Hoe bevalt het je bij ABN? En heb je al iets gehoord van dat sollicitatiegesprek?quote:Op maandag 11 april 2005 17:42 schreef djenneke het volgende:
Zo, woensdag mag ik voor twee maanden bij abn-amro beginnen.
En dan dus morgen dat sollicitatie gesprek... spannend....
Ja, afgewezen...quote:Op donderdag 14 april 2005 13:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Hoe bevalt het je bij ABN? En heb je al iets gehoord van dat sollicitatiegesprek?
Ik ben een jaar geleden afgestudeerd in de richting Tekst & Communicatie. Ik werk sindsdien voor 2 dagen in de week als redacteur bij een huis-aan-huisblad, verder nog geen werk gevonden. Het liefst wil ik natuurlijk full-time aan de slag, maar da's inderdaad erg lastig. Ik solliciteer me suf, maar een gesprek ho maar. Ik heb gisteren een gesprek gehad voor een full-time baan als vertaler, maar ik weet niet of het wel iets is. Ik ben niet super enthousiast. Bovendien heb ik het erg naar mijn zin als redacteur, als is het maar voor 2 dagen.quote:Op maandag 11 april 2005 15:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb Nederlands gestudeerd, en wil werken in de communicatiebranche.
Ik geloof dat ik inmiddels iedere uitgeverij, ieder tekstbureau en iedere krant in de verre omgeving van Nijmegen al heb aangeschreven. Maar er worden in deze sector momenteel juist veel mensen ontslagen. Bij bedrijven waar ze mensen ontslaan, kan ik natuurlijk al niet terecht. En erger nog: mensen die hun ontslag hebben gekregen, vissen in dezellfde vacaturevijver als ik...
Meer mensen met min of meer hetzelfde probleem dus. Mag ik vragen hoe je aan dat redactiewerk bent gekomen? Heb je gewoon gesolliciteerd, of kende je iemand die daar al werkte? Ik krijg namelijk steeds meer het idee dat je zonder connecties nergens aan de slag kunt...quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:01 schreef Petra76 het volgende:
[..]
Ik ben een jaar geleden afgestudeerd in de richting Tekst & Communicatie. Ik werk sindsdien voor 2 dagen in de week als redacteur bij een huis-aan-huisblad, verder nog geen werk gevonden. Het liefst wil ik natuurlijk full-time aan de slag, maar da's inderdaad erg lastig. Ik solliciteer me suf, maar een gesprek ho maar. Ik heb gisteren een gesprek gehad voor een full-time baan als vertaler, maar ik weet niet of het wel iets is. Ik ben niet super enthousiast. Bovendien heb ik het erg naar mijn zin als redacteur, als is het maar voor 2 dagen.
Ik merk wel dat de markt aantrekt, ik zie gewoon meer functies die aansluiten bij wat ik wil / kan en ik word weer uitgenodigd voor gesprekken. Dus wie weet komt er binnenkort wel een hele leuke full-time baan voorbij, of iets wat ik naast mijn huidige baan kan doen.
Ik heb een open sollicitatie gestuurd en heel toevallig ging er net iemand weg. Dus ik heb wel mazzel gehad. Het is erg leuk werk, leuke collega's. Helaas maar voor 2 dagen en het worden er ook niet meer.quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:18 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Meer mensen met min of meer hetzelfde probleem dus. Mag ik vragen hoe je aan dat redactiewerk bent gekomen? Heb je gewoon gesolliciteerd, of kende je iemand die daar al werkte? Ik krijg namelijk steeds meer het idee dat je zonder connecties nergens aan de slag kunt...
Puur geluk dus... En ik ben ook al zo goed in loterijen enzo. De sites die jij noemt, die bekijk ik ook dagelijks. Tot nu toe zonder veel resultaat. Mooiste advertentie tot nu toe: `gezocht, startende bureauredacteur met minimaal drie jaar ervaring´, of iets in die trant.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:01 schreef Petra76 het volgende:
[..]
Ik heb een open sollicitatie gestuurd en heel toevallig ging er net iemand weg. Dus ik heb wel mazzel gehad. Het is erg leuk werk, leuke collega's. Helaas maar voor 2 dagen en het worden er ook niet meer.
Ik denk inderdaad dat een netwerk best belangrijk is, maar het is niet allesbepalend. Ik heb tot nu toe ook niks gehad aan connecties. Het is wel zo dat ik bijv. wel eens wat tips over vacatures krijg van collega's van mijn vriend, die ook weten dat ik nog werk zoek.
Verder kijk ik veel op banensites voor de communicatiebranche ( communicatie-online, villamedia, taalunieversum etc.) maar het blijft lastig. Ik heb eraan zitten denken om te gaan freelancen, maar ben er nog niet helemaal uit.
Jammer PDOA... wel een vervelend als je denkt een kansje te maken.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:41 schreef PDOA het volgende:
GROM!!! Afgewezen omdat ze opeens intern konden oplossen. Kijk dan eerst of dat mogelijk is en zet dan die vacature uit, sukkels!!!
Hoe bevalt het komrad? En de reistijden?quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:06 schreef komrad het volgende:
whehe 5 uur eerder gaan, dat is wel bizar
op het begin is het altijd wel wat rustiger in een functie, begin het nu zelf ook wel wat drukker te krijgen
Ja, ik heb vandaag wel een leuke en drukkere dag gehad. Dus voel ik me al wat beter. Daarnaast mag ik op gesprek morgen bij Deloitte. Lijkt me wel een aardige kans, zo'n groot bekend internationaal bedrijf... dus ik ben benieuwd...quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:06 schreef komrad het volgende:
whehe 5 uur eerder gaan, dat is wel bizar
op het begin is het altijd wel wat rustiger in een functie, begin het nu zelf ook wel wat drukker te krijgen
Bedankt koningin! Het ging volgens mij heel goed. Heel leuke sfeer, mooi groot internationaal bedrijf, volop leer- en doorgroeimogelijkheden. Het is wel helemaal gericht op loonadministratie, maar eigenlijk lijkt me dat erg leuk. Het is ook advies geven aan bedrijven. Ja, heel spannend dus... ben benieuwd!quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:54 schreef Koningin het volgende:
Djenneke, veel succes vandaag met je gesprek!!
Goed, dat was dus 15 maart. Het hing allemaal af van toestemming van de Raad van bestuur van KPN voor het aannemen van extern personeel. Ik heb daar een weekje later nog een telefoontje over gehad van het detacheringsbureau, dat de RVB er nog niet uit was en dat ik wel zou horen. Dat was drie weken geleden en sindsdien... Helemaal niks...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:40 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Gisteren aardig gesprek gehad bij een detachering voor detachering bij KPN. Ziet er goed uit, maar de selectie is nogal zwaar, inclusief testcase tijdens het gesprek bij KPN volgende week. Duimen dus maar...
Ik zou bellen, niet te bang zijn om te gretig te lijken.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:11 schreef happyme28 het volgende:
(...)
Er is me verteld dat ze vrijdag nog 2 kandidaten op gesprek zoudenk krijgen maar de procedure niet te lang wilde laten duren. Het zou per 1 juni indienst treden zijn.
Helaas heb ik nog niets gehoord, maar ik ben niet zo thuis in het solliciteren, dus ik vraag me af hoelang het meestal duurt voor je iets hoort??
ja maar, deze vacature stond op een site waar alleen een heel specifiek publiek komt! En dan al 300 reacties ! Ik zie mijn toekomst in duigen vallen. Het lukt me gewoon niet.quote:Op woensdag 20 april 2005 19:12 schreef Freeflyer het volgende:
@ _Arual_
momenteel is het zo dat er per vacature zo tussen de 50 en 500 reacties binnen komen. waarbij communicatie en ict de boventoon voeren. wil je je trouwens onderscheiden als je reageert via een nationale vacaturesites staan dan moet je een brief schrijven die zich echt opvalt. een vriend van mij deed dat door blauw papier te gebruiken... zag er niet uit, maar hij ging wel op gesprek en kreeg de baan.
Ja, bellen na een sollicitatiebrief zou ik ook sneller doen, maar na een gesprek bellen om te vragen of ze het al wetenquote:Op woensdag 20 april 2005 19:12 schreef Freeflyer het volgende:
@ happyme28
altijd bellen, heeft er in mijn geval voor gezorgd dat ik uitgenodigd ben voor een gesprek... met als uiteindelijk resultaat dat ik aangenomen ben.
Je kunt gerust bellen hoor.quote:Op woensdag 20 april 2005 19:31 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, bellen na een sollicitatiebrief zou ik ook sneller doen, maar na een gesprek bellen om te vragen of ze het al wetenkweenie, maar denk eind van de week toch wel
![]()
ik heb na het gesprek overigens ook gebeld, er was afgesproken dat ik op vrijdag zou horen of ik de baan zou krijgen en op maandag ochtend 11.00 had ik nog niks gehoord. heb toen zelf gebeld en kreeg als reactie dat ik voor 14.00 terug gebeld zou worden... om 13.30 ging de telefoon en had ik een baan!quote:Op woensdag 20 april 2005 19:31 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, bellen na een sollicitatiebrief zou ik ook sneller doen, maar na een gesprek bellen om te vragen of ze het al wetenkweenie, maar denk eind van de week toch wel
![]()
Wat dacht je van solliciterenquote:Op donderdag 21 april 2005 15:59 schreef meezterman het volgende:
Wees tegenwoordig blij als je uberhaupt een reactie krijgt op je sollicitatie. zowel positief of negatief. Zit zelf nu maandje of 3 thuis en bevalt me prima opzich, maar die verveling gaat toeslaan! Iemand nog bijoznder goede ideeen??
Ik zit ook met zoiets. Ik heb nota bene een nieuwbouwhuis gekocht hier in de omgeving (nijmegen). Maar ik vind het geen probleem om (met het OV) flink wat te reizen. Dat zul je er dan voor over moeten hebben. Jammer dat werkgevers er vaak wel een punt van maken...quote:Op donderdag 21 april 2005 22:17 schreef Tasha het volgende:
Mjah, ik zit op het moment ook zonder werk. Het is hier in het Noorden echt niet leuk qua vacatures in mijn branche. En ik wil eigenlijk niet verhuizen. Zucht.
ook ik kom uit Friesland en hoor dit argument vaak, als ik dan vertelde wat de situatie was dan bleek eigenlijk altijd dat men dat wel wist maar het gebruikte als voorzetje voor wat anders... is nooit een issue geweest bij mij...quote:Op donderdag 21 april 2005 23:26 schreef Tasha het volgende:
Het probleem als je uit Friesland komt is dat mensen denken dat je de wereld uit moet reizen om bij hun terecht te komen. Ik heb gesprekken gehad bij een bedrijf in Flevoland waarbij men echt vroeg hoe lang ik nu eigenlijk onderweg was geweest en wat ik zou doen als ik in de file terecht zou komen. ??? Hallo, ik kom uit Friesland, ik sta nooit in de file als ik vanaf die kant een stad in moet rijden. Maar probeer ze maar eens te overtuigen. En dat met eigen vervoer.
Heb je in de toekomst wel zicht op meer salaris?quote:Op donderdag 21 april 2005 18:23 schreef djenneke het volgende:
Ook een uodate: Ze willen me graag hebben bij deloitte, maar....
het beginsalaris is schrikbarend laag.... ik twijfel dus nog even.... er zijn iig wel veel doorgroeimogelijkheden, ook in salaris, maar ja.... het blijft in het begin toch erg weinig.... maar het betekent wel weer een vaste baan... twijfel twijfel....
Ja dat wel, via studie en promotie kun je best snel omhoog, maar het duurt wel een jaar of vier voor ik op het loon zit dat ik eigenlijk wil verdienen....quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:41 schreef Koningin het volgende:
[..]
Heb je in de toekomst wel zicht op meer salaris?
Tja, moeilijke keuze.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja dat wel, via studie en promotie kun je best snel omhoog, maar het duurt wel een jaar of vier voor ik op het loon zit dat ik eigenlijk wil verdienen....![]()
als je werkloos bent verdien je ook lekker veel...quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:59 schreef djenneke het volgende:
Ja dat wel, via studie en promotie kun je best snel omhoog, maar het duurt wel een jaar of vier voor ik op het loon zit dat ik eigenlijk wil verdienen....![]()
Dat je überhaupt nog eisen durft te stellen. Ik ben blij met ieder baantje hoor, al krijg ik er maar het minimum voor.quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |