abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25084623
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:12 schreef daReaper het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit bij sommigen het geval. Maar ik schat dat dat in Nederland bij slechts 10% van de dikke mensen het geval is, als niet minder, terwijl ongeveer 50% het beweest, als niet meer!

Zoals ik al zei: neem een kijkje in een niet westers land, en ziedaar hoeveel mensen er écht las van hebben. Westerlingen vreten gewoon teveel omdat het allemaal veel te gemakkelijk gaat hier.

"Hop, ff de Mac in. Morgen ook maar meteen, ik heb geen zin om te koken hoor!"
Jij schat te veel.... daar hebben we niets aan........ feiten!!!!
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
  maandag 14 februari 2005 @ 12:20:53 #152
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25084644
quote:
Kennen mensen trouwens die reclame van Slimfast ?
"Met slimfast kan ik gewoon fruit, brood en groente blijven eten, en toch afvallen" Misschien iets om over na te denken voor al die luie mensen die zich voor de zoveelste maal in zo'n nonsense-dieet storten.
Slimfast en die andere shit, is allemaal geldklopperij.
Als je af wilt vallen moet je normaal eten en sporten.
Are you nuts??
  maandag 14 februari 2005 @ 12:28:17 #153
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25084731
Wat ik wel vind, dat het schoonheidsideaal te veel door reclame en de media wordt opgelegd en andere mensen gaan je daar op beoordelen (zelf doe ik er ook aan mee)
Are you nuts??
pi_25084733
quote:
Op maandag 14 februari 2005 01:17 schreef MaRySe het volgende:
Dikke mensen zijn viez
Ja ja ....... Volgens mij ben jij ook te zwaar...je gezicht ziet er iig wel een beetje opgezwollen uit
pi_25084787
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:53 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat voor mannen een goede stimulans is om te gaan fitnessen. Het is leuk om op die manier met je lichaam bezig te zijn, je ziet snel het resultaat, zit beter in je vel en de vrouwen vinden het mooi
Vrouwen moeten gewoon niet teveel snoepen
En er zijn vet veel lekkere wijfen met weinig kleren aan die erg geil staan te bewegen op muziek!

maandag 14 februari 2005 @ 12:33:02 #156
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25084802
Totaal vergeten wordt dat de meeste mensen met overgewicht kampen met emotionele problemen.
veranderen van een leefpatroon is makkelijker voor geweldige en sterke mensen als de TS, maar voor andere [ zonder ] hulp een bijna onhaalbare zaak. Beginnen met lijnen zonder de oorzaak aan te pakken is zinloos en verschuift op zijn hoogst de problematiek.
Dikke mensen wijzen op het feit dat ze teveel snoepen en moeten sporten wijst op kortzichtigheid en domheid. Denkt de TS nu werkelijk dat dikke mensen dat niet weten?!!!!!!
Ik zou zeggen drink je brandnetel thee eet je gezonde appel op en ga daarna, inplaats van naar de sportschool, je je een keertje verdiepen in je medemens.
m.a.w. kijk eens wat verder dan je eigen bekrompe leventje.
erg beleefd allemaal :r
  maandag 14 februari 2005 @ 12:47:12 #157
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25084965
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:15 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Hij voelt zich aangesproken
yep
  maandag 14 februari 2005 @ 12:48:50 #158
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25084987
quote:
Op maandag 14 februari 2005 02:00 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Kijk nou eens naar je gedrag in dit topic. Continue zeuren dat mensen geen kritiek mogen hebben op (jou?) overgewicht, maar andere mensen wel de huid vol schelden en beledigen op uiterlijke kenmerken. Volgens mij ben je "ergens" heel erg gefrustreerd over!
yep
pi_25086714
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:35 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

jouw moeten ze opsluiten....
JOUW?
En jij bent lerares?
Touch my tralalaaa
  maandag 14 februari 2005 @ 15:41:34 #160
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25086822
Homo's, allochtonen, dikke mensen... het is allemaal één pot nat.

pi_25086858
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:41 schreef BrauN het volgende:

Je zou maar een dikke Marokkaanse homo zijn
pi_25086919
Iedereen is tegenwoordig dik, en iedereen maar klagen dat het door een of andere ziekte komt. Kom op zeg, niet heel Nederlands volk heeft die ziektes. Dus meestal is dik zijn een keuze
De status 'bagger-user' voorbij
  maandag 14 februari 2005 @ 15:58:22 #163
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25087024
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:20 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Slimfast en die andere shit, is allemaal geldklopperij.
Als je af wilt vallen moet je normaal eten en sporten.
Dat zeg ik. Als je de post nou gewoon nog een keer doorleest zie je dat dat er ook staat.
  maandag 14 februari 2005 @ 16:02:12 #164
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25087056
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:48 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

yep
In de tijd dat je sit poste had je ook lekker kunnen sporten. Een half uurtje op de trimband doet wonderen tegen dergelijke frustraties!
  maandag 14 februari 2005 @ 16:21:11 #165
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25087174
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:02 schreef op_dreef het volgende:

[..]

In de tijd dat je sit poste had je ook lekker kunnen sporten. Een half uurtje op de trimband doet wonderen tegen dergelijke frustraties!
Het zit je nogal hoog he!!!

Ik zou je eigen advies maar eens opvolgen:
quote:
wat u niet wil wat u geschied....
Zullen we het eens over jou frustraties hebben... je komt n.l. als een hypocriet eng mannetje over.
eerlijkheid duurt het langst freak

maandag 14 februari 2005 @ 16:26:50 #166
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25087224
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Iedereen is tegenwoordig dik, en iedereen maar klagen dat het door een of andere ziekte komt. Kom op zeg, niet heel Nederlands volk heeft die ziektes. Dus meestal is dik zijn een keuze
ja natuurlijk... bijna alle dikketjes dachten op een dag... kom laat ik eens lekker dik worden.
hoezo bekrompen.
pi_25087237
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:
40% van de nederlandse bevolking heeft last van overgewicht.. Je uitspraak klopt (helaas) dus redelijk

Ieder pondje gaat door het mondje.. en ga eens sporten mensen..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  maandag 14 februari 2005 @ 16:31:26 #169
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_25087276
Ik heb een berichtje voor da-reaper:

Er zijn mensen met een gedrongen uiterlijk, die voor het oog meteen voor te-dik kan worden aangezien.
Een voorbeeldje.. ik heb zelf, en het is misschien een afwijking, tamelijk brede bovenbenen. Het is deels ook vet, maar ook spiermassa, weefsel en beenderen. Ik heb er tot op vandaag de dagnooit de leuke broeken kunnen kopen die ik wilde, omdat ze gemaakt waren voor jongemannen met de gemiddelde nederlandse dunne benen.
Ik houd 3 x per week een lange bosloop waarbij ik gemiddeld 10km per uur loop, fitness geregeld en let op wat ik eet. Zo drink ik alleen nog maar water.
Ik ben tot 2 jaar geleden extreem gaan doen en niks meer gegeten dan een speciale volkoren pap voeding, gemalen voedsel dat alleen uit groente en vis bestond en fruit. Op een gegeven moment smaakt alles waar suiker in zit naar vergif en ik at van alles ook nog maar hele kleine porties. Resultaat was dat ik ontzettend begon af te vallen, maar het voor mijn benen nog steeds niet veel ging uitmaken.
Ook voelde ik me niet fitter of futlozer. Wel pleziering omdat de jukbeenderen wat zichtbaarder werden en dat vond men leuk.
Ik zie dus dat veel jongens van die dunne beentjes hebben en daar ben ik best jaloers op. Ik heb ook eens geprobeerd om spiermassa weg te laten luieren, maar dat bleek geen soelaas.

Tot slot nog een punt. Er zijn verschillende soorten dieten. Glutenvrije dieten bijvoorbeeld of koolhydraat arme dieten.
Overigens is er nog iets als transvetten die zeer schadelijk zijn, vet is namelijk niet per definitie slecht voor het lichaam. Het zit vooral in snacks en macdonaldsvoer.
Wat het bij mij is weet ik nog steeds niet, ik ben inmiddels 28 en weet nog steeds niet precies waar mijn lichaam wel en niet tegen kan.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  maandag 14 februari 2005 @ 16:37:52 #170
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25087352
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:28 schreef BarBaar het volgende:

[..]

40% van de nederlandse bevolking heeft last van overgewicht.. Je uitspraak klopt (helaas) dus redelijk

Ieder pondje gaat door het mondje.. en ga eens sporten mensen..
Ja ieder pondje gaat door het mondje [ bij de meeste ]
maar stel nu eens dat ze drugs zouden legaliseren en vettig en suikerhoudend eten zouden illegaliseren.
dan zouden er in het westen een hoop minder dikke mensen rondlopen, maar veel meer verslaafden aan drugs.
Overgewicht is namelijk practisch altijd een symptoom!!!! Onderliggende psychische problemen zijn vaak de oorzaak.
Symptoom bestrijding heeft geen zin!!!!
  maandag 14 februari 2005 @ 16:44:24 #171
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25087409
Leuk topic.

Ik ben of eigenlijk was ook een dik mens. 1 Juli vorig jaar woog ik nog 112 kilo bij een lengte van 1.74. Dan ben je op zich wel te dik toch. Hoe is het bij mij gekomen?
Dat weet ik wel. Te veel gegeten, of eigenlijk te veel slechte dingen gegeten, pizza, friet, shoarma, BIER, ga zo maar door. In het begin sportte ik best fanatiek, maar goed je raakt wel eens geblesseerd en je hebt wel eens geen zin. Waardoor je aan begint te komen. Je raakt nog meer gebleseerd en gaat gewichtsgerelateerde pijnen krijgen, rugklachten, hoofdpijn, geen energie.

Juni 2004 kwam bij mij het inzicht, zo gaat het niet verder. Ik bleef eten uit een soort frustratie, het luchtte me op. Is dikheid een keuze, ik denk het wel. Geen bewuste, maar wel een keuze. Je kiest ervoor om meer te gaan eten. Je probeert iets slechts met iets anders slechts te compenseren. Niemand wil bewust dik worden, maar veel mensen overkomt het wel.

Natuurlijk zijn er mensen die door andere oorzaken dik worden, maar uiteindeljik komt het allemaal door wat we eten en met name door dat we ons niet bewust zijn van de consequenties ervan. Mensen met een trage schildklier moeten minder eten, of andere voeding die beter aansluit bij hun conditie, om maar een voorbeeld te noemen.

Goed uiteindelijk heb ik dus het internet geopend en ben ik gaan zoeken wat voor mij de juiste wijze voor het afvallen was. Ik kwam uiteindelijk uit bij Atkins. Dat is een laagkoolhydraat en behoorlijk vet dieet. Het werkt voor mij. Ik ben sinds die tijd 37 kilo afgevallen. Ik weet nu 75 kilo en voel me perfect.
Ik heb geen fitheids klachten meer, geen migraine aanvallen meer, geen rugklachten. Hoef minder te slapen, mijn huid is beter.

Gaat het er terug aankomen?
Ik hoop het niet. Ik ben nu aan het handhaven, maar niet helemaal volgens de methode. Ik eet weer normaal, zij het stukken minder als eerst. En ik eet geen suiker meer. De methode van DaReaper eigenlijk ook.
En daar bedoel ik ook eigenlijk dat ik alle suiker probeer te vermijden. Dus ook uit bv appelsap. Het is suiker, fruitsuiker, maar desalniettemin suiker. In cola light zit een zoetstop. Je moet kijken of je er tegenkan.

Maar dat is met alle dieeten. Ik sluit me wat dat betreft aan bij Brett-Anderson. Iedereen kan "een normaal gewicht" hebben, maa rje moet de methode kiezen die bij je past. Maar met name meot je bewust ervan zijn. Dat scheelt heel erg veel.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 14 februari 2005 @ 16:48:28 #172
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25087453
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:37 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Ja ieder pondje gaat door het mondje [ bij de meeste ]
maar stel nu eens dat ze drugs zouden legaliseren en vettig en suikerhoudend eten zouden illegaliseren.
dan zouden er in het westen een hoop minder dikke mensen rondlopen, maar veel meer verslaafden aan drugs.
Overgewicht is namelijk practisch altijd een symptoom!!!! Onderliggende psychische problemen zijn vaak de oorzaak.
Symptoom bestrijding heeft geen zin!!!!
Klopt voor een deel Zeuxis,

Aan de andere kant kan juist een afvalproces een nieuw doel zijn voor heel veel mensen. Ik weet dat het dat voor mij is.
Mijn neerslachtige, futloze onzekere instelling is ook volledig veranderd met mijn "nieuwe" lichaam.
Ik heb energie, zelfvertrouwen, sta positief in het leven.

Maar het moet wel een combinatie zijn. Het overgewicht is namelijk ondanks alle andere problemen niet gezond. Het moet ook aangepakt worden.

Maar zoals ik in mijn vorige post al zei.. bewustwording is de sleutel.

En documentaires als SuperSizeMe kunnen daarbij heel verhelderend en oogopenend werken.

Heb jij die gezien Zeuxis?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 14 februari 2005 @ 17:05:42 #173
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25087655
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:21 schreef Zeuxis het volgende:

[..]

Het zit je nogal hoog he!!!
Ben je (s)mal, ik vind dit vette humor!
quote:
Zullen we het eens over jou frustraties hebben... je komt n.l. als een hypocriet eng mannetje over.
eerlijkheid duurt het langst freak

Maak je niet zo dik!
Het enige wat ik zeg is dat je hier mensen loopt aan te vallen en kankergezwellen toewenst, terwijl veel mensen gewoon een fatsoenlijke discussie willen voeren. Not the way to go!
  maandag 14 februari 2005 @ 17:35:42 #174
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25087737
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:48 schreef avotar het volgende:

[..]

Klopt voor een deel Zeuxis,

Aan de andere kant kan juist een afvalproces een nieuw doel zijn voor heel veel mensen. Ik weet dat het dat voor mij is.
Mijn neerslachtige, futloze onzekere instelling is ook volledig veranderd met mijn "nieuwe" lichaam.
Ik heb energie, zelfvertrouwen, sta positief in het leven.

Maar het moet wel een combinatie zijn. Het overgewicht is namelijk ondanks alle andere problemen niet gezond. Het moet ook aangepakt worden.

Maar zoals ik in mijn vorige post al zei.. bewustwording is de sleutel.

En documentaires als SuperSizeMe kunnen daarbij heel verhelderend en oogopenend werken.

Heb jij die gezien Zeuxis?
Dat is ook zeker waar... het is en, en.
Ik stoor me alleen aan de eenzijdige, veroordelende houding van de TS en sommige posters.
Overgewicht is een complex probleem.
Zelf ben ik ook 115 kilo geweest en ben nu al aardig op weg om mijn streefgewicht te bereiken.
maar dat doet niet terzaken. Het gaat om de kortzichtigheid en bekrompenheid in dit topic

Geef toe... Bijna ieder dik mens heeft er zelf problemen mee dat hi/zij te dik is. Wat bereik je er dan mee om ze kortzichtig te veroordelen en in een hoekje te zetten waar ze zichzelf toch al in voelen.

neem nu zulke uitspraken:
quote:
Ziek word ik er van
quote:
Maar daarom niet minder walgelijk
quote:
Alles wat aan zo'n vatsig lijf zit is toch echt via de mond naar binnen gekomen hoor
quote:
Dikke mensen zijn verslaafd aan eten en moeten dan ook als verslaafden behandeld worden. Oppaken dus en verplicht in een nog op te richten dieethuis gezet worden totdat ze weer een normaal lichaamsgewicht hebben. Daarna worden ze weer losgelaten.
quote:
Zou ik ook zeggen als ik dik en lelijk was.
quote:
In de zomer op het strand...

..bij het zien van een erorm vet wijf...

..kotste ik in het zand...
quote:
Overgewicht kost de staat uiteindelijk ook veel geld, de zorg en alle ziektes van die mensen komt uiteindelijk bij iedereen terecht. Dus ik zeg, verplicht afvallen! (wanneer het groot-eters betreft)
quote:
Dikke mensen zijn viez
quote:
Helemaal mee eens. Bovendien kosten mensen die zich op een ongezonde manier de barsten vreten de maatschappij meer geld dan mensen die roken.
van de hand van de zelfde poster :
quote:
Wat een respectloos geval ben jij zeg!
quote:
Ik heb SuperSizeMe ook gezien...
Tis nogal logisch dat het niet goed met je gaat als je 7000 kc per dag naar binnen gooit!!!
Wat zegt die docu. nu eigenlijk.???
  maandag 14 februari 2005 @ 17:42:23 #175
102184 Zeuxis
What the fok!!!
pi_25087803
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:05 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ben je (s)mal, ik vind dit vette humor!
[..]

Maak je niet zo dik!
Het enige wat ik zeg is dat je hier mensen loopt aan te vallen en kankergezwellen toewenst, terwijl veel mensen gewoon een fatsoenlijke discussie willen voeren. Not the way to go!
Thats the whole point!!!!
Ik reageer alleen op een dergelijke manier op posters die disrespectvol zijn.
En over het fatsoen niveau valt in sommige gevalen in dit topic te twisten.
[als je het kortzichtigheid en domheid wil noemen vindt ik het ook ok]
Ik heb trouwens niemand kanker toegewenst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')