Das jammer!quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:58 schreef Forumschorem het volgende:
Kut! Afgewezen op SAP kennis. Gelukkig is wel mijn voorschot op mijn uitkering er door...
Zonde man, wat voor soort kennis ging het om ? gebruikers kennis van IS-U ofzo ?quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:58 schreef Forumschorem het volgende:
Kut! Afgewezen op SAP kennis. Gelukkig is wel mijn voorschot op mijn uitkering er door...
Kun je dan geen 2 parttime baantjes nemen? Parttime bij Lidl ofzo erbij. Ik moet er echt niet aan denken om full time in een supermarkt te werkenquote:Op woensdag 23 februari 2005 19:02 schreef Metro2005 het volgende:
tis wel maar parttime bij de dixons en ik heb wel aardig wat vaste lasten wat ik eigenlijk niet kan betalen met een parttime baantje. de lidl is wel fulltime maar heeft weer vaak dat je 's avonds moet werken enzo.
Je moet dus wel geld hebben eigenlijk, dan zou ik voor fulltime gaan bij de Lidl.quote:Op woensdag 23 februari 2005 19:02 schreef Metro2005 het volgende:
tis wel maar parttime bij de dixons en ik heb wel aardig wat vaste lasten wat ik eigenlijk niet kan betalen met een parttime baantje. de lidl is wel fulltime maar heeft weer vaak dat je 's avonds moet werken enzo.
Met 2 parttime baantjes moet je te veel belasting betalen, dan heb je helemaal geen voordeel.quote:Op woensdag 23 februari 2005 23:42 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Kun je dan geen 2 parttime baantjes nemen? Parttime bij Lidl ofzo erbij. Ik moet er echt niet aan denken om full time in een supermarkt te werken.
Nee, gewoon de basis-kennis van SAP. Ik heb een paar jaar geleden met SAP gewerkt, maar aangezien daarna al de bedrijven waar ik heb gewerkt geen SAP hanteren heb ik het nooit kunnen aanleren/oppakken. Ik heb die gasten wel verteld dat ik het toendertijd een erg simpel programma vond (ik pak ook dingen erg snel op wat betreft programma's enzo) dus na wat inwerken zou ik me er wel raad mee weten. Het lijkt er dus op dat ze daar geen zin hadden... Ik vind het een nogal goedkoop excuus, maar het is bekend dat bedrijven van alles verzinnen als ze geen echte reden hebben om iemand af te wijzen!quote:Op woensdag 23 februari 2005 19:33 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Zonde man, wat voor soort kennis ging het om ? gebruikers kennis van IS-U ofzo ?
Als dat het geval is dan zou het erg belachelijk zijn aangezien je dat in een week oppikt, na 3 tot 4 weken ben je -mits je er dagelijks mee werkt- sowieso goed thuis in SAP.
Wat voor werk zou je het liefste doen eigenlijk ?
hmm was er al redelijk zeker van dat ik de lidl niet ging doen, komen ze met de salarisindicatie: ruim 1700 euro per maandquote:Op woensdag 23 februari 2005 23:42 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Kun je dan geen 2 parttime baantjes nemen? Parttime bij Lidl ofzo erbij. Ik moet er echt niet aan denken om full time in een supermarkt te werken.
Lijkt me duidelijk dan, toch? Niet dat je veel keuze hebt ofzo.quote:Op woensdag 23 februari 2005 19:02 schreef Metro2005 het volgende:
ik heb wel aardig wat vaste lasten wat ik eigenlijk niet kan betalen met een parttime baantje.
gefeliciteerd ermee, en je kan dan vanuit deze baan mooi verder kijkenquote:Op donderdag 24 februari 2005 14:23 schreef SimtekF1 het volgende:
Had vandaag een sollicitatiegesprek bij Temps in Arnhem.
En dat ging dan weer over de functie helpdeskmedewerker bij UPC.
Nou kan ik me een leukere baan voorstellen maar ik sta vanaf augustus al in een fabriek te werken en dat gaat ook erg snel vervelen.
Het gesprek ging heel goed, het rollenspel ook en uiteindelijk ben ik net gebeld en ik kan maandag beginnen bij UPC in Nijmegen.
Ik ben 21, en ik ga ongeveer 1350 bruto verdienen. (40 uur per week)
Voorlopig is het voor 3 maanden en daarna krijg je te horen of ze verder met je willen, en als ik het zelf niks aan vind kan ik dan ook weer stoppen.
Nu heb ik iig straks 3 maanden lang een vast inkomen en het staat tenminste goed op m'n cv.
Me = redelijk tevrenden.
Aan mijn CV ligt het zeker niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:00 schreef flipsen het volgende:
Zo, na alle negatieve berichten (en negatieve topictitel) heb ik besloten eens een sollicitatiebrief te sturen. En dan op een vacature die me echt leuk lijkt en waar ik ook voor in aanmerking zou komen.
Goed, veel aandacht besteed aan CV, veel aandacht besteed aan brief, door meerdere mensen (ook recruiters) laten lezen et voila, direct uitgenodigd voor gesprek. Hoezo geen werk?
Maar goed, ik wil hier ook wel aan toevoegen dat we bij mij op de afdeling ook een openstaande vacature hadden en als je ziet wat voor malloten daarop afkomen, vind ik het niet gek dat ik direct wordt gevraagd voor een gesprek... En stiekem ga ik er ook al vanuit dat ik een aanbieding krijg. Of ik die accepteer weet ik nog niet, het is wel ver reizen...
Kortom: ik vraag me af waarom ik gelijk voor een gesprek word uitgenodigd en sommige mensen hier het maar niet schijnt te lukken. Ik denk dat mijn CV/brief de doorslag hebben gegeven...
En wellicht mijn gebrek aan minderwaardigheidsgevoel?
En soms ligt het aan puur geluk. Wat ik afgelopen vrijdag had. Type dit vanaf mijn werkplekquote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:00 schreef flipsen het volgende:
Zo, na alle negatieve berichten (en negatieve topictitel) heb ik besloten eens een sollicitatiebrief te sturen. En dan op een vacature die me echt leuk lijkt en waar ik ook voor in aanmerking zou komen.
Goed, veel aandacht besteed aan CV, veel aandacht besteed aan brief, door meerdere mensen (ook recruiters) laten lezen et voila, direct uitgenodigd voor gesprek. Hoezo geen werk?
Maar goed, ik wil hier ook wel aan toevoegen dat we bij mij op de afdeling ook een openstaande vacature hadden en als je ziet wat voor malloten daarop afkomen, vind ik het niet gek dat ik direct wordt gevraagd voor een gesprek... En stiekem ga ik er ook al vanuit dat ik een aanbieding krijg. Of ik die accepteer weet ik nog niet, het is wel ver reizen...
Kortom: ik vraag me af waarom ik gelijk voor een gesprek word uitgenodigd en sommige mensen hier het maar niet schijnt te lukken. Ik denk dat mijn CV/brief de doorslag hebben gegeven...
En wellicht mijn gebrek aan minderwaardigheidsgevoel?
Gefeliciteerd! Wat doe je nu?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En soms ligt het aan puur geluk. Wat ik afgelopen vrijdag had. Type dit vanaf mijn werkplek
Na 2,5 jaar niks opeens puur geluk. Fijn idee voor de werklozen onder ons, vast... :,(
dat eerste kan gebeuren maar dat tweede is vooral erg vervelend, je krijgt dan niet eens de kans om uit te leggen waarom jij het moet wordenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:57 schreef djenneke het volgende:
Nou gefeliciteerd gelukkigen!
Bij mij is het allemaal wat minder gegaan. Ik had vrijdag een gesprek, maar we kwamen er al gauw achter dat het gewoon niet zo klikte. Met name de werkzaamheden waren veel te beperkt voor mij als starter, daarnaast zou ik veel acquisitie moeten plegen, wat echt niets voor mij is.
Toen werd ik 's middags gebeld dat het gesprek dat ik maandag zou hebben niet doorging, omdat ze iemand meteen al hadden aangenomen. Was echt een tegenvaller, want dit was echt een leuke heel breed georienteerde baan bij een multinational. Echt een goede ervaring voor een startende hrm-er dus. Maar helaas.... niet eens de kans gekregen om mezelf aan te prijzen....
Volgens mij ligt het er ook aan in welk gedeelte van het land je precies woont. Ik woon in Zeist, en ik zoek dus iets wat goed te bereiken is en dus geen baan waar ik elke dag naar de andere kant van het land toe moet reizen, want dat zie ik niet zo zitten. Ik reis uiterlijk 40km en anders niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:00 schreef flipsen het volgende:
Ik ook niet. Maar het schijnt dat je wel eerder uitgenodigd wordt als je belt.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:55 schreef Koningin het volgende:
Maar als er toch in de advertentietekst staat, dat je via e-mail mag reageren, dan doe ik dat ook.
Dan ga je er van uit dat hun wervingsprocedure erop afgesteld is......en dat het werkt.
Ik ga echt niet naar elke vacature bellen
Mits je een goed gesprek kan voeren aan de telefoon, anders kan je dat wel vergeten natuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:02 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar het schijnt dat je wel eerder uitgenodigd wordt als je belt.
Uiteraard. Maar meestal verloopt zo'n gesprek wel goed. Heb je erg negatieve ervaringen ermee?quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:12 schreef komrad het volgende:
[..]
Mits je een goed gesprek kan voeren aan de telefoon, anders kan je dat wel vergeten natuurlijk
Over het algemeen niet, ik heb een paar keer gebeld en eigenlijk maar 1 keer liep het gesprek echt voor geen meter. Ik had ook echt het gevoel dat de man aan de andere kant van de lijn zoiets had van, waarom bel je ??quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:29 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar meestal verloopt zo'n gesprek wel goed. Heb je erg negatieve ervaringen ermee?
Check your mail...quote:Op woensdag 2 maart 2005 04:00 schreef Forumschorem het volgende:
Maar laat die spetterende sollicitatiebrief maar eens zien!
Ga een paar maanden bij een callcenter werken, het liefst outbound, worked for mequote:Op woensdag 2 maart 2005 10:12 schreef komrad het volgende:
Mits je een goed gesprek kan voeren aan de telefoon, anders kan je dat wel vergeten natuurlijk
Aan deze tip heb je niet veel meer, maar essentieel onderdeel van een sollicitatiegesprek is goede voorbereiding ! Dat betekent ook uitzoeken wat een redelijke salariseis is, omdat dit soort zaken altijd ter sprake komen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:56 schreef zeepsop het volgende:
Ik was gisteren op gesprek en toen vroegen ze een salarisindicatie. Ik nog zeggen dat dat moeilijk is voor deze functie (is beetje aparte functie).![]()
Vervolgens vroegen ze wat ik bij mijn laatste werk verdiende. Dat is een totaal andere functie waarbij ik slecht verdiende, maar ik heb het toch maar gezegd omdat ik niet kan liegen.![]()
![]()
Nu ben ik bang dat ze dat als richtlijn gaan houden mocht ik worden aangenomen![]()
![]()
Hebben jullie nog tips????![]()
leuk dat slijmerige zinnetje onderaan je CVquote:Op woensdag 2 maart 2005 17:37 schreef flipsen het volgende:
Hm, even jpg's op picserver gezet, dat kan wel:
http://picserver.mirror.t(...)PEG/1109781258//8d68
Dat zal zeker de aandacht van potentiele werkgevers trekken. Is wel gewaagd vind ik, misschien dat sommige mensen dit wat overdreven / overdone vinden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
leuk dat slijmerige zinnetje onderaan je CV![]()
Ja als het goed is wel. Momenteel hebben ze nog geen mensen nodig, maar ze verwachtten dat er ongeveer over een maand weer nieuwe projecten komen dus de kans groot dat ik dan begin..quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:08 schreef komrad het volgende:
maar ik mag hieruit opmaken dat je aangenomen bent?
Kapster zeker?quote:Op maandag 7 maart 2005 10:47 schreef rupicola het volgende:
Wiehie, net op een eerste gesprek geweest en al meteen uitgenodigd voor een assessment (sollicitatie verloopt via Mercuri Urval en dat is daar standaard). Heb zelfs een compliment gekregen voor mijn sollicitatiebrief, hoewel mijn vriend die ook helemaal "over the top" vond.
Mijn afsluiter: Ikzelf ben er alvast van overtuigd dat ik de genkipte vrouw ben voor de functie, na een gesprek u hopelijk ook.
Et voila, het heeft gewerkt![]()
Ga je je sollicitatiebrief hier ook posten als voorbeeld?quote:Op maandag 7 maart 2005 10:47 schreef rupicola het volgende:
Wiehie, net op een eerste gesprek geweest en al meteen uitgenodigd voor een assessment (sollicitatie verloopt via Mercuri Urval en dat is daar standaard). Heb zelfs een compliment gekregen voor mijn sollicitatiebrief, hoewel mijn vriend die ook helemaal "over the top" vond.
Mijn afsluiter: Ikzelf ben er alvast van overtuigd dat ik de genkipte vrouw ben voor de functie, na een gesprek u hopelijk ook.
Et voila, het heeft gewerkt![]()
Maakt me niet uit wat. Maar ik heb alleen vbo/mavo diploma, dus daar kom ik neit ver mee.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 16:34 schreef komrad het volgende:
Ingrid wat voor werk zoek je, waar heb je op gesolliciteerd. Heb je een vermoeden waar het aan kan liggen?
Als je n.a.v. een vacature een e-mail gestuurd hebt, is het helemaal niet verkeerd om na te bellen! Het wordt vaak juist positief opgevat, je laat zien dat je die baan ook daadwerkelijk wilt hebben en zelf ook bereid bent actie te ondernemen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:43 schreef komrad het volgende:
Ik ben van mening dat je alleen belt als je ook daadwerkelijk relevante vragen hebt. Als dat niet zo is brand je jezelf in dat gesprekje gewoon keihard af.
shit zeg, word ik even geconfronteerd met een uitspraak van een week geledenquote:Op woensdag 9 maart 2005 08:56 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
Als je n.a.v. een vacature een e-mail gestuurd hebt, is het helemaal niet verkeerd om na te bellen! Het wordt vaak juist positief opgevat, je laat zien dat je die baan ook daadwerkelijk wilt hebben en zelf ook bereid bent actie te ondernemen.
De post is idd een goed idee.quote:Op woensdag 9 maart 2005 08:40 schreef Koningin het volgende:
Ingrid, heb je bijvoorbeeld al de warenhuizen zoals V&D, HEMA of Blokker geprobeerd? Gewoon om daar iets te gaan doen? Daar zie ik nl. altijd veel mensen rondlopen, kunnen vast nog mensen gebruiken.
Ik geloof dat je bij de post ook eens kunt gaan vragen, naar mijn weten zoeken ze daar ook geregeld mensen....
Tis maar een idee!
Hoi, ik ben al bij warenhuizen langs geweest, daar hebben ze op het moment niemand nodig. En ze hebben liever een jonger iemand. Ik blijf het proberen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 08:40 schreef Koningin het volgende:
Ingrid, heb je bijvoorbeeld al de warenhuizen zoals V&D, HEMA of Blokker geprobeerd? Gewoon om daar iets te gaan doen? Daar zie ik nl. altijd veel mensen rondlopen, kunnen vast nog mensen gebruiken.
Ik geloof dat je bij de post ook eens kunt gaan vragen, naar mijn weten zoeken ze daar ook geregeld mensen....
Tis maar een idee!
Tja, sorry.quote:Op woensdag 9 maart 2005 13:08 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Hoi, ik ben al bij warenhuizen langs geweest, daar hebben ze op het moment niemand nodig. En ze hebben liever een jonger iemand. Ik blijf het proberen.
Bij de post heb ik gesolliciteerd, op het moment hebben ze niemand nodig.![]()
Je houdt van kwantitative/verzekeringsvraagstukken??quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:47 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik neem aan dat je ook al bij uitzendbureau's geweest bent. Is terug naar school gaan geen idee, Ingrid19?![]()
Ik werd vandaag gebeld door die werver waar ik vorige week een gesprek mee gehad heb. Ik moet een goede motivatie aangeven waarom ik actuaris zou willen worden en voor een specifiek bedrijf zou willen werken. Iemand ideeën wat ik wel en wat ik zeker niet aan moet geven?
Als het even kan, wil ik het vandaag aangeven, anders morgen.
Er is een boek dat je kan (geen garantie) helpen met leren: "gebruik je hersenen". ben even de auteur vergeten......quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:44 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik ben 23 trouwens en slecht in leren.
Over het algemeen zijn ze dan bang dat je zult vertrekken zodra je iets op je niveau vindt.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:50 schreef Forumschorem het volgende:
Waarom krijg ik steeds te horen dat ik te zwaar wordt bevonden voor lichtere werkzaamheden en dat ze het dus helemaal niet proberen om me daarvoor aan het werk te krijgen? Je wilt dus onder je niveau aan de slag en dan kan het zogenaamd niet. Wat een gezeik!
http://www.9292ov.nlquote:Op woensdag 16 maart 2005 10:53 schreef MizzEnroe het volgende:
Ow sorry.De vestiging ligt in Utrecht, ik weet nog niet precies waar. Moet ik nog van mijn werver horen.
Is een functie als actuaris (beginnend).
The story continuesquote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:36 schreef kastanova het volgende:
Kreeg laatst een vrij leuke functie aangeboden, ben bij het uitzendbureau langsgeweest, maar gaf aan dat ik nog andere sollicitaties had lopen die beter bij m'n studie aansluiten.
Die wilde ik logischerwijs graag nog even afwachten voordat ik een gesprek zou aangaan met m'n eventueel toekomstige werkgever.
Naja, ze kon wel een paar dagen wachten, maar moest persé begin deze week uitsluitsel hebben aangezien het bedrijf op korte termijn de functie vervuld wilde zien.
Van een aantal sollicitaties nog niets gehoord en de sollicitaties waar ik wel een reactie op gehad had waren minder interessant, dus maandag gebeld naar het uitzendbureau dat er een afspraak geplanned kon worden.
Daar zou ze me woensdag of vrijdag () over terugbellen...
Dus ik wachten; woensdag geen telefoontje.
En vandaag; weer geen telefoontje.
Dus rond 16:00 zelf maar even gebeld; bleek de persoon waar de afspraak mee gemaakt zou worden de gehele week op vakantie te zijn en de vervanger had men nog niet kunnen bereiken.
Even bellen om dat door te geven was kennelijk geen optie en zoveel haast had het achteraf dus kennelijk toch niet... Heerlijk die uitzendbureau's.
Wat denk je?quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:11 schreef MizzEnroe het volgende:
Lekker uitzendbureau kastanova.Onderhand al iets gehoord?
Tnx! Junior consultant acuaris.quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:17 schreef komrad het volgende:
gefeliciteerd mizzenroe, wat voor functie?
De actuaris opleiding aan de UvA? Als actuaris krijg je een titel AAG (of zoiets).quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:14 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Tnx! Junior consultant acuaris.
Ik krijg daarbij een opleiding van nog 8,5 jaar.Om uiteindelijk actuaris te worden.
I know.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:35 schreef Sovereign het volgende:
Actuaris klinkt als een zeer stoffig beroep.
Mijn neef noemt het: "de accountant onder de wiskundigen en econometristen".quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:35 schreef Sovereign het volgende:
Actuaris klinkt als een zeer stoffig beroep.
dat is klote voor je. Gelukkig heb je nog wel een half jaar om iets te zoeken en het schijnt dat de markt iets aantrekt hoewel ik dat nog niet gemerkt hebquote:Op woensdag 23 maart 2005 11:37 schreef Sputnik het volgende:
Meh.
Kan op zoek naar een nieuwe baan aangezien ik mijn huidige werkzaamheden zogenaamd niet goed doe (k, ben niet de hardste werker maar lui nou ook weer niet). Krijg nu een dik half jaar om iets anders te vinden en daarna word contract ontbonden via de rechter.
Nu was ik al op zoek naar iets anders maar dan meer van "eens kijken wat er aangeboden word in de krant".
Hoop wel weer dat ik iets terug kan vinden in de chemie (huidige baan: ondersteuning aan chemische bedrijven die goederen afnemen) maar dan echt met chemie bezig zijn (dus uit kantoor en richting laboratorium).
Lol. Een broer van een oom van me noemt het de "goden van de verzekeringen". Ach ja.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:44 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Mijn neef noemt het: "de accountant onder de wiskundigen en econometristen".
Maar het zal wel meevallen in praktijk.
Hangt echt af van het bureau én je consulente aldaar. Randstad in Ommen deed geen flikker voor me, al stond ik er elke week voor de deur. Ik moest ze bij wijze van spreken aan het handje nemen en ze zelf advertenties aanwijzen. In Zwolle echter kreeg ik daar niet eens de kans voor: ze belden míj. En vonden uiteindelijk idd een baan voor me! En dat terwijl de bureaus ernaast (Dactylo en nog een) mij niet eens wilden aannemen wegens verregaande kansloosheid (ook leuk om te horen als je al een paar jaar als een idioot je best doet om aan werk te komen).quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:36 schreef kastanova het volgende:
Kreeg laatst een vrij leuke functie aangeboden, ben bij het uitzendbureau langsgeweest, maar gaf aan dat ik nog andere sollicitaties had lopen die beter bij m'n studie aansluiten.
Die wilde ik logischerwijs graag nog even afwachten voordat ik een gesprek zou aangaan met m'n eventueel toekomstige werkgever.
Naja, ze kon wel een paar dagen wachten, maar moest persé begin deze week uitsluitsel hebben aangezien het bedrijf op korte termijn de functie vervuld wilde zien.
Van een aantal sollicitaties nog niets gehoord en de sollicitaties waar ik wel een reactie op gehad had waren minder interessant, dus maandag gebeld naar het uitzendbureau dat er een afspraak geplanned kon worden.
Daar zou ze me woensdag of vrijdag () over terugbellen...
Dus ik wachten; woensdag geen telefoontje.
En vandaag; weer geen telefoontje.
Dus rond 16:00 zelf maar even gebeld; bleek de persoon waar de afspraak mee gemaakt zou worden de gehele week op vakantie te zijn en de vervanger had men nog niet kunnen bereiken.
Even bellen om dat door te geven was kennelijk geen optie en zoveel haast had het achteraf dus kennelijk toch niet... Heerlijk die uitzendbureau's.
Ik heb een master wiskunde.quote:Op woensdag 23 maart 2005 12:13 schreef rupicola het volgende:
Wow, 8.5 jaar, da's ook niet weinig - hier in België is dat (aan de Vrije Universiteit Brussel) te doen in 2 jaar als je daarbij nog deeltijds werkt. Als vooropleiding heb je dan ook wel een master wiskunde nodig - zouden actuarissen in Belgie en Nederland dan zulk verschillend werk hebben?
Anyway: veel succes ermee - ik ga morgen voor een laatste afrondend gesprek over de arbeidsvoorwaarden en dan kan ik begin juni starten![]()
Even je trots opzij zetten anders blijf je dat soort shit houden. UZB's willen graag horen dat je de functie ook daadwerkelijk leuk vindt anders doen ze niks voor je.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:28 schreef fokje het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een baan en intussen wil ik ook wel uitzendwerk doen, dus ik reageer ook op callcenter werk e.d.
uitzendbureau: "dus dat werk spreekt je wel aan"?
ik: "nee. maar wil het wel graag doen."
uitzendbureau: "ja nou sorry maar ze zoeken toch echt mensen die deze functie ambieren".
...
sorry? callcenterwerk ambieren? de functie van typmiep ambieren etc. etc.? Sinds wanneer is gewoon geld willen verdienen geen legitieme reden meer?
En verder word ik afgewezen omdat mijn werkervaring voornamelijk in de 'zachte' sector ligt. Wie kent dat probleem ook?
Het UZB moet jouw voordracht gaan verdedigen bij de potentiele werkgever. Dat gaan ze niet doen als jij niet gemotiveerd bent. Doe desnoods alsof, maar je moet ervoor zorgen dat ZIJ met een sterk verhaal kunnen komen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:28 schreef fokje het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een baan en intussen wil ik ook wel uitzendwerk doen, dus ik reageer ook op callcenter werk e.d.
uitzendbureau: "dus dat werk spreekt je wel aan"?
ik: "nee. maar wil het wel graag doen."
uitzendbureau: "ja nou sorry maar ze zoeken toch echt mensen die deze functie ambieren".
...
sorry? callcenterwerk ambieren? de functie van typmiep ambieren etc. etc.? Sinds wanneer is gewoon geld willen verdienen geen legitieme reden meer?
En verder word ik afgewezen omdat mijn werkervaring voornamelijk in de 'zachte' sector ligt. Wie kent dat probleem ook?
Als beginneling valt dat ook wel weer mee, 't is meer dat ik dan een leuke baan heb.quote:
Dank je! Yep, net mijn eerste dag achter de rug. Via via geregeld. Een kennis van me werkt bij de BAM en ze zochten nog een salaris administrateur, omdat degene die er nu zit ontslag heeft genomen per 1 mei. Nou heb ik niet echt veel ervaring daarmee, maar mijn soll. gesprek heeft ze kennelijk genoeg overtuigd om me aan te nemen. En ja, hoe is het gegaan? Meestal zoals altijd de eerste dag gaat: veel uitleg en dingen laten zien waarvan je de helft al niet meer weet als je om 5 uur weer buiten staat!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 09:15 schreef Koningin het volgende:
Forumschorem, Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Hoe ben je er zo aangekomen? Vandaag al begonnen, hoe is het gegaan?
Wees er dan op voorbereid dat ze iemand zoeken die -naast het gebruikelijke advocatenwerk- actief nieuwe klanten gaat acquireren. Je zult moeten schermen met je commerciele talenten. (Die je hopelijk wel hebt!)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:21 schreef Sovereign het volgende:
"ondernemende collega's die een bijdrage willen leveren aan de verdere groei" van het kantoor. Voor iemand "die hoge eisen aan zichzelf stelt blahblah hebben wij een uitdagende baan". Ik nam dus aan dat het gaat om de algemene praktijk, wat ook precies is wat ik zoek.![]()
Absoluut niet.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:19 schreef Koobus het volgende:
Wees er dan op voorbereid dat ze iemand zoeken die -naast het gebruikelijke advocatenwerk- actief nieuwe klanten gaat acquireren. Je zult moeten schermen met je commerciele talenten. (Die je hopelijk wel hebt!)
Op mij ook een beetje. Als ik juridische problemen heb waarbij procureurstelling verplicht is ga ik naar een advocaat. Zo heeft iedereen wel motivaties om een advocaat op te zoeken als het nodig is, maar er moet dan wel werk zijn voor een advocaat. Een advocaat kan toch niet willekeurig mensen of bedrijven benaderen en vragen of er juridische problemen of vraagstukken zijn, of zie ik nu iets over het hoofd?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:10 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Het komt me vreemd voor als advocaat-stagaires zelf actief klanten moeten werven
Het woord stagiair zegt het natuurlijk al. Het is uiteindelijk de bedoeling dat jij in de toekomst daar als volwaardig advocaat gaat meedraaien en ze zullen geen mensen aannemen van wie ze verwachten dat die in de toekomst geen nieuwe klanten zullen kunnen werven.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:10 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Absoluut niet.![]()
Ik heb wel een eigen bedrijfje wat ik nu zo goed als heb afgebouwd, wellicht heeft men mij daarom uitgenodigd.
Het komt me vreemd voor als advocaat-stagaires zelf actief klanten moeten werven, ik neem aan dat men juist bedoelt dat men nieuwe mensen nodig heeft om het groeiende klantenbestand op te vangen, maar niets is onmogelijk dus zal ik rekening houden met deze eventuele vraag! Je weet idd maar nooit.
Huh?quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:30 schreef komrad het volgende:
ja dat is een standaard vraag, bij de toco waar ik nu ga werken heb ik gezegd dat ik die functie die ik nu gaan doen over 5 jaar absoluut niet meer ambieer
schijnbaar vonden ze dat een goed antwoord
ja dat heb ik verteld en dat begrepen ze en ze vonden ook dat werknemers zich door moesten ontwikkelen. Normaliter is dat niet een goed antwoord.quote:
Gewoon doorgaan.quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:11 schreef djenneke het volgende:
Ik zit ondertussen tegen een depressie aan. Ik heb steeds zin om de brieven ongeopend weg te gooien. Ik weet toch wel wat er in staat.... En dan toch maar weer bellen om te vragen waarom. Ook zo nutteloos, want onderhand weet ik wel waarom ze me niet aan willen nemen. Zucht.
Vandaag maar naar het CWI uitkering aanvragen, want met mijn noc-nsf sponsoring is het nu ook afgelopen. Vanaf vandaag ben ik dus officieel werkeloos. Ik voel me opeens echt zo'n looser....
Er moet toch ergens een plekje zijn waar ze me willen hebben? huil...
snooker (zie fotoboek). Nee, daar zoeken ze niemand, en arnhem (waar ze zitten) is me ook net iets te ver weg (maar ja, ondertussen moet ik daar misschien ook de lat maar minder hoog gaan leggen).quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:04 schreef Calella het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan.Niet opgeven.
Noc-Nsf? Wat doe je voor sport dan?
Misschien zoeken ze daar nog iemand? [afbeelding]
Als ik je fotoboek zo zie zou ik zeggen dat je misschien je vrouwelijke charmes wat meer in de strijd moet gaan gooien.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
snooker (zie fotoboek). Nee, daar zoeken ze niemand, en arnhem (waar ze zitten) is me ook net iets te ver weg (maar ja, ondertussen moet ik daar misschien ook de lat maar minder hoog gaan leggen).
Ik ben vanochtend naar het CWI geweest.... zucht.... ik wil geen uitkering!!!
Maar vanmiddag heb ik een gesprek bij de abn-amro. Dit is wel maar voor 2 maanden. Toch zou ik er erg blij mee zijn, dus duim voor me! Om 14.00 uur!
Het duimen heeft dan geholpen, want ik mag daar iig 2 maandjes aan de slagquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:13 schreef Calella het volgende:
[..]
Als ik je fotoboek zo zie zou ik zeggen dat je misschien je vrouwelijke charmes wat meer in de strijd moet gaan gooien.![]()
Ik ben nu overigens al 12 minuten duimende.![]()
Dat is relaxt.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het duimen heeft dan geholpen, want ik mag daar iig 2 maandjes aan de slag
Ben echt heel blij mee, (al is het maar tijdelijk...), heb tenminste weer een inkomen, geen uitkering nodig, en weer twee maanden de tijd om verder te zoeken, zonder geldzorgen!
quote:Overigens word ik te weinig op gesprek gevraagd om mijn vrouwelijke charmes in de strijd te kunnen gooien![]()
Waarschijnlijk volgende week, want ik moet nog gescreend worden, maar ik ben een net meisje dus dat zal geen probleem opleverenquote:Op vrijdag 1 april 2005 15:21 schreef Koningin het volgende:
Djenneke gefeliciteerd!! Je kunt weer even vooruit!
Alles beter dan die uitkering. Wanneer mag je beginnen?
Heb je een goede eerste indruk kunnen krijgen??quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:42 schreef komrad het volgende:
gefeliciteerd djenneke.
Ik kom ook even melden dat ik vandaag begonnen ben
beetje voorstellen en zo maar toch een leuke eerste dag
*jaloers isquote:Op zaterdag 2 april 2005 00:12 schreef devilish1980 het volgende:
jeuhhh eerste sollicitatie als starter, en heb meteen een baan op niveau met bovengemiddeld salaris en dat met een leeg cv
wat is je studierichting ?quote:Op maandag 11 april 2005 13:34 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben cum laude afgestudeerd, heb ook al een behoorlijke CV. Wat ik nog meer over mezelf kan vertellen: ik heb al 30 sollicitaties de deur uit gedaan, en ben tot nu toe 0 keer uitgenodigd voor een gesprek...
Oeps, over het hoofd gezien. Nou, dit was dus mijn eerste 'echte' sollicitatiegesprek en het e.e.a. was nogal wennen.quote:
Hmmm.. Ik weet niet precies hoe dat er aan toe ging, maar op een of andere manier zou ik daar zelf slecht tegen kunnen als iemand alleen maar aantekeningen maakt.. Net alsof er van alles wordt uitgelicht.quote:Op maandag 11 april 2005 14:09 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Oeps, over het hoofd gezien. Nou, dit was dus mijn eerste 'echte' sollicitatiegesprek en het e.e.a. was nogal wennen.Het gesprek liep wel ok, had alleen niet verwacht dat ik maar met een persoon zou praten en de ander stil zijn mond zou houden en alleen maar aantekeningen zou maken.
Succes in ieder geval, het zou mooi zijn als het gewoon in een keer goed ging!quote:Ik neem aan dat ik deze week bericht krijg over een 2e gesprek, als dat negatief is dan is dat jammer natuurlijk, maar wie weet.. if not, dan solliciteren we met goede moed verder.
Ik heb Nederlands gestudeerd, en wil werken in de communicatiebranche.quote:
Leraar worden niks voor je ? Als leraar moet je bijzonder goed kunnen communiceren..quote:Op maandag 11 april 2005 15:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb Nederlands gestudeerd, en wil werken in de communicatiebranche.
Hoe bevalt het je bij ABN? En heb je al iets gehoord van dat sollicitatiegesprek?quote:Op maandag 11 april 2005 17:42 schreef djenneke het volgende:
Zo, woensdag mag ik voor twee maanden bij abn-amro beginnen.
En dan dus morgen dat sollicitatie gesprek... spannend....
Ja, afgewezen...quote:Op donderdag 14 april 2005 13:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Hoe bevalt het je bij ABN? En heb je al iets gehoord van dat sollicitatiegesprek?
Ik ben een jaar geleden afgestudeerd in de richting Tekst & Communicatie. Ik werk sindsdien voor 2 dagen in de week als redacteur bij een huis-aan-huisblad, verder nog geen werk gevonden. Het liefst wil ik natuurlijk full-time aan de slag, maar da's inderdaad erg lastig. Ik solliciteer me suf, maar een gesprek ho maar. Ik heb gisteren een gesprek gehad voor een full-time baan als vertaler, maar ik weet niet of het wel iets is. Ik ben niet super enthousiast. Bovendien heb ik het erg naar mijn zin als redacteur, als is het maar voor 2 dagen.quote:Op maandag 11 april 2005 15:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb Nederlands gestudeerd, en wil werken in de communicatiebranche.
Ik geloof dat ik inmiddels iedere uitgeverij, ieder tekstbureau en iedere krant in de verre omgeving van Nijmegen al heb aangeschreven. Maar er worden in deze sector momenteel juist veel mensen ontslagen. Bij bedrijven waar ze mensen ontslaan, kan ik natuurlijk al niet terecht. En erger nog: mensen die hun ontslag hebben gekregen, vissen in dezellfde vacaturevijver als ik...
Meer mensen met min of meer hetzelfde probleem dus. Mag ik vragen hoe je aan dat redactiewerk bent gekomen? Heb je gewoon gesolliciteerd, of kende je iemand die daar al werkte? Ik krijg namelijk steeds meer het idee dat je zonder connecties nergens aan de slag kunt...quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:01 schreef Petra76 het volgende:
[..]
Ik ben een jaar geleden afgestudeerd in de richting Tekst & Communicatie. Ik werk sindsdien voor 2 dagen in de week als redacteur bij een huis-aan-huisblad, verder nog geen werk gevonden. Het liefst wil ik natuurlijk full-time aan de slag, maar da's inderdaad erg lastig. Ik solliciteer me suf, maar een gesprek ho maar. Ik heb gisteren een gesprek gehad voor een full-time baan als vertaler, maar ik weet niet of het wel iets is. Ik ben niet super enthousiast. Bovendien heb ik het erg naar mijn zin als redacteur, als is het maar voor 2 dagen.
Ik merk wel dat de markt aantrekt, ik zie gewoon meer functies die aansluiten bij wat ik wil / kan en ik word weer uitgenodigd voor gesprekken. Dus wie weet komt er binnenkort wel een hele leuke full-time baan voorbij, of iets wat ik naast mijn huidige baan kan doen.
Ik heb een open sollicitatie gestuurd en heel toevallig ging er net iemand weg. Dus ik heb wel mazzel gehad. Het is erg leuk werk, leuke collega's. Helaas maar voor 2 dagen en het worden er ook niet meer.quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:18 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Meer mensen met min of meer hetzelfde probleem dus. Mag ik vragen hoe je aan dat redactiewerk bent gekomen? Heb je gewoon gesolliciteerd, of kende je iemand die daar al werkte? Ik krijg namelijk steeds meer het idee dat je zonder connecties nergens aan de slag kunt...
Puur geluk dus... En ik ben ook al zo goed in loterijen enzo. De sites die jij noemt, die bekijk ik ook dagelijks. Tot nu toe zonder veel resultaat. Mooiste advertentie tot nu toe: `gezocht, startende bureauredacteur met minimaal drie jaar ervaring´, of iets in die trant.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:01 schreef Petra76 het volgende:
[..]
Ik heb een open sollicitatie gestuurd en heel toevallig ging er net iemand weg. Dus ik heb wel mazzel gehad. Het is erg leuk werk, leuke collega's. Helaas maar voor 2 dagen en het worden er ook niet meer.
Ik denk inderdaad dat een netwerk best belangrijk is, maar het is niet allesbepalend. Ik heb tot nu toe ook niks gehad aan connecties. Het is wel zo dat ik bijv. wel eens wat tips over vacatures krijg van collega's van mijn vriend, die ook weten dat ik nog werk zoek.
Verder kijk ik veel op banensites voor de communicatiebranche ( communicatie-online, villamedia, taalunieversum etc.) maar het blijft lastig. Ik heb eraan zitten denken om te gaan freelancen, maar ben er nog niet helemaal uit.
Jammer PDOA... wel een vervelend als je denkt een kansje te maken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:41 schreef PDOA het volgende:
GROM!!! Afgewezen omdat ze opeens intern konden oplossen. Kijk dan eerst of dat mogelijk is en zet dan die vacature uit, sukkels!!!
Hoe bevalt het komrad? En de reistijden?quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:06 schreef komrad het volgende:
whehe 5 uur eerder gaan, dat is wel bizar
op het begin is het altijd wel wat rustiger in een functie, begin het nu zelf ook wel wat drukker te krijgen
Ja, ik heb vandaag wel een leuke en drukkere dag gehad. Dus voel ik me al wat beter. Daarnaast mag ik op gesprek morgen bij Deloitte. Lijkt me wel een aardige kans, zo'n groot bekend internationaal bedrijf... dus ik ben benieuwd...quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:06 schreef komrad het volgende:
whehe 5 uur eerder gaan, dat is wel bizar
op het begin is het altijd wel wat rustiger in een functie, begin het nu zelf ook wel wat drukker te krijgen
Bedankt koningin! Het ging volgens mij heel goed. Heel leuke sfeer, mooi groot internationaal bedrijf, volop leer- en doorgroeimogelijkheden. Het is wel helemaal gericht op loonadministratie, maar eigenlijk lijkt me dat erg leuk. Het is ook advies geven aan bedrijven. Ja, heel spannend dus... ben benieuwd!quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:54 schreef Koningin het volgende:
Djenneke, veel succes vandaag met je gesprek!!
Goed, dat was dus 15 maart. Het hing allemaal af van toestemming van de Raad van bestuur van KPN voor het aannemen van extern personeel. Ik heb daar een weekje later nog een telefoontje over gehad van het detacheringsbureau, dat de RVB er nog niet uit was en dat ik wel zou horen. Dat was drie weken geleden en sindsdien... Helemaal niks...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:40 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Gisteren aardig gesprek gehad bij een detachering voor detachering bij KPN. Ziet er goed uit, maar de selectie is nogal zwaar, inclusief testcase tijdens het gesprek bij KPN volgende week. Duimen dus maar...
Ik zou bellen, niet te bang zijn om te gretig te lijken.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:11 schreef happyme28 het volgende:
(...)
Er is me verteld dat ze vrijdag nog 2 kandidaten op gesprek zoudenk krijgen maar de procedure niet te lang wilde laten duren. Het zou per 1 juni indienst treden zijn.
Helaas heb ik nog niets gehoord, maar ik ben niet zo thuis in het solliciteren, dus ik vraag me af hoelang het meestal duurt voor je iets hoort??
ja maar, deze vacature stond op een site waar alleen een heel specifiek publiek komt! En dan al 300 reacties ! Ik zie mijn toekomst in duigen vallen. Het lukt me gewoon niet.quote:Op woensdag 20 april 2005 19:12 schreef Freeflyer het volgende:
@ _Arual_
momenteel is het zo dat er per vacature zo tussen de 50 en 500 reacties binnen komen. waarbij communicatie en ict de boventoon voeren. wil je je trouwens onderscheiden als je reageert via een nationale vacaturesites staan dan moet je een brief schrijven die zich echt opvalt. een vriend van mij deed dat door blauw papier te gebruiken... zag er niet uit, maar hij ging wel op gesprek en kreeg de baan.
Ja, bellen na een sollicitatiebrief zou ik ook sneller doen, maar na een gesprek bellen om te vragen of ze het al wetenquote:Op woensdag 20 april 2005 19:12 schreef Freeflyer het volgende:
@ happyme28
altijd bellen, heeft er in mijn geval voor gezorgd dat ik uitgenodigd ben voor een gesprek... met als uiteindelijk resultaat dat ik aangenomen ben.
Je kunt gerust bellen hoor.quote:Op woensdag 20 april 2005 19:31 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, bellen na een sollicitatiebrief zou ik ook sneller doen, maar na een gesprek bellen om te vragen of ze het al wetenkweenie, maar denk eind van de week toch wel
![]()
ik heb na het gesprek overigens ook gebeld, er was afgesproken dat ik op vrijdag zou horen of ik de baan zou krijgen en op maandag ochtend 11.00 had ik nog niks gehoord. heb toen zelf gebeld en kreeg als reactie dat ik voor 14.00 terug gebeld zou worden... om 13.30 ging de telefoon en had ik een baan!quote:Op woensdag 20 april 2005 19:31 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, bellen na een sollicitatiebrief zou ik ook sneller doen, maar na een gesprek bellen om te vragen of ze het al wetenkweenie, maar denk eind van de week toch wel
![]()
Wat dacht je van solliciterenquote:Op donderdag 21 april 2005 15:59 schreef meezterman het volgende:
Wees tegenwoordig blij als je uberhaupt een reactie krijgt op je sollicitatie. zowel positief of negatief. Zit zelf nu maandje of 3 thuis en bevalt me prima opzich, maar die verveling gaat toeslaan! Iemand nog bijoznder goede ideeen??
Ik zit ook met zoiets. Ik heb nota bene een nieuwbouwhuis gekocht hier in de omgeving (nijmegen). Maar ik vind het geen probleem om (met het OV) flink wat te reizen. Dat zul je er dan voor over moeten hebben. Jammer dat werkgevers er vaak wel een punt van maken...quote:Op donderdag 21 april 2005 22:17 schreef Tasha het volgende:
Mjah, ik zit op het moment ook zonder werk. Het is hier in het Noorden echt niet leuk qua vacatures in mijn branche. En ik wil eigenlijk niet verhuizen. Zucht.
ook ik kom uit Friesland en hoor dit argument vaak, als ik dan vertelde wat de situatie was dan bleek eigenlijk altijd dat men dat wel wist maar het gebruikte als voorzetje voor wat anders... is nooit een issue geweest bij mij...quote:Op donderdag 21 april 2005 23:26 schreef Tasha het volgende:
Het probleem als je uit Friesland komt is dat mensen denken dat je de wereld uit moet reizen om bij hun terecht te komen. Ik heb gesprekken gehad bij een bedrijf in Flevoland waarbij men echt vroeg hoe lang ik nu eigenlijk onderweg was geweest en wat ik zou doen als ik in de file terecht zou komen. ??? Hallo, ik kom uit Friesland, ik sta nooit in de file als ik vanaf die kant een stad in moet rijden. Maar probeer ze maar eens te overtuigen. En dat met eigen vervoer.
Heb je in de toekomst wel zicht op meer salaris?quote:Op donderdag 21 april 2005 18:23 schreef djenneke het volgende:
Ook een uodate: Ze willen me graag hebben bij deloitte, maar....
het beginsalaris is schrikbarend laag.... ik twijfel dus nog even.... er zijn iig wel veel doorgroeimogelijkheden, ook in salaris, maar ja.... het blijft in het begin toch erg weinig.... maar het betekent wel weer een vaste baan... twijfel twijfel....
Ja dat wel, via studie en promotie kun je best snel omhoog, maar het duurt wel een jaar of vier voor ik op het loon zit dat ik eigenlijk wil verdienen....quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:41 schreef Koningin het volgende:
[..]
Heb je in de toekomst wel zicht op meer salaris?
Tja, moeilijke keuze.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja dat wel, via studie en promotie kun je best snel omhoog, maar het duurt wel een jaar of vier voor ik op het loon zit dat ik eigenlijk wil verdienen....![]()
als je werkloos bent verdien je ook lekker veel...quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:59 schreef djenneke het volgende:
Ja dat wel, via studie en promotie kun je best snel omhoog, maar het duurt wel een jaar of vier voor ik op het loon zit dat ik eigenlijk wil verdienen....![]()
Dat je überhaupt nog eisen durft te stellen. Ik ben blij met ieder baantje hoor, al krijg ik er maar het minimum voor.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik was het zat en heb dus vandaag maar stoute schoenen aangedaan en gebeld. Bleek dat het niet vorige week vrijdag was dat het laatste gesprek was, maar vandaag.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:30 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nog niets gehoord vandaag overigens, als ik morgen niets gehoord heb, dan ga ik maandag zeker bellen. Dan hebben ze een week gehad na het (vermoedelijk) laatste gesprek.
Tuurlijk niet, bedrijven krijgen minimaal een keer of 10 'werkzoekenden' aan de lijn die eigenlijk alleen bellen omdat ze moeten solliciteren.quote:Bedankt nog voor de tips om gewoon zelf te bellen, ze vonden het helemaal niet raar
Dit was nadat ik niets hoorde na het 1e gesprek, dus een heel andere situatie.quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, bedrijven krijgen minimaal een keer of 10 'werkzoekenden' aan de lijn die eigenlijk alleen bellen omdat ze moeten solliciteren.
Gelul. Werkzoekenden die alleen solliciteren omdat het moet, die zullen hoogstens brieven schrijven, en zich niet extra inspannen in de vorm van veel assertiever aandoende telefoontjes.quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, bedrijven krijgen minimaal een keer of 10 'werkzoekenden' aan de lijn die eigenlijk alleen bellen omdat ze moeten solliciteren.
hoe is het afgelopen met je 2e gesprekquote:Op vrijdag 22 april 2005 15:31 schreef djenneke het volgende:
verhaal
Hoe weet een bijstandtrekker hoe vaak een bedrijf gebeld wordt door een werkzoekende?quote:Gelul. Werkzoekenden die alleen solliciteren omdat het moet, die zullen hoogstens brieven schrijven, en zich niet extra inspannen in de vorm van veel assertiever aandoende telefoontjes.
Vreemd trouwens dat elke maatregel die bedoeld is om werkzoekenden uit het verdomhoekje te halen (verplicht solliciteren, tewerkstelling) uiteindelijk tegen die mensen gebruikt wordt. ("Je solliciteert zeker alleen omdat het moet" "Die irritante verplicht bellende werkzoekenden toch altijd")
Ik heb al maanden werkquote:Op zaterdag 23 april 2005 08:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe weet een bijstandtrekker hoe vaak een bedrijf gebeld wordt door een werkzoekende?
Archief.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat doe je dan voor werk?
Ik heb idd begrepen dat het in de ICT behoorlijk aantrekt ja, maar in de rest blijft het gekwakkel hoor.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:58 schreef rekenwonder het volgende:
Ik heb zelf het idee dat het behoorlijk aan het aantrekken is. Veel bedrijven waarmee ik in contact kom zitten te springen om mensen. Maar wellicht dat het enkel voor mijn beroepsgroep (ICT) en mijn ervaring (8 jaar, geen diploma) geldt.
Heel realistisch beeld wat je schetst.quote:Op zaterdag 23 april 2005 14:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je werkgever is wel heel dom als hij gaat bij houden hoeveel Ali´s en Mohammed´s bellen die zonder dat ze de Nederlandse taal beheersen komen vragen of er een baan is
Schrijf je het nou expres fout?quote:Nee, meneer op dit moment hebben we geen facature´s
Houdoe meneer, bedankt voor het bellen
Maar...?quote:Op zaterdag 23 april 2005 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb met een telefoontje een baan![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:01 schreef Koobus het volgende:
Koobus heeft goed nieuws! Na bijna twee jaar gezocht te hebben, kon ik ineens kiezen uit drie banen! Uiteraard heb ik ze een beetje tegen elkaar uit gespeeld en het eind van het liedje is dat ik nu bruto EUR 900 meer ga verdienen in mijn huidige baan, EN meteen een vast contract krijg, EN ik kan mijn reistijd meer dan halveren!![]()
Eindelijk weg uit mijn huidge baan, die ik alleen maar genomen had om vanuit een baan verder te solliciteren.
Tip: als je zonder werk zit en je krijg een baan aangeboden die je eigenlijk niet wilt: ALTIJD DOEN! Want na twee jaar ervaring kan ik zeggen dat het VEEL makkelijker is om vanuit een baan iets anders te vinden dan vanuit een werkloze situatie.![]()
Een goede die goed betaaltquote:wat voor baan
Vuilnisman is in verhouding met sommige andere banen ook best een mooi vak en het betaalt ook nog eens goed. Kortom: je praat veel, maar je zegt weinig.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een goede die goed betaalt
Dat wordt het niet, al mag ik wel op de vrachtwagen rijdenquote:Vuilnisman is in verhouding met sommige andere banen ook best een mooi vak en het betaalt ook nog eens goed
Thanxquote:
Hmmz ja iddquote:Op dinsdag 26 april 2005 18:54 schreef _Arual_ het volgende:
En alweer een afwijzing binnen...
40 brieven, en nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik doe blijkbaar serieus iets fout.
Inmiddels geweest en aangenomenquote:Op vrijdag 22 april 2005 15:31 schreef djenneke het volgende:
@happy_me: heel veel succes met het tweede gesprek!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |