abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25213784
Nee, dit is geen thread om te kankeren op of over Marokkanen. Het is een thread die een mogelijke oplossing bied m.b.t de problemen omtrend rel-marokkaantjes of draaideurmarokkaantjes. Het is een oplossing waar voornamelijk de politiek zich mee bezig moet houden. Misschien is het slechts een hersenspinsel, maar goed: here it goes.

Indien (we nemen in dit voorbeeld alleen marokkanen) een Marokkaan na 2 of 3 keer in de cel te hebben gezeten voor bepaalde vergrijpen, of dat nu het stelen van een autoradio is, of het beroven van een oma is, tekenen zijn dat de betreffende marokkaan zijn leven niet beterd moet hij met zijn criminele maatjes uitgestuurd worden naar Marokko. Nee, niet om daar te blijven wonen (helaas aahikwordgek), maar om daar naar arme wijken gestuurd te worden om daar mee te helpen aan de opbouw van goedkope huizen, infrastructuur en overige projecten. Hiermee leren de jongens werkelijk wat armoede is, wat problemen zijn, en ze zullen zien wat voor een eer en geluk ze eigenlijk hebben om hier in Nederland te mogen wonen. Maar er zijn niet alleen voordelen voor de jongens an sich, het zal een afschrikeffect hebben (wie wil er nu in Marokko in de hitte van 40 graden dag in dag uit werken zonder enige tegenprestatie) voor de rest, en er zit een economisch voordeel aan. De Marokkaanse overheid hoeft minder geld in dit soort projecten te stoppen (gratis arbeiders), en over het algemeen gezien kost het de Nederlandse maatschappij aanzienlijk minder geld. (Geen cellenoverschot meer etc.)

Nog een oplossing om jongere Marokkanen die nog niet zeker zijn van hun identiteit, op het rechte pad te houden is hen bewust maken van de culturele voortgang van hun "vaderland". Vrouwen hebben er nu min of meer gelijke rechten, hoofddoekjes zijn eerder uitzondering dan regel, en Joden kunnen daar gewoon wonen zonder enige problemen en zitten zelfs in het parlement. Maak hen bewust wat WW2 betekende voor hun vaderland bijv, maak hen bewust van wat WW2 nou eigenlijk betekende in het algemeen, maak hen bewust van het feit dat er 100.000 Marokkanen gestorven zijn en dat de Marokkaanse koning weigerde de Joden uit te geven/ te verraden, en dat hij zich nog liever in een oorlog stortte tegen nazi-duitsland. Maak hen bewust van het feit dat er 1 miljoen Marokkaanse Joden in Israel wonen. Het zal het anti-semitisme zeer zeker minderen.

Een laatste oplossing die al vaker is langsgeweest is de spreiding. Ik ben zware voorstander van spreiding, de opkropping van allochtonen bij elkaar zorgt voor opkropping van cultuur. Geen contact of nauwelijks contact met Nederlanders zorgt voor vervreemding, zo weinig blanken, men vergeet haast bijna wat de dominante cultuur is. Spreiding werkt, dat heb ik aan den lijve ondervonden. Spreiding zorgt ervoor dat mensen wel mee MOETEN doen met sinterklaas, anders zijn ze het buitenbeentje, men spreekt sneller Nederlands, er is namelijk geen persoon in de buurt die (in dit geval) berbers spreekt of arabisch. Men zal moeten spelen met Nederlandse kinderen, er is geen keus.

Als er nog een oplossing te binnen schiet, horen jullie het wel. Maar voor nu: Wat denken jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 23-02-2005 13:37:02 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_25213879
edit: ongewenst

[ Bericht 91% gewijzigd door sizzler op 23-02-2005 17:14:12 ]
My soul... blood will be dripping
pi_25213975
Ik denk dat zoveel mogelijk uitzetten de enige manier is om het probleem aan te pakken.
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_25213987
Opzouten met die regels. Gedraag je, of rot op.
Alsof we geld als water hebben hier.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_25214055
Ik vind het iig een positievere benadering dan ik normaal van je zie
En het zijn iig aardige richtingen... die waren al wel deels bekend, maar toch goed.
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:43:12 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25214099
Ik denk dat Mutant01 hele zinnige oplossingen aandraagt, op papier althans, in de praktijk zal het niet bepaald makkelijk zijn om dergelijke projecten van de grond te krijgen.

En ons kabinet (momenteel) is er toch meer eentje van: Waarom moeilijk doen als het (voor onszelf) makkelijker kan.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_25214184
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:45 schreef Mutant01 het volgende:

Daarom presenteer ik hier dan ook een aantal mogelijke oplossingen.
Ik vind dat geen oplossingen, die Marokkanen weten zelf heel goed dat ze fout bezig zijn, dat hoef je hun door snoepreisjes niet duidelijk te maken. Spreiding heeft ook weinig nut want dan gaan ze vanzelf weer naar elkaar toe in moskeeen en koffiehuizen e.d. Als ze zich na alle kansen die ze krijgen niet weten te gedragen is het einde oefening en terug naar land van herkomst. Simpel doch efficient.
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:51:37 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25214220
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:48 schreef Hayek het volgende:

[..]

Ik vind dat geen oplossingen, die Marokkanen weten zelf heel goed dat ze fout bezig zijn, dat hoef je hun door snoepreisjes niet duidelijk te maken. Spreiding heeft ook weinig nut want dan gaan ze vanzelf weer naar elkaar toe in moskeeen en koffiehuizen e.d. Als ze zich na alle kansen die ze krijgen niet weten te gedragen is het einde oefening en terug naar land van herkomst. Simpel doch efficient.
Wat lul je nou? Marokkanen die hier wonen en al helemaal degenen die hier geboren zijn kun je helemaal niet zomaar even naar Marokko sturen. Dat soort praatjes worden toch nooit doorgevoerd.

Dus hou je liever bij oplossingen die WEL daadwerkelijk constructief kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld die in de OP.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 13:52:02 #9
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25214232
Waarom word ik in de openingspost genoemd?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25214234
quote:

[..]

Simpele redenatie is dat zeg, spreiding wil idd niet zeggen dat ze totaal niet bij elkaar samen mogen zijn. Maar doormiddel van spreiding reduceer je de tijd die allochtonen met ELKAAR doorbrengen behoorlijk, en verleng je de tijd die allochtonen met autochtonen doorkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214235
quote:

[..]

Wie heeft het over snoepreisjes? Lees je wel?
pi_25214258
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom word ik in de openingspost genoemd?
Omda'k van je hou Ontopic man!
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214310
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:51 schreef Posdnous het volgende:

Wat lul je nou? Marokkanen die hier wonen en al helemaal degenen die hier geboren zijn kun je helemaal niet zomaar even naar Marokko sturen. Dat soort praatjes worden toch nooit doorgevoerd.
Het kan wel, ze hebben namelijk nog een Marokkaans paspoort (en waarschijnlijk voelen ze zich meer Marokkaan dan Nederlander). Dat het niet wordt doorgevoerd zegt niets over of het al dan niet effectief is.
quote:
Dus hou je liever bij oplossingen die WEL daadwerkelijk constructief kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld die in de OP.
Dat zijn geen oplossingen, dat zijn ideeen waarvan er al talloze zijn geprobeerd. Het enige wat werkt bij die relmarokkanen is repressie, zo doen ze het ook in Marokko.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 13:59:23 #14
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25214332
Ik heb al eens in het POL-stamcafé gezegd dat ik vind dat iedereen moet kunnen wonen waar die wil, mits die het kan financieren uit eigen inkomsten. Ik snap dat verhaal van verplichte spreiding dan ook niet, alsof men nu verplicht bij elkaar gezet wordt. Dat is gewoon niet zo. Mensen trekken toch weer naar elkaar toe, ook al wonen ze temidden van een andere bevolkingsgroep. Spreiding leidt verder tot uitzaaiing van eventuele problemen. Mensen die er zelf voor kiezen om zich te "mengen" lijken mij al uit zichzelf openstaan voor anderen.
pi_25214393
Volgens mij kan het hele idee van de OP ook niet, je moet dan namelijk Marokkanen anders behandelen dan Nederlanders in dezelfde situatie, dit is tegen de grondwet.
pi_25214396
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:00 schreef Hayek het volgende:

[..]

Culturen kunnen prima intergreren zolang de basis normen/waarden hetzelfde zijn. DIt is niet het geval bij de europese seculiere/christelijke cultuur en de islamitische cultuur.
Laat het nu zo zijn dat Marokko zwaar beinvloed is door de westerse cultuur en zo dus een apart land is in de arabische wereld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214467
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:04 schreef Mutant01 het volgende:

Laat het nu zo zijn dat Marokko zwaar beinvloed is door de westerse cultuur en zo dus een apart land is in de arabische wereld.
Dat klopt, maar toch is de cultuur zoveel anders dat Marokkanen niet makkelijk intergreren. Je hoort eigenlijk nooit over problemen met Italianen, Grieken, Chinezen of andere groepen.
pi_25214475
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb al eens in het POL-stamcafé gezegd dat ik vind dat iedereen moet kunnen wonen waar die wil, mits die het kan financieren uit eigen inkomsten. Ik snap dat verhaal van verplichte spreiding dan ook niet, alsof men nu verplicht bij elkaar gezet wordt. Dat is gewoon niet zo. Mensen trekken toch weer naar elkaar toe, ook al wonen ze temidden van een andere bevolkingsgroep. Spreiding leidt verder tot uitzaaiing van eventuele problemen. Mensen die er zelf voor kiezen om zich te "mengen" lijken mij al uit zichzelf openstaan voor anderen.
Het probleem is echter dat gemiddeld genomen de allochtonen NIET zelf kunnen bepalen waar ze wonen gezien hun financiele situatie. Gevolg is dat ze allemaal gaan samenkluiten zonder dat ze het feitelijk zouden willen. Doormiddel van spreiding, verplicht, zal je voorkomen (juist) dat ze naar elkaar toe trekken. Dat mag dan gewoon niet. Of je stelt een regel in dat ze maar max een keer in de 10 jaar mogen verhuizen (uitzonderingen daargelaten). Spreiding zorgt niet voor uitzaaiing van de problemen (als je er vroeg bij bent). Je moet er dus voor zorgen dat die kinderen die de mensen krijgen tussen de NL-ers opgroeien. Dan voorkom je het probleem en zaai je het niet uit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214494
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:08 schreef Hayek het volgende:

[..]

Dat klopt, maar toch is de cultuur zoveel anders dat Marokkanen niet makkelijk intergreren. Je hoort eigenlijk nooit over problemen met Italianen, Grieken, Chinezen of andere groepen.
Nee, die is eigenlijk helemaal niet zo anders. Vandaar ook mijn tweede oplossing die ik aandroeg. De Marokkanen moeten door hebben dat ook hun EIGEN cultuur in hun Thuisland is veranderd (zoals dus dat hoofddoekjes eerder uitzondering dan regel is etc etc). Chinezen en Italianen hebben zo hun eigen problemen, en zijn een veel kleinere groep dan de Marokkanen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214514
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:04 schreef Hayek het volgende:

[..]

Omdat wij scheiding van kerk en staat hebben ...
Cultuur en bestuur zijn twee verschillende zaken.
quote:
... en omdat religie gemiddeld genomen geen grote invloed heeft in ons dagelijks leven.
In Nederland geldt dat, maar kom je wel eens in andere Europese landen? Ik durf met een zekere stelligheid te beweren dat religie in een heel groot deel van Europa een zeer grote invloed heeft op ons dagelijks leven. Je praat poep beste Hayek.
pi_25214525
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:06 schreef Hayek het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daar is iedereen het wel over eens.
Nee, daar ben jij het wel mee eens. Niet iedereen. Het ene discrimineren mag, maar het andere niet? Wat voor dubbele maatstaf gebruik jij? Als een Nederlander in Thailand drugssmokkelt, wordt hij daar berecht en niet in Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214534
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:10 schreef Mutant01 het volgende:

Nee, die is eigenlijk helemaal niet zo anders. Vandaar ook mijn tweede oplossing die ik aandroeg. De Marokkanen moeten door hebben dat ook hun EIGEN cultuur in hun Thuisland is veranderd (zoals dus dat hoofddoekjes eerder uitzondering dan regel is etc etc).
Dan moeten ze van de Islam afstappen, en dat is wel het laatste wat ze doen.
quote:
Chinezen en Italianen hebben zo hun eigen problemen, en zijn een veel kleinere groep dan de Marokkanen.
Die groepen zijn groot genoeg om voor erg veel problemen te zorgen, toch hoor je er nooit iets over.
pi_25214538
Ik vind de oplossingen van Mutant01 helemaal niet zo gek eigenlijk.

Ik wil er graag nog wel wat aan toevoegen. Ik denk dat je het probleem ook hier in Nederland moet aanpakken en dat met name bij het gezin waar die rel-marokkanen uitkomen. Ik denk namelijk persoonlijk dat er in de opvoeding iets is misgegaan. Veel Marokkanen komen uit dorpjes in het rif-gebergte. Een tamelijk primitieve omgeving in vergelijking met een westerse stad en/of samenleving. Waar de familie een sterke rol speelt in het opvoeden van de kinderen. Er is veel sociale controle en door die sociale controle worden kinderen die zich misdragen gecorigeerd door de familieleden. Door de emigratie naar Nederland is een deel van die sociale controle verdwenen en stonden de ouders er alleen voor. Ze bevinden zich in een vreemd land en kennen de cultuur en de taal niet. Daardoor weten ze totaal niet wat hun kinderen op straat uitvoeren. Die kinderen zijn dus totaal vervreemd van hun ouders en die ouders op hun beurt weten niet wat ze moeten doen omdat ze de sociale controle missen uit het vaderland. Wat dat betreft ben ik het eens met het CDA als ze zeggen. Het gezin is de hoeksteen van de samenleving.

Je zou de ouders en de kinderen in een (her)opvoedingskamp moeten plaatsen en ze leren hoe wij in Nederland omgaan met elkaar dit in combinatie met het idee van Mutant01. Dan komt wellicht in de toekomst toch nog alles goed.
Het nadeel is alleen dat veel Marokkanen hun partner uit Marokko halen en je daardoor telkens die achterstand moet wegwerken en je eigenlijk in een vicieuze cirkel blijft zitten. Het is daarom ook belangrijk dat de toekomstige partners in Marokko een cursus krijgen hoe Nederland in elkaar zit. Maar volgens mij zijn ze daar wel mee bezig. Hopelijk werpt dat zijn vruchten af in de toekomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrX1982 op 23-02-2005 14:39:25 (typo) ]
pi_25214559
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:13 schreef Hayek het volgende:

[..]

Dan moeten ze van de Islam afstappen, en dat is wel het laatste wat ze doen.
[..]
Waarom zouden ze van de Islam moeten afstappen? De Marokkanen in Marokko zijn toch ook gewoon moslims? Net als de Turken in Turkije?
quote:
Die groepen zijn groot genoeg om voor erg veel problemen te zorgen, toch hoor je er nooit iets over.
De problemen met de Chinezen zijn bekend bij de politie. Ze zijn betrokken bij georganiseerde misdaad, Marokkanen meer bij straatcriminaliteit waar ook de gewone man last van heeft. Maar hier hebben we het nu niet over.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 14:17:10 #25
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25214568
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het probleem is echter dat gemiddeld genomen de allochtonen NIET zelf kunnen bepalen waar ze wonen gezien hun financiele situatie. Gevolg is dat ze allemaal gaan samenkluiten zonder dat ze het feitelijk zouden willen. Doormiddel van spreiding, verplicht, zal je voorkomen (juist) dat ze naar elkaar toe trekken. Dat mag dan gewoon niet. Of je stelt een regel in dat ze maar max een keer in de 10 jaar mogen verhuizen (uitzonderingen daargelaten). Spreiding zorgt niet voor uitzaaiing van de problemen (als je er vroeg bij bent). Je moet er dus voor zorgen dat die kinderen die de mensen krijgen tussen de NL-ers opgroeien. Dan voorkom je het probleem en zaai je het niet uit.
Ik ben tegen een gesubsidieerde spreiding, zeker als de uitwerking daarvan niet eens helder is. Er zijn ook autochtonen die niet in een andere wijk kunnen wonen door geldproblemen, die kruipen dus ook allemaal naar hun eigen wijk? Hoe kan dat als ze geen geld hebben, dan komen ze dus elkaar weer tegen en is er dus spreiding?!

Ik denk dat jij bedoelt dat mensen zonder geld in een duurdere wijk moeten kunnen wonen.
pi_25214586
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
-knip-
Helemaal waar
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214665
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik ben tegen een gesubsidieerde spreiding, zeker als de uitwerking daarvan niet eens helder is. Er zijn ook autochtonen die niet in een andere wijk kunnen wonen door geldproblemen, die kruipen dus ook allemaal naar hun eigen wijk? Hoe kan dat als ze geen geld hebben, dan komen ze dus elkaar weer tegen en is er dus spreiding?!

Ik denk dat jij bedoelt dat mensen zonder geld in een duurdere wijk moeten kunnen wonen.
Nee, je moet het natuurlijk wel over het algemeen zien he. Allochtonen hebben over het algemeen een lager opleidingsniveau en dus een lager inkomen..je hebt op een gegeven moment dus wijken waar alleen maar laaggeschoolde mensen zitten. Binnen die wijken is er ook nog een samenklontering van mensen van dezelfde afkomst. (Je kan het zien in Amerika, dat is een goed voorbeeld van hoe de wijken in elkaar steken). Die samenklontering is te voorkomen door goedkopere huizen (die ze uiteraard ZELF moeten financieren) in wat blankere of zoals jij het noemt, wat "rijkere" wijken te zoeken. Er hoeft geen "subsidie" aan te pas te komen, wat je wel moet doen, is bepaalde gezinnen dan dus voorrang geven op een bepaald huis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214696
Mooi idee van TS. Ik vrees alleen dat het de genoemde criminelen aan capaciteit ontbreekt om genoemde zaken te gaan beseffen. Die kijken nooit geen millimeter verder dan hun eigen waanzin. Die kun je alleen met veel geweld dresseren of je moet ze gewoon uit de maatschappij halen. Een dialoog aangaan is gewoon zonde van de tijd. Of wat dan ook wat ook maar enigzins van intelligentie getuigt.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_25214781
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
Helemaal waar
Mooie moment dit.
We zijn het gewoon met elkaar eens
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 14:31:50 #30
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25214800
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, je moet het natuurlijk wel over het algemeen zien he. Allochtonen hebben over het algemeen een lager opleidingsniveau en dus een lager inkomen..je hebt op een gegeven moment dus wijken waar alleen maar laaggeschoolde mensen zitten. Binnen die wijken is er ook nog een samenklontering van mensen van dezelfde afkomst. (Je kan het zien in Amerika, dat is een goed voorbeeld van hoe de wijken in elkaar steken). Die samenklontering is te voorkomen door goedkopere huizen (die ze uiteraard ZELF moeten financieren) in wat blankere of zoals jij het noemt, wat "rijkere" wijken te zoeken. Er hoeft geen "subsidie" aan te pas te komen, wat je wel moet doen, is bepaalde gezinnen dan dus voorrang geven op een bepaald huis.
Ik zie daar geen heil in, "rijkere" wijken verpauperen dan doordat mensen die wijk ontvluchten. Ik ben tegen overheidsbemoeienis en voorrang verlenen aan bepaalde gezinnen (de "positieve" discriminatie) vind ik een slecht idee en zal alleen weer tot onrust en onvrede leiden. Ik zie nog steeds meer heil in opwaardering van wijken, waardoor mensen zich ook meer verantwoordelijk gaan voelen voor hun "bezit". Verder dient een crimineel gewoon als iedere crimineel behandeld te worden.
pi_25214806
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:19 schreef Mutant01 het volgende:

Indien (we nemen in dit voorbeeld alleen marokkanen) een Marokkaan na 2 of 3 keer in de cel te hebben gezeten voor bepaalde vergrijpen, of dat nu het stelen van een autoradio is, of het beroven van een oma is, tekenen zijn dat de betreffende marokkaan zijn leven niet beterd moet hij met zijn criminele maatjes uitgestuurd worden naar Marokko. Nee, niet om daar te blijven wonen (helaas aahikwordgek), maar om daar naar arme wijken gestuurd te worden om daar mee te helpen aan de opbouw van goedkope huizen, infrastructuur en overige projecten.
Lijkt me wel ok, maar los daarvan; gaat het niet ten koste van Marokkaanse arbeiders daar?
Overigens lijkt mij dat men in Marokko wat meer feeling en dus expertise hebben om deze jongeren aan te pakken. Er zijn immers nogal wat geluiden uit de NL-jeugdhulpverlening dat men deze jongeren niet kan bereiken zogezegd. In Marokko weten ze misschien beter hoe ze aan te pakken. En het lijkt me dan ook meteen een prima eerste stap voor een gezonde identiteitsontwikkeling. Hoewel ik dat ook niet zeker weet. Lijkt me iig wel de moeite waard om het te onderzoeken.
quote:
Nog een oplossing om jongere Marokkanen die nog niet zeker zijn van hun identiteit, op het rechte pad te houden is hen bewust maken van de culturele voortgang van hun "vaderland".
eensch
quote:
Een laatste oplossing die al vaker is langsgeweest is de spreiding. Ik ben zware voorstander van spreiding, de opkropping van allochtonen bij elkaar zorgt voor opkropping van cultuur. Geen contact of nauwelijks contact met Nederlanders zorgt voor vervreemding, zo weinig blanken, men vergeet haast bijna wat de dominante cultuur is. Spreiding werkt, dat heb ik aan den lijve ondervonden.
gedwongen spreiding vind ik even slecht als gedwongen 'apartheid', m.a.w. de wijze hoe je wil wonen is slechts te koop en daarmee is privacy alleen voorbestemd voor de rijken. (dat is nu al het geval, maar met gedwongen spreiding wordt het nog erger) De wijze hoe iemand wil wonen en waar iemand wil wonen is geen overheidstaak; participatie in de NL samenleving dienst m.i. anders te worden bewerkstelligt. Beter lijkt mij het afschaffen van allerlei subsidies en meer een beroep doen op eigen verantwoordelijkheid; mensen moeten hun eigen broek maar zien op te houden. Dat dat niet zo wil lukken als baardmans in jurk blijft rondlopen spreekt voor zich. Consequenties zijn dan ook voor hemzelf. Indien iemand geen of heel slecht nederlands spreekt komt diegene ook niet in aanmerking voor een uitkering. Dat vanwege gebrekkig Nederlands/laag niveau uiteindelijk betekend dat arme wijken voornamelijk uit gekleurde mensen bestaat, het zij zo. Persoonlijk heb ik er weinig behoefte aan om naast iemand te wonen die totaal geen trek heeft om zich van een dergelijk milieu te ontrekken. Net zoals diegene dan ook geen trek heeft om bijv. naast mij te wonen. Dus de leefbaarheid wordt er m.i. niet zoveel beter op met deze gedwongen spreiding, al kan het in sommige situaties best positief uitpakken, maar over het algemeen niet.
In Canada en Australie zijn er ook complete Nederlandse dorpen die ook geen problemen geven. Dus ik zie niet in waarom dat hier niet kan op voorwaarde dat participatie dus op andere wijze verloopt dan gedwongen spreiding.
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 14:32:33 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25214811
ik vind het in principe een redelijk idee maar waarom in Marokko er zijn in Nederland zat vrijwilligerswerk zonder vrijwilligers te zoeken. Ik denk niet dat het gaat werken als je die figuren naar Marokko sturen, een groot deel zal zijn 'Marokkaans' hier op de straat hebben geleerd en zich als zodanig nauwelijks verstaanbaar kunnen maken en de rest wordt getracteerd op een werkvakantie. Bovendien zie ik niet in waarom Marokko de vruchten zou moeten plukken van onze criminaliteit

een idee waar ik wel is aan heb zitten denken, maak van de gevangenis een soort distributiecentrum voor voedsel of wat dan ook en zet die gasten aan het werk (voor strafvermindering, niet voor geld) dan kunnen ze van een (evt civiele) werkgever nog gelijk een referentie voor een vergelijkbaar bedrijf meekrijgen ook.

op zo'n manier krijgen die mensen het gevoel dat het niet zo leuk is om in de gevangenis te zitten en als ze in de burgermaatschappij worden aangenomen voor hetzelfde werk en er ineens voor betaald krijgen zullen ze zich ook beter voelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 14:34:53 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25214849
bovendien discrimineer je

Marokkanen gaan naar Marokko, Somaliers moeten in de cel blijven (er is immers geen regering met wie je afspraken kunnen maken) en bovendien hebben mensen uit Marokko het moeilijker dan mensen uit bv Nederland of Belgie
pi_25214908
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:32 schreef sp3c het volgende:
een idee waar ik wel is aan heb zitten denken, maak van de gevangenis een soort distributiecentrum voor voedsel of wat dan ook en zet die gasten aan het werk (voor strafvermindering, niet voor geld) dan kunnen ze van een (evt civiele) werkgever nog gelijk een referentie voor een vergelijkbaar bedrijf meekrijgen ook.

op zo'n manier krijgen die mensen het gevoel dat het niet zo leuk is om in de gevangenis te zitten en als ze in de burgermaatschappij worden aangenomen voor hetzelfde werk en er ineens voor betaald krijgen zullen ze zich ook beter voelen
Dat is in principe ook een goed idee, maar het probleem is, waar vindt je zo een bedrijf die criminelen aanneemt?
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 14:39:55 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25214937
subsidieer het (mits goed gedrag enzo) en ze staan ongetwijfeld in de rij ... blijven Hollanders natuurlijk

evt kun je aanbieden bij heel hard werk het strafblad aan te passen
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:43:05 #36
3542 Gia
User under construction
pi_25214985
Ik vind het idee dat criminelen moeten werken voor de kost, nog zo gek niet. Maar dat kan ook gewoon in Nederland hoor. Dit is tenslotte het land waar ze wonen. Lijkt me dus belangrijk dat ze hier gaan helpen in armoedige buurten, of wandelen met rolstoelers, werken in plantsoenen enz.... D'r is hier ook nog zat te doen.

Anders maar strafkampen maken en ze daar aan het werk stellen. 'k Zie niet in waarom dat in Marokko zou moeten. Wie zorgt daar voor hun natje en droogje? Nederland? Dus gratis arbeiders naar Marokko, die ook nog door Nederland onderhouden worden?

Nou, nee, laat ze maar hier werken. Veel beter.
pi_25215018
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:39 schreef sp3c het volgende:
subsidieer het (mits goed gedrag enzo) en ze staan ongetwijfeld in de rij ... blijven Hollanders natuurlijk

evt kun je aanbieden bij heel hard werk het strafblad aan te passen
Ik ben bang dat er dan een soort van misbruik van wordt gemaakt. Mensen die in hopeloze situaties zitten (werkloos e.d.) gaan dan juist de criminaliteit in, omdat als ze dan TOCH gepakt worden, ze dan ook nog eens een gesubsidieerde baan krijgen indien ze de cel hebben verlaten. Een baan die ze anders niet zouden hebben gehad.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25215062
Ik kan er mij wel bij in vinden, niet slecht Mutant01!
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 14:50:53 #39
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25215096
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:43 schreef Gia het volgende:
Ik vind het idee dat criminelen moeten werken voor de kost, nog zo gek niet. Maar dat kan ook gewoon in Nederland hoor. Dit is tenslotte het land waar ze wonen. Lijkt me dus belangrijk dat ze hier gaan helpen in armoedige buurten, of wandelen met rolstoelers, werken in plantsoenen enz.... D'r is hier ook nog zat te doen.

Anders maar strafkampen maken en ze daar aan het werk stellen. 'k Zie niet in waarom dat in Marokko zou moeten. Wie zorgt daar voor hun natje en droogje? Nederland? Dus gratis arbeiders naar Marokko, die ook nog door Nederland onderhouden worden?

Nou, nee, laat ze maar hier werken. Veel beter.
Precies! Het is zoals Sp3c zegt, waarom zou Marokko de vruchten moeten plukken van de criminelen hier?
Overigens mag Marokko van mij er wel van meeprofiteren als zelfs de sociale aanpak niet meer werkt. Dan is het enkele reis naar Marokko. Zo'n dubbel paspoort heeft toch voordelen!
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 14:50:56 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25215097
ja strafkamp vind ik een beetje een vies woord maar daar komt het wel op neer idd

je kunt het gevangenisleven best wat onaangenamer maken dan het nu is zonder bij de Amerikaanse landmacht in de leer te gaan in principe
Ze zitten niet voor niets in de gevangenis dus dingen als kabeltv, beter eten tijdens bepaalde feestdagen, en die 1/3de strafvermindering die je standaard lijkt te krijgen mag imo gewoon afhangen van de hoeveelheid werk die er is verricht ... als de politie een prestatiecontract aangesmeerd wordt dan moet dat bij de crimininelen natuurlijk ook

en voor de wet zijn er 2 soorten mensen, criminelen en niet criminelen ... laten we daar vooral geen nuances in aanbrengen (marokkanen gaan weekje naar marokko, Amerikanen gaan naar Irak, Fransen krijgen een bad etc.)
pi_25215117
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:34 schreef sp3c het volgende:
bovendien discrimineer je

Marokkanen gaan naar Marokko, Somaliers moeten in de cel blijven (er is immers geen regering met wie je afspraken kunnen maken) en bovendien hebben mensen uit Marokko het moeilijker dan mensen uit bv Nederland of Belgie
Waarom zou een indivdueel plan ter voorkoming van verder ongewenst gedrag slecht zijn, behalve dat het woord 'discriminatie' weer eens in beeld komt? Natuurlijk dienen er standaard richtlijnen zijn als het gaat om de strafmaat, echter de invulling van straf ter voorkoming van recidivisme lijkt mij nou niet meteen ongerechtvaardigt. Voor een zwerver bijvoorbeeld zal een celstraf minder erg zijn dan een doorsnee jongere lijkt mij. De beleving van de opgelegde straf zal voor iedereen denk ik al anders zijn. Een straf heeft als doel: 1. ter bescherming van de samenleving; 2. genoegdoening tav slachtoffer; 3. ter voorkoming van verder ongewenst gedrag.
Als je deze punten afweegt kom je tot een individueel plan en daar lijkt mij niks mis mee.
pi_25215168
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Precies! Het is zoals Sp3c zegt, waarom zou Marokko de vruchten moeten plukken van de criminelen hier?
Overigens mag Marokko van mij er wel van meeprofiteren als zelfs de sociale aanpak niet meer werkt. Dan is het enkele reis naar Marokko. Zo'n dubbel paspoort heeft toch voordelen!
Iedereen profiteert ervan, niet alleen Marokko. Nederland heeft geen cellentekort, hoeft geen cellen meer bij te bouwen dus, en heeft ook niet de kosten van de cellen zelf. Afgezien daarvan is er nog de afschrikkende werking.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 14:57:21 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25215190
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat er dan een soort van misbruik van wordt gemaakt. Mensen die in hopeloze situaties zitten (werkloos e.d.) gaan dan juist de criminaliteit in, omdat als ze dan TOCH gepakt worden, ze dan ook nog eens een gesubsidieerde baan krijgen indien ze de cel hebben verlaten. Een baan die ze anders niet zouden hebben gehad.
dat is wel heel erg ver gezocht he?

zo geld dat voor jouw voorbeeld ook, de Marokkaantjes die hun oma al zolang niet hebben gezien stelen ff gauw wat auto's in de hoop dat ze voor het sterven van het oude baasje ter plekke kunnen zijn.

mensen uit Saoudi Arabi gaan allemaal gelijk de misdaad in omdat na de derde keer de Nederlandse staat hun pelgrimstocht betaald etc.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 14:58:20 #44
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25215207
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iedereen profiteert ervan, niet alleen Marokko. Nederland heeft geen cellentekort, hoeft geen cellen meer bij te bouwen dus, en heeft ook niet de kosten van de cellen zelf. Afgezien daarvan is er nog de afschrikkende werking.
Dat cellentekort voorkom je ook door het ritje naar Marokko enkel te maken. Waarom zou Nederland die criminelen nog terug willen?
Als ze toch helemaal op het rechte pad komen, dan heeft Marokko er gelijk voordeel mee in de opbouw van het land. Kost het Nederland verder ook helemaal geen drol.
pi_25215240
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat cellentekort voorkom je ook door het ritje naar Marokko enkel te maken. Waarom zou Nederland die criminelen nog terug willen?
Als ze toch helemaal op het rechte pad komen, dan heeft Marokko er gelijk voordeel mee in de opbouw van het land. Kost het Nederland verder ook helemaal geen drol.
Nee, door het ritje enkel te maken zorg je ervoor dat de Nederlandse criminelen, Marokkaanse criminelen worden. En dat is niet de bedoeling. Een Nederlander die drugs smokkelt in Thailand, wordt in Thailand berecht. Daar waar hij de fout heeft begaan.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 15:02:19 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25215257
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:51 schreef fokje het volgende:

[..]

Waarom zou een indivdueel plan ter voorkoming van verder ongewenst gedrag slecht zijn, behalve dat het woord 'discriminatie' weer eens in beeld komt? Natuurlijk dienen er standaard richtlijnen zijn als het gaat om de strafmaat, echter de invulling van straf ter voorkoming van recidivisme lijkt mij nou niet meteen ongerechtvaardigt. Voor een zwerver bijvoorbeeld zal een celstraf minder erg zijn dan een doorsnee jongere lijkt mij. De beleving van de opgelegde straf zal voor iedereen denk ik al anders zijn. Een straf heeft als doel: 1. ter bescherming van de samenleving; 2. genoegdoening tav slachtoffer; 3. ter voorkoming van verder ongewenst gedrag.
Als je deze punten afweegt kom je tot een individueel plan en daar lijkt mij niks mis mee.
tenzij je alle criminelen naar land van herkomst stuurt om daar perken aan te vegen ben je bezig met hele bevolkingsgroepen zwaarder te straffen (perken aanvegen in Hawaii lijkt me minder erg als in Mogadishu) ongeacht de gepleegde misdaden dan anderen en dat is in strijd met artikel 1 van de grondwet en die wil ik niet veranderd zien.
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 15:05:58 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25215286
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, door het ritje enkel te maken zorg je ervoor dat de Nederlandse criminelen, Marokkaanse criminelen worden. En dat is niet de bedoeling. Een Nederlander die drugs smokkelt in Thailand, wordt in Thailand berecht. Daar waar hij de fout heeft begaan.
dat klopt niet wat je zegt

met uitzetting zou de rechter in dat geval kunnen besluiten uitzetting als strafmaat te geven ... vergelijkbaar als met jouw idee om de rechter ze naar het buitenland te laten sturen om te werken

gewoon in Nederland de straf laten uitzitten, en gewoon laten werken want de belastingbetaler heeft al genoeg geld aan die idioten verspilt
pi_25215313
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het zijn Marokkaanse Nederlanders, geen Nederlandse Marokkanen. Nederlander in de eerste plaats dus, of ze zich nu Marokkaan of Nederlander voelen, dat doet er niet toe. Nederland is in de eerste plaats verantwoordelijk. Al wordt het misschien een ander verhaal indien duidelijk wordt dat iemand de NL-samenleving compleet de rug toe heeft gekeerd (leden Hofstadgroep), men daarmee de NL-identiteit ook kan worden afgepakt indien een (bijv.) Marokkaans paspoort aanwezig. Maar goed dat wordt dus een lastig verhaal.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 15:09:40 #49
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25215329
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Prima, maar dan kunnen ze dus ook niet op werkkamp in Marokko.
pi_25215335
Nog een oplossing om jongere Marokkanen die nog niet zeker zijn van hun identiteit, op het rechte pad te houden is hen bewust maken van de culturele voortgang van hun "vaderland".

Dat lijkt mij niet erg verstandig ..

Fundamentalisme wint aan steun in Marokko

Casablanca - De bars zijn gesloten, voorgoed.
Loterijen en andere kansspelen zijn verboden.
Toeristen zijn niet langer welkom en ongesluierde vrouwen zijn uit het straatbeeld verdwenen.
Dit is Marokko in het jaar 2007.
Althans als de fundamentalistische Partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling (PJD) aan de macht komt en haar programma uitvoert.
Analisten denken dat de partij de grootste kan worden.
bron:telegraaf 22 Feb

Verder natuurlijk gewoon kei en keihard aanpakken, en bv zoals in Dordrecht, ouders aansprakelijk stellen voor de vernielingen in de wijk..
Heeft niets met 'identiteit 'te maken doch alles met fatsoen.. meer het gebrek aan
pi_25215361
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat klopt niet wat je zegt

met uitzetting zou de rechter in dat geval kunnen besluiten uitzetting als strafmaat te geven ... vergelijkbaar als met jouw idee om de rechter ze naar het buitenland te laten sturen om te werken

gewoon in Nederland de straf laten uitzitten, en gewoon laten werken want de belastingbetaler heeft al genoeg geld aan die idioten verspilt
Nee, want uitzetting zou betekenen dat ze hun Nederlandse paspoort verliezen en zo dus het probleem van in dit geval Marokko worden. Terwijl het in eerste instantie Nederlandse criminelen zijn. BIj mijn oplossing blijven het gewoon Nederlandse criminelen die aan opbouwprojecten doen in een willekeurig ander land (het hoeft in principe niet eens Marokko te zijn) Dus ook de Belgen die in Nederland iets verkeerds doen, laten meewerken aan projecten in Gambia en niet Belgie. Het blijven echter NEDERLANDSE criminelen.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 15:12:43 #52
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25215375
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:08 schreef fokje het volgende:

[..]

Het zijn Marokkaanse Nederlanders, geen Nederlandse Marokkanen. Nederlander in de eerste plaats dus, of ze zich nu Marokkaan of Nederlander voelen, dat doet er niet toe. Nederland is in de eerste plaats verantwoordelijk. Al wordt het misschien een ander verhaal indien duidelijk wordt dat iemand de NL-samenleving compleet de rug toe heeft gekeerd (leden Hofstadgroep), men daarmee de NL-identiteit ook kan worden afgepakt indien een (bijv.) Marokkaans paspoort aanwezig. Maar goed dat wordt dus een lastig verhaal.
Met twee nationaliteiten is de vraag niet zomaar beantwoord welke nationaliteit voorop staat. Nederland is verantwoordelijk voor het ontsporen en criminele gedrag? Dat horen ze zelf graag, maar het is voor mij een halte te ver.
pi_25215391
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:09 schreef Koos Voos het volgende:

Dat lijkt mij niet erg verstandig ..

Fundamentalisme wint aan steun in Marokko

Casablanca - De bars zijn gesloten, voorgoed.
Loterijen en andere kansspelen zijn verboden.
Toeristen zijn niet langer welkom en ongesluierde vrouwen zijn uit het straatbeeld verdwenen.
Dit is Marokko in het jaar 2007.
Althans als de fundamentalistische Partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling (PJD) aan de macht komt en haar programma uitvoert.
Analisten denken dat de partij de grootste kan worden.
bron:telegraaf 22 Feb

Verder natuurlijk gewoon kei en keihard aanpakken, en bv zoals in Dordecht, ouders aansprakelijk stellen voor de vernielingen in de wijk..
Heeft niets met 'identiteit 'te maken doch alles met fatsoen.. meer het gebrek aan
Wat voor lijp nieuwsbericht is dat nou weer Gelukkig is het een monarchie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25215429
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

tenzij je alle criminelen naar land van herkomst stuurt om daar perken aan te vegen ben je bezig met hele bevolkingsgroepen zwaarder te straffen (perken aanvegen in Hawaii lijkt me minder erg als in Mogadishu) ongeacht de gepleegde misdaden dan anderen en dat is in strijd met artikel 1 van de grondwet en die wil ik niet veranderd zien.
Die schifting naar bevolkingsgroepen hoeft wat mij betreft ook niet eens gemaakt te worden; ook niet iedere Marokkaan moet in werkkamp oid. Het is slechts van belang indien duidelijk is dat er o.a. een identiteitsprobleem aan ten grondslag ligt aan het criminele gedrag van zo'n gast en waar de Nederlandse reclassering/hulpverlening 0,0 grip op heeft.
pi_25215435
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat voor lijp nieuwsbericht is dat nou weer Gelukkig is het een monarchie.
maar nooit een democratie... jammer, berichtje past zeker niet in je mocro straatje
pi_25215476
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:16 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

maar nooit een democratie... jammer, berichtje past zeker niet in je mocro straatje
Nee het deel wat jij post is namelijk 10% van het volledige bericht, maar dat past zeker niet in je koosjer straatje
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 15:20:55 #57
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25215512
Overigens hulde, Mutant01, dat jij het aankaart. Van binnenuit moet de heropvoeding komen. Daar luisteren de mannetjes nog het beste naar en zoniet, dan isoleren ze zichzelf helemaal van de maatschappij.
pi_25215514
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee het deel wat jij post is namelijk 10% van het volledige bericht, maar dat past zeker niet in je koosjer straatje
Je denkt toch niet dat ik een hele pagina ga overtikken..
pi_25215538
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:21 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik een hele pagina ga overtikken..
Nee, want dan blijkt het allemaal toch niet zo erg als jij suggereerd. Maar goed ontopic gern.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:23:09 #60
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25215539
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:19 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, dit is geen thread om te kankeren op of over Marokkanen. Het is een thread die een mogelijke oplossing bied m.b.t de problemen omtrend rel-marokkaantjes of draaideurmarokkaantjes. Het is een oplossing waar voornamelijk de politiek zich mee bezig moet houden. Misschien is het slechts een hersenspinsel, maar goed: here it goes.
Alvast de complimenten voor benoeming van een maatschappelijk probleem.
quote:
Indien (we nemen in dit voorbeeld alleen marokkanen) een Marokkaan na 2 of 3 keer in de cel te hebben gezeten voor bepaalde vergrijpen, of dat nu het stelen van een autoradio is, of het beroven van een oma is, tekenen zijn dat de betreffende marokkaan zijn leven niet beterd moet hij met zijn criminele maatjes uitgestuurd worden naar Marokko. Nee, niet om daar te blijven wonen (helaas aahikwordgek), maar om daar naar arme wijken gestuurd te worden om daar mee te helpen aan de opbouw van goedkope huizen, infrastructuur en overige projecten. Hiermee leren de jongens werkelijk wat armoede is, wat problemen zijn, en ze zullen zien wat voor een eer en geluk ze eigenlijk hebben om hier in Nederland te mogen wonen. Maar er zijn niet alleen voordelen voor de jongens an sich, het zal een afschrikeffect hebben (wie wil er nu in Marokko in de hitte van 40 graden dag in dag uit werken zonder enige tegenprestatie) voor de rest, en er zit een economisch voordeel aan. De Marokkaanse overheid hoeft minder geld in dit soort projecten te stoppen (gratis arbeiders), en over het algemeen gezien kost het de Nederlandse maatschappij aanzienlijk minder geld. (Geen cellenoverschot meer etc.)
Dit klinkt zeer goed Mutant01. Buiten dat het al te radicalen de wind uit de zeilen neemt draagt het eveneens bij aan bevordering van gemeenschapszin, maatschappelijke bewustwording en maatschappijvisie. Ik zou echter wèl willen zien dat de veroordeelde delinquenten een boete voor hun misstap krijgen opgelegd waarmee de vliegreizen heen en weer bekostigd kunnen worden.
quote:
Nog een oplossing om jongere Marokkanen die nog niet zeker zijn van hun identiteit, op het rechte pad te houden is hen bewust maken van de culturele voortgang van hun "vaderland". Vrouwen hebben er nu min of meer gelijke rechten, hoofddoekjes zijn eerder uitzondering dan regel, en Joden kunnen daar gewoon wonen zonder enige problemen en zitten zelfs in het parlement. Maak hen bewust wat WW2 betekende voor hun vaderland bijv, maak hen bewust van wat WW2 nou eigenlijk betekende in het algemeen, maak hen bewust van het feit dat er 100.000 Marokkanen gestorven zijn en dat de Marokkaanse koning weigerde de Joden uit te geven/ te verraden, en dat hij zich nog liever in een oorlog stortte tegen nazi-duitsland. Maak hen bewust van het feit dat er 1 miljoen Marokkaanse Joden in Israel wonen. Het zal het anti-semitisme zeer zeker minderen.
Waarom zou deze bewustmaking nu niet gevraagd kunnen worden van de marokkaanse gemeenschap zèlf? Hoe komt het dat dit nu nog niet gebeurt vanuit een moskee, een belangengroep of theehuis?
quote:
Een laatste oplossing die al vaker is langsgeweest is de spreiding. Ik ben zware voorstander van spreiding, de opkropping van allochtonen bij elkaar zorgt voor opkropping van cultuur. Geen contact of nauwelijks contact met Nederlanders zorgt voor vervreemding, zo weinig blanken, men vergeet haast bijna wat de dominante cultuur is. Spreiding werkt, dat heb ik aan den lijve ondervonden. Spreiding zorgt ervoor dat mensen wel mee MOETEN doen met sinterklaas, anders zijn ze het buitenbeentje, men spreekt sneller Nederlands, er is namelijk geen persoon in de buurt die (in dit geval) berbers spreekt of arabisch. Men zal moeten spelen met Nederlandse kinderen, er is geen keus.

Als er nog een oplossing te binnen schiet, horen jullie het wel. Maar voor nu: Wat denken jullie?
Ik denk dat je met werkbare alternatieven bent gekomen om maatschappelijke problematiek voortvarend aan te pakken en mensen en misstanden niet weg te redeneren of op te geven maar aandacht te besteden aan nuttige voorstellen voor trajecten ter verbetering van de maatschappelijke en culturele bagage van individuen om hen zo meer aanspreekbaar te maken. Hulde voor je overwegingen.

Dit ontslaat ons overigens niet van het laten gaan van gedachten over aanpak van antilliaanse recidive, somalische recidive, autochtone recidive.

Tewerkstelling ten behoeve van nuttige maatschappelijke projecten terwijl daarmee de eigen culturele en maatschappelijke kennis van delinquenten vergroot wordt juich ik toe. Waar mensen echter onaanspreekbaar blijven en in recidive blijven vervallen moeten er andere maatregelen genomen worden om de samenleving te ontlasten. Hierover zou natuurlijk een maatschappelijk debat gehouden kunnen worden. Zonder bewaking van grenzen is tolerantie uiteindelijk ten dode opgeschreven.

[ Bericht 6% gewijzigd door sjun op 23-02-2005 15:29:32 ]
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 15:23:57 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25215554
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:15 schreef fokje het volgende:

[..]

Die schifting naar bevolkingsgroepen hoeft wat mij betreft ook niet eens gemaakt te worden; ook niet iedere Marokkaan moet in werkkamp oid. Het is slechts van belang indien duidelijk is dat er o.a. een identiteitsprobleem aan ten grondslag ligt aan het criminele gedrag van zo'n gast en waar de Nederlandse reclassering/hulpverlening 0,0 grip op heeft.
flauwe excusen heb ik geen boodschap aan

er zijn meer mensen met identiteitsproblemen maar lang niet allemaal zijn crimineel, als we dan eerlijk moeten zijn tegen al onze (belastingbetalende burgers) moeten we dan iedereen gratis snoepreisjes naar land van herkomst om te zien of ze daar niet beter wortels kunnen schieten.

een crimineel is iemand die te lui is om op een normale manier minder geld te verdienen. Als je het criminele leven dan wat moeilijker maakt dan (straffen hoger, gevangenen laten werken voor hun rechten etc.) dan zullen er al gauw een stuk meer mensen besluiten dat het het niet waar is (zeker die kleine crimineeltjes waar we het hier over hebben).

imo laten we volwassenen rechtspraak al gelden vanaf 14 jaar ofzo (zonder strafblad) ... als zo'n klein pikkie een week vast zit dan zal die wel tien keer nadenken voor hij weer een scooter jat
pi_25215564
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Overigens hulde, Mutant01, dat jij het aankaart. Van binnenuit moet de heropvoeding komen. Daar luisteren de mannetjes nog het beste naar en zoniet, dan isoleren ze zichzelf helemaal van de maatschappij.
dat zijn ze al.... volkomen nutteloos voor onze maatschappij, als je het juridish rond zou kunnen krijgen onmiddelijk het land uit.. besparen we op den duur miljarden mee en is beter voor het millieu
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 15:29:49 #63
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25215633
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:24 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

dat zijn ze al.... volkomen nutteloos voor onze maatschappij, als je het juridish rond zou kunnen krijgen onmiddelijk het land uit.. besparen we op den duur miljarden mee en is beter voor het millieu
mwoah, ik denk dat de marokkaanse criminelen eens moeten gaan beseffen dat er geen vrijstaten mogen bestaan in Nederland. Dat mag er van mij best in een aparte wet worden opgesteld, bij bevolkingsgroepen die dat nog niet helemaal snappen.
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 15:32:48 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25215672
jullie 2 hebben wel de tijd van je leven he nu Theo dood is, nu kun je lekker zeggen wat je denkt en denken wat je zegt ofzo

laat ook maar ik heb geen zin meer in deze discussie terwijl jullie er je bullshit doorheen zitten te spuien
pi_25215697
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

flauwe excusen heb ik geen boodschap aan

er zijn meer mensen met identiteitsproblemen maar lang niet allemaal zijn crimineel, als we dan eerlijk moeten zijn tegen al onze (belastingbetalende burgers) moeten we dan iedereen gratis snoepreisjes naar land van herkomst om te zien of ze daar niet beter wortels kunnen schieten.

een crimineel is iemand die te lui is om op een normale manier minder geld te verdienen. Als je het criminele leven dan wat moeilijker maakt dan (straffen hoger, gevangenen laten werken voor hun rechten etc.) dan zullen er al gauw een stuk meer mensen besluiten dat het het niet waar is (zeker die kleine crimineeltjes waar we het hier over hebben).

imo laten we volwassenen rechtspraak al gelden vanaf 14 jaar ofzo (zonder strafblad) ... als zo'n klein pikkie een week vast zit dan zal die wel tien keer nadenken voor hij weer een scooter jat
hardere straffen en pakkans vergroten zijn ook noodzakelijk denk ik, ben het daarmee wel eens.
Maar 'snoepreisjes'; laten we wel wezen, dit dienen geen snoepreisjes te zijn. Gewoon werkkamp waar het doel is: 1. straf; 2. recidivisme voorkomen door een verhoogd bewustzijn te bewerkstelligen rondom eigen identiteit.
Of dit uberhaupt werkt; ik heb geen idee, ik ben geen criminoloog, maar de gedachte vind ik wel interessant.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 15:36:51 #66
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25215730
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:32 schreef sp3c het volgende:
jullie 2 hebben wel de tijd van je leven he nu Theo dood is, nu kun je lekker zeggen wat je denkt en denken wat je zegt ofzo

laat ook maar ik heb geen zin meer in deze discussie terwijl jullie er je bullshit doorheen zitten te spuien
Als je mij adresseert, dan heb je het mis. Ik ben doodserieus.
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 15:39:23 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25215767
natuurlijk was het aan jouw geadresseert idioot en geen hond gelooft dat je ook maar de helft van je bullshit serieus meent op je kameraad na dan misschien
pi_25215821

roepen om zwaarder straffen is zooooo 1999 ..
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 15:44:18 #69
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25215825
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:39 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk was het aan jouw geadresseert idioot en geen hond gelooft dat je ook maar de helft van je bullshit serieus meent op je kameraad na dan misschien
Goed, ga nu eerst maar een cursus Nederlands volgen. Dat je mijn mening niet deelt is geheel vrij, maar waarom zou ik bullshit vertellen? Lees je je eigen teksten eigenlijk wel voordat je op Invoeren drukt?
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 15:47:15 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25215869
ik heb wel meer dingen te doen dan te zorgen dat mijn forumposts ABN zijn, als je er nix mee kunt dan kan het me verder geen ene fuck schelen schelen want echt serieus te nemen ben je niet.

meer dan een beetje als een klein kind tegen open staande deuren trappen in de hoop dat er mensen mee doen doe je niet
pi_25215940
Rot op met alle culturen, net zoals de Nederlandse...

Wat een onzin dat mensen zich ergens aan houden omdat het 'cultuur' is.
Je leeft een manier omdat je het prettig vind, niet omdat ht zo dient te zijn. Doe je dat niet dan doe je iets goed fout of ben je niet goed bij je hoofd.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 15:53:07 #72
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25215969
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:47 schreef sp3c het volgende:
ik heb wel meer dingen te doen dan te zorgen dat mijn forumposts ABN zijn, als je er nix mee kunt dan kan het me verder geen ene fuck schelen schelen want echt serieus te nemen ben je niet.

meer dan een beetje als een klein kind tegen open staande deuren trappen in de hoop dat er mensen mee doen doe je niet
Je ziet spoken, blauwhelm.
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:54:41 #73
115303 Tjeezer
Just legalize!
pi_25215998
even een vraagje?
Ik lees dat zo over dat verspreiden opzich een grappig idee.. maar dan,
waar wil je ze heen verspreiden?? zo groot in Nederland nu ook weer niet maargoed maakt niet uit verspreiden die handel.. maar dan,
Neem aan dat je alle marokkanen wilt verspreiden aangezien je de vervreemding en kliekjes wilt tegengaan..
laten er nou pakweg 300.000 marokkanen in nederland wonen (306.209 eind 2004, voor de cijferknapen Bron:Statline) dat betekent dus dat 1 op de 53 inwoners marokkaan is.. in een gemiddeld dorp wonen ongeveer 10.000 mensen dit betekend dat er dus in elk gemiddeld dorp 189 marokkanen komen te wonen... kortom dat aantal lijkt me genoeg voor een kliekje in de gemiddelde dorpen, laat staan de steden..... HELP!!! laat ze dan allemaal maar bij elkaar blijven daar in de randstad!

groetjes.. een bezorgd maar meedenkend gemiddeld-dorp bewoner

(als mn berekening niet klopt hoor ik het graag, ben niet bepaald statistisch ingesteld)
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 15:56:24 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25216031
wat ik zie is een redelijke discussie die verpest wordt door jouw, je kameraad en jullie enkele rit naar Marokko
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 16:00:19 #75
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25216094
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:56 schreef sp3c het volgende:
wat ik zie is een redelijke discussie die verpest wordt door jouw, je kameraad en jullie enkele rit naar Marokko
Ik ben serieus over die enkele rit, dat jij dat anders ziet is nog geen reden om zo ordinair te gaan doen. Jouw meningen zijn ook niet bepaald allerdaags te noemen, maar ik ga ze niet als bullshit afdoen.

Zo, nu weer ontopic, nu je weet dat ik er serieus over ben. Of ga je nu beweren dat ik het puur uit racistische overwegingen zou opschrijven? Dan heb je het mis, de mannetjes hebben een dubbele nationaliteit en het afnemen van een nationaliteit is een optie.
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 16:05:03 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25216152
ja ik denk wel dat je bullshit op puur rascistische overwegingen is gebaseerd ja
pi_25216160
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik ben serieus over die enkele rit, dat jij dat anders ziet is nog geen reden om zo ordinair te gaan doen. Jouw meningen zijn ook niet bepaald allerdaags te noemen, maar ik ga ze niet als bullshit afdoen.

Zo, nu weer ontopic, nu je weet dat ik er serieus over ben. Of ga je nu beweren dat ik het puur uit racistische overwegingen zou opschrijven? Dan heb je het mis, de mannetjes hebben een dubbele nationaliteit en het afnemen van een nationaliteit is een optie.
en even ter herinnering :

De Tweede Kamer is totaal niet te spreken over Nederlandse gemeenten die aan kersverse Turkse en Marokkaanse ouders namenlijsten overleggen van de autoriteiten van desbetreffende landen, waaruit een naam gekozen moet worden. Het gaat om ouders die de dubbele nationaliteit bezitten en die ook voor hun kind willen aanvragen. Turkije en Marokko erkennen de nieuwgeborene pas als hij of zij een naam heeft die voorkomt op de namenlijst. Onlangs werd deze situatie actueel toen een Marokkaanse vader zijn dochter Jihad wilde noemen, maar dat volgens de gemeente Amsterdam niet mocht omdat Marokko dat niet toestaat.

De gemeenten Den Haag en Amsterdam overleggen de namenlijsten aan de ouders die een baby komen aangeven. Als ze een naam kiezen die niet op die lijst voorkomt, bijvoorbeeld een puur Nederlandse voornaam, laat de gemeente de ouders een verklaring tekenen waarin staat dat ze zich bewust zijn van het feit dat de naam niet in het land van herkomst wordt erkend. Hierdoor verliezen die kinderen hun recht op een erfenis in die landen en mogen zij niet in het familieboekje staan.

er is nog wel wat te doen ..
pi_25216165
Ik ben blij dat Mutant zijn hersenspinsels op papier heeft gezet middels een bijdrage aan Fok.
Ondanks dat e.e.a. best wat voeten in aarde zal hebben en ik de linkse partijen niet voor zie stemmen zie ik er wel wat in eerlijk gezegd.
Als de jongeren meer en bredere informatie krijgen over ons en hun verleden, meer informatie over armoede en rijkdom, tegenstellingen tussen oud-jong, oost- west en religie-atheist kan dat misschien wel een doorbraak zijn in de huidige impasse.

Mutant ga zo door!
Yeah baby Yeah!
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 16:06:22 #79
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25216177
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:05 schreef sp3c het volgende:
ja ik denk wel dat je bullshit op puur rascistische overwegingen is gebaseerd ja
Nou, dan denk jij dat toch fijn. Sue me.
pi_25216226
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:05 schreef Elgigante het volgende:
... meer informatie over armoede en rijkdom, tegenstellingen tussen oud-jong,

sorry.. ff heel hard
pi_25216794
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 16:05 schreef Elgigante het volgende:
Ondanks dat e.e.a. best wat voeten in aarde zal hebben en ik de linkse partijen niet voor zie stemmen zie ik er wel wat in eerlijk gezegd.
Mwah, ik denk dat linkse partijen (en met name de SP) zeker wel wat kunnen met (enkele) van de punten die Mutant noemt. Ik zie eerder partijen als D66 en de VVD moeilijk gaan doen.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:22:18 #82
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25217011
En wie gaat dat allemaal weer betalen, al die 'educatieve' vakantietripjes naar het land van herkomst? En wie zegt dat het ook daadwerkelijk gaat helpen? En wie garandeert mij dat de gemiddelde kut-Marokkaan dergelijke tripjes niet louter zal gebruiken om zo'n achterlijke Berbergeit uit de bergen te trekken en naar Nederland te halen ?

Nee, dank je de koekoek . Ik voel liever voor definitieve, onomkeerbare uitzetting van dergelijke types. Ten eerste garandeer je daarmee dat je in de toekomst zo min mogelijk last van ze zult hebben (mits de controle aan de grens scherp genoeg is, dat is een volgend puntje). En daarnaast gaat er een sterk signaal vanuit: 'niet meer doen jongens, want anders...'.

En bovenal is het vele malen goedkoper: één enkeltje Marokko met Air Bèrbèr is vele malen goedkoper dan enkele retourtjes met de KLM .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Moderator woensdag 23 februari 2005 @ 17:30:07 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25217121
waarom zou Marokko die idioten in vredesnaam binnenlaten, wat moeten ze met Nederlandse criminelen???
Die weigeren na anderhalve dag gewoon zitplaatsen te verschaffen aan jouw 'air berber' en laten geen Nederlandse toestellen meer landen (komt toch alleen maar rotzooi uit) en dan nog zolang ze niet in Marokko zijn veroordeeld zijn ze gewoon vrij om te gaan en staan waar ze willen ... die gaan en staan dus op een vliegtuig naar Belgie en wandelen gewoon Nederland weer binnen

nee geweeeeeeeldige optie, daar heb je vast flink over na moeten denken
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 17:32:11 #84
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25217153
Marokko was maar wat blij toen ze wat mensen uit het rifgebergte kon dumpen in o.a. Nederland. Waarom zou je niet af en toe eens wat teruggeven, omdat blijkt dat de aarding niet werkt? De dubbele nationaliteit laat die optie toe, use it wisely!
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:42:12 #85
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25217285
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:30 schreef sp3c het volgende:
waarom zou Marokko die idioten in vredesnaam binnenlaten, wat moeten ze met Nederlandse criminelen???
Die weigeren na anderhalve dag gewoon zitplaatsen te verschaffen aan jouw 'air berber' en laten geen Nederlandse toestellen meer landen (komt toch alleen maar rotzooi uit) en dan nog zolang ze niet in Marokko zijn veroordeeld zijn ze gewoon vrij om te gaan en staan waar ze willen ... die gaan en staan dus op een vliegtuig naar Belgie en wandelen gewoon Nederland weer binnen

nee geweeeeeeeldige optie, daar heb je vast flink over na moeten denken
Het interesseert me geen hol wat Marokko ervan vindt. Ze zijn immers zelf zo dom geweest om dat tuig ongevraagd van een Marokkaanse nationaliteit te voorzien. Joost mag overigens weten waarom, maar daar kunnen we nu mooi gebruik van maken .

Het lijkt me niet dat Marokko ooit zover gaat de eigen burgers de toegang te ontzeggen. De enige mogelijkheid is dan dat men de Marokkaanse nationaliteiten van dit tuig weer intrekt. Maar dat zou Nederland zelf ook graag willen en is tot nu toe onbespreekbaar gebleken. De Marokkaanse regering wil daar simpelweg niet aan.

Echter, we kunnen altijd nog overgaan tot executie van de kut-Marokkanen. Dan heeft niemand er meer last van. Bovendien is een kogel niet zo duur, en een strop nog goedkoper.
pi_25217367
Wij allochtonen, en vooral Marokkaanse jongeren moeten zich geen gevoel aan laten praten door mensen dat we minder zijn. Juist tussen twee culturen leven zou ons ook grote voordelen moeten opleveren, zolang je maar weet wie je bent en je geschiedenis kent.

En daar zie ik dus vooral verschil tussen bijv. Turkse jongeren en Marokkaanse, terwijl de Turkse jongeren zich heel bewust zijn van hun (Turkse) identiteit en meer weten over hun geschiedenis komen veel Marokkaanse jongeren niet verder dan de zomer in Marokko door te brengen.

Daarom is dat belangrijkste punt van Mutant erg sterk, eigen geschiedenis kennen, weten waar je voor staat, wie je bent..sta je veel sterker in je schoenen.

Ja en spreiding is altijd beste voor integratie, maar daar is het nu telaat voor dus dat houdt op, en van dat project is goed bedoeld maar lukt denk ik toch niet. En ik zie het ook niet snel werken, wanneer men eenmaal terug is vergeet je toch hoe goed je het hebt.
X
pi_25217404
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het interesseert me geen hol wat Marokko ervan vindt. Ze zijn immers zelf zo dom geweest om dat tuig ongevraagd van een Marokkaanse nationaliteit te voorzien. Joost mag overigens weten waarom, maar daar kunnen we nu mooi gebruik van maken .

Het lijkt me niet dat Marokko ooit zover gaat de eigen burgers de toegang te ontzeggen.
Ja, ik denk ook dat Marokko staat de springen om een strafkolonie van Nederland te worden
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:51:38 #88
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_25217438
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:14 schreef MrX1982 het volgende:

Je zou de ouders en de kinderen in een (her)opvoedingskamp moeten plaatsen en ze leren hoe wij in Nederland omgaan met elkaar dit in combinatie met het idee van Mutant01. Dan komt wellicht in de toekomst toch nog alles goed.
Goed idee, maar dan wel de rekening sturen naar koning Hassan. Laat ie ook maar eens iets bijdragen aan de kosten die zijn onderdanen hier teweegbrengen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_25217506
In hoeverre is het nog zijn onderdaan?

Als de jongen hier is geboren, hier is opgegroeid, hier heeft gevoetbald bij de lokale voetbalclub, hier zijn eerste vriendinnetje had in 2havo, hier uitging naar lokale discotheek toen die 16 was.

Alleen een andere naam heeft dan Fritz of Donovan van zijn leeftijd, of ander kleurtje, voor rest niets. Owja hij gaat toevallig elke zomer naar Marokko ipv hele kuddes naar Blanes of Costa Brava.

Bullshit dus
X
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 17:56:48 #90
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25217526
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:47 schreef Alulu het volgende:
Wij allochtonen, en vooral Marokkaanse jongeren moeten zich geen gevoel aan laten praten door mensen dat we minder zijn. Juist tussen twee culturen leven zou ons ook grote voordelen moeten opleveren, zolang je maar weet wie je bent en je geschiedenis kent.

En daar zie ik dus vooral verschil tussen bijv. Turkse jongeren en Marokkaanse, terwijl de Turkse jongeren zich heel bewust zijn van hun (Turkse) identiteit en meer weten over hun geschiedenis komen veel Marokkaanse jongeren niet verder dan de zomer in Marokko door te brengen.

Daarom is dat belangrijkste punt van Mutant erg sterk, eigen geschiedenis kennen, weten waar je voor staat, wie je bent..sta je veel sterker in je schoenen.

Ja en spreiding is altijd beste voor integratie, maar daar is het nu telaat voor dus dat houdt op, en van dat project is goed bedoeld maar lukt denk ik toch niet. En ik zie het ook niet snel werken, wanneer men eenmaal terug is vergeet je toch hoe goed je het hebt.
Kom op zeg, die crimineeltjes gaan echt niet zo diep hoor. Ze zijn ontspoord door elkaar op te fokken en gooien het nu over de boeg dat ze verstoten zijn. Gaat er bij mij niet in. Kijk naar Mutant01, die doet het toch goed? Het is maar welke keuze je maakt en wie je "vrienden" zijn.
pi_25217544
quote:
, het beste van 2 culturen meekrijgen maakt je alleen maar sterker en beter. Zoals het nu gaat zwemmen de meeste echter tussen 2 culturen in en krijgen eigenlijk maar gedeeltes mee van beide, en vaak niet echt de beste gedeeltes. Maar:
quote:

Inderdaad, terwijl Marokko een geweldig land is met een zeer rijke cultuur. En met grote steden waar Nederland eigenlijk eens goed naar zou moeten kijken. En ook een land met een redelijk geslaagde multiculturele samenleving.....dingen die autochtone Nederlanders niet weten, maar Marokaanse jeugd eigenlijk ook haast niet
quote:
Mwah, 't is nooit te laat. Maar als we er aan beginnen dan moet het ook goed doordacht en grondig. Half werk zal de problemen alleen verergeren.
  woensdag 23 februari 2005 @ 18:00:24 #92
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25217594
quote:

Tukse jongeren zijn top .

Dat zal wel door bepaalde ontwikkelingen in het land van herkomst komen. Het is nu eenmaal een feit dat Turkije als staat veel malen moderner is dan Marokko. En het feit dat veel Marokkanen uit het achterlijkste deel van Marokko afkomstig zijn, helpt ook niet echt .
  woensdag 23 februari 2005 @ 18:02:31 #93
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25217633
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, ik denk ook dat Marokko staat de springen om een strafkolonie van Nederland te worden
Moet jij eens opletten hoe de internationale gemeenschap gaat reageren als Marokko de eigen onderdanen de toegang ontzegd.
pi_25217692
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Moet jij eens opletten hoe de internationale gemeenschap gaat reageren als Marokko de eigen onderdanen de toegang ontzegd.
Moet jij eens opletten hoe de internationale gemeenschap gaat reageren als Nederland de eigen onderdanen gaat deporteren.
  woensdag 23 februari 2005 @ 18:11:01 #95
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25217759
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Moet jij eens opletten hoe de internationale gemeenschap gaat reageren als Nederland de eigen onderdanen gaat deporteren.
Welke onderdanen

Als je dat tuig de Nederlandse nationaliteit afneemt zijn het echt geen 'onderdanen' van Bea meer . En dat kan heel gemakkelijk: Nederlandse Marokkanen geven immers zelf aan zich allereerst 'Marokkaan' te voelen en dan pas 'Nederlander'. De Nederlandse fungeert dus als tweede nationaliteit, en is dus vrij gemakkelijk weer af te nemen.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 18:15:50 #96
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25217833
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Doordat jij nu heel bewust het woord deporteren gebruikt, zou je kunnen gaan denken dat het hier om zeer onschuldige arme mensen gaat. Handig bedacht, maar niemand die in die kolder trapt. Iemand met twee nationaliteiten kan 2 kanten op, dat is niet deporteren, maar uitzetten/teruggeven.
pi_25217893
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Goed idee, maar dan wel de rekening sturen naar koning Hassan. Laat ie ook maar eens iets bijdragen aan de kosten die zijn onderdanen hier teweegbrengen.
Ik denk niet dat je een rekening kan sturen naar de koning van Marokko. Hij zou tenslotte kunnen zeggen dat ze een product zijn van de Nederlandse samenleving. Ik denk dat je beter de ouders financieel aansprekelijk kan stellen voor het (her)opvoeden van hun kinderen. Zij zijn tenslotte wel aansprakelijk voor het falen van de opvoeding.
pi_25217900
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Welke onderdanen

Als je dat tuig de Nederlandse nationaliteit afneemt zijn het echt geen 'onderdanen' van Bea meer . En dat kan heel gemakkelijk: Nederlandse Marokkanen geven immers zelf aan zich allereerst 'Marokkaan' te voelen en dan pas 'Nederlander'. De Nederlandse fungeert dus als tweede nationaliteit, en is dus vrij gemakkelijk weer af te nemen.
Ow ja, en dat is ook zo'n heerlijk realistische optie dat die ingevoerd gaat worden

Weet je wat we ook kunnen doen, één van de waddeneilanden statenloos verklaren. Daar een grote gevangenis bouwen en daar alle Marokanen zonder enige vorm van proces in vast houden op verdenking van het kutmarokkaan zijn en ze vervolgens jarenlang vasthouden en god mag weten wat met ze doen.......
pi_25217930
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Doordat jij nu heel bewust het woord deporteren gebruikt, zou je kunnen gaan denken dat het hier om zeer onschuldige arme mensen gaat. Handig bedacht, maar niemand die in die kolder trapt. Iemand met twee nationaliteiten kan 2 kanten op, dat is niet deporteren, maar uitzetten/teruggeven.
Als je even terugbladert naar het begin van dit topic dan zul je lezen dat ik niet begonnen ben met dit deporteren te noemen en zelfs een kritische noot heb gezet bij het gebruik van dit woord.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 18:38:07 #100
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25218189
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als je even terugbladert naar het begin van dit topic dan zul je lezen dat ik niet begonnen ben met dit deporteren te noemen en zelfs een kritische noot heb gezet bij het gebruik van dit woord.
Dan is het toch goed?
pi_25218254
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dan is het toch goed?
Wat is goed? Dat jij zegt dat ik onzin uitkraam terwijl dat niet zo is?
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 18:49:40 #102
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25218346
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat is goed? Dat jij zegt dat ik onzin uitkraam terwijl dat niet zo is?
Het waren jouw woorden en dat heb je nu genuanceerd. Prima toch.
Keep up the good work!
pi_25218421
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het waren jouw woorden en dat heb je nu genuanceerd. Prima toch.
Keep up the good work!

Waar ik heb ik het genuanceerd?
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 18:57:36 #104
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25218486
Zeg, ik ben je moeder niet. Reageer liever op mijn reaktie die ik gaf op je deportatie-truc.
pi_25218685
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zeg, ik ben je moeder niet. Reageer liever op mijn reaktie die ik gaf op je deportatie-truc.
Voor de duidelijkheid: we waren het er allemaal over eens dat we het woord deporteren gingen gebruiken voor het uitzetten van criminele Marokkanen naar Marokko, eventueel technisch gerealiseert door de Nederlandse nationaliteit te ontnemen. Wat is er dan een truuk aan als ik 't gebruik volgens de betekenis die we er allemaal aan geven?

Ik zei dat de internationale gemeenschap deporteren waarschijnlijk geen goed idee zal vinden. Deporteren in de bovenstaande betekenis dus. Wat is de truuk? Alles staat er precies zoals ik bedoel en zoals we afgesproken hadden het te interpreteren.

Dat jij je niet inleest voordat je mee gaat discuseren zegt vooral iets over jou......en niet echt iets positiefs.....
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 19:13:36 #106
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25218748
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 19:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: we waren het er allemaal over eens dat we het woord deporteren gingen gebruiken voor het uitzetten van criminele Marokkanen naar Marokko, eventueel technisch gerealiseert door de Nederlandse nationaliteit te ontnemen. Wat is er dan een truuk aan als ik 't gebruik volgens de betekenis die we er allemaal aan geven?

Ik zei dat de internationale gemeenschap deporteren waarschijnlijk geen goed idee zal vinden. Deporteren in de bovenstaande betekenis dus. Wat is de truuk? Alles staat er precies zoals ik bedoel en zoals we afgesproken hadden het te interpreteren.

Dat jij je niet inleest voordat je mee gaat discuseren zegt vooral iets over jou......en niet echt iets positiefs.....
Voor de duidelijkheid, waar zie jij mij instemmen met het gebruik van het woord deporteren?
pi_25218867
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 19:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, waar zie jij mij instemmen met het gebruik van het woord deporteren?

't Boeit niet of jij 't er mee eens bent. Als je niet helemaal debiel bent dan had je kunnen weten in welke betekenis het wordt gebruikt en dus is er niets geen truuk gebruikt waar jij mij van beschuldigt.

Zoals ik al zei vind ik 't ook niet echt een goed gekozen woord, maar ja dat is een ander discussie en niet degene die jij met mij aanging. Kijk we weten hier allemaal wat er bedoelt wordt, dat 't woord verkeerd is dat is nu niet aan de orde, kijk 't woord zeebeving is ook een stom gekozen woord, maar iedereen weet wat er mee bedoelt word.

Een beetje raar om mij te beschuldigen van punt A. en als dat niet waar blijkt te zijn net doen of je me beschuldigde van punt B. zodat het toch lijkt alsof je gelijk hebt
pi_25218869
Klinkt als een aardig creatieve oplossing Mutant!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 19:26:42 #109
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25218952
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 19:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

't Boeit niet of jij 't er mee eens bent. Als je niet helemaal debiel bent dan had je kunnen weten in welke betekenis het wordt gebruikt en dus is er niets geen truuk gebruikt waar jij mij van beschuldigt.

Zoals ik al zei vind ik 't ook niet echt een goed gekozen woord, maar ja dat is een ander discussie en niet degene die jij met mij aanging. Kijk we weten hier allemaal wat er bedoelt wordt, dat 't woord verkeerd is dat is nu niet aan de orde, kijk 't woord zeebeving is ook een stom gekozen woord, maar iedereen weet wat er mee bedoelt word.

Een beetje raar om mij te beschuldigen van punt A. en als dat niet waar blijkt te zijn net doen of je me beschuldigde van punt B. zodat het toch lijkt alsof je gelijk hebt
Goed, je kunt het dus niet aanwijzen. Het is er namelijk ook niet, je leeft in je droomwereld. Snurk rustig verder, aap.
pi_25218998
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 19:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Goed, je kunt het dus niet aanwijzen. Het is er namelijk ook niet, je leeft in je droomwereld. Snurk rustig verder, aap.
Lezen ben je niet zo goed in he? Ik ben er klaar meer en ga weer ontopic verder, als je wil mag jij het laatste woord hebben
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 19:33:28 #111
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25219076
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 19:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Lezen ben je niet zo goed in he? Ik ben er klaar meer en ga weer eindelijk eens ontopic verder, als je wil mag jij het laatste woord hebben
  woensdag 23 februari 2005 @ 19:55:48 #112
115337 PJ_O_Rourke
Republican Party Reptile
pi_25219450
Mooi creatief maar toch wringt er iets. En dat is dat raddraaiers gewoon gestraft moeten worden. En dat het niet meer dan normaal is om buitenlanders die zich niet kunnen gedragen terug te sturen. Dit geldt ook voor mensen met een dubbele nationaliteit, die zich toch meer buitenlander voelen.
To grasp the true meaning of socialism, imagine a world where everything is designed by the post office, even the sleaze.
pi_25228570
Ik vind het idee van Mutant01 niet eens zo heel gek, maar ik vraag me anderzijds ook wel weer af waarom er zo fors zou moeten worden geïnvesteerd in mensen die niet bereid zijn om zich aan onze wetten aan te passen. Nederland zou flinke kosten gaan maken, terwijl het geleverde werk van de criminelen (ALS ze dat al leveren) alleen in Marokko zichtbaar is.

Afgezien van nationaliteiten ben ik sowieso niet zo'n voorstander van enorme investeringen om criminelen op het rechte pad te krijgen. Ik zou liever geld investeren in mensen die WEL bereid zijn om zichzelf te ontwikkelen binnen de kaders van onze wetten, of in hulpbehoevenden die zorg nodig hebben. Criminelen, ongeacht nationaliteit, mogen wat mij betreft gewoon wat langer achter de tralies. Tja, dat kost wat, maar het schept ook weer wat werkgelegenheid in het gevangeniswezen. Verder kunnen de kosten worden bestreden door een versobering van de leefomstandigheden in gevangenissen. Eventueel zou je daar voor de genoemde Marokkanen prima een voorlichtingsfilm kunnen draaien over de cultuur in Marokko.
  donderdag 24 februari 2005 @ 10:38:34 #114
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_25229368
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je een rekening kan sturen naar de koning van Marokko. Hij zou tenslotte kunnen zeggen dat ze een product zijn van de Nederlandse samenleving. Ik denk dat je beter de ouders financieel aansprekelijk kan stellen voor het (her)opvoeden van hun kinderen. Zij zijn tenslotte wel aansprakelijk voor het falen van de opvoeding.
Allemaal mooi en aardig, maar waarom laat hij al die 'producten van de Nederlandse samenleving' dan wel verplicht de Marokkaanse nationaliteit aannemen, om zich vervolgens als Pontius Pilatus te gedragen? Neem dan ook die verantwoordelijkheid, òf stop met die verplichte nationaliteit.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_25229559
Het 'idee 'is overigens beslist niet nieuw, sterker, het is een aantal jaren geleden op een fiasco uitgelopen.
Want natuurlijk moest er een stichting, kompleet met Marokkaans bestuur eea gaan regelen en 'onze jongens 'daar tegen idioot hoge kosten gaan begeleiden..

U begrijpt het al... nooit meer iets van gehoord.
Zal is gaan spitten want kan het 123 niet vinden.
  donderdag 24 februari 2005 @ 11:02:42 #116
115441 VijfdeColonne
anti-Islam == extreem-rechts
pi_25229647
De oplossing voor het probleem met de marokkaanse jeugd, ligt bij hun ouders. Zolang de ouders de mentaliteit behouden dat zij enkel tot aan de voordeur verantwoordelijk zijn voor hun jongens, zal dit probleem niet opgelost worden. Het moet niet zo zijn dat de politie en de scholen de opvoeding overnemen van de ouders. Deze houding is namelijk zeer onislamitsch en is een cultuurverschijnsel welke op een correcte manier dient te worden uitgebannen.
Wat hebben het nazisme en het communisme met elkaar gemeen? Ze hebben beide het darwinisme als basis van de ideologie. Meer dan 90% van alle miljoenen doden van de afgelopen 150 jaar, zijn het resultaat van deze extremistisch atheistische stromingen.
  donderdag 24 februari 2005 @ 11:56:11 #117
3542 Gia
User under construction
pi_25230366
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:55 schreef Alulu het volgende:
In hoeverre is het nog zijn onderdaan?

Als de jongen hier is geboren, hier is opgegroeid, hier heeft gevoetbald bij de lokale voetbalclub, hier zijn eerste vriendinnetje had in 2havo, hier uitging naar lokale discotheek toen die 16 was.

Alleen een andere naam heeft dan Fritz of Donovan van zijn leeftijd, of ander kleurtje, voor rest niets. Owja hij gaat toevallig elke zomer naar Marokko ipv hele kuddes naar Blanes of Costa Brava.

Bullshit dus
Vraag eens welke nationaliteit hij zou willen houden, als hij moet kiezen.
pi_25232414
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 11:02 schreef VijfdeColonne het volgende:
De oplossing voor het probleem met de marokkaanse jeugd, ligt bij hun ouders. Zolang de ouders de mentaliteit behouden dat zij enkel tot aan de voordeur verantwoordelijk zijn voor hun jongens, zal dit probleem niet opgelost worden. Het moet niet zo zijn dat de politie en de scholen de opvoeding overnemen van de ouders. Deze houding is namelijk zeer onislamitsch en is een cultuurverschijnsel welke op een correcte manier dient te worden uitgebannen.
KLONE ALERT..

De ouders zijn (tot een bepaalde leeftijd) verantwoordelijk.. en laat ze dat maar voelen... betalen dus voor iedere schade die hun kroost aanricht.
En natuurlijk geen uitkeringen meer.. ik hoorde vorige week dat een flink aantal Marokkanen helemaal geen sollicitatieplicht meer heeft, in Dordrecht bv hebben ze zelfs een apart loket voor 'moeilijke 'gevallen.
Die behoeven niet met hun bankafschriftjes of de laatste sollicitaties bij zo'n geitenwollen gestapo figuur langs te komen, die krijgen hun geld toch wel.

Het begint te werken, gewoon overal tegen aanschoppen en je wordt vanzelf beloond met een eigen clubhuis en snoepreisjes en natuurlijk een uitkering.. helemaal gratizzz
pi_25298397
VOORBURG - Het aantal Nederlanders van Marokkaanse afkomst zonder baan blijft sterk stijgen, terwijl de werkloosheid onder andere groepen niet-westerse allochtonen afzwakt. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek

Daar waar de werkloosheid onder Turken, Antillianen en Arubanen iets daalde, groeide de groep Marokkanen zonder werk vorig jaar van 17 procent naar meer dan 22 procent. Ook bij Surinamers was sprake van een stijging, maar de werkloosheid onder hen ligt met bijna 12 procent een stuk lager.

CBS-onderzoeker M. Vergeer spreekt van een 'zorgelijke ontwikkeling' voor allochtonen op de arbeidsmarkt en dan in het bijzonder voor Marokkanen. Hij wijst erop dat het CBS alleen die werkzoekenden meetelt, die actief op zoek zijn naar betaald werk. 'We hebben hier dus over mensen die niet alleen ergens ingeschreven staan, maar direct beschikbaar zijn om aan de slag te gaan.'
bron:volkskrant

Dat ga je krijgen als je word uitgekotst in je eigen land en het bedrijfsleven je niet moet als 'collega'.. ga daar maar eens diep over nadenken.
  maandag 28 februari 2005 @ 13:55:56 #120
3542 Gia
User under construction
pi_25298473
Heb dat bericht ook gehoord. En dan geeft men de schuld aan het feit dat moslims worden geweigerd voor werk. Turken zijn over het algemeen ook Moslim en die worden niet geweigerd?
Dan ligt het dus niet aan het geloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')