abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26151682
Zo, woensdag mag ik voor twee maanden bij abn-amro beginnen.

En dan dus morgen dat sollicitatie gesprek... spannend....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 11 april 2005 @ 20:07:09 #202
25737 spookie
Banaantje?
pi_26155152
Heb mischien na morgen ook een nieuwe baan bij een tandartsen praktijk heb al meegelopen was erg leuk, morgen krijg ik te horen wat ze me te bieden hebben
oops ohh my ...
pi_26219935
quote:
Op maandag 11 april 2005 17:42 schreef djenneke het volgende:
Zo, woensdag mag ik voor twee maanden bij abn-amro beginnen.

En dan dus morgen dat sollicitatie gesprek... spannend....
Hoe bevalt het je bij ABN? En heb je al iets gehoord van dat sollicitatiegesprek?
pi_26230920
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:08 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Hoe bevalt het je bij ABN? En heb je al iets gehoord van dat sollicitatiegesprek?
Ja, afgewezen...
Bij de abn zou het zo druk moeten zijn, zit me nu al twee dagen te vervelen
Ik loop de hele tijd om werk te vragen, maar zelfs de rotklusjes zijn op.... ze verwachten wel weer meer werk, dus daar hoop ik dan maar op. Dit is ook niet leuk zo....
pi_26238720
Heb vandaag een sollicitatie gehad bij De Belastingdienst, ben benieuwd... Zit al een maand thuis!
pi_26240655
Jammer Djenneke, hopelijk krijg je ook wat meer te doen!

PDOA, de belastingdienst? Welke functie?
  vrijdag 15 april 2005 @ 09:01:20 #207
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_26240846
quote:
Op maandag 11 april 2005 15:20 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb Nederlands gestudeerd, en wil werken in de communicatiebranche.

Ik geloof dat ik inmiddels iedere uitgeverij, ieder tekstbureau en iedere krant in de verre omgeving van Nijmegen al heb aangeschreven. Maar er worden in deze sector momenteel juist veel mensen ontslagen. Bij bedrijven waar ze mensen ontslaan, kan ik natuurlijk al niet terecht. En erger nog: mensen die hun ontslag hebben gekregen, vissen in dezellfde vacaturevijver als ik...
Ik ben een jaar geleden afgestudeerd in de richting Tekst & Communicatie. Ik werk sindsdien voor 2 dagen in de week als redacteur bij een huis-aan-huisblad, verder nog geen werk gevonden. Het liefst wil ik natuurlijk full-time aan de slag, maar da's inderdaad erg lastig. Ik solliciteer me suf, maar een gesprek ho maar. Ik heb gisteren een gesprek gehad voor een full-time baan als vertaler, maar ik weet niet of het wel iets is. Ik ben niet super enthousiast. Bovendien heb ik het erg naar mijn zin als redacteur, als is het maar voor 2 dagen.

Ik merk wel dat de markt aantrekt, ik zie gewoon meer functies die aansluiten bij wat ik wil / kan en ik word weer uitgenodigd voor gesprekken. Dus wie weet komt er binnenkort wel een hele leuke full-time baan voorbij, of iets wat ik naast mijn huidige baan kan doen.
pi_26242230
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 09:01 schreef Petra76 het volgende:

[..]

Ik ben een jaar geleden afgestudeerd in de richting Tekst & Communicatie. Ik werk sindsdien voor 2 dagen in de week als redacteur bij een huis-aan-huisblad, verder nog geen werk gevonden. Het liefst wil ik natuurlijk full-time aan de slag, maar da's inderdaad erg lastig. Ik solliciteer me suf, maar een gesprek ho maar. Ik heb gisteren een gesprek gehad voor een full-time baan als vertaler, maar ik weet niet of het wel iets is. Ik ben niet super enthousiast. Bovendien heb ik het erg naar mijn zin als redacteur, als is het maar voor 2 dagen.

Ik merk wel dat de markt aantrekt, ik zie gewoon meer functies die aansluiten bij wat ik wil / kan en ik word weer uitgenodigd voor gesprekken. Dus wie weet komt er binnenkort wel een hele leuke full-time baan voorbij, of iets wat ik naast mijn huidige baan kan doen.
Meer mensen met min of meer hetzelfde probleem dus. Mag ik vragen hoe je aan dat redactiewerk bent gekomen? Heb je gewoon gesolliciteerd, of kende je iemand die daar al werkte? Ik krijg namelijk steeds meer het idee dat je zonder connecties nergens aan de slag kunt...
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:01:33 #209
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_26246010
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:18 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Meer mensen met min of meer hetzelfde probleem dus. Mag ik vragen hoe je aan dat redactiewerk bent gekomen? Heb je gewoon gesolliciteerd, of kende je iemand die daar al werkte? Ik krijg namelijk steeds meer het idee dat je zonder connecties nergens aan de slag kunt...
Ik heb een open sollicitatie gestuurd en heel toevallig ging er net iemand weg. Dus ik heb wel mazzel gehad. Het is erg leuk werk, leuke collega's. Helaas maar voor 2 dagen en het worden er ook niet meer.

Ik denk inderdaad dat een netwerk best belangrijk is, maar het is niet allesbepalend. Ik heb tot nu toe ook niks gehad aan connecties. Het is wel zo dat ik bijv. wel eens wat tips over vacatures krijg van collega's van mijn vriend, die ook weten dat ik nog werk zoek.

Verder kijk ik veel op banensites voor de communicatiebranche ( communicatie-online, villamedia, taalunieversum etc.) maar het blijft lastig. Ik heb eraan zitten denken om te gaan freelancen, maar ben er nog niet helemaal uit.
pi_26246163
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:01 schreef Petra76 het volgende:

[..]

Ik heb een open sollicitatie gestuurd en heel toevallig ging er net iemand weg. Dus ik heb wel mazzel gehad. Het is erg leuk werk, leuke collega's. Helaas maar voor 2 dagen en het worden er ook niet meer.

Ik denk inderdaad dat een netwerk best belangrijk is, maar het is niet allesbepalend. Ik heb tot nu toe ook niks gehad aan connecties. Het is wel zo dat ik bijv. wel eens wat tips over vacatures krijg van collega's van mijn vriend, die ook weten dat ik nog werk zoek.

Verder kijk ik veel op banensites voor de communicatiebranche ( communicatie-online, villamedia, taalunieversum etc.) maar het blijft lastig. Ik heb eraan zitten denken om te gaan freelancen, maar ben er nog niet helemaal uit.
Puur geluk dus... En ik ben ook al zo goed in loterijen enzo. De sites die jij noemt, die bekijk ik ook dagelijks. Tot nu toe zonder veel resultaat. Mooiste advertentie tot nu toe: `gezocht, startende bureauredacteur met minimaal drie jaar ervaring´, of iets in die trant.

Uiteindelijk wil ik ook gaan freelancen, nu is dat nog geen optie. Ik moet eerst eens wat ervaring opdoen in de praktijk, het vak goed in de vingers krijgen voordat ik me daar aan zal durven wagen. (En misschien wat ouder worden).
pi_26250090
GROM!!! Afgewezen omdat ze opeens intern konden oplossen. Kijk dan eerst of dat mogelijk is en zet dan die vacature uit, sukkels!!!
pi_26250413
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:41 schreef PDOA het volgende:
GROM!!! Afgewezen omdat ze opeens intern konden oplossen. Kijk dan eerst of dat mogelijk is en zet dan die vacature uit, sukkels!!!
Jammer PDOA... wel een vervelend als je denkt een kansje te maken.

Vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek, tenminste als ik vrij krijg bij de abn. Maar als het werk zo blijft als nu, moet dat toch geen probleem zijn... ben 5 uur eerder naar huis gegaan vandaag... schiet lekker op zo...
pi_26260438
whehe 5 uur eerder gaan, dat is wel bizar
op het begin is het altijd wel wat rustiger in een functie, begin het nu zelf ook wel wat drukker te krijgen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_26261609
He, een werk-topic voor hopeloze
Heb er zelf ook last van. Drie maanden geleden is mijn contract niet verlengd aangezien het slecht ging met het bedrijf. Weekje erna wel werk gevonden maar betaald echt slecht (minimum loon) en het is gewoon niet leuk, en heeft ook nog rare werktijden (ene week 06.00-14.30 andere week 14.30-23.00 )
Had daarvoor dus 1.5 jaar bij een drukkerij gewerkt als DTP-er/Grafisch Ontwerper (ik ben nu 22) en kreeg via hun een kleine opleiding, Grafisch Basisopleiding bij het GLU. Ik wil echt weer achter de Mac duiken maar bij het solliciteren kom ik maar niet door. Misschien dat ik te weinig ervaring heb of een te korte opleiding. Vind dat echt jammer aangezien ik erg creatief ben en gewoon dtp werkzaamheden goed kan uitvoeren.
Heb wel 2 vacatures gezien:

http://www.vacaturebank.nl/vacature/&koenseseverein/dtp,_vormgever/

http://www.jobbingmall.nl/x/vac_72595.html

Ik zit er aan te denken om geen solli brief te sturen maar een mooi ontworpen poster ( of indien nodig om te zetten naar PDF) met daarin een stukje tekst en CV verwerkt. Ben bang dat een brief+CV toch geen indruk maakt en op deze manier meteen een creatieve en originele indruk maak
Reistijden zullen wel zo rond het uur liggen maar begin een beetje desperate te worden dus zoek het steeds verder Wil proberen het gat dat na me dtp baan is gekomen zo klein mogelijk te houden...

Hebben jullie misschien nog verder tips voor me? Dank je wel
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_26315352
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:06 schreef komrad het volgende:
op het begin is het altijd wel wat rustiger in een functie, begin het nu zelf ook wel wat drukker te krijgen
Hoe bevalt het komrad? En de reistijden?

Ker_Plunk, op zich is een poster-sollicitatie wel erg origineel. Maar je weet nooit wat de werkgever ervan vindt, of hij vindt het geweldig of hij vindt je een uitslover.
Veel succes
pi_26327364
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:06 schreef komrad het volgende:
Ja, ik heb vandaag wel een leuke en drukkere dag gehad. Dus voel ik me al wat beter. Daarnaast mag ik op gesprek morgen bij Deloitte. Lijkt me wel een aardige kans, zo'n groot bekend internationaal bedrijf... dus ik ben benieuwd...
pi_26344039
Djenneke, veel succes vandaag met je gesprek!!
pi_26352912
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:54 schreef Koningin het volgende:
Djenneke, veel succes vandaag met je gesprek!!
Bedankt koningin! Het ging volgens mij heel goed. Heel leuke sfeer, mooi groot internationaal bedrijf, volop leer- en doorgroeimogelijkheden. Het is wel helemaal gericht op loonadministratie, maar eigenlijk lijkt me dat erg leuk. Het is ook advies geven aan bedrijven. Ja, heel spannend dus... ben benieuwd!
pi_26366997
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:40 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Gisteren aardig gesprek gehad bij een detachering voor detachering bij KPN. Ziet er goed uit, maar de selectie is nogal zwaar, inclusief testcase tijdens het gesprek bij KPN volgende week. Duimen dus maar...
Goed, dat was dus 15 maart. Het hing allemaal af van toestemming van de Raad van bestuur van KPN voor het aannemen van extern personeel. Ik heb daar een weekje later nog een telefoontje over gehad van het detacheringsbureau, dat de RVB er nog niet uit was en dat ik wel zou horen. Dat was drie weken geleden en sindsdien... Helemaal niks...

Lekker sollicitantvriendelijk, dus...
pi_26367125
Djenneke, wat goed. Wanneer hoor je wat?

Julius_Vanderdecker, waarom bel je niet effe? Dan weet je meteen wat.

IK zelf heb gister ook maar weer een sollicitatie verstuurd, het zal mij allemaal benieuwen hoor.....
  woensdag 20 april 2005 @ 17:11:49 #221
57497 happyme28
I'm so happy
pi_26379462
I.v.m. samenwonen ben ik op zoek naar een functie in de buurt van mijn nieuwe woonplaats. Na 3 brieven, ook 3 gesprekken. Klinkt goed, maar bij nummer 1 na 1 gesprek afgevallen, bij nummer 2 na 2 gesprekken gingen ze ineens het profiel van de functie veranderen werd de procedure afgeblazen.

Nu ben ik afgelopen woensdag op gesprek geweest bij een 3e bedrijf. Na eerst afgewezen te zijn omdat ik overgekwalificeerd zou zijn. Vervolgens via mailcontact en een telefonisch gesprek toch uitgenodigd omdat er bleek dat er qua salaris wel mogelijkheden waren en er binnenkort een leidinggevende functie beschikbaar komt waarvoor het prettig zou zijn als die intern zou kunnen worden opgevuld. Het gesprek was naar mijn idee positief en werd afgesloten met 'ik zie het wel zitten, we laten zo snel mogelijk iets van ons horen'

Er is me verteld dat ze vrijdag nog 2 kandidaten op gesprek zouden krijgen maar de procedure niet te lang wilde laten duren. Het zou per 1 juni indienst treden zijn.

Helaas heb ik nog niets gehoord, maar ik ben niet zo thuis in het solliciteren, dus ik vraag me af hoelang het meestal duurt voor je iets hoort??

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 20-04-2005 19:34:57 ]
  woensdag 20 april 2005 @ 17:22:26 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26379714
quote:
Op woensdag 20 april 2005 17:11 schreef happyme28 het volgende:
(...)
Er is me verteld dat ze vrijdag nog 2 kandidaten op gesprek zoudenk krijgen maar de procedure niet te lang wilde laten duren. Het zou per 1 juni indienst treden zijn.

Helaas heb ik nog niets gehoord, maar ik ben niet zo thuis in het solliciteren, dus ik vraag me af hoelang het meestal duurt voor je iets hoort??
Ik zou bellen, niet te bang zijn om te gretig te lijken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_26380058
@ koningin: vrijdag laten ze het me weten

@happyme: meestal een week, maar soms ook veel langer, denk aan een week na het einde van de hele sollicitatieprocedure (dus na interview van de laatste sollicitant)...
  woensdag 20 april 2005 @ 17:47:37 #224
57497 happyme28
I'm so happy
pi_26380358
Ja ik zat zelf ook te denken, als ik aan het eind van deze week niets gehoord heb, bel ik ze op. Ik zit namelijk ook nog met een opzegtermijn (wat ik ze overigens uiteraard verteld heb) dus mochten ze mij wel willen aannemen, zal er uiterlijk volgende week nog een arbeidsvoorwaardelijk gesprek moeten plaatsvinden, wil ik voor 1 mei kunnen opzeggen bij mijn huidige werkgever.

Als ik het hier zo lees, zijn er toch veel bedrijven die het niet zo nauw nemen met normen en waarden van het solliciteren he. Ik heb weinig klagen, want ben nog steeds uigenodigd, maar dat bedrijven helemaal niets meer latern horen.. pffff....
pi_26381507
Ik heb gereageerd, tijdje terug al op vacature medewerker communicatie voor de nieuwbouwwijk waar ik volgend jaar ga wonen. Vacature paste precies bij me.

Ik dacht dat er weinig mensen op zouden reageren. Het stond alleen op een site die enkel bezocht wordt door bewoners van deze wijk .

Ik ben opnieuw NIET uitgenodigd voor een gesprek. Er waren 300 reacties.... Hoeveel mensen reageren er dan eigenlijk op advertenties die op grote nationale vacaturesites staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')