Mwah, ik denk dat linkse partijen (en met name de SP) zeker wel wat kunnen met (enkele) van de punten die Mutant noemt. Ik zie eerder partijen als D66 en de VVD moeilijk gaan doen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:05 schreef Elgigante het volgende:
Ondanks dat e.e.a. best wat voeten in aarde zal hebben en ik de linkse partijen niet voor zie stemmen zie ik er wel wat in eerlijk gezegd.
Het interesseert me geen hol wat Marokko ervan vindt. Ze zijn immers zelf zo dom geweest om dat tuig ongevraagd van een Marokkaanse nationaliteit te voorzien. Joost mag overigens weten waarom, maar daar kunnen we nu mooi gebruik van makenquote:Op woensdag 23 februari 2005 17:30 schreef sp3c het volgende:
waarom zou Marokko die idioten in vredesnaam binnenlaten, wat moeten ze met Nederlandse criminelen???
Die weigeren na anderhalve dag gewoon zitplaatsen te verschaffen aan jouw 'air berber' en laten geen Nederlandse toestellen meer landen (komt toch alleen maar rotzooi uit) en dan nog zolang ze niet in Marokko zijn veroordeeld zijn ze gewoon vrij om te gaan en staan waar ze willen ... die gaan en staan dus op een vliegtuig naar Belgie en wandelen gewoon Nederland weer binnen
nee geweeeeeeeldige optie, daar heb je vast flink over na moeten denken
Ja, ik denk ook dat Marokko staat de springen om een strafkolonie van Nederland te wordenquote:Op woensdag 23 februari 2005 17:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het interesseert me geen hol wat Marokko ervan vindt. Ze zijn immers zelf zo dom geweest om dat tuig ongevraagd van een Marokkaanse nationaliteit te voorzien. Joost mag overigens weten waarom, maar daar kunnen we nu mooi gebruik van maken.
Het lijkt me niet dat Marokko ooit zover gaat de eigen burgers de toegang te ontzeggen.
Goed idee, maar dan wel de rekening sturen naar koning Hassan. Laat ie ook maar eens iets bijdragen aan de kosten die zijn onderdanen hier teweegbrengen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
Je zou de ouders en de kinderen in een (her)opvoedingskamp moeten plaatsen en ze leren hoe wij in Nederland omgaan met elkaar dit in combinatie met het idee van Mutant01. Dan komt wellicht in de toekomst toch nog alles goed.
Kom op zeg, die crimineeltjes gaan echt niet zo diep hoor. Ze zijn ontspoord door elkaar op te fokken en gooien het nu over de boeg dat ze verstoten zijn. Gaat er bij mij niet in. Kijk naar Mutant01, die doet het toch goed? Het is maar welke keuze je maakt en wie je "vrienden" zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:47 schreef Alulu het volgende:
Wij allochtonen, en vooral Marokkaanse jongeren moeten zich geen gevoel aan laten praten door mensen dat we minder zijn. Juist tussen twee culturen leven zou ons ook grote voordelen moeten opleveren, zolang je maar weet wie je bent en je geschiedenis kent.
En daar zie ik dus vooral verschil tussen bijv. Turkse jongeren en Marokkaanse, terwijl de Turkse jongeren zich heel bewust zijn van hun (Turkse) identiteit en meer weten over hun geschiedenis komen veel Marokkaanse jongeren niet verder dan de zomer in Marokko door te brengen.
Daarom is dat belangrijkste punt van Mutant erg sterk, eigen geschiedenis kennen, weten waar je voor staat, wie je bent..sta je veel sterker in je schoenen.
Ja en spreiding is altijd beste voor integratie, maar daar is het nu telaat voor dus dat houdt op, en van dat project is goed bedoeld maar lukt denk ik toch niet. En ik zie het ook niet snel werken, wanneer men eenmaal terug is vergeet je toch hoe goed je het hebt.
quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:47 schreef Alulu het volgende:
Wij allochtonen, en vooral Marokkaanse jongeren moeten zich geen gevoel aan laten praten door mensen dat we minder zijn. Juist tussen twee culturen leven zou ons ook grote voordelen moeten opleveren, zolang je maar weet wie je bent en je geschiedenis kent.
Inderdaad, terwijl Marokko een geweldig land is met een zeer rijke cultuur. En met grote steden waar Nederland eigenlijk eens goed naar zou moeten kijken. En ook een land met een redelijk geslaagde multiculturele samenleving.....dingen die autochtone Nederlanders niet weten, maar Marokaanse jeugd eigenlijk ook haast nietquote:En daar zie ik dus vooral verschil tussen bijv. Turkse jongeren en Marokkaanse, terwijl de Turkse jongeren zich heel bewust zijn van hun (Turkse) identiteit en meer weten over hun geschiedenis komen veel Marokkaanse jongeren niet verder dan de zomer in Marokko door te brengen.
Daarom is dat belangrijkste punt van Mutant erg sterk, eigen geschiedenis kennen, weten waar je voor staat, wie je bent..sta je veel sterker in je schoenen.
Mwah, 't is nooit te laat. Maar als we er aan beginnen dan moet het ook goed doordacht en grondig. Half werk zal de problemen alleen verergeren.quote:Ja en spreiding is altijd beste voor integratie, maar daar is het nu telaat voor dus dat houdt op, en van dat project is goed bedoeld maar lukt denk ik toch niet. En ik zie het ook niet snel werken, wanneer men eenmaal terug is vergeet je toch hoe goed je het hebt.
Tukse jongeren zijn topquote:Op woensdag 23 februari 2005 17:47 schreef Alulu het volgende:
En daar zie ik dus vooral verschil tussen bijv. Turkse jongeren en Marokkaanse, terwijl de Turkse jongeren zich heel bewust zijn van hun (Turkse) identiteit en meer weten over hun geschiedenis komen veel Marokkaanse jongeren niet verder dan de zomer in Marokko door te brengen.
Moet jij eens opletten hoe de internationale gemeenschap gaat reageren als Marokko de eigen onderdanen de toegang ontzegd.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat Marokko staat de springen om een strafkolonie van Nederland te worden
Moet jij eens opletten hoe de internationale gemeenschap gaat reageren als Nederland de eigen onderdanen gaat deporteren.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten hoe de internationale gemeenschap gaat reageren als Marokko de eigen onderdanen de toegang ontzegd.
Welke onderdanenquote:Op woensdag 23 februari 2005 18:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten hoe de internationale gemeenschap gaat reageren als Nederland de eigen onderdanen gaat deporteren.
Doordat jij nu heel bewust het woord deporteren gebruikt, zou je kunnen gaan denken dat het hier om zeer onschuldige arme mensen gaat. Handig bedacht, maar niemand die in die kolder trapt. Iemand met twee nationaliteiten kan 2 kanten op, dat is niet deporteren, maar uitzetten/teruggeven.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten hoe de internationale gemeenschap gaat reageren als Nederland de eigen onderdanen gaat deporteren.
Ik denk niet dat je een rekening kan sturen naar de koning van Marokko. Hij zou tenslotte kunnen zeggen dat ze een product zijn van de Nederlandse samenleving. Ik denk dat je beter de ouders financieel aansprekelijk kan stellen voor het (her)opvoeden van hun kinderen. Zij zijn tenslotte wel aansprakelijk voor het falen van de opvoeding.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Goed idee, maar dan wel de rekening sturen naar koning Hassan. Laat ie ook maar eens iets bijdragen aan de kosten die zijn onderdanen hier teweegbrengen.
Ow ja, en dat is ook zo'n heerlijk realistische optie dat die ingevoerd gaat wordenquote:Op woensdag 23 februari 2005 18:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Welke onderdanen
Als je dat tuig de Nederlandse nationaliteit afneemt zijn het echt geen 'onderdanen' van Bea meer. En dat kan heel gemakkelijk: Nederlandse Marokkanen geven immers zelf aan zich allereerst 'Marokkaan' te voelen en dan pas 'Nederlander'. De Nederlandse fungeert dus als tweede nationaliteit, en is dus vrij gemakkelijk weer af te nemen.
Als je even terugbladert naar het begin van dit topic dan zul je lezen dat ik niet begonnen ben met dit deporteren te noemen en zelfs een kritische noot heb gezet bij het gebruik van dit woord.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Doordat jij nu heel bewust het woord deporteren gebruikt, zou je kunnen gaan denken dat het hier om zeer onschuldige arme mensen gaat. Handig bedacht, maar niemand die in die kolder trapt. Iemand met twee nationaliteiten kan 2 kanten op, dat is niet deporteren, maar uitzetten/teruggeven.
Dan is het toch goed?quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als je even terugbladert naar het begin van dit topic dan zul je lezen dat ik niet begonnen ben met dit deporteren te noemen en zelfs een kritische noot heb gezet bij het gebruik van dit woord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |