ook ik kom uit Friesland en hoor dit argument vaak, als ik dan vertelde wat de situatie was dan bleek eigenlijk altijd dat men dat wel wist maar het gebruikte als voorzetje voor wat anders... is nooit een issue geweest bij mij...quote:Op donderdag 21 april 2005 23:26 schreef Tasha het volgende:
Het probleem als je uit Friesland komt is dat mensen denken dat je de wereld uit moet reizen om bij hun terecht te komen. Ik heb gesprekken gehad bij een bedrijf in Flevoland waarbij men echt vroeg hoe lang ik nu eigenlijk onderweg was geweest en wat ik zou doen als ik in de file terecht zou komen. ??? Hallo, ik kom uit Friesland, ik sta nooit in de file als ik vanaf die kant een stad in moet rijden. Maar probeer ze maar eens te overtuigen. En dat met eigen vervoer.
Heb je in de toekomst wel zicht op meer salaris?quote:Op donderdag 21 april 2005 18:23 schreef djenneke het volgende:
Ook een uodate: Ze willen me graag hebben bij deloitte, maar....
het beginsalaris is schrikbarend laag.... ik twijfel dus nog even.... er zijn iig wel veel doorgroeimogelijkheden, ook in salaris, maar ja.... het blijft in het begin toch erg weinig.... maar het betekent wel weer een vaste baan... twijfel twijfel....
Ja dat wel, via studie en promotie kun je best snel omhoog, maar het duurt wel een jaar of vier voor ik op het loon zit dat ik eigenlijk wil verdienen....quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:41 schreef Koningin het volgende:
[..]
Heb je in de toekomst wel zicht op meer salaris?
Tja, moeilijke keuze.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja dat wel, via studie en promotie kun je best snel omhoog, maar het duurt wel een jaar of vier voor ik op het loon zit dat ik eigenlijk wil verdienen....![]()
als je werkloos bent verdien je ook lekker veel...quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:59 schreef djenneke het volgende:
Ja dat wel, via studie en promotie kun je best snel omhoog, maar het duurt wel een jaar of vier voor ik op het loon zit dat ik eigenlijk wil verdienen....![]()
Dat je überhaupt nog eisen durft te stellen. Ik ben blij met ieder baantje hoor, al krijg ik er maar het minimum voor.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik was het zat en heb dus vandaag maar stoute schoenen aangedaan en gebeld. Bleek dat het niet vorige week vrijdag was dat het laatste gesprek was, maar vandaag.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:30 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nog niets gehoord vandaag overigens, als ik morgen niets gehoord heb, dan ga ik maandag zeker bellen. Dan hebben ze een week gehad na het (vermoedelijk) laatste gesprek.
Tuurlijk niet, bedrijven krijgen minimaal een keer of 10 'werkzoekenden' aan de lijn die eigenlijk alleen bellen omdat ze moeten solliciteren.quote:Bedankt nog voor de tips om gewoon zelf te bellen, ze vonden het helemaal niet raar
Dit was nadat ik niets hoorde na het 1e gesprek, dus een heel andere situatie.quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, bedrijven krijgen minimaal een keer of 10 'werkzoekenden' aan de lijn die eigenlijk alleen bellen omdat ze moeten solliciteren.
Gelul. Werkzoekenden die alleen solliciteren omdat het moet, die zullen hoogstens brieven schrijven, en zich niet extra inspannen in de vorm van veel assertiever aandoende telefoontjes.quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, bedrijven krijgen minimaal een keer of 10 'werkzoekenden' aan de lijn die eigenlijk alleen bellen omdat ze moeten solliciteren.
hoe is het afgelopen met je 2e gesprekquote:Op vrijdag 22 april 2005 15:31 schreef djenneke het volgende:
verhaal
Hoe weet een bijstandtrekker hoe vaak een bedrijf gebeld wordt door een werkzoekende?quote:Gelul. Werkzoekenden die alleen solliciteren omdat het moet, die zullen hoogstens brieven schrijven, en zich niet extra inspannen in de vorm van veel assertiever aandoende telefoontjes.
Vreemd trouwens dat elke maatregel die bedoeld is om werkzoekenden uit het verdomhoekje te halen (verplicht solliciteren, tewerkstelling) uiteindelijk tegen die mensen gebruikt wordt. ("Je solliciteert zeker alleen omdat het moet" "Die irritante verplicht bellende werkzoekenden toch altijd")
Ik heb al maanden werkquote:Op zaterdag 23 april 2005 08:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe weet een bijstandtrekker hoe vaak een bedrijf gebeld wordt door een werkzoekende?
Archief.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat doe je dan voor werk?
Ik heb idd begrepen dat het in de ICT behoorlijk aantrekt ja, maar in de rest blijft het gekwakkel hoor.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:58 schreef rekenwonder het volgende:
Ik heb zelf het idee dat het behoorlijk aan het aantrekken is. Veel bedrijven waarmee ik in contact kom zitten te springen om mensen. Maar wellicht dat het enkel voor mijn beroepsgroep (ICT) en mijn ervaring (8 jaar, geen diploma) geldt.
Heel realistisch beeld wat je schetst.quote:Op zaterdag 23 april 2005 14:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je werkgever is wel heel dom als hij gaat bij houden hoeveel Ali´s en Mohammed´s bellen die zonder dat ze de Nederlandse taal beheersen komen vragen of er een baan is
Schrijf je het nou expres fout?quote:Nee, meneer op dit moment hebben we geen facature´s
Houdoe meneer, bedankt voor het bellen
Maar...?quote:Op zaterdag 23 april 2005 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb met een telefoontje een baan![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:01 schreef Koobus het volgende:
Koobus heeft goed nieuws! Na bijna twee jaar gezocht te hebben, kon ik ineens kiezen uit drie banen! Uiteraard heb ik ze een beetje tegen elkaar uit gespeeld en het eind van het liedje is dat ik nu bruto EUR 900 meer ga verdienen in mijn huidige baan, EN meteen een vast contract krijg, EN ik kan mijn reistijd meer dan halveren!![]()
Eindelijk weg uit mijn huidge baan, die ik alleen maar genomen had om vanuit een baan verder te solliciteren.
Tip: als je zonder werk zit en je krijg een baan aangeboden die je eigenlijk niet wilt: ALTIJD DOEN! Want na twee jaar ervaring kan ik zeggen dat het VEEL makkelijker is om vanuit een baan iets anders te vinden dan vanuit een werkloze situatie.![]()
Een goede die goed betaaltquote:wat voor baan
Vuilnisman is in verhouding met sommige andere banen ook best een mooi vak en het betaalt ook nog eens goed. Kortom: je praat veel, maar je zegt weinig.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een goede die goed betaalt
Dat wordt het niet, al mag ik wel op de vrachtwagen rijdenquote:Vuilnisman is in verhouding met sommige andere banen ook best een mooi vak en het betaalt ook nog eens goed
Thanxquote:
Hmmz ja iddquote:Op dinsdag 26 april 2005 18:54 schreef _Arual_ het volgende:
En alweer een afwijzing binnen...
40 brieven, en nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik doe blijkbaar serieus iets fout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |