abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25077072
Ziek word ik er van. Het stikt in Nederland van de mensen met overgewicht. Het is niet alleen lelijk (naar mijn mening), maar ook nog ongelovelijk ongezond. Een tijd geleden heb ik "Supersize Me" gezien. Voor de mensen die deze film niet kennen: in deze film besluit een man om een maand lang te ontbijten, luchen en dineren bij de McDonalds, en in die hele maand ook niets anders te eten dan wat ze bij de McDonalds verkopen. Dit, om te zien wat de gevolgen zouden zijn.

Ergens in deze film werd ook verteld over 3 mensen die uit eten waren:
N. Persoon die niet rookt en ook niet dik is,
D. Persoon die dik is, maar niet rookt,
R. Persoon die rookt, maar niet dik is.
Terwijl N. en R. gewoon een normale hoeveelheid eten hadden besteld, stouwde D. zich helemaal vol met zo ongeveer de hele menukaart. Toen dit eindelijk op was, stak R. een sigaret op. Meteen zegt D. iets van: "Roken is slecht voor je, je moet echt stoppen met roken!!!"

Natuurlijk, D. heeft gelijk, maar als R. tegen D. zou hebben gezegd: "Zoveel vreten is slecht voor je, je moet echt stoppen met zoveel te vreten!!!", dan was dit meteen diep beledigend geweest. Echter; wat is het verschil? Dit moet ook gewoon gezegd kunnen worden! Vandaar dat ik (een roker, overigens) dit topic open. Na al die antirooktopics mag er ook wel eens een antivreettopic geopend worden.

Zelf hield ik ook wel van flink doorvreten en liters cola op een dag drinken. Dik ben ik niet. Nooit geweest. Ongeveer 65 kilootjes op 1,85m lengte. Nadat ik de film Supersize Me gezien had, heb ik mijn eet-/drinkgewoontes ernstig aangepast. Cola drink ik amper meer, en luchen doe ik met brood in plaats van chips. Naast dik worden heeft die levensstijl namelijk wel meer gevolgen. Suiker (en daarmee bijvoorbeeld Cola) is ontzettend verslavend. Je lijkt er energie van te krijgen, maar in feite onttrekt het juist je energie en geeft je 1 flinke chemische energiestoot. Het gevolg hiervan is dat je je juist ontzettend futloos voelt wanneer je geen cola drinkt. Waarschijnlijk klinkt dit erg bekend voor de mensen die zich hier aangesproken voelen. Ook de volgende symptomen zullen je dan bekend voor komen: depressief, futloos...

Dit was ook het geval bij de persoon uit de film Supersize Me. Hij kwam ergens tussen de 10 en de 20 kilo aan, had een machtig hoge bloeddruk en nog genoeg andere lichamelijke kwalen, kon alleen nog maar lui in zijn stoel hangen, was depressief, en zin in seks had hij ook niet meer. Het enige waar hij nog zin in had, was McDonalds eten en cola. Nadat hij gestopt was met zijn bijzondere "diëet" en weer gewoon gezond at, was hij binnen een week al weer in staat dingen te doen, en na een jaar was hij zijn overgewicht ook weer kwijt.

Het is dus echt niet je persoonlijkheid, maar het gevolg van je eetgedrag. Geen nood: al na een dag van geen cola, maar vruchtensappen (zonder toegevoegde suikers, ja!) drinken zal je behoefte aan cola afnemen. Al na een week zul je het verschil merken: je voelt je beter over jezelf en je bent actiever! Ditzelfde geldt voor andere suikerhoudende producten. Ik spreek dus uit ervaring.

In een leven zitten om en nabij de 3500 weken. Dan kun je daar toch wel 1 weekje van opofferen om het in elk geval te proberen? Loop de McDonalds eens voorbij, en ga naar de supermarkt. Koop daar geen cola, maar een lekkere vruchtensap (ikzelf kan de smaak van Spa & Fruit Banaan/Mandarijn wel waarderen). Koop er geen diepvriespizza's, maar loop door naar de groente en vlees afdelingen. Koop wat dingen waarvan je een fatsoenlijk avondmaal zou kunnen maken, en maak (en eet) dit avondmaal dan ook! Koop brood en beleg (nee, geen hagelslag!) Neem dat als ontbijt/lunch, in plaats van de hamburgers of patat. In het begin heb je er misschien helemaal geen zin in om brood te smeren of avondeten te maken, maar dat is gewoon iets waar je je doorheen moet zetten, hoe moeilijk het ook mag lijken.

Onthou vooral dit: een betere levensstijl doe je vooral voor jezelf, en niet voor anderen! Je doet het om gezonder te zijn, om je beter in je vel te zitten. Inderdaad, je doet het ook om er beter uit te gaan zien en dat is voor jezelf én voor anderen.

(als je dit topic ontzettend beledigend hebt gevonden en er niets meer over wilt horen, hou dan de volgende keer dat je iemand op zijn/haar rookgedrag wilt aanspreken gewoon je bek)
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_25077126
schande
pi_25077154
schande
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  zondag 13 februari 2005 @ 22:33:03 #4
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25077213
Ben het met je eens, alleen zoals bij alle verslavingen zijn mensen er moeilijk vanaf te krijgen.
Ik zelf heb een fit en getraind lichaam maar veel mensen in mijn familie niet, hoe ik ook probeer ik kan ze niet motiveren minder te eten/ meer te gaan sporten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_25077238
schande
pi_25077247
Niet iedereen is dik dankzij slechte eetgewoontes..
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_25077254
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:33 schreef Pracissor het volgende:
Ben het met je eens, alleen zoals bij alle verslavingen zijn mensen er moeilijk vanaf te krijgen.
Ik zelf heb een fit en getraind lichaam maar veel mensen in mijn familie niet, hoe ik ook probeer ik kan ze niet motiveren minder te eten/ meer te gaan sporten.
Laat ze Supersize Me zien, wellicht overtuigt het ze

Het probleem is dat ze het niet willen, omdat ze er te lui voor zijn, maar dat komt juist weer door het feit dat ze het niet doen... Een neerwaartse spiraal
pi_25077268
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:34 schreef Realzm het volgende:
Nee, maar het overgrote deel van de mensen die dik zijn, geven dat wel op als 1 van hun kutsmoesjes, terwijl het in werkelijkheid maar bij een klein percentage zo is.
pi_25077310
quote:
Maar daarom niet minder walgelijk
  zondag 13 februari 2005 @ 22:38:45 #10
66842 Spiller
Bourgeoisie.
pi_25077325
quote:
Alles wat aan zo'n vatsig lijf zit is toch echt via de mond naar binnen gekomen hoor.
  FOK!Fotograaf zondag 13 februari 2005 @ 22:41:22 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_25077377
quote:
Mensen die door een medisch probleem dik zijn, zijn maar een klein percentage hoor. Moet zo'n expliciete groep nou speciaal genoemd worden? De meeste mensen zijn gewoon te dik door gebrek aan discipline en luiheid.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!Fotograaf zondag 13 februari 2005 @ 22:42:59 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_25077403
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:38 schreef Spiller het volgende:

[..]

Alles wat aan zo'n vatsig lijf zit is toch echt via de mond naar binnen gekomen hoor.
Maar het is bij sommige mensen geen vet, maar vocht. Dat soort mensen tel ik niet als dik mee. Door een medisch probleem houdt hun lichaam meer vocht vast, simpel. Maar goed, over die groep hebben we het hier niet.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_25077431
hehe, ik kan zoveel vreten als ik wil, ik weeg net iets te weinig (kilo of 5 zou niet verkeerd zijn) en wat ik ook probeer en eet ik kom niets aan
Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik redelijk gezond leef behalve dan die ene pot koffie en die 3-4 gevulde koeken dagelijks op kantoor

Maar waarom is het zo kwetsend als je iets zegt over de eetgewoontes van mensen? Als je tegen iemand zegt dat het ongezond is om de hele dag aan een sigaret te lurken dan is er niets aan de hand
  zondag 13 februari 2005 @ 22:49:31 #14
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_25077516
Ik vind je verhaal over hoe slecht suiker toch wel niet zou zijn nogal onovertuigend. In de meeste vruchten zit erg veel suiker. *pakt pak appelsientje er bij* 8.6 gram per 100ml. als je dus een liter sinaasappelsap drinkt krijg je bijna 100 gram suiker binnen. is dat dan opeens niet slecht?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zondag 13 februari 2005 @ 22:50:29 #15
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25077534
ga huilen....
don't give me that fucking bullshit
pi_25077552
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:44 schreef Herr_Ratt het volgende:
hehe, ik kan zoveel vreten als ik wil, ik weeg net iets te weinig (kilo of 5 zou niet verkeerd zijn) en wat ik ook probeer en eet ik kom niets aan
Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik redelijk gezond leef behalve dan die ene pot koffie en die 3-4 gevulde koeken dagelijks op kantoor

Maar waarom is het zo kwetsend als je iets zegt over de eetgewoontes van mensen? Als je tegen iemand zegt dat het ongezond is om de hele dag aan een sigaret te lurken dan is er niets aan de hand
Veel dikke mensen denken dat ze er niets aan kunnen doen dat ze zo dik zijn, waardoor ze gaan denken dat je hun aangeboren uiterlijk beledigd als je ze op hun omvang aan spreekt.
pi_25077553
Dik zijn komt door A weinig beweging B door té veel eten..
Je kan gewoon chocolade eten...maar eet een klein stukje geen hele blok...slik het niet in 1 keer door maar laat het bijv. gewoon lekker in je mond smelten
ga naar de mac...bestel een bigmac maar eet het brood niet op
drink cola...niet gelijk 3 liter maar 1 klein bekertje
Het probleem bij dikke mensen is dat ze teveel eten van iets en niet een klein beetje
pi_25077572
quote:
Herkenbaar, al had ik liever die kilo of 5 erbij, nu is het wel weinig
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_25077653
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:49 schreef -erwin- het volgende:
Ik vind je verhaal over hoe slecht suiker toch wel niet zou zijn nogal onovertuigend. In de meeste vruchten zit erg veel suiker. *pakt pak appelsientje er bij* 8.6 gram per 100ml. als je dus een liter sinaasappelsap drinkt krijg je bijna 100 gram suiker binnen. is dat dan opeens niet slecht?
Echt best is het niet, nee, maar het verschil is, dat het boordevol vitaminen zit, in tegenstelling tot wat je in cola vindt.

Waarom denk je dat ze er suiker in gedaan hebben? Er zijn genoeg zoete smaakvervangers die het drankje de gewenste smaak kunnen geven. Echter; die stoffen zijn niet verslavend, suiker wel. Je moet nou niet gaan denken dat zo'n bedrijf jouw gezondheid voor ogen heeft, en niet zijn eigen portomonnee.
  zondag 13 februari 2005 @ 22:58:26 #20
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25077666
pi_25077667
Sommige mensen zijn dik...
Sommige mensen zijn dun...
Sommige mensen hebben een eetrpobleem..
Sommige mensen zijn depressief..´
Sommige mensen zijn knap...
Sommige mensen zijn lelijk...
Sommige mensen zijn lief...
Sommige mensen zijn niet lief...
Wat mensen ook zijn...
LAAT ZE IN HUN WAARDE!!!!
Van de Zomer Lekker naar turkije op vakantie!!!
  zondag 13 februari 2005 @ 23:00:06 #22
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25077686
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:58 schreef Happytammie het volgende:
Wat mensen ook zijn...

ik had het niet beter kunnen zeggen
  † In Memoriam † zondag 13 februari 2005 @ 23:02:31 #23
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_25077736
er zijn ook genoeg mensen uit zichzelf dik, die kun je snel beledigen. maar mensen die zich dik eten ook. je weet nooit of diegene zich dik heeft gegeten of uit zichzelf dik is.
:')
pi_25077737
quote:
Wat mensen ook zijn...
Ik laat ze toch in hun waarde? Ik zeg ze waar het op staat: ze zijn dik, en hun leefstijl is erg ongezond. Het is toch niet alsof ik ze vraag voor een trein te springen?
pi_25077767
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
er zijn ook genoeg mensen uit zichzelf dik, die kun je snel beledigen. maar mensen die zich dik eten ook. je weet nooit of diegene zich dik heeft gegeten of uit zichzelf dik is.
Geloof me, er zijn minder mensen uit zichzelf dik, dan jij denkt. Veel mensen zeggen het, terwijl het helemaal niet waar is.

Ga maar eens een kijkje nemen is een niet-westers land. Daar kun je vrij goed zien, wat de verhoudingen precies zijn!
pi_25077819
wat voor fokking onzin is dit man.

er zijn zoveel mensen die enorm dun zijn en niet kunnen bijkomen omdat ze een te snelle stofwisseling hebben maar die vallen niet op omdat het niet zo speciaal is.

maar wanneer je een te langzame stofwisseling hebt (en alles wat er mee te maken heeft)
blijf je bijkomen en word je gewoon dik en dan valt het wel op dus worden hun
telkens op de vingers getikt terwijl het zovaak gewoon niet in hun handen ligt.

naar mijn mening weet men nog te weining van het menselijk lichaam omdat dit anders geen
issue meer geweest zou zijn.
  † In Memoriam † zondag 13 februari 2005 @ 23:08:04 #27
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_25077841
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:04 schreef daReaper het volgende:

[..]

Geloof me, er zijn minder mensen uit zichzelf dik, dan jij denkt. Veel mensen zeggen het, terwijl het helemaal niet waar is.

Ga maar eens een kijkje nemen is een niet-westers land. Daar kun je vrij goed zien, wat de verhoudingen precies zijn!
een vriend van mij heeft ooit een meisje wat 1.70 meter was en 100 kg woog diep beledigd. hij zei dat ze eens wat minder broodjes frikandel in de kantine moest kopen dat ze dan niet zo dik werd. maar zij zit wel telkens aan dieëten en sport heel veel. volgens mij komt haar figuur wel uit zichzelf terwijl mijn vriend beweerd dat ze elke kilo er zelf aan heeft gegeten.

dan weet ik het ook niet meer. hoe kun je achter zoiets komen?
:')
  † In Memoriam † zondag 13 februari 2005 @ 23:08:58 #28
47213 ArmaniMania
pi_25077859
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:33 schreef Pracissor het volgende:
  FOK!fossiel zondag 13 februari 2005 @ 23:10:00 #29
1455 Keroppi
kool kikker
pi_25077883
quote:
Wat mensen ook zijn...
Kom op zeg niet weer dat politiek correcte 'mensen in hun waarde laten'. Tuurlijk als iemand door zijn/haar bouw wat mollig is, geen probleem. Maar mensen die TE dik zijn door factoren die ze zelf in de hand hebben, daar valt best wat aan te doen.

En daarnaast, ik vond de openingspost nog redelijk contructief, beter een dergelijk verhaal dan iemand die gilt "dikke mensen zijn vies" en verder niks.
Chick on a mission
  zondag 13 februari 2005 @ 23:11:39 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25077915
quote:

ten eerste: de een heeft een tragere stofwisseling dan de ander, dus jij hebt makkelijk praten. Mijn huisgenoot en ik hebben exact hetzelfde eetpatroon (al eet hij meer zoetigheid, snacks dan ik), maar toch kom ik wel aan en hij niet. Verklaar dat eens dan? (we zijn allebei pas begonnen met sport).

ten tweede: dat je toch niet aan komt, wil niet zeggen dat je je dan direct maar alles mag eten waar je zin in hebt. Als blijvend dunne mensen elke dag zoetigheid eten en niet aankomen, heeft dat misschien wel geen effect op hun gewicht, maar wel op je algehele gezondheid
Niet meer actief op Fok!
pi_25077938
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:06 schreef ikbenstoer het volgende:
wat voor fokking onzin is dit man.

er zijn zoveel mensen die enorm dun zijn en niet kunnen bijkomen omdat ze een te snelle stofwisseling hebben maar die vallen niet op omdat het niet zo speciaal is.

maar wanneer je een te langzame stofwisseling hebt (en alles wat er mee te maken heeft)
blijf je bijkomen en word je gewoon dik en dan valt het wel op dus worden hun
telkens op de vingers getikt terwijl het zovaak gewoon niet in hun handen ligt.

naar mijn mening weet men nog te weining van het menselijk lichaam omdat dit anders geen
issue meer geweest zou zijn.
Natuurlijk is dit bij sommigen het geval. Maar ik schat dat dat in Nederland bij slechts 10% van de dikke mensen het geval is, als niet minder, terwijl ongeveer 50% het beweest, als niet meer!

Zoals ik al zei: neem een kijkje in een niet westers land, en ziedaar hoeveel mensen er écht las van hebben. Westerlingen vreten gewoon teveel omdat het allemaal veel te gemakkelijk gaat hier.

"Hop, ff de Mac in. Morgen ook maar meteen, ik heb geen zin om te koken hoor!"
pi_25077979
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ten eerste: de een heeft een tragere stofwisseling dan de ander, dus jij hebt makkelijk praten. Mijn huisgenoot en ik hebben exact hetzelfde eetpatroon (al eet hij meer zoetigheid, snacks dan ik), maar toch kom ik wel aan en hij niet. Verklaar dat eens dan? (we zijn allebei pas begonnen met sport).

ten tweede: dat je toch niet aan komt, wil niet zeggen dat je je dan direct maar alles mag eten waar je zin in hebt. Als blijvend dunne mensen elke dag zoetigheid eten en niet aankomen, heeft dat misschien wel geen effect op hun gewicht, maar wel op je algehele gezondheid
Ook dat, ja!

Ik had het in de OP ook al gezegd, met als voorbeeld mezelf. Ik ben wellicht iets te licht, maar vrat wel bijzonder ongezond. De lichamelijke gevolgen waren ook voor mij duidelijk merkbaar.
  zondag 13 februari 2005 @ 23:20:11 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25078065
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:15 schreef daReaper het volgende:

[..]

Ook dat, ja!

Ik had het in de OP ook al gezegd, met als voorbeeld mezelf. Ik ben wellicht iets te licht, maar vrat wel bijzonder ongezond. De lichamelijke gevolgen waren ook voor mij duidelijk merkbaar.
Toen ik de OP zag, dacht ik al: nee he, weer zo'n 'beledig dikke mensen'-topic, maar je hebt je punt goed gemaakt Ik ben het roerend met je eens, hoor. Dikke mensen proberen ook vaak een excuses te vinden om niet te gaan sporten, terwijl ze zich stukken beter voelen als ze eenmaal begonnen zijn. Voor mij was dat ook lang een excuus . Ik ben niet echt dik, maar mag wel wat kilootjes minder. Dus terwille van mezelf kijk ik door m'n eigen smoesjes heen en ga sporten
Niet meer actief op Fok!
  zondag 13 februari 2005 @ 23:21:31 #34
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_25078081
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:57 schreef daReaper het volgende:

[..]

Echt best is het niet, nee, maar het verschil is, dat het boordevol vitaminen zit, in tegenstelling tot wat je in cola vindt.

Waarom denk je dat ze er suiker in gedaan hebben? Er zijn genoeg zoete smaakvervangers die het drankje de gewenste smaak kunnen geven. Echter; die stoffen zijn niet verslavend, suiker wel. Je moet nou niet gaan denken dat zo'n bedrijf jouw gezondheid voor ogen heeft, en niet zijn eigen portomonnee.
Onzin. Er zijn massa's mensen die cola light drinken. Natuurlijk is het doel van coca cola niet om jou gezonder te maken. Maar dat is het doel van riedel (appelsientje) evenmin.
quote:
Riedel Drinks is een toonaangevende onderneming in diverse segmenten van de drankenmarkt, zoals vruchtensappen, frisse fruitdranken, sportdranken, zuivel- en chocoladedranken. Wie kent niet merken als Appelsientje, Chocomel, DubbelFrisss, Fristi, CoolBest, Extran en Taksi?

Visie
Mensen zijn continu op zoek naar producten die het beste aansluiten bij hun eigen manier van leven. Waar en wanneer zij dat willen, dienen dranken in de gewenste vorm beschikbaar te zijn.

Missie
Riedel Drinks helpt mensen hun eigen manier van leven te leiden, door dranken te bieden die daar naadloos bij aansluiten.

Ambitie
Marktleider worden in de segmenten van de drankenmarkt waarin Riedel Drinks actief is.
Dat verhaaltje zou je ook op cocacola.nl kunnen vinden.

edit: Sterker nog. Er is een pagina op cocacola.nl gewijd aan gezondheid, met allerhande informatie over hun producten en gezondheid in het algemeen.

kortom:

[ Bericht 19% gewijzigd door -erwin- op 13-02-2005 23:27:43 ]
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  zondag 13 februari 2005 @ 23:23:57 #35
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25078122
Dikke mensen zijn verslaafd aan eten en moeten dan ook als verslaafden behandeld worden. Oppaken dus en verplicht in een nog op te richten dieethuis gezet worden totdat ze weer een normaal lichaamsgewicht hebben. Daarna worden ze weer losgelaten.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_25078138
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:21 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn massa's mensen die cola light drinken. Natuurlijk is het doel van coca cola niet om jou gezonder te maken. Maar dat is het doel van riedel (appelsientje) evenmin.
[..]

Dat verhaaltje zou je ook op cocacola.nl kunnen vinden
Ik doelde ook op Riedel, toen ik zei "Je moet nou niet gaan denken dat zo'n bedrijf jouw gezondheid voor ogen heeft, en niet zijn eigen portomonnee."
  zondag 13 februari 2005 @ 23:27:28 #37
101860 Tique
strictly seated concert
pi_25078180
En dit kijk jij...
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
  zondag 13 februari 2005 @ 23:30:06 #38
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_25078228
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:24 schreef daReaper het volgende:

[..]

Ik doelde ook op Riedel, toen ik zei "Je moet nou niet gaan denken dat zo'n bedrijf jouw gezondheid voor ogen heeft, en niet zijn eigen portomonnee."
Appelsientje bevat geen toegevoegde suikers. Die suikers heeft moeder natuur (of god ) in die vruchten gestopt. Er bestaat tegenwoordig zelfs coolbest light, waar ze de suiker er echt UIT gaan halen . Ik weiger dat echter te kopen.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_25078237
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:27 schreef Tique het volgende:
En dit kijk jij...
?
pi_25078249
anders om word ik er ook op gewezen dat je " te dun ' bent, dus ongezond, maat 36,
52 KG., nooit ziek, en dat al vanaf mijn mijn 20 tigste.
lekker uiteten met famielie., 38 mensen, vandaag dus. mijn mom is 80 geworden,
al dat commentaar, mijn zussen wegen dik boven de honder kilo, mag je niks van zeggen,
zij wel dat ik niks weeg, laat ze..........
De Puta Madre
  zondag 13 februari 2005 @ 23:32:43 #41
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25078273
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Toen ik de OP zag, dacht ik al: nee he, weer zo'n 'beledig dikke mensen'-topic, maar je hebt je punt goed gemaakt Ik ben het roerend met je eens, hoor. Dikke mensen proberen ook vaak een excuses te vinden om niet te gaan sporten, terwijl ze zich stukken beter voelen als ze eenmaal begonnen zijn. Voor mij was dat ook lang een excuus . Ik ben niet echt dik, maar mag wel wat kilootjes minder. Dus terwille van mezelf kijk ik door m'n eigen smoesjes heen en ga sporten
mijn moeder is dik, haar schildklier werkt gewoon niet...ze eet op een dag bijna niets en toch blijft ze dik ondanks dat ze vier keer per week naar de sportschool gaat...

dus jij wilt zeggen ondanks die ziekte het haar eigen schuld is....
pi_25078309
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:30 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Appelsientje bevat geen toegevoegde suikers. Die suikers heeft moeder natuur (of god ) in die vruchten gestopt. Er bestaat tegenwoordig zelfs coolbest light, waar ze de suiker er echt UIT gaan halen . Ik weiger dat echter te kopen.
De suikers die je in vruchten vindt zijn niet dezelfde als die je in je suikerklontjes vindt.
  zondag 13 februari 2005 @ 23:35:19 #43
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25078319
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:23 schreef Tarak het volgende:
Dikke mensen zijn verslaafd aan eten en moeten dan ook als verslaafden behandeld worden. Oppaken dus en verplicht in een nog op te richten dieethuis gezet worden totdat ze weer een normaal lichaamsgewicht hebben. Daarna worden ze weer losgelaten.
jouw moeten ze opsluiten....
  zondag 13 februari 2005 @ 23:35:21 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25078320
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:32 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

mijn moeder is dik, haar schildklier werkt gewoon niet...ze eet op een dag bijna niets en toch blijft ze dik ondanks dat ze vier keer per week naar de sportschool gaat...

dus jij wilt zeggen ondanks die ziekte het haar eigen schuld is....
de uitzondering bevestigt de regel

wat heeft je moeder met haar schildklier? want daar ben ik ook op onderzocht, omdat hij soms zo opgezet is, maar ze konden niks vinden
Niet meer actief op Fok!
  zondag 13 februari 2005 @ 23:36:35 #45
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25078340
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

de uitzondering bevestigt de regel

wat heeft je moeder met haar schildklier? want daar ben ik ook op onderzocht, omdat hij soms zo opgezet is, maar ze konden niks vinden
haar schildklier is na de geboorte van mijn broer en dat is nu 20 jaar geleden gewoon opeens gestopt met werken en toen is ze ook dikker en dikker geworden ze weten niet hoe het komt, ze krijgt nu wel hele goeie medicijnen Thyrex en daar valt ze wel vanaf....
pi_25078370
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:23 schreef Tarak het volgende:
weet je dat ze dit zouden waarderen ook nog...
alleen dit zou wel miljarden kosten... desondanks een niet overbodige zaak
pi_25078375
er zijn altijd uitzonderingen op alles. Maar een beetje te dikke mensen bashen is niet aardig, eten kan ook een verslaving zijn, net zoals heroine, suiker, alcohol, Fok.nl et cetera
  zondag 13 februari 2005 @ 23:40:11 #48
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25078412
alles kan een verslaving zijn.....
pi_25078427
En van alle verslavingen is af te komen. Belangrijkste hulpmiddelen: doorzettingsvermogen en wilskracht
  zondag 13 februari 2005 @ 23:43:51 #50
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25078455
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:41 schreef daReaper het volgende:
En van alle verslavingen is af te komen. Belangrijkste hulpmiddelen: doorzettingsvermogen en wilskracht
jij zegt dus dat alle diktes dus door eigen schuld, waar kom jij vandaan?
Mensen die een tik hebben door een psychische afwijking kunnen daar ook niets aan doen, die hebben een tekort van een bepaalde stof in hun hersenen....

weet je wat ik denk, dat jezelf moddervet ben en wel door teveel vreten...
pi_25078463
dikke mensen moet je niet in hokjes duwen he...

wordt moeilijk denk ik
  zondag 13 februari 2005 @ 23:45:39 #52
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25078487
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dikke mensen moet je niet in hokjes duwen he...

wordt moeilijk denk ik
pi_25078499
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:43 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

jij zegt dus dat alle diktes dus door eigen schuld, waar kom jij vandaan?
Mensen die een tik hebben door een psychische afwijking kunnen daar ook niets aan doen, die hebben een tekort van een bepaalde stof in hun hersenen....

weet je wat ik denk, dat jezelf moddervet ben en wel door teveel vreten...
Zoals ik in de OP al zei: ik weeg 65 kg op een lengte van 1.85m

Le-zen

En ik zeg niet dat alle dikke mensen hier zelf schuld aan hebben. Ik zeg echter wel dat vrijwel alle (met enige uitzonderingen daar, wellicht) mensen die verslaafd zijn aan eten, zelf schuld hebben aan het feit dat ze dik zijn.
pi_25078518
maar goed dat je me herrinerd aan mensen zoals jou,
ik loop al langer mee met het idee dit van mij af te schrijven...
komt zo
pi_25078523
Mwah whatever, ik ga deze week eens gezond eten en drinken. Heb de laatste tijd echt dat ik als ik uit school kom om 2 uur dat ik echt helemaal lam en futloos ben, vermoeide ogen, rare behoefte om mn kaken heel hard op elkaar te duwen pas na het avondeten ben ik altijd weer fit. Ik ga het gewoon eens proberen, liep sowieso al met het idee rond dat het door ongezond eten zou komen.
Morgen is het maandag dus kan ik mooi beginnen voor deze week. Kijken of het helpt.

Behalve bier, dat laat ik niet schieten
Jupiler is goed
pi_25078538
65 kg bij 1m85
Dan heb je en geen spieren en een heel erg laag vet percentage.
Gezien het feit dat je rookt klinkt dit mij in de oren dat ook jij zeker niet een gezond lichaam hebt.

pi_25078540
feit is wel dat te dun zijn gezonder is dan te dik zijn. Dat zou voor dikke mensen alleen al een goede motivatie moeten zijn.
pi_25078552
quote:
Wat mensen ook zijn...
Zou ik ook zeggen als ik dik en lelijk was.
pi_25078557
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:48 schreef Aurelium het volgende:
Mwah whatever, ik ga deze week eens gezond eten en drinken. Heb de laatste tijd echt dat ik als ik uit school kom om 2 uur dat ik echt helemaal lam en futloos ben, vermoeide ogen, rare behoefte om mn kaken heel hard op elkaar te duwen pas na het avondeten ben ik altijd weer fit. Ik ga het gewoon eens proberen, liep sowieso al met het idee rond dat het door ongezond eten zou komen.
Morgen is het maandag dus kan ik mooi beginnen voor deze week. Kijken of het helpt.

Behalve bier, dat laat ik niet schieten
Ik doe met je mee

Alleen stop ik niet met ongezond eten (want dat doe ik al amper meer), maar ik ga een weekje stoppen met roken.

Dat wil dus zeggen: ik ga nu mijn laatste sigaret roken voor tenminste een week

en bier hoef ik voorlopig ff niet te zien, want dat heb ik gisteren véél te veel gedronken
pi_25078587
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:50 schreef daReaper het volgende:
en bier hoef ik voorlopig ff niet te zien, want dat heb ik gisteren véél te veel gedronken
me 2, maar daar denk ik morgen ws wel weer anders over
Jupiler is goed
  zondag 13 februari 2005 @ 23:54:26 #61
101860 Tique
strictly seated concert
pi_25078606
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:30 schreef daReaper het volgende:

[..]

?
Jah, je gaat toch niet kijken naar zo'n programma. Het is gewoon een soort wedstrijd van kijk hoe zielig ik ben en ik krijg er nog betaald voor ook
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_25078608
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:52 schreef Aurelium het volgende:

[..]

me 2, maar daar denk ik morgen ws wel weer anders over
Ik zuip doordeweeks sowieso weinig to niets, maar zaterdag ga ik weer uit. Ik heb al aangegeven te gaan BOBben
pi_25078632
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
feit is wel dat te dun zijn gezonder is dan te dik zijn. Dat zou voor dikke mensen alleen al een goede motivatie moeten zijn.
Kan je echt niet zeggen.
Mensen die extreem dun zijn hebben ook een hele reeks aan serieuze klachten, die ik iig zeker niet op de koop toe zou nemen.
pi_25078649
Ik ben * verslaafd * aan Mac, dus ik wil supersize me niet zien. :p
Als ik zware mensen ( 'dik' vind ik zo'n rotwoord) hele menus zie bestellen bij de Mac vraag ik me ook weleens af wat er in hun hoofd omgaat, maar ja.
Misschien moeten ze alle mensen met overgewicht verplicht naar supersize me laten kijken
Что было, то прошло..
pi_25078655
de westerse maatschappij is schuldig aan de vele dikke mensen.
Van jongs af aan wordt je op alle manieren een suikerverslaveing opgedrongen.
Sinterklaas! bergen pepernoten, chocola en andere zoete meuk. McDonalds, wat ik wel een typerend verschijnsel vind voor de westerse maatschappij, stopt bergen suiker in z'n hamburgers, (zit in ) frisdranken en de friet is dan weer gebakken met teveel trans-vetzuren. Cola. wie heeft dat eigenlijk bedacht? We gooien een zootje verslavende stoffen door elkaar, waaronder een belachelijke hoeveelheid suiker die niet zo opvalt door de gigantische zuurgraad, en andersom... En als alternatief wordt dan aangeboden, cola-light. met aspartaam. Naast het feit dat het vergif is, word je er ook nog eens dik van, omdat een van de afbraakproducten in je vetweefsel wordt opgeslagen
pi_25078670
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:55 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Kan je echt niet zeggen.
Mensen die extreem dun zijn hebben ook een hele reeks aan serieuze klachten, die ik iig zeker niet op de koop toe zou nemen.
Dan heb je het over extreem dunne mensen. Onder de 15 (waar staat dat getal ook weer voor?) nogwat. Maar over het algemeen is die gast van 185cm met 65kg niet ongezond bezig. Niks om je zorgen om te maken in elk geval.
pi_25078685
Dat gezeik altijd over dikke mensen
Jij hebt er toch geen last van dat een ander dik is
pi_25078722
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:59 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Jij hebt de openingspost niet gelezen en gaat alleen af op de topictitel. Geeft niet hoor, ook mensen die de openingspost niet lezen en alleen afgaan op topictitels moeten mogen posten. We laten immers iedereen in zijn waarde.
pi_25078775
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:59 schreef HeaRt_woRm het volgende:
In de zomer op het strand...

..bij het zien van een erorm vet wijf...

..kotste ik in het zand...
  maandag 14 februari 2005 @ 00:04:37 #70
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25078784
waarom erger je je zo aan de [slechte] gezondheid en het uiterlijk van andere mensen?
Ik heb liever een dikke buurman dan zo'n zeikert als jij naast me...
Wat een vrezelijk naar en oppervlakkig personage ben jij zeg!!!
Ik zou zeggen, stop zo'n gezonde banaan in je muil en "get a life man"!!!

[ps ik ben zelf niet dik]
erg beleefd allemaal :r
  maandag 14 februari 2005 @ 00:05:19 #71
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_25078800
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:34 schreef daReaper het volgende:

[..]

De suikers die je in vruchten vindt zijn niet dezelfde als die je in je suikerklontjes vindt.
Zoveel verschil zit daar niet in. Kristalsuiker is opgebouwd uit fructose en glucose moleculen. Welke van de 2 is volgens jou zo slecht?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  maandag 14 februari 2005 @ 00:05:29 #72
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25078808
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:01 schreef thaleia het volgende:

[..]

Jij hebt de openingspost niet gelezen en gaat alleen af op de topictitel. Geeft niet hoor, ook mensen die de openingspost niet lezen en alleen afgaan op topictitels moeten mogen posten. We laten immers iedereen in zijn waarde.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  maandag 14 februari 2005 @ 00:07:11 #73
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25078837
Overgewicht kost de staat uiteindelijk ook veel geld, de zorg en alle ziektes van die mensen komt uiteindelijk bij iedereen terecht. Dus ik zeg, verplicht afvallen! (wanneer het groot-eters betreft)
pi_25078839
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:04 schreef Zeuxis het volgende:
waarom erger je je zo om de [slechte] gezondheid en het uiterlijk van adere mensen?
Ik heb liever een dikke buurman dan zo'n zeikert als jij naast me...
Wat een vrezelijk naar en opervlakkig personage ben jij zeg.

[ps ik ben zelf niet dik]
Gelukkig zijn er mensen als ik, om andere mensen er op te wijzen dat ze niet goed bezig zijn. Ik heb liever iemand naast me wonen die eerlijk zegt waar het op staat, dan maar zwakjes om de zaken heen te draaien.
pi_25078858
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dan heb je het over extreem dunne mensen. Onder de 15 (waar staat dat getal ook weer voor?) nogwat. Maar over het algemeen is die gast van 185cm met 65kg niet ongezond bezig. Niks om je zorgen om te maken in elk geval.
Ik maak me er geen zorgen over. Mensen moeten zelf maar uitmaken hoe ze leven.
Wat het wel is, is een extreem laag gewicht voor die lichaamslengte. Iemand die anders zegt weet gewoon niet waar hij over praat. Zeker als je dan een slechte lichamelijke conditie hebt is dat gewoon erg ongezond.
Maar goed, men doet maar. Het punt is alleen dat je dan ook niet anderen de les moet gaan lezen over wat zij doen met hun lichaam.
  maandag 14 februari 2005 @ 00:08:49 #76
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25078865
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:07 schreef daReaper het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er mensen als ik, om andere mensen er op te wijzen dat ze niet goed bezig zijn. Ik heb liever iemand naast me wonen die eerlijk zegt waar het op staat, dan maar zwakjes om de zaken heen te draaien.
je moet me wel goed quoten
pi_25078872
Dikke mensen zijn gewoon makkelijk te plagen. Het is mooi om iemand gevoel voor humor te testen. Als ze niet om dit soort grappen kunnen lachen hebben ze geen zelfspot en zijn het automatisch klootzakken.
pi_25078882
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:05 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Zoveel verschil zit daar niet in. Kristalsuiker is opgebouwd uit fructose en glucose moleculen. Welke van de 2 is volgens jou zo slecht?
neen, kristalsuiker is sacharose
pi_25078910
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:08 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Wat het wel is, is een extreem laag gewicht voor die lichaamslengte. Iemand die anders zegt weet gewoon niet waar hij over praat. Zeker als je dan een slechte lichamelijke conditie hebt is dat gewoon erg ongezond.
Maar goed, men doet maar. Het punt is alleen dat je dan ook niet anderen de les moet gaan lezen over wat zij doen met hun lichaam.
Vind je dat al extreem? Laten we zeggen dat ik nergens last van heb. Mijn dokter zeg ook dat het geen probleem is.
pi_25078936
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:08 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Mijn conditie is normaal, en ik ben vrijwel nooit ziek (en als ik het al ben, is het een kort griepje van een dag, waardoor ik mij niet uit het veld laat slaan).
pi_25078971
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Vind je dat al extreem? Laten we zeggen dat ik nergens last van heb. Mijn dokter zeg ook dat het geen probleem is.
Nou ja iemand die minder weegt dan een afgetrainde marathonloper met die lengte, ja dat vind ik wel extreem ja.
  maandag 14 februari 2005 @ 00:14:53 #82
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_25078977
edit: minder bier drinken.

[ Bericht 67% gewijzigd door Baklap op 14-02-2005 00:20:19 ]
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_25079085
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:14 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Nou ja iemand die minder weegt dan een afgetrainde marathonloper met die lengte, ja dat vind ik wel extreem ja.
Het grappige is dat ik bijvoorbeeld mij dood kan eten en niet niet zwaarder wordt dan een bepaald gewicht, laat staan dat je dikker wordt. Heeft z'n voor en nadelen natuurlijk. En je kunt zuipen wat je wilt, een bierbuik krijg je niet. En wat mijn voorganger zegt: ben ook zelden ziek, ik heb alleen een klote conditie natuurlijk. Maar als je in de toekomst, zoals ik, bereid bent om daar iets aan te doen is er niks aan de hand. De eerste serieuze gezondheidsproblemen zullen bij mij later komen dan bij iemand die te zwaar is en niet zoals ik ook niet rookt, mits er niks raars gebeurt, he.
pi_25079232
Goed, maar dan lijkt het me ook vanzelfsprekend als je dan ook niet te hard gaat oordelen over mensen die misschien met de andere kant van de medaille te maken hebben.
  Spellchecker maandag 14 februari 2005 @ 00:28:02 #85
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_25079252
*meldt*

ik ging tot voor een maand of 3 geleden regelmatig naar de mac met een vriend, we hebben toen echter besloten er abrupt mee te stoppen (ik vooral omdat ik weinig zin heb in suikerziekte of andere enge ziektes als gevolg van een teveel aan vet ) en dat lukt tot dusver prima, we fitnessen nu ook

Dus.... Maar misschien dat ik "Supersize Me" ook nog maar eens een keer ga zien, als extra nastootje zeg maar
Tevens -purist.
pi_25079357
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:02 schreef daReaper het volgende:

[..]

Ik laat ze toch in hun waarde? Ik zeg ze waar het op staat: ze zijn dik, en hun leefstijl is erg ongezond. Het is toch niet alsof ik ze vraag voor een trein te springen?
Damn werk jij voor dat achterlijke voedingscentrum ofzo ????

Zit toch niet te zeiken man mensen zijn slim genoeg om zelf uit te maken wat ze willen. Als ik me elke dag vol wil stoppen met spul van de Mac doe ik dat toch lekker ? Ik ga er problemen mee krijgen en jij niet dus
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_25079452
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Die schaal mag officieel niet meer gebruikt worden daar je perfecte gewicht genetisch bepaald is aan de hand van je bouw.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_25079467
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:27 schreef Vitalogy het volgende:
Goed, maar dan lijkt het me ook vanzelfsprekend als je dan ook niet te hard gaat oordelen over mensen die misschien met de andere kant van de medaille te maken hebben.
Zoals ik al zei: ik test de humor. Mensen die niet perfect zijn moeten humor hebben.
  maandag 14 februari 2005 @ 00:40:18 #89
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25079568
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: ik test de humor. Mensen die niet perfect zijn moeten humor hebben.
wie zit er op jouw humor test te wachten???
pi_25079648
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:40 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

wie zit er op jouw humor test te wachten???
We have an unbeliever!
  maandag 14 februari 2005 @ 00:44:51 #91
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25079688
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

We have an unbeliever!
eeeehhh... en dat is leuk????
pi_25079691
Maak er maar gelijk 2 van
  maandag 14 februari 2005 @ 00:51:07 #94
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25079836
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
zeur
Je bent dus EN lelijk En je hebt geen humor...

Je bent dus een humorloze zeer dunne meneer die andere op humor test...

pi_25079892
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:51 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Je bent dus EN lelijk En je hebt geen humor...

Je bent dus een humorloze zeer dunne meneer die andere op humor test...

Volgens mij voel je je al een tijdje aangesproken fatso
pi_25079896
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:32 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Damn werk jij voor dat achterlijke voedingscentrum ofzo ????

Zit toch niet te zeiken man mensen zijn slim genoeg om zelf uit te maken wat ze willen. Als ik me elke dag vol wil stoppen met spul van de Mac doe ik dat toch lekker ? Ik ga er problemen mee krijgen en jij niet dus [afbeelding]
Neen, daar werk ik niet. Ik doe ook helemaal niets in die richting.

Je vergeet dat de ziekenhuiskosten die er zullen zijn wanneer jij in het ziekenhuis ligt na een hartaanval uit hetzelfde potje komen, waar wij allebei aan moeten meebetalen?
  maandag 14 februari 2005 @ 00:55:28 #97
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25079937
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:53 schreef daReaper het volgende:

[..]

Neen, daar werk ik niet. Ik doe ook helemaal niets in die richting.

Je vergeet dat de ziekenhuiskosten die er zullen zijn wanneer jij in het ziekenhuis ligt na een hartaanval uit hetzelfde potje komen, waar wij allebei aan moeten meebetalen?
Die chemotherapie die wij voor jou kankergezwel moeten betalen is duurder hoor!!!!
pi_25079941
Ja en ? Ik betaal toch ook als jij een hartaanval krijgt ? Of een of andere beroerte ?
  maandag 14 februari 2005 @ 00:56:47 #99
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25079961
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Was dit weer als humor bedoelt???

Rejection is one thing
But rejection from a fool
Is cruel
  maandag 14 februari 2005 @ 00:58:41 #100
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25080006
kankeren op anderen is kankerverwekkend
pi_25080029
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:56 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Was dit weer als humor bedoeld???

Rejection is one thing
But rejection from a fool
Is cruel
Als je dat geen humor vindt, heb je gewoon een probleem met humor. En nee, het is niet van mezelf.
  maandag 14 februari 2005 @ 01:01:07 #102
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25080049
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Als je dat geen humor vindt, heb je gewoon een probleem met humor. En nee, het is niet van mezelf.
nee dat was grappig!!!
maar dat was mijn grap [ frapant dat je dat niet snapt ]

Ik bedoelde je opmerking:
quote:

[ Bericht 7% gewijzigd door Zeuxis op 14-02-2005 01:07:20 ]
  maandag 14 februari 2005 @ 01:04:28 #103
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25080107
Allemaal heel leuk en aardig.
Maar die ongezonde troep is zo lekker. En ik heb niet elke avond tijd om iets gezonds te maken, dus is de wandeling naar de chinees (die hier vlakbij zit) is snel gemaakt, vooral ook omdat ik ook alleen ben. Maar wat ik wel doe ipv babi pangang (vet vlees in een vette saus, maar super lekker) neem ik tjap tjoy (soort groente mix). En cola vind ik ook lekker, maar dat drink ik alleen in het weekend. Als je dit soort dingen met mate doet is er niks aan de hand.
Je moet je idd niet de hele dag vol proppen met hamburgers en pizza's. Maar af en toe een lekkere big mac wegwerken kan geen kwaad
Are you nuts??
pi_25080139
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:01 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

nee dat was grappig, maar dat was mijn grap [ frapant dat je dat niet stapt ]

Ik bedoelde je opmerking
Ik ben geen fulltimegrappen maker!
pi_25080162
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:04 schreef whosvegas het volgende:
Allemaal heel leuk en aardig.
Maar die ongezonde troep is zo lekker. En ik heb niet elke avond tijd om iets gezonds te maken, dus is de wandeling naar de chinees (die hier vlakbij zit) is snel gemaakt, vooral ook omdat ik ook alleen ben. Maar wat ik wel doe ipv babi pangang (vet vlees in een vette saus, maar super lekker) neem ik tjap tjoy (soort groente mix). En cola vind ik ook lekker, maar dat drink ik alleen in het weekend. Als je dit soort dingen met mate doet is er niks aan de hand.
Je moet je idd niet de hele dag vol proppen met hamburgers en pizza's. Maar af en toe een lekkere big mac wegwerken kan geen kwaad
Precies
  maandag 14 februari 2005 @ 01:08:30 #106
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25080177
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik ben geen fulltimegrappen maker!
Je bent dus een hele dunne humorloze en domme meneer die andere op humor test...
  maandag 14 februari 2005 @ 01:13:10 #107
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25080245
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:07 schreef daReaper het volgende:

[..]

Precies
Ik krijg honger van mensen zoals jij
pi_25080274
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:08 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Je bent dus een hele dunne humorloze en domme meneer die andere op humor test...
it's a dirty job...
pi_25080318
Dikke mensen zijn viez
  maandag 14 februari 2005 @ 01:19:03 #110
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25080341
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

it's a dirty job...
nou ok... met een beetje humor dan
  maandag 14 februari 2005 @ 01:21:21 #111
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25080373
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:17 schreef MaRySe het volgende:
Dikke mensen zijn viez
zit net je fotoboek te bekijken... maarre getver wat ben jij lelijk zeg!!!! vieze wallen onder je ogen getver...
pi_25080402
quote:
Dikke mensen zijn viez
Breezah's ook
  maandag 14 februari 2005 @ 01:24:18 #113
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25080420
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:22 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Breezah's ook
hahaha lol... Breezah's maken lelijk [ en dan te bedenken dat ze dit een mooie foto van haar zelf vindt hahahaha] irritant breezah meiske
pi_25080583
Er zijn mensen die kunnen eten wat ze willen en zijn nog te licht. Er zijn ook mensen die ongelofelijk hard sporten en alsnog ontzettend op moeten letten wat ze eten omdat ze anders dik worden. En dat zijn misschien nog wel meer mensen dan je denkt. Voor hetzelfde geld had jij ook overgewicht gehad als je een iets andere stofwisseling gehad had. Ik vind het daarom ook wel erg grof om te stellen dat dikke mensen lui zijn en maar eens 'gezond' moeten gaan eten. Feit is gewoon dat wat voor de 1 prima werkt de ander moddervet maakt.
Daarom denk ik dat je je geodbedoelde adviezen verder maar beter aan je vrienden moet gaan vertellen, want het aantal mensen dat te dik is omdat ze alleen maar bij de mac eten en nooit bewegen is denk ik een stuk kleiner dan je denkt en ik vrees dat je op deze manier een hoop mensen onbedoeld hard op hun ziel trapt. Ik ken zat mensen die zich verschillende dagen per week helemaal in het zweet werken en niet overmatig veel eten, maar toch niet afvallen.
  maandag 14 februari 2005 @ 01:39:04 #115
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25080614
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:36 schreef Alternate het volgende:
Er zijn mensen die kunnen eten wat ze willen en zijn nog te licht. Er zijn ook mensen die ongelofelijk hard sporten en alsnog ontzettend op moeten letten wat ze eten omdat ze anders dik worden. En dat zijn misschien nog wel meer mensen dan je denkt. Voor hetzelfde geld had jij ook overgewicht gehad als je een iets andere stofwisseling gehad had. Ik vind het daarom ook wel erg grof om te stellen dat dikke mensen lui zijn en maar eens 'gezond' moeten gaan eten. Feit is gewoon dat wat voor de 1 prima werkt de ander moddervet maakt.
Daarom denk ik dat je je geodbedoelde adviezen verder maar beter aan je vrienden moet gaan vertellen, want het aantal mensen dat te dik is omdat ze alleen maar bij de mac eten en nooit bewegen is denk ik een stuk kleiner dan je denkt en ik vrees dat je op deze manier een hoop mensen onbedoeld hard op hun ziel trapt. Ik ken zat mensen die zich verschillende dagen per week helemaal in het zweet werken en niet overmatig veel eten, maar toch niet afvallen.
- -
pi_25080626
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:21 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

zit net je fotoboek te bekijken... maarre getver wat ben jij lelijk zeg!!!! vieze wallen onder je ogen getver...
Wat een agressie om een grapje
Je bent zelf zeker dik
  maandag 14 februari 2005 @ 01:42:17 #117
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25080658
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:39 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Je bent zelf zeker dik
Is geen agressie . je bent gewoon viez
  maandag 14 februari 2005 @ 01:42:39 #118
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25080663
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:24 schreef daReaper het volgende:
Ziek word ik er van. Het stikt in Nederland van de mensen met overgewicht. Het is niet alleen lelijk (naar mijn mening), maar ook nog ongelovelijk ongezond.
Klopt, en ik schat dat veel mensen (90%) dit enkel en alleen aan zichzelf te danken heeft. Niet willen sporten, vet eten en altijd met slappe excuses als schildklieren, aanleg, enz enz komen. Een kleine groep kan er echt niks aan doen, en die lijdt waarschijnlijk onder al die aanstellers die andermans kwalen misbruiken om hun eigen vreetgedrag te verbloemen.
quote:
Een tijd geleden heb ik "Supersize Me" gezien. Voor de mensen die deze film niet kennen: in deze film besluit een man om een maand lang te ontbijten, luchen en dineren bij de McDonalds, en in die hele maand ook niets anders te eten dan wat ze bij de McDonalds verkopen. Dit, om te zien wat de gevolgen zouden zijn.

Ergens in deze film werd ook verteld over 3 mensen die uit eten waren:
N. Persoon die niet rookt en ook niet dik is,
D. Persoon die dik is, maar niet rookt,
R. Persoon die rookt, maar niet dik is.
Terwijl N. en R. gewoon een normale hoeveelheid eten hadden besteld, stouwde D. zich helemaal vol met zo ongeveer de hele menukaart. Toen dit eindelijk op was, stak R. een sigaret op. Meteen zegt D. iets van: "Roken is slecht voor je, je moet echt stoppen met roken!!!"

Natuurlijk, D. heeft gelijk, maar als R. tegen D. zou hebben gezegd: "Zoveel vreten is slecht voor je, je moet echt stoppen met zoveel te vreten!!!", dan was dit meteen diep beledigend geweest. Echter; wat is het verschil? Dit moet ook gewoon gezegd kunnen worden! Vandaar dat ik (een roker, overigens) dit topic open. Na al die antirooktopics mag er ook wel eens een antivreettopic geopend worden.
Ik hang mijn mening niet op aan zoiets futiels als een film. Natuurlijk zit er een kern van waarheid in, maar wat verder kijken en je wat breder orienteren kan nooit kwaat.
quote:
Zelf hield ik ook wel van flink doorvreten en liters cola op een dag drinken. Dik ben ik niet. Nooit geweest. Ongeveer 65 kilootjes op 1,85m lengte. Nadat ik de film Supersize Me gezien had, heb ik mijn eet-/drinkgewoontes ernstig aangepast. Cola drink ik amper meer, en luchen doe ik met brood in plaats van chips. Naast dik worden heeft die levensstijl namelijk wel meer gevolgen. Suiker (en daarmee bijvoorbeeld Cola) is ontzettend verslavend. Je lijkt er energie van te krijgen, maar in feite onttrekt het juist je energie en geeft je 1 flinke chemische energiestoot. Het gevolg hiervan is dat je je juist ontzettend futloos voelt wanneer je geen cola drinkt. Waarschijnlijk klinkt dit erg bekend voor de mensen die zich hier aangesproken voelen. Ook de volgende symptomen zullen je dan bekend voor komen: depressief, futloos...

Dit was ook het geval bij de persoon uit de film Supersize Me. Hij kwam ergens tussen de 10 en de 20 kilo aan, had een machtig hoge bloeddruk en nog genoeg andere lichamelijke kwalen, kon alleen nog maar lui in zijn stoel hangen, was depressief, en zin in seks had hij ook niet meer. Het enige waar hij nog zin in had, was McDonalds eten en cola. Nadat hij gestopt was met zijn bijzondere "diëet" en weer gewoon gezond at, was hij binnen een week al weer in staat dingen te doen, en na een jaar was hij zijn overgewicht ook weer kwijt.

Het is dus echt niet je persoonlijkheid, maar het gevolg van je eetgedrag. Geen nood: al na een dag van geen cola, maar vruchtensappen (zonder toegevoegde suikers, ja!) drinken zal je behoefte aan cola afnemen. Al na een week zul je het verschil merken: je voelt je beter over jezelf en je bent actiever! Ditzelfde geldt voor andere suikerhoudende producten. Ik spreek dus uit ervaring.

Koop daar geen cola, maar een lekkere vruchtensap (ikzelf kan de smaak van Spa & Fruit Banaan/Mandarijn wel waarderen)
Een giller op zichzelf. Juist dit soort drankjes zitten boordevol suikers en/of andere toegevoegde suikervervangers die een mens er niet bepaald slanker op maken. Wil je echt gezond drinken, neem dan thee, (puur) appelsap, sinaasappelsap, druivensap of grapefruitsap.
quote:
in plaats van de hamburgers of patat. In het begin heb je er misschien helemaal geen zin in om brood te smeren of avondeten te maken, maar dat is gewoon iets waar je je doorheen moet zetten, hoe moeilijk het ook mag lijken.

Onthou vooral dit: een betere levensstijl doe je vooral voor jezelf, en niet voor anderen! Je doet het om gezonder te zijn, om je beter in je vel te zitten. Inderdaad, je doet het ook om er beter uit te gaan zien en dat is voor jezelf én voor anderen.
Helemaal mee eens. Bovendien kosten mensen die zich op een ongezonde manier de barsten vreten de maatschappij meer geld dan mensen die roken.
  maandag 14 februari 2005 @ 01:43:37 #119
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25080679
quote:

[..]

Wat een respectloos geval ben jij zeg!
pi_25080688
Ik vind het zo jammer dat het woord 'dikke vent' altijd meteen associaties oproept met mensen die zich de hele dag alleen maar op de bank hangen vol te proppen met vette troep. Erg kortzichtig.
pi_25080695
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:42 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Is geen agressie . je bent gewoon viez
pi_25080709
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:22 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Breezah's ook
  maandag 14 februari 2005 @ 01:45:28 #123
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25080710
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:43 schreef op_dreef het volgende:

[..]

hahahaha nou wordt ie leuk... wordt je dom van dat gezonde eten of zo?
  maandag 14 februari 2005 @ 01:47:44 #124
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25080732
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:45 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

hahahaha nou wordt ie leuk... wordt je dom van dat gezonde eten of zo?
Vind het , net als de opmerking die degene maakte waarop jij reageerde, nogal respectloos om mensen op een dergelijke manier te bejegenen. Wat gij niet wilt dat u geschied..........
  maandag 14 februari 2005 @ 01:49:11 #125
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25080749
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:47 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Vind het , net als de opmerking die degene maakte waarop jij reageerde, nogal respectloos om mensen op een dergelijke manier te bejegenen. Wat gij niet wilt dat u geschied..........
Wat een belerende mensen hier zeg!!!! get a life
  maandag 14 februari 2005 @ 01:56:44 #126
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25080846
Kennen mensen trouwens die reclame van Slimfast ?
"Met slimfast kan ik gewoon fruit, brood en groente blijven eten, en toch afvallen" Misschien iets om over na te denken voor al die luie mensen die zich voor de zoveelste maal in zo'n nonsense-dieet storten.

Ik zelf was ook ooit te dik en woog ondernabij de 100 kilo. Ik keek niet op een shoarma'tje meer of minder, kende alle smalen Ben en jerry's uit mijn hoofd en dronk (uit gewoonte) altijd cola en andere frisdranken. Op een dag heb ik het even helemaal anders aangepakt. Geen frisdrank meer (de grootste boosdoener), driemaal daags een maaltijd, waarbij ik echt niet spastisch ga zitten doen over de samenstelling van die maaltijd, en vooral: sporten!

Nu, een krappe anderhalf jaar later, weeg ik 83, mis helemaal niks, en neem op zijn tijd rustig een keer een patatje en een biertje.
pi_25080875
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:56 schreef op_dreef het volgende:
Kennen mensen trouwens die reclame van Slimfast ? [afbeelding]
"Met slimfast kan ik gewoon fruit, brood en groente blijven eten, en toch afvallen" Misschien iets om over na te denken voor al die luie mensen die zich voor de zoveelste maal in zo'n nonsense-dieet storten.

Ik zelf was ook ooit te dik en woog ondernabij de 100 kilo. Ik keek niet op een shoarma'tje meer of minder, kende alle smalen Ben en jerry's uit mijn hoofd en dronk (uit gewoonte) altijd cola en andere frisdranken. Op een dag heb ik het even helemaal anders aangepakt. Geen frisdrank meer (de grootste boosdoener), driemaal daags een maaltijd, waarbij ik echt niet spastisch ga zitten doen over de samenstelling van die maaltijd, en vooral: sporten!

Nu, een krappe anderhalf jaar later, weeg ik 83, mis helemaal niks, en neem op zijn tijd rustig een keer een patatje en een biertje.
Precies, als je gewoon lekker gaat sporten en niet te veel eet blijf je echt wel gezond.
pi_25080877
Vooral dat soort spullen gaan gebruiken om af te vallen ben je heel slim bezig maar niet heus. Als je af wil vallen moet je gewoon dingen laten staan of minder eten, je patroon aanpassen geen middeltjes gaan gebruiken, vooral die afslank pillen zijn funest "ik ben 15 kilo kwijt geraakt in 3 weken!!" daarmee word het aangekondigt ... ja en 2 weken daarna zit het dubbele er weer aan ..... :|
  maandag 14 februari 2005 @ 02:00:58 #129
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25080888
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:49 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Wat een belerende mensen hier zeg!!!! get a life
Kijk nou eens naar je gedrag in dit topic. Continue zeuren dat mensen geen kritiek mogen hebben op (jou?) overgewicht, maar andere mensen wel de huid vol schelden en beledigen op uiterlijke kenmerken. Volgens mij ben je "ergens" heel erg gefrustreerd over!
  maandag 14 februari 2005 @ 02:09:48 #130
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25080991
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:59 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Precies, als je gewoon lekker gaat sporten en niet te veel eet blijf je echt wel gezond.
Voor 90% van de dikkertjes is dit inderdaad de ideale remedie!
pi_25081113
Gezien de termen die je gebruikt kan ik concluderen dat je totaal geen idee hebt waar je het over hebt met die 90% van je ....

Ga je eerst eens verdiepen in de cijfers zou ik zeggen. Ga dan eens kijken waarom die mensen te dik zijn en ga dan nog eens rekenen hoeveel % zou afvallen door jou "geniale" remedie. Ik kan je verzekeren dat dat niet meer dan 25% zal zijn.
pi_25081125
Ben na het zien van Super Size Me zo'n 6 maanden geleden nog niet één keer meer bij McDonald's geweest. Die film heeft me echt doen beseffen dat al dat spul echt gewoon de grootste troep is.
  maandag 14 februari 2005 @ 02:24:50 #133
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25081163
quote:
Op maandag 14 februari 2005 02:20 schreef Classic-PC het volgende:
Gezien de termen die je gebruikt kan ik concluderen dat je totaal geen idee hebt waar je het over hebt met die 90% van je ....

Ga je eerst eens verdiepen in de cijfers zou ik zeggen. Ga dan eens kijken waarom die mensen te dik zijn en ga dan nog eens rekenen hoeveel % zou afvallen door jou "geniale" remedie. Ik kan je verzekeren dat dat niet meer dan 25% zal zijn.
Leg mij eens uit waarom ik fout zit. Of geloof jij werkelijk dat 90% van alle mensen met overgewicht een kwaal aan de schildklier of aanleg heeft ?

Het massale overgewicht is trouwens simpel te verklaren. Kijk eens 30 jaar terug, toen zag het straatbeeld er heel anders uit en waren dikke mensen eerder uitzondering dan regel. Nu, met de welvaartsmaatschappij,is dat beeld drastisch veranderd. Mensen eten ongezonder, schuiven hun "verantwoordelijkheden" af op een dieet en verbloemen hun dik zijn met allerlei smoesjes. Natuurlijk zullen er mensen met aanleg of iets anders zijn waardoor ze dik zijn, alleen betreft dat een kleine minderheid.
  maandag 14 februari 2005 @ 02:25:19 #134
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_25081170
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:46 schreef daReaper het volgende:

[..]

Zoals ik in de OP al zei: ik weeg 65 kg op een lengte van 1.85m
Scharminkel

OT: Enigszins te zwaar wil nog niet meteen zeggen dat je meteen erg ongezond bent. Zelf ben ik iets te zwaar, lust wel een biertje en kan een goede maaltijd niet afslaan. Echter, ik sport vrij veel en eet over het algemeen gezond. Tijdens een sportkeuring bleken mijn cholesterol gehalte en andere factoren erg gunstig. Daar tegenover is slank/dun niet per definitie gezond, en dan heb ik het niet alleen over de junk op het station. Ik ken genoeg mensen die roken en erg ongezond eten, wel dun blijven maar totaal geen conditie hebben.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  Spellchecker maandag 14 februari 2005 @ 02:31:38 #135
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_25081228
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:36 schreef Alternate het volgende:
ik denk niet dat er veel zijn die nu op hun ziel getrapt zijn vanwege een topic op Fok!
Tevens -purist.
  maandag 14 februari 2005 @ 02:33:07 #136
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25081237
quote:
Op maandag 14 februari 2005 02:31 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

ik denk niet dat er veel zijn die nu op hun ziel getrapt zijn vanwege een topic op Fok!
Kijkende naar de user zeugis waag ik dat te betwijfelen!
  maandag 14 februari 2005 @ 02:36:05 #137
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_25081262
quote:

[..]

[offtopic]Toch handig om je arbeidsplaats onder je ogen mee te dragen [/offtopic]
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_25082613
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:55 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Die chemotherapie die wij voor jou kankergezwel moeten betalen is duurder hoor!!!!
Maar vergeet niet dat rokers behoorlijk wat accijnsen betalen om die chemotherapie uiteindelijk te betalen, terwijl je in McDonals nog altijd het laagste BTW tarief aantreft.
pi_25082771
Zo lang dikke mensen van hun probleem niet mijn probleem maken heb ik er geen problemen mee.
Maar ga dan niet liggen zeiken van dit kan ik niet, en dit is te klein!
Ik zat een keer in het vliegtuig, en daar ging een vrouw in een rij naast mij zitten. Die was zo gigantisch dat ze:
1. een extra riem nodig had.
2. ze haar lichaam er letterlijk in moest wringen en de stoel kraakte!
3. het tafeltje permaneent omhoog geklapt was. (kon ook niet anders)
4. er verdomd weinig ruimte over bleef voor diegene die naast haar zat, en die het dus ook wel uit z'n hoofd kon laten tijdens de vlucht op te staan.

Ja dan denk ik: val af met je vette reet! Ik ben ook 2 meter lang en pas dus ook voor geen meter in een vliegtuig maar daar val ik een ander ook niet mee lastig! En vanzelfsprekend was dit het vliegtuig uit Amerika, daar weten ze pas echt wat dik is
pi_25082773
Nou nee chemo wordt betaald van door ziektekostenpremies, gewoon door alle mensen zelf dus, accijnzijn gaan gewoon naar de staat als inkomen.......

OT: D'r zijn genoeg dingen slecht voor je, in denk dat een schoonheidsideaal van een anorexiapatiënt ook niet echt positief is, maar daarnaast de gigantische hoeveelheid fastfood achtig eten die we tegenwoordig kunnen nuttigen is wel slecht.
Ik denk ook dat je kan afvallen als je wil afvallen, maar heb zelf niet zo heel veel moeite met mensen die wat te dik zijn. Moeite heb ik met mensen die te dik zijn en vervolgens zeggen dat ze d'r zo vaak wat aan proberen te doen, en dat dan op een heel slechte manier doen.

Wel denk ik dat mensen die het geluk hebben(in deze samenleveving iig)moeilijk overgewicht te krijgen echt niet snappen dat het moeilijk is om je eten te beperken, eten is namelijk lekker. En het verkrijgen ervan erg makkelijk en goedkoop.Tegen de TS zou ik dan ook willen zeggen, stop jij eens je slechte gewoonten, roken bv, niet voor een week maar gewoon compleet, en als dat je lukt dan mag je gaan klagen over andere mensen en hun gebrek aan doorzettingsvermogen.
Wat zal ik hier nou eens van maken?
pi_25082849
schande
pi_25082867
Ik wil die film ook wel zien.
Maar nooit meer naar de MC Donnalds zou ik niet kunnen.
Het is gewoon lekker eten.

Ik ben wel 1:78 lang en 68 kilo
  maandag 14 februari 2005 @ 10:28:32 #143
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_25083069
Wat is nou eigenlijk dik? Ik vind het zo een subjectief begrip. Als je de BMI erop na houdt dan is meer dan 50% in Nederland te dik. Volgens dezelfde BMI is de TS gezond wat betreft gewicht. (de TS is 1m85 en 65 kg...) Persoonlijk vind ik dit erg weinig. Maar zolang hij zich er goed bij voelt, who are we to judge??? (zei ik in mijn beste engels).

Kom eens eerst met criteria van wat dik is.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_25083133
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:49 schreef -erwin- het volgende:
Dat is fructose, wat een stuk gezonder is dan de suiker die kunstmatig is toegevoegd.

Het is drie keer zo zoet als witte suiker maar wordt veel langzamer door het lichaam opgenomen waardoor het zelfs te gebruiken is door veel diabetici (het is in zakken te koop bij natuurwinkels voor iets van 7 euro per kg)

Al worden er aan zulke vruchtensappen ook vaak suikers/zoetstoffen toegevoegd, wat de reden is dat ik ze niet drink (gezondheidsfreak )

[ Bericht 5% gewijzigd door TheDon1985 op 14-02-2005 10:39:41 ]
pi_25083769
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Toen ik de OP zag, dacht ik al: nee he, weer zo'n 'beledig dikke mensen'-topic, maar je hebt je punt goed gemaakt Ik ben het roerend met je eens, hoor. Dikke mensen proberen ook vaak een excuses te vinden om niet te gaan sporten, terwijl ze zich stukken beter voelen als ze eenmaal begonnen zijn.
Het probleem is dat men een bepaalde levensstijl waarin men zich gelukkig voelt, niet wil opgeven voor iets wat men ongelukkig maakt. Succesvol afvallen en gezond leven lukt dus daarom ook niet met al die dieten, pilletjes, e.d. maar lukt alleen als je je levensstijl zo weet om te buigen dat je: a. Gezonder eet, b. meer beweegt en allerbelangrijkste: c. Je er nog steeds gelukkig bij voelt!
quote:
Voor mij was dat ook lang een excuus . Ik ben niet echt dik, maar mag wel wat kilootjes minder. Dus terwille van mezelf kijk ik door m'n eigen smoesjes heen en ga sporten
Je moet het dus niet met tegenzin doen, dan bereik je er niets mee, aangezien je het dan toch niet gaat volhouden. Verzin iets wat je wel leuk vind te doen, er is altijd wel iets, en doe het, begin gewoon rustig aan en bouw het langzaam op. Afvallen kost tijd, neem die tijd dan ook.
  maandag 14 februari 2005 @ 11:25:32 #146
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25083783
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:08 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik wil die film ook wel zien.
Maar nooit meer naar de MC Donnalds zou ik niet kunnen.
Het is gewoon lekker eten.

Ik ben wel 1:78 lang en 68 kilo
McDonalds vindt ik dus hartstikke smerig...

ik hou niet zo van patat enzo...
  maandag 14 februari 2005 @ 11:53:04 #147
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25084222
Ik denk dat voor mannen een goede stimulans is om te gaan fitnessen. Het is leuk om op die manier met je lichaam bezig te zijn, je ziet snel het resultaat, zit beter in je vel en de vrouwen vinden het mooi
Vrouwen moeten gewoon niet teveel snoepen
pi_25084422
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:25 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

McDonalds vindt ik dus hartstikke smerig...

ik hou niet zo van patat enzo...
Mjum, vind het best lekker en hoewel ik af aan het vallen ben, kan ik daar nog best naartoe. Ik moet me dan wel realiseren dat ik in plaats van een medium menuutje, ook een drie gangen diner met alles erop en eraan naar binnen had kunnen werken en zelfs dan nog ruimte voor een gezond snoepje had overgehouden.

Bewust kies ik dan nu voor het laatste (Waarbij ik dan wel de portie iets kleiner hou ) en zo kan je dus ook met je leven omgaan. Ben net begonnen met afvallen op deze wijze, maar het bevalt me best. In twee weken anderhalf kilo er vanaf en ik merk nu al dat ik meer energie heb, terwijl ik echt niet minder eet, maar alleen wat ingredientjes en bereidingswijzen heb verander en wel iets meer ben gaan sporten. Wilde beginnen met twee keer per week een halfuurtje op de hometrainer, het beviel me na een week al zo goed, dat ik dat de tweede week 3x gedaan heb en nu wil ik alweer wat meer, dus ga deze week 3x drie kwartier proberen om te zien hoe het bevalt.

Geen druk, geen verplichtingen, gewoon dingen doen die ik zelf wil en waar ik me happy bij voel, zo moet het werken
  maandag 14 februari 2005 @ 12:11:32 #149
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25084513
quote:
Dikke mensen zijn viez
Mensen die zeuren zij viez!!
Are you nuts??
  maandag 14 februari 2005 @ 12:15:23 #150
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25084566
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:39 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Je bent zelf zeker dik
Hij voelt zich aangesproken
Are you nuts??
pi_25084623
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:12 schreef daReaper het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit bij sommigen het geval. Maar ik schat dat dat in Nederland bij slechts 10% van de dikke mensen het geval is, als niet minder, terwijl ongeveer 50% het beweest, als niet meer!

Zoals ik al zei: neem een kijkje in een niet westers land, en ziedaar hoeveel mensen er écht las van hebben. Westerlingen vreten gewoon teveel omdat het allemaal veel te gemakkelijk gaat hier.

"Hop, ff de Mac in. Morgen ook maar meteen, ik heb geen zin om te koken hoor!"
Jij schat te veel.... daar hebben we niets aan........ feiten!!!!
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
  maandag 14 februari 2005 @ 12:20:53 #152
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25084644
quote:
Kennen mensen trouwens die reclame van Slimfast ?
Slimfast en die andere shit, is allemaal geldklopperij.
Als je af wilt vallen moet je normaal eten en sporten.
Are you nuts??
  maandag 14 februari 2005 @ 12:28:17 #153
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25084731
Wat ik wel vind, dat het schoonheidsideaal te veel door reclame en de media wordt opgelegd en andere mensen gaan je daar op beoordelen (zelf doe ik er ook aan mee)
Are you nuts??
pi_25084733
quote:
Dikke mensen zijn viez
Ja ja ....... Volgens mij ben jij ook te zwaar...je gezicht ziet er iig wel een beetje opgezwollen uit
pi_25084787
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:53 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat voor mannen een goede stimulans is om te gaan fitnessen. Het is leuk om op die manier met je lichaam bezig te zijn, je ziet snel het resultaat, zit beter in je vel en de vrouwen vinden het mooi
Vrouwen moeten gewoon niet teveel snoepen
En er zijn vet veel lekkere wijfen met weinig kleren aan die erg geil staan te bewegen op muziek!

maandag 14 februari 2005 @ 12:33:02 #156
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25084802
Totaal vergeten wordt dat de meeste mensen met overgewicht kampen met emotionele problemen.
veranderen van een leefpatroon is makkelijker voor geweldige en sterke mensen als de TS, maar voor andere [ zonder ] hulp een bijna onhaalbare zaak. Beginnen met lijnen zonder de oorzaak aan te pakken is zinloos en verschuift op zijn hoogst de problematiek.
Dikke mensen wijzen op het feit dat ze teveel snoepen en moeten sporten wijst op kortzichtigheid en domheid. Denkt de TS nu werkelijk dat dikke mensen dat niet weten?!!!!!!
Ik zou zeggen drink je brandnetel thee eet je gezonde appel op en ga daarna, inplaats van naar de sportschool, je je een keertje verdiepen in je medemens.
m.a.w. kijk eens wat verder dan je eigen bekrompe leventje.
  maandag 14 februari 2005 @ 12:47:12 #157
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25084965
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:15 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Hij voelt zich aangesproken
yep
  maandag 14 februari 2005 @ 12:48:50 #158
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25084987
quote:
Op maandag 14 februari 2005 02:00 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Kijk nou eens naar je gedrag in dit topic. Continue zeuren dat mensen geen kritiek mogen hebben op (jou?) overgewicht, maar andere mensen wel de huid vol schelden en beledigen op uiterlijke kenmerken. Volgens mij ben je "ergens" heel erg gefrustreerd over!
yep
pi_25086714
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:35 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

jouw moeten ze opsluiten....
JOUW?
En jij bent lerares?
Touch my tralalaaa
  maandag 14 februari 2005 @ 15:41:34 #160
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25086822
Homo's, allochtonen, dikke mensen... het is allemaal één pot nat.

pi_25086858
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:41 schreef BrauN het volgende:

Je zou maar een dikke Marokkaanse homo zijn
pi_25086919
Iedereen is tegenwoordig dik, en iedereen maar klagen dat het door een of andere ziekte komt. Kom op zeg, niet heel Nederlands volk heeft die ziektes. Dus meestal is dik zijn een keuze
De status 'bagger-user' voorbij
  maandag 14 februari 2005 @ 15:58:22 #163
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25087024
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:20 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Slimfast en die andere shit, is allemaal geldklopperij.
Als je af wilt vallen moet je normaal eten en sporten.
Dat zeg ik. Als je de post nou gewoon nog een keer doorleest zie je dat dat er ook staat.
  maandag 14 februari 2005 @ 16:02:12 #164
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25087056
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:48 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

yep
In de tijd dat je sit poste had je ook lekker kunnen sporten. Een half uurtje op de trimband doet wonderen tegen dergelijke frustraties!
  maandag 14 februari 2005 @ 16:21:11 #165
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25087174
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:02 schreef op_dreef het volgende:

[..]

In de tijd dat je sit poste had je ook lekker kunnen sporten. Een half uurtje op de trimband doet wonderen tegen dergelijke frustraties!
Het zit je nogal hoog he!!!

Ik zou je eigen advies maar eens opvolgen:
quote:
wat u niet wil wat u geschied....
Zullen we het eens over jou frustraties hebben... je komt n.l. als een hypocriet eng mannetje over.
eerlijkheid duurt het langst freak

maandag 14 februari 2005 @ 16:26:50 #166
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25087224
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Iedereen is tegenwoordig dik, en iedereen maar klagen dat het door een of andere ziekte komt. Kom op zeg, niet heel Nederlands volk heeft die ziektes. Dus meestal is dik zijn een keuze
ja natuurlijk... bijna alle dikketjes dachten op een dag... kom laat ik eens lekker dik worden.
hoezo bekrompen.
pi_25087237
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:
40% van de nederlandse bevolking heeft last van overgewicht.. Je uitspraak klopt (helaas) dus redelijk

Ieder pondje gaat door het mondje.. en ga eens sporten mensen..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  maandag 14 februari 2005 @ 16:31:26 #169
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_25087276
Ik heb een berichtje voor da-reaper:

Er zijn mensen met een gedrongen uiterlijk, die voor het oog meteen voor te-dik kan worden aangezien.
Een voorbeeldje.. ik heb zelf, en het is misschien een afwijking, tamelijk brede bovenbenen. Het is deels ook vet, maar ook spiermassa, weefsel en beenderen. Ik heb er tot op vandaag de dagnooit de leuke broeken kunnen kopen die ik wilde, omdat ze gemaakt waren voor jongemannen met de gemiddelde nederlandse dunne benen.
Ik houd 3 x per week een lange bosloop waarbij ik gemiddeld 10km per uur loop, fitness geregeld en let op wat ik eet. Zo drink ik alleen nog maar water.
Ik ben tot 2 jaar geleden extreem gaan doen en niks meer gegeten dan een speciale volkoren pap voeding, gemalen voedsel dat alleen uit groente en vis bestond en fruit. Op een gegeven moment smaakt alles waar suiker in zit naar vergif en ik at van alles ook nog maar hele kleine porties. Resultaat was dat ik ontzettend begon af te vallen, maar het voor mijn benen nog steeds niet veel ging uitmaken.
Ook voelde ik me niet fitter of futlozer. Wel pleziering omdat de jukbeenderen wat zichtbaarder werden en dat vond men leuk.
Ik zie dus dat veel jongens van die dunne beentjes hebben en daar ben ik best jaloers op. Ik heb ook eens geprobeerd om spiermassa weg te laten luieren, maar dat bleek geen soelaas.

Tot slot nog een punt. Er zijn verschillende soorten dieten. Glutenvrije dieten bijvoorbeeld of koolhydraat arme dieten.
Overigens is er nog iets als transvetten die zeer schadelijk zijn, vet is namelijk niet per definitie slecht voor het lichaam. Het zit vooral in snacks en macdonaldsvoer.
Wat het bij mij is weet ik nog steeds niet, ik ben inmiddels 28 en weet nog steeds niet precies waar mijn lichaam wel en niet tegen kan.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  maandag 14 februari 2005 @ 16:37:52 #170
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25087352
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:28 schreef BarBaar het volgende:

[..]

40% van de nederlandse bevolking heeft last van overgewicht.. Je uitspraak klopt (helaas) dus redelijk

Ieder pondje gaat door het mondje.. en ga eens sporten mensen..
Ja ieder pondje gaat door het mondje [ bij de meeste ]
maar stel nu eens dat ze drugs zouden legaliseren en vettig en suikerhoudend eten zouden illegaliseren.
dan zouden er in het westen een hoop minder dikke mensen rondlopen, maar veel meer verslaafden aan drugs.
Overgewicht is namelijk practisch altijd een symptoom!!!! Onderliggende psychische problemen zijn vaak de oorzaak.
Symptoom bestrijding heeft geen zin!!!!
  maandag 14 februari 2005 @ 16:44:24 #171
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25087409
Leuk topic.

Ik ben of eigenlijk was ook een dik mens. 1 Juli vorig jaar woog ik nog 112 kilo bij een lengte van 1.74. Dan ben je op zich wel te dik toch. Hoe is het bij mij gekomen?
Dat weet ik wel. Te veel gegeten, of eigenlijk te veel slechte dingen gegeten, pizza, friet, shoarma, BIER, ga zo maar door. In het begin sportte ik best fanatiek, maar goed je raakt wel eens geblesseerd en je hebt wel eens geen zin. Waardoor je aan begint te komen. Je raakt nog meer gebleseerd en gaat gewichtsgerelateerde pijnen krijgen, rugklachten, hoofdpijn, geen energie.

Juni 2004 kwam bij mij het inzicht, zo gaat het niet verder. Ik bleef eten uit een soort frustratie, het luchtte me op. Is dikheid een keuze, ik denk het wel. Geen bewuste, maar wel een keuze. Je kiest ervoor om meer te gaan eten. Je probeert iets slechts met iets anders slechts te compenseren. Niemand wil bewust dik worden, maar veel mensen overkomt het wel.

Natuurlijk zijn er mensen die door andere oorzaken dik worden, maar uiteindeljik komt het allemaal door wat we eten en met name door dat we ons niet bewust zijn van de consequenties ervan. Mensen met een trage schildklier moeten minder eten, of andere voeding die beter aansluit bij hun conditie, om maar een voorbeeld te noemen.

Goed uiteindelijk heb ik dus het internet geopend en ben ik gaan zoeken wat voor mij de juiste wijze voor het afvallen was. Ik kwam uiteindelijk uit bij Atkins. Dat is een laagkoolhydraat en behoorlijk vet dieet. Het werkt voor mij. Ik ben sinds die tijd 37 kilo afgevallen. Ik weet nu 75 kilo en voel me perfect.
Ik heb geen fitheids klachten meer, geen migraine aanvallen meer, geen rugklachten. Hoef minder te slapen, mijn huid is beter.

Gaat het er terug aankomen?
Ik hoop het niet. Ik ben nu aan het handhaven, maar niet helemaal volgens de methode. Ik eet weer normaal, zij het stukken minder als eerst. En ik eet geen suiker meer. De methode van DaReaper eigenlijk ook.
En daar bedoel ik ook eigenlijk dat ik alle suiker probeer te vermijden. Dus ook uit bv appelsap. Het is suiker, fruitsuiker, maar desalniettemin suiker. In cola light zit een zoetstop. Je moet kijken of je er tegenkan.

Maar dat is met alle dieeten. Ik sluit me wat dat betreft aan bij Brett-Anderson. Iedereen kan "een normaal gewicht" hebben, maa rje moet de methode kiezen die bij je past. Maar met name meot je bewust ervan zijn. Dat scheelt heel erg veel.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 14 februari 2005 @ 16:48:28 #172
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25087453
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:37 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

maar stel nu eens dat ze drugs zouden legaliseren en vettig en suikerhoudend eten zouden illegaliseren.
dan zouden er in het westen een hoop minder dikke mensen rondlopen, maar veel meer verslaafden aan drugs.
Overgewicht is namelijk practisch altijd een symptoom!!!! Onderliggende psychische problemen zijn vaak de oorzaak.
Klopt voor een deel Zeuxis,

Aan de andere kant kan juist een afvalproces een nieuw doel zijn voor heel veel mensen. Ik weet dat het dat voor mij is.
Mijn neerslachtige, futloze onzekere instelling is ook volledig veranderd met mijn "nieuwe" lichaam.
Ik heb energie, zelfvertrouwen, sta positief in het leven.

Maar het moet wel een combinatie zijn. Het overgewicht is namelijk ondanks alle andere problemen niet gezond. Het moet ook aangepakt worden.

Maar zoals ik in mijn vorige post al zei.. bewustwording is de sleutel.

En documentaires als SuperSizeMe kunnen daarbij heel verhelderend en oogopenend werken.

Heb jij die gezien Zeuxis?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 14 februari 2005 @ 17:05:42 #173
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25087655
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:21 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Het zit je nogal hoog he!!!
Ben je (s)mal, ik vind dit vette humor!
quote:
Zullen we het eens over jou frustraties hebben... je komt n.l. als een hypocriet eng mannetje over.
eerlijkheid duurt het langst freak

Maak je niet zo dik!
Het enige wat ik zeg is dat je hier mensen loopt aan te vallen en kankergezwellen toewenst, terwijl veel mensen gewoon een fatsoenlijke discussie willen voeren. Not the way to go!
  maandag 14 februari 2005 @ 17:35:42 #174
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25087737
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:48 schreef avotar het volgende:

[..]

Klopt voor een deel Zeuxis,

Aan de andere kant kan juist een afvalproces een nieuw doel zijn voor heel veel mensen. Ik weet dat het dat voor mij is.
Mijn neerslachtige, futloze onzekere instelling is ook volledig veranderd met mijn "nieuwe" lichaam.
Ik heb energie, zelfvertrouwen, sta positief in het leven.

Maar het moet wel een combinatie zijn. Het overgewicht is namelijk ondanks alle andere problemen niet gezond. Het moet ook aangepakt worden.

Maar zoals ik in mijn vorige post al zei.. bewustwording is de sleutel.

En documentaires als SuperSizeMe kunnen daarbij heel verhelderend en oogopenend werken.

Heb jij die gezien Zeuxis?
Dat is ook zeker waar... het is en, en.
Ik stoor me alleen aan de eenzijdige, veroordelende houding van de TS en sommige posters.
Overgewicht is een complex probleem.
Zelf ben ik ook 115 kilo geweest en ben nu al aardig op weg om mijn streefgewicht te bereiken.
maar dat doet niet terzaken. Het gaat om de kortzichtigheid en bekrompenheid in dit topic

Geef toe... Bijna ieder dik mens heeft er zelf problemen mee dat hi/zij te dik is. Wat bereik je er dan mee om ze kortzichtig te veroordelen en in een hoekje te zetten waar ze zichzelf toch al in voelen.

neem nu zulke uitspraken:
quote:
Ziek word ik er van
quote:
Maar daarom niet minder walgelijk
quote:
Alles wat aan zo'n vatsig lijf zit is toch echt via de mond naar binnen gekomen hoor
quote:
quote:
Zou ik ook zeggen als ik dik en lelijk was.
quote:
In de zomer op het strand...

..bij het zien van een erorm vet wijf...

..kotste ik in het zand...
quote:
Overgewicht kost de staat uiteindelijk ook veel geld, de zorg en alle ziektes van die mensen komt uiteindelijk bij iedereen terecht. Dus ik zeg, verplicht afvallen! (wanneer het groot-eters betreft)
quote:
Dikke mensen zijn viez
quote:
Helemaal mee eens. Bovendien kosten mensen die zich op een ongezonde manier de barsten vreten de maatschappij meer geld dan mensen die roken.
van de hand van de zelfde poster :
quote:
quote:
Ik heb SuperSizeMe ook gezien...
Tis nogal logisch dat het niet goed met je gaat als je 7000 kc per dag naar binnen gooit!!!
Wat zegt die docu. nu eigenlijk.???
  maandag 14 februari 2005 @ 17:42:23 #175
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25087803
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:05 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ben je (s)mal, ik vind dit vette humor!
[..]

Maak je niet zo dik!
Het enige wat ik zeg is dat je hier mensen loopt aan te vallen en kankergezwellen toewenst, terwijl veel mensen gewoon een fatsoenlijke discussie willen voeren. Not the way to go!
Thats the whole point!!!!
Ik reageer alleen op een dergelijke manier op posters die disrespectvol zijn.
En over het fatsoen niveau valt in sommige gevalen in dit topic te twisten.
[als je het kortzichtigheid en domheid wil noemen vindt ik het ook ok]
Ik heb trouwens niemand kanker toegewenst
pi_25087997
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:28 schreef lone_wolf het volgende:

[..]

Ja ja ....... Volgens mij ben jij ook te zwaar...je gezicht ziet er iig wel een beetje opgezwollen uit
Ja ik ben eigenlijk een heel dik viez mormel

Wel schattig om te zien hoe fanatiek dikke mensen reageren als je er iets over zegt.
pi_25088159
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:57 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Wel schattig om te zien hoe fanatiek dikke mensen reageren als je er iets over zegt.
Dat zijn mensen met een minderwaardigheidscomplex en zich mede aangesproken voelen als je over hun lelijke medemens/lotgenoten begint. .

Je hebt gewoon gelijk.
  maandag 14 februari 2005 @ 18:08:35 #178
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25088169
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:42 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Thats the whole point!!!!
Ik reageer alleen op een dergelijke manier op posters die disrespectvol zijn.
En over het fatsoen niveau valt in sommige gevalen in dit topic te twisten.
[als je het kortzichtigheid en domheid wil noemen vindt ik het ook ok]
Ik heb trouwens niemand kanker toegewenst
Ik zal de termen die jij hier bezigt maar niet herhalen. Ze getuigen in ieder geval van een grote mate van disrespect.
  maandag 14 februari 2005 @ 18:12:59 #179
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25088230
quote:

[..]

Ik vind je wel een leuk grietje om te zien hoor
quote:
Precies, want dan heb je opeens wallen onder je ogen, kun je kankergezwellen krijgen en ben je een vernederende persoonlijkheid die mensen diep op hun ziel trapt. Het moge duidelijk zijn dat het veel van dit soort mensen aan iedere vorm van zelfreflectie ontbreekt.
  maandag 14 februari 2005 @ 18:30:23 #180
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25088488
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:08 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ik zal de termen die jij hier bezigt maar niet herhalen. Ze getuigen in ieder geval van een grote mate van disrespect.
Inmiddels heb ik voor jou idd geen respect meer.
end of discussion

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeuxis op 14-02-2005 18:42:03 ]
pi_25088534
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:30 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Inmiddels heb ik voor jij idd geen respect meer.
end of discussion
Ik ook voor jij
  maandag 14 februari 2005 @ 18:37:41 #182
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25088607
quote:

[..]

Jij reageert nu ook al aardig fanatiek, nu mensen iets over die vieze kop van je zeggen.
overgens wel schattig om te zien hoor.

En vergeet niet... jou eerste waardevolle en onderbouwende inbreng in deze discussie was en is:
quote:
dikke mensen zijn viez
daarna ben je jezelf alleen maar gaan verdedigen omdat mensen terecht zeggen dat je een viez en opgeblazen gezicht heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeuxis op 14-02-2005 18:42:55 ]
  maandag 14 februari 2005 @ 18:44:56 #183
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25088722
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:12 schreef op_dreef het volgende:

[..]

[..]

Precies, want dan heb je opeens wallen onder je ogen, kun je kankergezwellen krijgen en ben je een vernederende persoonlijkheid die mensen diep op hun ziel trapt. Het moge duidelijk zijn dat het veel van dit soort mensen aan iedere vorm van zelfreflectie ontbreekt.
nou knul je hebt je bijval gevonden...
die zocht je toch al een tijdje?!

Leuk te zien dat de losers zichzelf altijd verraden
pi_25088850
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:24 schreef daReaper het volgende:
Koop daar geen cola, maar een lekkere vruchtensap (ikzelf kan de smaak van Spa & Fruit Banaan/Mandarijn wel waarderen).[/sub]
euhm, is dat dat spul waar ipv suiker gewoon een boel aspartaam in verwerkt zit, wat lekker kankerverwekkend is?
  maandag 14 februari 2005 @ 18:59:28 #185
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25088972
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:37 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Jij reageert nu ook al aardig fanatiek, nu mensen iets over die vieze kop van je zeggen.
overgens wel schattig om te zien hoor.
Ik vind maryse een leuk smoeltje hebben hoor. Post jij ook even een foto van jezelf ter vergelijking ?
quote:
daarna ben je jezelf alleen maar gaan verdedigen omdat mensen terecht zeggen dat je een viez en opgeblazen gezicht heb.
Gooi ze er maar uit die frustraties!
Je eigen ongenoegen afreageren op anderen is zo ontzettend makkelijk......
pi_25089013
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:52 schreef Haarbalpasta het volgende:

[..]

euhm, is dat dat spul waar ipv suiker gewoon een boel aspartaam in verwerkt zit, wat lekker kankerverwekkend is?
wat is tegenwoordig niet meer kankerverwekkend
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  maandag 14 februari 2005 @ 19:07:27 #187
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_25089107
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat is een stuk van het liedje I don't mind if you forget me van Morrissey. Als je dit liedje beluistert dan kom je er al heel gauw achter dat de ik-persoon in dit liedje juist degene is waar de grappen over gemaakt wordt. Een lied over valse meningen, onechte en ongemeende good-will.

Your wild best wishes, they make me suspicious.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  maandag 14 februari 2005 @ 19:15:03 #188
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25089238
In landen als Zweden zitten er trouwens flinke accijns op ongezonde producten omdat mensen met obesitas de maatschappij klauwen vol met geld kosten. Gezonde producten zoals groente en fruit worden er ter compensatie flink gesubsuidieert door de regering. Naar ik heb gehoord schijnt het daar prima te werken.
pi_25089304
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:37 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

BS!

Je zegt dus dat 40% van de nederlandse bevolking gestoord (of onderweg) is?
  maandag 14 februari 2005 @ 20:02:32 #190
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25089599
quote:
Op maandag 14 februari 2005 19:19 schreef BarBaar het volgende:

[..]

BS!

Je zegt dus dat 40% van de nederlandse bevolking gestoord (of onderweg) is?
Psychische problemen is wat anders dan gestoord zijn...
  maandag 14 februari 2005 @ 20:06:45 #191
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25089667
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:59 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ik vind maryse een leuk smoeltje hebben hoor. Post jij ook even een foto van jezelf ter vergelijking ?
[..]

Gooi ze er maar uit die frustraties!
Je eigen ongenoegen afreageren op anderen is zo ontzettend makkelijk......
goed knul jij mag het laatste woord hebben...[ verzin maar wat ]
de 'pot verwijt de ketel'i is hier zo duidelijk dat het lachwekkend wordt.

over en uit.
  Spellchecker maandag 14 februari 2005 @ 20:58:53 #192
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_25090274
quote:
Op maandag 14 februari 2005 20:06 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

over en uit.
m.a.w. je wilt geen foto van jezelf posten, stakker
Tevens -purist.
  maandag 14 februari 2005 @ 21:02:09 #193
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25090313
quote:
Op maandag 14 februari 2005 20:58 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

m.a.w. je wilt geen foto van jezelf posten, stakker
ga jij eerst maar is ff lekker uit-puberen

was I talking to you By the way?
  maandag 14 februari 2005 @ 21:33:01 #194
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25090618
quote:
Op maandag 14 februari 2005 20:06 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

over en uit.
De pot verwijt de ketel inderdaad. Je loopt hier te schelden en te tieren dat het een lieve lust is, tot kankergezwellen toewensen aan toe, maar aan de andere kant verwacht je wel dat mensen geen kwaad woord over dikke mensen spreken en weiger je, nadat je de foto van een leuk grietje helemaal afgezeken hebt, een foto van jezelf te posten.

Triest geval!
  maandag 14 februari 2005 @ 21:40:43 #195
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25090714
on topic:

Leuk programma op rtl4 woensdag: http://www.rtl.nl/gezondheid/watjeeetbenjezelf
  maandag 14 februari 2005 @ 22:31:24 #196
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25091435
quote:
Op maandag 14 februari 2005 21:33 schreef op_dreef het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel inderdaad. Je loopt hier te schelden en te tieren dat het een lieve lust is, tot kankergezwellen toewensen aan toe, maar aan de andere kant verwacht je wel dat mensen geen kwaad woord over dikke mensen spreken en weiger je, nadat je de foto van een leuk grietje helemaal afgezeken hebt, een foto van jezelf te posten.

Triest geval!
ok omdat je niet zo snugger bent nog 1 keer: * nogmaals ik heb NIEMAND een kanker gezwel toegewenst
* Ik scheld alleen op respectloze post
* Ik zeik een ( leuk ) grietje af, die denkt een bijdragen te leveren door te posten dat
quote:
dikke mensen viez zijn
* verder zie ik de relevantie van het posten van een foto niet in [ waarschijnlijk omdat ik de pubertijd al 10 talen jaren achter me heb gelaten.]

Verder adviseer ik eerst eens post in de juiste context te lezen zodat je bekrompen geest misschien iets minder bekrompen over komt.
en je reageert maar op deze laatste post op jou geval. [je schijnt immers graag het laatste woord te hebben] .

over en uit

pi_25092980
Jee!!

De eerste 24 uur zonder roken zitten erop \o/
  dinsdag 15 februari 2005 @ 00:06:35 #198
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25093100
  dinsdag 15 februari 2005 @ 00:16:45 #199
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25093300
quote:
Op maandag 14 februari 2005 22:31 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

ok omdat je niet zo snugger bent nog 1 keer: * nogmaals ik heb NIEMAND een kanker gezwel toegewenst
* Ik scheld alleen op respectloze post
Nee, je scheld op iedereen.
quote:
* verder zie ik de relevantie van het posten van een foto niet in [ waarschijnlijk omdat ik de pubertijd al 10 talen jaren achter me heb gelaten.]
Mooi, dan moet je ook niet op anderen gaan schelden. Stiekem weten we natuurlijk allebei waarom je geen foto durft te posten.
quote:
en je reageert maar op deze laatste post op jou geval. [je schijnt immers graag het laatste woord te hebben] .

over en uit

Over en sluiten.

[ Bericht 3% gewijzigd door op_dreef op 15-02-2005 02:28:17 ]
  dinsdag 15 februari 2005 @ 00:18:10 #200
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25093332
Gaarne back on topic nu
  Spellchecker dinsdag 15 februari 2005 @ 02:59:46 #201
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_25095454
quote:
Op maandag 14 februari 2005 21:02 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

ga jij eerst maar is ff lekker uit-puberen

jij hebt iets met pubers hé
Tevens -purist.
pi_25095490
quote:
Op maandag 14 februari 2005 21:02 schreef Zeuxis het volgende:

U is bekend met het concept 'forum'?
  Spellchecker dinsdag 15 februari 2005 @ 03:11:58 #203
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_25095503
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 03:08 schreef prinsrob het volgende:

[..]

U is bekend met het concept 'forum'?
en nog een Nederlands forum ook
Tevens -purist.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 07:55:51 #204
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25095798
Hey guys.. dit is een te mooi topic om er een slotje op te laten zetten..
  dinsdag 15 februari 2005 @ 07:56:41 #205
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25095801
Ze moeten die vetkleppen allemaal een ravijn in donderen. Vooral in de zomer! Zo'n speknek in zo'n strak bikinitopje...
weg
pi_25096051
Of de niet te harden zweet stank uit al die vetplooien
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_25096816
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:12 schreef op_dreef het volgende:

[..]

[..]

Gezien de reacties trapt ze mensen wel op hun ziel.... Maar dat moet kunnen, das leuk!

Maar om er ff op in te gaan...Ja ik vindt dat grietje (tot nu toe) respectloos en een vernederende persoonlijkheid.

De kanker kan ze van mij NIET krijgen....Ik heb het meegemaakt en dat wens ik niemand toe ...
pi_25096903
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:33 schreef TheDon1985 het volgende:

[..]

Dat is fructose, wat een stuk gezonder is dan de suiker die kunstmatig is toegevoegd.

Het is drie keer zo zoet als witte suiker maar wordt veel langzamer door het lichaam opgenomen waardoor het zelfs te gebruiken is door veel diabetici (het is in zakken te koop bij natuurwinkels voor iets van 7 euro per kg)

Al worden er aan zulke vruchtensappen ook vaak suikers/zoetstoffen toegevoegd, wat de reden is dat ik ze niet drink (gezondheidsfreak )
HuH?? Glucose (monosacharide) word toch veel sneller opgenomen dan een polysachardide als kristalsuiker?????? en de diabs (hmmm me 2 .....) gebruiken het juist OMDAT het zo snel werkt in case of een hypo (suiker tekort...)
  dinsdag 15 februari 2005 @ 11:02:57 #209
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_25097522
Gore dikke mensen die dik zijn en dan het vervolgens afschuiven op een ziekte die je alleen kan krijgen door overgewicht zijn mensen die ik zwaar triest vind.

ze stinken, nemen veel ruimte in en zijn een doorn in het oog van ieder weldenkend mens. Afvallen !!
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_25097557
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 10:10 schreef lone_wolf het volgende:

[..]

HuH?? Glucose (monosacharide) word toch veel sneller opgenomen dan een polysachardide als kristalsuiker?????? en de diabs (hmmm me 2 .....) gebruiken het juist OMDAT het zo snel werkt in case of een hypo (suiker tekort...)
Hey, je hebt gelijk!

Bij de winkel waar ik het vroeger altijd kocht zei men altijd dat het juist langzaam door het lichaam werd opgenomen, en dat dat de oorzaak was dat het nauwelijks effect heeft op de bloedsuikerspiegel. (en dat het daarom door diabetici werd verdragen)

Maar bronnen op Google bevestigen idd jouw verhaal.
Weer wat geleerd!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 11:45:13 #211
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25098113
Check.. klopt helemaal ..

Alleen het gevaar is dus de "verslaving" aan die suikers, waardoor je dus meer gaat eten om het binnen te krijgen.. tot het moment dat die geweldig insuline resistentie inkickt... en dan is het houston, we have a problem.

Overigens begrijp al die zwaar kinderachtige reacties niet helemaal hier..
Maar goed.. daar is het Fok! voor natuurlijk..
pi_25098190
stel iemand heeft overgewicht en baalt er ontiegelijk van en heeft jarenlang letterlijk alle dieten geprobeerd en elke dag gesport en het speelt elke dag elke seconde een rol in zijn gedachte en maakt hem alleen maar psychischer door mensen die je ook op dit forum kunt vinden maar het lukt hem niet en vraagt zich af of de dood een oplossing zal bieden wat niet eens mogelijk is vanwege het feit dat zijn geloof het verbied...

wat dan?

[ Bericht 8% gewijzigd door ikbenstoer op 15-02-2005 12:40:46 ]
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:05:36 #213
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25098346
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:50 schreef ikbenstoer het volgende:
stel iemand heeft overgewicht en baalt er ontiegelijk van en heeft jarenlang letterlijk alle dieten geprobeerd en elke dag gesport en het speelt elke dag elke seconde een rol in zijn gedachte en maakt hem alleen maar psychischer door mensen die je ook op dit forum kunt vinden maar het lukt hem niet en vraagt zich af of de dood een oplossing zal bieden...

wat dan?
Je hebt het nu over jezelf neem ik aan?
weg
pi_25098844
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:05 schreef Forumschorem het volgende:

[..]

Je hebt het nu over jezelf neem ik aan?
maakt niet veel uit neem ik aan
pi_25099069
Voor het zover offtopic raakt, en er alleen nog maar geflamed wordt. Het topic is te goed om een slotje te moeten krijgen!!!

Even to the point...

Veel mensen zijn tegenwoordig te dik, ik ook, niet enorm, maar 5 kilo mag er zo af. Er zijn er echter ook erg veel obese, dwz vetzuchtig. Dat ben je (ik meen, pin me er niet op vast) bij 20kg overgewicht. En das VEEL.

Dat er tegenwoordig meer mensen obese zijn, is duidelijk te zien. Denk maar eens terug aan je schooltijd. Bij mij op de basisschool had ik 2 wat dikkere kinderen in de klas. Twee. Niet de helft, niet een kwart, maar 2 van de ruim 30. En die twee waren dikkig, niet vet zoals ik nu ERG veel kinderen zie.

Kijk eens op straat, hoeveel dikke mannen en vrouwen je zo al ziet. Da's veel, en dan heb ik het niet over de mensen met een buikje, of een dik gezicht, maar mensen die overal dik zijn, dikke benen, enorme buik en tieten. Ik zie vaak kleine jongetjes (mijn buurt, wat doe je??) met enorme tieten. Dat vind ik zo sneu voor ze.

Ik zag laatst op RTL4 een soort aftreksel van Jouw vrouw mijn vrouw, waarin twee totaal verschillende gezinnen met elkaar op vakantie gingen, een "gezonde" slanke familie, en een dikke familie. Ja dik, obese. Dikke ma en pa, en een dik jochie. Die ouders deden werkelijk alles om hun dikke jochie maar op te stoken tegen de 'dunne' familie, hij wilde mee sporten, zijn moeder stookte hem op, en ontmoedigde hem. Wat een rotwijf, gun dat joch de kans op een gezonder leven, en laat hem lekker rondrennen en bewegen, dat wilde hij zo graag!!!

Als ik (een van mijn zonden) eens eet in de Mac, zie ik ouders met kleine kinderen eten voor hun kinderen bestellen dat ik in 3 keer nog niet opkrijg.

En inderdaad, er ZIJN mensen echt ziek, en daardoor dik, en er ZIJN mensen die medicijnen moeten nemen waar ze helaas dik van worden, en er ZIJN mensen die nu eenmaal sneller dik worden dan anderen.
Maar maak mij eens duidelijk waarom er ineens ZOVEEL meer van deze mensen zijn als in de jaren '80??

Ik ben ook geen heilige, ik eet soms te veel, snoep te veel en sport te weinig, maar ik beweer dan ook niet dat ik 5 kilo te zwaar ben doordat ik aan de pil ben, of een schildklier probleem heb, of een darmafwijking.

Mensen, zoek de schuld bij jezelf, voor je er een mooi label aanhangt.

Hetzelfde geld ook voor het aantal dyslectische kinderen, en kinderen met ADHD, dat heeft ook iedereen tegenwoordig, want je bent tegenwoordig niet meer gewoon traag, dom, hyperactief, te dik of gewoon strontvervelend, je hebt een AANDOENING, dus confronteer me niet met mijn gedrag/uiterlijk.

Volgens mij moet je gewoon kunnen zeggen dat iemand niet meer moet eten / roken / meer eten / etc, maar je moet niet beledigen (dikke mensen zijn vies ed) daarmee help je niemand, en als je beweerd van wel, moet je even nadenken.
Het helpt ook niet steeds maar weer tegen iemand te zeggen dat ie vet is, of juist te dun. Laat diegene zelf beslissen, en er iets aan doen als hij/zij dat wil.

Nu, om mezelf niet te heilig te laten overkomen.
Wat geld voor rokers (een ander niet lastig vallen met rook ed ((ik rook overigens zelf niet, nooit gedaan)) ) moet ook geden voor dikheid. Dik zijn is prima, maar val er anderen niet mee lastig. Probeer je dus niet ook half in MIJN stoel te persen, druk me niet aan de kant, als je er niet doorkan (maar ieder ander wel) en doe niet of IK je niet accepteer. Ik accepteer het best, maar je moet ZELF ook begrip en respect voor anderen hebben.
pi_25099220
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:50 schreef ikbenstoer het volgende:
stel iemand heeft overgewicht en baalt er ontiegelijk van en heeft jarenlang letterlijk alle dieten geprobeerd en elke dag gesport en het speelt elke dag elke seconde een rol in zijn gedachte en maakt hem alleen maar psychischer door mensen die je ook op dit forum kunt vinden maar het lukt hem niet en vraagt zich af of de dood een oplossing zal bieden wat niet eens mogelijk is vanwege het feit dat zijn geloof het verbied...

wat dan?
Nee het maakt niet uit of het wel of niet over jezelf gaat.

Wat je jezelf moet bedenken is dat als JIJ (ik doe maar even of het inderdaad over jou gaat, dat praat makkelijker) jezelf te dik vind, of dat misschien wel bent, en je er alles aan hebt geprobeert te doen, het nu eenmaal zo is. Ik weet dat het afgezaagd klinkt, maar probeer jezelf te accepteren. Je zult opmerkingen en commentaar blijven krijgen van de omgeving, maar je hangt er zelf een bepaald belang aan. Hoe belangrijk is het dat (een onbekende) jou dik / lelijk / dom / zwart / blank wat ook vind? Helemaal niet, toch?

Daarbij, als ze zeggen dikzak (oid) bedenk dan dat je dit zelf ook vind, en weet, dus je hoort niets nieuws. Laat het gaan, probeer er niets op uit te doen, alleen jijzelf bent belangrijk voor jezelf.

Als je er toch echt iets aan wilt doen
(ik wil altijd minder gaan eten, en meer sporten, maar doe het nooit, want ik denk steeds, ach die 5 kilo, boeie. En daarbij, toen ik ze niet had (ik was ooit eens lekker superslank) gingen mensen niet anders met me om dan nu. Je lokt zelf de reacties uit, en houdt ze ook zelf in stand, mensen reageren op hoe JIJ op hen reageert. Ik zeg dus inderdaad dat het aan jezelf ligt, hoe zwaar jij tilt aan de mening van anderen, anderen hebben dat meteen door en werken daar op in. Probeer dat dus te vermijden (alsof dat geen moeite kost ) )
moet je de huisarts proberen, om een hele strenge prive dietiste te krijgen. Als je dit al hebt gedaan, vrees ik dat je het echt zelf moet gaan doen. Dus schandelijk weinig (en ongezond dus) eten, en de hele dag jezelf uit de naad sporten. Maar bedenk dan hoeveel je er echt voor over hebt om dunner te worden. En wat jij verwacht dat er door slank te zijn verandert in de manier waarop jij en anderen over jou denken. Je raakt daardoor misschien kritiek van onbekenden kwijt (hoewel mensen altijd wel iets roepen, ben je niet dik dan ben je wel lelijk of blank of zwart in hun ogen) maar niet de PERSOONLIJKE problemen met je omgeving.
Ik hoop dat je er iets mee kan, of dat je jezelf kunt accepteren.

en dit:
quote:
vraagt zich af of de dood een oplossing zal bieden wat niet eens mogelijk is vanwege het feit dat zijn geloof het verbied...
daar reageer ik niet eens op

[ Bericht 11% gewijzigd door MakzBokz op 15-02-2005 13:09:29 (typo) ]
pi_25099274
quote:
Op maandag 14 februari 2005 20:02 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Psychische problemen is wat anders dan gestoord zijn...
Kom op zeg! Dus 40% van de nederlandse bevolking heeft psychische problemen? Right! Volgens jou heb je een proleem als je je een dagje kut voelt?
pi_25099366
Barbaar: ik denk dat Zeuxis dit inderdaad bedoelt, maar dat hij de term 'psychische problemen' niet helemaal snapt Hij bedoelt inderdaad dat 40% van de Nederlanders serieuze problemen heeft met zichzelf / werk / relaties / keuzes maken / en vooral: andermans mening.
Hierdoor vreet de een zich vol (om vervolgens te denken dat de problemen ontstaan doordat hij / zij te dik is) en de ander gebruikt drugs, bijt nagels, gokt, gaat vreemd, slaat onbekenden halfdood, etc.

Er zijn zoveel manieren om dagelijkse stress en problemen te uiten, iedereen doet het op een manier, en, aannemende dat dit de 'psychische problemen' zijn waar Zeuxis het over heeft, denk ik dat 40% wel ERG laag geschat is...

(En ik bedoel dus niet dat iedereen knettergek is een een moordende drugsgebruiker, I'm just making a point...)
pi_25099387
maryse is geil
pi_25099620
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:03 schreef MakzBokz het volgende:

[..]

Nee het maakt niet uit of het wel of niet over jezelf gaat.
Ok its me.
Dit zeg ik omdat ik het niet eens ben met je reactie (ben wel blij met je reactie) en ik dit zelf in de praktijk heb meegemaakt.
Ten eerste zal ik mezelf nooit zo accepteren omdat ik ook een logica heb en weet dat dit niet goed/mooi is (het hoort niet zo).

Hierbuiten zeg je dat het niets uitmaakt wat anderen denken, ik heb/probeer hier lak aan te hebben maar het vreet aan je als je met het volgende te maken hebt:
1. toen ik afgevallen was (het is me ooit gelukt op alleen rijstwafels en 4 uur per dag 7 dagen per week trainen, en toen was ik nog niet eens op mijn streefgewicht) was ik het zonnetje in huis bij vrienden etc. en had ik meer vrienden dan ooit en vriendinnetjes waar ik eerst alleen van kon dromen en werd ik dagelijks opgebeld en opgehaald door vrienden... sinds ik heb besloten niet meer mezelf te kwellen met ik eetbijnaniksmeerdieetentrainmenaardeklote ben ik langzaam aan weer aangekomen (ondanks dat ik anderhalf uur 4 keer per week nog trainde en gezond at) en echt waar alles waar ik het net over had wat betreft vrienden smolt als sneeuw voor de zon...
alles en iedereen was weer zo snel weg als ze kwamen (in 2 jaar heeft dit alles zich afgespeelt)
nu heb ik nog 1 beste vriend en nog wat mensen maar die niks voorstellen.
2. het enige wat ik nu nog hoor is he je bent bijgekomen en dan niet 1 keer per persoon in totaal nee men moet het elke dag herhalen en ik kan alleen maar toekennen want ze liegen niet en het maakt me zieker en zieker... door je neefjes van 4 voor dikzak uitgemaakt te worden tijdens het eten en dat jij niet mag eten.. dat mijn vriend... dat wens ik mijn ergste vijand niet toe want het is inmens hoe dat aan je vreet, op zo een moment kan ik hulk de 2e zijn en alles en iedereen ... uhum.
3. dames kan je in elk geval vergeten in zo een situatie....

wat ik wil zeggen.. je kan jezelf misschien accepteren (wat naar mijn mening al mission impossible is) maar een ander kan je nooit accepteren... ik kan het ook anders verwoorden trouwens...
als ik mezelf geen eens accepteer, hoe kan een ander mij dan accepteren?
pi_25099894
1) dan had je, sorry dat ik het zeg, erg oppervlakkige vrienden (en ik weet dat mensen nu eenmaal zo zijn, maar toch), dat ze je alleen mogen omdat je slank bent. Het kan ook zijn dat het beste vrienden zijn, maar dat jij je anders gaat gedragen als je dikker bent, dus minder vrolijk, minder outgoing, minder assertief, omdat je dan veel zelfbewuster bent dan wanneer je slank bent. (ik kan niet bikkelhard over je oordelen want ik ken je situatie niet, maar ik denk dat een combinatie van bovenstaande een en ander kan verklaren, niet dat je er verder mee geholpen bent) Zoek mensen die je leuk vinden om wie je bent, dat hoeven er niet 100 te zijn, als je er 1 kunt vinden, ben je al geweldig!
2) Dat is inderdaad kloten, maar WETEN zij hoeveel het jou kwetst als ze zulke dingen zeggen, mensen lullen altijd stom, en voor ze denken, maar ze weten of realiseren zich vaak niet dat jij je er heel kloten door voelt. Maak het ze duidelijk, en als ze het niet WILLEN horen, of er niets aan WILLEN doen, ga je er fijn niet meer mee om. Ik zelf ben liever alleen met de mensen die ik mag, dan samen met mensen die me liever afzeiken. omgaan met een selecte groep is zo gek nog niet hoor, je hoeft niet de spil van het universum te zijn om een fijn leven te hebben, alhoewel dat natuurlijk verschilt per persoon.
3) ook niet waar, niet alle dames misschien, maar als je dun bent krijg je ook niet alle dames, sommigen houden van dun, anderen van dik, anderen (helaas de meeste) van status, geld, etc.
Je wil diegene die bij je is omdat ze van je houdt, van JOU of je nu dik of dun bent.
Laat je niets wijsmaken, als je sterk gelooft dat je niemand kunt krijgen, zorg je alleen maar dat dit waarheid wordt. (Heel afgezaagd) denk positief, en doe positief, en gedraag je alsof JIJ HEEL ENORM tevreden bent met jezelf, anderen zien dat dan ook zo, en op den duur ga je zelf ook in jezelf geloven/
quote:
ik kan het ook anders verwoorden trouwens...
Dit dus. Zo hou jijzelf een en ander in stand.
Begin bij jezelf, je bent echt de moeite wel waard, maar laat je niet afkammen door 'vrienden' of familie, dat hoef je niet te pikken, neem het voor jezelf op, ook al kost dat een aantal 'vrienden' maar verkloot jezelf NOOIT tegenover jezelf, door alles te pikken en het te geloven!
pi_25099957
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:14 schreef MakzBokz het volgende:
Barbaar: ik denk dat Zeuxis dit inderdaad bedoelt, maar dat hij de term 'psychische problemen' niet helemaal snapt Hij bedoelt inderdaad dat 40% van de Nederlanders serieuze problemen heeft met zichzelf / werk / relaties / keuzes maken / en vooral: andermans mening.
Hierdoor vreet de een zich vol (om vervolgens te denken dat de problemen ontstaan doordat hij / zij te dik is) en de ander gebruikt drugs, bijt nagels, gokt, gaat vreemd, slaat onbekenden halfdood, etc.

Er zijn zoveel manieren om dagelijkse stress en problemen te uiten, iedereen doet het op een manier, en, aannemende dat dit de 'psychische problemen' zijn waar Zeuxis het over heeft, denk ik dat 40% wel ERG laag geschat is...

(En ik bedoel dus niet dat iedereen knettergek is een een moordende drugsgebruiker, I'm just making a point...)
Oh, dat zijn dingen waar 100% van de bevolking wel eens last van heeft.. En dan heb ik nogmaals goed nieuws; sport werkt stress verlagend. Sporten is nl niet alleen gezond voor het lichaam, ook voor de geest!
pi_25100143
Klopt barbaar maar helaas bevind het merendeel van de mensen zich niet daar waar ze zich het FIJNSTE voelen, maar daar waar ze zich het GEMAKKELIJKST (lees lekker lui) voelt.

En ik zal de eerste zijn: ik ben liever lui dan moe
  dinsdag 15 februari 2005 @ 15:33:47 #224
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25101303
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:31 schreef ikbenstoer het volgende:
wat ik wil zeggen.. je kan jezelf misschien accepteren (wat naar mijn mening al mission impossible is) maar een ander kan je nooit accepteren... ik kan het ook anders verwoorden trouwens...
Wellicht mensen die ook gewoon echt om je geven. Als mensen je niet gaan bellen alleen omdat je zwaarder aan het worden bent, zijn het geen vrienden geweest..
Zowel 112 kilo zware avotar als 75 kilo zware avotar heeft vrienden... DEZELFDE vrienden.. volgens mij zegt dat genoeg...

Maar waarom zou een ander je niet accepteren.. Ik denk dat je probeert acceptatie te verwerven van de verkeerde mensen.... kortzichtige mensen.. er is meer dan een buitenkant.. hoe gelardeerd dat die ook is..
quote:
door je neefjes van 4 voor dikzak uitgemaakt te worden tijdens het eten en dat jij niet mag eten.. dat mijn vriend... dat wens ik mijn ergste vijand niet toe want het is inmens hoe dat aan je vreet, op zo een moment kan ik hulk de 2e zijn en alles en iedereen ... uhum.
En zo spreek je jezelf heel erg tegen. Je verwacht dat mensen je accepteren, waar je dat voor jezelf niet kan. Kindjes van 4 zijn heel eerlijk.. dik is dik.. en dun is dun.. whatever.. als je daar niet boven kan staan.. sorry..
Maar eet je dan ook gewoon heel veel....?
quote:
Nee.. niet in zo'n situatie.. in deze situatie dat jij met jezelf in de knoop zit..
Uiterlijk is uiteindleijk niet bepaald.. echt niet..

hoe oud ben je als ik vragen mag..?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 15:37:02 #225
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_25101341
Misschien zit bij sommige mensen de stofwisseling net even iets anders in elkaar, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dikke mensen niet gewoon meer energie binnenkrijgen dan dat ze verbruiken. Er zijn mensen die claimen dat ze dik zijn door een ziekte, maar die zeggen dat alsof ze zelfs helemaal zonder eten dik zouden blijven. Kan gewoon niet.
Volgens mij is het uiteindelijk een kwestie van uitzoeken wat voor balans je nodig hebt qua eetgewoonte (sporten zal natuurlijk ook helpen). Als het anders was zou zo iemand bij wijze van spreken kunnen verhongeren terwijl hij nog steeds overgewicht heeft. Het blijft gewoon een saldo van inname min verbruik.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 15:38:31 #226
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25101360
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:55 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Oh, dat zijn dingen waar 100% van de bevolking wel eens last van heeft.. En dan heb ik nogmaals goed nieuws; sport werkt stress verlagend. Sporten is nl niet alleen gezond voor het lichaam, ook voor de geest!
klopt... daarom si eht ook zo raar dat je steeds minder team sporten meer hebt tegenwoordig. Of beter, dat steeds minder mensne teamsporten bedrijven.
Dat draagt nameljk ook bij.. je zit in een groep mensen met hetzelfde doel... wat je ook beter moet kunnen motiveren te blijven komen.. het te blijven doen en vooral meer te doen.

bij fitness haakt 80% na verloop van tijd toch weer af.. (geen feit, eigen inschatting)
pi_25102168
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:51 schreef MakzBokz het volgende:
1. Dat kan maar dan waren dat er wel heel veel (maarja zo leer je je vrienden kennen)... iig ik heb nu dus 1 beste vriend waar ik echt alles mee kan bespreken en hij weet er ook van af dus daar ben ik wel blij om.
2. ik weet ook wel dat kids zo zijn maarja hun zijn niet de enige, hun hebben nog ouders, elke keer als ze langs komen is het hey je bent bijgekomen he... jah fok you daarom vermijd ik dus ook zoveel mogelijk contact met ze. (als ze komen niet thuis zijn bijv.) en ik heb het ze trouwens ook duidelijk gemaakt dat ik het niet op prijs stel hun mening maarja...
zelfs van mijn vader heb ik 2 jaar lang dag in dag uit opmerkingen gekregen, hij is er nu mee gestopt omdat ie denk ik nu pas na zolang ziet dat het geen nut heeft en juist averechts werkt (hij had gehoopt dat het zou helpen sukkel)
3. wat betreft dames kan je me alles wijs maken maar niet dat ze vallen op dikkere mensen
als ze op dikkere mensen vallen is het vanwege hun dikkere portomenee.

ik probeer altijd positief te denken en ik ben ook een tijd heel positief geweest maar ik kan me zelf niet meer voor de gek houden en ik heb alleen maar negativiteit om me heen (die ik niet echt kan vermijden tot ik op mijzelf ga wonen na me studie)

het leven is hard voor sommige mensen en ik vraag me soms af of ik wel leef...
pi_25102264
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 15:33 schreef avotar het volgende:

[..]

Wellicht mensen die ook gewoon echt om je geven. Als mensen je niet gaan bellen alleen omdat je zwaarder aan het worden bent, zijn het geen vrienden geweest..
Zowel 112 kilo zware avotar als 75 kilo zware avotar heeft vrienden... DEZELFDE vrienden.. volgens mij zegt dat genoeg...

het zijn van die mensen die aan hun imago denken en het belangrijk vinden met wie ze omgaan omdat dat hun imago beinvloed (kom ik nu achter) ego's maar maakt niet uit zo leer je de mens kennen

Maar waarom zou een ander je niet accepteren.. Ik denk dat je probeert acceptatie te verwerven van de verkeerde mensen.... kortzichtige mensen.. er is meer dan een buitenkant.. hoe gelardeerd dat die ook is..

En zo spreek je jezelf heel erg tegen. Je verwacht dat mensen je accepteren, waar je dat voor jezelf niet kan. Kindjes van 4 zijn heel eerlijk.. dik is dik.. en dun is dun.. whatever.. als je daar niet boven kan staan.. sorry..
Maar eet je dan ook gewoon heel veel....?

hoe kan jij jezelf accepteren als enige als de rest van de wereld dat niet doet?
mocht het zo zijn dat ik geaccepteerd/gerespecteerd word kan ik mezelf ook accepteren.
je gaat jezelf haten als je niet geaccepteerd word omwille het feit hoe je eruit ziet...

Nee.. niet in zo'n situatie.. in deze situatie dat jij met jezelf in de knoop zit..
Uiterlijk is uiteindleijk niet bepaald.. echt niet..

uiterlijk maakt een eerste indruk en of je het gelooft of niet maar het oog wilt ook wat

hoe oud ben je als ik vragen mag..?

21
pi_25103811
ikbenstoer: dan ga je idd wel met hele oppervlakkige mensen om als ze je laten vallen om je figuur... En over de dames: ik weet niet of je gewoon een beetje dik bent of zo dik dat je niet meer kunt lopen en met een takelwagen verplaats moet worden en al. In het 1e geval: dan kan het echt niet liggen aan je dikheid.. Ja er zijn meisjes die alleen naar uiterlijk kijken en meisjes die wat verder kijken, die laatste categorie lijkt me sowieso leuker. Er zijn ook meisjes die juist op wat steviger vallen, die dat mooi vinden.. Misschien gewoon je houding veranderen en je komt vanzelf wel een meisje tegen dat jou leuk vindt.. Of ben jij te kieskeurig ?
pi_25104154
het is het 1e geval...
het is denk ik vooral onzekerheid en ik boor mezelf de grond in voordat ik al iets ga proberen,
ah die jongen is veel knapper waarom zou ze nou mij nemen, of die is veel dunner.
daarbij ik kan me haast niet voorstellen dat een vrouw de voorkeur heeft voor een dikkere jongen,
als jij die voor me vind krijg jij een zoen
  dinsdag 15 februari 2005 @ 23:32:14 #231
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25104248
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:31 schreef ikbenstoer het volgende:

[..]

Ok its me.
Dit zeg ik omdat ik het niet eens ben met je reactie (ben wel blij met je reactie) en ik dit zelf in de praktijk heb meegemaakt.
Ten eerste zal ik mezelf nooit zo accepteren omdat ik ook een logica heb en weet dat dit niet goed/mooi is (het hoort niet zo).

[quote]Hierbuiten zeg je dat het niets uitmaakt wat anderen denken, ik heb/probeer hier lak aan te hebben maar het vreet aan je als je met het volgende te maken hebt:
1. toen ik afgevallen was (het is me ooit gelukt op alleen rijstwafels en 4 uur per dag 7 dagen per week trainen, en toen was ik nog niet eens op mijn streefgewicht) was ik het zonnetje in huis bij vrienden etc. en had ik meer vrienden dan ooit en vriendinnetjes waar ik eerst alleen van kon dromen en werd ik dagelijks opgebeld en opgehaald door vrienden... sinds ik heb besloten niet meer mezelf te kwellen met ik eetbijnaniksmeerdieetentrainmenaardeklote ben ik langzaam aan weer aangekomen (ondanks dat ik anderhalf uur 4 keer per week nog trainde en gezond at) en echt waar alles waar ik het net over had wat betreft vrienden smolt als sneeuw voor de zon...
alles en iedereen was weer zo snel weg als ze kwamen (in 2 jaar heeft dit alles zich afgespeelt)
nu heb ik nog 1 beste vriend en nog wat mensen maar die niks voorstellen.
Je kiest wel erg oppervlakkige mensen uit voor je sociale netwerk zeg!
. De bal ligt hier dus bij jou, want met dit soort mensen wil een beetje mens met eigenwaarde zich niet identificeren. Ik snap trouwens wel welke types je bedoelt hoor. Ik ben niet dik, maar wil dat soort types gewoon niet in mijn omgeving hebben.
quote:
2. het enige wat ik nu nog hoor is he je bent bijgekomen en dan niet 1 keer per persoon in totaal nee men moet het elke dag herhalen en ik kan alleen maar toekennen want ze liegen niet en het maakt me zieker en zieker... door je neefjes van 4 voor dikzak uitgemaakt te worden tijdens het eten en dat jij niet mag eten..
Je hebt het hier over de reactie van een klein kind, monsieu. Toen ik wat steviger was kreeg ik ook weleens wat plagerige opmerkingen uit mijn omgeving en van mijn toenmalige vriendin een paar tikjes op mijn buik zo nu en dan. Neem het toch niet allemaal zo serieus.
quote:
Met jouw instelling inderdaad. Als je je al gekwetst voelt door een opmerking van een kind van 4, hoe moet je dan in godsnaam zelfverzekerd overkomen ten opzichte van vrouwen ?
quote:
Alles begint bij zelfacceptatie. Ook kun je eens met een dietist/deskundige gaan praten over wat voor jou de beste manier van afvallen is. Treuren en je druk maken over je kleine neefje helpen je in ieder geval niet.
pi_25104883
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 23:32 schreef op_dreef het volgende:

[..]
[quote]
Je kiest wel erg oppervlakkige mensen uit voor je sociale netwerk zeg!
. De bal ligt hier dus bij jou, want met dit soort mensen wil een beetje mens met eigenwaarde zich niet identificeren. Ik snap trouwens wel welke types je bedoelt hoor. Ik ben niet dik, maar wil dat soort types gewoon niet in mijn omgeving hebben.
hmm ik heb die mensen niet eens zelf uitgekozen dat zijn gewoon allemaal mensen die bij mij in de buurt wonen waar ik opeens bijhoorde..

[..]
quote:
Je hebt het hier over de reactie van een klein kind, monsieu. Toen ik wat steviger was kreeg ik ook weleens wat plagerige opmerkingen uit mijn omgeving en van mijn toenmalige vriendin een paar tikjes op mijn buik zo nu en dan. Neem het toch niet allemaal zo serieus.
hmm je begrijpt het verkeerd, het is niet de opmerking van het kind (niet eens 1 maar 3) maar dat de hele tafel je dan aankijkt en je je dan gewoon schuldig voelt terwijl het niet eens je eigen schuld is..
vaak maken vrienden ook geintjes maar ik kan goed onderscheiden wie echt een geintje maakt en wie niet.
[..]
quote:
Met jouw instelling inderdaad. Als je je al gekwetst voelt door een opmerking van een kind van 4, hoe moet je dan in godsnaam zelfverzekerd overkomen ten opzichte van vrouwen ?
[..]
zie vorige verhaal, maar het neemt niet weg dat ik niet onzeker ben.
quote:
Alles begint bij zelfacceptatie. Ook kun je eens met een dietist/deskundige gaan praten over wat voor jou de beste manier van afvallen is. Treuren en je druk maken over je kleine neefje helpen je in ieder geval niet.
been their done that... je gaat teveel in over me neefjes maar ik zie ze nog maar zelden wat je ook wel had kunnen begrijpen uit me tekst als je die goed gelezen had.
pi_25146697
Nou, ik heb deze week geen cola gedronken, veel minder zoetigheid verder, en vitamine pillen geslikt.
Lijkt wel te helpen. Had niet meer zo'n lamlendig gevoel na school en ook energie genoeg om nog even flink te werken aan iets (of ik ook zin heb is dan weer een ander verhaal )
Jupiler is goed
pi_29625723
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:50 schreef daReaper het volgende:

[..]

Ik doe met je mee

Alleen stop ik niet met ongezond eten (want dat doe ik al amper meer), maar ik ga een weekje stoppen met roken.

Dat wil dus zeggen: ik ga nu mijn laatste sigaret roken voor tenminste een week

Ok, ik ben per vandaag een half jaar gestopt met roken
Hoe 's 't met de rest van de mensen hier?

[ Bericht 71% gewijzigd door daReaper op 14-08-2005 17:10:51 (quote'je toegevoegd) ]
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:35:40 #235
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_29626496
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:08 schreef daReaper het volgende:
Ok, ik ben per vandaag een half jaar gestopt met roken
Hoe 's 't met de rest van de mensen hier?
Rookt nog steeds... maar ben wel flink geminderd... voorlopig nog niet helemaal stoppen.

En dikte? Mwoa, ben bijna 2m lang en 90 kg...
Verder goed, wel wat brakjes... dat heeft weer met bierconsumptie van gisteren (vanochtend) te maken...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:37:53 #236
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_29626576
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:35 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Verder goed, wel wat brakjes... dat heeft weer met bierconsumptie van gisteren (vanochtend) te maken...
Waarom verbaast mij dat nu weer niet?
Ontopique: Dat is een andere vorm van dik zijn
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_29628781
Mijn moeder is te dik, maar ze stouwt nou niet bepaald hele hamburgermenu's binnen Ze snoept soms wel, maar niet echt overdreven. Chips (een hele grote dikmaker, over pinda's maar niet te spreken) eet ze haast nooit. Verder eten we aardig gezond, ik schat 1 keer per week iets ongezonds (snackbar, een opwarmmaalijd, enz.). En ik ben veels te dun terwijl ik wel veel eet. Je kan het niet echt aanwijzen. Maar toegegeven, mijn moeder zou er best wel eens wat aan kunnen doen, erg veel wilskracht heeft ze wat dat betreft niet.
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:03:09 #238
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_29628987
Goede TSP! Ik drink zelf nauwelijks Cola of iets dergelijks. Ik heb meer met vruchtensapjes Soms ga ik eens naar de Mac of de Burger King en dat is ook niet erg als het maar niet elke week is. En mijn pasta (zelfgemaakt) regeerd!!!
pi_29629456
Dikke mensen zijn grappig. Jammer genoeg kan ik lucht eten en daarmee 10 kilo aankomen dus vet eten is niet aan mij besteedt.
Is your crotch hungry girl, 'cause it's eating your pants!
pi_29631264
Tegenwoordig ga ik 3x per week naar fitness, rook dus niet meer, en eet aanzienlijk gezonder. Ben nog altijd niet naar de McDonalds of iets dergelijks geweest, een enkele keer naar de snackbar, maar niet als avondeten ofzo. Toen mijn ouders vorige maand 3 weken weg waren, heb ik élke dag netjes voor mezelf gekookt. Dat doen ook nog maar weinig mensen tegenwoordig; te lui om te koken, dus bestellen ze een pizza ofzo...
  zondag 14 augustus 2005 @ 16:23:24 #241
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_29631451
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 16:17 schreef daReaper het volgende:
Dat doen ook nog maar weinig mensen tegenwoordig; te lui om te koken, dus bestellen ze een pizza ofzo...
Dat snap ik dus ook niet. Ik heb er wel lol in voor mezelf te koken en wat lekkers te maken.
pi_29631711
schande
pi_29632093
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:03 schreef Brilaap het volgende:
Goede TSP! Ik drink zelf nauwelijks Cola of iets dergelijks. Ik heb meer met vruchtensapjes Soms ga ik eens naar de Mac of de Burger King en dat is ook niet erg als het maar niet elke week is. En mijn pasta (zelfgemaakt) regeerd!!!
vruchtensapjes zitten vol met calorieen maar is wel gezond natuurlijk tenzij te veel...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 14 augustus 2005 @ 18:39:57 #244
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_29635157
Want de een is dik en de ander gebruikt

Ik ben te dun, maar daar kan ik niks aan doen want ik eet net zoveel als mijn vader soms nog meer en nog kom ik niks bij, achja beter te dun dan te dik
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_29635823
Goed topic.

Mensen die gewoon te dik zijn, en dan niet iets te dik, maar echt pontificaal dik, zijn echt walgelijk om te zien. Iets ervan zeggen is uit den boze want dan krijg je ongetwijfeld een grote bek terug.

Al die afslankmethodes hebben ze natuurlijk allemaaaal al geprobeerd of men heeft er geen tijd voor, wat overigens ook de reden is waarom die shit van Tell Sell en dergelijke afslankmiddelen maar vijf minuten tijd vereisen.

De regering zou eens een maximum gewicht (gerelativeerd met de lengte van de desbetreffende persoon etc.) moeten instellen.
pi_29635895
braveau
Is it you?
  zondag 14 augustus 2005 @ 19:28:21 #247
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_29636260
quote:
Loop de McDonalds eens voorbij,
Dan word ik ontslagen

ik werk er
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 14 augustus 2005 @ 20:36:27 #248
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_29638111
Goed topic, en ook goed geschreven. Ik heb de film in Amerika op VHS gezien. Goede film, alleen mochten ze er sommige stukjes wel uitlaten: dat de hoofdpersoon gaat overgeven bijv..
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')