Over het algemeen niet, ik heb een paar keer gebeld en eigenlijk maar 1 keer liep het gesprek echt voor geen meter. Ik had ook echt het gevoel dat de man aan de andere kant van de lijn zoiets had van, waarom bel je ??quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:29 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar meestal verloopt zo'n gesprek wel goed. Heb je erg negatieve ervaringen ermee?
Check your mail...quote:Op woensdag 2 maart 2005 04:00 schreef Forumschorem het volgende:
Maar laat die spetterende sollicitatiebrief maar eens zien!
Ga een paar maanden bij een callcenter werken, het liefst outbound, worked for mequote:Op woensdag 2 maart 2005 10:12 schreef komrad het volgende:
Mits je een goed gesprek kan voeren aan de telefoon, anders kan je dat wel vergeten natuurlijk
Aan deze tip heb je niet veel meer, maar essentieel onderdeel van een sollicitatiegesprek is goede voorbereiding ! Dat betekent ook uitzoeken wat een redelijke salariseis is, omdat dit soort zaken altijd ter sprake komen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:56 schreef zeepsop het volgende:
Ik was gisteren op gesprek en toen vroegen ze een salarisindicatie. Ik nog zeggen dat dat moeilijk is voor deze functie (is beetje aparte functie).![]()
Vervolgens vroegen ze wat ik bij mijn laatste werk verdiende. Dat is een totaal andere functie waarbij ik slecht verdiende, maar ik heb het toch maar gezegd omdat ik niet kan liegen.![]()
![]()
Nu ben ik bang dat ze dat als richtlijn gaan houden mocht ik worden aangenomen![]()
![]()
Hebben jullie nog tips????![]()
leuk dat slijmerige zinnetje onderaan je CVquote:Op woensdag 2 maart 2005 17:37 schreef flipsen het volgende:
Hm, even jpg's op picserver gezet, dat kan wel:
http://picserver.mirror.t(...)PEG/1109781258//8d68
Dat zal zeker de aandacht van potentiele werkgevers trekken. Is wel gewaagd vind ik, misschien dat sommige mensen dit wat overdreven / overdone vinden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
leuk dat slijmerige zinnetje onderaan je CV![]()
Ja als het goed is wel. Momenteel hebben ze nog geen mensen nodig, maar ze verwachtten dat er ongeveer over een maand weer nieuwe projecten komen dus de kans groot dat ik dan begin..quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:08 schreef komrad het volgende:
maar ik mag hieruit opmaken dat je aangenomen bent?
Kapster zeker?quote:Op maandag 7 maart 2005 10:47 schreef rupicola het volgende:
Wiehie, net op een eerste gesprek geweest en al meteen uitgenodigd voor een assessment (sollicitatie verloopt via Mercuri Urval en dat is daar standaard). Heb zelfs een compliment gekregen voor mijn sollicitatiebrief, hoewel mijn vriend die ook helemaal "over the top" vond.
Mijn afsluiter: Ikzelf ben er alvast van overtuigd dat ik de genkipte vrouw ben voor de functie, na een gesprek u hopelijk ook.
Et voila, het heeft gewerkt![]()
Ga je je sollicitatiebrief hier ook posten als voorbeeld?quote:Op maandag 7 maart 2005 10:47 schreef rupicola het volgende:
Wiehie, net op een eerste gesprek geweest en al meteen uitgenodigd voor een assessment (sollicitatie verloopt via Mercuri Urval en dat is daar standaard). Heb zelfs een compliment gekregen voor mijn sollicitatiebrief, hoewel mijn vriend die ook helemaal "over the top" vond.
Mijn afsluiter: Ikzelf ben er alvast van overtuigd dat ik de genkipte vrouw ben voor de functie, na een gesprek u hopelijk ook.
Et voila, het heeft gewerkt![]()
Maakt me niet uit wat. Maar ik heb alleen vbo/mavo diploma, dus daar kom ik neit ver mee.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 16:34 schreef komrad het volgende:
Ingrid wat voor werk zoek je, waar heb je op gesolliciteerd. Heb je een vermoeden waar het aan kan liggen?
Als je n.a.v. een vacature een e-mail gestuurd hebt, is het helemaal niet verkeerd om na te bellen! Het wordt vaak juist positief opgevat, je laat zien dat je die baan ook daadwerkelijk wilt hebben en zelf ook bereid bent actie te ondernemen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:43 schreef komrad het volgende:
Ik ben van mening dat je alleen belt als je ook daadwerkelijk relevante vragen hebt. Als dat niet zo is brand je jezelf in dat gesprekje gewoon keihard af.
shit zeg, word ik even geconfronteerd met een uitspraak van een week geledenquote:Op woensdag 9 maart 2005 08:56 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
Als je n.a.v. een vacature een e-mail gestuurd hebt, is het helemaal niet verkeerd om na te bellen! Het wordt vaak juist positief opgevat, je laat zien dat je die baan ook daadwerkelijk wilt hebben en zelf ook bereid bent actie te ondernemen.
De post is idd een goed idee.quote:Op woensdag 9 maart 2005 08:40 schreef Koningin het volgende:
Ingrid, heb je bijvoorbeeld al de warenhuizen zoals V&D, HEMA of Blokker geprobeerd? Gewoon om daar iets te gaan doen? Daar zie ik nl. altijd veel mensen rondlopen, kunnen vast nog mensen gebruiken.
Ik geloof dat je bij de post ook eens kunt gaan vragen, naar mijn weten zoeken ze daar ook geregeld mensen....
Tis maar een idee!
Hoi, ik ben al bij warenhuizen langs geweest, daar hebben ze op het moment niemand nodig. En ze hebben liever een jonger iemand. Ik blijf het proberen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 08:40 schreef Koningin het volgende:
Ingrid, heb je bijvoorbeeld al de warenhuizen zoals V&D, HEMA of Blokker geprobeerd? Gewoon om daar iets te gaan doen? Daar zie ik nl. altijd veel mensen rondlopen, kunnen vast nog mensen gebruiken.
Ik geloof dat je bij de post ook eens kunt gaan vragen, naar mijn weten zoeken ze daar ook geregeld mensen....
Tis maar een idee!
Tja, sorry.quote:Op woensdag 9 maart 2005 13:08 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Hoi, ik ben al bij warenhuizen langs geweest, daar hebben ze op het moment niemand nodig. En ze hebben liever een jonger iemand. Ik blijf het proberen.
Bij de post heb ik gesolliciteerd, op het moment hebben ze niemand nodig.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |