abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25077072
Ziek word ik er van. Het stikt in Nederland van de mensen met overgewicht. Het is niet alleen lelijk (naar mijn mening), maar ook nog ongelovelijk ongezond. Een tijd geleden heb ik "Supersize Me" gezien. Voor de mensen die deze film niet kennen: in deze film besluit een man om een maand lang te ontbijten, luchen en dineren bij de McDonalds, en in die hele maand ook niets anders te eten dan wat ze bij de McDonalds verkopen. Dit, om te zien wat de gevolgen zouden zijn.

Ergens in deze film werd ook verteld over 3 mensen die uit eten waren:
N. Persoon die niet rookt en ook niet dik is,
D. Persoon die dik is, maar niet rookt,
R. Persoon die rookt, maar niet dik is.
Terwijl N. en R. gewoon een normale hoeveelheid eten hadden besteld, stouwde D. zich helemaal vol met zo ongeveer de hele menukaart. Toen dit eindelijk op was, stak R. een sigaret op. Meteen zegt D. iets van: "Roken is slecht voor je, je moet echt stoppen met roken!!!"

Natuurlijk, D. heeft gelijk, maar als R. tegen D. zou hebben gezegd: "Zoveel vreten is slecht voor je, je moet echt stoppen met zoveel te vreten!!!", dan was dit meteen diep beledigend geweest. Echter; wat is het verschil? Dit moet ook gewoon gezegd kunnen worden! Vandaar dat ik (een roker, overigens) dit topic open. Na al die antirooktopics mag er ook wel eens een antivreettopic geopend worden.

Zelf hield ik ook wel van flink doorvreten en liters cola op een dag drinken. Dik ben ik niet. Nooit geweest. Ongeveer 65 kilootjes op 1,85m lengte. Nadat ik de film Supersize Me gezien had, heb ik mijn eet-/drinkgewoontes ernstig aangepast. Cola drink ik amper meer, en luchen doe ik met brood in plaats van chips. Naast dik worden heeft die levensstijl namelijk wel meer gevolgen. Suiker (en daarmee bijvoorbeeld Cola) is ontzettend verslavend. Je lijkt er energie van te krijgen, maar in feite onttrekt het juist je energie en geeft je 1 flinke chemische energiestoot. Het gevolg hiervan is dat je je juist ontzettend futloos voelt wanneer je geen cola drinkt. Waarschijnlijk klinkt dit erg bekend voor de mensen die zich hier aangesproken voelen. Ook de volgende symptomen zullen je dan bekend voor komen: depressief, futloos...

Dit was ook het geval bij de persoon uit de film Supersize Me. Hij kwam ergens tussen de 10 en de 20 kilo aan, had een machtig hoge bloeddruk en nog genoeg andere lichamelijke kwalen, kon alleen nog maar lui in zijn stoel hangen, was depressief, en zin in seks had hij ook niet meer. Het enige waar hij nog zin in had, was McDonalds eten en cola. Nadat hij gestopt was met zijn bijzondere "diëet" en weer gewoon gezond at, was hij binnen een week al weer in staat dingen te doen, en na een jaar was hij zijn overgewicht ook weer kwijt.

Het is dus echt niet je persoonlijkheid, maar het gevolg van je eetgedrag. Geen nood: al na een dag van geen cola, maar vruchtensappen (zonder toegevoegde suikers, ja!) drinken zal je behoefte aan cola afnemen. Al na een week zul je het verschil merken: je voelt je beter over jezelf en je bent actiever! Ditzelfde geldt voor andere suikerhoudende producten. Ik spreek dus uit ervaring.

In een leven zitten om en nabij de 3500 weken. Dan kun je daar toch wel 1 weekje van opofferen om het in elk geval te proberen? Loop de McDonalds eens voorbij, en ga naar de supermarkt. Koop daar geen cola, maar een lekkere vruchtensap (ikzelf kan de smaak van Spa & Fruit Banaan/Mandarijn wel waarderen). Koop er geen diepvriespizza's, maar loop door naar de groente en vlees afdelingen. Koop wat dingen waarvan je een fatsoenlijk avondmaal zou kunnen maken, en maak (en eet) dit avondmaal dan ook! Koop brood en beleg (nee, geen hagelslag!) Neem dat als ontbijt/lunch, in plaats van de hamburgers of patat. In het begin heb je er misschien helemaal geen zin in om brood te smeren of avondeten te maken, maar dat is gewoon iets waar je je doorheen moet zetten, hoe moeilijk het ook mag lijken.

Onthou vooral dit: een betere levensstijl doe je vooral voor jezelf, en niet voor anderen! Je doet het om gezonder te zijn, om je beter in je vel te zitten. Inderdaad, je doet het ook om er beter uit te gaan zien en dat is voor jezelf én voor anderen.

(als je dit topic ontzettend beledigend hebt gevonden en er niets meer over wilt horen, hou dan de volgende keer dat je iemand op zijn/haar rookgedrag wilt aanspreken gewoon je bek)
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_25077126
schande
pi_25077154
schande
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  zondag 13 februari 2005 @ 22:33:03 #4
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25077213
Ben het met je eens, alleen zoals bij alle verslavingen zijn mensen er moeilijk vanaf te krijgen.
Ik zelf heb een fit en getraind lichaam maar veel mensen in mijn familie niet, hoe ik ook probeer ik kan ze niet motiveren minder te eten/ meer te gaan sporten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_25077238
schande
pi_25077247
Niet iedereen is dik dankzij slechte eetgewoontes..
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_25077254
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:33 schreef Pracissor het volgende:
Ben het met je eens, alleen zoals bij alle verslavingen zijn mensen er moeilijk vanaf te krijgen.
Ik zelf heb een fit en getraind lichaam maar veel mensen in mijn familie niet, hoe ik ook probeer ik kan ze niet motiveren minder te eten/ meer te gaan sporten.
Laat ze Supersize Me zien, wellicht overtuigt het ze

Het probleem is dat ze het niet willen, omdat ze er te lui voor zijn, maar dat komt juist weer door het feit dat ze het niet doen... Een neerwaartse spiraal
pi_25077268
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:34 schreef Realzm het volgende:
Nee, maar het overgrote deel van de mensen die dik zijn, geven dat wel op als 1 van hun kutsmoesjes, terwijl het in werkelijkheid maar bij een klein percentage zo is.
pi_25077310
quote:
Maar daarom niet minder walgelijk
  zondag 13 februari 2005 @ 22:38:45 #10
66842 Spiller
Bourgeoisie.
pi_25077325
quote:
Alles wat aan zo'n vatsig lijf zit is toch echt via de mond naar binnen gekomen hoor.
  FOK!Fotograaf zondag 13 februari 2005 @ 22:41:22 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_25077377
quote:
Mensen die door een medisch probleem dik zijn, zijn maar een klein percentage hoor. Moet zo'n expliciete groep nou speciaal genoemd worden? De meeste mensen zijn gewoon te dik door gebrek aan discipline en luiheid.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!Fotograaf zondag 13 februari 2005 @ 22:42:59 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_25077403
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:38 schreef Spiller het volgende:

[..]

Alles wat aan zo'n vatsig lijf zit is toch echt via de mond naar binnen gekomen hoor.
Maar het is bij sommige mensen geen vet, maar vocht. Dat soort mensen tel ik niet als dik mee. Door een medisch probleem houdt hun lichaam meer vocht vast, simpel. Maar goed, over die groep hebben we het hier niet.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_25077431
hehe, ik kan zoveel vreten als ik wil, ik weeg net iets te weinig (kilo of 5 zou niet verkeerd zijn) en wat ik ook probeer en eet ik kom niets aan
Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik redelijk gezond leef behalve dan die ene pot koffie en die 3-4 gevulde koeken dagelijks op kantoor

Maar waarom is het zo kwetsend als je iets zegt over de eetgewoontes van mensen? Als je tegen iemand zegt dat het ongezond is om de hele dag aan een sigaret te lurken dan is er niets aan de hand
  zondag 13 februari 2005 @ 22:49:31 #14
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_25077516
Ik vind je verhaal over hoe slecht suiker toch wel niet zou zijn nogal onovertuigend. In de meeste vruchten zit erg veel suiker. *pakt pak appelsientje er bij* 8.6 gram per 100ml. als je dus een liter sinaasappelsap drinkt krijg je bijna 100 gram suiker binnen. is dat dan opeens niet slecht?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zondag 13 februari 2005 @ 22:50:29 #15
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25077534
ga huilen....
don't give me that fucking bullshit
pi_25077552
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:44 schreef Herr_Ratt het volgende:
hehe, ik kan zoveel vreten als ik wil, ik weeg net iets te weinig (kilo of 5 zou niet verkeerd zijn) en wat ik ook probeer en eet ik kom niets aan
Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik redelijk gezond leef behalve dan die ene pot koffie en die 3-4 gevulde koeken dagelijks op kantoor

Maar waarom is het zo kwetsend als je iets zegt over de eetgewoontes van mensen? Als je tegen iemand zegt dat het ongezond is om de hele dag aan een sigaret te lurken dan is er niets aan de hand
Veel dikke mensen denken dat ze er niets aan kunnen doen dat ze zo dik zijn, waardoor ze gaan denken dat je hun aangeboren uiterlijk beledigd als je ze op hun omvang aan spreekt.
pi_25077553
Dik zijn komt door A weinig beweging B door té veel eten..
Je kan gewoon chocolade eten...maar eet een klein stukje geen hele blok...slik het niet in 1 keer door maar laat het bijv. gewoon lekker in je mond smelten
ga naar de mac...bestel een bigmac maar eet het brood niet op
drink cola...niet gelijk 3 liter maar 1 klein bekertje
Het probleem bij dikke mensen is dat ze teveel eten van iets en niet een klein beetje
pi_25077572
quote:
Herkenbaar, al had ik liever die kilo of 5 erbij, nu is het wel weinig
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_25077653
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:49 schreef -erwin- het volgende:
Ik vind je verhaal over hoe slecht suiker toch wel niet zou zijn nogal onovertuigend. In de meeste vruchten zit erg veel suiker. *pakt pak appelsientje er bij* 8.6 gram per 100ml. als je dus een liter sinaasappelsap drinkt krijg je bijna 100 gram suiker binnen. is dat dan opeens niet slecht?
Echt best is het niet, nee, maar het verschil is, dat het boordevol vitaminen zit, in tegenstelling tot wat je in cola vindt.

Waarom denk je dat ze er suiker in gedaan hebben? Er zijn genoeg zoete smaakvervangers die het drankje de gewenste smaak kunnen geven. Echter; die stoffen zijn niet verslavend, suiker wel. Je moet nou niet gaan denken dat zo'n bedrijf jouw gezondheid voor ogen heeft, en niet zijn eigen portomonnee.
  zondag 13 februari 2005 @ 22:58:26 #20
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25077666
pi_25077667
Sommige mensen zijn dik...
Sommige mensen zijn dun...
Sommige mensen hebben een eetrpobleem..
Sommige mensen zijn depressief..´
Sommige mensen zijn knap...
Sommige mensen zijn lelijk...
Sommige mensen zijn lief...
Sommige mensen zijn niet lief...
Wat mensen ook zijn...
LAAT ZE IN HUN WAARDE!!!!
Van de Zomer Lekker naar turkije op vakantie!!!
  zondag 13 februari 2005 @ 23:00:06 #22
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25077686
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:58 schreef Happytammie het volgende:
Wat mensen ook zijn...

ik had het niet beter kunnen zeggen
  † In Memoriam † zondag 13 februari 2005 @ 23:02:31 #23
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_25077736
er zijn ook genoeg mensen uit zichzelf dik, die kun je snel beledigen. maar mensen die zich dik eten ook. je weet nooit of diegene zich dik heeft gegeten of uit zichzelf dik is.
:')
pi_25077737
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:58 schreef Happytammie het volgende:
Wat mensen ook zijn...
Ik laat ze toch in hun waarde? Ik zeg ze waar het op staat: ze zijn dik, en hun leefstijl is erg ongezond. Het is toch niet alsof ik ze vraag voor een trein te springen?
pi_25077767
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
er zijn ook genoeg mensen uit zichzelf dik, die kun je snel beledigen. maar mensen die zich dik eten ook. je weet nooit of diegene zich dik heeft gegeten of uit zichzelf dik is.
Geloof me, er zijn minder mensen uit zichzelf dik, dan jij denkt. Veel mensen zeggen het, terwijl het helemaal niet waar is.

Ga maar eens een kijkje nemen is een niet-westers land. Daar kun je vrij goed zien, wat de verhoudingen precies zijn!
pi_25077819
wat voor fokking onzin is dit man.

er zijn zoveel mensen die enorm dun zijn en niet kunnen bijkomen omdat ze een te snelle stofwisseling hebben maar die vallen niet op omdat het niet zo speciaal is.

maar wanneer je een te langzame stofwisseling hebt (en alles wat er mee te maken heeft)
blijf je bijkomen en word je gewoon dik en dan valt het wel op dus worden hun
telkens op de vingers getikt terwijl het zovaak gewoon niet in hun handen ligt.

naar mijn mening weet men nog te weining van het menselijk lichaam omdat dit anders geen
issue meer geweest zou zijn.
  † In Memoriam † zondag 13 februari 2005 @ 23:08:04 #27
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_25077841
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:04 schreef daReaper het volgende:

[..]

Geloof me, er zijn minder mensen uit zichzelf dik, dan jij denkt. Veel mensen zeggen het, terwijl het helemaal niet waar is.

Ga maar eens een kijkje nemen is een niet-westers land. Daar kun je vrij goed zien, wat de verhoudingen precies zijn!
een vriend van mij heeft ooit een meisje wat 1.70 meter was en 100 kg woog diep beledigd. hij zei dat ze eens wat minder broodjes frikandel in de kantine moest kopen dat ze dan niet zo dik werd. maar zij zit wel telkens aan dieëten en sport heel veel. volgens mij komt haar figuur wel uit zichzelf terwijl mijn vriend beweerd dat ze elke kilo er zelf aan heeft gegeten.

dan weet ik het ook niet meer. hoe kun je achter zoiets komen?
:')
  † In Memoriam † zondag 13 februari 2005 @ 23:08:58 #28
47213 ArmaniMania
pi_25077859
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:33 schreef Pracissor het volgende:
  FOK!fossiel zondag 13 februari 2005 @ 23:10:00 #29
1455 Keroppi
kool kikker
pi_25077883
quote:
Wat mensen ook zijn...
Kom op zeg niet weer dat politiek correcte 'mensen in hun waarde laten'. Tuurlijk als iemand door zijn/haar bouw wat mollig is, geen probleem. Maar mensen die TE dik zijn door factoren die ze zelf in de hand hebben, daar valt best wat aan te doen.

En daarnaast, ik vond de openingspost nog redelijk contructief, beter een dergelijk verhaal dan iemand die gilt "dikke mensen zijn vies" en verder niks.
Chick on a mission
  zondag 13 februari 2005 @ 23:11:39 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25077915
quote:

ten eerste: de een heeft een tragere stofwisseling dan de ander, dus jij hebt makkelijk praten. Mijn huisgenoot en ik hebben exact hetzelfde eetpatroon (al eet hij meer zoetigheid, snacks dan ik), maar toch kom ik wel aan en hij niet. Verklaar dat eens dan? (we zijn allebei pas begonnen met sport).

ten tweede: dat je toch niet aan komt, wil niet zeggen dat je je dan direct maar alles mag eten waar je zin in hebt. Als blijvend dunne mensen elke dag zoetigheid eten en niet aankomen, heeft dat misschien wel geen effect op hun gewicht, maar wel op je algehele gezondheid
Niet meer actief op Fok!
pi_25077938
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:06 schreef ikbenstoer het volgende:
wat voor fokking onzin is dit man.

er zijn zoveel mensen die enorm dun zijn en niet kunnen bijkomen omdat ze een te snelle stofwisseling hebben maar die vallen niet op omdat het niet zo speciaal is.

maar wanneer je een te langzame stofwisseling hebt (en alles wat er mee te maken heeft)
blijf je bijkomen en word je gewoon dik en dan valt het wel op dus worden hun
telkens op de vingers getikt terwijl het zovaak gewoon niet in hun handen ligt.

naar mijn mening weet men nog te weining van het menselijk lichaam omdat dit anders geen
issue meer geweest zou zijn.
Natuurlijk is dit bij sommigen het geval. Maar ik schat dat dat in Nederland bij slechts 10% van de dikke mensen het geval is, als niet minder, terwijl ongeveer 50% het beweest, als niet meer!

Zoals ik al zei: neem een kijkje in een niet westers land, en ziedaar hoeveel mensen er écht las van hebben. Westerlingen vreten gewoon teveel omdat het allemaal veel te gemakkelijk gaat hier.

"Hop, ff de Mac in. Morgen ook maar meteen, ik heb geen zin om te koken hoor!"
pi_25077979
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ten eerste: de een heeft een tragere stofwisseling dan de ander, dus jij hebt makkelijk praten. Mijn huisgenoot en ik hebben exact hetzelfde eetpatroon (al eet hij meer zoetigheid, snacks dan ik), maar toch kom ik wel aan en hij niet. Verklaar dat eens dan? (we zijn allebei pas begonnen met sport).

ten tweede: dat je toch niet aan komt, wil niet zeggen dat je je dan direct maar alles mag eten waar je zin in hebt. Als blijvend dunne mensen elke dag zoetigheid eten en niet aankomen, heeft dat misschien wel geen effect op hun gewicht, maar wel op je algehele gezondheid
Ook dat, ja!

Ik had het in de OP ook al gezegd, met als voorbeeld mezelf. Ik ben wellicht iets te licht, maar vrat wel bijzonder ongezond. De lichamelijke gevolgen waren ook voor mij duidelijk merkbaar.
  zondag 13 februari 2005 @ 23:20:11 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25078065
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:15 schreef daReaper het volgende:

[..]

Ook dat, ja!

Ik had het in de OP ook al gezegd, met als voorbeeld mezelf. Ik ben wellicht iets te licht, maar vrat wel bijzonder ongezond. De lichamelijke gevolgen waren ook voor mij duidelijk merkbaar.
Toen ik de OP zag, dacht ik al: nee he, weer zo'n 'beledig dikke mensen'-topic, maar je hebt je punt goed gemaakt Ik ben het roerend met je eens, hoor. Dikke mensen proberen ook vaak een excuses te vinden om niet te gaan sporten, terwijl ze zich stukken beter voelen als ze eenmaal begonnen zijn. Voor mij was dat ook lang een excuus . Ik ben niet echt dik, maar mag wel wat kilootjes minder. Dus terwille van mezelf kijk ik door m'n eigen smoesjes heen en ga sporten
Niet meer actief op Fok!
  zondag 13 februari 2005 @ 23:21:31 #34
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_25078081
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:57 schreef daReaper het volgende:

[..]

Echt best is het niet, nee, maar het verschil is, dat het boordevol vitaminen zit, in tegenstelling tot wat je in cola vindt.

Waarom denk je dat ze er suiker in gedaan hebben? Er zijn genoeg zoete smaakvervangers die het drankje de gewenste smaak kunnen geven. Echter; die stoffen zijn niet verslavend, suiker wel. Je moet nou niet gaan denken dat zo'n bedrijf jouw gezondheid voor ogen heeft, en niet zijn eigen portomonnee.
Onzin. Er zijn massa's mensen die cola light drinken. Natuurlijk is het doel van coca cola niet om jou gezonder te maken. Maar dat is het doel van riedel (appelsientje) evenmin.
quote:
Riedel Drinks is een toonaangevende onderneming in diverse segmenten van de drankenmarkt, zoals vruchtensappen, frisse fruitdranken, sportdranken, zuivel- en chocoladedranken. Wie kent niet merken als Appelsientje, Chocomel, DubbelFrisss, Fristi, CoolBest, Extran en Taksi?

Visie
Mensen zijn continu op zoek naar producten die het beste aansluiten bij hun eigen manier van leven. Waar en wanneer zij dat willen, dienen dranken in de gewenste vorm beschikbaar te zijn.

Missie
Riedel Drinks helpt mensen hun eigen manier van leven te leiden, door dranken te bieden die daar naadloos bij aansluiten.

Ambitie
Marktleider worden in de segmenten van de drankenmarkt waarin Riedel Drinks actief is.
Dat verhaaltje zou je ook op cocacola.nl kunnen vinden.

edit: Sterker nog. Er is een pagina op cocacola.nl gewijd aan gezondheid, met allerhande informatie over hun producten en gezondheid in het algemeen.

kortom:

[ Bericht 19% gewijzigd door -erwin- op 13-02-2005 23:27:43 ]
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  zondag 13 februari 2005 @ 23:23:57 #35
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25078122
Dikke mensen zijn verslaafd aan eten en moeten dan ook als verslaafden behandeld worden. Oppaken dus en verplicht in een nog op te richten dieethuis gezet worden totdat ze weer een normaal lichaamsgewicht hebben. Daarna worden ze weer losgelaten.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_25078138
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:21 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn massa's mensen die cola light drinken. Natuurlijk is het doel van coca cola niet om jou gezonder te maken. Maar dat is het doel van riedel (appelsientje) evenmin.
[..]

Dat verhaaltje zou je ook op cocacola.nl kunnen vinden
Ik doelde ook op Riedel, toen ik zei "Je moet nou niet gaan denken dat zo'n bedrijf jouw gezondheid voor ogen heeft, en niet zijn eigen portomonnee."
  zondag 13 februari 2005 @ 23:27:28 #37
101860 Tique
strictly seated concert
pi_25078180
En dit kijk jij...
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
  zondag 13 februari 2005 @ 23:30:06 #38
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_25078228
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:24 schreef daReaper het volgende:

[..]

Ik doelde ook op Riedel, toen ik zei "Je moet nou niet gaan denken dat zo'n bedrijf jouw gezondheid voor ogen heeft, en niet zijn eigen portomonnee."
Appelsientje bevat geen toegevoegde suikers. Die suikers heeft moeder natuur (of god ) in die vruchten gestopt. Er bestaat tegenwoordig zelfs coolbest light, waar ze de suiker er echt UIT gaan halen . Ik weiger dat echter te kopen.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_25078237
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:27 schreef Tique het volgende:
En dit kijk jij...
?
pi_25078249
anders om word ik er ook op gewezen dat je " te dun ' bent, dus ongezond, maat 36,
52 KG., nooit ziek, en dat al vanaf mijn mijn 20 tigste.
lekker uiteten met famielie., 38 mensen, vandaag dus. mijn mom is 80 geworden,
al dat commentaar, mijn zussen wegen dik boven de honder kilo, mag je niks van zeggen,
zij wel dat ik niks weeg, laat ze..........
De Puta Madre
  zondag 13 februari 2005 @ 23:32:43 #41
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25078273
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Toen ik de OP zag, dacht ik al: nee he, weer zo'n 'beledig dikke mensen'-topic, maar je hebt je punt goed gemaakt Ik ben het roerend met je eens, hoor. Dikke mensen proberen ook vaak een excuses te vinden om niet te gaan sporten, terwijl ze zich stukken beter voelen als ze eenmaal begonnen zijn. Voor mij was dat ook lang een excuus . Ik ben niet echt dik, maar mag wel wat kilootjes minder. Dus terwille van mezelf kijk ik door m'n eigen smoesjes heen en ga sporten
mijn moeder is dik, haar schildklier werkt gewoon niet...ze eet op een dag bijna niets en toch blijft ze dik ondanks dat ze vier keer per week naar de sportschool gaat...

dus jij wilt zeggen ondanks die ziekte het haar eigen schuld is....
pi_25078309
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:30 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Appelsientje bevat geen toegevoegde suikers. Die suikers heeft moeder natuur (of god ) in die vruchten gestopt. Er bestaat tegenwoordig zelfs coolbest light, waar ze de suiker er echt UIT gaan halen . Ik weiger dat echter te kopen.
De suikers die je in vruchten vindt zijn niet dezelfde als die je in je suikerklontjes vindt.
  zondag 13 februari 2005 @ 23:35:19 #43
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25078319
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:23 schreef Tarak het volgende:
Dikke mensen zijn verslaafd aan eten en moeten dan ook als verslaafden behandeld worden. Oppaken dus en verplicht in een nog op te richten dieethuis gezet worden totdat ze weer een normaal lichaamsgewicht hebben. Daarna worden ze weer losgelaten.
jouw moeten ze opsluiten....
  zondag 13 februari 2005 @ 23:35:21 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25078320
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:32 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

mijn moeder is dik, haar schildklier werkt gewoon niet...ze eet op een dag bijna niets en toch blijft ze dik ondanks dat ze vier keer per week naar de sportschool gaat...

dus jij wilt zeggen ondanks die ziekte het haar eigen schuld is....
de uitzondering bevestigt de regel

wat heeft je moeder met haar schildklier? want daar ben ik ook op onderzocht, omdat hij soms zo opgezet is, maar ze konden niks vinden
Niet meer actief op Fok!
  zondag 13 februari 2005 @ 23:36:35 #45
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25078340
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

de uitzondering bevestigt de regel

wat heeft je moeder met haar schildklier? want daar ben ik ook op onderzocht, omdat hij soms zo opgezet is, maar ze konden niks vinden
haar schildklier is na de geboorte van mijn broer en dat is nu 20 jaar geleden gewoon opeens gestopt met werken en toen is ze ook dikker en dikker geworden ze weten niet hoe het komt, ze krijgt nu wel hele goeie medicijnen Thyrex en daar valt ze wel vanaf....
pi_25078370
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:23 schreef Tarak het volgende:
weet je dat ze dit zouden waarderen ook nog...
alleen dit zou wel miljarden kosten... desondanks een niet overbodige zaak
pi_25078375
er zijn altijd uitzonderingen op alles. Maar een beetje te dikke mensen bashen is niet aardig, eten kan ook een verslaving zijn, net zoals heroine, suiker, alcohol, Fok.nl et cetera
  zondag 13 februari 2005 @ 23:40:11 #48
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25078412
alles kan een verslaving zijn.....
pi_25078427
En van alle verslavingen is af te komen. Belangrijkste hulpmiddelen: doorzettingsvermogen en wilskracht
  zondag 13 februari 2005 @ 23:43:51 #50
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25078455
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:41 schreef daReaper het volgende:
En van alle verslavingen is af te komen. Belangrijkste hulpmiddelen: doorzettingsvermogen en wilskracht
jij zegt dus dat alle diktes dus door eigen schuld, waar kom jij vandaan?
Mensen die een tik hebben door een psychische afwijking kunnen daar ook niets aan doen, die hebben een tekort van een bepaalde stof in hun hersenen....

weet je wat ik denk, dat jezelf moddervet ben en wel door teveel vreten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')