Ik officieel ook 31 januari, maar kan ook pas een week later beginnen...quote:Op woensdag 26 januari 2005 10:56 schreef Viper_74 het volgende:
Ik begin 31 januari, maar de afstudeeroprdracht is nog niet helemaal rond. Het bedrijf kan op z'n vroegst 16 februari beginnendus ik loop 2 weken uit
Dat topic gaat over scriptieschrijven... en hier kan je voor afstudeeropdrachten terechtquote:Op woensdag 26 januari 2005 11:00 schreef clauwheee het volgende:
Ik begin komende maandag ook aan mn afstudeeropdracht, voor een gemeente, ook op het gebied van marketingcommunicatie (hier ook HBO-Communicatie). Ik ga onderzoek doen naar en een promotieplan opstellen voor de binnenstad van deze gemeente. Lijkt me een leuke opdracht!
Hoop hiemee ergens juni/juli klaar mee te zijn. Daarnaast moet ik nog ergens 5 puntjes inhalen, maar wil toch eigenlijk wel zorgen dat dat ook in dit voorjaar kan! Ga ik afgestudeerd de zomer in
Er is al wel een soortgelijk topic hierover: Scriptie schrijven deel 4
Volgens mij is de norm bij TN juist dat je ontzettend uitlooptquote:Op woensdag 26 januari 2005 10:58 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ben al meer dan een jaar bezig (Technische Natuurkunde), terwijl de norm 9 maanden is. Gaat dus niet heel soepel allemaal, maar dit voorjaar moet het dan toch af gaan komen. Experimenteel ben ik al klaar. Het is dus nu vooral een kwestie van opschrijven...
Wat ga je doen voor iets?quote:Op woensdag 26 januari 2005 11:40 schreef mhr-zip het volgende:
31-1 beginnen, hoop ik.........
Ja ik moet bij de opdracht ook een deel onderzoek bij doen. Daar kickt school opquote:Op woensdag 26 januari 2005 11:02 schreef Noca het volgende:
[..]
Ik officieel ook 31 januari, maar kan ook pas een week later beginnen...
Zorg dat je redelijk wat vooronderzoek kunt doen enzo, dat scheelt dan wel weer als je moet beginnen.
Congrats!!!quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:46 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik ben vandaag afgestudeerdHBO informatica
Vandaag om 13.15 had ik mijn presentatie
eindcijfer : 8 [afbeelding]
Kom er gezellig bij!quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:14 schreef Lemmeb het volgende:
Ik ben ook al een jaar of 5 aan het 'afstuderen'.
Mag ik ook meedoen?
Dank je welquote:Op woensdag 26 januari 2005 17:23 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Kom er gezellig bij!
* BBQ-kip aai over de bol geeft
Laten we niet te hard van stapel lopen, lieve schat. Iedere biecht heeft zijn moment.quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:29 schreef BBQ-kip het volgende:
Vertel je afstudeerleed maar aan tante BBQ-kip!
* BBQ-kip gaat wel eerst even nog naar de V&D als je het niet erg vindt, maar praat gerust verder! 14.gif
WBMT, neem ik aan? Das tenminste nog een echte die-hard technische studie.quote:Op donderdag 27 januari 2005 02:33 schreef Drive-r het volgende:
Damm, mijn eerste verkenning op afstudeer gebied is ook een feit. Deze zomer mijn stage erdoor en eigenlijk daarna meteen richting bedrijf voor 9 maanden afstudeerfeest... Dus eigenlijk voor de stage alles al geregeld hebben. Hopelijk stage in Monaco....
-> Offshore Engineering TuD
Offshore Engineering is algemeen gezegd alles wat op zee plaats vindt, maar niet vaart... Het komt er voornamelijk op neer dat het om alle mogelijke manieren om grondstoffen te winnen op zee. Daarnaast offshore windparken enzo. Een laatste richting is het diepzee baggeren. Het is sinds dit jaar een apart Msc opleiding, daarvoor was het interfacultaire tussen civiel, werktuigbouw en maritiem. Ik kom van werktuigbouwkunde. Het heeft nu 4 majors, Subsea Engineering, Floating Structures, Bottom Founded Structures en Deepsea Dredging. Bevalt me trouwens erg goed, leuk wereldje...quote:Op donderdag 27 januari 2005 02:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Even een waarschijnlijk domme vraag hoor, maar WTF is offshore?
Ik kan er alleen aan aanrollende golven op het stand van Durness bij denken... haha
Maar goed, ben benieuwd, dus vertel op!
Owkee dan, weet ik dat ook weer! Thanks voor de uitleg!quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Offshore Engineering is algemeen gezegd alles wat op zee plaats vindt, maar niet vaart... Het komt er voornamelijk op neer dat het om alle mogelijke manieren om grondstoffen te winnen op zee. Daarnaast offshore windparken enzo. Een laatste richting is het diepzee baggeren. Het is sinds dit jaar een apart Msc opleiding, daarvoor was het interfacultaire tussen civiel, werktuigbouw en maritiem. Ik kom van werktuigbouwkunde. Het heeft nu 4 majors, Subsea Engineering, Floating Structures, Bottom Founded Structures en Deepsea Dredging. Bevalt me trouwens erg goed, leuk wereldje...
1 2 3 4 5 6 7 | Activiteit Aanvang Afronding Aantal dagen Oriėntatie op de opdracht 17 januari 28 januari 10 Opstellen DM plan 31 januari 18 februari 15 Uitvoeren DM plan 21 februari 18 maart 20 Evaluatie 21 maart 1 april 10 Schrijven adviesrapport 4 april 15 april 10 Totaal 17 januari 15 april 65 |
Nou ja, in totaal doe ik er drie maanden over he?!quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:45 schreef clauwheee het volgende:
Christine ik weet niet hoe dat bij jullie opleiding zit en hoe lang de afstudeerperiode bij jullie doorgaans duurt, maar voor het echt schrijven van het adviesrapport staat hier wel iets meer dan 10 dagen...
sinds wanneer is 65 dagen 3 maanden, je neemt steeds 3 dagen rust ofzo zie ik id planning...quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:50 schreef Christine het volgende:
[..]
Nou ja, in totaal doe ik er drie maanden over he?!
Wat dacht je van weekenden?quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:41 schreef superbient het volgende:
[..]
sinds wanneer is 65 dagen 3 maanden, je neemt steeds 3 dagen rust ofzo zie ik id planning...
He melismay, zie je wel alles komt goed. Nog even doorbijten en dan is het zover?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:58 schreef melismay het volgende:
Verdediging komt steeds dichterbij. Vandaag mijn docent nog even aan de telefoon gehad over de dingen die ik moet voorbereiden. Begin nu wel de zenuwen te krijgen moet ik zeggen.... Zucht.. morgen maar eens gaan voorbereiden....
Dat was ik absoluut van planquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:11 schreef komrad het volgende:
Dat is toch wel erg vervelend christine, uit ervaring wil ik je meegeven vooral snel je begeleiders plat te bellen want dat scheelt je veel tijd.
quote:Op woensdag 26 januari 2005 11:03 schreef m-niki het volgende:
Meldt!
Ik ben rond oktober begonnen met afstuderen en hoop in juli/augustus klaar te zijn
Ik schrijf een case study over het behandelen van een milde depressie bij een adolescent (student) door middel van een nieuwe (derde generatie) gedragstherapie (acceptance and commitment therapy) als master thesis voor klinische psychologie (blbmondvolwoordenblb). Heel erg leuk en interessant (ja gelukkig maar anders zat ik dus alsnog bij de verkeerde studie), inleiding schrijven is nogal piece of cake aangezien het stikt van de literatuur over depressies en adolescenten (goh..) en nu is het tijd voor het Methoden van onderzoek gedeelte (ben halve protocol aan het schrijven en natuurlijk volgens case-study richtlijnen aan het werken..) de therapie moet nog beginnen
hm...ik vind het wel prima zo!
Ja je moet natuurlijk wel weten tegen wie je moet aan gaan zeuren anders werkt het niet echtquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:26 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat was ik absoluut van plan
Alleen het toewijzen van begeleiders duurt zo langMaar ze zijn niet van me af hoor
Succes! 't Gaat allemaal goed komen. Je hebt morgen je verdediging? Die viel mij destijds heel erg mee, als je al zover gekomen bent dan wordt dit een eitjequote:Op donderdag 3 februari 2005 00:15 schreef melismay het volgende:
Morgen is t zover, ben bang dat ik niet slaap vannacht, ben echt zo ontzettend zenuwachtigNet hele avond zitten studeren, maar ben zo bang voor een black-out... Zucht... Was t maar morgen half 4 ofzo...
hoe laat is het grote moment?quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:43 schreef melismay het volgende:
AHHHHHHH word helemaal gek van mezelf... ben al lang niet zo zenuwachtig geweest....
13.00 uur, ga hier om 12 uur weg, zodat ik zeker weten op tijd ben....quote:
Hopelijk is ze niet flauwgevallen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:16 schreef komrad het volgende:
Melismay, is er al een uitslag???
en niet TE zat he, je moet nog wel thuis kunnen komen
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 00:35 schreef melismay het volgende:
Maar ik ben wel geslaagdMet een dikke 6... Niet echt super, maar ik heb t gehaald
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 februari 2005 00:35 schreef melismay het volgende:
Hahahaha... Bedankt allemaal!Ik drink niet, dus dat zat worden is niet echt mogelijk...
Maar ik ben wel geslaagdMet een dikke 6... Niet echt super, maar ik heb t gehaald
De verdediging viel me mee. Ik praat graag, dus kon t niet misgaan. Mijn bedrijfsbegeleiders waren ook ineens supertof! Dus tja... Ik ben niet heel erg blij, maar goed... Het is gebeurd!
Hele dag visite gehad, heel veel bloemen gekregen en een heeeeeele mooie digitale camera van mijn moeder en broertje(ook vast voor mijn verjaardag
)
Ja ik heb mijn scriptie, afstudeeropdracht rapport en porfolio allemaal af en moet het dinsdag inleveren. De eerste week van maart moet ik een presentatie houden en mijn scriptie verdedigen. Hierna hoor ik dus mijn cijfer, maar als je op mag voor de presentatie ben je redelijk zeker van een voldoende... Dus kan al wat opgelucht ademhalen....quote:Op vrijdag 4 februari 2005 18:58 schreef clauwheee het volgende:
Achterop23 gefeliciteerd! Goed hoor, een acht! En inderdaad, erg fijn die baan!
vaio meeste werk is dus al gedaan, ook wel een lekker gevoel dan. Wanneer hoor je je cijfer dan? Na die presentatie?
Nice!!quote:Op zondag 6 februari 2005 15:28 schreef deodupke het volgende:
ik vlieg de 15e feb richting sydney, en ga dan de 21e beginnen met mijn afstudeeropdracht. Zit op Fontys Hogere Informatica, afstudeerrichting commerciele techniek. Ben nog niet helemaal zeker over mijn opdracht maar ik zal gaan zorgen voor IT zaken in een soort van 'huis/wijk in de toekomst' project. Er moet zowieso een website gemaakt worden en wat dingetjes uitgezocht worden zoals voice over ip, internet toegang. En ik moet zorgen dat het beste geregeld word binnen het budget, das wat ik ervan denk, maar moet de 21e maar eens kijken wat precies de bedoeling is.
bij OCE, krijg je meestal 400, maarjah, ik krijg ook niks, terwijl het leven zo duur is in Sydney, toch maar eens kijken of ik wat kan regelen als ik daar ben.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:50 schreef achterop23 het volgende:
Vergoeding hangt af van het bedrijf.
De een krijgt niets, de ander 400 in de maand.
Ik bij Arriva Nederland: 220
Bij Gasunie NV: 300
Je studiebeurs loopt toch gewoon door? En anders kun je altijd bijlenen. Het is maar voor een paar maandjes, en ik vind het erg belangrijk om op tijd op stage te gaan. Dan kun je ook op tijd afstuderen, zodat je alleen die lening van een paar maandjes terug hoeft te betalen (i.p.v. je hele beurs). Lijkt me een redelijke investering. De IBG is ook de kwaadste niet qua aflossing.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:19 schreef devv05 het volgende:
Zonder vergoeding was ik echt niet stage gaan lopen, hoe kun je dan ooit elke maand rondkomen...
Hoiquote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:26 schreef Christine het volgende:
Hey devv05 jij hier?
Ik krijg zelf 200 euro per maand voor het afstuderen.
Ja die loopt door, maar 70 eur per maand kan ik niet zoveel mee.. Bovendien werk ik fulltime (45 uur per week) en heb ik dus geen zin/energie voor nog een bijbaantje ernaast.. Lenen zou kunnen, maarja dan zit je weer met schulden. Ik vind het gewoon belachelijk als een bedrijf geen redelijke stagevergoeding geeft, het kost hun al bijna niets vergeleken met een normale medewerker, ik had het niet gedaan anders.. Maargoed bij mij zit dat verder wel goed dus dat moet ieder maar voor zich beslissenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:34 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Je studiebeurs loopt toch gewoon door? En anders kun je altijd bijlenen. Het is maar voor een paar maandjes, en ik vind het erg belangrijk om op tijd op stage te gaan. Dan kun je ook op tijd afstuderen, zodat je alleen die lening van een paar maandjes terug hoeft te betalen (i.p.v. je hele beurs). Lijkt me een redelijke investering. De IBG is ook de kwaadste niet qua aflossing.
Maar ook nog even iets nieuws over mijn afstuderen. Ik heb nu een soort van baan aangeboden gekregen per april, dus de motivatie om in maart af te studeren neemt nu behoorlijk toe. Een goed steuntje in de rug dat ik net nodig had.
En natuurlijk gefeliciteerd aan de reeds afgestudeerden!
Hmm, onze opdrachten hebben wel iets met elkaar gemeen dan... Ik moet namelijk het huidige zooitje (wat met allerlei losse/aparte applicaties gebeurt, van urenregistraties van projecten tot bugregistraties) opnieuw automatiseren zodat het gekoppeld wordt tot één geheel zeg maar.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:19 schreef devv05 het volgende:
Eigenlijk ben ik hier de hele boel gewoon aan het automatiseren dmv pakketselectie traject.. Momenteel is er wel een softwarepakket aanwezig maar die voldoet niet en moet uitgebreid worden. Alle informatie zit hier in mappen en op papiertjes en dat moet allemaal digitaal en gestandaardiseerd gaan worden.
Klinkt ook als een leuke opdracht ja. Ook BI achtige richting?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 20:01 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Hmm, onze opdrachten hebben wel iets met elkaar gemeen dan... Ik moet namelijk het huidige zooitje (wat met allerlei losse/aparte applicaties gebeurt, van urenregistraties van projecten tot bugregistraties) opnieuw automatiseren zodat het gekoppeld wordt tot één geheel zeg maar.
Gisteren ben ik overigens begonnen maar ik heb nog niet echt veel boeiends gedaan, maarja das vaak zo de eerste dagen/week. De opdracht zelf is gelukkig wel leuk dus het boeiende komt vanzelf
Overigens krijg ik een vergoeding van ¤ 350.
Ja, nee niet echt ofzo. Ik doe 'Informatica & Informatiekunde'... en daar kun je in feite twee kanten mee op. Een organisatorische (heeft wat weg van BI geloof ik) en een technische (meer de kant van systeemontwikkeling). En mijn opdracht is dus eigenlijk een mooie mix van beiden. Wel leuk dus.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:28 schreef devv05 het volgende:
[..]
Klinkt ook als een leuke opdracht ja. Ook BI achtige richting?
Bij mij hebben ze al een pakket dat waarschijnlijk behouden blijft, dus echt implementeren en een keuze maken hoef ik niet meer.. Het is een erg flexibel pakket met vele tientallen uitbreidingsmodules.. Daarvoor moet ik dus wel gaan kijken wat nodig is en die implementeren en gegevens overzetten etc. Heb afgelopen week vast even een centrale agenda gemaakt via MS Exchange en m'n plan van aanpak geschreven.. Deze week begonnen met PA & VA. Daarna stukje pakketselectie en vervolgens m'n adviesrapport. Daarna de benodigde modules aanschaffen, dan alles implementeren, overige dingen oplossen, automatiseren, invoeren en testen en dan einddocumentatie (en natuurlijk uiteindelijk het stageverslag) schrijven.
Goed te doen dus, maar het is momenteel nog wel erg een zootje en ze willen heel veel (verzinnen er bijna dagelijks wel weer wat nieuws bij), dus er komt wel iets meer werk bij kijken nog dan dat het nu misschien lijkt. Maar binnen de 19 weken die ik beschikbaarheb moet het zeker heel makkelijk lukken.
Hoop alleen dat alles goed gaat met betrekking tot school. Op m'n stageadres geloof ik wel dat alles goed komt, die zijn vrij enthousiast over me en snappen zelf (op 1 persoon na die nog wel een beetje iets weet) echt totaal niets van computers en automatisering.
Ja, ik heb een paar concrete afspraken gemaakt met mijn stagebedrijf, en er zit een heuze eerste deadline aan te komen. Ik ben dus lekker aan de slag.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:37 schreef clauwheee het volgende:
Ow enne nu na anderhalve week gaat het prima
Christine zit er bij jou al schot in de zaak?
Erg frustrerendquote:Op woensdag 9 februari 2005 12:25 schreef CloudStrife het volgende:
Ik mag afstuderen (Informatica), maar ik heb nog steeds niet een afstudeerplek kunnen vinden. Ik heb echt sinds eind november tientallen bedrijven geschreven of gemaild, zonder enig resultaat.
Thanksquote:Op woensdag 9 februari 2005 12:27 schreef Christine het volgende:
[..]
Erg frustrerendik ken het... een afstudeerplaats vinden is niet zo heel erg gemakkelijk deze dagen. Hoop dat je snel iets vindt!
Yep.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:23 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Maar inderdaad... "Eerst maar eens lekker verder aan de gang".
Jij bent vorige week begonnen?
Wat was je opdracht?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:11 schreef achterop23 het volgende:
WOEHOE!
Ben net afgestudeerd!!!
Een mooie 8 op Bedrijfskundige Informatica!
En aan het afstuderen een vette baan overgehouden
* achterop23 gelukkig mens is
Same here, maar mijn begeleiders hebben weinig tijd en mijn docent reageert niet op mijn mail....ga zo maar eens bellen..quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:48 schreef clauwheee het volgende:
Jup! Ben bezig de orientatiefase af te ronden.
Watvoor deadline Christine?
Ik moet maandag drie concepten presenteren voor een sales promotion actie, en één daarvan gaan we dan uitkiezen en uitvoeren.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:48 schreef clauwheee het volgende:
Jup! Ben bezig de orientatiefase af te ronden.
Watvoor deadline Christine?
Bij ons studeren de meesten met z'n tween af. Het komt alleen wel steeds vaker voor dat mensen liever alleen willen. Ik heb nu met iemand afgesproken dat we proberen om met z'n tweeen een opdracht te krijgen.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:25 schreef clauwheee het volgende:
Zabbie!!!!
Spannend hč![]()
Joh, mogen jullie ook met twee mensen afstuderen? Dat mag bij ons alleen bij hoge uitzondering meen ik!
Maar je vraag...ik heb eigenlijk geen idee omdat dit bij ons dus amper relevant is..maar ik kan me wel voorstellen dat hij jullie even apart wil spreken. Dit om te voorkomen dat één van jullie twee tijdens een gezamenlijk gesprek de overhand heeft qua indrukken. Hebben jullie gesolliciteerd naar aanleiding van een opdrachtomschrijving op gewoon open gesolliciteerd? Stond er over de omvang niets in?
Wil je sowieso met zn 2en?
Wat heb je nu gezegd dan tegen die meneer die jou vanochtend belde?quote:Op maandag 28 februari 2005 14:34 schreef Zabb het volgende:
[..]
Bij ons studeren de meesten met z'n tween af. Het komt alleen wel steeds vaker voor dat mensen liever alleen willen. Ik heb nu met iemand afgesproken dat we proberen om met z'n tweeen een opdracht te krijgen.
De sollicitatie bij dat bedrijf is naar aanleiding van een bericht op de site van onze opleiding. Het bedrijf wilde in overleg met een student een opdracht formuleren. De opdracht is dus nog niet bekend.
Op zich wil ik ook best wel alleen, maar met z'n tweeen lijkt me ook leuk. We hebben al wel een paar andere sollicitaties lopen, donderdag hebben we een gesprek bij een gemeente.
Ik heb een afspraak gemaakt met die meneer van dat bedrijf, aanstaande vrijdag. En ik ga er dus alleen heen. We gaan eerst kijken wat voor een opdracht het precies is.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:43 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Wat heb je nu gezegd dan tegen die meneer die jou vanochtend belde?
Het alleen, zelfstandig werken vinnik echt een voordeel hoor..je hoeft geen rekening houden met of verantwoording afleggen aan iemand anders en je kunt het echt op je eigen manier doen. Heerlijk! Maar als het iemand is die je al langer kent en waarvan je weet dat je er goed mee kan samenwerken dan is het natuurlijk het overwegen waard.
Een gemeente, altijd goed
Ik kreeg vorige week een leuke verrassing: ik krijg toch een vergoeding. Niet verschrikkelijk veel, maar toch aardig: 140 euro per maand. Scheelt altijd weer!
Daarnaast heeft afgelopen vrijdag ook mijn docentbegeleidster gereageerd, mn probleemstelling en onderzoeksopzet heeft ze ook goedgekeurd!! Ze was ook heel tevreden! Gaat best goed dus
Thanks, allemaal!quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:49 schreef Christine het volgende: Wat had je voor cijfer?
Nee het is wel op te lossen, maar het bedrijf waarvoor ik het plan schrijf zit in een hele andere richting te denken dan ik. Ik ben zelf met een direct-marketing aanpak op de proppen gekomen, en dat vonden ze in eerste instantie goed, tot ik met een uitwerking aan kwam zetten waar zij helemaal niks mee konden. Ik zat een stap te ver te denken, volgens hun.quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:52 schreef clauwheee het volgende:
Ow das vervelend Christine! Een groot probleem of wel op te lossen denk je?
Wordt dat goedgekeurd??? Ten eerste moet het bij ons voor een bedrijf zijn (bejaarde man klinkt niet echt als een bedrijf) en ten tweede klinkt de opdracht wel erg simpel? Of komt er nog zoveel meer bij kijken?quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:34 schreef hornage het volgende:
Ik ben nu aan het afstuderen voor HBO Informatica.
Ik werk aan een project voor een man die plaatfouten van postzegels graag simplistisch in een database wilt gooien en ze via een website wilt verhandelen. Dit gaat om een bejaarde man, dus interface moet simpel en goed leesbaar wezen. Beetje multimedia er dus bij. Maar wel grappig. Ik hoop eind juni m'n diploma te krijgen. Dan heb ik in 4 jaar de studie afgerond
Lastig hequote:Op donderdag 3 maart 2005 13:23 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik ben momenteel ook alweer vier weekjes bezig.
Het balletje is alleen nog niet echt aan het rollen. Woensdag een bespreking gehad en ik heb de indruk dat men intern niet echt weet wat ze precies willen...
Hopelijk maandag. Dan is er een vervolgbespreking... en woensdag is afgesproken dat er voor die tijd al wordt nagedacht over het hoe en wat... maar met name het wat.quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:32 schreef Christine het volgende:
[..]
Lastig he
Wanneer krijg je duidelijkheid?
Dit is goedgekeurd jah. Ik zei zelf ook dat het wel makkelijk opgelost kon worden maar dat ik niet de makkelijke weg zou gaan nemen. De bedoeling is dat hij de site bij kan houden zonder dat hij ook maar iets ingewikkelds moet doen. Ik heb hem bezig gezien achter de computer, maar serieus, windows is nog te ingewikkeld voor hem. Ik moet dus zorgen dat het geheel echt zwaar gebruiksvriendelijk is. Technisch moet het uiteraard ook tip top zijn. XHTML, PHP, CSS, MYSQL: alle code die ik maak moet net commentaar bij en moet allemaal goed leesbaar zijn enzo. Er moet ook een gebruiksaanwijzing bij. Noem maar op. Best uitgebreid dan dusquote:Op donderdag 3 maart 2005 13:02 schreef devv05 het volgende:
[..]
Wordt dat goedgekeurd??? Ten eerste moet het bij ons voor een bedrijf zijn (bejaarde man klinkt niet echt als een bedrijf) en ten tweede klinkt de opdracht wel erg simpel? Of komt er nog zoveel meer bij kijken?
Spannendquote:Op woensdag 9 maart 2005 12:22 schreef TheRoman het volgende:
5 april verdedigen
Na 4,5 jaar Bedrijfskunde klaar!
Dank voor je tipsquote:Op woensdag 9 maart 2005 12:24 schreef Drive-r het volgende:
Wellicht handig om niet alleen te kijken naar de personen binnen een bedrijf die je moet benaderen, maar ook naar het soort bedrijven dat loont om te benaderen.... Veel kleine bedrijven zullen niet snel zoiets bestellen, die halen het zlef wel bij de bakker om de hoek...
Wellicht dat je een aantal criteria kunt opstellen, waarmee de banketbakker kan beslissen of het de moeite loont om een bedrijf te benaderen? En ja, wie je binnen een bedrijf moet benaderen voor dit soort dingen? Dat komt bij middelgrote bedrijven toch al gauw neer op een secretaresse van de directie of per afdeling, lijkt me... Veel middelgrote bedrijven maken tegenwoordig ook gebruik van de bezorgdienst van supermarkten. Wellicht dat je kunt kijken wie dat binnen een bedrijf regelt (bedrijven die ik ken allemaal secretaresse werk) ? Wellicht kan de banketbakker zijn producten zelfs via een dergelijke bezorgdienst aanbieden, zo hoeft de klant niet apart gebak te bestellen en komt hij vanzelf onder de juiste aandacht...
Hoe zo'n plan exact in elkaar moet zitten weet ik niet, da's misschien ook beetje afhankelijk van leermethode enzo... Ik ben zelf maar ingenieur in opleiding, dus niet echt iets met marketing gehad...quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:43 schreef clauwheee het volgende:
Ik denk dat je met de tips van Drive-r een eind in de goede richting zit. Ik had zelf geen beter voorbeeld kunnen noemen zo 1,2,3. Stel inderdaad ook eerst een onderzoeksplan/plan van aanpak voor jezelf op als houvast, en laat dit op tijd checken bij opdrachtgevers/begeleiders, zodat je niet weer voor nieuwe verrassingen komt te staan.
Ze kan voor het algemenere gedeelte bijvoorbeeld de boeken van Gritt en Kempen en Keizer gebruiken. Daarnaast vermeld de school vaak ook wel richtlijnen voor zo'n plan, bij ons wel tenminste. De boeken van Baarda en de Goede zijn voor het onderzoeksdeel handig. Specifiek voor marketing lijkt me Alsem en Floor en van Raaij een handige. Maar ik weet natuurlijk niet of Christine andere literatuur tijdens de opleiding heeft gehad. Ik gebruik deze voorbeelden veel, en ik heb een marketingcommunicatie-opdracht.quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hoe zo'n plan exact in elkaar moet zitten weet ik niet, da's misschien ook beetje afhankelijk van leermethode enzo... Ik ben zelf maar ingenieur in opleiding, dus niet echt iets met marketing gehad...
Is dat niet juist een stuk zelfstandigheid/kennis dat je moet hebben en nu in praktijk moet kunnen brengen? Ik kan hier prima in mn eentje uit de voeten..quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:01 schreef Christine het volgende:
HELP!
Ik zie het niet meer zitten
Ik ben al anderhalve maand bezig, en ben al op de helft qua tijd, maar ik heb echt geen idee hoe ik het nou eigenlijk aan moet gaan pakken. Vorige week heb ik met mijn begeleider gesproken, en toen hebben we wel een soort richting aangegeven, maar op het moment dat ik weer thuis ben, zie ik weer wolken voor de heldere opdracht trekken, en kan ik er helemaal niet mee uit de voeten
Is er iemand die me kan vertellen WAAR ik moet beginnen, en hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik kan er absoluut niet tegen dat er zo weinig structuur in deze hele opdracht zit, en ik krijg ook weinig feedback van het bedrijf. Die kan ik wel gewoon krijgen als ik erom vraag, maar ik weet ook niet wįt ik precies moet vragen.
Heb je wel gelijk in hoor, maar ik kan niet zonder structuur en ik zit hier maar een beetje thuis te zittenquote:Op woensdag 9 maart 2005 14:28 schreef devv05 het volgende:
[..]
Is dat niet juist een stuk zelfstandigheid/kennis dat je moet hebben en nu in praktijk moet kunnen brengen? Ik kan hier prima in mn eentje uit de voeten..
Waarom zit je dan niet bij een bedrijf ofzo? Lijkt mij ten eerste leerzamer, leuker en je hebt meteen contacten voor na je stage... Doemscenario's moet je helemaal niet aan denken... Eerst maar eens afstuderen en dat papiertje halen, daarna zie je wel weer verder.quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:35 schreef Christine het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in hoor, maar ik kan niet zonder structuur en ik zit hier maar een beetje thuis te zitten
Ik heb al helemaal doemscenario's in m'n hoofd hoe het straks moet als ik afgestudeerd ben.
Verschrikkelijk boek is dat zeg. En ik heb ook werkgroepen van ze gehad, het zijn ook verschrikkelijke mannetjesquote:Op woensdag 9 maart 2005 13:49 schreef Christine het volgende:
Ik heb Baarda en de Goede liggen inderdaadDaar worstel ik nu mee.
Ja deze opdracht gaan we wel met z'n tweeen doen!quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:41 schreef clauwheee het volgende:
He Zabbie mooi zo! Ga je het wel met zn 2en doen?
En hoe lang ga je er nog over doen denk je?quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:27 schreef Tania18 het volgende:
-knip-
Nee johquote:Op zondag 13 maart 2005 12:23 schreef Christine het volgende:
[..]
En hoe lang ga je er nog over doen denk je?
Ik dacht dat jij allang klaar was joh...
ing. Archiequote:Op zondag 13 maart 2005 20:19 schreef Archie het volgende:
Net afgelopen woensdag afgestuurd!!!HBO werktuigbouwkunde!!
Heej nixxx, hoe staat het met je afstudeerproject...quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:38 schreef nixxx het volgende:
Nou ik heb vandaag weer overleefd.. mijn begeleider zag toevallig dat er iets niet helemaal goed was aan de opstelling. (Studeer chemische technologie en doe onderzoek met een bak heel fijne glasdeeltjes waar ik lucht in blaas).Dus wij checken voor lekken.. nou daar waren er dus wel een stel van. Kwam uiteindelijk dus uit dat ik een stuk uit mijn opstelling moet vervangen maar aan het nieuwe gedeelte moet ook nog wat gebeuren voor het lekvrij is.
Nou is dat nog niet zo gevaarlijk, het linke gedeelte zit in de verwarming. ik heb een stuk pijp waaromheen elektrisch verwarmingslint gewikkeld is (max aangeraden bedrijfstemperatuur 450 graden) daarmee hou ik de temperatuur van mijn lucht op ~50 graden. Ging 2 keer fout, eerste keer had ik de lucht dichtgedraaid en de verwarming aangelaten. De regelaar van die verwarming meet vlak na dat stukje pijp dus als er geen lucht doorheen gaat meet die een lage temperatuur en blijft dus lekekr verwarmen. dat merkte ik toen bij 450 graden het wat begon te roken.. tweede keer was nog wat erger.... toen was die pijp verstopt op een of andere manier.. en merkte ik het pas bij 550 graden opmorgen maar eens kijken wat die verstopping is.
Wat timide...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 08:36 schreef nixxx het volgende:
Vandaag echt goed beginnen met experimenten, heb alleen nog maar lege videobandjes nodig voor de rest werkt alles.... en veilig nu
Timide... dat valt wel mee...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:51 schreef Myriam7 het volgende:
Wat timide...
* waar is die lieve, grappige, zorgzame nixx gebleven?![]()
(ok, sorry het is een serieus, belangrijk onderwerp)
Ik hoop dat je experimenten lukken, en dat je goede resultaten boekt vandaag![]()
Je weet het.. een goede voorbereiding is het halve werk..
Zet jij m dan? de thee bedoel ik..quote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Timide... dat valt wel mee...serieus bezig noemen ze dat
... hoef nu alleen nog maar op te passen voor electrische schokken door statische electriciteit. maar daar ga ik zo wat aan doen
Kamillethee is goed om je te concentreren weet je ?? Bij deze
[edit]... hmm toch nog een schok gekregen[/edit]
Waar gaat je scriptie over?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:53 schreef ChrisJX het volgende:
Hoi mensenIk ben officieel met mijn scriptie begonnen (beetje literatuur verzamelen), maar over drie weken begint het echt. Dan heb ik mijn laatste toets gehad en heb ik max. vier maanden de tijd om full-time aan de scriptie te gaan knutselen
Nee het gaat nog steeds niet goed. Qua opdracht wel intussen, maar qua privéomstandigheden nietquote:Op maandag 21 maart 2005 12:53 schreef clauwheee het volgende:
Christine hoe gaat het nu bij jou, is de lucht alweer iets geklaard?
Ik heb ook een marketingplan geschreven als afstudeeropdracht. Wat voor een soort bedrijf is t?quote:Op maandag 21 maart 2005 15:47 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Ik schijf momenteel voor mij opleiding CE ook een marketingplan... Bij een heel leuk bedrijf nog wel, in Hilversum. Achtste week alweer haha, de tijd gaat zooooo hard.
Nou ik zou een onderzoek doen, maar dat hebben ze afgeblazen. Dus dat liep niet helemaal zoals t moest. Uiteindelijk is t een grondige analyse van het bedrijf geworden, (voor zover dat kon zonder cijfersquote:Op maandag 21 maart 2005 16:05 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Een schitterend pand van Endemol geweest! Nu zit er een bedrijf dat voornamelijk actief is op de incassomarkt.
Waren ze tevreden met jouw marketingplan trouwens en waar heb je die voor egschreven
Als ik je (als afgestudeerd HTS-er) een tip mag geven: ik hoop dat je een eigen kantoor hebt, en anders claim je een eigen muur. Wat je doet:quote:Op maandag 21 maart 2005 13:07 schreef Christine het volgende:
Maar we gaan stug verder
Ik moet en zal een hele goede opdracht af hebben binnen de tijd
Ik ken het ja. Best irritant, maar volgens mij ontkom je er niet aan.quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:11 schreef greatgonzo het volgende:
beetje frusti hier,
heb eigenlijk weinig te doen, beetje dingen inzetten, en dan weer een wachttijd van een uurtje of 2. Ik zit hier verdorie de hele dag te fokken![]()
Ik heb het ook een beetje..af en toe fokken, dan weer even bezig, dan weer fokken.... al gaat het nu wel redelijk goed met mijn opdracht.quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:11 schreef greatgonzo het volgende:
beetje frusti hier,
heb eigenlijk weinig te doen, beetje dingen inzetten, en dan weer een wachttijd van een uurtje of 2. Ik zit hier verdorie de hele dag te fokken![]()
Oe leuk! Watvoor onderzoek/opdracht??quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:10 schreef WeirdMicky het volgende:
Ah, dit topic is geschikt voor mij
Straks belangrijk gesprek met belangrijke mensen, hopelijk komen veel vraagstukken dan wat beter aan het ligt.
Ik werk trouwens bij PCM, afdeling magazinesEcht een aanrader
Een strategisch marketingplan maken voor Unzip en Unzip XS, de tijdschriften van het CJP. Die culturele jongeren paspoort dus. Er zijn nogal wat problemen qua advertentieopbrengsten en een goed marketingplan ontbreekt.quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:16 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Oe leuk! Watvoor onderzoek/opdracht??
Leuk! Ligt ook wel een beetje in mijn straatje. Ik ben op dit moment bezig met een onderzoek voor een stad (citmarketing/binnenstadmanagement). Aan de hand van groepsdiscussies die ik organiseer, een enquete die ik heb gemaakt en wat literatuurstudie moet ik een marketingcommunicatieplan opstellen voor die stad/gemeente. Best omvangrijk, maar erg leuk!quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:59 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Een strategisch marketingplan maken voor Unzip en Unzip XS, de tijdschriften van het CJP. Die culturele jongeren paspoort dus. Er zijn nogal wat problemen qua advertentieopbrengsten en een goed marketingplan ontbreekt.
Dat maak ik, erg lastig soms maar een leuke uitdaging![]()
Wat doe jij? Kheb het topic niet doorgelezen, dus als het er al staat ergens, mijn excuus
Heeft dat dan te maken met je opdracht? Ik hoef verder geen werkzaamheden naast mijn opdracht te doen...kan ook niet echt.quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:05 schreef Christine het volgende:
Ik zit de hele middag adressen over te typen voor een mailing die de deur uit moet
Echt HBO-niveau weer
Ow nou dan is het in ieder geval geen tijdverspilling! Zal toch moeten worden gedaanquote:Op donderdag 31 maart 2005 13:10 schreef Christine het volgende:
Ja, het heeft te maken met m'n opdracht
We gaan bedrijven benaderen, en dit is een bestand die niet digitaal is, dus iemand moet het doen...
Leuk, toch redelijk anders, maar lijkt me wel lekker leuk om te moeten communiceren met allemaal mensen in discussies en dergelijke.quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:05 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Leuk! Ligt ook wel een beetje in mijn straatje. Ik ben op dit moment bezig met een onderzoek voor een stad (citmarketing/binnenstadmanagement). Aan de hand van groepsdiscussies die ik organiseer, een enquete die ik heb gemaakt en wat literatuurstudie moet ik een marketingcommunicatieplan opstellen voor die stad/gemeente. Best omvangrijk, maar erg leuk!
quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:05 schreef Christine het volgende:
Ik zit de hele middag adressen over te typen voor een mailing die de deur uit moet
Echt HBO-niveau weer
Je had me verkeerd begrepen hequote:Op donderdag 31 maart 2005 13:21 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
wat een vooroordeel Christine, doe eens lief.
Altijd lekker zon moraal boost jaquote:Op maandag 4 april 2005 18:39 schreef clauwheee het volgende:
Ik had vandaag een terugkomdag van school omdat we op de helft zitten (nu alweer, slik..). Als ik dan verhalen van sommigen hoor...ben ik volgens mij toch best goed bezig..
Nou, om eerlijk te zijn wel ja...ik zat de laatste week ook een beetje in de stress, omdat ik twee weken ziek ben geweest en afgelopen week mijn begeleider met vakantie was zodat ik weinig dingen kon kortsluiten. Maar sommigen moesten nog aan hun opdracht/onderzoek beginnen! Nou daar ben ik toch echt al volop mee bezig..lijkt me toch ook nodig. Ik ging dus iets geruster weer wegquote:Op maandag 4 april 2005 19:10 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Altijd lekker zon moraal boost ja
Ik heb wel een goed gevoel over het tentamen, dus hopelijk zit dat wel goed!quote:Op maandag 4 april 2005 18:39 schreef clauwheee het volgende:
Hee Zabbie! Lekker gevoel zeker? Denk je dat dit echt de laatste keer was?Heb je al een concrete(re) opdrachtomschrijving inmiddels?
Ik had vandaag een terugkomdag van school omdat we op de helft zitten (nu alweer, slik..). Als ik dan verhalen van sommigen hoor...ben ik volgens mij toch best goed bezig..
Dat schiet ook niet op he, als mensen de verantwoordelijkheden afschuivenquote:Op dinsdag 5 april 2005 10:12 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik zit momenteel in een opdrachtdipje, de problemen met de magazines zijn nog vele malen erger dan ik dacht. Verschillende belangen bij verschillende instanties zorgen ervoor dat de schuld elke keer bij anderen wordt gelegd.
Leuk zo'n plan verzinnen waar niemand zich wat van gaat aantrekken. Als ik mn optie ga uitwerken met het punt: "Acceptatie van de belanghebbenden", dan weet ik wel dat dat niks zal zijn.
Maar goed, gister wel met de O20/010 magazinegroep uit eten geweest. Heel chique, erg lekker en leuk te zien dat deze regionale magazines goed gaan. Veel jonge mensen enzo, wellicht iets om te solliciteren later.
Jij bent afgestudeerd?!quote:Op dinsdag 5 april 2005 13:14 schreef QyRoZ het volgende:
Als ik alles zo hoor ben ik blij dat mijn afstuderen echt supergoed ging.
Thanks, met name dat eerste deel bedoel ik met die multimediale aanpak, dus de inzet van internet ter ondersteuning van de magazines en visa versa.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:31 schreef Christine het volgende:
De grootste kans is nog wel de combinatie leggen met andere media zoals het internet. Ik weet niet of dat hetgene is wat jij bedoelt met dat tweede punt?
Ik heb zelf een abonnement op flair, en daar krijg je steeds cadeautjes bij, kortingsflyers, aanbiedingen, of dingen waarbij je icm internet prijzen kan winnen of van acties gebruik kan maken. Ook hebben ze op de website van flair een forum, waar je kan reageren op artikelen uit het tijdschrift, of waar ze topics gebruiken om artikelen op te baseren.
Dat is dus een steeds grotere factor in de tijdschriftenwereld
Andere kansen kun je zoeken in het feit dat het tijdschrift altijd een streepje voor heeft boven andere media... een tijdschrijft kun je vasthouden, meenemen, aan je vrienden laten zien, je kunt plaatjes uitknippen, etc. allemaal dingen die je niet zo gemakkelijk met een internetpagina kunt doen.
Ook kun je kansen zien in het aanspreken van nieuwe doelgroepen, of het specificeren van je doelgroep. Er komen steeds meer tijdschrijften voor steeds specifiekere doelgroepen, dus misschien zit er ergens nog een "gat in de markt" voor een doelgroep waar nog geen tijdschrijft op toegespitst is.
Klopt, bewaarfunctie, mooiere advertenties en het feit dat mensen voor een magazine echt gaan zitten zijn allemaal mooie sterktes.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:38 schreef clauwheee het volgende:
Ja de bewaarfunctie is er sowieso eentje denk ik. *nog even verder gaat denken*
quote:Op woensdag 6 april 2005 16:48 schreef clauwheee het volgende:
Mja moeilijk, ik snap je punt. * clauwheee weer verder gaat met denken..ondertussen geen steek verder komt met dr eigen enquete
You're welcomequote:Op woensdag 6 april 2005 16:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
liev
Als jij nog algemene vragen hebt, stel ze gerust
quote:Op donderdag 7 april 2005 14:56 schreef DaYwALKuR het volgende:
Voorlopig afstudeer verslag is meteen de 1e keer goed gekeurd
Idd ben al op de helftquote:Op donderdag 7 april 2005 14:59 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Prima! Waar ging het over? Je bent nu bijna klaar?
quote:Op donderdag 7 april 2005 15:01 schreef HugoBoss1982 het volgende:
De meesten zullen net als ik op de helftvan hun afstudeerstage zitten. Nu de andere helft nog dus
Jouw verslag is vast al verder dan het mijnequote:Op dinsdag 12 april 2005 09:09 schreef ChrisJX het volgende:
* ChrisJX wacht tot dit topic dicht is
En in de volgende ga ik niet reagerenIedereen zit al te zeuren
Ik hoef er niet constant aan herinnerd te worden dat ik moet gaan schrijven
Ah dan zijn we even verquote:Op dinsdag 12 april 2005 09:46 schreef ChrisJX het volgende:
Mijn verslagIk moet nog beginnen met schrijven
Maar volgende week maandag begin ik
Heb deze week nl geen tijd...
De opdracht is op zich wel leuk, maar het wordt aan alle kanten tegen gewerkt.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:54 schreef clauwheee het volgende:
Wat is er niet leuk Christine? De opdracht zelf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |