Das jammer!quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:58 schreef Forumschorem het volgende:
Kut! Afgewezen op SAP kennis. Gelukkig is wel mijn voorschot op mijn uitkering er door...
Zonde man, wat voor soort kennis ging het om ? gebruikers kennis van IS-U ofzo ?quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:58 schreef Forumschorem het volgende:
Kut! Afgewezen op SAP kennis. Gelukkig is wel mijn voorschot op mijn uitkering er door...
Kun je dan geen 2 parttime baantjes nemen? Parttime bij Lidl ofzo erbij. Ik moet er echt niet aan denken om full time in een supermarkt te werkenquote:Op woensdag 23 februari 2005 19:02 schreef Metro2005 het volgende:
tis wel maar parttime bij de dixons en ik heb wel aardig wat vaste lasten wat ik eigenlijk niet kan betalen met een parttime baantje. de lidl is wel fulltime maar heeft weer vaak dat je 's avonds moet werken enzo.
Je moet dus wel geld hebben eigenlijk, dan zou ik voor fulltime gaan bij de Lidl.quote:Op woensdag 23 februari 2005 19:02 schreef Metro2005 het volgende:
tis wel maar parttime bij de dixons en ik heb wel aardig wat vaste lasten wat ik eigenlijk niet kan betalen met een parttime baantje. de lidl is wel fulltime maar heeft weer vaak dat je 's avonds moet werken enzo.
Met 2 parttime baantjes moet je te veel belasting betalen, dan heb je helemaal geen voordeel.quote:Op woensdag 23 februari 2005 23:42 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Kun je dan geen 2 parttime baantjes nemen? Parttime bij Lidl ofzo erbij. Ik moet er echt niet aan denken om full time in een supermarkt te werken.
Nee, gewoon de basis-kennis van SAP. Ik heb een paar jaar geleden met SAP gewerkt, maar aangezien daarna al de bedrijven waar ik heb gewerkt geen SAP hanteren heb ik het nooit kunnen aanleren/oppakken. Ik heb die gasten wel verteld dat ik het toendertijd een erg simpel programma vond (ik pak ook dingen erg snel op wat betreft programma's enzo) dus na wat inwerken zou ik me er wel raad mee weten. Het lijkt er dus op dat ze daar geen zin hadden... Ik vind het een nogal goedkoop excuus, maar het is bekend dat bedrijven van alles verzinnen als ze geen echte reden hebben om iemand af te wijzen!quote:Op woensdag 23 februari 2005 19:33 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Zonde man, wat voor soort kennis ging het om ? gebruikers kennis van IS-U ofzo ?
Als dat het geval is dan zou het erg belachelijk zijn aangezien je dat in een week oppikt, na 3 tot 4 weken ben je -mits je er dagelijks mee werkt- sowieso goed thuis in SAP.
Wat voor werk zou je het liefste doen eigenlijk ?
hmm was er al redelijk zeker van dat ik de lidl niet ging doen, komen ze met de salarisindicatie: ruim 1700 euro per maandquote:Op woensdag 23 februari 2005 23:42 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Kun je dan geen 2 parttime baantjes nemen? Parttime bij Lidl ofzo erbij. Ik moet er echt niet aan denken om full time in een supermarkt te werken.
Lijkt me duidelijk dan, toch? Niet dat je veel keuze hebt ofzo.quote:Op woensdag 23 februari 2005 19:02 schreef Metro2005 het volgende:
ik heb wel aardig wat vaste lasten wat ik eigenlijk niet kan betalen met een parttime baantje.
gefeliciteerd ermee, en je kan dan vanuit deze baan mooi verder kijkenquote:Op donderdag 24 februari 2005 14:23 schreef SimtekF1 het volgende:
Had vandaag een sollicitatiegesprek bij Temps in Arnhem.
En dat ging dan weer over de functie helpdeskmedewerker bij UPC.
Nou kan ik me een leukere baan voorstellen maar ik sta vanaf augustus al in een fabriek te werken en dat gaat ook erg snel vervelen.
Het gesprek ging heel goed, het rollenspel ook en uiteindelijk ben ik net gebeld en ik kan maandag beginnen bij UPC in Nijmegen.
Ik ben 21, en ik ga ongeveer 1350 bruto verdienen. (40 uur per week)
Voorlopig is het voor 3 maanden en daarna krijg je te horen of ze verder met je willen, en als ik het zelf niks aan vind kan ik dan ook weer stoppen.
Nu heb ik iig straks 3 maanden lang een vast inkomen en het staat tenminste goed op m'n cv.
Me = redelijk tevrenden.
Aan mijn CV ligt het zeker niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:00 schreef flipsen het volgende:
Zo, na alle negatieve berichten (en negatieve topictitel) heb ik besloten eens een sollicitatiebrief te sturen. En dan op een vacature die me echt leuk lijkt en waar ik ook voor in aanmerking zou komen.
Goed, veel aandacht besteed aan CV, veel aandacht besteed aan brief, door meerdere mensen (ook recruiters) laten lezen et voila, direct uitgenodigd voor gesprek. Hoezo geen werk?
Maar goed, ik wil hier ook wel aan toevoegen dat we bij mij op de afdeling ook een openstaande vacature hadden en als je ziet wat voor malloten daarop afkomen, vind ik het niet gek dat ik direct wordt gevraagd voor een gesprek... En stiekem ga ik er ook al vanuit dat ik een aanbieding krijg. Of ik die accepteer weet ik nog niet, het is wel ver reizen...
Kortom: ik vraag me af waarom ik gelijk voor een gesprek word uitgenodigd en sommige mensen hier het maar niet schijnt te lukken. Ik denk dat mijn CV/brief de doorslag hebben gegeven...
En wellicht mijn gebrek aan minderwaardigheidsgevoel?
En soms ligt het aan puur geluk. Wat ik afgelopen vrijdag had. Type dit vanaf mijn werkplekquote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:00 schreef flipsen het volgende:
Zo, na alle negatieve berichten (en negatieve topictitel) heb ik besloten eens een sollicitatiebrief te sturen. En dan op een vacature die me echt leuk lijkt en waar ik ook voor in aanmerking zou komen.
Goed, veel aandacht besteed aan CV, veel aandacht besteed aan brief, door meerdere mensen (ook recruiters) laten lezen et voila, direct uitgenodigd voor gesprek. Hoezo geen werk?
Maar goed, ik wil hier ook wel aan toevoegen dat we bij mij op de afdeling ook een openstaande vacature hadden en als je ziet wat voor malloten daarop afkomen, vind ik het niet gek dat ik direct wordt gevraagd voor een gesprek... En stiekem ga ik er ook al vanuit dat ik een aanbieding krijg. Of ik die accepteer weet ik nog niet, het is wel ver reizen...
Kortom: ik vraag me af waarom ik gelijk voor een gesprek word uitgenodigd en sommige mensen hier het maar niet schijnt te lukken. Ik denk dat mijn CV/brief de doorslag hebben gegeven...
En wellicht mijn gebrek aan minderwaardigheidsgevoel?
Gefeliciteerd! Wat doe je nu?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En soms ligt het aan puur geluk. Wat ik afgelopen vrijdag had. Type dit vanaf mijn werkplek
Na 2,5 jaar niks opeens puur geluk. Fijn idee voor de werklozen onder ons, vast... :,(
dat eerste kan gebeuren maar dat tweede is vooral erg vervelend, je krijgt dan niet eens de kans om uit te leggen waarom jij het moet wordenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:57 schreef djenneke het volgende:
Nou gefeliciteerd gelukkigen!
Bij mij is het allemaal wat minder gegaan. Ik had vrijdag een gesprek, maar we kwamen er al gauw achter dat het gewoon niet zo klikte. Met name de werkzaamheden waren veel te beperkt voor mij als starter, daarnaast zou ik veel acquisitie moeten plegen, wat echt niets voor mij is.
Toen werd ik 's middags gebeld dat het gesprek dat ik maandag zou hebben niet doorging, omdat ze iemand meteen al hadden aangenomen. Was echt een tegenvaller, want dit was echt een leuke heel breed georienteerde baan bij een multinational. Echt een goede ervaring voor een startende hrm-er dus. Maar helaas.... niet eens de kans gekregen om mezelf aan te prijzen....
Volgens mij ligt het er ook aan in welk gedeelte van het land je precies woont. Ik woon in Zeist, en ik zoek dus iets wat goed te bereiken is en dus geen baan waar ik elke dag naar de andere kant van het land toe moet reizen, want dat zie ik niet zo zitten. Ik reis uiterlijk 40km en anders niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:00 schreef flipsen het volgende:
Ik ook niet. Maar het schijnt dat je wel eerder uitgenodigd wordt als je belt.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:55 schreef Koningin het volgende:
Maar als er toch in de advertentietekst staat, dat je via e-mail mag reageren, dan doe ik dat ook.
Dan ga je er van uit dat hun wervingsprocedure erop afgesteld is......en dat het werkt.
Ik ga echt niet naar elke vacature bellen
Mits je een goed gesprek kan voeren aan de telefoon, anders kan je dat wel vergeten natuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:02 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar het schijnt dat je wel eerder uitgenodigd wordt als je belt.
Uiteraard. Maar meestal verloopt zo'n gesprek wel goed. Heb je erg negatieve ervaringen ermee?quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:12 schreef komrad het volgende:
[..]
Mits je een goed gesprek kan voeren aan de telefoon, anders kan je dat wel vergeten natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |