of zou die iets te kort komen!?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:51 schreef ferrarifreak het volgende:
Tong heb je niets anders te doen op de zaterdagavond
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:48 schreef tong80 het volgende:
'Hun armen verstrengeld onder haar jas
Het moet er wel warm zijn, en vochtig en zacht
En we willen zo graag dat wij dat zijn'
Ik wil jullie vermaken, een glimlach toveren op de gezichten van de users.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:51 schreef ferrarifreak het volgende:
Tong heb je niets anders te doen op de zaterdagavond
Alles.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:54 schreef StrayDog het volgende:
![]()
Wat is er zo slecht/raar/opvallend aan die tekst?
volgens mij heb jij hele andere humor dan de meeste users hier.... hahahaha maar dat je zo standvastig ben is wel weer leuk!!! hahaquote:
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:04 schreef IdlersDream het volgende:
Ja, hier zien wij de meest diepzinnige en literaire band van ons land
Wat een schitterende tekst weer zeg, potverdikkie!!! Net asl je denkt, dat ze je niet meer kunnen ontroeren met die stemmige muziek van hun, gaan de heren van Blof er nog meer tegenaan. Wat een juweeltje, ik denk dat heel veel mensen deze tekst als poezie gaan ontleden, wat dat is het, poezie.
Nee, veel schitterender dan dit kanhet nooit worden, maar ach, dat heb ik al zo vaak gezegd over hun teksten...
De hemel breekt openquote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:54 schreef StrayDog het volgende:
![]()
Wat is er zo slecht/raar/opvallend aan die tekst?
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:10 schreef IdlersDream het volgende:
alle jezus nog aan toe SARCASME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GEEN SECONDE PRACHTIG, te simpel, zielig, kleutrig geschreven, niemand dalletje uit de krochten van een simpele ziel getrokken rommel
PRUTSWERK!!!
Die proleet zou zijn ogen uit zijn kop moeten schamen voor dit soort sinterklaasgedichten!!!!
Moest ik ook aan denken. Alleen wordt er bij Bluf niet vreemdgegaan en bij A&dM wel, toch? Of dringt de diepere betekenis gewoon nog niet tot me door?quote:Op zondag 20 februari 2005 15:41 schreef methodmich het volgende:
Het is het hele thema van Niet of Nooit Geweest van Acda & De Munnik.
Dus na die regenbui regent het nooit meer? En waar naar binnen?quote:Dus laten we net doen
Alsof we daar lopen
De hemel breekt open
Voor de allerlaatste keer
En wij fantaseren onszelf
Daar naar binnen
Ach ja, geestelijk vreemdgaan is ook veel diepzinniger.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:44 schreef methodmich het volgende:
Blöf gaat alleen mentaal vreemd, Jane, nooit fysiek.
En nu staan ze in de Arena?quote:Op woensdag 6 april 2005 13:28 schreef tong80 het volgende:
Waarschuwing voor Noord - Hollanders. Vanavond binnen blijven ze spelen in Paradiso.
Het valt me alleen op bij onze Zeeuwse vrienden. Bij Frank Boeijen heb ik nooit meegemaakt dat ik me af vroeg waar het nu in hemelsnaam op sloeg.quote:Op zondag 20 februari 2005 17:42 schreef SCH het volgende:
Die teksten van Acda en De Munnik zijn net zo erg. Maar Blof spant met Frank Boeijen de kroon.
Zelfs......quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Zelfs Brainpower vind Bløf blijkbaar goed
En toen kwam er wel iets begrijpelijks uit z'n mond?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Jammer btw dat ik half ruzie met Pascal had donderdag in de kroeg...
Hij was dronken
Neen neen Sandman, je hebt het verpest voor jezelf. Volgende concert ben jij niet meer welkom bij je helden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Hehe nee hoor... Het viel ook wel mee trouwens hoor...
Komop tongetje! Ik ben nu nieuwsgierig geworden naar jouw talenten. Als je zo goed weet wat een geniale tekst zou moeten zijn... schrijf er een en plaats hem hier.quote:
Welnee, blof-uitlach-topics zijn best coolquote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ieder topic over Blof is er een te veel.
Ik zou zeggen start er één!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:44 schreef PPWB84 het volgende:
Waar is dat topic nou dat je je eigen Blof teksten kon verzinnen...
'Ik loop al dansend langs de maanquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:04 schreef Radiohoofdje het volgende:
[..]
Komop tongetje! Ik ben nu nieuwsgierig geworden naar jouw talenten. Als je zo goed weet wat een geniale tekst zou moeten zijn... schrijf er een en plaats hem hier.![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:38 schreef methodmich het volgende:
Wat zei je? Wat zou je doen, als ik met m'n vuist dicht bij je anus kom?
Over het (twijfelachtige) niveau van Blof songteksten waren al een aantal briljante topics geopend. Helaas zijn topics ouder dan 3 maand zonder search-functie met geen mogelijkheid terug te vinden..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:44 schreef PPWB84 het volgende:
Waar is dat topic nou dat je je eigen Blof teksten kon verzinnen...
Nee, ik ben zeeuw, maar hier kan ik gewoon niks mee.quote:
Ik dacht dat het een sample van Thomas Acda was.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 03:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dat gaat nog veranderen, dat met die search toch?
De sample in 'Even stil' vind ik geniaal!
Hij wil eindelijk de zanger eens verstaan??quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik vraag me af wat zo'n drummer Norman Bonink dan beweegt om over te stappen van de band van Frank Boeijen naar Blof. Zonder gein, wat zouden de beweegredenen daarvoor zijn?
quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hij wil eindelijk de zanger eens verstaan??
Waar moeten we het anders doen, in de kroeg? Er klopt geen zak van die teksten! Dikdoenerig Kleenex-proza, dat is het. Waarom slagen Nederlandse dichters er in om met de allergewoonste woorden een hele wereld aan toespelingen te scheppen, terwijl de oeverloze aanstellerij van Bloef nergens toe leidt? Zelfs ''Watskeburt'' heeft een pointe, Bloef absoluut niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:45 schreef punchdrunk het volgende:
rot toch op zeg, op een internet forum de logische correctheid van nederlandse songteksten proberen onderuit te halen..
Alweer zo'n misverstand. De ''artiest'' (aanhalingstekens zo groot als Saddam-beelden in dit geval) biedt iets aan, en wij beoordelen dat. Hoe pretentieuzer of meliger de artiest, hoe vervelender of narriger zijn publiek wordt. Daarvoor hoef je in het geheel niet geprobeerd te hebben zelf iets te scheppen. Natuurlijk zijn er ook artiesten die niet begrepen worden door het publiek, maar blij Bloef is daarvan geen sprake.quote:als je die tijd nu gebruikt om zelf een gitaar en een blad papier te pakken, en eens even aan de slag te gaan, dan heb je over een jaartje of 10 mischien recht van spreken.
Verschrikkelijk!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:48 schreef tong80 het volgende:
'Hun armen verstrengeld onder haar jas
En we willen zo graag dat wij dat zijn'
Nee, dit ''argument'' wordt vervelend, voorspelbaar en saai. Als ik dit op een weblog zag staan, zou ik er net zo hard om lachen.quote:Op zondag 20 februari 2005 02:48 schreef Lamon het volgende:
Blof is populair, dus Blof wordt afgekraakt, vervelend voorspelbaar en saai allemaal.
Bloef is een soort louche luchthaven waar van alles ingevoerd wordt, maar waarvan alleen Onur Air ooit vertrekt. Werkelijk ieder bombastisch cliche wordt door de heren misbruikt. En anders maken ze er wel een bombastisch cliche van. Erger dan Bloef kan het niet. Ik geef de voorkeur aan Def Rhymz, die hangt tenminste de debiel uit in plaats van bij zijn eigen teksten het hoofd te schudden dat het toch wat is, met die mooie dag en die dood en die hemel en die warme schede onder haar jas enzo.quote:En blof valt in verhouding echt wel mee in die catagorie..
Ja, dat zal het zijn. We zijn keidom!quote:Op maandag 8 augustus 2005 17:55 schreef RobbieRicardo het volgende:
ik denk dat de meeste van jullie gewoon te dom zijn om het te begrijpen.
Dus omdat het zo zwaar is, is het keimooi? Dat verklaart een hoop.quote:het gaat over het leven en hoe zwaar het allemaal is maar tegelijk de schoonheid ervan het ware nederlandse gevoel.
Nee hoor, het gaat over twee mensen die vieze dingen aan het doen zijn onder haar jas.quote:Op maandag 8 augustus 2005 17:55 schreef RobbieRicardo het volgende:
Blöf maakt keimooi muziek ik denk dat de meeste van jullie gewoon te dom zijn om het te begrijpen. het gaat over het leven en hoe zwaar het allemaal is maar tegelijk de schoonheid ervan het ware nederlandse gevoel.
Refrein :quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:07 schreef RobbieRicardo het volgende:
Als je denkt dat je het beter kunt doe het dan laat maar eens horen wat voor mooi teksten je kan schrijven dan.
Dit is, zoals ik al eerder schreef, echt onzin. Of je moet nooit wat op stratenmakers, kappers, verkeerslichten of politici aan te merken hebben, maar ik neem aan dat je hen wel bekritiseert en dat is je goed recht.quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:07 schreef RobbieRicardo het volgende:
Als je denkt dat je het beter kunt doe het dan laat maar eens horen wat voor mooi teksten je kan schrijven dan.
Alleen al hierom vrees ik dat het weinig zin heeft om eigen werk hier te publiceren.quote:Blöf ontroerdt mij en zal dat blijven doen zelfs als niemand anders het nog goed vind[b]t.
Nou, let eens op mijn spelling dan.quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:56 schreef RobbieRicardo het volgende:
Ah tenminste iemand is het met mij eens.
Als jullie me steunen wel.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:58 schreef peaceman het volgende:
Ow jee, ga je miljonair worden tong?
Ik heb de leden van Blof ook nog nooit over enige pretentie horen spreken. Fan of geen fan, ze weten met hun teksten wel discussie los te maken. Dat betekent waarschijnlijk dat hun teksten niet dertien in een dozijn zijn. Dan maakt het toch niet uit of het wel of niet poëzie is?quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hazes met z'n rijmwoordenboek had niet die pretenties, die een hoop mensen vervelend vinden aan Blof.
Mij maakt het ook geen klap uit. Ik ben neutraal, zo lang die Zeeuwen niet concerten van anderen komen verzieken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik heb de leden van Blof ook nog nooit over enige pretentie horen spreken. Fan of geen fan, ze weten met hun teksten wel discussie los te maken. Dat betekent waarschijnlijk dat hun teksten niet dertien in een dozijn zijn. Dan maakt het toch niet uit of het wel of niet poëzie is?
Die spreekt uit de teksten, mijns inziens.quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik heb de leden van Blof ook nog nooit over enige pretentie horen spreken.
Een discussie is het mijns inziens niet. Poezie, of in ieder geval ''literatuur'', moet aan bepaalde regels voldoen, anders kun je nergens over praten. En bij Bloef kun je dan ook daadwerkelijk nergens over praten.quote:Fan of geen fan, ze weten met hun teksten wel discussie los te maken.
Er zijn zoveel dichters die zich onderscheiden met hun taalgebruik, zonder ooit hun toevlucht te nemen tot de wezenloze herhalingen van Bloef. Dat een tekst niet ''dertien in een dozijn'' is, wil nog niet zeggen dat hij daarmee verheven is boven minder opmerkelijke teksten.quote:Dat betekent waarschijnlijk dat hun teksten niet dertien in een dozijn zijn.
Juist wel, dat maakt het failliet des te pijnlijker.quote:Dan maakt het toch niet uit of het wel of niet poëzie is?
Met alle respect, hoor, maar dit is een schoonmoedergrap tot de tweede macht. Ik vind inderdaad dat ik een beter schrijver ben dan Peter Slager. Mij is nooit de kans ontzegd om voor een bandje te schrijven (dat heb ik nooit gewild), ik geloof dat ik door niemand miskend word en dat ik mij te goed voor deze wereld zou voelen, is onzin. Het klinkt allemaal wel heel leuk, zo'n belediging zonder aanzien des persoons, maar evenals de teksten van Bloef heeft het idee handen noch voeten.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:31 schreef RaisinGirl het volgende:
De ergste criticasters zijn de (in hun eigen ogen) miskende talenten; de mensen die overtuigd zijn dat ze het beter kunnen maar die denken dat ze gewoon nooit de kans hebben gehad..of die zich te goed voor deze wereld voelen.
Je bedoelt;quote:Ik ben het overigens eens met Lamon.
Er is dus geen enkele andere reden voor de afkeer van Bloef? Dat waag ik toch te betwijfelen.quote:Blof is populair, dus Blof wordt afgekraakt, vervelend voorspelbaar en saai allemaal.
Dat is een juiste opmerking. Toch; hoe zie je dat als ze in de verte zijn?quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:05 schreef tipoe het volgende:
Zie je ze lopen?
Daar in de verte
Ze lijken gelukkig en vrij
Ze groeten ons blij alsof ze ons kennen
Al zien ze ons pas voor het eerst en het laatst
Meneer Slager kan dus van een afstandje zien dat mensen gelukkig en vrij zijn. Dat is niet onmogelijk, maar ''daar verderop'' is beter dan ''daar in de verte''. Hij weet ook al dat ze elkaar nooit meer zullen zien en ook nog nooit eerder door hen gezien zijn. Enorm cliche dat niets toevoegt.
Hij zegt niet dat hij ziet dat ze vrij en gelukkigzijn, hij zegt dat ze vrij en gelukkig lijken.
Ja, dat is nogal duidelijk. Is het een observatie waar ik iets aan heb? Nee, het is gewoon een ansichtkaart. ''Het is hier leuk, ik heb een konijn gezien''.quote:Ze groeten ons blij, alsof ze ons kennen...
Doordat deze mensen dus verliefd zijn, groeten ze enthousiast anderen, een positieve instelling dus.
Ik weet ook wel dat het over heimwee naar een gepassioneerd begin gaat, maar mijn punt is; je hebt niets aan de teksten van Bloef omdat je niets te weten komt dat je niet al wist en het bovendien nog krukkig is opgeschreven ook. Terwijl een goed gedicht je misschien niets vertelt dat je niet al wist (dat is zelfs erg waarschijnlijk), maar het dan wel op zo'n manier doet dat het zich laat onthouden. Bijvoorbeeld door een merkwaardige gedachtensprong, beelden die uit elkaar voort lijken te komen. Bij Bloef is die meerwaarde volkomen afwezig; als je met goede wil gaat zitten puzzelen, kom je op louter banaliteiten uit. Dan ben ik niet in de stemming om achter iedere hand een vrijpartij te zoeken, maar dan lees ik het zoals het geschreven is, omdat al die krukkige en voorspelbare beeldspraak er volstrekt niet toe doet.quote:Ze gaan verder de weg af, ze zijn al voorbij
En we willen zo graag dat wij dat zijn
We dromen allemaal van de anderen
We dromen allemaal dat wij dat zijn
We dromen allemaal van de wilde handen
We dromen dan dat ze van ons zijn
Goed, het gaat dus over verlangen naar de wilde handen van anderen.
Nee, het gaat over verlangen om weer verliefd te zijn, zoals elk stel in het begin is. Wilde handen symboliseren wilde vrij partijen, graaiende handen. De wens wordt heir uitgesproken om dit ook weer te beleven.
Zie boven.quote:Ze draaien en draaien
Om elkaar heen
Het is te hopen dat ze niet aan de Zeeuwse kust zijn, straks vallen ze nog in het water.
Om elkaar heen draaien kun je ook een beetje figuurlijk nemen he... Ze zijn dus hevig met elkaar in gesprek..
Ja, maar waarom doet hij dat? Waarom moet hij dat vragen? Waarom niet gewoon het beeld het beeld gelaten? Het is een heel hinderlijke vraag, die de verteller naar voren duwt. Waarom niet gewoon de tekst aan zichzelf overgelaten, zodat wij ons die vraag kunnen stellen? Ik ben tot nu toe bepaald niet kapot van dit werkje, maar het is wel effectief, zo'n verhaal van verdwijnende mensen. Nu komt er zonder enige vorm van subtiliteit opeens een soort moraal tevoorschijn.quote:Liefde, verliefdheid, wat is het?
Ja Peter, daar zeg je wat. Dat zijn twee verschillende dingen. Dat moet je wel weten voor je van andermans wilde handen gaat dromen, natuurlijk.
Dat weet hij dus ook. Hij vraagt zich af of het leifde of verliefdheid is..
Zoals boven gezegd; ik heb domweg geen zin om door te denken bij Bloef, omdat er niets uitkomt dat ik niet al wist. Als dan de beeldspraak ook nog gebrekkig is (Homerus zou niet beroemd zijn geworden als zijn vergelijkingen niet klopten, al maakte hij weer andere fouten), dan erger ik mij helemaal.quote:Hun armen verstrengeld onder haar jas
Ze draaien dus om elkaar heen met verstrengelde armen? Een ongeluk schuilt in een klein hoekje. Hoe wild kunnen handen nog zijn als de armen verstrengeld raakten?
Ja, dat gaat je niet in je koude kleren zitten, zo'n spastische omwenteling.
Deze ultieme poging van humor hoef ik denk ik niet om te buigen naar enig realisme.
Maar ''verstrengeld onder haar jas'', heb je ooit zoiets gezien? Niet terwijl mensen aan het lopen zijn, toch?quote:En we willen zo graag dat wij dat zijn
Menigeen zou gewoon liever hand in hand met zijn liefje lopen, maar ''wij'' (hoe groot is dat gezelschap?) dromen van verstrengelde armen.
Tsja.. sommige mensen willen als ze net verliefd zo dicht mogelijk bij iemand zijn en niet redeleijk afstandelijk hand in hand.
Ik wil dat er voortaan notitie wordt genomen als Peter Slager mijn gedachten weer eens leest.quote:Dat gezelschap is erg groot. "We" zijn alle mensen die dat heerlijke gevoel van verliefdheid nog eens willen voelen.
Nee, ''doen alsof'' betekent ''voorwenden iets te doen''. Als iemand doet of hij slaapt, dan heeft hij waarschijnlijk zijn ogen dicht. In dit geval is hoogstwaarschijnlijk ''fantaseren'' bedoeld. Dit is gewoon een taalfout.quote:Dus laten we net doen
Alsof we daar lopen
Hoe doe je dat?
Fantasie, knuppel
Dat bedoel ik nou. Voor zulk soort platitiudes heb ik nog geen minuut interpretatie over. De zevende hemel?!quote:De hemel breekt open
Ach ja, die allerlaatste keer. Liefde in tijden van atoomdreiging.
Daar naar binnen…
Een hemelvaart met verstrengelde armen! Hamlet werd tenminste nog door een vlucht engelen gedragen.
Dromen van een zevende hemel. helemaal zo gek nog niet.
Of ik saai ben, dat laat ik aan anderen over, maar pessimistich ben ik niet. Ik vind dit soort teksten alleen volslagen onbenullig.quote:Inderdaad. Ik weet niet hoeveel plezier jij in je leven hebt, maar ik stel me je voor als een saaie pessimist.
Maar ik ben best bereid mijn best te doen, als het maar iets oplevert. Ik kan best uren naar muziek luisteren als ik iets per se wil onthouden, of vele malen iets herlezen als het de moeite waard is. In dit geval raak je met ''je best doen'' geen stap verder, omdat de dieper liggende boodschap zo diep niet is. Verder zitten er gewoon fouten in, die des te hinderlijker worden omdat ze door niets worden goedgemaakt.quote:Opzich isde tekst niet zo heel goed, maar enigszins te begrijpen, als je een beetje je best doet.
Of ik kan me vermaken door iets dat in mijn ogen totaal onleesbaar is een beetje te ontleden, al wek ik dan bij andere mensen verkeerde veronderstellingen over saai pessimisme en onvermogen om mij in anderen te verplaatsen.quote:Nu zal dat niet jouw sterkste kant zijn, maar misschien kun je dat beter een beetje stilhoudenen geen dingen kraken met belachelijk onderuit te halen argumentjes zoals je hier hebt laten zien.
Dat zou alleen zo zijn als Bloef de enige muziek was die door de overheid gedoogd werd.quote:Veel geluk in dit leven! Je kunht het vast goed gebruiken!
Het is een ongelooflijk cliché en normaalgesproken zou ik de eerste zijn om het nuanceren. Maar dat is niet nodig nu jij zo aandoenlijk je best doet het beeld te bevestigen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Met alle respect, hoor, maar dit is een schoonmoedergrap tot de tweede macht. Ik vind inderdaad dat ik een beter schrijver ben dan Peter Slager. Mij is nooit de kans ontzegd om voor een bandje te schrijven (dat heb ik nooit gewild), ik geloof dat ik door niemand miskend word en dat ik mij te goed voor deze wereld zou voelen, is onzin. Het klinkt allemaal wel heel leuk, zo'n belediging zonder aanzien des persoons, maar evenals de teksten van Bloef heeft het idee handen noch voeten.
't Is gewoon kut.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:05 schreef tipoe het volgende:
Zie je ze lopen?
Daar in de verte
Ze lijken gelukkig en vrij
Ze groeten ons blij alsof ze ons kennen
Al zien ze ons pas voor het eerst en het laatst
Meneer Slager kan dus van een afstandje zien dat mensen gelukkig en vrij zijn. Dat is niet onmogelijk, maar ''daar verderop'' is beter dan ''daar in de verte''. Hij weet ook al dat ze elkaar nooit meer zullen zien en ook nog nooit eerder door hen gezien zijn. Enorm cliche dat niets toevoegt.
Hij zegt niet dat hij ziet dat ze vrij en gelukkigzijn, hij zegt dat ze vrij en gelukkig lijken. Ze groeten ons blij, alsof ze ons kennen... Doordat deze mensen dus verliefd zijn, groeten ze enthousiast anderen, een positieve instelling dus.
Ze gaan verder de weg af, ze zijn al voorbij
Goed, het gaat dus over verlangen naar de wilde handen van anderen.
Nee, het gaat over verlangen om weer verliefd te zijn, zoals elk stel in het begin is. Wilde handen symboliseren wilde vrij partijen, graaiende handen. De wens wordt heir uitgesproken om dit ook weer te beleven.
Ze draaien en draaien
Om elkaar heen
Het is te hopen dat ze niet aan de Zeeuwse kust zijn, straks vallen ze nog in het water.
Om elkaar heen draaien kun je ook een beetje figuurlijk nemen he... Ze zijn dus hevig met elkaar in gesprek..
Liefde, verliefdheid, wat is het?
Ja Peter, daar zeg je wat. Dat zijn twee verschillende dingen. Dat moet je wel weten voor je van andermans wilde handen gaat dromen, natuurlijk.
Dat weet hij dus ook. Hij vraagt zich af of het leifde of verliefdheid is..
Hun armen verstrengeld onder haar jas
Ze draaien dus om elkaar heen met verstrengelde armen? Een ongeluk schuilt in een klein hoekje. Hoe wild kunnen handen nog zijn als de armen verstrengeld raakten?
Ja, dat gaat je niet in je koude kleren zitten, zo'n spastische omwenteling.
Deze ultieme poging van humor hoef ik denk ik niet om te buigen naar enig realisme.
Menigeen zou gewoon liever hand in hand met zijn liefje lopen, maar ''wij'' (hoe groot is dat gezelschap?) dromen van verstrengelde armen.
Tsja.. sommige mensen willen als ze net verliefd zo dicht mogelijk bij iemand zijn en niet redeleijk afstandelijk hand in hand. Dat gezelschap is erg groot. "We" zijn alle mensen die dat heerlijke gevoel van verliefdheid nog eens willen voelen.
Dus laten we net doen
Alsof we daar lopen
Hoe doe je dat?
Fantasie, knuppel
De hemel breekt open
Ach ja, die allerlaatste keer. Liefde in tijden van atoomdreiging.
Daar naar binnen…
Een hemelvaart met verstrengelde armen! Hamlet werd tenminste nog door een vlucht engelen gedragen.
Dromen van een zevende hemel. helemaal zo gek nog niet.
Dat mocht niet ontbreken.
Inderdaad. Ik weet niet hoeveel plezier jij in je leven hebt, maar ik stel me je voor als een saaie pessimist.
Opzich isde tekst niet zo heel goed, maar enigszins te begrijpen, als je een beetje je best doet. Nu zal dat niet jouw sterkste kant zijn, maar misschien kun je dat beter een beetje stilhoudenen geen dingen kraken met belachelijk onderuit te halen argumentjes zoals je hier hebt laten zien.
Veel geluk in dit leven! Je kunht het vast goed gebruiken!
Sorry hoor, maar "Hun armen verstrengeld onder haar jas.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:31 schreef RaisinGirl het volgende:
De ergste criticasters zijn de (in hun eigen ogen) miskende talenten; de mensen die overtuigd zijn dat ze het beter kunnen maar die denken dat ze gewoon nooit de kans hebben gehad..of die zich te goed voor deze wereld voelen.
Ik ben het overigens eens met Lamon.
Dat is toch eerder in haar broek?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 00:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar "Hun armen verstrengeld onder haar jas.
Het moet er wel warm zijn, en vochtig en zacht."
Haha..quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 19:56 schreef methodmich het volgende:
Is jouw vriendin wel vochtig onder haar jas dan Stan?
Die lekkere falsettonicht van een Komrij is De Autoriteit Zelve. Ik wil serieus zijn mening over de Zeeuwse hemelbestormers.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:01 schreef MajorTom het volgende:
Ik denk dat Gerrit Komrij dit zou classificeren met het prachtige woord "broddelwerk"
Touchéquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:01 schreef MajorTom het volgende:
Ik denk dat Gerrit Komrij dit zou classificeren met het prachtige woord "broddelwerk"
Sorry hoor, maar ik heb nergens beweert dat ik de teksten van Blof wel geweldig vind en ik ga ook geen discussie aan over de intentie waarmee iets is geschreven want dat weet alleen de schrijver zelf. Fijn dat je nog even uitleg geeft over de slechtheid van de teksten zoals degenen voor jou in dit topic dat ook al zo keurig hebben gedaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 00:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Sorry hoor, maar "Hun armen verstrengeld onder haar jas.
Het moet er wel warm zijn, en vochtig en zacht." vind ik persoonlijk vele malen erger dan "Dromen zijn bedrog, maar als ik wakker word naast jou dan droom ik nog."
Beide teksten zijn ( -uiteraard- ) behoorlijk knullig,
maar het grote verschil zit 'm erin dat de eerste tekst wel degelijk de intentie heeft poetisch te zijn...Hoe anders verzin je zoiets?
De teksten van Borsato zijn simpel.
De teksten van Blof zijn mislukt.
Dat is het verschil.
Dat is ook zo.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:08 schreef RaisinGirl het volgende:
Het is ook zo makkelijk.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:17 schreef RaisinGirl het volgende:
Lekker warm en vochtig, weet je wel.
Ik ga toch nog steeds voor 'Jij wist wel wie ik was, zwaaiend met mijn jas.'quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:22 schreef Marikehazenberg het volgende:
"Ben getraind om te doden en opgeleid om het van te voren nog even te meleden"
Vond 't wel een leuke opmerking gezien mijn onderschrift en de reacties in dit onderwerp he,he,he![]()
Ik vind bløf wel een goeie band, Acda en de Munnik vind ik net iets beter maar bløf vind ik ook erug goed. Alleen m'n schoenen zijn gejat maar ik hoef niet meer naar buiten want er is nog wel wat vind ik wel een beetje vage zin maar daar blijft 't ook bij!
Brrrr.quote:De plattegrond van wie ik ben
Is voor niemand echt te volgen
Een labyrint zo grijs en groot
Dat je er steeds door wordt verzwolgen
Mijn plattegrond is zwart en wit
En daarom moeilijk te doorgronden
Je zoekt een straat, maar vlotte kans
Dat die door jou niet wordt gevonden
quote:Ik mijn stad weet niemand nog de weg
We staan aan de kant zonder of met pech
Onverschillig, stoned of dronken
Trillend van woede of half gek van angst
Ik sta hier vast, durf niks te doen
De motor blijft maar lopen, de benzine raakt op
Iemand roept
Niemand gaat
We zijn niet goed
We zijn niet kwaad
In mijn stad is altijd werk aan de gang
We moeten wachten, vaak en veel te lang
Een versperring, de straat ligt open
Stenen die lokken, een sirene zingt vals
Ik sta hier vast, ik kan niets doen
De meter blijft maar lopen en het geld raakt op
Iemand vloekt
Iemand slaat
Het gaat niet goed
Het maakt me kwaad
Ik moet een taxi voor mijn ogen
Geef ze onderdak en vuur
Op dit godverlaten uur
In mijn stad
In mijn stad
Geef ze onderdak en vuur
Op dit godverlaten uur
En al eerder uitgegeven nummers passen uiteraard niet op een best-of album.quote:
Dit is toch hopelijk geen steek richting Frank Boeijen, he?quote:Op vrijdag 2 september 2005 02:51 schreef Ole het volgende:
En vroegah* ,... Tong.. toen hadden we nog Frank Boeijen met zijn wereldse teksten...![]()
Jij hebt 'm op mp3?quote:Op vrijdag 2 september 2005 02:47 schreef Marloes het volgende:
Download 'm anders, de live versie, die is heel mooi
Dat zeg ik! Frank is Koning.. en niet alleen van Nijmegen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 02:55 schreef Lamon het volgende:
[..]
Dit is toch hopelijk geen steek richting Frank Boeijen, he?
Want dan hebben wij een probleem.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 02:55 schreef Lamon het volgende:
[..]
Dit is toch hopelijk geen steek richting Frank Boeijen, he?
Want dan hebben wij een probleem.
Dan hebben we nu officieel een probleem.quote:
Ik vind ook niet elke tekst van Frank Boeijen geniaal, maar ik vind het wel tof dat z'n teksten soms bijna proza zijn en hij soms gewoon zegt waar het op staat.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:19 schreef tong80 het volgende:
Rude Boy van The UDS is groot fan van Frank Boeijen
chaamteloos romantisch, maar in combinatie met de muziek is het als een spannend hoofdstuk uit een dagboek dat je stiekem leest.quote:En later op het strand Van Barcelona
Ben ik door de knieën gegaan
En heb met zout in mijn ogen
En dronken van geluk de liefde
De liefde heilig verklaard
En ja zo'n eindeloze nacht
Waarin je praat en lacht
En misschien nog wel veel meer
En ja zo'n zomeravond
Waarop alles samenkomt
En het leven licht
En de moeite waard lijkt
En ja van die zeldzame momenten
Waarop je soms Maandenlang wacht
En die deel uitmaken van de oneindigheid En
het denken en het peinzen stopt
En geluk van hier tot in de eeuwigheid
Beetje ranzig weer van Peter.quote:Op vrijdag 2 september 2005 02:24 schreef Marloes het volgende:
Zoals ze is gekomen
Als zilver in mijn kwak
Met maar één ding op haar hart
Dat ze gek werd van verlangen
Nee hoezoquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:46 schreef Marloes het volgende:
Moet jij overal eenachter zetten bij wat je zegt?
da's nooit verkeerdquote:
Pascal de loverboy.quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:21 schreef methodmich het volgende:
Je hebt altijd meisjes die van pseudo-romantiek houden natuurlijk.
Ze kreunde, ik steunde,quote:
Ik ben nog op zoek naar de seksuele metaforenquote:Op maandag 12 september 2005 20:07 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ze kreunde, ik steunde,
ze zwaaide, toen ik d'r naaide,
met de ondergaande zon als ze fluistert beuk en zing,
en Zeeuws zand als zacht satijn kruipend langs haar string.
Vind je? Zeer vlak gezongen, vind ik.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:28 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Op het nationale muziekkado staat een versie van Ramses' klassieker 'Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder'. Stiekem toch wel erg mooi.
Het origineel is mooi ja. De Blof-versie heeft geen greintje emotie in zich, en voegt helemaal niets toe aan 't nummer..quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:28 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Op het nationale muziekkado staat een versie van Ramses' klassieker 'Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder'. Stiekem toch wel erg mooi.
Rampzalig zou ik die cover niet willen noemen. Hij is wel wat druk, maar verder vind ik het wel een geslaagde interpretatie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:31 schreef webfreak het volgende:
[..]
Het origineel is mooi ja. De Blof-versie heeft geen greintje emotie in zich, en voegt helemaal niets toe aan 't nummer..
Maargoed, dat geldt ook voor de "15 miljoen mensen"-cover van Guus Meeuwis en de (rampzalige!!!) "Welterusten mijnheer de president"-cover van De Dijk ().
Tja, jij hoeft ook niet meer te reageren, want het zal toch nooit goed zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:02 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vind je? Zeer vlak gezongen, vind ik.
Ze mogen de zang ook wel opnemen hoor. Als ze het maar niet uitbrengen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:58 schreef methodmich het volgende:
Nou, ik kan Blöf wel waarderen als ze instrumentale nummers opnemen hoor.
Ramses zelf vond het ook een mooie uitvoering.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:35 schreef methodmich het volgende:
Normaliter wel, in dit nummer zingt Paskal ook slecht.
Method heeft geimporteerd oorsmeer?quote:Op woensdag 9 november 2005 20:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Moet je eens met wattenstaafjes je Oostindisch oorsmeer wat weghalen.
Ooit naar Stef Bos geluisterd?quote:Op zondag 20 februari 2005 02:48 schreef Lamon het volgende:
Och, ik neem dit boven die geestelijk uitgedaagde mongool van Volumia, Marco Borsato of [insert willekeurige Nederlandstalige 'dichtende' randdebiel] any day...
Blof is populair, dus Blof wordt afgekraakt, vervelend voorspelbaar en saai allemaal.
Het kunnen niet allemaal Ramses Shaffy's zijn..
Voor echt goede Nederlandse muziekteksten moet je tegenwoordig bij cabaretiers zijn, popsterren zijn allemaal matig tot zeer slecht.
En blof valt in verhouding echt wel mee in die catagorie..
Je overdrijft en ik begrijp niet zo goed waarom.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:42 schreef methodmich het volgende:
Nou, mensen die Frank Boeijen wel verstaan, vind ik erg knappe mensen hoor. Of ze komen ook uit Nijmegen. Zemme dadde niezo is.
ach, in elke kroeg in Middelburg of Vlissingen waar hij komt, is het mot met hem...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Zelfs Brainpower vind Bløf blijkbaar goed
Jammer btw dat ik half ruzie met Pascal had donderdag in de kroeg...
Hij was dronken
Ja blof nummers zijn geschreven als openingszinnenquote:Op maandag 28 november 2005 15:59 schreef schaap001 het volgende:
Ik heb weleens van vrouwen gehoord dat ze wegzwijmelen bij die teksten. Toen dacht ik: je moet voor de gein eens tekstregels van Blof als openingszin tegen een wildvreemde vrouw in de kroeg uitproberen, das pas lacheuh. Dus stel: je stapt op een vrouw af en je zegt: ´Hoe ver jij gaat, heeft met afstand niets te maken.`
Kijken of ze dan nog steeds wegzwijmelen..
Je kunt het toch proberen, haha!quote:Op maandag 28 november 2005 17:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja blof nummers zijn geschreven als openingszinnen
Het is overiges wel zo, daar ruikt het nu eenmaal zo...quote:Op maandag 28 november 2005 18:52 schreef methodmich het volgende:
"De allermooiste straathoer ruikt naar koffie en naar bier"
Ik vrees dat dat niet gaat werken hoor.
Was me niet eens opgevallenquote:Op maandag 28 november 2005 20:10 schreef methodmich het volgende:
Geen idee, kom er nooit.
Goed lezen Sandman.
offtopic maar: goede verjaardag gehad?quote:Op maandag 12 december 2005 16:57 schreef methodmich het volgende:
We kijken er al naar uit, om verschillende redenen!
welke?quote:Op maandag 12 december 2005 17:51 schreef methodmich het volgende:
Ja hoor, 4 nieuwe cd's. Altijd lekker.
Hier aan de kustquote:Op donderdag 15 december 2005 18:57 schreef methodmich het volgende:
Ja, hallo... Het is een Zeeuw!
Ik ook. De nieuwe liedjes die ik al heb mogen horen vind ik erg goed klinken. Verfrissend, maar toch Bløf. Zal ik voor de gein eens een liedtekst posten van het nieuwe album ? Ben benieuwd welke poëtische pretenties hier volgens jullie weer in naar voren komen.quote:Op maandag 12 december 2005 16:57 schreef methodmich het volgende:
We kijken er al naar uit, om verschillende redenen!
quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
De ene (tekst) is meer geslaagd minder slecht dan de andere.
LOL, helaas zijn er verder nog geen teksten of tracks vrijgegeven. Maart komt het nieuwe album pas uit.quote:Op maandag 19 december 2005 17:29 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Je hart binnenstebuiten... Mag het iets minder plastisch? Verder geen inhoudelijk commentaar. Volgende.
Wij wachten op uw oordeel.quote:Op zondag 18 december 2005 15:57 schreef methodmich het volgende:
Nou, daar ga ik me nog over buigen straks.
Dat stelde ik toch zelf voorquote:Op maandag 12 december 2005 19:30 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Revolver heb ik ook.. Eindbestemming Zanderij heb ik aan Tong gegeven.. wilde er een tientje voor hebben, maar dat deel staat hem niet zo aan blijkbaar..
*stilquote:Op maandag 19 december 2005 18:44 schreef tong80 het volgende:
Ref:
Verander me
beweeg me
neem m’n hoofd in handen
breng het binnenstebuiten
buitenstebinnen
en laat het drogen in de wind
Ja, misschien als fok minder traag is later vanavond nog. Maar nu zijn er belangrijkere topics.quote:Op maandag 19 december 2005 18:42 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Wij wachten op uw oordeel.
quote:Op maandag 19 december 2005 19:17 schreef methodmich het volgende:
Maar nu zijn er belangrijkere topics.
Speachless I presume ?quote:Op maandag 19 december 2005 18:44 schreef tong80 het volgende:
Ref:
Verander me
beweeg me
neem m’n hoofd in handen
breng het binnenstebuiten
buitenstebinnen
en laat het drogen in de wind
Nee tong80, kun je lezen boven een post. Daar staat de username.quote:
Ik moest aan een kannibaal denken die bij iemand het hoofd afdraait het even in de wind hangt om het te laten drogen vooraleer ie met een lepeltje aan de hersenen begint.quote:Op maandag 19 december 2005 19:54 schreef GoldenHeritage het volgende:
LOL! Maar je vind de tekst hilarisch of mooi ?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |