abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2005 @ 13:05:35 #251
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25878847
Ik zit de hele middag adressen over te typen voor een mailing die de deur uit moet
Echt HBO-niveau weer
pi_25878920
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 13:05 schreef Christine het volgende:
Ik zit de hele middag adressen over te typen voor een mailing die de deur uit moet
Echt HBO-niveau weer
Heeft dat dan te maken met je opdracht? Ik hoef verder geen werkzaamheden naast mijn opdracht te doen...kan ook niet echt.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 31 maart 2005 @ 13:10:07 #253
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25878967
Ja, het heeft te maken met m'n opdracht
We gaan bedrijven benaderen, en dit is een bestand die niet digitaal is, dus iemand moet het doen...
pi_25879009
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 13:10 schreef Christine het volgende:
Ja, het heeft te maken met m'n opdracht
We gaan bedrijven benaderen, en dit is een bestand die niet digitaal is, dus iemand moet het doen...
Ow nou dan is het in ieder geval geen tijdverspilling! Zal toch moeten worden gedaan
  donderdag 31 maart 2005 @ 13:14:52 #255
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25879068
Precies, maar leuk is anders
pi_25879187
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 13:05 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Leuk! Ligt ook wel een beetje in mijn straatje. Ik ben op dit moment bezig met een onderzoek voor een stad (citmarketing/binnenstadmanagement). Aan de hand van groepsdiscussies die ik organiseer, een enquete die ik heb gemaakt en wat literatuurstudie moet ik een marketingcommunicatieplan opstellen voor die stad/gemeente. Best omvangrijk, maar erg leuk!
Leuk, toch redelijk anders, maar lijkt me wel lekker leuk om te moeten communiceren met allemaal mensen in discussies en dergelijke.

Wat ook leuk is aan mijn opdracht zijn de kansen die ik krijg binnen het bedrijf. Feesten, marketingcongressen, presentaties en cursussen zijn zeer regelmatig.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_25879219
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 13:05 schreef Christine het volgende:
Echt HBO-niveau weer
wat een vooroordeel Christine, doe eens lief.
pi_25966720
Ik moet over 2 weken beginnen aan een businessplan schrijven voor mijn stage bedrijf. Weet iemand een paar goede site's waar je daar info over kan vinden want ik heb nog niet echt een idee hoe ik moet beginnen enz.

alvast bedankt
  zondag 3 april 2005 @ 23:54:24 #259
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25967042
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 13:21 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

wat een vooroordeel Christine, doe eens lief.
Je had me verkeerd begrepen he

Ik doe altijd lief
pi_25982309
Ik heb vandaag (als het goed is) mijn laatste tentamen gemaakt en begin vanaf volgende week met mijn afstudeeropdracht!! Ik heb er zin in!
pi_25982377
Hee Zabbie! Lekker gevoel zeker? Denk je dat dit echt de laatste keer was? Heb je al een concrete(re) opdrachtomschrijving inmiddels?

Ik had vandaag een terugkomdag van school omdat we op de helft zitten (nu alweer, slik..). Als ik dan verhalen van sommigen hoor...ben ik volgens mij toch best goed bezig..
  maandag 4 april 2005 @ 19:10:45 #262
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25983161
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:39 schreef clauwheee het volgende:
Ik had vandaag een terugkomdag van school omdat we op de helft zitten (nu alweer, slik..). Als ik dan verhalen van sommigen hoor...ben ik volgens mij toch best goed bezig..
Altijd lekker zon moraal boost ja
pi_25983294
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:10 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Altijd lekker zon moraal boost ja
Nou, om eerlijk te zijn wel ja...ik zat de laatste week ook een beetje in de stress, omdat ik twee weken ziek ben geweest en afgelopen week mijn begeleider met vakantie was zodat ik weinig dingen kon kortsluiten. Maar sommigen moesten nog aan hun opdracht/onderzoek beginnen! Nou daar ben ik toch echt al volop mee bezig..lijkt me toch ook nodig. Ik ging dus iets geruster weer weg
pi_25983614
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:39 schreef clauwheee het volgende:
Hee Zabbie! Lekker gevoel zeker? Denk je dat dit echt de laatste keer was? Heb je al een concrete(re) opdrachtomschrijving inmiddels?

Ik heb wel een goed gevoel over het tentamen, dus hopelijk zit dat wel goed!
We hebben al wel een opdrachtomschrijving, we moeten dus een marktonderzoek doen voor een advocatenkantoor. We gaan kijken of er behoefte is aan een nieuw product dat het advocatenkantoor in de markt wil gaan zetten.

Je bent alweer op de helft!! Dat gaat snel zeg!
pi_25994265
Ik zit momenteel in een opdrachtdipje, de problemen met de magazines zijn nog vele malen erger dan ik dacht. Verschillende belangen bij verschillende instanties zorgen ervoor dat de schuld elke keer bij anderen wordt gelegd.

Leuk zo'n plan verzinnen waar niemand zich wat van gaat aantrekken. Als ik mn optie ga uitwerken met het punt: "Acceptatie van de belanghebbenden", dan weet ik wel dat dat niks zal zijn.

Maar goed, gister wel met de O20/010 magazinegroep uit eten geweest. Heel chique, erg lekker en leuk te zien dat deze regionale magazines goed gaan. Veel jonge mensen enzo, wellicht iets om te solliciteren later.
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:33:03 #266
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_25994617
Ben al sinds september bezig met mijn afstudeeropdracht in de civiele techniek.

We zijn bezig met een alternatieven studie voor een brug en een tunnel..Alleen lopen we al 3 week achter, werkdagen van 9 tot 14uur is toch niet echt bevordelijk..
Maar we hebben ook geen zin om 40uur per week bezig te zijn.
6juni moet alles ingeleverd worden en we moeten nog met de berekeningen beginnen.
Heb al helemaal geen zin meer.

Straks aan het werk weg vrije tijd... misschien toch maar is proberen verder te leren.
  dinsdag 5 april 2005 @ 13:05:18 #267
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25998263
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:12 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik zit momenteel in een opdrachtdipje, de problemen met de magazines zijn nog vele malen erger dan ik dacht. Verschillende belangen bij verschillende instanties zorgen ervoor dat de schuld elke keer bij anderen wordt gelegd.

Leuk zo'n plan verzinnen waar niemand zich wat van gaat aantrekken. Als ik mn optie ga uitwerken met het punt: "Acceptatie van de belanghebbenden", dan weet ik wel dat dat niks zal zijn.

Maar goed, gister wel met de O20/010 magazinegroep uit eten geweest. Heel chique, erg lekker en leuk te zien dat deze regionale magazines goed gaan. Veel jonge mensen enzo, wellicht iets om te solliciteren later.
Dat schiet ook niet op he, als mensen de verantwoordelijkheden afschuiven
Kan je het niet voor elkaar krijgen dat er concrete afspraken gemaakt worden, en dat de verantwoordelijkeden verdeeld worden, zodat er iemand op aangesproken kan worden? Of valt dat te ver buiten je opdracht...

En dat etentje was leuk dus Netwerken open houden he?!
  dinsdag 5 april 2005 @ 13:07:16 #268
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25998299
Ik heb trouwens vandaag mijn laatste (hopenlijk) tentamen gehad. Best een lekker gevoel dat behalve de afstudeeropdracht ik verder niks meer hoef te doen. Ik kreeg alleen wel van alle kanten horrorverhalen te horen... aan de ene kant mensen die echt al bijna klaar waren met alles, en aan de andere kant mensen die het niet meer zien zitten, of mensen die mensen kennen die al heeeel lang bezig zijn met afstuderen... ik hoop dat het geen oktober-verhaal gaat worden voor mij.
Weer hard aan de slag dus
  dinsdag 5 april 2005 @ 13:14:30 #269
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25998435
Als ik alles zo hoor ben ik blij dat mijn afstuderen echt supergoed ging.
For great justice!
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:47:52 #270
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_26007508
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 13:14 schreef QyRoZ het volgende:
Als ik alles zo hoor ben ik blij dat mijn afstuderen echt supergoed ging.
Jij bent afgestudeerd?!
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_26025952
Trouwens, ik ben bezig met de externe factoren op jongerenmagazines. Maar wat zijn nou echt duidelijke kansen op deze markt? Bedreigingen als toename internet, toename van niche magazines en intensieve concurrentie etc...heb ik wel. Maar kansen?

Ik heb er nu twee:
- jongeren hebbn het relatiefs hoogste besteedbaar inkomen
- multimediale aanpak in steeds noodzakelijker om jongeren te bereiken

Help me and you will be rewarded
  woensdag 6 april 2005 @ 16:31:21 #272
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26026788
De grootste kans is nog wel de combinatie leggen met andere media zoals het internet. Ik weet niet of dat hetgene is wat jij bedoelt met dat tweede punt?

Ik heb zelf een abonnement op flair, en daar krijg je steeds cadeautjes bij, kortingsflyers, aanbiedingen, of dingen waarbij je icm internet prijzen kan winnen of van acties gebruik kan maken. Ook hebben ze op de website van flair een forum, waar je kan reageren op artikelen uit het tijdschrift, of waar ze topics gebruiken om artikelen op te baseren.

Dat is dus een steeds grotere factor in de tijdschriftenwereld

Andere kansen kun je zoeken in het feit dat het tijdschrift altijd een streepje voor heeft boven andere media... een tijdschrijft kun je vasthouden, meenemen, aan je vrienden laten zien, je kunt plaatjes uitknippen, etc. allemaal dingen die je niet zo gemakkelijk met een internetpagina kunt doen.

Ook kun je kansen zien in het aanspreken van nieuwe doelgroepen, of het specificeren van je doelgroep. Er komen steeds meer tijdschrijften voor steeds specifiekere doelgroepen, dus misschien zit er ergens nog een "gat in de markt" voor een doelgroep waar nog geen tijdschrijft op toegespitst is.
pi_26026902
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:31 schreef Christine het volgende:
De grootste kans is nog wel de combinatie leggen met andere media zoals het internet. Ik weet niet of dat hetgene is wat jij bedoelt met dat tweede punt?

Ik heb zelf een abonnement op flair, en daar krijg je steeds cadeautjes bij, kortingsflyers, aanbiedingen, of dingen waarbij je icm internet prijzen kan winnen of van acties gebruik kan maken. Ook hebben ze op de website van flair een forum, waar je kan reageren op artikelen uit het tijdschrift, of waar ze topics gebruiken om artikelen op te baseren.

Dat is dus een steeds grotere factor in de tijdschriftenwereld

Andere kansen kun je zoeken in het feit dat het tijdschrift altijd een streepje voor heeft boven andere media... een tijdschrijft kun je vasthouden, meenemen, aan je vrienden laten zien, je kunt plaatjes uitknippen, etc. allemaal dingen die je niet zo gemakkelijk met een internetpagina kunt doen.

Ook kun je kansen zien in het aanspreken van nieuwe doelgroepen, of het specificeren van je doelgroep. Er komen steeds meer tijdschrijften voor steeds specifiekere doelgroepen, dus misschien zit er ergens nog een "gat in de markt" voor een doelgroep waar nog geen tijdschrijft op toegespitst is.
Thanks, met name dat eerste deel bedoel ik met die multimediale aanpak, dus de inzet van internet ter ondersteuning van de magazines en visa versa.

Het probleem bij mijn doelgroep is echter de breedte (14 - 26 jaar) en het culturele aspect ervan. Het wordt vanuit het CJP gemaakt en cultuur is nou eenmaal geen positieve noemer. Zowel onder adverteerders als lezers niet.
pi_26026945
Ja de bewaarfunctie is er sowieso eentje denk ik. *nog even verder gaat denken*
pi_26027087
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:38 schreef clauwheee het volgende:
Ja de bewaarfunctie is er sowieso eentje denk ik. *nog even verder gaat denken*
Klopt, bewaarfunctie, mooiere advertenties en het feit dat mensen voor een magazine echt gaan zitten zijn allemaal mooie sterktes.

Echter, dit geldt voor elke magazine. Die waar ik het over doe is relatief erg slecht op de jongerenmarkt
pi_26027225
Mja moeilijk, ik snap je punt. * clauwheee weer verder gaat met denken..ondertussen geen steek verder komt met dr eigen enquete
pi_26027297
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:48 schreef clauwheee het volgende:
Mja moeilijk, ik snap je punt. * clauwheee weer verder gaat met denken..ondertussen geen steek verder komt met dr eigen enquete
liev

Als jij nog algemene vragen hebt, stel ze gerust
pi_26027656
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:51 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

liev

Als jij nog algemene vragen hebt, stel ze gerust
You're welcome

Ach de vragen heb ik eigenlijk allemaal al wel..de enquete an sich is af. Maar de verantwoording. Ik loop daar altijd zo mee te kl*ten..
  woensdag 6 april 2005 @ 17:56:56 #279
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_26028833
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:47 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij bent afgestudeerd?!
Had je niet verwacht hè?
For great justice!
pi_26048558
Voorlopig afstudeer verslag is meteen de 1e keer goed gekeurd
pi_26048640
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:56 schreef DaYwALKuR het volgende:
Voorlopig afstudeer verslag is meteen de 1e keer goed gekeurd
Prima! Waar ging het over? Je bent nu bijna klaar?
pi_26048685
De meesten zullen net als ik op de helftvan hun afstudeerstage zitten. Nu de andere helft nog dus
pi_26048736
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:59 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Prima! Waar ging het over? Je bent nu bijna klaar?
Idd ben al op de helft het gaat over: Standaardisatie van EU Servers
pi_26048924
quote:
Op donderdag 7 april 2005 15:01 schreef HugoBoss1982 het volgende:
De meesten zullen net als ik op de helftvan hun afstudeerstage zitten. Nu de andere helft nog dus

Alles goed daar?
pi_26049589
quote:
Op donderdag 7 april 2005 15:11 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Alles goed daar?
Hier wel hoor, binnenkort uitstapje naar Dusseldorf ofjah zal toch gewerkt moeten worden
pi_26050123
Ik moet a.s. maandag een presentatie geven met mn resultaten tot nu toe. Vrij lastig, want ik moet het doen voor grotendeels afdeling verkoop en ik doe een marketingverslag. Allemaal verveelde koppen die me aankijken, fijn
pi_26164178
Hoe ging het WeirdMicky?
pi_26164220
* ChrisJX wacht tot dit topic dicht is

En in de volgende ga ik niet reageren Iedereen zit al te zeuren Ik hoef er niet constant aan herinnerd te worden dat ik moet gaan schrijven
  dinsdag 12 april 2005 @ 09:40:53 #289
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_26164806
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 09:09 schreef ChrisJX het volgende:
* ChrisJX wacht tot dit topic dicht is

En in de volgende ga ik niet reageren Iedereen zit al te zeuren Ik hoef er niet constant aan herinnerd te worden dat ik moet gaan schrijven
Jouw verslag is vast al verder dan het mijne ik heb nog niet eens al mijn resultaten... En de planning was dat ik al inleiding ofzo geschreven zou hebben, maar dat is er niet van gekomen door uitloop met resultaten krijgen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_26164907
Mijn verslag Ik moet nog beginnen met schrijven Maar volgende week maandag begin ik Heb deze week nl geen tijd...
pi_26165718
quote:
Op donderdag 7 april 2005 15:11 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Alles goed daar?
jaaaaaaaaaaaaaaaaaah heel goed hahah
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:39:57 #292
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_26165869
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 09:46 schreef ChrisJX het volgende:
Mijn verslag Ik moet nog beginnen met schrijven Maar volgende week maandag begin ik Heb deze week nl geen tijd...
Ah dan zijn we even ver
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_26165919
Bij mij loopt het ook allemaal best goed eigenlijk Lig nog steeds op schema, iedereen nog tevreden enzo en vind het nog steeds leuk. Gister de eerste van drie groepsdiscussies gehad en dat was ook
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:51:07 #294
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26166125
Bij mij komt de vaart er nu eindelijk in, maar ik vind het helemaal niet leuk
pi_26166202
Wat is er niet leuk Christine? De opdracht zelf?
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:57:35 #296
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_26166260
volgens mij zit ik vandaag op de kop af op de helft...

de vraag is of het gaat goedkomen, heb het gevoel dat ik het niet af krijg
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:05:26 #297
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26166412
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:54 schreef clauwheee het volgende:
Wat is er niet leuk Christine? De opdracht zelf?
De opdracht is op zich wel leuk, maar het wordt aan alle kanten tegen gewerkt.
Plus ik heb gewoon geen zin meer erin
pi_26166840
Ja das het enige waar ik mee zit, of ik het allemaal wel af krijg. Ik werk hard, zit op schema volgens mij maar er werd wel gezegd vorige week dat dit ook best een opdracht voor twee personen had kunnen zijn. Maar ik doe m'n best!

Hoe lang moet je nu nog dan Christine? Dat het allemaal wordt tegengewerkt is kloten!
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:31:09 #299
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_26166981
en de vraag, waarom wordt je tegengewerkt? Pak je andermans werk af?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:35:24 #300
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26167066
Nee, ik werk voor een banketbakker die altijd productgericht geeft gewerkt en nu ineens marktgericht gaat werken... dat is een cultuuromslag waar veel medewerkers geen zin in hebben.
Dus ze werken niet echt van harte mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')