WiFi is niet echt duur meer. Een recent voorbeeld is de DS.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:52 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is dat WiFi alleen nog best duur.
Damn, zijn er nog steeds mensen die in dat fabeltje gelovenquote:Op zaterdag 12 maart 2005 04:12 schreef GcKing het volgende:
Want de laser van de revo zal dus van buiten naar binnen moeten kunnen lezen.
En bij blu-ray of hd-dvd is het denk ik nog steeds van binnen naar buiten zoals normale dvd's.
bronquote:Er zijn plaatjes gelekt van een vroege alpha versie van de Nintendo Revolution.
De foto's zijn gelekt op een Japans fora door een Nintendo medewerker van haar R&D afdeling. Logischerwijs wil deze anoniem blijven. Uit de vertaling konden we dit opmaken:
* De schijfjes gaan op dezelfde manier in de Revolution als in de GameCube
* Schijfjes zijn groter dan die van de GameCube, maar nog steeds niet CD/DVD grootte
* Draadloze controllers
* LCD scherm zoals de Panasonic Q om CD/DVD info af te lezen
* Component out, optical audio out en 2 ethernet poorten aan de achterkant
* WiFi ingebouwd
Ik bedoel voor de consument, niet de producent. Een draadloos netwerk thuis aanleggen, da's duur.quote:
Volgens mij hoeft dat niet. Volgens mij heb je wel gewoon een telefoonkabel nodig die je in je Revolution douwt. En dan wordt de Revolution een soort WiFi access point zodat je gelijk ook eens met je DS online kan. Als je met Revolution online een draadloos netwerk moet aanleggen slaat dat natuurlijk helemaal nergens op en ik weet wel zeker dat Nintendo het niet onpraktisch gaat aanpakken.quote:Op maandag 21 maart 2005 20:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik bedoel voor de consument, niet de producent. Een draadloos netwerk thuis aanleggen, da's duur.
mwa het moet wel herkenbaar een nintendo wordenquote:Op maandag 21 maart 2005 20:01 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
bron
[afbeelding]
Ik vind m spuuglelijk![]()
Helemaal niks nieuws dus.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Revolution FAQ op IGN: http://cube.ign.com/articles/522/522559p1.html?fromint=1
LE-ZEN !
Dat lijkt meer op een apparaat wat je bij Christine Le Duc zou kunnen vinden.quote:
quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:48 schreef Xrenity het volgende:
Die zogenaamde alpha versie is volgens je bron ook een 1 april grap, maar goed ook
laat es zien danquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:42 schreef Ruzbeh het volgende:
Waarom zijn die concepten van fans altijd zo fucking lelijk.
Joh, geef mij 3ds max 6 en ongeveer een uur en ik laat je zien hoe je een mooie ding maakt.
Ik ga echt niet in Windows booten.quote:
Volgens mij wordt dat wel belangrijk. Developers zijn het zat met al die kosten. En gamers willen natuurlijk niet 70-90 euro betalen voor een game! Ik ben in ieder geval blij dat er iets aan gedaan wordt.quote:Iwata talks up Revolution specs, controller
Nintendo pres hints at additional specs for GameCube's successor, confirms online play is in the cards.
TOKYO--In a recent interview with Nikkei Business, Nintendo president Satoru Iwata revealed a bit more about the "Revolution" next-generation console, offering hints on how it will make game creation easier for developers and how it will "allow users to experience games in ways that nobody has yet imagined."
Reflecting on his Game Developers Conference keynote address, Iwata said the Revolution came in for more positive reviews from developers than he had anticipated. Pointing out that development costs continue to rise, developers have expressed concern about creating games for the console. Iwata said Nintendo will do everything it can to lower the costs, and he revealed that one of the solutions is that Revolution will use the same application program interfaces (APIs) as the GameCube.
Iwata then switched the conversation from software to hardware, saying that one way Nintendo hopes to grow the user base is by making the Revolution gamepad more user-friendly for nongamers.
"Controllers for current consoles have more than doubled [in complexity] from older consoles. They may satisfy the hardcore gamers, but they've become too difficult for more casual gamers," Iwata said. When elaborating on the Revolution's controller, Iwata used the phrase "user interface" and avoided the word "controller" to describe the Revolution's input device. A recent magazine article sparked widespread speculation that the Revolution's controller would feature no buttons other than a DS-style touch screen.
"For the next-generation console, we plan to introduce a friendly user interface so that, for example, a mother who's watching her child playing a game might say, 'Oh, I'd like to try that too.' However, user interfaces are devices that can be easily imitated by other companies, so I can't reveal any details right now," he said.
Iwata went on to restate that the Revolution will use wireless LAN capability. Iwata said he hopes the Revolution will put an end to the need for consumers to have highly technical skills to play games online. His comments appeared to confirm that Nintendo's next-generation console will indeed feature online play, something he carefully avoided saying explicitly during this GDC keynote address.
Using the DS as an example, Iwata said Nintendo made sure its users didn't have to understand the technical aspects in using the handheld's wireless LAN capabilities. "The next-generation console will follow along that same line as the DS [for wireless LAN]. The ideal is for users to be able to connect to the Internet without having to think about it," Iwata said
Zo van..utp kabel in mn xbox, klaar? Oftewel, "the put an and to" was er allang.quote:Iwata said he hopes the Revolution will put an end to the need for consumers to have highly technical skills to play games online.
Typisch Nintendo. Noem zo'n ding nou gewoon controller, dan weet godverdomme de hele wereld gewoon wat er mee bedoeld wordt. Het is gewoon irritant, dat Nintendo achtige "wij gaan precies hetzelfde doen wat iedereen allang deed, maar we doen alsof het nieuw, revolutionair en heel makkelijk is".quote:Iwata used the phrase "user interface" and avoided the word "controller" to describe the Revolution's input device.
Dat verklaart al die 'hoe krijg ik Xbox Live! aan de praat'-tutorials op het web.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:41 schreef Rodie83 het volgende:
Zo van..utp kabel in mn xbox, klaar? Oftewel, "the put an and to" was er allang.
Als ze bij iedere Revolution een DS zouden meeleveren misschien...quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:38 schreef Pheno het volgende:
Misschien is de controller een 'DS terminal' met alleen de touch screen functionaliteit om de boel te besturen? En om nog ziekelijker te denken: een touch screen waar je als gamer nieuwe 'knoppen' op kan configureren. De casual gamer kan dan met de standaard 'knoppen' overweg, de hardcore gamer kan zijn eigen 'macroknoppen' erbij doen. Dat zou dan wel weer stoer zijn.
Een touch screen controller zou met niet echt handig lijken, aangezien je tijdens het spelen van je game op een home console toch vooral naar je tv moet blijven kijken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:43 schreef Pheno het volgende:
nah, een touch screen controller zou ik pas revolutionair noemen.
Maar omdat het een "screen" is, kun je je touch gebieden/zelfgemaakte knoppen niet voelen en heb je dus geen goeie referentie waar je moet drukken als je er niet naar kijkt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:52 schreef Pheno het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet. het is ook lastig uit te leggen. Ik heb het meer over een touchscreen waar je de 'touches' kan configureren. Dus net als een echte controller, maar je kunt de 'touch gebieden' veranderen/toevoegen. Dus een uitbreidbare controller, omdat je meer of minder 'knoppen' (= touch gebieden) kan maken. Volgens mij kun je dan gewoon weer naar je tv kijken daar je in no time je favoriete/efficientste configuratie kan maken. Natuurlijk kun je configuraties opslaan, anders zou je elke keer als je broer aan dat ding is gekomen de boel opnieuw moeten instellen
Meer zo van Revo aan, misschien met een CDtje wat installen op je PC en gaaanquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:41 schreef Rodie83 het volgende:
Zo van..utp kabel in mn xbox, klaar? Oftewel, "the put an and to" was er allang.
Wat is daar nou irritant aan? Net alsof wanneer hij het woord controller gebruikt jij wel weet wat hij bedoelt?quote:Typisch Nintendo. Noem zo'n ding nou gewoon controller, dan weet godverdomme de hele wereld gewoon wat er mee bedoeld wordt. Het is gewoon irritant, dat Nintendo achtige
Het idee was nu juist dat ze precies NIET doen wat iedereen allang deed. Anders hadden ze vast al wel wat meer bekend gemaakt hehquote:"wij gaan precies hetzelfde doen wat iedereen allang deed, maar we doen alsof het nieuw, revolutionair en heel makkelijk is".
ik denk dat de prijs dan ook nogal "revo" wordt.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:10 schreef MMaRsu het volgende:
Kijk dit eens jongens, een mogelijk interessante control mogelijkheid voor de revo!
http://www.demo.com/demo2/demonstrators/novint.html
Moet je even het demo filmpje bekijken!
Funnyquote:Op woensdag 13 april 2005 13:10 schreef MMaRsu het volgende:
Kijk dit eens jongens, een mogelijk interessante control mogelijkheid voor de revo!
http://www.demo.com/demo2/demonstrators/novint.html
Moet je even het demo filmpje bekijken!
Leuk... als je een 2e (3e, 4e...) controller wilt kopen voor multiplayer games met vrienden.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:28 schreef MMaRsu het volgende:
Nou ze willen toch dat ene ding onder de 100 dollar hebben voor retail, tel daar nog 300 dollar voor revo hardware bij op, en het kan toch?
Bijhorende controller.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
En weer een 'prototype'
[afbeelding]
Deze is nog best ok eigenlijk
quote:Op donderdag 14 april 2005 20:00 schreef Cerbie het volgende:
Dat idee van die touchpad ipv een controlstick is eigenlijk best ok
RSI? Hoezo?quote:Op donderdag 14 april 2005 19:38 schreef speknek het volgende:
Hee dat kan natuurlijk ook, de gyrosensor als analoge controller...
Lijkt me alleen dat je dan binnen de kortste keren gruwelijke RSI hebt.
Omdat je voortdurend bewegingen met je polsen aan het maken bent. Probeer het maar eens, je armen voor je uit te zetten, net doen alsof je een controller vasthoudt en dan een vechtspelletje spelenquote:Op donderdag 14 april 2005 20:10 schreef Ruzbeh het volgende:
RSI? Hoezo?
Watvoor bewegingen je maakt hangt af van het spel.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Omdat je voortdurend bewegingen met je polsen aan het maken bent. Probeer het maar eens, je armen voor je uit te zetten, net doen alsof je een controller vasthoudt en dan een vechtspelletje spelen. Bij uitstek Mortal Kombat ofzo, met z'n naar voren, kwart rondje van onder naar voren, half rondje terug A+X, Y+B.
Nintendo brengt zover ik weet nooit al teveel info naar buiten over hun consoles totdat ie echt word gelaunched.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:51 schreef BMH het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Nintendo met de Revolution een totaal niet revolutionair product maakt. M$ is al hevig aan het promoten dat je nu punten krijgt bij het spelen van ieder Xbox 360 game (jipie). Nintendo laat daarentegen helemaal niets zien van hun oooow zoo geweldige console.
Als Nintendo net als Sony & M$ niet revolutionair doet zie ik mezelf niet snel een console kopen over een jaar. Bij 9 van de 10 games die ik nu speel krijg ik het "been there done that" gevoel. Ik wil weer het zelfde gevoel krijgen dat ik kreeg bij het spelen van OOT & Goldeneye.
Punt 1: Je moet gewoon voor je spullen zorgen.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:40 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Nintendo brengt zover ik weet nooit al teveel info naar buiten over hun consoles totdat ie echt word gelaunched.
Een draadloze controller vind ik trouwens niks. Punt 1 je raakt die dingen dan kwijt, punt 2 je bent een fortuin kwijt aan batterijen, punt 3 nu kan je je controller dus echt de hele kamer doorsmijten. Eerst kwam die niet veder dan je snoertje lang is (toch wel handig voor andere mensen die in huis zitten, krijgen ze niet opeens een controller voor hun knar).
Wat nou als de controller ook info over de batterij stuurt naar de console? Dan onderbreekt het spel automatisch (pauze), want Rev weet dat je batterij bijna leeg is. Of je kan gewoon een draad gebruiken om je controller aan te sluiten (voor stroom), wat volkomen optioneel is, als alle Rev controller standaard draadloos zijn.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:38 schreef Cerbie het volgende:
Leuk als ie na een lange speelmarathon leeg is, dan kun je het spel ook niet op pauze zetten
Of wordt het spel op pauze gezet als het signaal wegvalt, net als wanneer je een gewone controller eruit trekt
Het is ongetwijfeld goed bedoeld...quote:Op donderdag 14 april 2005 21:45 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat nou als de controller ook info over de batterij stuurt naar de console? Dan onderbreekt het spel automatisch (pauze), want Rev weet dat je batterij bijna leeg is. Of je kan gewoon een draad gebruiken om je controller aan te sluiten (voor stroom), wat volkomen optioneel is, als alle Rev controller standaard draadloos zijn.
quote:Op donderdag 14 april 2005 21:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het is ongetwijfeld goed bedoeld...
...maar waardeloos, doe maar gewoon een draadje. Dat zit niemand in de weg en is véél goedkoper!
Je kan zeggen wat je wil, maar de maker heeft er wel zijn best op gedaan!quote:Op donderdag 14 april 2005 19:14 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Bijhorende controller.
[afbeelding]
Niks persoonlijke hoor... maar dit zegt meer over jou dan over de maker.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:41 schreef Erwtensoep het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar de maker heeft er wel zijn best op gedaan!
Ik zou het zo geloven
jah!, we hebben alleen een gigantische spoel van 2 meter hoog nodig, staat leuk naast mijn bed.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Draadloze controller is wel zo handig. Zelfs de stroom zou draadloos kunnen, via magnetische inductie
Dit heb ik ff van jeux-france.com geplukt..Ik vind vooral het laatste interessant ivb met de Revolution. Hij zegt dat de Nintendo Ds overal online zal kunnen. Het enige wat ik kan bedenken hoe dit zou kunnen is dmv een satalliet. Hiermee zou de Revo ook online kunnen gamen zonder op het internet te gaan, en daardoor zou het eigenlijk ook makkelijk gratis kunnen ( wat het overigens ook word ).quote:When is play on line for Nintendo, Nintendo DS will profit from a service of play online comparable with Xbox Live of Microsoft ?
Mr. Iwata has just announced that Nintendo DS will profit from a Wi-Fi service of play online! And I am certain that this service will have nothing to do with Xbox live! In addition the service Wi-Fi de Nintendo DS will be free for the players who trust us, which will enable them to be connected anywhere!!!
Vertaling is grappig. Online is alleen gratis voor mensen die Nintendo vertrouwenquote:Op zondag 17 april 2005 00:17 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dit heb ik ff van jeux-france.com geplukt..Ik vind vooral het laatste interessant ivb met de Revolution. Hij zegt dat de Nintendo Ds overal online zal kunnen. Het enige wat ik kan bedenken hoe dit zou kunnen is dmv een satalliet. Hiermee zou de Revo ook online kunnen gamen zonder op het internet te gaan, en daardoor zou het eigenlijk ook makkelijk gratis kunnen ( wat het overigens ook word ).
ik zie ook niksquote:Op woensdag 13 april 2005 16:04 schreef Cerbie het volgende:
Nou ben ik niet helemaal wakker, maar ik zie het filmpje niet staan
Linkje?
Ik bedoel, hoe kunnen ze de game industry dan veranderen, als ze geen partners hebben? De enige grote speler op het gamegebied die echt iets daadwerkelijk wil gaan veranderen is Nintendo. Hoe zien sommige mensen dan niet in dat dit waarschijnlijk te maken heeft met elkaar?quote:Novint’s products will transform the $23B+ video game industry, which is expected to grow to $31.6B by 2009. Licensing our technology to leading hardware manufacturers, video game companies, and other mass market industries, Novint will become synonymous with 3D touch enabled products throughout the world.
Ze maken controllers, gewoon als 3rd party fabrikant. Dat hoeft echt niet alleen voor Nintendo te zijn, als ze er een xbox stekkertje aan doen is ie ook te gebruiken op de xbox.quote:Op zondag 17 april 2005 00:57 schreef MMaRsu het volgende:
http://www.demo.com/demo2/demonstrators/video/novint.asx
Trouwens ik vind dit maar verdacht :
[..]
Ik bedoel, hoe kunnen ze de game industry dan veranderen, als ze geen partners hebben? De enige grote speler op het gamegebied die echt iets daadwerkelijk wil gaan veranderen is Nintendo. Hoe zien sommige mensen dan niet in dat dit waarschijnlijk te maken heeft met elkaar?
Als Nintendo kan garanderen dat DS en Revolution bezitters straks overal gratis wireless online kunnen dan eet ik m'n Playstation 2 op.quote:Op zondag 17 april 2005 00:17 schreef MMaRsu het volgende:
Dit heb ik ff van jeux-france.com geplukt..Ik vind vooral het laatste interessant ivb met de Revolution. Hij zegt dat de Nintendo Ds overal online zal kunnen. Het enige wat ik kan bedenken hoe dit zou kunnen is dmv een satalliet. Hiermee zou de Revo ook online kunnen gamen zonder op het internet te gaan, en daardoor zou het eigenlijk ook makkelijk gratis kunnen ( wat het overigens ook word ).
Hmmm... maar volgens mij komt de Revolution toch echt pas over iets "more than a year".quote:Op zondag 17 april 2005 01:35 schreef MMaRsu het volgende:
Ook dit staat er : In less than a year, a video gamer will try out a fancy new archery program that adds a real sense of touch to her experience.
Ik ben benieuwd!quote:Ik heb Novint trouwens een mailtje gestuurd, om te vragen of hun me wat meer informatie over hun Novint Falcon willen sturen, en eventuele informatie over samenwerkingen met bedrijven die consoles ontwikkelen.
Hopelijk komen we het te weten op de E3!quote:Op zondag 17 april 2005 01:53 schreef MMaRsu het volgende:
Naja het interview is in Feb 2005 afgenomen, misschien launchen ze eind dit jaar of begin volgend jaar?
Neuh, hoe wil jij ineens 'texture' voelen wanneer dit niet in de game geprogrammeerd is? Hoe wil jij de A en B knoppen vertalen naar pen bewegingen? (maarja, hoe doe je dan die backwards compatibility... kheb geen ideequote:Op zondag 17 april 2005 01:21 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ze maken controllers, gewoon als 3rd party fabrikant. Dat hoeft echt niet alleen voor Nintendo te zijn, als ze er een xbox stekkertje aan doen is ie ook te gebruiken op de xbox.
Waarschijnlijk vroeg 2006. Plus dat reclame praatjes het altijd positief in zien, dus lijkt me in principe wel mogelijk.quote:Hmmm... maar volgens mij komt de Revolution toch echt pas over iets "more than a year".
Dat is gerucht nummer 4 hier toch? ( http://cube.ign.com/articles/522/522559p6.html )quote:Op zondag 17 april 2005 12:27 schreef G1Ace het volgende:
ik heb de topic niet helemaal doorgelezen, dus mijn excuses daarvoor
iemand al over die ene patent die nintendo in december had aangevraagt gehad?
schijnt dat nintendo een patent had aangevraagt voor een nieuw manier om beeldjes op het scherm te kunnen brengen, en dat ze die hebben gekregen
het patent zelf is erg vaag, is een nieuw manier om beelden op een 2d vlak te kunnen laten zien, in plaats van de traditionele manier zoals dat nu is, maar mogelijk kan dit ook onderdeel zijn van revolution
en nog maals, mijn excuses als dit er al staat
quote:Thank you for your interest in Novint. We currently have no agreements with
any console company, although we believe that our technology will be
transformative for the industry on a whole. Our initial hardware release, as
you have read, will be for the PC.
Best regards,
Antonia
Als Nintendo wel een soort agreement met hun heeft is het zeker geheim, of Nintendo wil zo'n agreement pas op het laatste moment doen ofzo.quote:Op zondag 17 april 2005 14:08 schreef MMaRsu het volgende:
Helaas, het mailtje wat ik heb teruggekregen is niet wat ik gehoopt had.
[..]
Wat een stierenpoep. Zoek eens de definitie van "feit" op, voor je ermee gaat smijten. Bovendien zijn 'ouders' geen homogene (zoek ook maar op) groep, dus een baggerpostquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Dit wordt dus de Revolution. Iets dat de moeder van Roy leuk gaat vinden. Iets dat mijn ouders gaan leuk vinden. Dit is gewoon een feit, niks speculatie of gerucht.
Ik had wel ergens gelezen dat Iwata het grappig leek dat een oma ook op een Revolution kon spelen.quote:Op zondag 17 april 2005 16:27 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Wat een stierenpoep. Zoek eens de definitie van "feit" op, voor je ermee gaat smijten. Bovendien zijn 'ouders' geen homogene (zoek ook maar op) groep, dus een baggerpost![]()
Nee ik bedoel dat het een feit is dat Nintendo met de Revolution niet alleen meer op gamers is gericht. Ofzo. Uh, eh.. ja.. nee ja dat is het.quote:Op zondag 17 april 2005 16:54 schreef Kontiki het volgende:
Ja sorry het kwam er een beetje ongenuanceerd uit, maar wat ik bedoel: jij zegt dat ouders de Revolution leuk gaan vinden, en dat dat een feit is. Dat is hetzelfde als beweren dat mensen van 40-50 jaar, of mensen met rood haar de Revolution per definitie leuk gaan vinden.
Nu zou NIntendo zich natuurlijk op de doelgroep 'Ouders' kunnen richten (met Nintendada of zo?), maar dan nog is het nog geen feit. Want de Revolution is nog niet eens een feit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |