Spannendquote:Op woensdag 9 maart 2005 12:22 schreef TheRoman het volgende:
5 april verdedigen
Na 4,5 jaar Bedrijfskunde klaar!
Dank voor je tipsquote:Op woensdag 9 maart 2005 12:24 schreef Drive-r het volgende:
Wellicht handig om niet alleen te kijken naar de personen binnen een bedrijf die je moet benaderen, maar ook naar het soort bedrijven dat loont om te benaderen.... Veel kleine bedrijven zullen niet snel zoiets bestellen, die halen het zlef wel bij de bakker om de hoek...
Wellicht dat je een aantal criteria kunt opstellen, waarmee de banketbakker kan beslissen of het de moeite loont om een bedrijf te benaderen? En ja, wie je binnen een bedrijf moet benaderen voor dit soort dingen? Dat komt bij middelgrote bedrijven toch al gauw neer op een secretaresse van de directie of per afdeling, lijkt me... Veel middelgrote bedrijven maken tegenwoordig ook gebruik van de bezorgdienst van supermarkten. Wellicht dat je kunt kijken wie dat binnen een bedrijf regelt (bedrijven die ik ken allemaal secretaresse werk) ? Wellicht kan de banketbakker zijn producten zelfs via een dergelijke bezorgdienst aanbieden, zo hoeft de klant niet apart gebak te bestellen en komt hij vanzelf onder de juiste aandacht...
Hoe zo'n plan exact in elkaar moet zitten weet ik niet, da's misschien ook beetje afhankelijk van leermethode enzo... Ik ben zelf maar ingenieur in opleiding, dus niet echt iets met marketing gehad...quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:43 schreef clauwheee het volgende:
Ik denk dat je met de tips van Drive-r een eind in de goede richting zit. Ik had zelf geen beter voorbeeld kunnen noemen zo 1,2,3. Stel inderdaad ook eerst een onderzoeksplan/plan van aanpak voor jezelf op als houvast, en laat dit op tijd checken bij opdrachtgevers/begeleiders, zodat je niet weer voor nieuwe verrassingen komt te staan.
Ze kan voor het algemenere gedeelte bijvoorbeeld de boeken van Gritt en Kempen en Keizer gebruiken. Daarnaast vermeld de school vaak ook wel richtlijnen voor zo'n plan, bij ons wel tenminste. De boeken van Baarda en de Goede zijn voor het onderzoeksdeel handig. Specifiek voor marketing lijkt me Alsem en Floor en van Raaij een handige. Maar ik weet natuurlijk niet of Christine andere literatuur tijdens de opleiding heeft gehad. Ik gebruik deze voorbeelden veel, en ik heb een marketingcommunicatie-opdracht.quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hoe zo'n plan exact in elkaar moet zitten weet ik niet, da's misschien ook beetje afhankelijk van leermethode enzo... Ik ben zelf maar ingenieur in opleiding, dus niet echt iets met marketing gehad...
Is dat niet juist een stuk zelfstandigheid/kennis dat je moet hebben en nu in praktijk moet kunnen brengen? Ik kan hier prima in mn eentje uit de voeten..quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:01 schreef Christine het volgende:
HELP!
Ik zie het niet meer zitten
Ik ben al anderhalve maand bezig, en ben al op de helft qua tijd, maar ik heb echt geen idee hoe ik het nou eigenlijk aan moet gaan pakken. Vorige week heb ik met mijn begeleider gesproken, en toen hebben we wel een soort richting aangegeven, maar op het moment dat ik weer thuis ben, zie ik weer wolken voor de heldere opdracht trekken, en kan ik er helemaal niet mee uit de voeten
Is er iemand die me kan vertellen WAAR ik moet beginnen, en hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik kan er absoluut niet tegen dat er zo weinig structuur in deze hele opdracht zit, en ik krijg ook weinig feedback van het bedrijf. Die kan ik wel gewoon krijgen als ik erom vraag, maar ik weet ook niet wát ik precies moet vragen.
Heb je wel gelijk in hoor, maar ik kan niet zonder structuur en ik zit hier maar een beetje thuis te zittenquote:Op woensdag 9 maart 2005 14:28 schreef devv05 het volgende:
[..]
Is dat niet juist een stuk zelfstandigheid/kennis dat je moet hebben en nu in praktijk moet kunnen brengen? Ik kan hier prima in mn eentje uit de voeten..
Waarom zit je dan niet bij een bedrijf ofzo? Lijkt mij ten eerste leerzamer, leuker en je hebt meteen contacten voor na je stage... Doemscenario's moet je helemaal niet aan denken... Eerst maar eens afstuderen en dat papiertje halen, daarna zie je wel weer verder.quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:35 schreef Christine het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in hoor, maar ik kan niet zonder structuur en ik zit hier maar een beetje thuis te zitten
Ik heb al helemaal doemscenario's in m'n hoofd hoe het straks moet als ik afgestudeerd ben.
Verschrikkelijk boek is dat zeg. En ik heb ook werkgroepen van ze gehad, het zijn ook verschrikkelijke mannetjesquote:Op woensdag 9 maart 2005 13:49 schreef Christine het volgende:
Ik heb Baarda en de Goede liggen inderdaadDaar worstel ik nu mee.
Ja deze opdracht gaan we wel met z'n tweeen doen!quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:41 schreef clauwheee het volgende:
He Zabbie mooi zo! Ga je het wel met zn 2en doen?
En hoe lang ga je er nog over doen denk je?quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:27 schreef Tania18 het volgende:
-knip-
Nee johquote:Op zondag 13 maart 2005 12:23 schreef Christine het volgende:
[..]
En hoe lang ga je er nog over doen denk je?
Ik dacht dat jij allang klaar was joh...
ing. Archiequote:Op zondag 13 maart 2005 20:19 schreef Archie het volgende:
Net afgelopen woensdag afgestuurd!!!HBO werktuigbouwkunde!!
Heej nixxx, hoe staat het met je afstudeerproject...quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:38 schreef nixxx het volgende:
Nou ik heb vandaag weer overleefd.. mijn begeleider zag toevallig dat er iets niet helemaal goed was aan de opstelling. (Studeer chemische technologie en doe onderzoek met een bak heel fijne glasdeeltjes waar ik lucht in blaas).Dus wij checken voor lekken.. nou daar waren er dus wel een stel van. Kwam uiteindelijk dus uit dat ik een stuk uit mijn opstelling moet vervangen maar aan het nieuwe gedeelte moet ook nog wat gebeuren voor het lekvrij is.
Nou is dat nog niet zo gevaarlijk, het linke gedeelte zit in de verwarming. ik heb een stuk pijp waaromheen elektrisch verwarmingslint gewikkeld is (max aangeraden bedrijfstemperatuur 450 graden) daarmee hou ik de temperatuur van mijn lucht op ~50 graden. Ging 2 keer fout, eerste keer had ik de lucht dichtgedraaid en de verwarming aangelaten. De regelaar van die verwarming meet vlak na dat stukje pijp dus als er geen lucht doorheen gaat meet die een lage temperatuur en blijft dus lekekr verwarmen. dat merkte ik toen bij 450 graden het wat begon te roken.. tweede keer was nog wat erger.... toen was die pijp verstopt op een of andere manier.. en merkte ik het pas bij 550 graden opmorgen maar eens kijken wat die verstopping is.
Wat timide...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 08:36 schreef nixxx het volgende:
Vandaag echt goed beginnen met experimenten, heb alleen nog maar lege videobandjes nodig voor de rest werkt alles.... en veilig nu
Timide... dat valt wel mee...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:51 schreef Myriam7 het volgende:
Wat timide...
* waar is die lieve, grappige, zorgzame nixx gebleven?![]()
(ok, sorry het is een serieus, belangrijk onderwerp)
Ik hoop dat je experimenten lukken, en dat je goede resultaten boekt vandaag![]()
Je weet het.. een goede voorbereiding is het halve werk..
Zet jij m dan? de thee bedoel ik..quote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Timide... dat valt wel mee...serieus bezig noemen ze dat
... hoef nu alleen nog maar op te passen voor electrische schokken door statische electriciteit. maar daar ga ik zo wat aan doen
Kamillethee is goed om je te concentreren weet je ?? Bij deze
[edit]... hmm toch nog een schok gekregen[/edit]
Waar gaat je scriptie over?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:53 schreef ChrisJX het volgende:
Hoi mensenIk ben officieel met mijn scriptie begonnen (beetje literatuur verzamelen), maar over drie weken begint het echt. Dan heb ik mijn laatste toets gehad en heb ik max. vier maanden de tijd om full-time aan de scriptie te gaan knutselen
Nee het gaat nog steeds niet goed. Qua opdracht wel intussen, maar qua privéomstandigheden nietquote:Op maandag 21 maart 2005 12:53 schreef clauwheee het volgende:
Christine hoe gaat het nu bij jou, is de lucht alweer iets geklaard?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |