abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:22:42 #251
57497 happyme28
I'm so happy
pi_26433161
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:30 schreef happyme28 het volgende:

[..]
Nog niets gehoord vandaag overigens, als ik morgen niets gehoord heb, dan ga ik maandag zeker bellen. Dan hebben ze een week gehad na het (vermoedelijk) laatste gesprek.
Ik was het zat en heb dus vandaag maar stoute schoenen aangedaan en gebeld. Bleek dat het niet vorige week vrijdag was dat het laatste gesprek was, maar vandaag. Ze zou me na het gesprek terugbellen en om half 3 ging de foon: we willen je graag uitnodigen voor het 2e en laatste gesprek dus woensdag praten over de centjes maar geloof dat dat niet zo'n probleem zal zijn aangezien ze me van te voren om een salarisindicatie hebben gevraagd en dan kan ik hopenlijk nog mooi voor 1 mei me baan opzeggen en dan wordt in 1 klap mijn reistijd van 4 uur per dag gereduceerd naar 1 kwartier _o_

Bedankt nog voor de tips om gewoon zelf te bellen, ze vonden het helemaal niet raar
pi_26433395
@ iedereen:

Nou, zo bedoel ik het niet hoor... ik stel geen vaste eisen ofzo als het gaat om puur salaris, een ander punt is dat de baan ook heel erg beperkend is. Mij echt een bepaalde kant instuurt. Dat betekent dat ik dan altijd in die richting zal blijven, en daar zit dus ook wel een beetje twijfel in. Zo belangrijk is salaris nou ook weer niet, alleen schrok ik gewoon wel een beetje van het aanbod...

Maar goed, ik ben ook uitgenodigd voor een tweede gesprek voor het sollicitatiegesprek dat ik vandaag had. En dat ligt dus meer in mijn richting, veel breder, uitdagender en afwisselender.

Daarnaast ben ik momenteel niet helemaal werkeloos, want ik heb nog altijd mijn werk bij abn, al is dat dan tijdelijk.

Als ik bij een van die twee bedrijven een baan kan krijgen zal ik die zeker niet afslaan! Maar ik heb natuurlijk ook zo mijn overwegingen betreffende mijn vaste lasten en financiele onafhankelijkheid. Maar als het moet dan doe ik zeker een stapje terug om maar een baan te hebben.

Dus ik stel geen eisen, maar heb ondertussen wel zo mijn wensen. Het was eerlijk gezegd niet mijn bedoeling om te klagen, ik had ook niet het idee dat ik dat deed, ik ben gewoon overwegingen aan het maken!

Als ik die baan echt niet zo willen puur om het salaris, dan had ik niet "ja" tegen het tweede gesprek gezegd, namelijk....

@happy_me: heel veel succes met het tweede gesprek!!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_26433891
quote:
Bedankt nog voor de tips om gewoon zelf te bellen, ze vonden het helemaal niet raar
Tuurlijk niet, bedrijven krijgen minimaal een keer of 10 'werkzoekenden' aan de lijn die eigenlijk alleen bellen omdat ze moeten solliciteren.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 22 april 2005 @ 16:04:30 #254
57497 happyme28
I'm so happy
pi_26434183
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, bedrijven krijgen minimaal een keer of 10 'werkzoekenden' aan de lijn die eigenlijk alleen bellen omdat ze moeten solliciteren.
Dit was nadat ik niets hoorde na het 1e gesprek, dus een heel andere situatie.
pi_26435755
ok, maar bedrijven zijn gewend dat nu de potentiele medewerker het voortouw neemt en dat was 4 jaar geleden wel anders
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26438784
Mag ik vragen wat die idioten van Deloitte je aanboden, djenneke? 1.700 bruto ofzo?
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_26448048
Ik heb maandag een gesprek in De Meern voor een uitzendbaantje, maar ik word eigenlijk echt helemaal gek van dat uitzendwerk. Ieder UZB belooft je gouden bergen en een glansrijke toekomst, maar ik heb nu al zo vaak mogen meemaken dat ik om wat voor reden dan ook geen ene reet verder kwam bij een bedrijf of bij de eerste de beste economische crisis of reorganisatie weer binnen no-time op straat stond. Ik heb af en toe echt geen zin om mezelf weer te verkopen voor een kutbaan van 2 maanden, om daarna om voor weet ik hoe lang weer op straat te staan. Maar ja, leg dat maar eens uit aan de Sociale Dienst...
pi_26448209
Inderdaad gek dat de uitzendkracht er als eerste uitgaat
pi_26448593
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gelul. Werkzoekenden die alleen solliciteren omdat het moet, die zullen hoogstens brieven schrijven, en zich niet extra inspannen in de vorm van veel assertiever aandoende telefoontjes.
Vreemd trouwens dat elke maatregel die bedoeld is om werkzoekenden uit het verdomhoekje te halen (verplicht solliciteren, tewerkstelling) uiteindelijk tegen die mensen gebruikt wordt. ("Je solliciteert zeker alleen omdat het moet" "Die irritante verplicht bellende werkzoekenden toch altijd")
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_26448713
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:31 schreef djenneke het volgende:
verhaal
hoe is het afgelopen met je 2e gesprek
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_26448760
quote:
Gelul. Werkzoekenden die alleen solliciteren omdat het moet, die zullen hoogstens brieven schrijven, en zich niet extra inspannen in de vorm van veel assertiever aandoende telefoontjes.
Vreemd trouwens dat elke maatregel die bedoeld is om werkzoekenden uit het verdomhoekje te halen (verplicht solliciteren, tewerkstelling) uiteindelijk tegen die mensen gebruikt wordt. ("Je solliciteert zeker alleen omdat het moet" "Die irritante verplicht bellende werkzoekenden toch altijd")
Hoe weet een bijstandtrekker hoe vaak een bedrijf gebeld wordt door een werkzoekende?
pi_26448882
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 08:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe weet een bijstandtrekker hoe vaak een bedrijf gebeld wordt door een werkzoekende?
Ik heb al maanden werk
Zoek het eens in een andere richting.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_26452127
Wat doe je dan voor werk?
pi_26452656
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat doe je dan voor werk?
Archief.
Jij?
pi_26452685
Ik heb geen werk

Maar in het archief zul je vast wel horen wie er allemaal bellen toch?
pi_26452990
Ik heb zelf het idee dat het behoorlijk aan het aantrekken is. Veel bedrijven waarmee ik in contact kom zitten te springen om mensen. Maar wellicht dat het enkel voor mijn beroepsgroep (ICT) en mijn ervaring (8 jaar, geen diploma) geldt.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_26453566
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 13:58 schreef rekenwonder het volgende:
Ik heb zelf het idee dat het behoorlijk aan het aantrekken is. Veel bedrijven waarmee ik in contact kom zitten te springen om mensen. Maar wellicht dat het enkel voor mijn beroepsgroep (ICT) en mijn ervaring (8 jaar, geen diploma) geldt.
Ik heb idd begrepen dat het in de ICT behoorlijk aantrekt ja, maar in de rest blijft het gekwakkel hoor.

En @Maradona: ja, aangezien alle brieven uiteindelijk gearchiveerd worden en per sollicitatieronde de score qua brieven, emails en telefoongesprekken, dus alle contacten met steekwoorden hierin aangegeven worden, heb ik idd een aardig beeld van het aantal sollicitanten en de manier waarop de contacten verlopen. Kort gezegd steek zit ik met mijn neus in alle zaken van de instelling waar ik werk.
pi_26453687
Je werkgever is wel heel dom als hij gaat bij houden hoeveel Ali´s en Mohammed´s bellen die zonder dat ze de Nederlandse taal beheersen komen vragen of er een baan is

Nee, meneer op dit moment hebben we geen facature´s
Houdoe meneer, bedankt voor het bellen
pi_26453870
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 14:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je werkgever is wel heel dom als hij gaat bij houden hoeveel Ali´s en Mohammed´s bellen die zonder dat ze de Nederlandse taal beheersen komen vragen of er een baan is
Heel realistisch beeld wat je schetst.
Even voor de duidelijkheid: als je werkzoekend bent moet je 1x per week solliciteren, aantoonbaar. Schriftelijk dus. Iemand die alleen om te solliciteren belt, is dus heel dom. Dat gebeurt dus vrijwel nooit.
quote:
Nee, meneer op dit moment hebben we geen facature´s
Houdoe meneer, bedankt voor het bellen
Schrijf je het nou expres fout?
En een open sollicitatie per telefoon?
Tis maar goed dat jij niet deelneemt aan de arbeidsmarkt, want gezien je benul van sollicitatiemethodes zou dat de staat weer een WW-tje gaan kosten.

[/quote]
pi_26453897
Ik heb met een telefoontje een baan
pi_26453929
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb met een telefoontje een baan
Maar...?
pi_26453946
Maar niks
pi_26453951
@DiegoArmandoMaradona: die signature van je is sarcastisch, of niet?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
pi_26453966
wat voor baan
pi_26454125
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:01 schreef Koobus het volgende:
Koobus heeft goed nieuws! Na bijna twee jaar gezocht te hebben, kon ik ineens kiezen uit drie banen! Uiteraard heb ik ze een beetje tegen elkaar uit gespeeld en het eind van het liedje is dat ik nu bruto EUR 900 meer ga verdienen in mijn huidige baan, EN meteen een vast contract krijg, EN ik kan mijn reistijd meer dan halveren!

Eindelijk weg uit mijn huidge baan, die ik alleen maar genomen had om vanuit een baan verder te solliciteren.

Tip: als je zonder werk zit en je krijg een baan aangeboden die je eigenlijk niet wilt: ALTIJD DOEN! Want na twee jaar ervaring kan ik zeggen dat het VEEL makkelijker is om vanuit een baan iets anders te vinden dan vanuit een werkloze situatie.
pi_26455015
quote:
wat voor baan
Een goede die goed betaalt
pi_26455753
welke branche bv diego armando cocadonna
pi_26455791
automotive of transport waarschijnlijk

Maar ik wil helemaal geen baan, ik ben liever zelf de baas
pi_26455805
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 15:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een goede die goed betaalt
Vuilnisman is in verhouding met sommige andere banen ook best een mooi vak en het betaalt ook nog eens goed. Kortom: je praat veel, maar je zegt weinig.

En heeft ook nog eens met transport te maken!

[ Bericht 6% gewijzigd door rekenwonder op 23-04-2005 16:46:20 (toevoeging) ]
pi_26455827
whehe rekenwonder, helemaal mee eens
pi_26469791
@ nostra: 1500 bruto (en wees eerlijk: niet veel voor een academisch geschoolde van 26 jaar oud, maar iig wel beter dan niets of een uitkering, dat zeker wel)

@ komrad: 2e gesprek bij deloitte is maandag pas. Voor het andere 2e gesprek moet nog een afspraak worden gemaakt, daar word ik nog over gebeld....

spannende tijden dus
pi_26470117
@djenneke, ik krijg idd wel stukken meer maar houdt er geen bal van over dus ja, bruto is het weinig maar netto scheelt het niet zo veel
pi_26470138
veel succes iig maandag djenneke
pi_26479577
quote:
Vuilnisman is in verhouding met sommige andere banen ook best een mooi vak en het betaalt ook nog eens goed
Dat wordt het niet, al mag ik wel op de vrachtwagen rijden
  zondag 24 april 2005 @ 22:54:24 #285
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_26486186
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 15:05 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Solitarias gaat mijn gangen op FOK zeer nauwkeurig na!
Master of my domain
  maandag 25 april 2005 @ 18:51:13 #286
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26502451
Hmm, donderdag een sollicitatiegesprek bij Interpolis.
pi_26504175
Verdomme, ik had deze week via werk.nl gereageerd op 2 vacatures voor onderhouds monteur pc's, iets wat ik erg graag wil gaan doen.
Alleen meestal duurt het even voordat ze antwoorden en aangezien ik werk heb en mijn maandtrajectkaart bijna afgelopen was heb ik vanmiddag een nieuwe gehaald twv 230 euro.

Kom ik thuis, word gebeld, is het dus iemand die die vacature had geplaatst.
Of ik deze week nog op gesprek kon komen en eventueel maandag zou kunnen beginnen.
Nu heb ik mezelf toch wel erg benadeeld klotezooi, wat had ik die kans graag aangepakt, maar om nou die 230 voor die maandtrajectkaart weg te pleuren is ook zonde.

Ik mag in ieder geval wel langs komen voor een gesprek en dan gaan we kijken of er in de toekomst een plek vrij is voor me.
pi_26515488
Nou vorige week maandag gesprek gehad bij een bedrijf.. vertelden openlijk dat ze erg geinteresseerd waren. Ook vertelden ze dat ze wel 9 anderen nog zouden uitnodigen voor een gesprek. Noujah had wel een beetje hoop...

Vandaag een mailtje. Beste ... we zien helaas bij jou te weinig aanknopingspunten om met jou verder te gaan..

Nouwjah jammer weer We blijven wel door zoeken
  dinsdag 26 april 2005 @ 17:05:56 #289
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26523010
Niemand die weet hoe het er bij Interpolis aan toegaat?
pi_26525356
Nou mijn tweede gesprek gehad bij beide sollicitaties. Deloitte beviel me nog steeds erg goed, en ik mag 9 mei beginnen, het contract is onderweg

Het gesprek van vanmiddag beviel me een stuk minder (ik kon er trouwens wel veeeel meer verdienen ), dus nu is de keuze heel makkelijk!

Joepie, ik heb een baan!
pi_26525543
En alweer een afwijzing binnen...

40 brieven, en nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik doe blijkbaar serieus iets fout.
pi_26526225
djenneke, gefeliciteerd!
pi_26526312
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 19:26 schreef PDOA het volgende:
djenneke, gefeliciteerd!
Thanx

voor alle anderen: heel veel succes!

@laura: bij mij werkte een heel casual brief schrijven heel erg. In het begin schreef ik ze heel zakelijk, kreeg geen gesprekken. De laatste tijd een stuk informeler, en ik had meteen drie gesprekken van de vier bedrijven die ik daarmee had aangeschreven. Probeer je te onderscheiden door het persoonlijker te maken, bij mij hielp het!
  dinsdag 26 april 2005 @ 19:31:38 #294
83828 RelaxedM
Beetje jammer!
pi_26526343
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 18:54 schreef _Arual_ het volgende:
En alweer een afwijzing binnen...

40 brieven, en nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik doe blijkbaar serieus iets fout.
Hmmz ja idd Wat zoek je eigenlijk? Misschien weet ik wat
pi_26526537
Eind januari afgestudeerd. Toen pas begonnen met solliciteren (ja niet zo goed.. weet 't ). Na 2 maanden heb ik in totaal 9 gesprekken gehad waaruit 2 aanbiedingen tevoorschijn kwamen en 1 bijna aanbieding (directeur wilde me aannemen maar de afdelingschef wilde niet omdat er te weinig begeleiding zou zijn )

Veel van die gesprekken waren bij bedrijven die (volgens mij) alleen hun "bank" wilden vullen voor ALS ze opdrachten zouden krijgen (zij hadden mij gebeld). Maarja, ben nu wel aan 't werk (al een hele week )

Ik had de meeste reacties vanaf nationalevacaturebank. Zo heeft het bedrijf waar ik nu werk mij ook gevonden.

Edit: en zoals hierboven vernoemd: informele brieven doen 't goed... merkte ik ook (en voor het gesprek, verdiep je in 't bedrijf en stel vragen)
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_26528648
Willen jullie dan misschien een voorbeeld geven van zo´n casual brief? Ik vraag me namelijk af tot hoever je precies kunt gaan. Té jolig overkomen lijkt me namelijk ook niet de juiste manier.
pi_26534403
De laatste casual brief die ik heb verzonden:

Yo gasten,

Ik ben sinds kort werkloos. Nou zag ik hullie advertentie staan en aangezien ik toch maar de hele dag met mijn piemel aan het spelen ben of tot half 3 in mijn nest lig dacht ik; 'kom, ik ga eens solliciteren om mijn uitkering te behouden!' Nou ja luitjes, bij deze! Graag zie ik gebeuren dat jullie mij uitnodigen voor een gesprek. Zo niet, dan kom ik langs met mijn vrienden en dan regelen we het daar even. Oh ja, ik wil wel dik gaan verdienen.

De ballen,

Joep Meloen
pi_26537716
Djenneke, Gefeliciteerd!! Lekker gevoel he?

_Arual_ Het klinkt stom, maar geef niet op, er komt echt ooit een baan voor je. Ik heb het zelf mee gemaakt.
pi_26541070
Djenneke, geweldig dat je een baan hebt! Meer nog: dat je een baan hebt kunnen uitkiezen

@ _Arual_ en alle andere sollicitanten: lees het boek "Jij bent aan Z". Misschien val ik hiermee wel in herhaling, maar ik heb dat boek gelezen en op basis van de dingen die ik daaruit geleerd had een sollicitatiebrief geschreven voor een functie waar ik 0,0 ervaring in had. Toch meteen uitgenodigd voor een gesprek en aangenomen!

Het klinkt misschien dom, maar ik ben ervan overtuigd dat je niet moet starten met de stap "schrijf een brief", maar wel met de stap "wie ben ik? wat kan ik? wat wil ik?". Dat is de moelijkste stap, maar als je daar eenmaal uit bent, zijn de sollicitatiebrieven en -gesprekken een pak makkelijker!
pi_26541191
@ _Arual_
ik heb voordat ik aan m'n huidige functie begon ook 30-40 bedrijven benaderd. Wat voor werk zoek je? Misschien is het een idee om in contact te komen met een recruiter, die heeft mij ook aan m'n huidige baan geholpen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')