quote:Postelein is vitamine- en energierijk en het bevat zeer veel ijzer (3 mg. per 100 g.!). Maar het is tevens nitraatrijk. Dat laatste draagt ertoe bij dat postelein een zeer kwetsbare groente blijkt te zijn die na oogst spoedig moet worden geconsumeerd (bij rotting wordt nitraat omgezet in schadelijk nitriet). Postelein smaakt heerlijk rauw in een slaatje, maar is eigenlijk ook wel lekker in soep.
quote:
quote:Hoi, vrouwen kunnen niet koken..
Oei dan heb je de eerder reacties in dit topic niet gelezen over vrouwen en het vergelijk van hun kookkunsten met die van anderen......quote:Op zondag 27 februari 2005 21:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
* Mr.Noodle meedoet...
Hoi, vrouwen kunnen niet koken..
Dat is een idee! Ga ik onthoudenquote:Op zondag 27 februari 2005 21:58 schreef krakkemieke het volgende:
Misschien stamppot rauwe postelein spindizzy?
Nou, het zijn m'n huisgenotesquote:Op zondag 27 februari 2005 22:00 schreef krakkemieke het volgende:
Of je kent TE jonge vrouwen Mr.Noodle.......
quote:Posteleinsoep (http://www.kun.nl/postelein/misc/kookboek.html)
250 gram postelein (of meer, naar eigen voorkeur)
250 gram aardappelen
1 prei
1 bos verse selderie
groentenbouillon
laurier
boter
peper & zout
Snijd de prei in ringen en was ze onder stromend water. Laat uitlekken.
Doe boter in een braadpan of grote koekepan en laat de prei er wat zacht in worden.
Schil intussen de aardappelen en snijd ze in kleine blokjes.
Doe een liter warm water bij de prei en voeg de stukjes aardappel toe, een blad laurier, wat zout en peper.
Laat een kwartiertje pruttelen.
Was de postelein, laat uitlekken en voeg toe aan het kooksel in de pan, maar bewaar wat blaadjes.
Weer tien minuten pruttelen, dan de selderij kleingesneden toevoegen.
Niet veel later het laurierblad eruit vissen.
Mixen.
Voeg de groentenbouillon toe.
Gebruik de apart gehouden posteleinblaadjes als garnituur.
Ken ook genoeg mannen die dat doen...quote:Op zondag 27 februari 2005 21:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Is echt zo en weet het uit ervaring...
Vragen zoals "moet je een ui wassen?" of handelingen zoals "Ik ga even de champignons wassen" zijn geen uitzondering...
Ja, een paar rotte appels zitten er altijd tussen...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ken ook genoeg mannen die dat doen...![]()
En nu?![]()
Hey, zo maak ik mijn preisoep... En mijn broccolisoep. Mijn courgettesoepquote:Op zondag 27 februari 2005 22:08 schreef krakkemieke het volgende:
Tipje voor spindizzy: groente + aardappel garen in bouillon, mixen, franse soep! Groenten naar smaak.
Hmm, ik denk dat de doorsnee huisvrouw beter kan koken dan de doorsnee huisman...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja, een paar rotte appels zitten er altijd tussen...
Desondanks zijn mannen nog steeds de betere chefkoks
Ja uhuh, maar wie moet er altijd de rijst koken...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:10 schreef krakkemieke het volgende:
Dan nog zijn er onder vrouwen minder klunzen
1:82, 78 Kg, Blond, blauw, geen BBS,quote:
quote:Op zondag 27 februari 2005 22:12 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Hey, zo maak ik mijn preisoep...
Gevonden Het SOEP topicquote:Op zondag 27 februari 2005 22:09 schreef Oblivion het volgende:
Er staat nog wijn hoor, drink eens door!![]()
Ik ben gek op prei-brie soep...![]()
Had wel ergens eens een keer het recept gepost, nu alleen nog uitvinden waar...![]()
Laat de denegrerende opmerking "Huisman" maar achterwege, ik ben veel te goed in koken voor zo'n titelquote:Op zondag 27 februari 2005 22:12 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat de doorsnee huisvrouw beter kan koken dan de doorsnee huisman...![]()
Er zijn inderdaad niet veel vrouwelijke chefkoks, maar of dat daadwerkelijk aan het vrouw zijn zal liggen dat mannen beter kunnen koken?
Ik weet het niet.![]()
Nadat ik jouw recept had gelezen gooi ik er altijd brie inquote:Op zondag 27 februari 2005 22:14 schreef Oblivion het volgende:
[..]Ik ook met aardappelen!
Lekker he?Echt wel!
![]()
quote:Op zondag 27 februari 2005 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1:82, 78 Kg, Blond, blauw, geen BBS,
sport 2 keer in de week
* Martijn_77 geeft Piet nog een stokbroodje met zalm........quote:Op zondag 27 februari 2005 22:17 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Was de nasi niet genoeg happie happie?![]()
quote:Op zondag 27 februari 2005 22:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Laat de denegrerende opmerking "Huisman" maar achterwege, ik ben veel te goed in koken voor zo'n titel![]()
Ben idd erg benieuwd.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:19 schreef Oblivion het volgende:
Wij gaan dus nog heeeeeeeel veeeeeeeeeel lekkere recepten van Mr.Noodle krijgen? Mooi!![]()
Ik snij wel altijd de korst eraf...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:16 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Nadat ik jouw recept had gelezen gooi ik er altijd brie inBrie
Wil jij nog een glaasje?quote:Op zondag 27 februari 2005 22:22 schreef krakkemieke het volgende:
Kordtjes is ook brood.eh.........brie........:+
Als jij een Cullinesse-meeting regelt, je huis beschikbaar stelt en ingrediënten gaat halen...quote:Op zondag 27 februari 2005 22:19 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
En als er huisvrouw staat is het niet denigrerend?![]()
Wij gaan dus nog heeeeeeeel veeeeeeeeeel lekkere recepten van Mr.Noodle krijgen? Mooi!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |