer 4 hier toch? ( http://cube.ign.com/articles/522/522559p6.html )quote:Op zondag 17 april 2005 12:27 schreef G1Ace het volgende:
ik heb de topic niet helemaal doorgelezen, dus mijn excuses daarvoor
iemand al over die ene patent die nintendo in december had aangevraagt gehad?
schijnt dat nintendo een patent had aangevraagt voor een nieuw manier om beeldjes op het scherm te kunnen brengen, en dat ze die hebben gekregen
het patent zelf is erg vaag, is een nieuw manier om beelden op een 2d vlak te kunnen laten zien, in plaats van de traditionele manier zoals dat nu is, maar mogelijk kan dit ook onderdeel zijn van revolution
en nog maals, mijn excuses als dit er al staat
quote:Thank you for your interest in Novint. We currently have no agreements with
any console company, although we believe that our technology will be
transformative for the industry on a whole. Our initial hardware release, as
you have read, will be for the PC.
Best regards,
Antonia
Als Nintendo wel een soort agreement met hun heeft is het zeker geheim, of Nintendo wil zo'n agreement pas op het laatste moment doen ofzo.quote:Op zondag 17 april 2005 14:08 schreef MMaRsu het volgende:
Helaas, het mailtje wat ik heb teruggekregen is niet wat ik gehoopt had.
[..]
Wat een stierenpoep. Zoek eens de definitie van "feit" op, voor je ermee gaat smijten. Bovendien zijn 'ouders' geen homogene (zoek ook maar op) groep, dus een baggerpostquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Dit wordt dus de Revolution. Iets dat de moeder van Roy leuk gaat vinden. Iets dat mijn ouders gaan leuk vinden. Dit is gewoon een feit, niks speculatie of gerucht.
Ik had wel ergens gelezen dat Iwata het grappig leek dat een oma ook op een Revolution kon spelen.quote:Op zondag 17 april 2005 16:27 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Wat een stierenpoep. Zoek eens de definitie van "feit" op, voor je ermee gaat smijten. Bovendien zijn 'ouders' geen homogene (zoek ook maar op) groep, dus een baggerpost![]()
Nee ik bedoel dat het een feit is dat Nintendo met de Revolution niet alleen meer op gamers is gericht. Ofzo. Uh, eh.. ja.. nee ja dat is het.quote:Op zondag 17 april 2005 16:54 schreef Kontiki het volgende:
Ja sorry het kwam er een beetje ongenuanceerd uit, maar wat ik bedoel: jij zegt dat ouders de Revolution leuk gaan vinden, en dat dat een feit is. Dat is hetzelfde als beweren dat mensen van 40-50 jaar, of mensen met rood haar de Revolution per definitie leuk gaan vinden.
Nu zou NIntendo zich natuurlijk op de doelgroep 'Ouders' kunnen richten (met Nintendada of zo?), maar dan nog is het nog geen feit. Want de Revolution is nog niet eens een feit.
Ga dan nu nog een console halen ofzoquote:Ik wil gewoon gamen
Nou ja... je hebt in ieder geval een gerucht de wereld uit geholpen.quote:Op zondag 17 april 2005 14:08 schreef MMaRsu het volgende:
Helaas, het mailtje wat ik heb teruggekregen is niet wat ik gehoopt had.
Tja. Ik heb nu genoeg aan me PC. Anders speel ik op me NES als ik op de TV wil gamen. Over een paar maanden wordt 't misschien tijd voor een Gamecube.quote:Op zondag 17 april 2005 20:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ga dan nu nog een console halen ofzo
Ja... ze moeten wel, anders kunnen ze het wel vergeten.quote:Op zondag 17 april 2005 22:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat ze de Revolution echt wel gaan tonen. Als er echt iets ongelooflijks nieuw en revolutionair aan is, is het al veel te laat voor Microsoft en Sony om het idee ervan te stelen.
Bovendien, als ze afwezig zijn, missen ze enorm veel publiciteit. Want ongetwijfeld gaan alle gamessites/-magazines in het nummer na de E3 groots uitpakken met console specials.
Dat wij er teveel van verwachten.quote:Op maandag 18 april 2005 01:32 schreef MMaRsu het volgende:
Waar hebben ze dat gezegd dan?
Da's al een tijdje terug geweest, wacht nou maar op de E3quote:Op maandag 18 april 2005 02:00 schreef MMaRsu het volgende:
Waaaaar link url http www
Waar is dat gezegd.
Dat heet een platform, geen console.quote:Op zondag 17 april 2005 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ze moeten vier consoles ondersteunen dus die grootste stand hebben ze inderdaad nodig
Een gerucht die in de wereld is geholpen door SPoNG.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:33 schreef Cerbie het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/37010
(Als het waar is, ze hebben geen bron vermeld)
Opzettelijk een beetje Nintendo demoniserenquote:Op woensdag 20 april 2005 17:57 schreef Ruzbeh het volgende:
Een gerucht die in de wereld is geholpen door SPoNG.
ik hoor eigenlijk alleen maar revolution en xbox 2. Niks van de PS3, maarja die heeft natuurlijk al een grote naamsbekendheid dus kan het niet "wegraken" zeg maarquote:Op woensdag 20 april 2005 18:20 schreef twi het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, en of de Revolution ook daadwerkelijk o pde E3 te zien zal zijn, feit is dat er alleen maar gesproken wordt over de PS3 en de X2. Over de Revolution hoor je gewoon helemaal niks. En dat lijkt me funest voor de naamsbekendheid van de console en dus ook voor het echte succes.
Mwuah, ligt ook een beetje aan degene die al de SPonG shit geloven. Zo wordt een gerucht steeds maar groter. Sommige geruchten zijn in de wereld geholpen door een dronken aapje op de forum van SPonG die gewoon even wat stoms lult.. Serieus...quote:Op woensdag 20 april 2005 18:28 schreef Young_David het volgende:
[..]
Opzettelijk een beetje Nintendo demoniseren, optiefen met die spong
![]()
Dan zou ik toch maar wat neutralere sites gaan bezoeken als ik jou was. Er is al jaren veel nieuws over de PS3 en Cell, en er is al tijden evel nieuws over harde schijven / naamgeving van de Xbox 2. Qua Revolution hoor je eigenlijk alleen wat in de verte echo'en achter de Nintendo DS verhalen en de nieuwe Zelda op de GameCube. Het is verstandig van Nintendo om zelf eens wat ophef te creeeren rond de Revolution, want voorlopig zijn er maar 2 met elkaar aan het stoeien en dat zijn Sony en Microsoft.quote:Op woensdag 20 april 2005 18:43 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
ik hoor eigenlijk alleen maar revolution en xbox 2. Niks van de PS3, maarja die heeft natuurlijk al een grote naamsbekendheid dus kan het niet "wegraken" zeg maar
grappigquote:
Dit is een respons op hetzelfde mailtje dat ik had verstuurd, alleen naar iemand anders binnen het bedrijf. Zoals je ziet verschilt deze weer heel erg van dat andere mailtje.quote:Dear Matthijs,
Thank you for your interest in the Novint Falcon. As you indicated, the Falcon is scheduled to be released in the first quarter of 2006 for use with PCs. At this time, however, we cannot provide further information concerning plans and/or schedules for the offering of the Falcon for console gaming. Please do not hesitate to contact me in the future as this information becomes available.
Attached is more information about the Falcon. I hope you find it useful.
Thank you again for your inquiry.
Regards,
Jonathan
Komt omdat er ook weinig tot niks bekend word gemaakt, lijkt me logisch dat je er dan geen berichtgeving over hebtquote:Op woensdag 20 april 2005 19:03 schreef twi het volgende:
[..]
Dan zou ik toch maar wat neutralere sites gaan bezoeken als ik jou was. Er is al jaren veel nieuws over de PS3 en Cell, en er is al tijden evel nieuws over harde schijven / naamgeving van de Xbox 2. Qua Revolution hoor je eigenlijk alleen wat in de verte echo'en achter de Nintendo DS verhalen en de nieuwe Zelda op de GameCube. Het is verstandig van Nintendo om zelf eens wat ophef te creeeren rond de Revolution, want voorlopig zijn er maar 2 met elkaar aan het stoeien en dat zijn Sony en Microsoft.
Inderdaad. We weten nog steeds niet hoe snel de Rev wordt. Specs van de PS3 en Xbox 2 zijn al zo'n beetje bekend. Er was wel gezegd door iemand van Nintendo dat de specs waarschijnlijk evengoed zullen zijn als de Xbox 2.quote:Op woensdag 20 april 2005 19:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Komt omdat er ook weinig tot niks bekend word gemaakt, lijkt me logisch dat je er dan geen berichtgeving over hebt![]()
En dat vind ik dus een zeer domme tactiek. Elke speculatie (zijn er dageslijk wel te vinden over de X2 en de PS3) is meer aandacht en meer bekendheid.quote:Op woensdag 20 april 2005 19:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Komt omdat er ook weinig tot niks bekend word gemaakt, lijkt me logisch dat je er dan geen berichtgeving over hebt![]()
Goedzo... ik denk dat dit de grootste E3 ooit wordt. Drie next-gen consoles die bekendgemaakt gaan worden aan het publiek tijdens één E3!!!quote:
2 worden ervoor al bekend gemaakt tochquote:Op woensdag 20 april 2005 19:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Goedzo... ik denk dat dit de grootste E3 ooit wordt. Drie next-gen consoles die bekendgemaakt gaan worden aan het publiek tijdens één E3!!!
quote:Op woensdag 20 april 2005 19:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Goedzo... ik denk dat dit de grootste E3 ooit wordt. Drie next-gen consoles die bekendgemaakt gaan worden aan het publiek tijdens één E3!!!
Wat heb ik dan gepost? Scroll is even omhoog.quote:
Zijn er nog andere opties dan?quote:Op woensdag 20 april 2005 21:43 schreef P-Style het volgende:
Voor draadloze connectie met de DS en om online te gaan. Meer niet.
/pizzaquote:Op donderdag 21 april 2005 12:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Zijn er nog andere opties dan?
Misschien ook verbinding met een draadloze controller? Zodat je niet zo'n vaag ding nodig hebt op je controller port (Gamecube).quote:Op woensdag 20 april 2005 21:17 schreef speknek het volgende:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=4017
Revolution krijgt dus inderdaad WiFi support. Waar denken jullie dat het voor is, de verbinding met internet, de verbinding met DS of een van de accessoires?
WiFi is misschien we draadloos, maar is in eerste instantie bedoelt voor netwerken en niét voor andere draadloze toepassingen zoals controllers. Hoewel het opzich wel mogelijk is, is het een erg omslachtige toepassing voor WiFi. Daar kun je beter Blue-Tooth voor gebruiken, of het nieuwe nog in ontwikkeling zijnde wireless-USB.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:12 schreef Ruzbeh het volgende:
Misschien ook verbinding met een draadloze controller? Zodat je niet zo'n vaag ding nodig hebt op je controller port (Gamecube).
Nee, maar ik bedoel als iemand een wireless controller koopt, dat het gewoon makkelijk aan te sluiten is. Net zoals een Apple computer ofzo. Als je een wireless keyboard of mouse hebt, moet ie gewoon in de buurt staan van je computer en klaar.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
WiFi is misschien we draadloos, maar is in eerste instantie bedoelt voor netwerken en niét voor andere draadloze toepassingen zoals controllers. Hoewel het opzich wel mogelijk is, is het een erg omslachtige toepassing voor WiFi. Daar kun je beter Blue-Tooth voor gebruiken, of het nieuwe nog in ontwikkeling zijnde wireless-USB.
Dat moet jij zeggenquote:Ga er sowieso maar niet vanuit dat de Revolution standaard draadloze controllers krijgt. Maakt 't ding alleen maar onnodig duur. En als console-fabrikanten draadloze controllers moeten gebruiken om klanten te trekken, dan is het triest gesteld met de consolemarkt!
Ja, maar als je de bereik express kleiner maakt is de batterij verbruik minder, zoals Nintendo dat heeft gedaan met de DS. Het gebruikt gewoon de WiFi apparatuur, maar verkort de afstand.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:43 schreef Tain het volgende:
Denk ook niet dat WiFi gebruikt gaat worden voor draadloze controllers, als er iets namelijk stroom vreet is het WiFi wel. Mijn laptop gaat maar max 2 uur mee met een volle batterij en met WiFi aan dan is dat zeker een half uur korter
Zoals Tain al aangaf vreet WiFi inderdaad ook erg veel stroom en wat je Apple voorbeeld betreft... die doen het ook met Blue-Tooth. Verder zijn controllers geen netwerkapparaten, straks moet je je controller nog een IP-adres geven, van iedere controller het MAC-adres weten of beveiligen met een encryptie!quote:Op donderdag 21 april 2005 14:46 schreef Ruzbeh het volgende:
Nee, maar ik bedoel als iemand een wireless controller koopt, dat het gewoon makkelijk aan te sluiten is. Net zoals een Apple computer ofzo. Als je een wireless keyboard of mouse hebt, moet ie gewoon in de buurt staan van je computer en klaar.Terwijl je standaard met een apple computer volgens mij gewoon een draadje hebt.
Trouwens lijkt WiFi mij gewoon geschikt hoor. Het is zo ver ik weet flexibiel genoeg. Bluetooth vind ik persoonlijk gewoon bagger.
Wat de hel heeft dat er nou weer mee te maken? Ik zeg dat consoles onnodig duur worden, als ze standaard draadloze controllers meeleveren. Dit is óók nadelig is voor de producent en heeft niks met geldklopperij te maken.quote:Dat moet jij zeggenSony doet erg veel aan geldklopperij (maar 2 controller ports op een PS2, proprietary formats, etc).
Wie weet, misschien pleurt Nintendo er wel een Blue-Tooth module in, maar ze gaan géén WiFi gebruiken voor controllers!quote:Op donderdag 21 april 2005 14:54 schreef Ruzbeh het volgende:
Bij nader inzien lijkt Bluetooth mij toch beter (url=http://www.apple.com/keyboard/]*kuch*[/url]). Maar ik bedoelde dat draadloze controllers niet standaard worden, maar dat er wel standaard ondersteuning is in de console, zodat je niet zo'n vaag ding nodig hebt op je controller port als je een wireless controller wilt.
Als ze het echt zo afwijkend maken, dan weet geen enkele developers meer hoe ze een game voor Nintendo moeten maken!quote:Op donderdag 21 april 2005 15:04 schreef speknek het volgende:
Als ze echt zo afwijkend worden kunnen ze het wel bekend maken, want dan zouden Sony en Microsoft het toch niet jatten.
Niet zo negatief jij!quote:Op donderdag 21 april 2005 15:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als ze het echt zo afwijkend maken, dan weet geen enkele developers meer hoe ze een game voor Nintendo moeten maken!
Niks negetiefs aan! Realistisch. Stel nou dat Nintendo voor een ècht afwijkende controller kiest, dan zijn multiplatvorm games al uitgesloten voor Nintendo... wat blijft dan over? Een handjevol geniale games die gespeeld worden door een nog kleinere userbase dan Nintendo nu heeft met de Cube.quote:
Dat is inderdaad een goeie indicatie dat de controllers van de Revolution niet zo afwijkend zullen zijn... Je gaat je steeds meer afvragen... wàt gaat de Revolution dan zo speciaal maken?quote:Op donderdag 21 april 2005 15:24 schreef Ruzbeh het volgende:
Maar Gamecube games kan je gewoon spelen op een Revolution. Dus hoe afwijkend kan het nou daadwerkelijk worden?
Je vergeet één ding. Dat ding zal niet goed verkopen als developers er niet mee aan de slag gaan en developers zullen er niet mee aan de slag gaan als dit ding niet goed verkoopt.quote:Op donderdag 21 april 2005 15:28 schreef Xrenity het volgende:
Wanneer dat ding echt afwijkend en cool is én goed verkoopt, is er dus veel geld mee te verdienen, en zullen veel devvers aan de slag gaan.
Zie je ook met bijvoorbeeld de DS heah.
Dat laatste vraag ik me af. Nintendo heeft namelijk gezegd dat, wanneer ze online gaan, dit daadwerkelijk Plug & Play moet zijn. Als de Revolution via WiFi Internet op wil gaan, dan krijg je weer met allerlei instellingen te maken waarmee gebruikers rekening moeten houden, zoals netwerk ID, WEP encryptie, WPA, etc. Het lijkt me niet onaannemelijk dat de Revolution via UTP aan Internet wordt gekoppeld en dient als wireless access point voor de Nintendo DS en/of andere Revolution consoles.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:50 schreef P-Style het volgende:
Neem nou maar van mij aan dat de Revolution WiFi gaat gebruiken voor connectie met de DS en om online te kunnen gamen
Het schiet natuurlijk niet op als de Revolution alleen via WiFi op internet kan. Ik denk wel dat het gewoon met een kabeltje kan.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:58 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me af. Nintendo heeft namelijk gezegd dat, wanneer ze online gaan, dit daadwerkelijk Plug & Play moet zijn. Als de Revolution via WiFi Internet op wil gaan, dan krijg je weer met allerlei instellingen te maken waarmee gebruikers rekening moeten houden, zoals netwerk ID, WEP encryptie, WPA, etc. Het lijkt me niet onaannemelijk dat de Revolution via UTP aan Internet wordt gekoppeld en dient als wireless access point voor de Nintendo DS en/of andere Revolution consoles.
quote:Op donderdag 21 april 2005 16:58 schreef chibibo het volgende:
Dat laatste vraag ik me af. Nintendo heeft namelijk gezegd dat, wanneer ze online gaan, dit daadwerkelijk Plug & Play moet zijn. Als de Revolution via WiFi Internet op wil gaan, dan krijg je weer met allerlei instellingen te maken waarmee gebruikers rekening moeten houden, zoals netwerk ID, WEP encryptie, WPA, etc. Het lijkt me niet onaannemelijk dat de Revolution via UTP aan Internet wordt gekoppeld en dient als wireless access point voor de Nintendo DS en/of andere Revolution consoles.
Inderdaad. Ik denk ook niet dat 'ie alleen via WiFi op internet kan, uiteraard zal er ook een UTP-connector op zitten. Maar als er toch WiFi in zit, dan moet het natuurlijk ook via WiFi kunnen! Maar zoiets als Plug & Play internet is natuurlijk onmogelijk. Je zult altijd dingen moeten instellen, maar om dit te beperken tot een minimum, moet je inderdaad een draadje gebruiken.quote:Op donderdag 21 april 2005 17:12 schreef Ruzbeh het volgende:
Het schiet natuurlijk niet op als de Revolution alleen via WiFi op internet kan. Ik denk wel dat het gewoon met een kabeltje kan.
Juist omdat MS en Sony zoveel aandacht opeisen op de E3 is het misschien verstandig voor Nintendo om even te wachten, en de show proberen te stelen door Mario 128 en de nieuwe Zelda. en misschien nog 1 of 2 verrassingen op softwaregebied. De Revolution kan best op een later moment onthuld worden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:29 schreef G-Mart het volgende:
Er gingen lange tijd geruchten dat Total Immersion (klik) een deal met Nintendo zou hebben voor de Nintendo Revolution. Bij deze is dat dus ook ontkracht.
Ik hoop wel serieus dat Nintendo op zijn minst iets laat zien op de E3. Het zou zonde zijn als ze ondergesneeuwd raken in alle media-aandacht die Sony en MS zullen opeisen.
Dan wens ik ze succes met het "stelen"!quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:08 schreef HassieBassie het volgende:
Juist omdat MS en Sony zoveel aandacht opeisen op de E3 is het misschien verstandig voor Nintendo om even te wachten, en de show proberen te stelen door Mario 128 en de nieuwe Zelda. en misschien nog 1 of 2 verrassingen op softwaregebied.
Kàn ja. Misschien inderdaad wel beter ook, maar ze moeten toch echt niet te lang wachten hoor, anders moeten ze het weer hebben van hun trouwste fans... en meer niet!quote:De Revolution kan best op een later moment onthuld worden.
Als er hier en daar wat mensen/bedrijven zijn die het ervoor doen geeft het niet. E3 is plek waar echt een shitload aan mensen/bedrijven zich verzamelen om hun ding te laten zien. En de mensen die het bezoeken: "Show me your ding!".quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:22 schreef Frankeinstein het volgende:
de E3 is er toch voor bedoeld om de nieuwe dingen te presenteren? Nu gaan alle developpers alles buiten de E3 om doen, das toch ook wel vreemd..
Launchtitel blijkt Superman 256 te wordenquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:46 schreef Xrenity het volgende:
nieuw deeltje van de Revo blog
Hij post oa de volgende pics:
toch Novint? wereldwijd draadloos?
Batman 3d? krijgen we 3d voorgeschoteld?
Morgen maakt hij het bekend als het goed is... Overigens, in IGN's 'Nintendo Minute' staat dat de Revo zeker op de E3 zal zijn, maar in welke mate is nog niet bekend... Dus we krijgen zeer waarschijnlijk iig videomateriaal voorgeschoteld
Dankjewel, Ron van Gamer.nlquote:De mannen achter de stripreeks Broken Saints, die tevens een next-gen game aan het ontwikkelen zijn en in 2001 een Sundance Festival Award in de wacht wisten te slepen, hebben op hun blog alles onthuld van wat zij tot nu toe over de Nintendo Revolution afweten. Al hun informatie is voornamelijk gebaseerd op contacten met andere ontwikkelaars binnen de industrie.
Gyroscopische controls:
Momenteel heeft Nintendo in een paar GBA games (Yoshi's Universal Gravitation, WarioWare Twisted!) gyroscopen geïmplementeerd, waarmee de gamewereld te beïnvloeden is door de handheld te draaien en te kantelen. Deze technologie zal ook in de unieke controllers van de Revolution geïmplementeerd worden. Niet elke game zal deze ondersteuning hoeven bieden, maar de technologie zal wel aanwezig zijn en in ieder geval één launchgame zal er volledig gebruik van gaan maken.
Touchscreen:
Als voortvloeisel uit de Nintendo DS, zullen de controllers van de Revolution ook van een touchscreen voorzien worden, of zal een zelf ontwikkelde PDA onderdeel uit gaan maken van de controller. De mogelijkheden hiermee zijn in principe onbeperkt, gezien de controlmogelijkheden hiermee sterk uitgebreid kunnen worden. Zeker in combinatie met de gyroscopen.
Wireless:
Net als de Xbox 360, zal ook de Revolution standaard met draadloze controllers geleverd worden. Het zal echter nog veel verder gaan dan enkel de controlinterface, en meer richting serieuze data transfers en communicatie gaan. Dit kan gebeuren tussen het touchscreen en de console, tussen spelers zelf, van Revolution naar DS, van Revolution naar een PC en natuurlijk ook tussen Revolution consoles onderling.
Stereoscopisch beeld:
De grootste vernieuwing zit hem echter in de manier waarop de games gevisualiseerd worden. Deze worden namelijk zodanig geprojecteerd, dat een werkelijk drie dimensionaal beeld ontstaat met ware diepte. Deze technologie zal vergelijkbaar zijn met 3D films zoals de IMAX features, waarbij de gebeurtenissen op het scherm echt uit het witte doek lijken te springen. Dit zorgt voor een veel interactievere beleving.
Op een recent gehouden film conferentie genaamd ShoWest, onthulden kopstukken als George Lucas, Robert Rodriguez, Robert Zemekis, James Cameron en Peter Jackson al, dat ze serieus van plan zijn om rond het jaar 2007, alle grote bioscoopketens van goedkope digitaal stereoscopische 3D technologieën zoals IMAX te gaan voorzien. Rodriguez onthulde hier ook aan een contactpersoon van Broken Saints, dat ze zich er van bewust waren dat een bepaalde spellenmachine al eerder dan zij met zo'n technologie de mainstream markt zal gaan betreden.
Nog gekker wordt het met de onthulling dat Nintendo vorig jaar op de E3 achter gesloten deuren al een add-on voor de GameCube had gedemonstreerd, die een stereoscopisch beeld mogelijk maakte. Sindsdien is deze add-on uit ontwikkeling gehaald om het volledig te implementeren in de Revolution.
Het klinkt allemaal nog redelijk speculatief en honderd procent betrouwbaar is het natuurlijk niet, maar al deze features komen wel sterk overeen met enkele patenten die Nintendo ingediend had, evenals informatie en geruchten die al langere tijd circuleerden. Het zal ons dan ook niets verbazen wanneer de uiteindelijk console qua features sterk overeen zal komen met wat hierboven geschetst is.
It's the Virtual Boy all over again!quote:Op zondag 24 april 2005 23:43 schreef BMH het volgende:
Stereoscopisch beeld... Als dit maar niet met een groen & rood brilletje moet.. Ik kan namelijk geen diepte zien!!!
aaaaaaah! Niet weer die koppijn!quote:Op zondag 24 april 2005 23:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
It's the Virtual Boy all over again!
[afbeelding]
Vorig jaar ergens heeft Nintendo een technologie ge-patenteerd die pre-rendered achtergronden (Resident evil 1 bvb) 3d kan weergeven. Dus met een bewegende camera door fotorealistische omgevingen. Misschien dat het daar me te maken heeft.quote:Op zondag 24 april 2005 23:57 schreef MMaRsu het volgende:
Het is deels een gerucht, ik ken persoonlijk iemand die nog onder NDA's bevind, en zich er dus niet helemaal over kan uitlaten, maar aan mij verteld hij dat er delen van waar zijn idd.
Maar serieus, als ze ECHT 3d kunnen maken met de Revo, dan praat niemand meer over Xb360 of Ps3, ik bedoel, ECHT 3d is zoveel anders dan plat 3d zoals we dat nu hebben.
plaatje doet het nietquote:Op zondag 24 april 2005 23:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
It's the Virtual Boy all over again!
[afbeelding]
Ha, ik had het al gezegdquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:38 schreef Pheno het volgende:
Misschien is de controller een 'DS terminal' met alleen de touch screen functionaliteit om de boel te besturen? En om nog ziekelijker te denken: een touch screen waar je als gamer nieuwe 'knoppen' op kan configureren. De casual gamer kan dan met de standaard 'knoppen' overweg, de hardcore gamer kan zijn eigen 'macroknoppen' erbij doen. Dat zou dan wel weer stoer zijn.
Pff het is toch echt zo!quote:Op maandag 25 april 2005 11:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Weet je... Ik geloof hier werkelijk hélemaal niks van!
Het enige wat ik geloofwaardig vind is dat van die gyroscopische controls. Dit is inderdaad een leuke feature die in controllers ingebouwd kan worden, die niet per se gebruikt hoeft te worden, zodat je controllers ook backwards compatible blijven met Gamecube games.quote:Op maandag 25 april 2005 11:38 schreef MMaRsu het volgende:
Pff het is toch echt zo!
Dat is idd een leuke functie, niet dat ik heel erg het nut ervan inzie, maar dat maakt niet uit.quote:Op maandag 25 april 2005 12:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het enige wat ik geloofwaardig vind is dat van die gyroscopische controls. Dit is inderdaad een leuke feature die in controllers ingebouwd kan worden, die niet per se gebruikt hoeft te worden, zodat je controllers ook backwards compatible blijven met Gamecube games.
Ik denk dat er gewoon bijna geen knoppen op zullen zitten. Ik denk dat je eerder moet denken aan een programmeerbare touchpad ipv echt een schermpje waar je ook dingen op kunt zien e.d. Denk ook niet aan de stylus iets ofzoquote:Touchscreen. Dit gaat natuurlijk nóóit werken hè?Hoe wil je ooit een handzame controller maken met alle knopjes die ook op de Gamecube controller zaten èn een touchscreen erop?! Die touchscreen zou alleen zin hebben voor de daarvoor ontwikkelde titels. Maar vooral het feit dat je nooit naar je tv en touchscreen tegelijk kunt kijken, wat bij de DS wel kan omdat die schermpjes daar vlak boven elkaar zitten, maakt dit een onzinnige feature. Bovendien worden je controllers wel erg duur zo.
Het is nog helemaal niet zeker dat ze wireless controllers gaan gebruiken, net als de rest van deze info, of dat de Xbox360 wireless controllers gaat gebruiken. Ook ken ik Nintendo wel, die releasen geen dingen die gaar zijn, ik bedoel ze hebben ook gewacht met een Gba backlight, omdat het bij de release nog niet goedkoop en goed genoeg ontwikkeld was om het op grote schaal te produceren. Nintendo wil altijd dat het gemakkelijk is voor de consument, waarom zouden ze dan een wireless controller maken die je om de 3 uur moet opladen, ik denk dat ze zichzelf dan echt in de vingers snijden.quote:Wireless. Oké... dan willen dus een revolutionaire controller maken met een trilfunctie, gyroscopische controls èn een touchscreen... die ook nog een wireless is? Veel plezier met opladen!
Zoals ik zei, lijkt projectie op de een of andere manier mij waarschijnlijker dan het serieus werken met lcd schermen. En ook zoals ik hierboven al zei, Nintendo wil het gemakkelijk maken voor de consument, dan gaan ze echt zorgen dat je geen apart lcd scherm of wat dan ook aan hoeft te schaffen, voordat je één van de hoofdpunten van de Revo kan ervaren. Lijkt me namelijk een beetje dom.quote:Stereoscopisch beeld. Voor alle duidelijkheid. Stereoscopisch beeld is een techniek waarbij twee verschillende beelden worden gecreëerd voor ieder oog. Om de verschillende beelden naar de verschillende ogen te sturen zijn er verschillende manieren. Zoals met speciale brillen. Brillen met verschillende kleuren glazen (de bekende rood-groene 3d brillen), maar deze zullen ze zeker niet gebruiken. Gepolariseerde brillen, waarbij ieder glas een andere polarisatie heeft, dit werkt echter alleen met projectie technieken. Het kan ook met brillen die afwisselend "knipperen", echter heb je hiervoor een beeldscherm nodig met een hoge verversingsfrequentie wil je een acceptabel beeld krijgen en met een normale tv kun je dit vergeten! Het lijkt me sowieso onzinnig om een bril te moeten gebruiken om een spelletje te spelen!Verder zijn er ook verschillende fabrikanten bezig met lcd-schermen die verschillende beelden kunnen laten zien onder verschillende hoeken en op die manier ieder oog een ander beeld kunnen laten zien. Deze techniek is nog in een beginstadium. De resoluties zijn nog erg laag en het werkt alleen goed als je op een bepaalde positie voor je scherm zit. Verder is dit natuurlijk nog veel te duur en consoles zijn natuurlijk bedoeld om op je eigen beeldschermen (zoals tv's) aan te kunnen sluiten. Dus verwacht maar niet dat Nintendo zo'n lcd-scherm als add-on op de markt brengt!
Met andere woorden. Dit zal ook géén feature worden van de Revolution.
quote:Dat hele verhaal klinkt als een hoop gehype en gelul! Totaal geen geloofwaarige informatie!
Goh... toevallig is dit de enige functie waar ik het nut wèl van inzie.quote:Op maandag 25 april 2005 12:14 schreef MMaRsu het volgende:
Dat is idd een leuke functie, niet dat ik heel erg het nut ervan inzie, maar dat maakt niet uit.
Zie je het al voor je?! Een console spel spelen, waarbij geen ènkele knop kunt voelen?!quote:Ik denk dat er gewoon bijna geen knoppen op zullen zitten. Ik denk dat je eerder moet denken aan een programmeerbare touchpad ipv echt een schermpje waar je ook dingen op kunt zien e.d. Denk ook niet aan de stylus iets ofzo. Ik denk gewoon dat het een programmeerbare touchpad word, waar je dus alle knoppen op kunt zetten die je denkt nodig te zijn.
Dus hier ben je het met me eens?quote:Het is nog helemaal niet zeker dat ze wireless controllers gaan gebruiken, net als de rest van deze info, of dat de Xbox360 wireless controllers gaat gebruiken. Ook ken ik Nintendo wel, die releasen geen dingen die gaar zijn, ik bedoel ze hebben ook gewacht met een Gba backlight, omdat het bij de release nog niet goedkoop en goed genoeg ontwikkeld was om het op grote schaal te produceren. Nintendo wil altijd dat het gemakkelijk is voor de consument, waarom zouden ze dan een wireless controller maken die je om de 3 uur moet opladen, ik denk dat ze zichzelf dan echt in de vingers snijden.
Er is nog niet veel bevestigd, maar Nintendo heeft al wèl bevestigd dat je dit ding op tv's en op vga-schermen kunt aansluiten. Daar zijn consoles voor gemaakt. Denk je nou echt dat er een apart projectie apparaat komt speciaal voor de Revolution? Lijkt me niet.quote:Zoals ik zei, lijkt projectie op de een of andere manier mij waarschijnlijker dan het serieus werken met lcd schermen. En ook zoals ik hierboven al zei, Nintendo wil het gemakkelijk maken voor de consument, dan gaan ze echt zorgen dat je geen apart lcd scherm of wat dan ook aan hoeft te schaffen, voordat je één van de hoofdpunten van de Revo kan ervaren. Lijkt me namelijk een beetje dom.
En wat bedoel je hiermee? Het is toch gewoon een hoop gehype en gelul?!quote:![]()
![]()
Ik zat meer te denken aan een input-only touchscreen. Meer een touchpad dan een touchscreen, a la Notebook. De 'screen' geeft dan gewoon geen licht, dus zoveel energie verbruikt het niet. En het is al helemaal niet duur hoor!quote:Op maandag 25 april 2005 12:01 schreef P-Style het volgende:
Touchscreen. Dit gaat natuurlijk nóóit werken hè?Hoe wil je ooit een handzame controller maken met alle knopjes die ook op de Gamecube controller zaten èn een touchscreen erop?! Die touchscreen zou alleen zin hebben voor de daarvoor ontwikkelde titels. Maar vooral het feit dat je nooit naar je tv en touchscreen tegelijk kunt kijken, wat bij de DS wel kan omdat die schermpjes daar vlak boven elkaar zitten, maakt dit een onzinnige feature. Bovendien worden je controllers wel erg duur zo.
Ik koop er driequote:Op maandag 25 april 2005 12:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik denk dat de Revolution een complete aracadekast is, vergelijkbaar met die Speknek beschrijft. Je moet hierin gaan staan met een speciaal pak aan en een speciale helm op. Zodra je hem aanzet komen er gassen vrij waardoor je gaat trippen en er worden allerlei kleuren overal om je heen geprojecteerd.
Sorry schat ik weet ook nie allesquote:Op maandag 25 april 2005 12:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
En wat bedoel je hiermee? Het is toch gewoon een hoop gehype en gelul?!
dat ziet er al leuk uitquote:Op maandag 25 april 2005 13:10 schreef speknek het volgende:
Ik bedoelde trouwens deze, SEGA's Time Traveler (1991):
[afbeelding].
[afbeelding].
Volgens mij had ik alleen op een net iets andere versie arcade kast gespeeld, maar het kan natuurlijk ook zijn dat vroeger alles beter leek.
Racespellenquote:Op maandag 25 april 2005 12:22 schreef P-Style het volgende:
Goh... toevallig is dit de enige functie waar ik het nut wèl van inzie.
Ja. Is dat zo raar... ?quote:Zie je het al voor je?! Een console spel spelen, waarbij geen ènkele knop kunt voelen?!
Dat is de vraag hoe ze het gaan doen, maar dat patent en de Cube add-on op de E3 wijzen er toch echt op dat dit gaat gebeuren...quote:Er is nog niet veel bevestigd, maar Nintendo heeft al wèl bevestigd dat je dit ding op tv's en op vga-schermen kunt aansluiten. Daar zijn consoles voor gemaakt. Denk je nou echt dat er een apart projectie apparaat komt speciaal voor de Revolution? Lijkt me niet.
quote:En wat bedoel je hiermee? Het is toch gewoon een hoop gehype en gelul?!
Je denkt veel te stom. Een deel van de knopjes zou zeker weggehaald worden. Nintendo zou toch geen A/B knoppen gebruiken? Touchscreen kan zeker wel nut hebben, en waarom zou je naar beiden moeten kijken dan?quote:Touchscreen. Dit gaat natuurlijk nóóit werken hè? Hoe wil je ooit een handzame controller maken met alle knopjes die ook op de Gamecube controller zaten èn een touchscreen erop?! Die touchscreen zou alleen zin hebben voor de daarvoor ontwikkelde titels. Maar vooral het feit dat je nooit naar je tv en touchscreen tegelijk kunt kijken, wat bij de DS wel kan omdat die schermpjes daar vlak boven elkaar zitten, maakt dit een onzinnige feature. Bovendien worden je controllers wel erg duur zo.
of niet.quote:Wireless. Oké... dan willen dus een revolutionaire controller maken met een trilfunctie, gyroscopische controls èn een touchscreen... die ook nog een wireless is? Veel plezier met opladen!
klikquote:Eastman Kodak Company today showcased a significant innovation that allows video-game players, earth scientists and a host of others to experience three-dimensional images without glasses or headgear of any type - creating the sensation of actually being a part of the image.
Ik zou zeggen... lees m'n posts nòg een keer door! Ik heb overal uitleg bij gegeven...quote:Op maandag 25 april 2005 15:13 schreef MMaRsu het volgende:
Maar serieus, ik denk echt dat het lang niet allemaal gehype en gelul is, ook met oog op patenten die Nintendo heeft laten registreren. Het is toch ook allemaal niet ontdenkbaar? Nintendo liep als sinds de virtual boy met deze technologie te kloten waarschijnlijk, waarom zou het niet kunnen dat ze nu in samenwerking met sharp iets nieuws en beters hebben ontwikkeld?
...en dat geldt ook voor jou!quote:Op maandag 25 april 2005 15:58 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Racespellen![]()
[..]
Ja. Is dat zo raar... ?
[..]
Dat is de vraag hoe ze het gaan doen, maar dat patent en de Cube add-on op de E3 wijzen er toch echt op dat dit gaat gebeuren...
[..]
Nee.![]()
[..]
Je denkt veel te stom. Een deel van de knopjes zou zeker weggehaald worden. Nintendo zou toch geen A/B knoppen gebruiken? Touchscreen kan zeker wel nut hebben, en waarom zou je naar beiden moeten kijken dan?
[..]
of niet.
Eventueel zou je zelfs wireless recharge kunnen doen. Maar zoals gezegd we zullen wel zien wat het wordt heh.
/edit
Overigens:
[..]
klik
Maar of je er nou een aparte TV voor nodig hebt vraag ik me nog steeds af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |