Wat jammer dat jij zo weinig begrip toont voor van hun tasje beroofde oudere dametjes, die soms zelfs ten val komen en bijv een heup breken en als gevolg daar weer van hun mobiliteit kwijt raken en soms binnen de kortse keren wegkwijnen en overlijden binnen een tijdsbestek van enkele jaren.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:45 schreef SCH het volgende:
En daarover zei ik dus dat het goed is je te realiseren dat het uiteindleijk maar om spullen gaat. Hoe klote en kut het ook is en ze hebben inderdaad met hun handen er vanaf....enz. enz. Dat vind ik ook allemaal, dat roep ik ook allemaal een dag of twee dagen of een week en dan denk ik: het zijn uiteindelijk maar spullen.
Ben ik het niet mee eens. Iemand die keer op keer in de fout gaat moet, naar mijn mening, zwaarder bestraft kunnen worden dan iemand die voor de eerste keer in de fout gaat.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:56 schreef Re het volgende:
[..]
en terecht natuurlijk, je mag maar 1 keer ergens voor veroordeeld worden
ik vind het meer winzipquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:11 schreef speedfreakssj het volgende:
eerbetoon voor een dief vind ik wel heel erg rar.
Mee eens!quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:19 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Iemand die keer op keer in de fout gaat moet, naar mijn mening, zwaarder bestraft kunnen worden dan iemand die voor de eerste keer in de fout gaat.
Nee, het is terecht omdat het niet relevant is voor de zaak. Of je nu inrijd op een 'eenmalige' dief of op een 'beroeps'-dief maakt niks uit. Recidive kan wel worden bestraft in Nederland.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:56 schreef Re het volgende:
[..]
quote:
Naar mijn mening is het rechtssysteem in Nederland wel degelijk falende. De betreffende vrouw handelde zo, omdat het rechtssyteem zo falende is. Het is geen vrijbrief voor zelfjustitie, maar geeft wel een beter beeld van de situatie. Een duidelijk voorbeeld van ons falend rechtssysteem is dat deze crimineel vrij rondliep terwijl hij werd verdacht van een gewapende overval. De aktie van de betreffende vrouw kan ik heel goed begrijpen, dat deze crimineel daarbij is omgekomen is spijtig, maar ik zal er geen minuut van wakker liggen. Dat hij ook nog een eerbetoon in Amsterdam krijgt is nog schokkender, maar met Job Cohen kun je alles verwachten.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:35 schreef vinsbergen het volgende:
[..]
Belachelijk! Waarom is het rechtsyteem falende? Het rechtsysteem in Nederland is er juist om ook mensen die zelf voor rechter spelen net zo hard aan te pakken. Die vrouw is beroofd door een 'veelpleger', er was sprake van een typische diefstal. Aangezien die jongen bekend was bij justitie hadden ze hem zo weer te pakken en had hij zijn passende straf gekregen.
De vrouw heeft uit boosheid/verdriet (niet ondenkbaar natuurlijk) de jongen klem gereden, deze is hierbij komen te overlijden, dit is gewoon 'doodslag' hoe je het ook went of keert, wie is ZIJ die over andermans leven mag beslissen?
Ik hoop dat die vrouw haar straf krijgt, met een vermindering voor de eventuele psychische toestand waarin zij verkeerde, maar dit mag geen vrijbrief zijn voor mensen om het recht in eigen hand te nemen.
Wat de mensen wel zelf in de hand moeten nemen is een wettenbundel, zodat ze zich niet zo laten beinvloeden door de media, die het verkeerd interpreteren van wetsartikelen tot een nieuwe kunstvorm weet te verheffen (zie art. 10 over levenslang, dit is wel degelijk levenslang en je komt niet vrij zonder gratie van de koningin, kortom er zitten mensen in NL voor levenslang...*offtopic), maar vooral nog belangrijker is dat ze zelf weten wat wel en wat niet mag!
![]()
Ali is in elk geval vakkundig uit de weg geruimd. One down....quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:56 schreef Re het volgende:
[..]
Voor doodslag is geen opzet vereist. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het ook belachelijk dat er een tocht georganiseerd wordt voor die tasjesdief, maar het resultaat is, helaas, disproportioneel en het is wel menselijk om zo te reageren. Vandaar ook dat ik vind dat ze een aangepaste straf moet krijgen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:52 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Naar mijn mening is het rechtssysteem in Nederland wel degelijk falende. De betreffende vrouw handelde zo, omdat het rechtssyteem zo falende is. Het is geen vrijbrief voor zelfjustitie, maar geeft wel een beter beeld van de situatie. Een duidelijk voorbeeld van ons falend rechtssysteem is dat deze crimineel vrij rondliep terwijl hij werd verdacht van een gewapende overval. De aktie van de betreffende vrouw kan ik heel goed begrijpen, dat deze crimineel daarbij is omgekomen is spijtig, maar ik zal er geen minuut van wakker liggen. Dat hij ook nog een eerbetoon in Amsterdam krijgt is nog schokkender, maar met Job Cohen kun je alles verwachten.
Jij gaat in jouw verhaal uit van opzet aan de kant van de vrouw. Ze had net zo goed kunnen hebben proberen om de daders klem te rijden om haar EIGENDOM terug te krijgen. Dat het fout ging en er een dodelijk slachtoffer bij viel is ongelukkig. Er is volgens mij echter moeilijk te bewijzen dat er opzet in het spel was. Daarbij kan de vrouw zich ook nog beroepen op een tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid door het gebeuren vooraf.
en nog geen reactie van SCH.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:49 schreef Redux het volgende:
[..]
Weet je nog lieverd, het was wat jou betreft meer dan ok dat brinkhorst een eigen mening had wat submission betreft, lees maar na in deze posts: Submission "onverstandig" volgens Brinkhorst (8)
Aansteller.
Ook een mooie post van jou uit dat topic:
Submission "onverstandig" volgens Brinkhorst (8)
[..]
En verdonk zou nu niks van jou mogen zeggen?
daar gaat het hier toch niet om? Die sukkel is dood, zijn verleden zal niet in de rechtspraak meegenomen worden, al was het Sam Klepper bwvsquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:19 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Iemand die keer op keer in de fout gaat moet, naar mijn mening, zwaarder bestraft kunnen worden dan iemand die voor de eerste keer in de fout gaat.
en mevrouw veroordeelt tot doodslag, zeer vakkundigquote:Op vrijdag 21 januari 2005 00:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ali is in elk geval vakkundig uit de weg geruimd. One down....
ik zie dat ik het wat verkeerd hsd neergezet, voor de rechtspraak van de vrouw maakt het geen ene reet uit. Recidivie is iets anders en mag inderdaad zwaarder gestraft wordenquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee, het is terecht omdat het niet relevant is voor de zaak. Of je nu inrijd op een 'eenmalige' dief of op een 'beroeps'-dief maakt niks uit. Recidive kan wel worden bestraft in Nederland.
Bah, wat een hypocriet.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 00:41 schreef evert het volgende:
en nog geen reactie van SCH.
altijd mooi, als SCH met zijn eigen postings om de oren wordt geslagen en die zijn selectieve verontwaardiging duidelijk maken (zoals in dit geval), dan reageert hij niet...
Zullen we dan ook een eerbetoon voor Hitler houden ?quote:
Inderdaad, de bak in met dat mens.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:40 schreef Taurus het volgende:
vrouw is met opzet 50 meter achteruit op de dader afgereden waarbij zij een onaanvaardbaar risico nam. Zo stond het vanmorgen in de krant, en daarop is dat bericht gebaseerd. Ik ben inderdaad nog steeds van mening dat ze niet 'onbewust achter de dader is aangereden'
Zeur toch niet. Als ik offline ben, reageer ik niet meer idd.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 00:41 schreef evert het volgende:
[..]
en nog geen reactie van SCH.
altijd mooi, als SCH met zijn eigen postings om de oren wordt geslagen en die zijn selectieve verontwaardiging duidelijk maken (zoals in dit geval), dan reageert hij niet...
Gelukkig, ook nog mensen met verstandquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:35 schreef vinsbergen het volgende:
[..]
Mee eens!
Ik snap trouwens überhaupt de vele reacties niet van mensen in de trant van: "de vrouw moet een beloning krijgen/belachelijk dat ze bestraft wordt/het rechtsyteem is falende, omdat de vrouw zo handelde.."
Belachelijk! Waarom is het rechtsyteem falende? Het rechtsysteem in Nederland is er juist om ook mensen die zelf voor rechter spelen net zo hard aan te pakken. Die vrouw is beroofd door een 'veelpleger', er was sprake van een typische diefstal. Aangezien die jongen bekend was bij justitie hadden ze hem zo weer te pakken en had hij zijn passende straf gekregen.
De vrouw heeft uit boosheid/verdriet (niet ondenkbaar natuurlijk) de jongen klem gereden, deze is hierbij komen te overlijden, dit is gewoon 'doodslag' hoe je het ook went of keert, wie is ZIJ die over andermans leven mag beslissen?
Ik hoop dat die vrouw haar straf krijgt, met een vermindering voor de eventuele psychische toestand waarin zij verkeerde, maar dit mag geen vrijbrief zijn voor mensen om het recht in eigen hand te nemen.
Wat de mensen wel zelf in de hand moeten nemen is een wettenbundel, zodat ze zich niet zo laten beinvloeden door de media, die het verkeerd interpreteren van wetsartikelen tot een nieuwe kunstvorm weet te verheffen (zie art. 10 over levenslang, dit is wel degelijk levenslang en je komt niet vrij zonder gratie van de koningin, kortom er zitten mensen in NL voor levenslang...*offtopic), maar vooral nog belangrijker is dat ze zelf weten wat wel en wat niet mag!
![]()
De enige inbrekers die de politie tegenwoordig pakt zijn inbrekers die te hard rijden en daarom geflitst of staande gehouden worden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:02 schreef Taurus het volgende:
[..]
er zijn gewoon ook mensen die het werk van inbreker pakken graag over laten aan de politie, in plaats van risico lopen.![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:26 schreef Xitami het volgende:
en onze huidige linkse overheid
Het woord "dader" lijkt mij eveneens nogal stigmatiserend; mag ook wel weg.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom staat er Marokkaanse in de topic titel?
Is dat relevant?
ik vind het voor de vrouw (die vast niet de bedoeling had hem te doden) ook vreselijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:51 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Inderdaad, de bak in met dat mens.
Gezien er hier een slachtoffer is gevallen, iemand kapot is gereden vanwege de diefstal van een tasje lijkt het mij niet langer relevant wat deze persoon hiervoor heeft gedaan danwel waar hij ooit van verdacht is geweest, dus dat gelul daarover (herdenking dief etc.) mag wat mij betreft achterwege blijven (niet gericht aan degene vanwie ik hier een post quote).
Ik vind het voor de vrouw (die vast niet de bedoeling had hem te doden) ook vreselijk, een trauma voor het leven wanneer je zoiets op je geweten heb, maar heb toch meer te doen met de nabestaanden van die jongen.
Absoluut en dat is ook terecht. Maar dat moet je scheiden van wat er met de vrouw gebeurt. In die zin maakt het niet uit wat het verleden is van degene die ze doodreed.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:53 schreef milagro het volgende:
en gelukkig vinden de juiste mensen het blijkbaar wél relevant wat meneer gedaan heeft en dat hij dáárom in die situatie gekomen is en dat om die reden een stille tocht niet op zijn plaats is.
In feite natuurlijk niet, hè.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is dat relavant?
Ja, daar heb je een punt. Het zijn toch altijd marrokanen. We kunnen beter vermelden wanneer het een nederlander betreft(de dader), dat is een stuk unieker!!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is dat relavant?
het was een noodlottige samenloop van omstandigheden die begonnen is met een straatroof en om dan te gaan roepen "de bak in met dat mens"quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Absoluut en dat is ook terecht. Maar dat moet je scheiden van wat er met de vrouw gebeurt. In die zin maakt het niet uit wat het verleden is van degene die ze doodreed.
Ben ik met je eens. Er wordt teveel geroepen, net als "goed dat ie dood is" en zo.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:09 schreef milagro het volgende:
[..]
het was een noodlottige samenloop van omstandigheden die begonnen is met een straatroof en om dan te gaan roepen "de bak in met dat mens"
Vinden dat de maatschappij beter is geworden zonder de crimineel en vinden dat het goed is dat hij dood is zijn imo ook twee zaken die los staan van elkaar. Ik ben blij dat de maatschappij een crimineel armer is, maar vind het jammer dat dat gebeurt is door zijn dood.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Er wordt teveel geroepen, net als "goed dat ie dood is" en zo.
Goh boeiend, wat moeten wij met die info?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:16 schreef N.icka het volgende:
Ik kan werkelijk geen traan laten om de dood van een crimineel kut jong .
Voel je je geroepen om voor mij te spreken? Doe dat niet, alsjeblieft..quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Goh boeiend, wat moeten wij met die info?
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:29 schreef Redux het volgende:
[..]
Voel je je geroepen om voor mij te spreken? Doe dat niet, alsjeblieft..
Wat moeten wij met dat oeverloze geblaat van jou altijd?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Goh boeiend, wat moeten wij met die info?
Eigenlijk zouden alle criminele mokro's een spoedcursus boomknuffelen moeten krijgen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:16 schreef N.icka het volgende:
Ik kan werkelijk geen traan laten om de dood van een crimineel kut jong .
Ook dat is onzin.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Er wordt teveel geroepen, net als "goed dat ie dood is" en zo.
We zijn het helemaal eens. Is dat een primeur?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:34 schreef milagro het volgende:
[..]
Ook dat is onzin.
Die knul had een fikse straf verdiend, wmb had ie op mogen donderen naar zijn moederland, maar had hij zeker niet de dood verdiend, maar ook geen compassie zoals dat door sommigen gegeven wordt, alsof hij alleen maar slachtoffer is en zelf geen aandeel had in deze.
Ik heb compassie voor de ouders, want het blijft hun kind, wat hij ook gedaan heeft.
En dat zij op dit moment geen oog willen hebben voor wát die knul allemaal gedaan heeft, begrijp ik. Maar dan ook alleen van hen, niet van al die andere "moord" schreeuwers en "het was zo'n goeie knul die altijd respect had voor iedereen" want dat had hij dus níet!
Dat deze knul dood is, doet mij niet veel, iig vele vele vele malen minder dan de dood van die man in Rotterdam, een zaak die nauwelijks publiciteit krijgt, omdat men daar niet zo hard schreeuwt dat het een racistische moord is en de gemoederen niet zo oplopen als bij deze zaak en de achterban vh slachtoffer daar niet een groep is wiens reputatie menigmaal onder vuur ligt.
De vooroordelen mogen dan iedere keer weer uit de kast komen als de dader van een bepaalde afkomst is, maar als het 'slachtoffer' van die afkomst is , is het gedonder achteraf vele malen groter.
Dan vallen de woorden 'moord' 'racisme' maar al te snel en al te graag, of de 'dader' nu een gewone burger was of een politieagent.
Deze keer was het een straatrover Ali die om komt en je hoort die woorden 'moord' en 'racisme' vallen en was de man "een goeie vent die nooit iemand kwaad deed" , de andere keer was het een Driss, die met een keukenmes op een agent afstormde en ook dan hoor je die woorden en ook dan was het "een goeie vent die nooit iemand kwaad deed".
De afkomst van de dader is in principe niet relevant en dat die genoemd wordt vinden sommigen stigmatiserend en weet ik wat.
Maar wees dan ook consequent en klaag net zo hard als de afkomst vh slachtoffer genoemd wordt, want ook dán is dat niet relevant.
Zoals ik al zei, bij die Driss hoorde ik de schreeuwers helemaal niet daarover klagen, nee , dan riepen zij zelf om het hardst dat "weer een broeder slachtoffer was geworden van racisme", en organiseren de AEL en IS een protestmars, want er was sprake van een racistisch moord door de politie.
En ook dan wordt het feit dat het zgn slachtoffer zelf eerst een misdaad pleegde, een mes trok en de agent aanviel, compleet genegeerd.
Je vergeet erbij te vertellen dat het 17-jarige meisje in werkelijkheid 19 is (dus volwassen), een veelpleegster is, die net goed en wel weer buiten was na door de rechtbank te zijn verhoord vanwege een gewelddadige roofoveral.quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:08 schreef maartena het volgende:
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als de rollen omgekeerd waren?
Hypothetische situatie: Een 17 Jarig Nederlands meisje rooft een Marokkaanse man van zijn tas en vlucht. De Marokkaanse man laat het niet op zich zitten en rijdt met zijn auto achteruit om de griet te stoppen die net haar brommer probeert te starten. Ze komt te overlijden......
Hoeveel van julie kunnen echt met volle overtuiging zeggen dat ze nu nog steeds hetzelfde standpunt hebben? Is de stille tocht dan wel toegestaan? En wees echt oprecht......
goed idee, hebben de bakken die afgekeurd worden bij de apk ook nog een doel.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:33 schreef Priapus het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden alle criminele mokro's een spoedcursus boomknuffelen moeten krijgen.
De vraag is ook hoe "bewust" deze vrouw dit risico nam. Jij gaat er in je posts van uit dat ze dit bewust deed. Dat is verre van zeker. Het is evenwel mogelijk dat zijn in shock (in shock door de overval - de psychischische schade waar ik het al eerder over had, waar jij de neiging to had die de bagataliseren) deze actie uitvoerde, zonder daar bewust over na te denken. Haar reactie na het ongeluk -die verre van rationeel te noemen waren- duiden daar ook op.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:40 schreef Taurus het volgende:
[..]
De aanklacht tegen haar is het volgende; De vrouw is met opzet 50 meter achteruit op de dader afgereden waarbij zij een onaanvaardbaar risico nam. Zo stond het vanmorgen in de krant, en daarop is dat bericht gebaseerd. Ik ben inderdaad nog steeds van mening dat ze niet 'onbewust achter de dader is aangereden', maar er staat in die post niet 'de vrouw is bewust op de dader afgereden en heeft hem ook bewust dood gereden' toch? Kan nog steeds een ongeluk zijn dus. Prima dat je quotes van me gaat op zoeken, maar je moet dan wel kijken in welke context dat gepost is.
Nog heeft men zelfs in Nederland het recht zijn eigendom te beschermen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:35 schreef vinsbergen het volgende:
[..]
Mee eens!
Ik snap trouwens überhaupt de vele reacties niet van mensen in de trant van: "de vrouw moet een beloning krijgen/belachelijk dat ze bestraft wordt/het rechtsyteem is falende, omdat de vrouw zo handelde.."
![]()
De vraag is juist of zij daadwerkelijk voor eigen rechter speelde of dat ze gewoon probeerde haartasje terug te krijgen. Goed dat de rechter dat onderzoekt omdat vooreigen rechter spelen inderdaad niet mag en justitioneel onderzoek bij een dergelijk dood is altijd op z'n plaats.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:35 schreef vinsbergen het volgende:
[..]
Belachelijk! Waarom is het rechtsyteem falende? Het rechtsysteem in Nederland is er juist om ook mensen die zelf voor rechter spelen net zo hard aan te pakken.
Dat valt juistzo ellendig tegen. Dat gebeurt in NL dus NIET.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:35 schreef vinsbergen het volgende:
Die vrouw is beroofd door een 'veelpleger', er was sprake van een typische diefstal. Aangezien die jongen bekend was bij justitie hadden ze hem zo weer te pakken en had hij zijn passende straf gekregen.
Ik denk dat haar op z'n hoogst dood door schul aangerekend kan worden. Ik denk namelijk dat ze helemaal niet de "beslissing" genomen heeft om die dief het leven te ontnemen. Ik denk dat het haar doel niet was. En de toestand waarin ze verkeerde was geheel te danken aan Ali zelf die door de door hem aangerichte psychische schade overleed.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:35 schreef vinsbergen het volgende:
Ik denk ook dat de wet de richtlijn moet zijn. Dat is voor mij ook niet het punt.Het gaat om de interpretatie van de feiten de wet. Als eenduidig zou zijn zouden er amper advocaten nodig zijn ...quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:35 schreef vinsbergen het volgende:
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:34 schreef milagro het volgende:
... Ik heb compassie voor de ouders, want het blijft hun kind, wat hij ook gedaan heeft.
En dat zij op dit moment geen oog willen hebben voor wát die knul allemaal gedaan heeft, begrijp ik. Maar dan ook alleen van hen, niet van al die andere "moord" schreeuwers en "het was zo'n goeie knul die altijd respect had voor iedereen" want dat had hij dus níet!
... Deze keer was het een straatrover Ali die omkomt en je hoort die woorden 'moord' en 'racisme' vallen en was de man "een goeie vent die nooit iemand kwaad deed" , de andere keer was het een Driss, die met een keukenmes op een agent afstormde en ook dan hoor je die woorden en ook dan was het "een goeie vent die nooit iemand kwaad deed".
... De afkomst van de dader is in principe niet relevant en dat die genoemd wordt vinden sommigen stigmatiserend en weet ik wat. Maar wees dan ook consequent en klaag net zo hard als de afkomst vh slachtoffer genoemd wordt, want ook dán is dat niet relevant. Zoals ik al zei, bij die Driss hoorde ik de schreeuwers helemaal niet daarover klagen, nee , dan riepen zij zelf om het hardst dat "weer een broeder slachtoffer was geworden van racisme", en organiseren de AEL en IS een protestmars, want er was sprake van een racistische moord door de politie.
En ook dan wordt het feit dat het zgn slachtoffer zelf eerst een misdaad pleegde, een mes trok en de agent aanviel, compleet genegeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |