abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 21:24:35 #101
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24656878
Ik vind het optreden van Cohen in deze ook redelijk goed. Hij is ook helder dat die Ali el B. tuig was, maar dat ouders en vrienden wel verdriet mogen hebben. En dat is ook zo.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24656879
quote:
Daarna werd besloten tot deze vorm van eerbetoon.
Eerbetoon voor wat? Voor een marokkaanse dief?
pi_24656890
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat moet iedereen dan ook voor zichzelf afwegen. Maar je weet ook dat het betekent dat ook dan de rechtsregels gelden voor degene die is beroofd.
Uiteraard.
quote:
Nee, dat is echt onzin. Het gaat om doodslag en dat is een enorm groot verschil - zowel in strafmaat als als delict. Als de zaak voor de rechter komt, lijkt mij de kans groot dat ze misschien schuldig wordt bevonden maar geen straf krijgt. Ik vind het wel belangrijk dat ze vervolgd wordt.
Je vergist je. Je bedoelt hoogstwaarschijnlijk 'dood door schuld'.
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:26:52 #104
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24656917
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:17 schreef SCH het volgende:
Goed opgelost Cohen
Daar hoef je Cohen niet voor te loven. Hopelijk heeft bij hem ook een keer het logisch denken zijn intrede gemaakt. Het blijft raar dat een crimineel een eerbetoon krijgt door onze hoofdstad. Het is ook niet de eerste keer is dat dat gebeurt in Amsterdam.

[ Bericht 2% gewijzigd door AvispaCS op 20-01-2005 21:45:38 ]
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 21:27:54 #105
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24656933
"Eerbetoon" is zeker een ongelukkige benaming. Een rouwbijeenkomst is meer op z'n plek. Maar ik heb ook weinig begrafenissen meegemaakt waarbij de dode - al was het nog zo'n klootzak- niet enige woorden van lof kregen ...
pi_24656962
Eindelijk een verstandig besluit van Cohen.
pi_24657007
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:25 schreef nikk het volgende:

[..]

Uiteraard.
[..]

Je vergist je. Je bedoelt hoogstwaarschijnlijk 'dood door schuld'.
doodslag.
Als je willens en wetens de aanmerkelijke kans neemt dat door iets wat jij doet, iemand om het leven komt, wordt dat beoordeeld als doodslag, ook al wilde jij niet bewust diegene doden.
pi_24657014
Iedere begrafenis is een soort eerbetoon dus daar zou ik niet zo over vallen.

In Den Bosch vond ooit een stille tocht voor een man plaats die in zijn huis opgepakt werd en de politie stond op te wachten met een honkbalknuppel en toen neergeschoten werd. Het kan overal dus.
pi_24657050
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:35 schreef SCH het volgende:

In Den Bosch vond ooit een stille tocht voor een man plaats die in zijn huis opgepakt werd en de politie stond op te wachten met een honkbalknuppel en toen neergeschoten werd. Het kan overal dus.
Om even met jouw linkse termologie te spreken: je mag het wel doen maar moet je het wel doen ?
pi_24657059
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:34 schreef Jasra het volgende:

[..]

doodslag.
Als je willens en wetens de aanmerkelijke kans neemt dat door iets wat jij doet, iemand om het leven komt, wordt dat beoordeeld als doodslag, ook al wilde jij niet bewust diegene doden.
Doodslag:
quote:
Artikel 287
Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 21:37:49 #111
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24657075
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:35 schreef SCH het volgende:

Ja, DUH! Brabant ...
pi_24657093
Nu, laten we hopen dat de dame de rust krijgt die ze verdient en nodig heeft.
Vraag me af of ze wel naar haar eigen huis terug kan of wil.
Geen idee wat de reacties zullen zijn als men hoort dat ze vrij is (maar nog wel verdacht)
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24657107
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:37 schreef Doc het volgende:

[..]

Ja, DUH! Brabant ...
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:45:28 #114
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24657241
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:22 schreef opinie het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een idee om de pelgrimstocht van de sympatisanten van dit stuk vreten te verstoren met foto's van de vele slachtoffers die deze Ali gemaakt heeft:

- Het oude vrouwtje dat niet meer gaat klaverjassen en met zware slaapmiddelen in bed duikt omdat ze bang is.

- Van de medewerkers van de Xenos die waarschijnlijk met een (misschien wel levenslang) trauma ziek thuis zitten.

- Van de vrouw met de auto wiens leven hij totaal verneukt heeft.
Dat zeg ik ook steeds.
en:
Laten we blij zijn dat er niet nog meer slachtoffers vallen door deze Ali
Koranfascisme bedankt Islam
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 21:49:27 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24657318
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:27 schreef SCH het volgende:
@ Doc: Diefstal is absoluut af te keuren maar ik moet zeggen dat al die diefstallen die ik heb meegemaakt (ik woonde jarenlang in een junkieroute waar ook mijn auto stond geparkeerd) me altijd wel even boos maakten maar ik besefte ook meteen dat het maar om materieel ging.
Nou Ali el B's van deze wereld... Gewoon SCH's handtasje jatten. Die draait lieftallig z'n andere wang toe.
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:51:01 #116
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24657341
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:30 schreef nikk het volgende:
Eindelijk een verstandig besluit van Cohen.
Het moest er vroeg of laat een keertje van komen, natuurlijk !!
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_24657372
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:01 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik vind dat mensen te makkelijk praten over dat het de consequnetie is dat je berooft wordt als je autodeur niet op slot doet in Oost. Het is niet normaal om beroofd te worden.naar aanleiding van het feit dat je toevallig een tasje hebt.

Iemand die niet normaal gedrag vertoon kan niet normaal gedrag terugverwachten.

Daarnaast juist het feit dat die vrouw tot een dergelijk actie overgaat een teken hoe groot de schok en de psychische schade voor iemand is die overvallen wordt - een actie die ze ondernormale omstandigheden nooit zou doen. Die immateriele schade dus waar de dader met zijn lust naar nog meer geld zich niet om bekommerd.
Alleen is dit 'niet normale gedrag' wel erg niet normaal he, doodgereden worden tegenover het jatten van een tasje is een erg dure prijs. Het is inderdaad niet normaal om beroofd te worden, maar er op rekenen dat het jou nooit over komt is wel erg naief. Denken dat je na het roven van een tasje vast niet doodgereden wordt, is niet naief.

Dus er zit wel 'n verschil in. Bovendien heb ik (je quote mijn stukje al staat mijn naam er niet) nooit gezegd dat 'als je je deur niet op slot doet, je het risico loopt bestolen te worden in je auto', al werd dit wel zo geinterpreteerd. Ik zei alleen dat dát bescherming van je eigen goed zou zijn, en niet het achterna rijden van de dief om je spullen terug te halen. Dat neigt naar eigen rechter spelen (al was dat wel logisch en begrijpelijk in dit geval)
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:55:57 #118
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24657441
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou Ali el B's van deze wereld... Gewoon SCH's handtasje jatten. Die draait lieftallig z'n andere wang toe.
En als hij zijn gleuf niet dicht houdt heeft hij er zelf om gevraagd
Koranfascisme bedankt Islam
pi_24657521
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Doodslag:
[..]
WIllens en weten de aanmerkelijke kans nemen wordt gezien als opzettelijk handelen. Zoek maar eens op voorwaardelijke opzet.
pi_24657541
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mensen zijn hier altijd erg goed in de situatie totaal verdraaien. Als iemand te kennen geeft, waaronder ik, dat ie niet de inbreker in kwestie achterna zou rennen of zo boos zou worden dat er iets gejat wordt dat je meteen bovenop de dader springt, wordt gelijk gedaan of diegene z'n huisdeur open laat staan en inbrekers toe laat. Echt zo'n slappe manier van discussieren,

er zijn gewoon ook mensen die het werk van inbreker pakken graag over laten aan de politie, in plaats van risico lopen.
pi_24657579
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

WIllens en weten de aanmerkelijke kans nemen wordt gezien als opzettelijk handelen. Zoek maar eens op voorwaardelijke opzet.
Laten we hopen dat dat niet het geval is. Het zou immers belachelijk zijn dat deze vrouw veroordeelt wordt voor dit incident. Beter kunnen we er (letterlijk) zo snel mogelijk zand over gooien en een en ander beschouwen als een tragisch ongeluk waarbij de dader op eervolle manier in het harnas van beroepscrimineel gestorvgen is.
pi_24657613
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Alleen is dit 'niet normale gedrag' wel erg niet normaal he, doodgereden worden tegenover het jatten van een tasje is een erg dure prijs. Het is inderdaad niet normaal om beroofd te worden, maar er op rekenen dat het jou nooit over komt is wel erg naief. Denken dat je na het roven van een tasje vast niet doodgereden wordt, is niet naief.
Oh? Dieven lopen niet het risico geweldadig benaderd te worden? Je bent wel een ontzettend naieve dief als je denkt dat je maar kan doen wat je wil.
quote:
Dus er zit wel 'n verschil in. Bovendien heb ik (je quote mijn stukje al staat mijn naam er niet) nooit gezegd dat 'als je je deur niet op slot doet, je het risico loopt bestolen te worden in je auto', al werd dit wel zo geinterpreteerd. Ik zei alleen dat dát bescherming van je eigen goed zou zijn, en niet het achterna rijden van de dief om je spullen terug te halen. Dat neigt naar eigen rechter spelen (al was dat wel logisch en begrijpelijk in dit geval)
Dat valt net zo goed onder bescherming van je goederen. Eigen rechter spelen is totaal iets anders. Je mag in Nederland achter een dief aangaan, hem bestraffen mag niet want dat is voor eigen rechter spelen.
pi_24657699
edit: laat maar
pi_24657741
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Oh? Dieven lopen niet het risico geweldadig benaderd te worden? Je bent wel een ontzettend naieve dief als je denkt dat je maar kan doen wat je wil.
[..]

Dat valt net zo goed onder bescherming van je goederen. Eigen rechter spelen is totaal iets anders. Je mag in Nederland achter een dief aangaan, hem bestraffen mag niet want dat is voor eigen rechter spelen.
Geweldadig benaderd is wat anders dan klem gereden worden tussen een auto en een boom. Dat hoef je niet te verwachten wat mij betreft, en dan ben je niet naief.
Je mag in Nederland achter een dief aan gaan, wat niet mag, is hem dood rijden> hem bestraffen. Dit geldt echter natuurlijk wel alleen als het geen ongeluk blijkt te zijn, wat de vrouw betreft. En nu niet roepen dat het zeker weten 'n ongeluk was, want dat is geloof ik nog niet bewezen, dus wat dat betreft kun je alleen nog speculeren.
Mocht het wel een ongeluk zijn geweest, dan vind ik 't inderdaad logisch dat je de dief achterna gaat in een poging je tas terug te krijgen, maar dan vind ik 't nog steeds niet verstandig, die manier van bescherming van je goederen. Ook al is het gedoogd. Dus in plaats van de vele toejuichingen die de vrouw krijgt, vind ik 't 'n stomme actie van d'r.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 22:13:41 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24657772
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:02 schreef Taurus het volgende:

[..]

Mensen zijn hier altijd erg goed in de situatie totaal verdraaien. Als iemand te kennen geeft, waaronder ik, dat ie niet de inbreker in kwestie achterna zou rennen of zo boos zou worden dat er iets gejat wordt dat je meteen bovenop de dader springt, wordt gelijk gedaan of diegene z'n huisdeur open laat staan en inbrekers toe laat. Echt zo'n slappe manier van discussieren,

er zijn gewoon ook mensen die het werk van inbreker pakken graag over laten aan de politie, in plaats van risico lopen.
Ja... je verdraait inderdaad de situatie. Als het je zo irriteert zou je er mee op moeten houden

Ik zeg dus niet dat je er achter aan MOET gaan. Welnee. Maar SCH bagitaliseert het gevoel wat mensen er bij hebben wanneer ze bestolen worden. Volgens hem moet je dan maar je schouders ophalen en denken 'ach... het is maar materieel'. In mijn opinie is er NIEMAND welke werkelijk zo reageert. Zeker niet bij een heterdaadje.

Een van de basis menselijke instincten is namelijk het beschermen van je bezittingen.

Dat jij netjes wil wachten op de politie... prima. Ik had in dit geval hetzelfde gedaan als mevrouw, en nog geprobeerd de twee goed te raken ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')