Ik vind dat geen oplossingen, die Marokkanen weten zelf heel goed dat ze fout bezig zijn, dat hoef je hun door snoepreisjes niet duidelijk te maken. Spreiding heeft ook weinig nut want dan gaan ze vanzelf weer naar elkaar toe in moskeeen en koffiehuizen e.d. Als ze zich na alle kansen die ze krijgen niet weten te gedragen is het einde oefening en terug naar land van herkomst. Simpel doch efficient.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Daarom presenteer ik hier dan ook een aantal mogelijke oplossingen.
Wat lul je nou? Marokkanen die hier wonen en al helemaal degenen die hier geboren zijn kun je helemaal niet zomaar even naar Marokko sturen. Dat soort praatjes worden toch nooit doorgevoerd.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:48 schreef Hayek het volgende:
[..]
Ik vind dat geen oplossingen, die Marokkanen weten zelf heel goed dat ze fout bezig zijn, dat hoef je hun door snoepreisjes niet duidelijk te maken. Spreiding heeft ook weinig nut want dan gaan ze vanzelf weer naar elkaar toe in moskeeen en koffiehuizen e.d. Als ze zich na alle kansen die ze krijgen niet weten te gedragen is het einde oefening en terug naar land van herkomst. Simpel doch efficient.
Simpele redenatie is dat zeg, spreiding wil idd niet zeggen dat ze totaal niet bij elkaar samen mogen zijn. Maar doormiddel van spreiding reduceer je de tijd die allochtonen met ELKAAR doorbrengen behoorlijk, en verleng je de tijd die allochtonen met autochtonen doorkomen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:48 schreef Hayek het volgende:
[..]
Ik vind dat geen oplossingen, die Marokkanen weten zelf heel goed dat ze fout bezig zijn, dat hoef je hun door snoepreisjes niet duidelijk te maken. Spreiding heeft ook weinig nut want dan gaan ze vanzelf weer naar elkaar toe in moskeeen en koffiehuizen e.d. Als ze zich na alle kansen die ze krijgen niet weten te gedragen is het einde oefening en terug naar land van herkomst. Simpel doch efficient.
Wie heeft het over snoepreisjes?quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:48 schreef Hayek het volgende:
[..]
Omda'k van je houquote:Op woensdag 23 februari 2005 13:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom word ik in de openingspost genoemd?
Het kan wel, ze hebben namelijk nog een Marokkaans paspoort (en waarschijnlijk voelen ze zich meer Marokkaan dan Nederlander). Dat het niet wordt doorgevoerd zegt niets over of het al dan niet effectief is.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:51 schreef Posdnous het volgende:
Wat lul je nou? Marokkanen die hier wonen en al helemaal degenen die hier geboren zijn kun je helemaal niet zomaar even naar Marokko sturen. Dat soort praatjes worden toch nooit doorgevoerd.
Dat zijn geen oplossingen, dat zijn ideeen waarvan er al talloze zijn geprobeerd. Het enige wat werkt bij die relmarokkanen is repressie, zo doen ze het ook in Marokko.quote:Dus hou je liever bij oplossingen die WEL daadwerkelijk constructief kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld die in de OP.
Laat het nu zo zijn dat Marokko zwaar beinvloed is door de westerse cultuur en zo dus een apart land is in de arabische wereld.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:00 schreef Hayek het volgende:
[..]
Culturen kunnen prima intergreren zolang de basis normen/waarden hetzelfde zijn. DIt is niet het geval bij de europese seculiere/christelijke cultuur en de islamitische cultuur.
Dat klopt, maar toch is de cultuur zoveel anders dat Marokkanen niet makkelijk intergreren. Je hoort eigenlijk nooit over problemen met Italianen, Grieken, Chinezen of andere groepen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
Laat het nu zo zijn dat Marokko zwaar beinvloed is door de westerse cultuur en zo dus een apart land is in de arabische wereld.
Het probleem is echter dat gemiddeld genomen de allochtonen NIET zelf kunnen bepalen waar ze wonen gezien hun financiele situatie. Gevolg is dat ze allemaal gaan samenkluiten zonder dat ze het feitelijk zouden willen. Doormiddel van spreiding, verplicht, zal je voorkomen (juist) dat ze naar elkaar toe trekken. Dat mag dan gewoon niet. Of je stelt een regel in dat ze maar max een keer in de 10 jaar mogen verhuizen (uitzonderingen daargelaten). Spreiding zorgt niet voor uitzaaiing van de problemen (als je er vroeg bij bent). Je moet er dus voor zorgen dat die kinderen die de mensen krijgen tussen de NL-ers opgroeien. Dan voorkom je het probleem en zaai je het niet uit.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb al eens in het POL-stamcafé gezegd dat ik vind dat iedereen moet kunnen wonen waar die wil, mits die het kan financieren uit eigen inkomsten. Ik snap dat verhaal van verplichte spreiding dan ook niet, alsof men nu verplicht bij elkaar gezet wordt. Dat is gewoon niet zo. Mensen trekken toch weer naar elkaar toe, ook al wonen ze temidden van een andere bevolkingsgroep. Spreiding leidt verder tot uitzaaiing van eventuele problemen. Mensen die er zelf voor kiezen om zich te "mengen" lijken mij al uit zichzelf openstaan voor anderen.
Nee, die is eigenlijk helemaal niet zo anders. Vandaar ook mijn tweede oplossing die ik aandroeg. De Marokkanen moeten door hebben dat ook hun EIGEN cultuur in hun Thuisland is veranderd (zoals dus dat hoofddoekjes eerder uitzondering dan regel is etc etc). Chinezen en Italianen hebben zo hun eigen problemen, en zijn een veel kleinere groep dan de Marokkanen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:08 schreef Hayek het volgende:
[..]
Dat klopt, maar toch is de cultuur zoveel anders dat Marokkanen niet makkelijk intergreren. Je hoort eigenlijk nooit over problemen met Italianen, Grieken, Chinezen of andere groepen.
Cultuur en bestuur zijn twee verschillende zaken.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:04 schreef Hayek het volgende:
[..]
Omdat wij scheiding van kerk en staat hebben ...
In Nederland geldt dat, maar kom je wel eens in andere Europese landen? Ik durf met een zekere stelligheid te beweren dat religie in een heel groot deel van Europa een zeer grote invloed heeft op ons dagelijks leven. Je praat poep beste Hayek.quote:... en omdat religie gemiddeld genomen geen grote invloed heeft in ons dagelijks leven.
Nee, daar ben jij het wel mee eens. Niet iedereen. Het ene discrimineren mag, maar het andere niet? Wat voor dubbele maatstaf gebruik jij? Als een Nederlander in Thailand drugssmokkelt, wordt hij daar berecht en niet in Nederland.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:06 schreef Hayek het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar is iedereen het wel over eens.
Dan moeten ze van de Islam afstappen, en dat is wel het laatste wat ze doen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, die is eigenlijk helemaal niet zo anders. Vandaar ook mijn tweede oplossing die ik aandroeg. De Marokkanen moeten door hebben dat ook hun EIGEN cultuur in hun Thuisland is veranderd (zoals dus dat hoofddoekjes eerder uitzondering dan regel is etc etc).
Die groepen zijn groot genoeg om voor erg veel problemen te zorgen, toch hoor je er nooit iets over.quote:Chinezen en Italianen hebben zo hun eigen problemen, en zijn een veel kleinere groep dan de Marokkanen.
Waarom zouden ze van de Islam moeten afstappen? De Marokkanen in Marokko zijn toch ook gewoon moslims? Net als de Turken in Turkije?quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:13 schreef Hayek het volgende:
[..]
Dan moeten ze van de Islam afstappen, en dat is wel het laatste wat ze doen.
[..]
De problemen met de Chinezen zijn bekend bij de politie. Ze zijn betrokken bij georganiseerde misdaad, Marokkanen meer bij straatcriminaliteit waar ook de gewone man last van heeft. Maar hier hebben we het nu niet over.quote:Die groepen zijn groot genoeg om voor erg veel problemen te zorgen, toch hoor je er nooit iets over.
Ik ben tegen een gesubsidieerde spreiding, zeker als de uitwerking daarvan niet eens helder is. Er zijn ook autochtonen die niet in een andere wijk kunnen wonen door geldproblemen, die kruipen dus ook allemaal naar hun eigen wijk?quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat gemiddeld genomen de allochtonen NIET zelf kunnen bepalen waar ze wonen gezien hun financiele situatie. Gevolg is dat ze allemaal gaan samenkluiten zonder dat ze het feitelijk zouden willen. Doormiddel van spreiding, verplicht, zal je voorkomen (juist) dat ze naar elkaar toe trekken. Dat mag dan gewoon niet. Of je stelt een regel in dat ze maar max een keer in de 10 jaar mogen verhuizen (uitzonderingen daargelaten). Spreiding zorgt niet voor uitzaaiing van de problemen (als je er vroeg bij bent). Je moet er dus voor zorgen dat die kinderen die de mensen krijgen tussen de NL-ers opgroeien. Dan voorkom je het probleem en zaai je het niet uit.
Helemaal waarquote:Op woensdag 23 februari 2005 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
-knip-
Nee, je moet het natuurlijk wel over het algemeen zien he. Allochtonen hebben over het algemeen een lager opleidingsniveau en dus een lager inkomen..je hebt op een gegeven moment dus wijken waar alleen maar laaggeschoolde mensen zitten. Binnen die wijken is er ook nog een samenklontering van mensen van dezelfde afkomst. (Je kan het zien in Amerika, dat is een goed voorbeeld van hoe de wijken in elkaar steken). Die samenklontering is te voorkomen door goedkopere huizen (die ze uiteraard ZELF moeten financieren) in wat blankere of zoals jij het noemt, wat "rijkere" wijken te zoeken. Er hoeft geen "subsidie" aan te pas te komen, wat je wel moet doen, is bepaalde gezinnen dan dus voorrang geven op een bepaald huis.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik ben tegen een gesubsidieerde spreiding, zeker als de uitwerking daarvan niet eens helder is. Er zijn ook autochtonen die niet in een andere wijk kunnen wonen door geldproblemen, die kruipen dus ook allemaal naar hun eigen wijk?Hoe kan dat als ze geen geld hebben, dan komen ze dus elkaar weer tegen en is er dus spreiding?!
Ik denk dat jij bedoelt dat mensen zonder geld in een duurdere wijk moeten kunnen wonen.
Ik zie daar geen heil in, "rijkere" wijken verpauperen dan doordat mensen die wijk ontvluchten. Ik ben tegen overheidsbemoeienis en voorrang verlenen aan bepaalde gezinnen (de "positieve" discriminatie) vind ik een slecht idee en zal alleen weer tot onrust en onvrede leiden. Ik zie nog steeds meer heil in opwaardering van wijken, waardoor mensen zich ook meer verantwoordelijk gaan voelen voor hun "bezit". Verder dient een crimineel gewoon als iedere crimineel behandeld te worden.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, je moet het natuurlijk wel over het algemeen zien he. Allochtonen hebben over het algemeen een lager opleidingsniveau en dus een lager inkomen..je hebt op een gegeven moment dus wijken waar alleen maar laaggeschoolde mensen zitten. Binnen die wijken is er ook nog een samenklontering van mensen van dezelfde afkomst. (Je kan het zien in Amerika, dat is een goed voorbeeld van hoe de wijken in elkaar steken). Die samenklontering is te voorkomen door goedkopere huizen (die ze uiteraard ZELF moeten financieren) in wat blankere of zoals jij het noemt, wat "rijkere" wijken te zoeken. Er hoeft geen "subsidie" aan te pas te komen, wat je wel moet doen, is bepaalde gezinnen dan dus voorrang geven op een bepaald huis.
Lijkt me wel ok, maar los daarvan; gaat het niet ten koste van Marokkaanse arbeiders daar?quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:19 schreef Mutant01 het volgende:
Indien (we nemen in dit voorbeeld alleen marokkanen) een Marokkaan na 2 of 3 keer in de cel te hebben gezeten voor bepaalde vergrijpen, of dat nu het stelen van een autoradio is, of het beroven van een oma is, tekenen zijn dat de betreffende marokkaan zijn leven niet beterd moet hij met zijn criminele maatjes uitgestuurd worden naar Marokko. Nee, niet om daar te blijven wonen (helaas aahikwordgek), maar om daar naar arme wijken gestuurd te worden om daar mee te helpen aan de opbouw van goedkope huizen, infrastructuur en overige projecten.
eenschquote:Nog een oplossing om jongere Marokkanen die nog niet zeker zijn van hun identiteit, op het rechte pad te houden is hen bewust maken van de culturele voortgang van hun "vaderland".
gedwongen spreiding vind ik even slecht als gedwongen 'apartheid', m.a.w. de wijze hoe je wil wonen is slechts te koop en daarmee is privacy alleen voorbestemd voor de rijken. (dat is nu al het geval, maar met gedwongen spreiding wordt het nog erger) De wijze hoe iemand wil wonen en waar iemand wil wonen is geen overheidstaak; participatie in de NL samenleving dienst m.i. anders te worden bewerkstelligt. Beter lijkt mij het afschaffen van allerlei subsidies en meer een beroep doen op eigen verantwoordelijkheid; mensen moeten hun eigen broek maar zien op te houden. Dat dat niet zo wil lukken als baardmans in jurk blijft rondlopen spreekt voor zich. Consequenties zijn dan ook voor hemzelf. Indien iemand geen of heel slecht nederlands spreekt komt diegene ook niet in aanmerking voor een uitkering. Dat vanwege gebrekkig Nederlands/laag niveau uiteindelijk betekend dat arme wijken voornamelijk uit gekleurde mensen bestaat, het zij zo. Persoonlijk heb ik er weinig behoefte aan om naast iemand te wonen die totaal geen trek heeft om zich van een dergelijk milieu te ontrekken. Net zoals diegene dan ook geen trek heeft om bijv. naast mij te wonen. Dus de leefbaarheid wordt er m.i. niet zoveel beter op met deze gedwongen spreiding, al kan het in sommige situaties best positief uitpakken, maar over het algemeen niet.quote:Een laatste oplossing die al vaker is langsgeweest is de spreiding. Ik ben zware voorstander van spreiding, de opkropping van allochtonen bij elkaar zorgt voor opkropping van cultuur. Geen contact of nauwelijks contact met Nederlanders zorgt voor vervreemding, zo weinig blanken, men vergeet haast bijna wat de dominante cultuur is. Spreiding werkt, dat heb ik aan den lijve ondervonden.
Dat is in principe ook een goed idee, maar het probleem is, waar vindt je zo een bedrijf die criminelen aanneemt?quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:32 schreef sp3c het volgende:
een idee waar ik wel is aan heb zitten denken, maak van de gevangenis een soort distributiecentrum voor voedsel of wat dan ook en zet die gasten aan het werk (voor strafvermindering, niet voor geld) dan kunnen ze van een (evt civiele) werkgever nog gelijk een referentie voor een vergelijkbaar bedrijf meekrijgen ook.
op zo'n manier krijgen die mensen het gevoel dat het niet zo leuk is om in de gevangenis te zitten en als ze in de burgermaatschappij worden aangenomen voor hetzelfde werk en er ineens voor betaald krijgen zullen ze zich ook beter voelen
Ik ben bang dat er dan een soort van misbruik van wordt gemaakt. Mensen die in hopeloze situaties zitten (werkloos e.d.) gaan dan juist de criminaliteit in, omdat als ze dan TOCH gepakt worden, ze dan ook nog eens een gesubsidieerde baan krijgen indien ze de cel hebben verlaten. Een baan die ze anders niet zouden hebben gehad.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:39 schreef sp3c het volgende:
subsidieer het (mits goed gedrag enzo) en ze staan ongetwijfeld in de rij ... blijven Hollanders natuurlijk
evt kun je aanbieden bij heel hard werk het strafblad aan te passen
Precies! Het is zoals Sp3c zegt, waarom zou Marokko de vruchten moeten plukken van de criminelen hier?quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:43 schreef Gia het volgende:
Ik vind het idee dat criminelen moeten werken voor de kost, nog zo gek niet. Maar dat kan ook gewoon in Nederland hoor. Dit is tenslotte het land waar ze wonen. Lijkt me dus belangrijk dat ze hier gaan helpen in armoedige buurten, of wandelen met rolstoelers, werken in plantsoenen enz.... D'r is hier ook nog zat te doen.
Anders maar strafkampen maken en ze daar aan het werk stellen. 'k Zie niet in waarom dat in Marokko zou moeten. Wie zorgt daar voor hun natje en droogje? Nederland? Dus gratis arbeiders naar Marokko, die ook nog door Nederland onderhouden worden?
Nou, nee, laat ze maar hier werken. Veel beter.
Waarom zou een indivdueel plan ter voorkoming van verder ongewenst gedrag slecht zijn, behalve dat het woord 'discriminatie' weer eens in beeld komt? Natuurlijk dienen er standaard richtlijnen zijn als het gaat om de strafmaat, echter de invulling van straf ter voorkoming van recidivisme lijkt mij nou niet meteen ongerechtvaardigt. Voor een zwerver bijvoorbeeld zal een celstraf minder erg zijn dan een doorsnee jongere lijkt mij. De beleving van de opgelegde straf zal voor iedereen denk ik al anders zijn. Een straf heeft als doel: 1. ter bescherming van de samenleving; 2. genoegdoening tav slachtoffer; 3. ter voorkoming van verder ongewenst gedrag.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:34 schreef sp3c het volgende:
bovendien discrimineer je
Marokkanen gaan naar Marokko, Somaliers moeten in de cel blijven (er is immers geen regering met wie je afspraken kunnen maken) en bovendien hebben mensen uit Marokko het moeilijker dan mensen uit bv Nederland of Belgie
Iedereen profiteert ervan, niet alleen Marokko. Nederland heeft geen cellentekort, hoeft geen cellen meer bij te bouwen dus, en heeft ook niet de kosten van de cellen zelf. Afgezien daarvan is er nog de afschrikkende werking.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Precies! Het is zoals Sp3c zegt, waarom zou Marokko de vruchten moeten plukken van de criminelen hier?![]()
Overigens mag Marokko van mij er wel van meeprofiteren als zelfs de sociale aanpak niet meer werkt. Dan is het enkele reis naar Marokko. Zo'n dubbel paspoort heeft toch voordelen!![]()
dat is wel heel erg ver gezocht he?quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er dan een soort van misbruik van wordt gemaakt. Mensen die in hopeloze situaties zitten (werkloos e.d.) gaan dan juist de criminaliteit in, omdat als ze dan TOCH gepakt worden, ze dan ook nog eens een gesubsidieerde baan krijgen indien ze de cel hebben verlaten. Een baan die ze anders niet zouden hebben gehad.
Dat cellentekort voorkom je ook door het ritje naar Marokko enkel te maken. Waarom zou Nederland die criminelen nog terug willen?quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iedereen profiteert ervan, niet alleen Marokko. Nederland heeft geen cellentekort, hoeft geen cellen meer bij te bouwen dus, en heeft ook niet de kosten van de cellen zelf. Afgezien daarvan is er nog de afschrikkende werking.
Nee, door het ritje enkel te maken zorg je ervoor dat de Nederlandse criminelen, Marokkaanse criminelen worden. En dat is niet de bedoeling. Een Nederlander die drugs smokkelt in Thailand, wordt in Thailand berecht. Daar waar hij de fout heeft begaan.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat cellentekort voorkom je ook door het ritje naar Marokko enkel te maken. Waarom zou Nederland die criminelen nog terug willen?![]()
Als ze toch helemaal op het rechte pad komen, dan heeft Marokko er gelijk voordeel mee in de opbouw van het land. Kost het Nederland verder ook helemaal geen drol.![]()
tenzij je alle criminelen naar land van herkomst stuurt om daar perken aan te vegen ben je bezig met hele bevolkingsgroepen zwaarder te straffen (perken aanvegen in Hawaii lijkt me minder erg als in Mogadishu) ongeacht de gepleegde misdaden dan anderen en dat is in strijd met artikel 1 van de grondwet en die wil ik niet veranderd zien.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:51 schreef fokje het volgende:
[..]
Waarom zou een indivdueel plan ter voorkoming van verder ongewenst gedrag slecht zijn, behalve dat het woord 'discriminatie' weer eens in beeld komt? Natuurlijk dienen er standaard richtlijnen zijn als het gaat om de strafmaat, echter de invulling van straf ter voorkoming van recidivisme lijkt mij nou niet meteen ongerechtvaardigt. Voor een zwerver bijvoorbeeld zal een celstraf minder erg zijn dan een doorsnee jongere lijkt mij. De beleving van de opgelegde straf zal voor iedereen denk ik al anders zijn. Een straf heeft als doel: 1. ter bescherming van de samenleving; 2. genoegdoening tav slachtoffer; 3. ter voorkoming van verder ongewenst gedrag.
Als je deze punten afweegt kom je tot een individueel plan en daar lijkt mij niks mis mee.
dat klopt niet wat je zegtquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, door het ritje enkel te maken zorg je ervoor dat de Nederlandse criminelen, Marokkaanse criminelen worden. En dat is niet de bedoeling. Een Nederlander die drugs smokkelt in Thailand, wordt in Thailand berecht. Daar waar hij de fout heeft begaan.
Het zijn Marokkaanse Nederlanders, geen Nederlandse Marokkanen. Nederlander in de eerste plaats dus, of ze zich nu Marokkaan of Nederlander voelen, dat doet er niet toe. Nederland is in de eerste plaats verantwoordelijk. Al wordt het misschien een ander verhaal indien duidelijk wordt dat iemand de NL-samenleving compleet de rug toe heeft gekeerd (leden Hofstadgroep), men daarmee de NL-identiteit ook kan worden afgepakt indien een (bijv.) Marokkaans paspoort aanwezig. Maar goed dat wordt dus een lastig verhaal.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat cellentekort voorkom je ook door het ritje naar Marokko enkel te maken. Waarom zou Nederland die criminelen nog terug willen?![]()
Prima, maar dan kunnen ze dus ook niet op werkkamp in Marokko.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, door het ritje enkel te maken zorg je ervoor dat de Nederlandse criminelen, Marokkaanse criminelen worden. En dat is niet de bedoeling. Een Nederlander die drugs smokkelt in Thailand, wordt in Thailand berecht. Daar waar hij de fout heeft begaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |