Als beginneling valt dat ook wel weer mee, 't is meer dat ik dan een leuke baan heb.quote:
Dank je! Yep, net mijn eerste dag achter de rug. Via via geregeld. Een kennis van me werkt bij de BAM en ze zochten nog een salaris administrateur, omdat degene die er nu zit ontslag heeft genomen per 1 mei. Nou heb ik niet echt veel ervaring daarmee, maar mijn soll. gesprek heeft ze kennelijk genoeg overtuigd om me aan te nemen. En ja, hoe is het gegaan? Meestal zoals altijd de eerste dag gaat: veel uitleg en dingen laten zien waarvan je de helft al niet meer weet als je om 5 uur weer buiten staat!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 09:15 schreef Koningin het volgende:
Forumschorem, Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Hoe ben je er zo aangekomen? Vandaag al begonnen, hoe is het gegaan?
Wees er dan op voorbereid dat ze iemand zoeken die -naast het gebruikelijke advocatenwerk- actief nieuwe klanten gaat acquireren. Je zult moeten schermen met je commerciele talenten. (Die je hopelijk wel hebt!)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:21 schreef Sovereign het volgende:
"ondernemende collega's die een bijdrage willen leveren aan de verdere groei" van het kantoor. Voor iemand "die hoge eisen aan zichzelf stelt blahblah hebben wij een uitdagende baan". Ik nam dus aan dat het gaat om de algemene praktijk, wat ook precies is wat ik zoek.![]()
Absoluut niet.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:19 schreef Koobus het volgende:
Wees er dan op voorbereid dat ze iemand zoeken die -naast het gebruikelijke advocatenwerk- actief nieuwe klanten gaat acquireren. Je zult moeten schermen met je commerciele talenten. (Die je hopelijk wel hebt!)
Op mij ook een beetje. Als ik juridische problemen heb waarbij procureurstelling verplicht is ga ik naar een advocaat. Zo heeft iedereen wel motivaties om een advocaat op te zoeken als het nodig is, maar er moet dan wel werk zijn voor een advocaat. Een advocaat kan toch niet willekeurig mensen of bedrijven benaderen en vragen of er juridische problemen of vraagstukken zijn, of zie ik nu iets over het hoofd?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:10 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Het komt me vreemd voor als advocaat-stagaires zelf actief klanten moeten werven
Het woord stagiair zegt het natuurlijk al. Het is uiteindelijk de bedoeling dat jij in de toekomst daar als volwaardig advocaat gaat meedraaien en ze zullen geen mensen aannemen van wie ze verwachten dat die in de toekomst geen nieuwe klanten zullen kunnen werven.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:10 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Absoluut niet.![]()
Ik heb wel een eigen bedrijfje wat ik nu zo goed als heb afgebouwd, wellicht heeft men mij daarom uitgenodigd.
Het komt me vreemd voor als advocaat-stagaires zelf actief klanten moeten werven, ik neem aan dat men juist bedoelt dat men nieuwe mensen nodig heeft om het groeiende klantenbestand op te vangen, maar niets is onmogelijk dus zal ik rekening houden met deze eventuele vraag! Je weet idd maar nooit.
Huh?quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:30 schreef komrad het volgende:
ja dat is een standaard vraag, bij de toco waar ik nu ga werken heb ik gezegd dat ik die functie die ik nu gaan doen over 5 jaar absoluut niet meer ambieer
schijnbaar vonden ze dat een goed antwoord
ja dat heb ik verteld en dat begrepen ze en ze vonden ook dat werknemers zich door moesten ontwikkelen. Normaliter is dat niet een goed antwoord.quote:
Gewoon doorgaan.quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:11 schreef djenneke het volgende:
Ik zit ondertussen tegen een depressie aan. Ik heb steeds zin om de brieven ongeopend weg te gooien. Ik weet toch wel wat er in staat.... En dan toch maar weer bellen om te vragen waarom. Ook zo nutteloos, want onderhand weet ik wel waarom ze me niet aan willen nemen. Zucht.
Vandaag maar naar het CWI uitkering aanvragen, want met mijn noc-nsf sponsoring is het nu ook afgelopen. Vanaf vandaag ben ik dus officieel werkeloos. Ik voel me opeens echt zo'n looser....
Er moet toch ergens een plekje zijn waar ze me willen hebben? huil...
snooker (zie fotoboek). Nee, daar zoeken ze niemand, en arnhem (waar ze zitten) is me ook net iets te ver weg (maar ja, ondertussen moet ik daar misschien ook de lat maar minder hoog gaan leggen).quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:04 schreef Calella het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan.Niet opgeven.
Noc-Nsf? Wat doe je voor sport dan?
Misschien zoeken ze daar nog iemand? [afbeelding]
Als ik je fotoboek zo zie zou ik zeggen dat je misschien je vrouwelijke charmes wat meer in de strijd moet gaan gooien.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
snooker (zie fotoboek). Nee, daar zoeken ze niemand, en arnhem (waar ze zitten) is me ook net iets te ver weg (maar ja, ondertussen moet ik daar misschien ook de lat maar minder hoog gaan leggen).
Ik ben vanochtend naar het CWI geweest.... zucht.... ik wil geen uitkering!!!
Maar vanmiddag heb ik een gesprek bij de abn-amro. Dit is wel maar voor 2 maanden. Toch zou ik er erg blij mee zijn, dus duim voor me! Om 14.00 uur!
Het duimen heeft dan geholpen, want ik mag daar iig 2 maandjes aan de slagquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:13 schreef Calella het volgende:
[..]
Als ik je fotoboek zo zie zou ik zeggen dat je misschien je vrouwelijke charmes wat meer in de strijd moet gaan gooien.![]()
Ik ben nu overigens al 12 minuten duimende.![]()
Dat is relaxt.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het duimen heeft dan geholpen, want ik mag daar iig 2 maandjes aan de slag
Ben echt heel blij mee, (al is het maar tijdelijk...), heb tenminste weer een inkomen, geen uitkering nodig, en weer twee maanden de tijd om verder te zoeken, zonder geldzorgen!
quote:Overigens word ik te weinig op gesprek gevraagd om mijn vrouwelijke charmes in de strijd te kunnen gooien![]()
Waarschijnlijk volgende week, want ik moet nog gescreend worden, maar ik ben een net meisje dus dat zal geen probleem opleverenquote:Op vrijdag 1 april 2005 15:21 schreef Koningin het volgende:
Djenneke gefeliciteerd!! Je kunt weer even vooruit!
Alles beter dan die uitkering. Wanneer mag je beginnen?
Heb je een goede eerste indruk kunnen krijgen??quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:42 schreef komrad het volgende:
gefeliciteerd djenneke.
Ik kom ook even melden dat ik vandaag begonnen ben
beetje voorstellen en zo maar toch een leuke eerste dag
*jaloers isquote:Op zaterdag 2 april 2005 00:12 schreef devilish1980 het volgende:
jeuhhh eerste sollicitatie als starter, en heb meteen een baan op niveau met bovengemiddeld salaris en dat met een leeg cv
wat is je studierichting ?quote:Op maandag 11 april 2005 13:34 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben cum laude afgestudeerd, heb ook al een behoorlijke CV. Wat ik nog meer over mezelf kan vertellen: ik heb al 30 sollicitaties de deur uit gedaan, en ben tot nu toe 0 keer uitgenodigd voor een gesprek...
Oeps, over het hoofd gezien. Nou, dit was dus mijn eerste 'echte' sollicitatiegesprek en het e.e.a. was nogal wennen.quote:
Hmmm.. Ik weet niet precies hoe dat er aan toe ging, maar op een of andere manier zou ik daar zelf slecht tegen kunnen als iemand alleen maar aantekeningen maakt.. Net alsof er van alles wordt uitgelicht.quote:Op maandag 11 april 2005 14:09 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Oeps, over het hoofd gezien. Nou, dit was dus mijn eerste 'echte' sollicitatiegesprek en het e.e.a. was nogal wennen.Het gesprek liep wel ok, had alleen niet verwacht dat ik maar met een persoon zou praten en de ander stil zijn mond zou houden en alleen maar aantekeningen zou maken.
Succes in ieder geval, het zou mooi zijn als het gewoon in een keer goed ging!quote:Ik neem aan dat ik deze week bericht krijg over een 2e gesprek, als dat negatief is dan is dat jammer natuurlijk, maar wie weet.. if not, dan solliciteren we met goede moed verder.
Ik heb Nederlands gestudeerd, en wil werken in de communicatiebranche.quote:
Leraar worden niks voor je ? Als leraar moet je bijzonder goed kunnen communiceren..quote:Op maandag 11 april 2005 15:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb Nederlands gestudeerd, en wil werken in de communicatiebranche.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |