Je studiebeurs loopt toch gewoon door? En anders kun je altijd bijlenen. Het is maar voor een paar maandjes, en ik vind het erg belangrijk om op tijd op stage te gaan. Dan kun je ook op tijd afstuderen, zodat je alleen die lening van een paar maandjes terug hoeft te betalen (i.p.v. je hele beurs). Lijkt me een redelijke investering. De IBG is ook de kwaadste niet qua aflossing.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:19 schreef devv05 het volgende:
Zonder vergoeding was ik echt niet stage gaan lopen, hoe kun je dan ooit elke maand rondkomen...
Hoiquote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:26 schreef Christine het volgende:
Hey devv05 jij hier?
Ik krijg zelf 200 euro per maand voor het afstuderen.
Ja die loopt door, maar 70 eur per maand kan ik niet zoveel mee.. Bovendien werk ik fulltime (45 uur per week) en heb ik dus geen zin/energie voor nog een bijbaantje ernaast.. Lenen zou kunnen, maarja dan zit je weer met schulden. Ik vind het gewoon belachelijk als een bedrijf geen redelijke stagevergoeding geeft, het kost hun al bijna niets vergeleken met een normale medewerker, ik had het niet gedaan anders.. Maargoed bij mij zit dat verder wel goed dus dat moet ieder maar voor zich beslissenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:34 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Je studiebeurs loopt toch gewoon door? En anders kun je altijd bijlenen. Het is maar voor een paar maandjes, en ik vind het erg belangrijk om op tijd op stage te gaan. Dan kun je ook op tijd afstuderen, zodat je alleen die lening van een paar maandjes terug hoeft te betalen (i.p.v. je hele beurs). Lijkt me een redelijke investering. De IBG is ook de kwaadste niet qua aflossing.
Maar ook nog even iets nieuws over mijn afstuderen. Ik heb nu een soort van baan aangeboden gekregen per april, dus de motivatie om in maart af te studeren neemt nu behoorlijk toe. Een goed steuntje in de rug dat ik net nodig had.
En natuurlijk gefeliciteerd aan de reeds afgestudeerden!
Hmm, onze opdrachten hebben wel iets met elkaar gemeen dan... Ik moet namelijk het huidige zooitje (wat met allerlei losse/aparte applicaties gebeurt, van urenregistraties van projecten tot bugregistraties) opnieuw automatiseren zodat het gekoppeld wordt tot één geheel zeg maar.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:19 schreef devv05 het volgende:
Eigenlijk ben ik hier de hele boel gewoon aan het automatiseren dmv pakketselectie traject.. Momenteel is er wel een softwarepakket aanwezig maar die voldoet niet en moet uitgebreid worden. Alle informatie zit hier in mappen en op papiertjes en dat moet allemaal digitaal en gestandaardiseerd gaan worden.
Klinkt ook als een leuke opdracht ja. Ook BI achtige richting?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 20:01 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Hmm, onze opdrachten hebben wel iets met elkaar gemeen dan... Ik moet namelijk het huidige zooitje (wat met allerlei losse/aparte applicaties gebeurt, van urenregistraties van projecten tot bugregistraties) opnieuw automatiseren zodat het gekoppeld wordt tot één geheel zeg maar.
Gisteren ben ik overigens begonnen maar ik heb nog niet echt veel boeiends gedaan, maarja das vaak zo de eerste dagen/week. De opdracht zelf is gelukkig wel leuk dus het boeiende komt vanzelf
Overigens krijg ik een vergoeding van ¤ 350.
Ja, nee niet echt ofzo. Ik doe 'Informatica & Informatiekunde'... en daar kun je in feite twee kanten mee op. Een organisatorische (heeft wat weg van BI geloof ik) en een technische (meer de kant van systeemontwikkeling). En mijn opdracht is dus eigenlijk een mooie mix van beiden. Wel leuk dus.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:28 schreef devv05 het volgende:
[..]
Klinkt ook als een leuke opdracht ja. Ook BI achtige richting?
Bij mij hebben ze al een pakket dat waarschijnlijk behouden blijft, dus echt implementeren en een keuze maken hoef ik niet meer.. Het is een erg flexibel pakket met vele tientallen uitbreidingsmodules.. Daarvoor moet ik dus wel gaan kijken wat nodig is en die implementeren en gegevens overzetten etc. Heb afgelopen week vast even een centrale agenda gemaakt via MS Exchange en m'n plan van aanpak geschreven.. Deze week begonnen met PA & VA. Daarna stukje pakketselectie en vervolgens m'n adviesrapport. Daarna de benodigde modules aanschaffen, dan alles implementeren, overige dingen oplossen, automatiseren, invoeren en testen en dan einddocumentatie (en natuurlijk uiteindelijk het stageverslag) schrijven.
Goed te doen dus, maar het is momenteel nog wel erg een zootje en ze willen heel veel (verzinnen er bijna dagelijks wel weer wat nieuws bij), dus er komt wel iets meer werk bij kijken nog dan dat het nu misschien lijkt. Maar binnen de 19 weken die ik beschikbaarheb moet het zeker heel makkelijk lukken.
Hoop alleen dat alles goed gaat met betrekking tot school. Op m'n stageadres geloof ik wel dat alles goed komt, die zijn vrij enthousiast over me en snappen zelf (op 1 persoon na die nog wel een beetje iets weet) echt totaal niets van computers en automatisering.
Ja, ik heb een paar concrete afspraken gemaakt met mijn stagebedrijf, en er zit een heuze eerste deadline aan te komen. Ik ben dus lekker aan de slag.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:37 schreef clauwheee het volgende:
Ow enne nu na anderhalve week gaat het prima
Christine zit er bij jou al schot in de zaak?
Erg frustrerendquote:Op woensdag 9 februari 2005 12:25 schreef CloudStrife het volgende:
Ik mag afstuderen (Informatica), maar ik heb nog steeds niet een afstudeerplek kunnen vinden. Ik heb echt sinds eind november tientallen bedrijven geschreven of gemaild, zonder enig resultaat.
Thanksquote:Op woensdag 9 februari 2005 12:27 schreef Christine het volgende:
[..]
Erg frustrerendik ken het... een afstudeerplaats vinden is niet zo heel erg gemakkelijk deze dagen. Hoop dat je snel iets vindt!
Yep.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:23 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Maar inderdaad... "Eerst maar eens lekker verder aan de gang".
Jij bent vorige week begonnen?
Wat was je opdracht?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:11 schreef achterop23 het volgende:
WOEHOE!
Ben net afgestudeerd!!!
Een mooie 8 op Bedrijfskundige Informatica!
En aan het afstuderen een vette baan overgehouden
* achterop23 gelukkig mens is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |