Ik was nog bezig hoorquote:Op zondag 20 februari 2005 11:36 schreef Martijn_77 het volgende:
Even de link naar deel 1 voor de volledigheid
Culinesse Slowchat - Deel 1 - Sjampie voor iedereen!
Zie OPquote:Op zondag 20 februari 2005 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar is die schattige waakpup?
Is die in deel 1 achter gebleven?
Hij knipoogt naar je:quote:Op zondag 20 februari 2005 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar is die schattige waakpup?
Is die in deel 1 achter gebleven?
Sorry, was te vlug.....quote:
Dat moet ik dus ook eens proberen als ik weer naar Londen gaquote:Op zondag 20 februari 2005 11:48 schreef Oblivion het volgende:De tomaten staan al te bakken voor mijn engels ontbijtje...
![]()
Zit ons hier eens niet lekker te makenquote:
quote:Op zondag 20 februari 2005 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet schenkt een glaasje Riesling Sekt in voor de liefhebbers
Wij zorgen altijd voor spek, eieren en tomaat op zondag...quote:Op zondag 20 februari 2005 12:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zit ons hier eens niet lekker te maken
denk dat ik maar brood met gebakken ei ga maken. Heb ik tenminste ook wat lekkers
Het lijkt me anders best gaaf om eens worstjes en bonen te eten 's morgens vroeg hoorquote:Op zondag 20 februari 2005 12:14 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Wij zorgen altijd voor spek, eieren en tomaat op zondag...![]()
Worstjes en bonen mogen ze houden...![]()
Fruhschoppen, enne, Ik hoef nergens heen, lekker, één glaasje bubbels om de zondag rozig door te brengen.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:12 schreef PdeHoog het volgende:
En Piet....is het niet een beetje vroeg om al aan de sekt te gaan![]()
*burp* (pardon, hand voor de mond)quote:Op zondag 20 februari 2005 12:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het lijkt me anders best gaaf om eens worstjes en bonen te eten 's morgens vroeg hoor. Volgens mij hoef je na zo'n ontbijt tot het diner niet meer te eten
quote:Op zondag 20 februari 2005 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fruhschoppen, enne, Ik hoef nergens heen, lekker, één glaasje bubbels om de zondag rozig door te brengen.
quote:Op zondag 20 februari 2005 12:21 schreef Oblivion het volgende:
[..]
*burp* (pardon, hand voor de mond)
U zei?![]()
![]()
quote:Op zondag 20 februari 2005 13:26 schreef karper het volgende:
vandaag geen alchol voor karper.
quote:Tempeh is koek van sojabonen dat gemaakt wordt door gepelde sojabonen te weken, te koken en te fermenteren met een Rhizopuscultuur gedurende een tweetal dagen. Door de werking van de Rhizopusculttuur klitten de sojabonen samen tot een koek
Tofu is een zacht kaasachtig voedingsmiddel dat gemaakt wordt door sojamelk te laten met een coagulant
Er gingen toch ook hazelnoten in? Die lijken me lastige fijn te krijgenquote:Op zondag 20 februari 2005 19:48 schreef miss_dynastie het volgende:
(tenzij iemand een idee heeft hoe je maanzaadjes fijn moet hakken)
Nu??? Het is (nee was) half negen, ik krijg nu nog geen onbijt door mn keel, laat staan Lasange om half negen.quote:Op maandag 21 februari 2005 08:31 schreef Liejannuh het volgende:
Nu heb ik ook gelijk zin in lasagne!
Wel frustrerend Bluezz...
Klopt.quote:Op maandag 21 februari 2005 08:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Er gingen toch ook hazelnoten in? Die lijken me lastige fijn te krijgen![]()
Zo heb ik zaterdag mijn koekjes voor de taart ook verkruimeld. Voor die 8 bastognekoeken ga ik niet die keukenmachine helemaal uitgraven en vuilmakenquote:Op maandag 21 februari 2005 10:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk dat ik die hazelnoten op de ouderwetsche manier aanpak: in schone theedoek stoppen, hamer erbij, en een paar minuten uitleven zo deden we dat vroeger in Joegoslavie tenminste, het zal vast makkelijker kunnen![]()
Je had mister_d moeten zien kijken toen ik voor het eerst op die manier iets verkruimeldequote:Op maandag 21 februari 2005 10:51 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Zo heb ik zaterdag mijn koekjes voor de taart ook verkruimeld. Voor die 8 bastognekoeken ga ik niet die keukenmachine helemaal uitgraven en vuilmaken
Hmm, dat scheelt helemaal, doe ik het nog op de goede manier ookquote:Op maandag 21 februari 2005 11:31 schreef karper het volgende:
stukken breken, en in een theedoek en meppen maar, schijnt dus niet goed te zijn voor je keuken machine om het daar in te doen
Neem een bazooka mee...quote:Op dinsdag 22 februari 2005 17:33 schreef karper het volgende:
zat te denken aan me kokskleding of een duits leger jack![]()
nog meer opties harnas is zo zwaar
Hey!quote:Op dinsdag 22 februari 2005 20:01 schreef -Vaduz- het volgende:
Heey fanatieke Isketchtster! (kun je niet eten overigens)
Een puntje? Daarmee kan ik de servers niet bekogelen hoorquote:Op dinsdag 22 februari 2005 22:40 schreef Oblivion het volgende:
[..]
* Oblivion geeft Evil-cherry een slagroompuntje...![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2005 08:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
Een puntje? Daarmee kan ik de servers niet bekogelen hoor![]()
*neemt puntje toch maar aan* Jum
Solliciteren voor twee stage, allebei gekregen. Heel veel interviews, testen etc... saai.... Wat zijn die broodjes van de klm trouwens ranzig, heeft echt niks meer met brood te maken. Soort zompige cake met een kwak roomkaas ertussen, juck... Een keer hap genomen en daarna elke keer beleefd geweigerd, onsmakelijk zooi...quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:43 schreef Oblivion het volgende:
Het hoeft niet altijd over eten te gaan...![]()
Wat moest je doen in Aberdeen en London?
Nou ja, ik wordt er nooit warm of koud van, maar laatst op een lange vlucht met singapore airlines ofzo was het best ok. Beetje gekke kip met rijst en wat groenten. Niet heel lekker, maar niet vreemd en vies ofzo. Die broodjes zijn alleen zo eng.... vroeger hadden ze op de klm cityhoppers ook al nooit hele maaltijden. Toen hadden ze daar gewone, normale broodjes, beetje baquetjes zoals je die in een broodjeszaak haalt. Ook niet voorverpakt, maar in een grote mand. Daarna kreeg ik dan een stuk vlaai, prima toch? Ik heb het dan over '95 ofzo, stiekem alweer tien jaar geleden. Toen vloog ik door familieomstandigheden de hele zomervakantie lang op en neer tussen Schiphol en Southampton. Maar goed, nu eerst maar mijn stage vieren...quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:24 schreef Oblivion het volgende:
Misschien wel saai, maar je hebt het wel gekregen!Gefeliciteerd!
Ow vliegtuigenvoer...![]()
Tja...![]()
Valt niet zo heel veel over te melden, toch?
Ik bedoel, brrrr...![]()
Nice, wat ga je doen?quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Solliciteren voor twee stage, allebei gekregen.
Investment banking is het geworden, in hartje city bij een grote bank... Erg verrast, aangezien ik technisch geschoold ben.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:00 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Nice, wat ga je doen?
* Evil-Cherry krijgt morgen ook een Go/No go voor een stage.
Iddquote:Op woensdag 23 februari 2005 21:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Investment banking is het geworden, in hartje city bij een grote bank... Erg verrast, aangezien ik technisch geschoold ben.
3 maanden, wel zin om even weg te zijnquote:
quote:Brabantse streekgerechten en lekkernijen
Balkenbrij
Begijnenrijst
Beschuitpap
Bestellenpap
Blote billetjes in het gras
Bossche bollen
Brabantse aardappelsoep
Brabantse koffietafel
Brandnetelsoep
Broodpap
Driekoningenbrood
Eierkoeken
Halfvastenhaantjes
Hangop
Lammetjespap
Leverbeuling
Peperkoek
Poempaaipap
Poffertjes
Poters en potjebrajers
potjebrajers
Preiprol
Rijstebrij
Rijstekoekjes
Spaans spek
Spekpannenkoeken
Worstenbroodjes
Zurezult
Wat is bijna niets?quote:Op donderdag 24 februari 2005 11:53 schreef karper het volgende:
goede morgen.
wat zou ik eens als ontbijt nemen heb bijna niets in huis
Lekker, niet zo lang.quote:Op donderdag 24 februari 2005 11:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
3 maanden, wel zin om even weg te zijn
Dan zijn witte bonen en snijbonen bij elkaar. Dat heet blote billetjes in het gras of blote kindjes in het gras.quote:Op donderdag 24 februari 2005 11:56 schreef Oblivion het volgende:
Je hebt gelijk op google is niks te vinden....
[..]
Blote billetjes in het gras...![]()
![]()
Ken het niet als echte brabander zijn de. Ken het alleen als hacheequote:Op donderdag 24 februari 2005 11:12 schreef zeeuwse het volgende:
het schijnt een brabantse benaming voor hachee te zijn. Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar ik ben dan ook een zeeuwse. Een collegaatje van mij had het er vanochtend over dat haar moeder hachee altijd zo noemt en nou was ik benieuwd of dit bij iemand bekend voorkwam.
Ook google kende het niet trouwens.
Oei, nu bloos ik. De grap is eigenlijk dat het geheel enorm simpel is. Alleen die spiralina is wat meer werk, maar die kun je (zoals ik) snel 's ochtends even maken. Verder maak ik alle dressings en sausen en de soep ook van tevoren. De aardappelpuree doe ik ook gewoon al en die zet ik tijdens voorgerecht au bain marie. Dan hoef ik 's avonds alleen die blini op te warmen en te smeren. De spiralina in de oven, dan snijden en bord opmaken. Soep inschenken en garnalen toevoegen. Eendenboutjes in de oven grillen en ondertussen spinazie snel blancheren en op smaak brengen en wederom bord opmaken. Toetje is al gedaan...quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:45 schreef Oblivion het volgende:
Oeh Drive-r...
Ik heb dan wel net gegeten, maar euh...zit hier te water tanden...![]()
Dat is lekker (en wordt hier ook gewoon gegeten), lekker zout moet het zijn!quote:Op donderdag 24 februari 2005 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan zijn witte bonen en snijbonen bij elkaar. Dat heet blote billetjes in het gras of blote kindjes in het gras.
Goeie keuze van gerechten, zeker als je wat tijd aan tafel wilt ztten, maar toch een hele klus voor 20 man... Je bent toch de hele dag in de weer met inkopen en koken ( maar dat vinden de meeste hier in dit forum echt geen straf)quote:Op donderdag 24 februari 2005 23:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Oei, nu bloos ik. De grap is eigenlijk dat het geheel enorm simpel is. Alleen die spiralina is wat meer werk, maar die kun je (zoals ik) snel 's ochtends even maken. Verder maak ik alle dressings en sausen en de soep ook van tevoren. De aardappelpuree doe ik ook gewoon al en die zet ik tijdens voorgerecht au bain marie. Dan hoef ik 's avonds alleen die blini op te warmen en te smeren. De spiralina in de oven, dan snijden en bord opmaken. Soep inschenken en garnalen toevoegen. Eendenboutjes in de oven grillen en ondertussen spinazie snel blancheren en op smaak brengen en wederom bord opmaken. Toetje is al gedaan...
Kan iok tenminste beetje aadacht aan de dame geven, maakt de avond meestal wat succesvoller!
Lekker met uitgebakken spekjesquote:Op donderdag 24 februari 2005 23:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is lekker (en wordt hier ook gewoon gegeten), lekker zout moet het zijn!
Ik doe vaak diners voor 20-100 man clandestien, leuk erbij en hoop centjes. Het inkopen leer je dan steeds beter, koken in een restaurant helpt ook al. Ik koop nu ook alles zonder recepten etc, je weet wel hoeveel je ongeveer nodig hebt. Inkopen kostte me nu een uurtje, viel dus wel mee... Ik laat het morgen wel weten!quote:Op donderdag 24 februari 2005 23:31 schreef Chielus het volgende:
[..]
Goeie keuze van gerechten, zeker als je wat tijd aan tafel wilt ztten, maar toch een hele klus voor 20 man... Je bent toch de hele dag in de weer met inkopen en koken ( maar dat vinden de meeste hier in dit forum echt geen straf)
Laat even weten hoe het is gegaan allemaal want het klink mjummie
![]()
quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:31 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Lekker, niet zo lang.
Ik mag woensdag beginnen bij mijn stageIk heb er zin in!
Ik mag 20 weken naar Verstegen Sauces & Spices. Ik ga me mengen in het project over allergenen (vanaf novermber dit jaar moeten de etiketten aangepast zijn op het gebied van allergenen) en doe onderzoek naar kruisbesmetting in de productie en ik ga een plan schrijven om dit dus te voorkomen. Wordt nog wat, want sommige dingen stuiven om het leven.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 07:53 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Dit had ik niet zien staan! Gefeliciteerd! Wat ga jij eigenlijk doen?
Heb het ingekeken, maar ik vond "de Eetfabriek" leuker, die heb ik toen gekocht.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 08:50 schreef Chielus het volgende:
Heeft iemand het boek "Lekkah" van Pierre Wind,? Is het wat. Volgens mij staan hier nogal wat tips/trucs/technieken etc over het koken algemeen. Ook over bordopmaak, menuvolgorde etc.
Ben benieuwd
Zo kom je wel overquote:Op donderdag 24 februari 2005 23:55 schreef karper het volgende:
wil niet bijdehand overkomen
maar spinazie kan je ook even in een pan doen met een heel klein beetje olie.
wordt het niet nat, en kan je het makkelijk opsmaak brengen, met peper of zou of een beetje soya sauce mocht dit bij je menu passen
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik mag 20 weken naar Verstegen Sauces & Spices. Ik ga me mengen in het project over allergenen (vanaf novermber dit jaar moeten de etiketten aangepast zijn op het gebied van allergenen) en doe onderzoek naar kruisbesmetting in de productie en ik ga een plan schrijven om dit dus te voorkomen. Wordt nog wat, want sommige dingen stuiven om het leven.
Oh en ik ga het kwaliteitshandboek met bijbehorende formulieren digitaliseren.
En als er tijd over is, een hygiëne code opstellen voor de kantine
Ik heb er zin in!
Haha, valt wel mee hoorquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:16 schreef Oblivion het volgende:
[..]Klinkt dat allemaal ingewikkeld...
![]()
Wat zijn allergenen?
Nee hoor....vorige week was de laatste afleveringquote:Op zaterdag 26 februari 2005 10:56 schreef Spindizzy het volgende:
Saturday Kitchen Live begint bijna
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:03 schreef Spindizzy het volgende:
Zolang er gekookt wordt op tv vind ik het best
Wat heb je gedaan dan Oblivion?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:11 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm heerlijk in bed liggen kijken, ben een beetje brak...
Te diep in een cola glaasje met tic gekeken....quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:03 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat heb je gedaan dan Oblivion?
Ja, dat heeft ze gedaan. Tot mijn verrassing. Het was een kruidige hachee maar wel lekker.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:13 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Te diep in een cola glaasje met tic gekeken....![]()
Heeft je vrouw nou wel of geen rode wijn gebruikt bij de hachee?
Werd me niet echt duidelijk in het topic.
Ja dat klopt dat weet ik ook wel.quote:
Nee, heb alleen opgemerkt dat ik de hachee die ik vroeger at zoeter was en meer uien in zat en dat haar hachee heel anders was dan die. Maar hij was wel erg lekker.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:51 schreef Oblivion het volgende:
Ben jij zo'n man die zegt, maar mijn moeder maakt het lekkerder... Nee toch?![]()
Ze kookt eigenlijk nooit echt met drank. Dus was wel verrassend.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:51 schreef Oblivion het volgende:
Vind het zeer gewaagd van je vrouw!!![]()
Heb het ook even gevraagd en mijn lief vindt dat ik veel lekkerder kook dan zijn moederquote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:33 schreef Oblivion het volgende:
Net even gevraagd aan mijn eigen vent: Kook ik beter dan je moeder...?
Hij laat zijn moeder niet vallen, jij kook anders dan mijn moeder..![]()
quote:Op zondag 27 februari 2005 11:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Nee, heb alleen opgemerkt dat ik de hachee die ik vroeger at zoeter was en meer uien in zat en dat haar hachee heel anders was dan die. Maar hij was wel erg lekker.
quote:Heb haar ook aangeboden om een keer de hachee te maken met het recept dat ik ken zo dat we kunnen vergelijken.
Liefde van de man gaat door de maag...quote:Ze kookt eigenlijk nooit echt met drank. Dus was wel verrassend.
quote:Op zondag 27 februari 2005 11:21 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Heb het ook even gevraagd en mijn lief vindt dat ik veel lekkerder kook dan zijn moeder
Dat zijn altijd lastige vragen voor een man te beantwoorden Oblivion.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:33 schreef Oblivion het volgende:
Net even gevraagd aan mijn eigen vent: Kook ik beter dan je moeder...?
Hij laat zijn moeder niet vallen, jij kook anders dan mijn moeder..![]()
Mijn vrouw is juist meer van de vlees, groente en aardappelen als ik.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:33 schreef Oblivion het volgende:
Klopt ook wel, ik ben minder van de vlees, groente en aardappels...![]()
I know, je kunt ook geen apels met peren vergelijken...quote:Op zondag 27 februari 2005 11:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat zijn altijd lastige vragen voor een man te beantwoorden Oblivion.![]()
Je wil geen van beide af vallen.
Soms mijn vriend ook hoor, nou dan kan hij dan ook krijgen.quote:Mijn vrouw is juist meer van de vlees, groente en aardappelen als ik.
Sorryquote:
Hij was ook erg lekker maar die ik ken is ook heel anders.quote:Op zondag 27 februari 2005 11:23 schreef Oblivion het volgende:
En misschien er wel achter komen dat die van haar lekkerder is...![]()
Dat van die liefde kan ik alleen bevestigen.quote:Op zondag 27 februari 2005 11:23 schreef Oblivion het volgende:
Liefde van de man gaat door de maag...![]()
Oh, Goedemorgen, bij de weg...![]()
Lekker geslapen?
Dat klopt helemaal en door haar eet ik dingen ook ook heel anders dan ik ze thuis atquote:Op zondag 27 februari 2005 11:31 schreef Oblivion het volgende:
I know, je kunt ook geen apels met peren vergelijken...![]()
Dat krijg ik eignelijk alleen als we spruitjes eten voor de rest moet ik gewoon eten wat de pot schaft.quote:Op zondag 27 februari 2005 11:31 schreef Oblivion het volgende:
Soms mijn vriend ook hoor, nou dan kan hij dan ook krijgen.![]()
Maar maak voor mezelf dan wel een ander potje.
Zensaiquote:Op zondag 27 februari 2005 11:33 schreef Oblivion het volgende:
Wat heb je allemaal gegeten?
Dan moet je ook zo'n bakplaat in je keuken nemen.....quote:Op zondag 27 februari 2005 11:44 schreef Oblivion het volgende:
Zitten lekkere dingen tussen...![]()
Ik zit er toch een keer over denken een cursus sushi/japans koken te nemen...
quote:Op zondag 27 februari 2005 11:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan moet je ook zo'n bakplaat in je keuken nemen.....
En je vriendje dan ei laten happen![]()
Mmm, weet ik niet zal mijn vrouw het maandag uitlaten zoeken. Die werkt bij een grote keukenboerquote:
Omdat je meisje/mannetje wil horen dat zij/hij de beste is...quote:Op zondag 27 februari 2005 12:42 schreef Martijn_77 het volgende:
@ Oblivion en Piet waarom reageren vrouwen altijd zo als je hun kookkunsten vergelijkt met die van anderen of met recept die je van vroeger kent?
Ah, dus dat was een succes! Kon ook niet anders....quote:Op zondag 27 februari 2005 15:21 schreef Drive-r het volgende:
Maar goed, diner op vrijdag was super. Blij dat ik geen tijd in het toetje heb gestoken, want na het hoofd stond de eerste dame al op tafel, haha
Ja, was super... Gisteren was een heerlijk brakke dag... Die nacht volgens mij niet geslapen, nou ja, max 2uur ofzo. Toen maar om 9 uur beetje begonnen met puin ruimen en de rest van de dag lekker zitten jassen met wat drankje, doordrinken is toch de beste manier om je kater te vergeten. Vanochtend om 9 uur twee uur zweten op de sportschool en ik heb al die rotzooi er weer uitgezweet....quote:Op zondag 27 februari 2005 20:13 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ah, dus dat was een succes! Kon ook niet anders....![]()
Heb vrouwen nooit begrepen, allemaal slettebakken, behalve mammie.quote:Op zondag 27 februari 2005 12:42 schreef Martijn_77 het volgende:
@ Oblivion en Piet waarom reageren vrouwen altijd zo als je hun kookkunsten vergelijkt met die van anderen of met recept die je van vroeger kent?
Haha, een veel gebruikte uitdrukking, hier in huis! Dat terwijl ik toch echt op vrouwen val... hahaquote:Op zondag 27 februari 2005 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb vrouwen nooit begrepen, allemaal slettebakken, behalve mammie.
Dat lijk er idd wel op.quote:Op zondag 27 februari 2005 20:08 schreef Oblivion het volgende:
Omdat je meisje/mannetje wil horen dat zij/hij de beste is...![]()
Ach, ik kook ook graag dus heb wel eens op / aanmerkingen op haar kookkunsten.quote:Op zondag 27 februari 2005 20:08 schreef Oblivion het volgende:
Mij kan het niet zo heel veel schelen, ik kook gewoon lekker.![]()
Hij kan zelf niet zo heel best koken, dus zal niet snel zeggen dat ik niet kan koken...
Idd vrouwen zijn niet te doorgronden wezens.....quote:Op zondag 27 februari 2005 20:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Haha, een veel gebruikte uitdrukking, hier in huis! Dat terwijl ik toch echt op vrouwen val... haha
Ik wil jou wel eens horen gillen als een klein speenvarkentje, als je mannetje een kritische noot heeft...quote:Op zondag 27 februari 2005 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb vrouwen nooit begrepen, allemaal slettebakken, behalve mammie.
Voor mij wordt het in de ochtend voorbereiden hydromechanica tentamen. Na een vergadering tijdens lunch werken aan mijn 'field development plan' en om half zeven weer een vergadering tijdens het eten. Om 8 uur maar thuis verder gaan aan dat tentamen.... yahquote:Op zondag 27 februari 2005 21:02 schreef Oblivion het volgende:
*schenkt glaasje...
Weet je al wat er morgen op het programma staat?
Proost meid!quote:Op zondag 27 februari 2005 21:08 schreef krakkemieke het volgende:
Dank je Oblivion, proost!
Ja, lijkt me ook erg, maar lijkt me nog erger als hij idd naar z'n mam gaat!
En als het een lekkere bourgondiër is?quote:Op zondag 27 februari 2005 21:11 schreef krakkemieke het volgende:
Hahaha Spindizzy, ik vraag kerels altijd eerst te eten
quote:Op zondag 27 februari 2005 21:15 schreef krakkemieke het volgende:
Ja Oblivion, ik zou hem ook uitzwaaien. Maar ik had alleen maar schoonmoeders, die lekker kookten, hihihi.
Zekersteweten, Blivionnetjequote:
*schenkt een slobberwijntje...quote:Op zondag 27 februari 2005 21:17 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Zekersteweten, Blivionnetje
Mijn moeder had nooit problemen met ons aan tafel. Alle 4 lusten we zowat alles... Spruiten? Witlof? Kom maar op
quote:Op zondag 27 februari 2005 21:17 schreef krakkemieke het volgende:
Bourgondiers zijn ok, maar niet zeuren! Ik kende ooit iemand die alleen uit de frituur en sperciebonen uit glas at, Niet uit blik! Kijk, dat werd dus nieteens een vriend he....Laat staan partner.
Vriend van ons is ook zoquote:Op zondag 27 februari 2005 21:25 schreef Oblivion het volgende:
Een kennis van me, zij eet echt alles, hij eet: Kip, patat en appelmoes en oh ja mayo...![]()
Zit je toch gewoon voor schut in een restaurant...![]()
Oef, hier had ik overheen gekeken...quote:Op zondag 27 februari 2005 21:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Voor mij wordt het in de ochtend voorbereiden hydromechanica tentamen. Na een vergadering tijdens lunch werken aan mijn 'field development plan' en om half zeven weer een vergadering tijdens het eten. Om 8 uur maar thuis verder gaan aan dat tentamen.... yah
Ja, maar de hele komende tijd tot mijn stage wordt pittig. Veel projecten en ik zit helaas met twee bijbanen... Maar goed, dus wel die stage binnen (en die is echt top), dus het harde werken begint zich uit te betalen, dat voelt wel goed! Na de stage al richting afstuderen, maar dan moet ik wel knallen tot dan!quote:Op zondag 27 februari 2005 21:29 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oef, hier had ik overheen gekeken...![]()
Das best pittig, lijkt me.
Idd moet kunnen dat heb ik ook met spruitjes.quote:Op zondag 27 februari 2005 21:32 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb ook 3 dingen die ik van mezelf nooit hoef te eten: orgaanvlees, gekookte andijvie en karnemelkse pap. Moet kunnen, vind ik.
Proost!quote:Op zondag 27 februari 2005 21:31 schreef Martijn_77 het volgende:
* Martijn_77 schenkt een lekker Portje in
Dank je Krakje je weet wat lekker is bij een goede port.quote:Op zondag 27 februari 2005 21:33 schreef krakkemieke het volgende:
*krakje geeft Martijn stukje Stilton bij de port*
quote:Op zondag 27 februari 2005 21:39 schreef krakkemieke het volgende:
Oblivion: dan wordt je toch lid van de stinkende roos? (als dat nog bestaat..)
quote:Op zondag 27 februari 2005 21:39 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet heeft een heerlijke portie Nasi op, eigenlijk bedoelt als 2 persoons, maar in me eentje opgegeten
*burps*
quote:Postelein is vitamine- en energierijk en het bevat zeer veel ijzer (3 mg. per 100 g.!). Maar het is tevens nitraatrijk. Dat laatste draagt ertoe bij dat postelein een zeer kwetsbare groente blijkt te zijn die na oogst spoedig moet worden geconsumeerd (bij rotting wordt nitraat omgezet in schadelijk nitriet). Postelein smaakt heerlijk rauw in een slaatje, maar is eigenlijk ook wel lekker in soep.
quote:
quote:Hoi, vrouwen kunnen niet koken..
Oei dan heb je de eerder reacties in dit topic niet gelezen over vrouwen en het vergelijk van hun kookkunsten met die van anderen......quote:Op zondag 27 februari 2005 21:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
* Mr.Noodle meedoet...
Hoi, vrouwen kunnen niet koken..
Dat is een idee! Ga ik onthoudenquote:Op zondag 27 februari 2005 21:58 schreef krakkemieke het volgende:
Misschien stamppot rauwe postelein spindizzy?
Nou, het zijn m'n huisgenotesquote:Op zondag 27 februari 2005 22:00 schreef krakkemieke het volgende:
Of je kent TE jonge vrouwen Mr.Noodle.......
quote:Posteleinsoep (http://www.kun.nl/postelein/misc/kookboek.html)
250 gram postelein (of meer, naar eigen voorkeur)
250 gram aardappelen
1 prei
1 bos verse selderie
groentenbouillon
laurier
boter
peper & zout
Snijd de prei in ringen en was ze onder stromend water. Laat uitlekken.
Doe boter in een braadpan of grote koekepan en laat de prei er wat zacht in worden.
Schil intussen de aardappelen en snijd ze in kleine blokjes.
Doe een liter warm water bij de prei en voeg de stukjes aardappel toe, een blad laurier, wat zout en peper.
Laat een kwartiertje pruttelen.
Was de postelein, laat uitlekken en voeg toe aan het kooksel in de pan, maar bewaar wat blaadjes.
Weer tien minuten pruttelen, dan de selderij kleingesneden toevoegen.
Niet veel later het laurierblad eruit vissen.
Mixen.
Voeg de groentenbouillon toe.
Gebruik de apart gehouden posteleinblaadjes als garnituur.
Ken ook genoeg mannen die dat doen...quote:Op zondag 27 februari 2005 21:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Is echt zo en weet het uit ervaring...
Vragen zoals "moet je een ui wassen?" of handelingen zoals "Ik ga even de champignons wassen" zijn geen uitzondering...
Ja, een paar rotte appels zitten er altijd tussen...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ken ook genoeg mannen die dat doen...![]()
En nu?![]()
Hey, zo maak ik mijn preisoep... En mijn broccolisoep. Mijn courgettesoepquote:Op zondag 27 februari 2005 22:08 schreef krakkemieke het volgende:
Tipje voor spindizzy: groente + aardappel garen in bouillon, mixen, franse soep! Groenten naar smaak.
Hmm, ik denk dat de doorsnee huisvrouw beter kan koken dan de doorsnee huisman...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja, een paar rotte appels zitten er altijd tussen...
Desondanks zijn mannen nog steeds de betere chefkoks
Ja uhuh, maar wie moet er altijd de rijst koken...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:10 schreef krakkemieke het volgende:
Dan nog zijn er onder vrouwen minder klunzen
1:82, 78 Kg, Blond, blauw, geen BBS,quote:
quote:Op zondag 27 februari 2005 22:12 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Hey, zo maak ik mijn preisoep...
Gevonden Het SOEP topicquote:Op zondag 27 februari 2005 22:09 schreef Oblivion het volgende:
Er staat nog wijn hoor, drink eens door!![]()
Ik ben gek op prei-brie soep...![]()
Had wel ergens eens een keer het recept gepost, nu alleen nog uitvinden waar...![]()
Laat de denegrerende opmerking "Huisman" maar achterwege, ik ben veel te goed in koken voor zo'n titelquote:Op zondag 27 februari 2005 22:12 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat de doorsnee huisvrouw beter kan koken dan de doorsnee huisman...![]()
Er zijn inderdaad niet veel vrouwelijke chefkoks, maar of dat daadwerkelijk aan het vrouw zijn zal liggen dat mannen beter kunnen koken?
Ik weet het niet.![]()
Nadat ik jouw recept had gelezen gooi ik er altijd brie inquote:Op zondag 27 februari 2005 22:14 schreef Oblivion het volgende:
[..]Ik ook met aardappelen!
Lekker he?Echt wel!
![]()
quote:Op zondag 27 februari 2005 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1:82, 78 Kg, Blond, blauw, geen BBS,
sport 2 keer in de week
* Martijn_77 geeft Piet nog een stokbroodje met zalm........quote:Op zondag 27 februari 2005 22:17 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Was de nasi niet genoeg happie happie?![]()
quote:Op zondag 27 februari 2005 22:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Laat de denegrerende opmerking "Huisman" maar achterwege, ik ben veel te goed in koken voor zo'n titel![]()
Ben idd erg benieuwd.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:19 schreef Oblivion het volgende:
Wij gaan dus nog heeeeeeeel veeeeeeeeeel lekkere recepten van Mr.Noodle krijgen? Mooi!![]()
Ik snij wel altijd de korst eraf...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:16 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Nadat ik jouw recept had gelezen gooi ik er altijd brie inBrie
Wil jij nog een glaasje?quote:Op zondag 27 februari 2005 22:22 schreef krakkemieke het volgende:
Kordtjes is ook brood.eh.........brie........:+
Als jij een Cullinesse-meeting regelt, je huis beschikbaar stelt en ingrediënten gaat halen...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:19 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
En als er huisvrouw staat is het niet denigrerend?![]()
Wij gaan dus nog heeeeeeeel veeeeeeeeeel lekkere recepten van Mr.Noodle krijgen? Mooi!![]()
Ik had eerder een avatar met een bikini-top..quote:Op zondag 27 februari 2005 22:23 schreef krakkemieke het volgende:
En wat is nou koken met bollen Oblivion? Bossche bollen?
Ah, dan maar dat alle vrouwen slecht koken, laat me mooi niet chanteren...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Als jij een Cullinesse-meeting regelt, je huis beschikbaar stelt en ingrediënten gaat halen...
Zal ik er over nadenken..
De echte Bossche bollen die kun je alleen bij bakkerij de Groot halen in Den Bosch de rest is gewoon immitatie!!!quote:Op zondag 27 februari 2005 22:23 schreef krakkemieke het volgende:
En wat is nou koken met bollen Oblivion? Bossche bollen?
Oh, maar lekker eten kan ook zeer geil zijn...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:28 schreef krakkemieke het volgende:
Een dirty mind is wat anders dan een CUL mind, hahaaha
Dan maak ik je gek...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:31 schreef krakkemieke het volgende:
Maak me niet gek Martijn, ik woon boven de rivieren, ik ben niet gek op gebak, maar ik droom weleens van de Groot!
Sorry Krakje kom regelmatig in Den Bosch (Is hier maar 20 Km vandaan) en er gaat niks boven een Bossche Bol van de Groot.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:31 schreef krakkemieke het volgende:
Maak me niet gek Martijn, ik woon boven de rivieren, ik ben niet gek op gebak, maar ik droom weleens van de Groot!
Nah, beetje Hertog-ijs met 3 verschillende chocolade soorten heeft menige dame doen zwichten..quote:Op zondag 27 februari 2005 22:27 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ah, dan maar dat alle vrouwen slecht koken, laat me mooi niet chanteren...![]()
Sorry, ben geen toetjes mens...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nah, beetje Hertog-ijs met 3 verschillende chocolade soorten heeft menige dame doen zwichten..
Echt! je weet niet wat je mistquote:
Van uit het station loop je er zo langs.....quote:Op zondag 27 februari 2005 22:36 schreef krakkemieke het volgende:
Is wel lachen, je moet echt weten waar het zit, anders zie je het niet.
Echt...quote:
Heb vanmiddag om 5 uur een glas wijn ingeschonken en die is nu net pas leegquote:
quote:Op zondag 27 februari 2005 22:39 schreef krakkemieke het volgende:
@ Oblivion: Barbaar!
Dat wel maar iedere bosschenaar kan je vertellen waar de Groot zit. Is net zo bekend als de Kerststal van de Sint Janquote:Op zondag 27 februari 2005 22:40 schreef krakkemieke het volgende:
Weet ik Martijn, maar het ziet er niet echt uit als een bakker, je moet het wel weten.
WOEI! PARTY ANIMAL!quote:Op zondag 27 februari 2005 22:41 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Heb vanmiddag om 5 uur een glas wijn ingeschonken en die is nu net pas leegIk ben ook zo'n feestbeest
Ow...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:42 schreef krakkemieke het volgende:
lol, nee ik bedoelde de brie-korstjes
Hmm, dat is die grote kerk toch?quote:Op zondag 27 februari 2005 22:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat wel maar iedere bosschenaar kan je vertellen waar de Groot zit. Is net zo bekend als de Kertststal van de Sint Jan
Ja, dat is die katedraal ja.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:45 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hmm, dat is die grote kerk toch?
Waar ik mijn eerste parkeerbon heb gehad...![]()
Wel een hele gezellige stad, Den Bosch.
Moet je dan van ver komen eigenlijk Oblivion?quote:Op zondag 27 februari 2005 22:49 schreef Oblivion het volgende:
Gebakken sprinkhanen?![]()
Zijn die lekker? Oh, wacht, ik wil het niet weten.![]()
Lang niet meer geweest in Den Bosch, moet maar weer eens gaan.![]()
Tussen de ING bank en het postkantoor?quote:Op zondag 27 februari 2005 22:50 schreef krakkemieke het volgende:
In het straatje met veel restaurants zit een zuid-amerikaans restaurant waar ze dat serveren.
Ja, nu wel, heb mijn hele jeugd in de betuwe gewoond, nu in Soest.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Moet je dan van ver komen eigenlijk Oblivion?
Ja, dat wel vanaf hier zit ik binnen een goed uur in Duitsland en binnen een half uur in Belgie.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:52 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, nu wel, heb mijn hele jeugd in de betuwe gewoond, nu in Soest.![]()
Maar ach, wat is nou ver in Nederland? Een paar uur in de auto en je zit in het buitenland...![]()
Had ik al gezien Oblivion. Maar toch bedanktquote:Op zondag 27 februari 2005 23:00 schreef Oblivion het volgende:
Zelf Sushi maken
Zo ziet roze gember eruit.![]()
Ben wat betreft straatnamen ook niet zo goed in Den Bosch we hebben er meestal over tussen die en die winkel of om de hoek bij de Parade enzoquote:Op zondag 27 februari 2005 23:01 schreef krakkemieke het volgende:
Ik weet niet in welke straat Martijn, staat me iets bij van putstraat...
Wat je zegt, krakkemieke, wat je zegt..quote:Op zondag 27 februari 2005 23:01 schreef krakkemieke het volgende:
Ik weet niet in welke straat Martijn, staat me iets bij van putstraat...
Hehehe Oblivion...... Soest zuigt!
*zegt de Baarnaar*
Heb je dat niet gekregen bij je sushi? Toen jullie bij de Japaner zaten?quote:Op zondag 27 februari 2005 23:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Had ik al gezien Oblivion. Maar toch bedankt
Hey, wat is dat? Vaqueyras?quote:Op zondag 27 februari 2005 23:05 schreef krakkemieke het volgende:
*Krakje trekt een zuinig bewaard flesje Vaqueyras open en schenkt in*
quote:Op zondag 27 februari 2005 23:07 schreef krakkemieke het volgende:
Ik woon in Baarn Oblivion, het heerlijk rustige 'groene graf'. Behalve dat ik donderdag werd geevacueerd, wegens benzine in het riool.... lol
Nee, niet bij gehad misschien bij een ander menu. Er zat wel een lekkere dipsaus bij van ik denk sojasaus en gember die was wel erg lekker.quote:Op zondag 27 februari 2005 23:06 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Heb je dat niet gekregen bij je sushi? Toen jullie bij de Japaner zaten?
Meestal zit er wel een toefje bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |