abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:35:48 #151
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25830300
Ik word steeds zenuwachtiger nu de donderdag dichterbij komt.
pi_25830443
succes, maar wat was er ook al weer donderdag sollicitatiegesprek?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:44:13 #153
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25830493
^ Yeps, half uurtje.
pi_25831223
dat is maar een kort gesprek, hebben ze een speciale interviewmethode of zo? wat voor baan gaat het om?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:21:18 #155
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25831443
Volgens de brief is het een kennismakingsgesprek, en het gaat om een baan als advocaat-stagaire. Het gesprek is dus met twee van de advocaten.

Ik vond het leuk dat ik ben uitgenodigd, want het kantoor doet alles behalve strafrecht (terwijl ik daar wel in ben afgestudeerd) maar kennelijk was mijn brief overtuigend genoeg. De advertentie vertelde helaas niet veel, men zocht "ondernemende collega's die een bijdrage willen leveren aan de verdere groei" van het kantoor. Voor iemand "die hoge eisen aan zichzelf stelt blahblah hebben wij een uitdagende baan". Ik nam dus aan dat het gaat om de algemene praktijk, wat ook precies is wat ik zoek.
pi_25831498
advocatuur betaalt toch heel erg goed
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:25:49 #157
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25831554
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:23 schreef komrad het volgende:
advocatuur betaalt toch heel erg goed
Als beginneling valt dat ook wel weer mee, 't is meer dat ik dan een leuke baan heb. Het kantoor zit hier bij mij 3 minuten rijden vandaan, zou dus perfect zijn.
pi_25831614
dat is wel lekker idd. half 9 beginnen is 3 voor half negen de deur uit
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:29:50 #159
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25831648
^ Maar ja, eerst maar eens proberen aangenomen te worden.
pi_25831667
kleinigheidje, komt goed
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:32:56 #161
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25831729
^ Had ik jouw zelfverzekerdheid nu maar.
pi_25831835
dat komt omdat ik na veel geklooi al werk heb
  dinsdag 29 maart 2005 @ 19:14:48 #163
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25837228
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:15 schreef Koningin het volgende:
Forumschorem, Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Hoe ben je er zo aangekomen? Vandaag al begonnen, hoe is het gegaan?
Dank je! Yep, net mijn eerste dag achter de rug. Via via geregeld. Een kennis van me werkt bij de BAM en ze zochten nog een salaris administrateur, omdat degene die er nu zit ontslag heeft genomen per 1 mei. Nou heb ik niet echt veel ervaring daarmee, maar mijn soll. gesprek heeft ze kennelijk genoeg overtuigd om me aan te nemen. En ja, hoe is het gegaan? Meestal zoals altijd de eerste dag gaat: veel uitleg en dingen laten zien waarvan je de helft al niet meer weet als je om 5 uur weer buiten staat!
weg
pi_25848719
Sovereign Ze hebben je niet voor niets uit genodigd, ben gewoon jezelf, je komt erg gemotiveerd over, laat hen dat ook zien. Dan zal het wel lukken.

Forumschorem Zo te horen is het een leuke baan. Veel succes verder!!
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:19:23 #165
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_25849040
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:21 schreef Sovereign het volgende:
"ondernemende collega's die een bijdrage willen leveren aan de verdere groei" van het kantoor. Voor iemand "die hoge eisen aan zichzelf stelt blahblah hebben wij een uitdagende baan". Ik nam dus aan dat het gaat om de algemene praktijk, wat ook precies is wat ik zoek.
Wees er dan op voorbereid dat ze iemand zoeken die -naast het gebruikelijke advocatenwerk- actief nieuwe klanten gaat acquireren. Je zult moeten schermen met je commerciele talenten. (Die je hopelijk wel hebt!)

Bedenk een goed antwoord op de vraag: "Hoe ga jij nieuwe clienten voor ons binnenhalen?"

Succes!
Master of my domain
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:10:01 #166
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25851160
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:19 schreef Koobus het volgende:
Wees er dan op voorbereid dat ze iemand zoeken die -naast het gebruikelijke advocatenwerk- actief nieuwe klanten gaat acquireren. Je zult moeten schermen met je commerciele talenten. (Die je hopelijk wel hebt!)
Absoluut niet. Ik heb wel een eigen bedrijfje wat ik nu zo goed als heb afgebouwd, wellicht heeft men mij daarom uitgenodigd.

Het komt me vreemd voor als advocaat-stagaires zelf actief klanten moeten werven, ik neem aan dat men juist bedoelt dat men nieuwe mensen nodig heeft om het groeiende klantenbestand op te vangen, maar niets is onmogelijk dus zal ik rekening houden met deze eventuele vraag! Je weet idd maar nooit.
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:16:04 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25851296
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:10 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Het komt me vreemd voor als advocaat-stagaires zelf actief klanten moeten werven
Op mij ook een beetje. Als ik juridische problemen heb waarbij procureurstelling verplicht is ga ik naar een advocaat. Zo heeft iedereen wel motivaties om een advocaat op te zoeken als het nodig is, maar er moet dan wel werk zijn voor een advocaat. Een advocaat kan toch niet willekeurig mensen of bedrijven benaderen en vragen of er juridische problemen of vraagstukken zijn, of zie ik nu iets over het hoofd?
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:04:51 #168
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_25852325
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:10 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ik heb wel een eigen bedrijfje wat ik nu zo goed als heb afgebouwd, wellicht heeft men mij daarom uitgenodigd.

Het komt me vreemd voor als advocaat-stagaires zelf actief klanten moeten werven, ik neem aan dat men juist bedoelt dat men nieuwe mensen nodig heeft om het groeiende klantenbestand op te vangen, maar niets is onmogelijk dus zal ik rekening houden met deze eventuele vraag! Je weet idd maar nooit.
Het woord stagiair zegt het natuurlijk al. Het is uiteindelijk de bedoeling dat jij in de toekomst daar als volwaardig advocaat gaat meedraaien en ze zullen geen mensen aannemen van wie ze verwachten dat die in de toekomst geen nieuwe klanten zullen kunnen werven.
Master of my domain
pi_25852731
Kan ook zijn dat ze je gaan vragen hoe je jezelf ziet over 5 jaar. Die vraag heb ik al meerdere keren gehad.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_25852817
ja dat is een standaard vraag, bij de toco waar ik nu ga werken heb ik gezegd dat ik die functie die ik nu gaan doen over 5 jaar absoluut niet meer ambieer

schijnbaar vonden ze dat een goed antwoord
pi_25852973

En dan? Als je sollicitatiebrief niet goed is, hebben ze dan nog een reden om je te korten op je ww?
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:07:12 #172
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25856398
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:30 schreef komrad het volgende:
ja dat is een standaard vraag, bij de toco waar ik nu ga werken heb ik gezegd dat ik die functie die ik nu gaan doen over 5 jaar absoluut niet meer ambieer

schijnbaar vonden ze dat een goed antwoord
Huh?
pi_25856586
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:07 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Huh?
ja dat heb ik verteld en dat begrepen ze en ze vonden ook dat werknemers zich door moesten ontwikkelen. Normaliter is dat niet een goed antwoord.

Vanzelfsprekend bracht ik het wel erg genuanceerd. Ik geloof er niet in jezelf zomaar naar de slachtbank te laten leiden bij een sollicitatiegesprek
pi_25894836
Na maanden van intensief zoeken heb ik ook eindelijk een bijbaantje gevonden.
En wat voor een.....ik krijg 7,5 euro per uur als 17jarige
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_25894880
Ben ook nog steeds op zoek naar werk als beginnend werkvoorbereider, doe nu dus tijdelijk wat anders. Maar het valt allemaal niet mee
pi_25900382
Ik zit ondertussen tegen een depressie aan. Ik heb steeds zin om de brieven ongeopend weg te gooien. Ik weet toch wel wat er in staat.... En dan toch maar weer bellen om te vragen waarom. Ook zo nutteloos, want onderhand weet ik wel waarom ze me niet aan willen nemen. Zucht.

Vandaag maar naar het CWI uitkering aanvragen, want met mijn noc-nsf sponsoring is het nu ook afgelopen. Vanaf vandaag ben ik dus officieel werkeloos. Ik voel me opeens echt zo'n looser....

Er moet toch ergens een plekje zijn waar ze me willen hebben? huil...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_25902923
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 10:11 schreef djenneke het volgende:
Ik zit ondertussen tegen een depressie aan. Ik heb steeds zin om de brieven ongeopend weg te gooien. Ik weet toch wel wat er in staat.... En dan toch maar weer bellen om te vragen waarom. Ook zo nutteloos, want onderhand weet ik wel waarom ze me niet aan willen nemen. Zucht.

Vandaag maar naar het CWI uitkering aanvragen, want met mijn noc-nsf sponsoring is het nu ook afgelopen. Vanaf vandaag ben ik dus officieel werkeloos. Ik voel me opeens echt zo'n looser....

Er moet toch ergens een plekje zijn waar ze me willen hebben? huil...
Gewoon doorgaan. Niet opgeven.

Noc-Nsf? Wat doe je voor sport dan?

Misschien zoeken ze daar nog iemand?
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_25904501
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:04 schreef Calella het volgende:

[..]

Gewoon doorgaan. Niet opgeven.

Noc-Nsf? Wat doe je voor sport dan?

Misschien zoeken ze daar nog iemand? [afbeelding]
snooker (zie fotoboek). Nee, daar zoeken ze niemand, en arnhem (waar ze zitten) is me ook net iets te ver weg (maar ja, ondertussen moet ik daar misschien ook de lat maar minder hoog gaan leggen).

Ik ben vanochtend naar het CWI geweest.... zucht.... ik wil geen uitkering!!!

Maar vanmiddag heb ik een gesprek bij de abn-amro. Dit is wel maar voor 2 maanden. Toch zou ik er erg blij mee zijn, dus duim voor me! Om 14.00 uur!
pi_25904566
Ik duim voor je
Dan ben je in ieder geval weer voor 2 maanden onder de pannen.
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:19:18 #180
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25904684
Hoe is het gegaan Sovereign?
pi_25904887
Heel veel succes djenneke!

Ik ben ook wel benieuwd naar Sovereign
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_25906138
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

snooker (zie fotoboek). Nee, daar zoeken ze niemand, en arnhem (waar ze zitten) is me ook net iets te ver weg (maar ja, ondertussen moet ik daar misschien ook de lat maar minder hoog gaan leggen).

Ik ben vanochtend naar het CWI geweest.... zucht.... ik wil geen uitkering!!!

Maar vanmiddag heb ik een gesprek bij de abn-amro. Dit is wel maar voor 2 maanden. Toch zou ik er erg blij mee zijn, dus duim voor me! Om 14.00 uur!
Als ik je fotoboek zo zie zou ik zeggen dat je misschien je vrouwelijke charmes wat meer in de strijd moet gaan gooien.

Ik ben nu overigens al 12 minuten duimende.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_25907080
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:13 schreef Calella het volgende:

[..]

Als ik je fotoboek zo zie zou ik zeggen dat je misschien je vrouwelijke charmes wat meer in de strijd moet gaan gooien.

Ik ben nu overigens al 12 minuten duimende.
Het duimen heeft dan geholpen, want ik mag daar iig 2 maandjes aan de slag

Ben echt heel blij mee, (al is het maar tijdelijk...), heb tenminste weer een inkomen, geen uitkering nodig, en weer twee maanden de tijd om verder te zoeken, zonder geldzorgen!

Overigens word ik te weinig op gesprek gevraagd om mijn vrouwelijke charmes in de strijd te kunnen gooien
pi_25907548
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:51 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het duimen heeft dan geholpen, want ik mag daar iig 2 maandjes aan de slag

Ben echt heel blij mee, (al is het maar tijdelijk...), heb tenminste weer een inkomen, geen uitkering nodig, en weer twee maanden de tijd om verder te zoeken, zonder geldzorgen!
Dat is relaxt. Goed gedaan.
quote:
Overigens word ik te weinig op gesprek gevraagd om mijn vrouwelijke charmes in de strijd te kunnen gooien
Dan heb ik nog wel een tip: De volgende keer je sollicitatiebrief gaan brengen ipv op de post doen. Hebben ze een 1ste indruk.
pi_25907757
Djenneke gefeliciteerd!! Je kunt weer even vooruit!
Alles beter dan die uitkering. Wanneer mag je beginnen?
pi_25909062
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:21 schreef Koningin het volgende:
Djenneke gefeliciteerd!! Je kunt weer even vooruit!
Alles beter dan die uitkering. Wanneer mag je beginnen?
Waarschijnlijk volgende week, want ik moet nog gescreend worden, maar ik ben een net meisje dus dat zal geen probleem opleveren
pi_25917363
gefeliciteerd djenneke.

Ik kom ook even melden dat ik vandaag begonnen ben
beetje voorstellen en zo maar toch een leuke eerste dag
pi_25921877
jeuhhh eerste sollicitatie als starter, en heb meteen een baan op niveau met bovengemiddeld salaris en dat met een leeg cv
pi_25921935
Ik ben vandaag gestopt met school, en zoek nu dus ook wel(al dan niet parttime)
Hebben jullie nog tips mbt het aanpakken daarvan? En is het verstandig om langs het CWI te geen (ben 20 jaar en heb me mavo/mbo ict nivo4)

Zit er overigens wel sterk aan te denken om in september een nieuwe hbo opleiding te gaan volgen

edit
Zette me leeftijd verkeert neer hoe triest
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_25921944
goed nieuws djenneke
pi_25954735
some1
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_25970331
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 21:42 schreef komrad het volgende:
gefeliciteerd djenneke.

Ik kom ook even melden dat ik vandaag begonnen ben
beetje voorstellen en zo maar toch een leuke eerste dag
Heb je een goede eerste indruk kunnen krijgen??
pi_26145495
Ik heb nog steeds niets van de bank gehoord, blijkbaar duurt die screening behoorlijk lang.

Morgen heb ik een sollicitatiegesprek bij een uitzendbureau als intercedent. Dit lijkt me heel leuk werk. Commercieel, adviserend en administratie in een.

Heeft iemand misschien nog goede tips voor me? Ik wil deze baan behoorlijk graag namelijk
pi_26145869
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:12 schreef devilish1980 het volgende:
jeuhhh eerste sollicitatie als starter, en heb meteen een baan op niveau met bovengemiddeld salaris en dat met een leeg cv
*jaloers is

Ik ben cum laude afgestudeerd, heb ook al een behoorlijke CV. Wat ik nog meer over mezelf kan vertellen: ik heb al 30 sollicitaties de deur uit gedaan, en ben tot nu toe 0 keer uitgenodigd voor een gesprek...
  maandag 11 april 2005 @ 14:05:54 #195
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_26146531
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:34 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben cum laude afgestudeerd, heb ook al een behoorlijke CV. Wat ik nog meer over mezelf kan vertellen: ik heb al 30 sollicitaties de deur uit gedaan, en ben tot nu toe 0 keer uitgenodigd voor een gesprek...
wat is je studierichting ?
  maandag 11 april 2005 @ 14:09:46 #196
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26146627
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:19 schreef Alicey het volgende:
Hoe is het gegaan Sovereign?
Oeps, over het hoofd gezien. Nou, dit was dus mijn eerste 'echte' sollicitatiegesprek en het e.e.a. was nogal wennen. Het gesprek liep wel ok, had alleen niet verwacht dat ik maar met een persoon zou praten en de ander stil zijn mond zou houden en alleen maar aantekeningen zou maken. Ik neem aan dat ik deze week bericht krijg over een 2e gesprek, als dat negatief is dan is dat jammer natuurlijk, maar wie weet.. if not, dan solliciteren we met goede moed verder.
  maandag 11 april 2005 @ 14:18:44 #197
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26146846
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:09 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Oeps, over het hoofd gezien. Nou, dit was dus mijn eerste 'echte' sollicitatiegesprek en het e.e.a. was nogal wennen. Het gesprek liep wel ok, had alleen niet verwacht dat ik maar met een persoon zou praten en de ander stil zijn mond zou houden en alleen maar aantekeningen zou maken.
Hmmm.. Ik weet niet precies hoe dat er aan toe ging, maar op een of andere manier zou ik daar zelf slecht tegen kunnen als iemand alleen maar aantekeningen maakt.. Net alsof er van alles wordt uitgelicht.
quote:
Ik neem aan dat ik deze week bericht krijg over een 2e gesprek, als dat negatief is dan is dat jammer natuurlijk, maar wie weet.. if not, dan solliciteren we met goede moed verder.
Succes in ieder geval, het zou mooi zijn als het gewoon in een keer goed ging!
  maandag 11 april 2005 @ 15:10:35 #198
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_26148138
Ben ff een tijdje afwezig geweest, verhuizing en DSL niet een de gang kunnen krijgen etc.
Leuk om te lezen dat er toch alweer een aantal mensen werk gevonden hebben.

Zelf ben ik afgelopen 1 maart begonnen en nu dus 5 weken verder. De functie is toch weer heel anders dan wat ik mij er in eerste instantie van voorstelde. I.p.v. hele dagen op 1 kantoor te zitten reis ik nu een beetje door de Noordelijke provincies om her en der te ondersteunen. Veel meer vrijheid dan ik dacht en zo nu en dan een dag thuis werken. Super tevreden!

1 tip; in februari kreeg ik een baan aangeboden en heb toen nee gezegd omdat het salaris erg laag was. Dat was een moeilijke beslissing omdat ik helemaal niks meer had. Uiteindelijk ben ik per 1 maart begonnen met een aanvangsalaris wat meer dan 1000 euro bruto per maand hoger lag.

Wachten -mits je het durft- kan dus goed uitpakken!
Neerkomen wel!
pi_26148396
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:05 schreef Keijs het volgende:

[..]

wat is je studierichting ?
Ik heb Nederlands gestudeerd, en wil werken in de communicatiebranche.

Ik geloof dat ik inmiddels iedere uitgeverij, ieder tekstbureau en iedere krant in de verre omgeving van Nijmegen al heb aangeschreven. Maar er worden in deze sector momenteel juist veel mensen ontslagen. Bij bedrijven waar ze mensen ontslaan, kan ik natuurlijk al niet terecht. En erger nog: mensen die hun ontslag hebben gekregen, vissen in dezellfde vacaturevijver als ik...
  maandag 11 april 2005 @ 17:28:40 #200
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_26151384
quote:
Op maandag 11 april 2005 15:20 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Ik heb Nederlands gestudeerd, en wil werken in de communicatiebranche.
Leraar worden niks voor je ? Als leraar moet je bijzonder goed kunnen communiceren..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')