De eerste zwarte gastarbeider misschienquote:Op donderdag 10 februari 2005 19:10 schreef sizzler het volgende:
Dames en heren, in het kader van de algemene ontwikkeling:
[afbeelding]
's Neerlands eerste gastarbeider: Jacobus Capitein.
[..]
Alles goed met je?quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:49 schreef Maerycke het volgende:
Gastarbeiders... allemaal het land uit!
Goedeavond!
Je bent zo lekker assertief.quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:54 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ja hoor.. uitstekend... Hoezo?
Altijd als ik jou zie, Aaahquote:Op donderdag 10 februari 2005 21:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je bent zo lekker assertief.
quote:
Ik heb een zieke geest, telt dat ook?quote:Op donderdag 10 februari 2005 22:28 schreef du_ke het volgende:
Thee, da's voor vrouwen en zieke mensen.
Hee zieke gek!quote:Op donderdag 10 februari 2005 22:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
haai lekkere kutusers van me![]()
Iemand een bakkie thee????
Oeh, drank. Maar toch maar een groot glas thee met een cintroentje pakkenquote:Op donderdag 10 februari 2005 22:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hee zieke gek!![]()
Ik ga eens aan de drank.![]()
![]()
En een scheutje rum.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Oeh, drank. Maar toch maar een groot glas thee met een cintroentje pakken
Een echte baan zoeken.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:05 schreef Drugshond het volgende:
Screen of Death ?!... first roundup. : Wie heeft er suggesties ?!
Asielzoekers uitzetten..... lijkt me wel een toffe baan...quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een echte baan zoeken.
Lekker met plakband aftapen en afranselen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Asielzoekers uitzetten..... lijkt me wel een toffe baan...
Ja, eenmaal per week melden bij de politiequote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:36 schreef Harry_Sack het volgende:
Respect to N-Korea, we staan niet achter de oorlogspolitiek van Bush, dus we stoppen het overleg en zeggen dat we nu wel kernwapens hebben
Ben ik nu een terrorist omdat ik Bush afval?
Is zwaaien genoeg?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, eenmaal per week melden bij de politie![]()
quote:Op donderdag 10 februari 2005 22:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik heb een zieke geest, telt dat ook?
Doe er maar licht over. Volgens de AIVD kan je er mensen door laten extremialiseren..... extremiseren.... extr..... radicaliseren.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 01:16 schreef Sidekick het volgende:
Onaangenaam taalgebruik.
Mijn hemel, waar gaat het heen met deze wereld.
Voor een vredelievende SP-er wel.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:36 schreef Harry_Sack het volgende:
Respect to N-Korea, we staan niet achter de oorlogspolitiek van Bush, dus we stoppen het overleg en zeggen dat we nu wel kernwapens hebben
Ben ik nu een terrorist omdat ik Bush afval?
Iemand die al gehersenspoeld is, is nauwelijks nog bevattelijk voor redelijke voorstellen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:37 schreef Monidique het volgende:
Ik hoorde vandaag op de radio dat iemand geopperd had radicale islamitische jongeren bepaalde rechten rechten en sociale voorzieningen te ontzeggen. Nee, dát zal hen doen beslissen af te wijken van het radicale pad! Mijn God...
Ik kan ook zeggen dat ik in mijn leven gehinderd wordt door extremistische moslims. Ga ik daarom ook maar radicaliseren?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:52 schreef Monidique het volgende:
Ik denk in ieder geval niet dat dit werkt en dat het hoogstwaarschijnlijk nog contraproductief is ook.
Ja, dat kan je zeggen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik kan ook zeggen dat ik in mijn leven gehinderd wordt door extremistische moslims. Ga ik daarom ook maar radicaliseren?![]()
En hun vanalles te onzeggen en te ontnemen is een reset? Welnee, het is bevestiging.quote:Die gasten moeten eens goed gereset worden en anders maar het land uitgeflikkerd worden. Ik ben er wel klaar mee.![]()
Ik ben wel aan het radicaliseren, welliswaar in de godsdienst waar iedereen vrede mee heeft.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik kan ook zeggen dat ik in mijn leven gehinderd wordt door extremistische moslims. Ga ik daarom ook maar radicaliseren?![]()
Die gasten moeten eens goed gereset worden en anders maar het land uitgeflikkerd worden. Ik ben er wel klaar mee.![]()
Als dat het ergste is... Wat mij betreft worden ze voor altijd vastgezet of het land uitgeflikkerd.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:58 schreef Monidique het volgende:
En hun vanalles te onzeggen en te ontnemen is een reset? Welnee, het is bevestiging.
Kijk, dat zet tenminste zoden aan de dijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik ben wel aan het radicaliseren, welliswaar in de godsdienst waar iedereen vrede mee heeft.
* DoG is Hogepriester der Alcoholisten en opent voor iedereen een pijpje Grolsch voor hun doop
Nee, we hebben het over radicalen. Criminelen wordt immers al vanalles ontzegd.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als dat het ergste is... Wat mij betreft worden ze voor altijd vastgezet of het land uitgeflikkerd.
Ja, een bevestiging dat ze crimineel en terroristisch zijn.
Ja en ik zeg dat radicalen potentiele criminelen zijn. Onder radicalen versta ik figuren die er alles voor over hebben om hun idealen door te zetten. Koste wat kost.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, we hebben het over radicalen. Criminelen wordt immers al vanalles ontzegd.
quote:
De belangrijkste taak van een volksvertegenwoordiger is zijn mening kenbaar maken. Hij moet aangeven waar hij voor staat. Dat doet hij via debatten in de kamer, door het schrijven van artikelen, maar ook door zijn stem uit te brengen bij de stemmingen. Iedere dinsdag wordt in de kamer gestemd over de wetsvoorstellen en over de ingediende moties. Een motie moet de helft plus één aan stemmen hebben gehaald.
Vlak voor het reces had Groen Linkslid Vos een motie ingediend over een onderzoek bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Bij de stemming bleek dat op basis van de normale stemprocedure 75 stemmen voor waren en 75 stemmen tegen. Bij het staken van de stemmen moet een hoofdelijke stemming plaats vinden. Ook deze was gelijk: 72 tegen 72. Dan geldt de regel dat bij de eerstkomende keer dat de Kamer bij elkaar komt er weer een hoofdelijke stemming gaat plaats vinden. Binnen onze fractie was daar rekening mee gehouden: twee zieke Kamerleden werden dringend verzocht om bij de stemmingen aanwezig te zijn.
De stemmingen zijn altijd direct na afloop van het vragenuurtje. Vaak neemt dat iets meer tijd in beslag dan een uur, maar het kan iets korter uitvallen. Dat laatste was vorige week dinsdag het geval: we waren om precies 3 uur klaar met de mondelinge vragen. Dan worden nog enige procedurele zaken afgehandeld, zodat we om 10 over 3 konden beginnen met stemmen. Er was maar één stemming: de hoofdelijke stemming over de motie Vos.
De voorzitter trekt dan een nummer: nummer 92. De alfabetische lijst van de namen van de Kamerleden wordt dan genomen, nummer 92 gezocht en daar begint het aflezen van de lijst. De griffier leest alle namen op van de mensen die ’s morgens de lijst hebben getekend. Op een bepaald moment roept de griffier: “Herben.” Het blijft ijzig stil. Hij was aanwezig, maar was even de Kamer uitgelopen en dacht dat terugkeer om kwart over drie wel vroeg genoeg was. Nog een keer: “Herben”. Het bleef nog steeds stil. De griffier vervolgde de rest van de lijst.
Nog geen 10 namen verder stormt Herben de zaal binnen. Iedereen zit in spanning: wat zal de voorzitter nu doen. Maar deze kan niet anders dan gewoon de stemming laten vervolgen: wie er niet is op het moment van het afroepen van zijn naam, heeft zijn beurt verspeeld. “De uitslag van de stemming is: 70 stemmen voor de motie, 71 stemmen tegen.” Nu voelt Herben zich helemaal ongelukkig: had zijn tijdige aanwezigheid er voor gezorgd dat de motie wel aangenomen zou zijn geweest? “Voor de gemoedsrust van de heer Herben: ook als hij wel op tijd aanwezig was geweest, was de motie verworpen, want ze had geen meerderheid gehaald,” aldus de voorzitter. Herben haalde opgelucht adem.
Inderdaad, voor hun radicale ideeen is geen plaats in deze huidige maatschappij. Zie je wel, ze zijn slimmer dan je denkt.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:10 schreef Monidique het volgende:
Juist, en door hen wettelijk anders te behandelen zullen ze heust niet denken "gossie, wat was ik dom bezig". Natuurlijk niet, ze zullen menen "zie je wel, er is voor ons geen plaats in deze huidige maatschappij". Mooi, rot maar op, denk je dan, maar of zij dat dan ook als oplossing zien, ja, dat is de vraag.
Zolang zij hun idealen op zichzelf betrekken (wat meestal het geval is) zul je er weinig last van hebben. En wie is er geen potentieel crimineel?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja en ik zeg dat radicalen potentiele criminelen zijn. Onder radicalen versta ik figuren die er alles voor over hebben om hun idealen door te zetten. Koste wat kost.
Of zolang hun idealen hen er niet toe dwingen zich op een ongewenste manier tegen de maatschappij af te keren, wat nog vaker het geval is, dat dit niet gebeurt dus.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:56 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zolang zij hun idealen op zichzelf betrekken (wat meestal het geval is) zul je er weinig last van hebben. En wie is er geen potentieel crimineel?
Ja zeg, dat is de wereld op zijn kop zetten. Ja, we moeten het radicalen helemaal naar hun zin maken, want stel je voor zeg dat ze niet hun eigen bekrompen conservatieve manier van leven kunnen opdringen aan anderen. Met geweld.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:59 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Of zolang hun idealen hen er niet toe dwingen zich op een ongewenste manier tegen de maatschappij af te keren, wat nog vaker het geval is, dat dit niet gebeurt dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |