abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24987244
Zonder vergoeding was ik echt niet stage gaan lopen, hoe kun je dan ooit elke maand rondkomen Bij ons ligt het gemiddelde denk rond de 400eur/maand maar ik heb ook iemand in mn klas die krijgt tegen de 1000eur/maand (HBO en wel bruto natuurlijk)

Ben nu een week aan het afstuderen, dus nog maar 18 weekjes te gaan... Opleiding BI trouwens en tot nu toe bevalt het hier goed

Eigenlijk ben ik hier de hele boel gewoon aan het automatiseren dmv pakketselectie traject.. Momenteel is er wel een softwarepakket aanwezig maar die voldoet niet en moet uitgebreid worden. Alle informatie zit hier in mappen en op papiertjes en dat moet allemaal digitaal en gestandaardiseerd gaan worden.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 13:26:55 #127
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24987335
Hey devv05 jij hier?

Ik krijg zelf 200 euro per maand voor het afstuderen.
pi_24987451
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:19 schreef devv05 het volgende:
Zonder vergoeding was ik echt niet stage gaan lopen, hoe kun je dan ooit elke maand rondkomen ...
Je studiebeurs loopt toch gewoon door? En anders kun je altijd bijlenen. Het is maar voor een paar maandjes, en ik vind het erg belangrijk om op tijd op stage te gaan. Dan kun je ook op tijd afstuderen, zodat je alleen die lening van een paar maandjes terug hoeft te betalen (i.p.v. je hele beurs). Lijkt me een redelijke investering. De IBG is ook de kwaadste niet qua aflossing.

Maar ook nog even iets nieuws over mijn afstuderen. Ik heb nu een soort van baan aangeboden gekregen per april, dus de motivatie om in maart af te studeren neemt nu behoorlijk toe. Een goed steuntje in de rug dat ik net nodig had.

En natuurlijk gefeliciteerd aan de reeds afgestudeerden!
Trust me, I know what I'm doing.
pi_24987612
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:26 schreef Christine het volgende:
Hey devv05 jij hier?

Ik krijg zelf 200 euro per maand voor het afstuderen.
Hoi
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:34 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Je studiebeurs loopt toch gewoon door? En anders kun je altijd bijlenen. Het is maar voor een paar maandjes, en ik vind het erg belangrijk om op tijd op stage te gaan. Dan kun je ook op tijd afstuderen, zodat je alleen die lening van een paar maandjes terug hoeft te betalen (i.p.v. je hele beurs). Lijkt me een redelijke investering. De IBG is ook de kwaadste niet qua aflossing.

Maar ook nog even iets nieuws over mijn afstuderen. Ik heb nu een soort van baan aangeboden gekregen per april, dus de motivatie om in maart af te studeren neemt nu behoorlijk toe. Een goed steuntje in de rug dat ik net nodig had.

En natuurlijk gefeliciteerd aan de reeds afgestudeerden!
Ja die loopt door, maar 70 eur per maand kan ik niet zoveel mee.. Bovendien werk ik fulltime (45 uur per week) en heb ik dus geen zin/energie voor nog een bijbaantje ernaast.. Lenen zou kunnen, maarja dan zit je weer met schulden. Ik vind het gewoon belachelijk als een bedrijf geen redelijke stagevergoeding geeft, het kost hun al bijna niets vergeleken met een normale medewerker, ik had het niet gedaan anders.. Maargoed bij mij zit dat verder wel goed dus dat moet ieder maar voor zich beslissen

Ik hoop ook misschien hier na de stage parttime aan de slag te kunnen.. Wil nog 2 jaar universiteit doen om zo snel mn master te halen, en daarbij parttime werken (hier) lijkt me ideaal... Maargoed dat duurt nog wel even en ik heb geen idee of dat evt. wel kan, het is maar een klein bedrijfje.
pi_24991237
Ik krijg dus geen vergoeding en per 1 februari is mn contract bij mn bijbaan niet verlengd..kloten..maar is niet anders. Ik studeer graag af voor de zomer, en heb het er wel voor over. Net als Unihoc zegt. dan maar wat bijlenen. Daarbij, kan mn tijd nu wel goed gebruiken, werk ook 40 uur per week en heb vanaf mn 15e altijd een bijbaan gehad, in maart wordt ik 24, dus een half jaartje bijbaanloos voel ik me niet schuldig over
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_24991262
Ow enne nu na anderhalve week gaat het prima

Christine zit er bij jou al schot in de zaak?
  dinsdag 8 februari 2005 @ 20:01:07 #132
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_24991799
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:19 schreef devv05 het volgende:
Eigenlijk ben ik hier de hele boel gewoon aan het automatiseren dmv pakketselectie traject.. Momenteel is er wel een softwarepakket aanwezig maar die voldoet niet en moet uitgebreid worden. Alle informatie zit hier in mappen en op papiertjes en dat moet allemaal digitaal en gestandaardiseerd gaan worden.
Hmm, onze opdrachten hebben wel iets met elkaar gemeen dan... Ik moet namelijk het huidige zooitje (wat met allerlei losse/aparte applicaties gebeurt, van urenregistraties van projecten tot bugregistraties) opnieuw automatiseren zodat het gekoppeld wordt tot één geheel zeg maar.
Gisteren ben ik overigens begonnen maar ik heb nog niet echt veel boeiends gedaan, maarja das vaak zo de eerste dagen/week. De opdracht zelf is gelukkig wel leuk dus het boeiende komt vanzelf

Overigens krijg ik een vergoeding van ¤ 350.
pi_24992806
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 20:01 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Hmm, onze opdrachten hebben wel iets met elkaar gemeen dan... Ik moet namelijk het huidige zooitje (wat met allerlei losse/aparte applicaties gebeurt, van urenregistraties van projecten tot bugregistraties) opnieuw automatiseren zodat het gekoppeld wordt tot één geheel zeg maar.
Gisteren ben ik overigens begonnen maar ik heb nog niet echt veel boeiends gedaan, maarja das vaak zo de eerste dagen/week. De opdracht zelf is gelukkig wel leuk dus het boeiende komt vanzelf

Overigens krijg ik een vergoeding van ¤ 350.
Klinkt ook als een leuke opdracht ja. Ook BI achtige richting?

Bij mij hebben ze al een pakket dat waarschijnlijk behouden blijft, dus echt implementeren en een keuze maken hoef ik niet meer.. Het is een erg flexibel pakket met vele tientallen uitbreidingsmodules.. Daarvoor moet ik dus wel gaan kijken wat nodig is en die implementeren en gegevens overzetten etc. Heb afgelopen week vast even een centrale agenda gemaakt via MS Exchange en m'n plan van aanpak geschreven.. Deze week begonnen met PA & VA. Daarna stukje pakketselectie en vervolgens m'n adviesrapport. Daarna de benodigde modules aanschaffen, dan alles implementeren, overige dingen oplossen, automatiseren, invoeren en testen en dan einddocumentatie (en natuurlijk uiteindelijk het stageverslag) schrijven.

Goed te doen dus, maar het is momenteel nog wel erg een zootje en ze willen heel veel (verzinnen er bijna dagelijks wel weer wat nieuws bij), dus er komt wel iets meer werk bij kijken nog dan dat het nu misschien lijkt. Maar binnen de 19 weken die ik beschikbaarheb moet het zeker heel makkelijk lukken.

Hoop alleen dat alles goed gaat met betrekking tot school. Op m'n stageadres geloof ik wel dat alles goed komt, die zijn vrij enthousiast over me en snappen zelf (op 1 persoon na die nog wel een beetje iets weet) echt totaal niets van computers en automatisering. Maarja ik merk het wel. Eerst maar eens lekker verder aan de gang.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:23:43 #134
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_24994673
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:28 schreef devv05 het volgende:

[..]

Klinkt ook als een leuke opdracht ja. Ook BI achtige richting?

Bij mij hebben ze al een pakket dat waarschijnlijk behouden blijft, dus echt implementeren en een keuze maken hoef ik niet meer.. Het is een erg flexibel pakket met vele tientallen uitbreidingsmodules.. Daarvoor moet ik dus wel gaan kijken wat nodig is en die implementeren en gegevens overzetten etc. Heb afgelopen week vast even een centrale agenda gemaakt via MS Exchange en m'n plan van aanpak geschreven.. Deze week begonnen met PA & VA. Daarna stukje pakketselectie en vervolgens m'n adviesrapport. Daarna de benodigde modules aanschaffen, dan alles implementeren, overige dingen oplossen, automatiseren, invoeren en testen en dan einddocumentatie (en natuurlijk uiteindelijk het stageverslag) schrijven.

Goed te doen dus, maar het is momenteel nog wel erg een zootje en ze willen heel veel (verzinnen er bijna dagelijks wel weer wat nieuws bij), dus er komt wel iets meer werk bij kijken nog dan dat het nu misschien lijkt. Maar binnen de 19 weken die ik beschikbaarheb moet het zeker heel makkelijk lukken.

Hoop alleen dat alles goed gaat met betrekking tot school. Op m'n stageadres geloof ik wel dat alles goed komt, die zijn vrij enthousiast over me en snappen zelf (op 1 persoon na die nog wel een beetje iets weet) echt totaal niets van computers en automatisering.
Ja, nee niet echt ofzo. Ik doe 'Informatica & Informatiekunde'... en daar kun je in feite twee kanten mee op. Een organisatorische (heeft wat weg van BI geloof ik) en een technische (meer de kant van systeemontwikkeling). En mijn opdracht is dus eigenlijk een mooie mix van beiden. Wel leuk dus.

Maar inderdaad... "Eerst maar eens lekker verder aan de gang".
Jij bent vorige week begonnen?
pi_24995393
Damm, net vandaag gebeld door de recruitment afdeling van mijn stagebedrijf dat ik door de eerste ronde heen ben, 90% is al afgevallen. Maandag naar Engeland voor een dag lang testjes en interviews (vlucht en 2 nachten hilton worden betaald, jippie). De kans is nu aardig dat ik de stage krijg (60% ofzo) en dat zou wel mooi uitkomen, dan kan ik me tot dan gaan richten op het vinden van een afstudeer plek bij een ander bedrijf. Dan kan ik na de stage tenminste een beetje vlot door.

PS: Ik weet dat deze belachelijk is, maar aangezien het ook over vergoeding ging; mocht ik de stage krijgen dan verdien ik 270 pond per week, worden mijn reiskosten en verblijfskosten betaald en krijg ik 2 dagen vakantie per 4 weken.... Nou ja, naast het feit dat het een leuke stage is, kan ik die centjes ook wel gebruiken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:33:00 #136
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25002056
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 18:37 schreef clauwheee het volgende:
Ow enne nu na anderhalve week gaat het prima

Christine zit er bij jou al schot in de zaak?
Ja, ik heb een paar concrete afspraken gemaakt met mijn stagebedrijf, en er zit een heuze eerste deadline aan te komen. Ik ben dus lekker aan de slag.

Mooi dat het bij jou ook zo goed gaat.
pi_25004749
Ik mag afstuderen (Informatica), maar ik heb nog steeds niet een afstudeerplek kunnen vinden. Ik heb echt sinds eind november tientallen bedrijven geschreven of gemaild, zonder enig resultaat.
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:27:00 #138
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25004773
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 12:25 schreef CloudStrife het volgende:
Ik mag afstuderen (Informatica), maar ik heb nog steeds niet een afstudeerplek kunnen vinden. Ik heb echt sinds eind november tientallen bedrijven geschreven of gemaild, zonder enig resultaat.
Erg frustrerend ik ken het... een afstudeerplaats vinden is niet zo heel erg gemakkelijk deze dagen. Hoop dat je snel iets vindt!
pi_25004833
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 12:27 schreef Christine het volgende:

[..]

Erg frustrerend ik ken het... een afstudeerplaats vinden is niet zo heel erg gemakkelijk deze dagen. Hoop dat je snel iets vindt!
Thanks
Is inderdaad zwaar irritant. Ik wacht nog wat reacties van bedrijven af, en anders maar een topic op FOK!
pi_25005901
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:23 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Maar inderdaad... "Eerst maar eens lekker verder aan de gang".
Jij bent vorige week begonnen?
Yep.
pi_25147145
Even een tvp! . Ik heb net mijn verhaal/frustratie ergens anders ook getikt, ga ik hier niet nog een keer overdoen. Als je het wil lezen, kun je hier klikken. Kort samengevat:
- voorbereidende fase klaar, nu lezen & schrijven.
- ik studeer economie (afstudeerrichting accountancy) aan de RuG.
pi_25165994
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 15:11 schreef achterop23 het volgende:
WOEHOE!

Ben net afgestudeerd!!!

Een mooie 8 op Bedrijfskundige Informatica!
En aan het afstuderen een vette baan overgehouden

* achterop23 gelukkig mens is
Wat was je opdracht?

Ik ben op dit moment ook aan het afstuderen. Ik moet de interne communicatie en processen verbeteren door middel van intranet en VPN-verbinding tussen meerdere locaties (BI-opdracht).

Alleen het probleem is dat ik al af heb:

Probleemstelling
Oriëntatierapport
Plan van Aanpak
Stappen Plan
Uitwerking Stappen Plan
Technisch Ontwerp
Implementatie Plan
Testdossier

En ik moet nog 4 maand

Wil nog een onderzoek doen naar andere bedrijven met betrekking tot dit onderwerp e.d.
pi_25166167
Nou goed bezig dan dacht ik zo D-MIXXX..hebbie het ook al laten checken bij begeleider?

RubberenRobbie welkom
pi_25181320
Nog niet Afstuderen doen we met z'n 2'en en die ander leest nu alles door en verbeterd zonodig. Probleemstelling e.d. zijn goedgekeurt door bedrijf.

Maar ja, krijg je er van als de eisen helder op tafel liggen en je van 8 tot 5 non-stop werkt.
  zondag 20 februari 2005 @ 18:48:03 #145
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25182723
Hoe lang ben je al bezig dan D-MIXXX?
pi_25184148
Ow nou prima, mocht er nog iets verbeterd moeten worden dan heb je nog ruim de tijd. Bij ons moet de probleemstelling ook vooral door de docentbegeleider/opleiding worden goedgekeurd, anders hebben we een probleem
pi_25196121
2,5 week met 2 man dus. PvA vandaag aan directeur gegeven. Korte samenvatting ervan was goed. De daarop komende documentatie welke je aan de eisen kan koppelen moet dus in principe ook goed zijn. Morgen nemen we die compleet door.
Volgende stappen die we willen doen zijn; interne communicatie bekijken bij andere bedrijven, het design (en maybe dus ook een FUON) en handleiding / procedurele documentatie maken. Verder de gebruikelijke stappen
  maandag 21 februari 2005 @ 22:44:05 #148
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25196657
Mja, goed bezig dan
  dinsdag 22 februari 2005 @ 10:32:14 #149
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25202044
Gaat het nog allemaal goed met de afstudeerders?
Ik ben echt heel druk bezig, heb aanstaande maandag mijn eerste echte deadline. Spannend dus!
pi_25202238
Jup! Ben bezig de orientatiefase af te ronden.
Watvoor deadline Christine?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')