abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25077072
Ziek word ik er van. Het stikt in Nederland van de mensen met overgewicht. Het is niet alleen lelijk (naar mijn mening), maar ook nog ongelovelijk ongezond. Een tijd geleden heb ik "Supersize Me" gezien. Voor de mensen die deze film niet kennen: in deze film besluit een man om een maand lang te ontbijten, luchen en dineren bij de McDonalds, en in die hele maand ook niets anders te eten dan wat ze bij de McDonalds verkopen. Dit, om te zien wat de gevolgen zouden zijn.

Ergens in deze film werd ook verteld over 3 mensen die uit eten waren:
N. Persoon die niet rookt en ook niet dik is,
D. Persoon die dik is, maar niet rookt,
R. Persoon die rookt, maar niet dik is.
Terwijl N. en R. gewoon een normale hoeveelheid eten hadden besteld, stouwde D. zich helemaal vol met zo ongeveer de hele menukaart. Toen dit eindelijk op was, stak R. een sigaret op. Meteen zegt D. iets van: "Roken is slecht voor je, je moet echt stoppen met roken!!!"

Natuurlijk, D. heeft gelijk, maar als R. tegen D. zou hebben gezegd: "Zoveel vreten is slecht voor je, je moet echt stoppen met zoveel te vreten!!!", dan was dit meteen diep beledigend geweest. Echter; wat is het verschil? Dit moet ook gewoon gezegd kunnen worden! Vandaar dat ik (een roker, overigens) dit topic open. Na al die antirooktopics mag er ook wel eens een antivreettopic geopend worden.

Zelf hield ik ook wel van flink doorvreten en liters cola op een dag drinken. Dik ben ik niet. Nooit geweest. Ongeveer 65 kilootjes op 1,85m lengte. Nadat ik de film Supersize Me gezien had, heb ik mijn eet-/drinkgewoontes ernstig aangepast. Cola drink ik amper meer, en luchen doe ik met brood in plaats van chips. Naast dik worden heeft die levensstijl namelijk wel meer gevolgen. Suiker (en daarmee bijvoorbeeld Cola) is ontzettend verslavend. Je lijkt er energie van te krijgen, maar in feite onttrekt het juist je energie en geeft je 1 flinke chemische energiestoot. Het gevolg hiervan is dat je je juist ontzettend futloos voelt wanneer je geen cola drinkt. Waarschijnlijk klinkt dit erg bekend voor de mensen die zich hier aangesproken voelen. Ook de volgende symptomen zullen je dan bekend voor komen: depressief, futloos...

Dit was ook het geval bij de persoon uit de film Supersize Me. Hij kwam ergens tussen de 10 en de 20 kilo aan, had een machtig hoge bloeddruk en nog genoeg andere lichamelijke kwalen, kon alleen nog maar lui in zijn stoel hangen, was depressief, en zin in seks had hij ook niet meer. Het enige waar hij nog zin in had, was McDonalds eten en cola. Nadat hij gestopt was met zijn bijzondere "diëet" en weer gewoon gezond at, was hij binnen een week al weer in staat dingen te doen, en na een jaar was hij zijn overgewicht ook weer kwijt.

Het is dus echt niet je persoonlijkheid, maar het gevolg van je eetgedrag. Geen nood: al na een dag van geen cola, maar vruchtensappen (zonder toegevoegde suikers, ja!) drinken zal je behoefte aan cola afnemen. Al na een week zul je het verschil merken: je voelt je beter over jezelf en je bent actiever! Ditzelfde geldt voor andere suikerhoudende producten. Ik spreek dus uit ervaring.

In een leven zitten om en nabij de 3500 weken. Dan kun je daar toch wel 1 weekje van opofferen om het in elk geval te proberen? Loop de McDonalds eens voorbij, en ga naar de supermarkt. Koop daar geen cola, maar een lekkere vruchtensap (ikzelf kan de smaak van Spa & Fruit Banaan/Mandarijn wel waarderen). Koop er geen diepvriespizza's, maar loop door naar de groente en vlees afdelingen. Koop wat dingen waarvan je een fatsoenlijk avondmaal zou kunnen maken, en maak (en eet) dit avondmaal dan ook! Koop brood en beleg (nee, geen hagelslag!) Neem dat als ontbijt/lunch, in plaats van de hamburgers of patat. In het begin heb je er misschien helemaal geen zin in om brood te smeren of avondeten te maken, maar dat is gewoon iets waar je je doorheen moet zetten, hoe moeilijk het ook mag lijken.

Onthou vooral dit: een betere levensstijl doe je vooral voor jezelf, en niet voor anderen! Je doet het om gezonder te zijn, om je beter in je vel te zitten. Inderdaad, je doet het ook om er beter uit te gaan zien en dat is voor jezelf én voor anderen.

(als je dit topic ontzettend beledigend hebt gevonden en er niets meer over wilt horen, hou dan de volgende keer dat je iemand op zijn/haar rookgedrag wilt aanspreken gewoon je bek)
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_25077126
schande
pi_25077154
schande
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  zondag 13 februari 2005 @ 22:33:03 #4
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25077213
Ben het met je eens, alleen zoals bij alle verslavingen zijn mensen er moeilijk vanaf te krijgen.
Ik zelf heb een fit en getraind lichaam maar veel mensen in mijn familie niet, hoe ik ook probeer ik kan ze niet motiveren minder te eten/ meer te gaan sporten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_25077238
schande
pi_25077247
Niet iedereen is dik dankzij slechte eetgewoontes..
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_25077254
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:33 schreef Pracissor het volgende:
Ben het met je eens, alleen zoals bij alle verslavingen zijn mensen er moeilijk vanaf te krijgen.
Ik zelf heb een fit en getraind lichaam maar veel mensen in mijn familie niet, hoe ik ook probeer ik kan ze niet motiveren minder te eten/ meer te gaan sporten.
Laat ze Supersize Me zien, wellicht overtuigt het ze

Het probleem is dat ze het niet willen, omdat ze er te lui voor zijn, maar dat komt juist weer door het feit dat ze het niet doen... Een neerwaartse spiraal
pi_25077268
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:34 schreef Realzm het volgende:
Nee, maar het overgrote deel van de mensen die dik zijn, geven dat wel op als 1 van hun kutsmoesjes, terwijl het in werkelijkheid maar bij een klein percentage zo is.
pi_25077310
quote:
Maar daarom niet minder walgelijk
  zondag 13 februari 2005 @ 22:38:45 #10
66842 Spiller
Bourgeoisie.
pi_25077325
quote:
Alles wat aan zo'n vatsig lijf zit is toch echt via de mond naar binnen gekomen hoor.
  FOK!Fotograaf zondag 13 februari 2005 @ 22:41:22 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_25077377
quote:
Mensen die door een medisch probleem dik zijn, zijn maar een klein percentage hoor. Moet zo'n expliciete groep nou speciaal genoemd worden? De meeste mensen zijn gewoon te dik door gebrek aan discipline en luiheid.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!Fotograaf zondag 13 februari 2005 @ 22:42:59 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_25077403
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:38 schreef Spiller het volgende:

[..]

Alles wat aan zo'n vatsig lijf zit is toch echt via de mond naar binnen gekomen hoor.
Maar het is bij sommige mensen geen vet, maar vocht. Dat soort mensen tel ik niet als dik mee. Door een medisch probleem houdt hun lichaam meer vocht vast, simpel. Maar goed, over die groep hebben we het hier niet.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_25077431
hehe, ik kan zoveel vreten als ik wil, ik weeg net iets te weinig (kilo of 5 zou niet verkeerd zijn) en wat ik ook probeer en eet ik kom niets aan
Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik redelijk gezond leef behalve dan die ene pot koffie en die 3-4 gevulde koeken dagelijks op kantoor

Maar waarom is het zo kwetsend als je iets zegt over de eetgewoontes van mensen? Als je tegen iemand zegt dat het ongezond is om de hele dag aan een sigaret te lurken dan is er niets aan de hand
  zondag 13 februari 2005 @ 22:49:31 #14
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_25077516
Ik vind je verhaal over hoe slecht suiker toch wel niet zou zijn nogal onovertuigend. In de meeste vruchten zit erg veel suiker. *pakt pak appelsientje er bij* 8.6 gram per 100ml. als je dus een liter sinaasappelsap drinkt krijg je bijna 100 gram suiker binnen. is dat dan opeens niet slecht?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zondag 13 februari 2005 @ 22:50:29 #15
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25077534
ga huilen....
don't give me that fucking bullshit
pi_25077552
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:44 schreef Herr_Ratt het volgende:
hehe, ik kan zoveel vreten als ik wil, ik weeg net iets te weinig (kilo of 5 zou niet verkeerd zijn) en wat ik ook probeer en eet ik kom niets aan
Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik redelijk gezond leef behalve dan die ene pot koffie en die 3-4 gevulde koeken dagelijks op kantoor

Maar waarom is het zo kwetsend als je iets zegt over de eetgewoontes van mensen? Als je tegen iemand zegt dat het ongezond is om de hele dag aan een sigaret te lurken dan is er niets aan de hand
Veel dikke mensen denken dat ze er niets aan kunnen doen dat ze zo dik zijn, waardoor ze gaan denken dat je hun aangeboren uiterlijk beledigd als je ze op hun omvang aan spreekt.
pi_25077553
Dik zijn komt door A weinig beweging B door té veel eten..
Je kan gewoon chocolade eten...maar eet een klein stukje geen hele blok...slik het niet in 1 keer door maar laat het bijv. gewoon lekker in je mond smelten
ga naar de mac...bestel een bigmac maar eet het brood niet op
drink cola...niet gelijk 3 liter maar 1 klein bekertje
Het probleem bij dikke mensen is dat ze teveel eten van iets en niet een klein beetje
pi_25077572
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:44 schreef Herr_Ratt het volgende:
Herkenbaar, al had ik liever die kilo of 5 erbij, nu is het wel weinig
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_25077653
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:49 schreef -erwin- het volgende:
Ik vind je verhaal over hoe slecht suiker toch wel niet zou zijn nogal onovertuigend. In de meeste vruchten zit erg veel suiker. *pakt pak appelsientje er bij* 8.6 gram per 100ml. als je dus een liter sinaasappelsap drinkt krijg je bijna 100 gram suiker binnen. is dat dan opeens niet slecht?
Echt best is het niet, nee, maar het verschil is, dat het boordevol vitaminen zit, in tegenstelling tot wat je in cola vindt.

Waarom denk je dat ze er suiker in gedaan hebben? Er zijn genoeg zoete smaakvervangers die het drankje de gewenste smaak kunnen geven. Echter; die stoffen zijn niet verslavend, suiker wel. Je moet nou niet gaan denken dat zo'n bedrijf jouw gezondheid voor ogen heeft, en niet zijn eigen portomonnee.
  zondag 13 februari 2005 @ 22:58:26 #20
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25077666
pi_25077667
Sommige mensen zijn dik...
Sommige mensen zijn dun...
Sommige mensen hebben een eetrpobleem..
Sommige mensen zijn depressief..´
Sommige mensen zijn knap...
Sommige mensen zijn lelijk...
Sommige mensen zijn lief...
Sommige mensen zijn niet lief...
Wat mensen ook zijn...
LAAT ZE IN HUN WAARDE!!!!
Van de Zomer Lekker naar turkije op vakantie!!!
  zondag 13 februari 2005 @ 23:00:06 #22
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25077686
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:58 schreef Happytammie het volgende:
Wat mensen ook zijn...

ik had het niet beter kunnen zeggen
  † In Memoriam † zondag 13 februari 2005 @ 23:02:31 #23
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_25077736
er zijn ook genoeg mensen uit zichzelf dik, die kun je snel beledigen. maar mensen die zich dik eten ook. je weet nooit of diegene zich dik heeft gegeten of uit zichzelf dik is.
:')
pi_25077737
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:58 schreef Happytammie het volgende:
Wat mensen ook zijn...
Ik laat ze toch in hun waarde? Ik zeg ze waar het op staat: ze zijn dik, en hun leefstijl is erg ongezond. Het is toch niet alsof ik ze vraag voor een trein te springen?
pi_25077767
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
er zijn ook genoeg mensen uit zichzelf dik, die kun je snel beledigen. maar mensen die zich dik eten ook. je weet nooit of diegene zich dik heeft gegeten of uit zichzelf dik is.
Geloof me, er zijn minder mensen uit zichzelf dik, dan jij denkt. Veel mensen zeggen het, terwijl het helemaal niet waar is.

Ga maar eens een kijkje nemen is een niet-westers land. Daar kun je vrij goed zien, wat de verhoudingen precies zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')