abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24654392
quote:
Herdenkingstocht voor doodgereden tasjesdief (video)

AMSTERDAM - Vrienden en familieleden van Ali el B. houden vrijdagmiddag in Amsterdam een herdenkingstocht en een dienst in de moskee Al Kabir aan de Weesperzijde. De 19-jarige jongen werd eerder deze week in Amsterdam-Oost doodgereden door een 43-jarige vrouw, nadat hij een tasje uit haar auto had gestolen.

In tegenstelling tot eerdere berichten begint de tocht niet bij het Centraal Station, maar in de Derde Oosterparkstraat waar El B. om het leven kwam. De stoet vertrekt daar om 14.00 uur en leidt naar de moskee waar een uur later de herdenking plaatsvindt. Dat liet een woordvoerder van het stadsdeel Oost-Watergraafsmeer donderdag weten.

Bijpraten

Burgemeester Cohen bracht donderdagmiddag een bezoek aan het kantoor van stadsdeel Oost-Watergraafsmeer. Hij sprak met familie en vrienden van de omgekomen jongeman, met enkele migrantentorganisaties en het stadsdeelbestuur. Cohen liet zich onder meer bijpraten over de sfeer in de wijk.

Op de boom in de Derde Oosterparkstraat, waar Ali el B. om het leven kwam, hangt een A4-tje met een oproep voor de herdenking. De brief is gericht aan de 'broeders en zusters van de islam'. "Zoals jullie weten is onze broeder Ali op maandagavond jl doodgereden door een automobilist. Graag willen we aanstaande vrijdag insha'allah samen met onze geliefde familie, vrienden, kennissen, buren en belangstellenden Ali herdenken."

Bekend

De 18-jarige medeverdachte van de tasjesroof die zich woensdagavond meldde, heeft inmiddels bekend. Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam wil nog niets zeggen over zijn verklaring over het auto-incident. "We zijn hem nog aan het horen", aldus een woordvoerder. Hij wordt vrijdag voorgeleid voor de rechter-commissaris.

De 43-jarige automobiliste moet donderdagmiddag voor de rechter-commissaris van de rechtbank in Amsterdam verschijnen. Het OM verdenkt de vrouw van doodslag. Volgens justitie is zij met opzet hard achteruitgereden in reactie op de diefstal van haar tas. Ali el B. raakte daardoor bekneld tussen haar auto en een boom en overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

Tasjesroof

De twee jongens van 15 en 16 jaar die de politie aanhield vlak na het incident, hebben volgens het OM niets met de betreffende tasjesroof te maken. Een van de jongens was de eigenaar van de brommer en de andere had de kentekenplaat op zijn naam staan, constateerde justitie. Een jongen is weer op vrije voeten, de andere zit nog vast in verband met een andere diefstal.
Hier verder.

[ Bericht 99% gewijzigd door opinie op 20-01-2005 18:55:58 ]
pi_24654590
Ik kan niet geloven dat er opzet in het spel is
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_24654648
Ik hoop voor de vrouw dat de rechter het als een tragisch ongeval ziet en niet het advies van het OM volgt.
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:08:54 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24654708
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als de rollen omgekeerd waren?

Hypothetische situatie: Een 17 Jarig Nederlands meisje rooft een Marokkaanse man van zijn tas en vlucht. De Marokkaanse man laat het niet op zich zitten en rijdt met zijn auto achteruit om de griet te stoppen die net haar brommer probeert te starten. Ze komt te overlijden......

Hoeveel van julie kunnen echt met volle overtuiging zeggen dat ze nu nog steeds hetzelfde standpunt hebben? Is de stille tocht dan wel toegestaan? En wees echt oprecht......
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24654747
Ik denk sowieso niet dat er een zware veroordeling komt, als die er al komt. Ik kan me goed voorstellen dat je als beroofde zo schrikt dat je niet goed meer nadenkt bij wat je doet... En je auto maar gewoon op die gekken inrijdt. Het mag niet, mee eens, maar kan het me wel voorstellen. Ik denk dat je 't kan gooien op de verzachtende omstandigheden... Niet met voorbedachte rade, niet toerekeningsvatbaar (net beroofd dus).
pi_24654790
Wat ik hoorde, dat die kerel (ali el b) dus net uit de gevangenis is. Weet iemand hier meer van?
pi_24654896
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:08 schreef maartena het volgende:

Hypothetische situatie: Een 17 Jarig Nederlands meisje rooft een Marokkaanse man van zijn tas en vlucht. De Marokkaanse man laat het niet op zich zitten en rijdt met zijn auto achteruit om de griet te stoppen die net haar brommer probeert te starten. Ze komt te overlijden......

Hoeveel van julie kunnen echt met volle overtuiging zeggen dat ze nu nog steeds hetzelfde standpunt hebben? Is de stille tocht dan wel toegestaan? En wees echt oprecht......
Je schetst een zeer onwerkelijke situatie. Het grote verschil zit in het feit dat het meisje van de marokkaanse man in dat soort omstandigheden wel degelijk wat te duchten heeft, maar dat Ali el Bejatti dacht met een weerloos slachtoffer te maken te hebben, dat is namelijk altijd een kenmerk van dit soort daden, ze pakken iemand die waarschijnlijk niets terug doet.

Het schandalige zit niet zozeer in dat justitie de zaak onderzoekt, dat is logisch, er is iemand dood, maar eerder in het feit dat van het slachtoffer dader wordt gemaakt, en van een stuk crimineel tuig een slachtoffer wordt gemaakt dat notabene herdacht gaat worden in een speciale moskeedienst en een zogeheten stille tocht, dat in de media verhalen opduiken als dat het een jongen met een hart van goud was, dat het een lieve jongen was, en dat alles in het werk wordt gesteld om die mevrouw als de grote booswicht af te schilderen, wat justitie wel degelijk kwalijk valt te nemen.

Maar het is goed om te zien dat de marokkaanse gemeenschap zich pal achter een misdadiger stelt, het laat feilloos zien hoe deze mensen denken over de waarden en normen in dit land, hollandse vrouwen mag je beroven, en als je daarbij omkomt is dat automatisch de schuld van die moorddadige hoer, en ben je een engeltje dat herdacht moet worden, en toch eigenlijk een heel lieve jongen. Een slechtere dienst had die gemeenschap zichzelf niet kunnen bewijzen. Tel daar dan ook nog eventjes de bedreigingen richting de vrouw en haar famillie op, welk beeld ontstaat er dan?
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:24:24 #8
36038 Shaman
retro-progressief
pi_24654907
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:14 schreef Darkhacker het volgende:
Wat ik hoorde, dat die kerel (ali el b) dus net uit de gevangenis is. Weet iemand hier meer van?
Nee, hij was net vrijgesproken , hij werd verdacht van een overval.
pi_24654959
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:14 schreef Darkhacker het volgende:
Kortgezegd zat ie vast voor een overval op een xenos-filiaal waarbij hij de bedrijfsleider een pistool op zijn hoofd had gezet. Hij kwam vrij doordat zijn broer!!!!!!!!! vier maanden na dato!!!!!!!!!! met een zogeheten alibi kwam aanzetten. Het was dus inderdaad gewoon een misdadiger, en die moet je herdenken, toch?
Ik stem Wilders. U ook?
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:33:47 #10
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_24655046
Hmm, vind de situatie iets duidelijker als je stelt dat een nederlandse jongen een marrokaanse vrouw berooft. Dan vind ik dat er geen stille tocht voor de nederlandse jongen gehouden mag worden (en dus ook niet voor ali el b). Risico van het 'vak'zullen we maar zeggen. Als je zo'n beroep kiest weet je dat er risico's aan zitten. Als je timmerman wordt moet je ook niet zeuren als je een keer door een collega of iemand anders op je vingers gehamerd wordt. Zo denk ik erover. Maakt het niet goed, dat die jongen is overleden maar ik kan erin komen dat je probeert zelf iets te doen. Als je in zo'n situatie aangifte gaat doen van 2 knullen op een scooter die je tas gejat hebben, een half uur geleden op die en die straat, dan worden ze in zo'n stad echt niet meer gevonden hoor.
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_24655098
triest dat dit gebeurd is....... Ik hoop niet dat die vrouw een zware straf krijgt... Ik denk niet dat je toerekenings vatbaar bent als zo'n kloothommel met z'n graftakken aan je tas komt.. Zeker niet als je er hard voor hebt moeten werken
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:39:09 #12
36038 Shaman
retro-progressief
pi_24655136
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:28 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Kortgezegd zat ie vast voor een overval op een xenos-filiaal waarbij hij de bedrijfsleider een pistool op zijn hoofd had gezet. Hij kwam vrij doordat zijn broer!!!!!!!!! vier maanden na dato!!!!!!!!!! met een zogeheten alibi kwam aanzetten. Het was dus inderdaad gewoon een misdadiger, en die moet je herdenken, toch?
Hij werd vrijgesproken, hoezo is hij een misdadiger dan ? Justitie laat niet iemand vrij op basis van een getuige verklaring van een belanghebbende, er zal dus aanvullend bewijs geweest zijn,. Die vier maanden zijn goed te verklaren als je bedenkt dat de getuige bewijslast heeft moeten verzamelen en een hoger beroep heeft moeten aanvragen c.q. doorlopen.

Wat het herdenken betreft, er wordt gewoon een rouwdienst gehouden in een Moskee. Dit om familie, vrienden en kennissen de gelegenheid te geven afscheid te nemen, hij wordt immers in Marokko begraven. Heeft zijn omgeving geen recht om te rouwen alleen omdat Ali el B. een crimineel was ?
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:45:05 #13
22578 lotje11
pi_24655230
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:39 schreef Shaman het volgende:

Wat het herdenken betreft, er wordt gewoon een rouwdienst gehouden in een Moskee. Dit om familie, vrienden en kennissen de gelegenheid te geven afscheid te nemen, hij wordt immers in Marokko begraven. Heeft zijn omgeving geen recht om te rouwen alleen omdat Ali el B. een crimineel was ?
Tuurlijk mogen ze rouwen, absoluut. Maar dat acuut een stille toch georganiseerd werd, omdat het zo'n lieve jongen met zoveel respect voor mensen was, dat ging er bij mij niet in, het spijt me! Een rouwstoet van de plek naar de moskee prima, maar dat is wel pas vanmiddag besloten.
pi_24655248
Ze moeten hun huichelachtige ogen openen, en lekker allemaal meegaan naar Marokko om dat stuk verdriet te begraven, en daar blijven!
pi_24655249
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:39 schreef Shaman het volgende:

[..]

Hij werd vrijgesproken, hoezo is hij een misdadiger dan ? Justitie laat niet iemand vrij op basis van een getuige verklaring van een belanghebbende, er zal dus aanvullend bewijs geweest zijn,. Die vier maanden zijn goed te verklaren als je bedenkt dat de getuige bewijslast heeft moeten verzamelen en een hoger beroep heeft moeten aanvragen c.q. doorlopen.

Nieuw in deze discussie Shaman?

De regel is:
Ali is Marokkaanse Nederlander, ontslagen uit voorarrest door rechter, maar nog wel verdachte. Dus schuldig tot over zijn oren. Goed dat hij dood is; was toch maar een halfmens.
Mevrouw is (hier liefst geen Germaine) Chinees Nederlandse , is verdachte, nog niet ontslagen uit voorarrest. Dus onschuldig en geslachtofferd. Wordt nationale heilige.

Op fok willen we het nu eenmaal zo, dus pas je even aan deze logica aan. Subregel is overigens dat iedereen er meer verstand van heeft dan het OM.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 19:49:18 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24655291
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:08 schreef maartena het volgende:

Als het meisje al enkele malen opgepakt en veroordeeld is, en keer op keer de fout in blijft gaan zou ik dat even ridicuul vinden. Overigens net zoals zo'n rouwstout met criminelen en hells angels waar de stad deels voor stil ligt ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:50:45 #17
36038 Shaman
retro-progressief
pi_24655307
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:46 schreef multatuli het volgende:

[..]

De regel is:
Ali is Marokkaanse Nederlander, ontslagen uit voorarrest door rechter, maar nog wel verdachte. Dus schuldig tot over zijn oren. Goed dat hij dood is; was toch maar een halfmens.
Mevrouw is (hier liefst geen Germaine) Chinees Nederlandse , is verdachte, nog niet ontslagen uit voorarrest. Dus onschuldig en geslachtofferd. Wordt nationale heilige.

Op fok willen we het nu eenmaal zo, dus pas je even aan deze logica aan. Subregel is overigens dat iedereen er meer verstand van heeft dan het OM.
*biedt op bescheiden wijze zijn excuses aan & mompelt binnensmonds iets wat klinkt als verontschuldig mij voor mijn enorme onwetendheid en gebrek aan inzicht*
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:54:38 #18
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_24655364
Moord en brand staat in de krant
En de straf is als een mug voor een olifant
Hoor maar altijd die paardenschijt
van Ogij zijt uwe normen en waarden kwijt!
Moet je deze gare tijd voor de aardigheid
alle narigheid zien door liefdaderheid!
Net als op Vlijmscherp waar ik deze rijm werp
behandel en bewandel ik dit terrein scherp
Want het lijkt nu niet echt, dat juridisch gevecht
Iemand pakt een overvaller en wordt kritisch berecht
als dat iets te hard gaat, je iets te hard slaat
en het gerecht slechts onterrecht verward praat
Men is boos, gekweld, maar verkoos het geld
En nou kaatst de bal terug als zinloos geweld
De dader had mazzel, jammer voor het slachtoffer
Ons recht is krom, dus maak zelf straf roffer!

Want ons rechtssysteem doet aan: LIEFDADERHEID!

Helpt niemand nog iemand? Nou niet in mijn straat
Omdat de dader vrij gaat waar je bij staat
Ze trappen je lam voor de vreugd als je deugd
En zeggen dan: O Ja, ik had een moeilijke jeugd
Het volk wordt hoe langer hoe banger en tammer
Zien ze iemand in gevaar? Doorlopen maar, jammer!
Geef je daders vrij spel, dan wordt de straat een hel
En de cellen zijn hier net een vijf sterrenhotel!
En kosten bakken met poen, is dat nou fatsoen?
Wie hier gerechtigheid wil, die moet het zelf maar doen!
Dus als iemand jou op straat van je poen beroofd
Wat doe je er aan? Schiet Om door z¹n hoofd!
En als iemand je zuster heeft aangerand
Wat doe je er aan? Steek Om in de brand!
En als je iemand thuis bij een inbraak betrapt
Steek een staak door z¹n hart en je wraak is hard!

Osdorp Posse - Actuele Liefdaderheid / Album: Tegenstrijd 2003
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:57:50 #19
84529 extrem_racer
living on speed...not the drug
pi_24655405
Rouwen? Ja natuurlijk, en zo groot en uitgebreid als de familie maar wil.
Dat hoort er gewoon bij als je iemand verliest.
Stille tocht? Nee, natuurlijk niet! Je geeft op die manier al die "wij zijn zielig, want marokaan, en worden gediscrimineerd en niet gerespecteerd" figuren, weer een handvat om hun ongenoegen te uiten.
Zie het zo: waarom mag er wel een grote groep marokanen de straat op om hun "vriend" te herdenken, maar als je in het bijzijn van een marokaan durft te zeggen dat je respect heb voor de actie van deze mevrouw, ben je een racist?!
We praten hier over de dood van een crimineel, over een vrouw die waarschijnlijk voor de rest van haar leven getraumatizeerd is, en een familie die een zoon verloren heeft.
Laten we het daar bij laten

[ Bericht 4% gewijzigd door extrem_racer op 20-01-2005 20:02:20 (sorry, verkeerde smiley) ]
I was never the right oneTo bear the weight
Of something fueled by words I learned to hate
You were always the only,To help me see that to love is to shine
In your world I’m blind
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:58:37 #20
36038 Shaman
retro-progressief
pi_24655416
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:45 schreef lotje11 het volgende:

[..]

Tuurlijk mogen ze rouwen, absoluut. Maar dat acuut een stille toch georganiseerd werd, omdat het zo'n lieve jongen met zoveel respect voor mensen was, dat ging er bij mij niet in, het spijt me! Een rouwstoet van de plek naar de moskee prima, maar dat is wel pas vanmiddag besloten.
Bekijk het eens van de andere kant, als het mijn broer was geweest, zou hij in mijn ogen ook een prima vent zijn ondanks wat diefstallen. Als hij zich thuis en in mijn bijzijn ten opzichte van anderen gedragen zou hebben zou ik ook zeggen dat hij respect voor anderen had. Ik zou ook hemel en aarde proberen te bewegen om zijn afscheid zo mooi mogelijk te maken. Rouwende mensen hebben nou eenmaal de neiging een persoon te idealiseren. Er komt geen stille tocht dus daar hoeft niemand zich meer druk om te maken. Gun ze de gelegenheod om te rouwen en het verlies te verwerken...
pi_24655466

[ Bericht 100% gewijzigd door ArieDeKnaller op 20-01-2005 20:08:06 (Dubbel, lekker snel weer) ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 20:01:31 #22
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24655470
quote:
http://forum.fok.nl/topic/661328/3/50#24651239
Ik vind dat veel mensen te makkelijk praten over dat dit nou eenmaal een 'consequentie is van een misdaad'. Velen doen of dit een normaal te verwachten, logisch of zelfs terecht gevolg is van een tasjesroof. Het is niet normaal dat je dood wordt gereden naar aanleiding van een tasjesroof hoor, volgens mij! Zeker niet indien de vrouw het expres heeft gedaan.
Ik vind dat mensen te makkelijk praten over dat het de consequnetie is dat je berooft wordt als je autodeur niet op slot doet in Oost. Het is niet normaal om beroofd te worden.naar aanleiding van het feit dat je toevallig een tasje hebt.

Iemand die niet normaal gedrag vertoon kan niet normaal gedrag terugverwachten.

Daarnaast juist het feit dat die vrouw tot een dergelijk actie overgaat een teken hoe groot de schok en de psychische schade voor iemand is die overvallen wordt - een actie die ze ondernormale omstandigheden nooit zou doen. Die immateriele schade dus waar de dader met zijn lust naar nog meer geld zich niet om bekommerd.
pi_24655477
opinie, wil je de topictitel even aanpassen??
Iets van "Marrokaanse crimineel jaagt zichzelf de dood in"

Bedankt!
pi_24655522
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:23 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Je schetst een zeer onwerkelijke situatie. Het grote verschil zit in het feit dat het meisje van de marokkaanse man in dat soort omstandigheden wel degelijk wat te duchten heeft, maar dat Ali el Bejatti dacht met een weerloos slachtoffer te maken te hebben, dat is namelijk altijd een kenmerk van dit soort daden, ze pakken iemand die waarschijnlijk niets terug doet.

Het schandalige zit niet zozeer in dat justitie de zaak onderzoekt, dat is logisch, er is iemand dood, maar eerder in het feit dat van het slachtoffer dader wordt gemaakt, en van een stuk crimineel tuig een slachtoffer wordt gemaakt dat notabene herdacht gaat worden in een speciale moskeedienst en een zogeheten stille tocht, dat in de media verhalen opduiken als dat het een jongen met een hart van goud was, dat het een lieve jongen was, en dat alles in het werk wordt gesteld om die mevrouw als de grote booswicht af te schilderen, wat justitie wel degelijk kwalijk valt te nemen.

Maar het is goed om te zien dat de marokkaanse gemeenschap zich pal achter een misdadiger stelt, het laat feilloos zien hoe deze mensen denken over de waarden en normen in dit land, hollandse vrouwen mag je beroven, en als je daarbij omkomt is dat automatisch de schuld van die moorddadige hoer, en ben je een engeltje dat herdacht moet worden, en toch eigenlijk een heel lieve jongen. Een slechtere dienst had die gemeenschap zichzelf niet kunnen bewijzen. Tel daar dan ook nog eventjes de bedreigingen richting de vrouw en haar famillie op, welk beeld ontstaat er dan?
Goed omschreven.
Wat mij betreft had ze die andere medeplichtige jongen ook tegen die boom aan mogen plakken.
Heel verhaal en alles.
pi_24655556
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:58 schreef Shaman het volgende:

[..]

Bekijk het eens van de andere kant, als het mijn broer was geweest, zou hij in mijn ogen ook een prima vent zijn ondanks wat diefstallen. Als hij zich thuis en in mijn bijzijn ten opzichte van anderen gedragen zou hebben zou ik ook zeggen dat hij respect voor anderen had. Ik zou ook hemel en aarde proberen te bewegen om zijn afscheid zo mooi mogelijk te maken. Rouwende mensen hebben nou eenmaal de neiging een persoon te idealiseren. Er komt geen stille tocht dus daar hoeft niemand zich meer druk om te maken. Gun ze de gelegenheod om te rouwen en het verlies te verwerken...
Een stille tocht is een boodschap naar de maatschappij 'tot hier en niet verder'. Hier is een stille toch totaal niet op z'n plaats. Ik gun ze alle verwerking, maar dan gezellig binnenshuis.
pi_24655579
Waarom zeggen mensen toch dat van het slachtoffer de dader wordt gemaakt?

Iemand kan heel goed zowel slachtoffer als dader zijn. Vraag het de slachtoffers van seksueel geweld maar die uiteindelijk hun verkrachter om het leven hebben gebracht.

De vraag is wat de sancties hierop moeten zijn.
pi_24655601
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:09 schreef SCH het volgende:
Waarom zeggen mensen toch dat van het slachtoffer de dader wordt gemaakt?

Iemand kan heel goed zowel slachtoffer als dader zijn. Vraag het de slachtoffers van seksueel geweld maar die uiteindelijk hun verkrachter om het leven hebben gebracht.

De vraag is wat de sancties hierop moeten zijn.
Mja, dat is volgens mij een iets andere situatie
Heel verhaal en alles.
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:11:03 #28
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_24655609
Iemand is dood (ongeluk/of niet) en dat wordt gewoon standaard onderzocht door het OM. Verder zal ook wel meespelen dat het voor de vrouw zelf veiliger is IN de cel dan erbuiten voorlopig.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:14:36 #29
22578 lotje11
pi_24655669
Hmm, mischien ben ik dan wel wat te zwart /wit in denken, maar als mijn zusje zou stelen of iets anders kan ze van mij een klap voor d'r kop krijgen! Dat is geen respect voor mensen, maar gewoon voor mensen die jij toevallig wel mag. Dan ben je dus niet lief of iemand met een hart van goud.
pi_24655700
pi_24655731
quote:
Op de boom in de Derde Oosterparkstraat, waar Ali el B. om het leven kwam, hangt een A4-tje met een oproep voor de herdenking. De brief is gericht aan de 'broeders en zusters van de islam'. "Zoals jullie weten is onze broeder Ali op maandagavond jl doodgereden door een automobilist. Graag willen we aanstaande vrijdag insha'allah samen met onze geliefde familie, vrienden, kennissen, buren en belangstellenden Ali herdenken."
http://www.nu.nl/news.jsp?n=470910&c=12

Islam staat hier niet ter discussie? Ik lees iets heel anders.
pi_24655735
lang leve verdonk, gezond verstand in de 2e kamer is zeldzaam tegenwoordig
pi_24655838
OMG de minister van desintegratie moet zich er ook weer mee bemoeien en olie op het vuur gooien. Wat is die trut toch dom zeg
pi_24655875
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:24 schreef SCH het volgende:
OMG de minister van desintegratie moet zich er ook weer mee bemoeien en olie op het vuur gooien. Wat is die trut toch dom zeg
Hoezo? Jouw statement in deze discussie was toch dat je ageerde tegen mensen die roepen dat ze blij zijn dat de jongen dood is? Nu vind je plotsklaps ook dat je geen begrip voor de vrouw in kwestie mag hebben?
pi_24655882
@ Doc: Diefstal is absoluut af te keuren maar ik moet zeggen dat al die diefstallen die ik heb meegemaakt (ik woonde jarenlang in een junkieroute waar ook mijn auto stond geparkeerd) me altijd wel even boos maakten maar ik besefte ook meteen dat het maar om materieel ging.
pi_24655888
Verdonk is erg dom bezig

ze moet zich onpartijdig houden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24655899
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:24 schreef SCH het volgende:
Olie op het vuur gooien? Ze heeft trouwens groot gelijk en toont maar weer eens aan wel enig verstand te hebben. Verdonk
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:30:31 #38
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_24655932
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:18 schreef Redux het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/news.jsp?n=470910&c=12

Islam staat hier niet ter discussie? Ik lees iets heel anders.
Ja dit verbaasde mij ook enorm. Geloof heeft helemaaaal niks te maken met deze zaak. En alsof niet-moslims niet mee mogen lopen in die stille tocht. Nogal lompe brief iig...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_24655936
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:24 schreef Shaman het volgende:
Nee, hij was net vrijgesproken ,
Hij is niet vrijgesproken, zijn broer heeft hem (al na vier maanden voorarrest) een alibi gefixed.
Da's dus echt iets anders.
pi_24655937
pi_24655953
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:27 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoezo? Jouw statement in deze discussie was toch dat je ageerde tegen mensen die roepen dat ze blij zijn dat de jongen dood is? Nu vind je plotsklaps ook dat je geen begrip voor de vrouw in kwestie mag hebben?
Wat heeft de minister van integratie hier nou mee te maken? Gaat de minister van landbouw ook nog wat zeggen?
pi_24655956
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:27 schreef SCH het volgende:
@ Doc: Diefstal is absoluut af te keuren maar ik moet zeggen dat al die diefstallen die ik heb meegemaakt (ik woonde jarenlang in een junkieroute waar ook mijn auto stond geparkeerd) me altijd wel even boos maakten maar ik besefte ook meteen dat het maar om materieel ging.
Ik haal vanavond even je huis leeg okay? Je rekeningen ook. Is toch maar materieel.
pi_24655989
Smakeloze banner weer van geenstijl maar dat zijn we wel van die prutsers gewend
pi_24655997
Beste arische broeders en zusters...
pi_24655998
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat heeft de minister van integratie hier nou mee te maken? Gaat de minister van landbouw ook nog wat zeggen?
Blijkbaar had deze marokkaanse moslim dief moeite met integreren. Maar los daarvan, ben jij de enige die hier een mening over mag hebben en die mag uiten? Wie ben jij om te zeggen dat verdonk iets niet mag zeggen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:34:07 #46
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_24656001
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik haal vanavond even je huis leeg okay? Je rekeningen ook. Is toch maar materieel.
Ik zou je dr niet om vermoorden. Hoogstens beide knieschijfjes breken.
pi_24656028
quote:

[..]

De regel is:

Ja joh, scheer heel fok lekker over één kam.

We zijn net marokkanen joh, allemaal verschillend. Doe toch niet zo lijp alsof de hele wereld samenspant tegen een kleine groep. Veel mensen hebben gewoon niet zo veel sympathie voor een dooie tasjesrove, that's all.

Bedenk je wel even heel goed: De meesten van ons kunnen zich wel indenken dat we in die situatie van die mevrouw terecht komen.

Daarentegen kunnen de meeste mensen ook wel uitsluitend dat ze ooit in de situatie van Ali el B whatever terecht komen. Ik ben zo'n eigenaardig iemand die nog nooit een tasje heeft gerooft namelijk en er schijnen er meer op fok rond te lopen die maagdelijk zijn op het gebied van tasjeroof.

Op welk deel van het verhaal verwacht je nou precies dat de sympathie voor Ali post moet vatten.
Waarom kun je je niet voorstellen dat ik me wel kan inleven in die positie van die vrouw?
Dat heeft niks met nationaliteit, geloof of huidskleur te maken.
Maar inderdaad wel iets met logica.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_24656034
Die CRIMINEEL heeft gekregen wat hij verdiend !!!!!

Want van zijn celstraf heeft hij schijnbaar niet geleed...... Is trouwens wel mooi dat hij op de dag van zijn vrijlating meteen weer wordt veroordeeld (maar dan met een passende straf!!!!).
pi_24656044
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee niet okay. Zeg ik dat? Ik plaats een nuance bij de discussie en vooral een post van Doc die hier al topics lang gevoerd wordt en soms erg inhoudelijk is, misschien kun je die even lezen voordat je maar wat gaat roepen.
pi_24656059
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:34 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik zou je dr niet om vermoorden. Hoogstens beide knieschijfjes breken.
Dat is (zwaar) lichamelijk letsel. En dat voor materiele zaken, tsk...
pi_24656088
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:34 schreef Redux het volgende:

[..]

Blijkbaar had deze marokkaanse moslim dief moeite met integreren. Maar los daarvan, ben jij de enige die hier een mening over mag hebben en die mag uiten? Wie ben jij om te zeggen dat verdonk iets niet mag zeggen.
Dus de minister van landbouw gaat er ook wat over zeggen? Ze is minister en ze moet zich tot haar vakgebied beperken. Dit is het terrein van Donner.
pi_24656090
Jammer dat ze altijd tasjes van oudere vrouwen moeten hebben...

Ik had ze waarschijnlijk allebei onder m'n auto gehad

pi_24656095
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee niet okay. Zeg ik dat? Ik plaats een nuance bij de discussie en vooral een post van Doc die hier al topics lang gevoerd wordt en soms erg inhoudelijk is, misschien kun je die even lezen voordat je maar wat gaat roepen.
Wat ga je doen dan als ik je huis leeghaal? Je schouders ophalen en jezelf geruststellen met: "ach, het is toch maar materieel..."?
pi_24656129
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus de minister van landbouw gaat er ook wat over zeggen? Ze is minister en ze moet zich tot haar vakgebied beperken. Dit is het terrein van Donner.
Je stelt je aan. Net zoals jij hier een mening over hebt, heeft zij die ook.
pi_24656145
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat ga je doen dan als ik je huis leeghaal? Je schouders ophalen en jezelf geruststellen met: "ach, het is toch maar materieel..."?
Als ik je betrap dan heb je een probleem. En als ik daarbij buitenproportioneel geweld gebruik en me daarmee strafbaar maak heb ik vervolgens ook een probleem. Helder
pi_24656165
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:42 schreef Redux het volgende:

[..]

Je stelt je aan. Net zoals jij hier een mening over hebt, heeft zij die ook.
Doe niet zo naief zeg. Je weet toch wel iets over politieke verantwoordelijkheden? Zat mijn mening ook in de nieuwsbulletins soms?
pi_24656200
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Als ik je betrap dan heb je een probleem. En als ik daarbij buitenproportioneel geweld gebruik en me daarmee strafbaar maak heb ik vervolgens ook een probleem. Helder
Dus het materiele is jouw wel waard te verdedigen?
pi_24656254
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe niet zo naief zeg. Je weet toch wel iets over politieke verantwoordelijkheden? Zat mijn mening ook in de nieuwsbulletins soms?
Politieke verantwoordelijkheid houdt in ieder geval niet in dat iemand zijn bek moet houden en geen mening mag geven. Verder staat er niet dat ze het gebeurde goedkeurt, er staat dat ze begrip kan opbrengen voor het handelen van de vrouw. Maar voor sommigen is het woord Verdonk nu eenmaal genoeg om de meest achterlijke reacties los te weken, omdat zij wel eens gepeperde uitspraken doet, hetgeen trouwens als minister wel een onderdeel van haar werk is.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24656258
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus de minister van landbouw gaat er ook wat over zeggen? .
Nee, want die is geen minister van integratie.
Het is weldegelijk beleidsterein van Verdonk omdat deze dader waarschijnlijk vanuit de visie "van varkens mag ik wel tassen uit de auto stelen" handelde.
pi_24656260
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Weet je nog lieverd, het was wat jou betreft meer dan ok dat brinkhorst een eigen mening had wat submission betreft, lees maar na in deze posts: Submission "onverstandig" volgens Brinkhorst (8)
Aansteller.

Ook een mooie post van jou uit dat topic:
Submission "onverstandig" volgens Brinkhorst (8)
quote:
Het is prettig om te merken dat er verschillende geluiden zijn binnen het kabinet, net als binnen de samenleving, over deze film.
En verdonk zou nu niks van jou mogen zeggen?
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:50:46 #61
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_24656279
Wie huurt er morgen een vliegtuigje met "Germaine had gelijk"?

Ben zelf een arme student anders had ik het gedaan......
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
pi_24656285
Vrouw die tasjesdief doodreed vrijgelaten
quote:
AMSTERDAM - De 43-jarige vrouw uit Amsterdam die ervan wordt verdacht dat ze in Amsterdam-Oost een tasjesdief heeft doodgereden, is in vrijheid gesteld. Dat heeft de rechter-commissaris van de rechtbank in Amsterdam donderdagavond beslist.

Haar voorarrest is niet verlengd. Ze blijft wel verdachte in deze zaak. Het Openbaar Ministerie had verlenging van het voorarrest gevraagd op verdenking van doodslag. Volgens justitie is ze met opzet hard achteruitgereden na de diefstal uit haar auto.

De 19-jarige Ali el B. raakte daardoor bekneld tussen haar auto en een boom en overleed ter plekke aan zijn verwondingen. Zijn 18-jarige medeverdachte wordt vrijdag voorgeleid voor de rechter-commissaris.
En zo hoort het. Belachelijk alleen dat ze nog verdachte is......
pi_24656302
Deel vijf was nog niet vol, en niet zonder reden
pi_24656317
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Dus het materiele is jouw wel waard te verdedigen?
Ik heb geen flauw idee hoe ik zou reageren maar er loopt hier nog wat meer rond dan alleen materieel wat me ook erg dierbaar is. Maar als ik jou tegen een muur zou gooien en je laat het leven, zou ik het niet gek vinden als ik word vervolgd.

Voor de helderheid even mijn opinie:

- Ik vind dat deze mevrouw al veel te lang vast zit, ze had meteen vrij gelaten kunnen worden. Het gaat om beschuldiging van doodslag en niet van moord.
- Ik vind het goed dat onderzocht wordt of ze een strafbaar feit heeft gepleegd, er is een mensenleven mee gemoeid. Het recht moet zijn beloop hebben. In hoeverre er een zaak moet komen en een straf is weer een heel andere vraag.
- Ik denk dat de vrouw al heel erg gestraft is omdat mede door haar toedoen iemand is omgekomen. Ik denk dat veel mensen dat enorm onderschatten, ik hoor er hier weinig over. Die vrouw is misschien wel driedubbel gestraft.
- Ik luister niet teveel naar die emotionele luitjes met hun hart op de tong die allemaal dingen roepen die ik nogal dom vind maar een beetje roepen kan geen kwaad.
- Het uitgangspunt is dat het om een crimineeltje gaat - dat moet voorop blijven staan. Verdonk heeft inhoudelijk gelijk, alleen is het niet aan haar om zich er mee te bemoeien.

Nou, waar verschillen we precies van mening volgens jou?
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:52:41 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_24656322
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:39 schreef speedfreak1 het volgende:
[afbeelding]
Damn.. Wat een spelfouten..

Overigens had Verdonk inderdaad gewoon d'r mond moeten houden. Voegt helemaal niets toe.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 20:53:28 #66
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24656346
quote:
Het is aardig van je dat je die inbreuk op je privacy zo als "alleen matrieel" beschouwd en dat er nooit iets onvervangbaar immatrieel waardevols van je gestolen is. Voor de de dief is het "slechts materie", voor het slachtoffer is de kans dat de inbraak meer dan slechts materie wegneemt zeer groot. Een diefstal kost het slachtoffer altijd meer dan dat het de dader oplevert. En soms is die verhouding ook buitenproportioneel.
pi_24656363
Waar lullen we nu nog over???
Als die "broeder"met zijn smerige laffe instelling met zijn gore poten van dat tassie afbleef was er niets aan de hand!!! Wie begrijpt dat nou niet?
Ow nee, Ali was zo'nnnnnnnnn lieverdje. Hij deed geen vlieg kwaad. Hij moest alleen terecht staan voor een roofoverval. Maar ach, die jeugd toch.
En ja, het is mogelijk om die varkensmaskers het land uit te trappen. Ze krijgen immers standaard een paspoort voor marokko. Dus dat lijkt me redelijk eenvoudig!
pi_24656387
trouwens check de turkse/marokkaanse/islamitische fora eens.
als je dan nog durft te zeggen dat deze mensen "sporen" dan moet je jezelf ook snel laten nakijken.
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:57:59 #69
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24656414
Ik hoop dat ze in Amsterdam zo verstandig worden om die idiote stille tocht voor zo´n kut-crimineeltje achterwege te laten. Dit is een enorme belediging aan het adres aan de nabestaanden van de vele echte slachtoffers van zinloos geweld.

Ik vind het overigens wel vreemd dat iemand die voor een gewapende overval voor de rechter staat gewoon vrij over straat rond kan lopen, terwijl de vrouw die wordt verdacht van een noodlottig ongeval c.q. doodslag al drie dagen vast zit. Ik proef hier toch een scheve situatie.

De maatschappij wordt verpest door dit soort kut-crimineeltjes, die niet met hun klauwen van andermans spullen af kunnen blijven. Dat hij om het leven kwam is spijtig, maar ik zal er geen traan om laten dat zo´n kut-crimineeltje het leven laat. De gevangenissen zitten toch al overvol.

[ Bericht 1% gewijzigd door AvispaCS op 20-01-2005 21:20:00 ]
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 20:58:03 #70
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24656417
quote:

[..]

De regel is:

En iedere Marokaan vind die vrouw een hoer en een moordenaar, en Ali el B. een topgozer die aan alle kanten OK was.

FIjn he, generaliseren
pi_24656426
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:50 schreef Ghettobob het volgende:
Wie huurt er morgen een vliegtuigje met "Germaine had gelijk"?

Ben zelf een arme student anders had ik het gedaan......
Een tactisch geplaatst spandoek met die tekst zal ook wel de boodschap overbrengen, nadeel is wel dat dan de FOK! knokploeg nodig is om deze uiting van meningsvrijheid te beschermen.
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_24656437
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:53 schreef Doc het volgende:

[..]

Het is aardig van je dat je die inbreuk op je privacy zo als "alleen matrieel" beschouwd en dat er nooit iets onvervangbaar immatrieel waardevols van je gestolen is.
Ja, dat kan ook en dat maakt de zaak dan anders. Maar ik maak me sterk dat het in de meeste gevallen om au;to-radios, laptops en andere luxe-artikelen gaat. Vandaar mijn opmerking. Blijft een hufterige klotestreek maar de emoties die jij er bij betrekt, zou ik toch een beetje willen relativeren.
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:00:52 #73
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_24656470
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:58 schreef Fronsertje het volgende:

[..]

Een tactisch geplaatst spandoek met die tekst zal ook wel de boodschap overbrengen, nadeel is wel dat dan de FOK! knokploeg nodig is om deze uiting van meningsvrijheid te beschermen.
Gewoon achter de politie gaan staan

Vliegtuigjes zijn trouwens wel traditie....
pi_24656475
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:45 schreef Darkster het volgende:
het begon allemaal toen een links kabinet de problemen van het vervullen van de "smerige" baantjes niet aankon en

...

wij moeten ons niet aanpassen>>ZIJ moeten zich aanpassen, niet aan ons maar aan onze regels
Hier ben ik het HELEMAAL mee eens. Zo is het gewoon, idd! Ik vindt het dan ook onterecht dat er een stille tocht wordt gehouden, voor een dief notabene!
De reactie is mss verkeerd uitgevallen, maar vinden jullie niet dat het begrijpelijk is dat je iets wilt doen, als je tas wordt gestolen?
Ik neem de vrouw weinig kwalijk, de dood was teveel straf, maar als je kijkt naar de manier waarop de dood is gekomen, vindt ik niet dat je kunt spreken van moord.
Ach, ik vindt het moeilijk mijn mening hierover goed te verwoorden, mnaar ik sta iig aan de kant van de vrouw.
pi_24656524
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:57 schreef AvispaCS het volgende:
hij om het leven kwam is spijtig, maar ik zal er geen traan om laten dat zo´n kut-crimineeltje het leven laat. De gevangenissen zitten toch al overvol.
In dat licht bezien heeft deze vrouw uitstekend werk verricht. Beetje ongenuanceerd gesteld van mij (I know) maar ik leg gewoon even mijn hart op de tong.

Ik vraag me af wat de linkse media de komende dagen gaan aanhalen om deze vrouw alsnog zwart te maken en/of de situatie ouderwets te verbloemen. Job Cohen heeft in ieder geval de aftrap gegeven met het omdopen van de stille tocht in de zogenaamde "rouwstoet". Wat natuurlijk even hypocriet en lachwekkend is als die lawaai-optocht op de dam ten tijde van de moord op Van Gogh.
pi_24656528
en dat gezeik van:
is het terugkrijgen van een tasje het waard?

dus die vrouw ging er al vanuit dat ze door haar actie die dief dood zou rijden?
ik werk hard voor mijn spullen. in mijn portomonnee zitten naast zaken die materiele waarde hebben ook zaken die veel emotionele waarde hebben.
ik zou ook de achtervolging inzetten en zelfs geweld tot de dood erop volgt niet schuwen omdat het MIJN spullen zijn waarvan ik het niet pik DAT ze brutaal onder mijn ogen vandaan worden gegapt terwijl ik geen gelegendheid voor diefstal gaf.
pi_24656555
ok stille tocht gaat niet door en die vrouw is in ieder geval vrij

voor de rest, wat een achterlijk gedoe allemaal
pi_24656558
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee hoe ik zou reageren maar er loopt hier nog wat meer rond dan alleen materieel wat me ook erg dierbaar is.
Het ging erom dat het argument van "het is maar materieel" wel erg makkelijk gebruikt word. Het is jouw tas en als ie gepikt word ga je er achter aan. Zo simpel is het.
quote:
Voor de helderheid even mijn opinie:

- Ik vind dat deze mevrouw al veel te lang vast zit, ze had meteen vrij gelaten kunnen worden. Het gaat om beschuldiging van doodslag en niet van moord.
Dat zegt niet zoveel, veelal word met doodslag hetzelfde bedoeld als moord (in het dagelijks leven). Je kan alleen juridisch spreken van 'moord' zodra het met voorbedachte rade is gebeurd.
quote:
Nou, waar verschillen we precies van mening volgens jou?
Tot zover weinig verschil van mening.
pi_24656579
Ze is vrij
En er komt geen stille tocht.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24656600
De vrouw is vrij in elk geval. Goede zaak! Deze vrouw verdient een lintje.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24656606
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:06 schreef TheDeadGuy het volgende:
De tocht gaat wel door, maar dan onder een links koosnaampje: "rouwstoet".
Laat je je werkelijk zo makkelijk beinvloeden door het linkse propagandateam ?
pi_24656611
quote:

De stille tocht gaat niet door? Wat is de bron?
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:09:17 #83
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_24656614
quote:

Die vrouw is vrij?

(edit) ah ik zie het nu ook, maar ze is nog wel verdachte.... trouwens die stille toch wordt toch een rouwtocht?
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:09:23 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_24656616
Is ze niet voorwaardelijk vrij? Ze hadden haar toch doodslag ten laste gelegd?

edit- voorwaardelijk kan natuurlijk alleen na een veroordeling, ze wordt dus wel nog steeds verdacht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:09:57 #85
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24656626
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat kan ook en dat maakt de zaak dan anders. Maar ik maak me sterk dat het in de meeste gevallen om au;to-radios, laptops en andere luxe-artikelen gaat. Vandaar mijn opmerking. Blijft een hufterige klotestreek maar de emoties die jij er bij betrekt, zou ik toch een beetje willen relativeren.
Wie ben jij om te kunnen bepalen hoe anderen zich dienen te voelen als er iets van hen wordt getolen. Of het nu een laptop, een ring, een portemonee of een emotionele foto, het is en blijft een hele emotionele gebeurtenis, die je heel lang uit je lood kan slaan. Iedereen heeft het recht erop te reageren zoals hij/zij dat nodig acht. Daarom vind ik de reactie van de betreffende vrouw ook zeer te begrijpen en kan zij zich, volgens mij, beroepen op tijdelijk ontoerekeningsvatbaarheid. Mocht het nodig blijken te zijn.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
pi_24656629
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:00 schreef Ghettobob het volgende:

[..]

Gewoon achter de politie gaan staan

Vliegtuigjes zijn trouwens wel traditie....
Vliegtuigjes en tasjesdieven zijn soow 2004....
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_24656647
pi_24656669
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:07 schreef milagro het volgende:
Ze is vrij
Zou de publieke opinie in beide gevallen niet stiekempjes hier een rol in spelen?
pi_24656671
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:08 schreef Redux het volgende:

[..]

De stille tocht gaat niet door? Wat is de bron?
Ik hoorde het dacht ik bij Editie NL.
kwam op het allerlaatste moment bericht binnen dat Cohen samen met de ouders had besloten de toch niet door te laten gaan
pi_24656679
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:07 schreef milagro het volgende:
Ze is vrij
Uitstekend nieuws!
Nu die hufter fluks in een vuilniszak proppen en per eerste pakketboot richting Marokkistan zenden.
Toch netjes van die mensen dat ze hun afval in eigen land dumpen.
pi_24656697
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Het ging erom dat het argument van "het is maar materieel" wel erg makkelijk gebruikt word. Het is jouw tas en als ie gepikt word ga je er achter aan. Zo simpel is het.
Dat moet iedereen dan ook voor zichzelf afwegen. Maar je weet ook dat het betekent dat ook dan de rechtsregels gelden voor degene die is beroofd.
quote:
Dat zegt niet zoveel, veelal word met doodslag hetzelfde bedoeld als moord (in het dagelijks leven). Je kan alleen juridisch spreken van 'moord' zodra het met voorbedachte rade is gebeurd.
Nee, dat is echt onzin. Het gaat om doodslag en dat is een enorm groot verschil - zowel in strafmaat als als delict. Als de zaak voor de rechter komt, lijkt mij de kans groot dat ze misschien schuldig wordt bevonden maar geen straf krijgt. Ik vind het wel belangrijk dat ze vervolgd wordt.
quote:
Tot zover weinig verschil van mening.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 21:13:59 #92
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24656708
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is een emotie die iwellicht kan vervlakken of bagataliseren, maar is opgebouwd door gevoelens van machteloosheid als weer een van die criminele hufters zo'n vuile streek geleverd heeft in mijn omgeving (in sommige gevallen met ook lichamelijk letsel tot gevolg) zonder dat daar iets aan gedaan wordt. Dat is het meest razernij wekkende. Ik denk dat ik er makkelijker mee zou kunnen leven als ik zou weten dat mensen die dat soort dingen gestraft worden of inzien dat ze een ander leven moeten leiden (nu schreef ik het goed toch ). Maar dat gebeurt niet waardoor ik iedere keer als zoiets gebeurt ik dat weer een klap vind.
pi_24656715
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:01 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Hier ben ik het HELEMAAL mee eens. Zo is het gewoon, idd! Ik vindt het dan ook onterecht dat er een stille tocht wordt gehouden, voor een dief notabene!
De reactie is mss verkeerd uitgevallen, maar vinden jullie niet dat het begrijpelijk is dat je iets wilt doen, als je tas wordt gestolen?
Ik neem de vrouw weinig kwalijk, de dood was teveel straf, maar als je kijkt naar de manier waarop de dood is gekomen, vindt ik niet dat je kunt spreken van moord.
Ach, ik vindt het moeilijk mijn mening hierover goed te verwoorden, mnaar ik sta iig aan de kant van de vrouw.
Wat mij betreft was de dood nog niet genoeg straf, ik hoop dat ie nog veel pijn heeft gehad voor hij stierf.
De vieze hond.
Door zijn smerige daden zijn er verschillende mensen met een trauma en heeft het het leven van een vrouw die haar tasje terug wou volledig verwoest.
Dit soort honden horen niet in onze en in geen enkele andere maatschappij thuis.
Ze zouden een stille tocht moeten organiseren om de reden dat 1 van die smeerlappen het heeft overleefd.

Dit is mijn mening.
Heel verhaal en alles.
pi_24656722
quote:
Geen stille tocht voor Ali el B.
In tegenstelling tot eerdere berichtgeving komt er vrijdag geen stille tocht voor Ali el B. Wel verzamelen vrienden en familie van het slachtoffer zich vrijdag om 14.00 uur op de plek van het ongeluk in de Derde Oosterparkstraat.
Vanaf daar vertrekt een stoet naar de Al-Kabir moskee aan de Weesperzijde. In de moskee wordt een herdenkingsdienst gehouden.
Burgemeester Cohen sprak donderdagmiddag met familie en vrienden van Ali el B. , enkele migrantenorganisaties en het stadsdeelbestuur. Daarna werd besloten tot deze vorm van eerbetoon.
AT5
pi_24656754
Goed opgelost Cohen
pi_24656804
'eerbetoon'

Eerbetoon voor zo'n fluim..
Om van te kosten gewoon.
pi_24656848
quote:
Burgemeester Cohen sprak donderdagmiddag met familie en vrienden van Ali el B. , enkele migrantenorganisaties en het stadsdeelbestuur. Daarna werd besloten tot deze vorm van eerbetoon.
Eerbetoon aan een misdadiger! De ouders moesten zich de ogen uit hun kop schamen dat ze zo'n stuk vuil hebben voortgebracht.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_24656852
Ik vind het eigenlijk wel een idee om de pelgrimstocht van de sympatisanten van dit stuk vreten te verstoren met foto's van de vele slachtoffers die deze Ali gemaakt heeft:

- Het oude vrouwtje dat niet meer gaat klaverjassen en met zware slaapmiddelen in bed duikt omdat ze bang is.

- Van de medewerkers van de Xenos die waarschijnlijk met een (misschien wel levenslang) trauma ziek thuis zitten.

- Van de vrouw met de auto wiens leven hij totaal verneukt heeft.
pi_24656862
Ze is nog steeds een verdachte, er is sowieso bewijs en ze wordt verdacht van doodslag. Hoezo vrij
pi_24656872
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:17 schreef SCH het volgende:
Goed opgelost Cohen
Zet je het even in de krant waarde SCH?........... Ik ben het een keer met je eens.............
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 21:24:35 #101
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24656878
Ik vind het optreden van Cohen in deze ook redelijk goed. Hij is ook helder dat die Ali el B. tuig was, maar dat ouders en vrienden wel verdriet mogen hebben. En dat is ook zo.
pi_24656879
quote:
Daarna werd besloten tot deze vorm van eerbetoon.
Eerbetoon voor wat? Voor een marokkaanse dief?
pi_24656890
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat moet iedereen dan ook voor zichzelf afwegen. Maar je weet ook dat het betekent dat ook dan de rechtsregels gelden voor degene die is beroofd.
Uiteraard.
quote:
Nee, dat is echt onzin. Het gaat om doodslag en dat is een enorm groot verschil - zowel in strafmaat als als delict. Als de zaak voor de rechter komt, lijkt mij de kans groot dat ze misschien schuldig wordt bevonden maar geen straf krijgt. Ik vind het wel belangrijk dat ze vervolgd wordt.
Je vergist je. Je bedoelt hoogstwaarschijnlijk 'dood door schuld'.
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:26:52 #104
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24656917
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:17 schreef SCH het volgende:
Goed opgelost Cohen
Daar hoef je Cohen niet voor te loven. Hopelijk heeft bij hem ook een keer het logisch denken zijn intrede gemaakt. Het blijft raar dat een crimineel een eerbetoon krijgt door onze hoofdstad. Het is ook niet de eerste keer is dat dat gebeurt in Amsterdam.

[ Bericht 2% gewijzigd door AvispaCS op 20-01-2005 21:45:38 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 21:27:54 #105
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24656933
"Eerbetoon" is zeker een ongelukkige benaming. Een rouwbijeenkomst is meer op z'n plek. Maar ik heb ook weinig begrafenissen meegemaakt waarbij de dode - al was het nog zo'n klootzak- niet enige woorden van lof kregen ...
pi_24656962
Eindelijk een verstandig besluit van Cohen.
pi_24657007
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:25 schreef nikk het volgende:

[..]

Uiteraard.
[..]

Je vergist je. Je bedoelt hoogstwaarschijnlijk 'dood door schuld'.
doodslag.
Als je willens en wetens de aanmerkelijke kans neemt dat door iets wat jij doet, iemand om het leven komt, wordt dat beoordeeld als doodslag, ook al wilde jij niet bewust diegene doden.
pi_24657014
Iedere begrafenis is een soort eerbetoon dus daar zou ik niet zo over vallen.

In Den Bosch vond ooit een stille tocht voor een man plaats die in zijn huis opgepakt werd en de politie stond op te wachten met een honkbalknuppel en toen neergeschoten werd. Het kan overal dus.
pi_24657050
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:35 schreef SCH het volgende:

In Den Bosch vond ooit een stille tocht voor een man plaats die in zijn huis opgepakt werd en de politie stond op te wachten met een honkbalknuppel en toen neergeschoten werd. Het kan overal dus.
Om even met jouw linkse termologie te spreken: je mag het wel doen maar moet je het wel doen ?
pi_24657059
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:34 schreef Jasra het volgende:

[..]

doodslag.
Als je willens en wetens de aanmerkelijke kans neemt dat door iets wat jij doet, iemand om het leven komt, wordt dat beoordeeld als doodslag, ook al wilde jij niet bewust diegene doden.
Doodslag:
quote:
Artikel 287
Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 21:37:49 #111
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24657075
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:35 schreef SCH het volgende:

Ja, DUH! Brabant ...
pi_24657093
Nu, laten we hopen dat de dame de rust krijgt die ze verdient en nodig heeft.
Vraag me af of ze wel naar haar eigen huis terug kan of wil.
Geen idee wat de reacties zullen zijn als men hoort dat ze vrij is (maar nog wel verdacht)
pi_24657107
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:37 schreef Doc het volgende:

[..]

Ja, DUH! Brabant ...
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:45:28 #114
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24657241
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:22 schreef opinie het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een idee om de pelgrimstocht van de sympatisanten van dit stuk vreten te verstoren met foto's van de vele slachtoffers die deze Ali gemaakt heeft:

- Het oude vrouwtje dat niet meer gaat klaverjassen en met zware slaapmiddelen in bed duikt omdat ze bang is.

- Van de medewerkers van de Xenos die waarschijnlijk met een (misschien wel levenslang) trauma ziek thuis zitten.

- Van de vrouw met de auto wiens leven hij totaal verneukt heeft.
Dat zeg ik ook steeds.
en:
Laten we blij zijn dat er niet nog meer slachtoffers vallen door deze Ali
Koranfascisme bedankt Islam
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 21:49:27 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24657318
quote:
Nou Ali el B's van deze wereld... Gewoon SCH's handtasje jatten. Die draait lieftallig z'n andere wang toe.
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:51:01 #116
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24657341
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:30 schreef nikk het volgende:
Eindelijk een verstandig besluit van Cohen.
Het moest er vroeg of laat een keertje van komen, natuurlijk !!
pi_24657372
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:01 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik vind dat mensen te makkelijk praten over dat het de consequnetie is dat je berooft wordt als je autodeur niet op slot doet in Oost. Het is niet normaal om beroofd te worden.naar aanleiding van het feit dat je toevallig een tasje hebt.

Iemand die niet normaal gedrag vertoon kan niet normaal gedrag terugverwachten.

Daarnaast juist het feit dat die vrouw tot een dergelijk actie overgaat een teken hoe groot de schok en de psychische schade voor iemand is die overvallen wordt - een actie die ze ondernormale omstandigheden nooit zou doen. Die immateriele schade dus waar de dader met zijn lust naar nog meer geld zich niet om bekommerd.
Alleen is dit 'niet normale gedrag' wel erg niet normaal he, doodgereden worden tegenover het jatten van een tasje is een erg dure prijs. Het is inderdaad niet normaal om beroofd te worden, maar er op rekenen dat het jou nooit over komt is wel erg naief. Denken dat je na het roven van een tasje vast niet doodgereden wordt, is niet naief.

Dus er zit wel 'n verschil in. Bovendien heb ik (je quote mijn stukje al staat mijn naam er niet) nooit gezegd dat 'als je je deur niet op slot doet, je het risico loopt bestolen te worden in je auto', al werd dit wel zo geinterpreteerd. Ik zei alleen dat dát bescherming van je eigen goed zou zijn, en niet het achterna rijden van de dief om je spullen terug te halen. Dat neigt naar eigen rechter spelen (al was dat wel logisch en begrijpelijk in dit geval)
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:55:57 #118
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24657441
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou Ali el B's van deze wereld... Gewoon SCH's handtasje jatten. Die draait lieftallig z'n andere wang toe.
En als hij zijn gleuf niet dicht houdt heeft hij er zelf om gevraagd
Koranfascisme bedankt Islam
pi_24657521
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Doodslag:
[..]
WIllens en weten de aanmerkelijke kans nemen wordt gezien als opzettelijk handelen. Zoek maar eens op voorwaardelijke opzet.
pi_24657541
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mensen zijn hier altijd erg goed in de situatie totaal verdraaien. Als iemand te kennen geeft, waaronder ik, dat ie niet de inbreker in kwestie achterna zou rennen of zo boos zou worden dat er iets gejat wordt dat je meteen bovenop de dader springt, wordt gelijk gedaan of diegene z'n huisdeur open laat staan en inbrekers toe laat. Echt zo'n slappe manier van discussieren,

er zijn gewoon ook mensen die het werk van inbreker pakken graag over laten aan de politie, in plaats van risico lopen.
pi_24657579
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

WIllens en weten de aanmerkelijke kans nemen wordt gezien als opzettelijk handelen. Zoek maar eens op voorwaardelijke opzet.
Laten we hopen dat dat niet het geval is. Het zou immers belachelijk zijn dat deze vrouw veroordeelt wordt voor dit incident. Beter kunnen we er (letterlijk) zo snel mogelijk zand over gooien en een en ander beschouwen als een tragisch ongeluk waarbij de dader op eervolle manier in het harnas van beroepscrimineel gestorvgen is.
pi_24657613
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Alleen is dit 'niet normale gedrag' wel erg niet normaal he, doodgereden worden tegenover het jatten van een tasje is een erg dure prijs. Het is inderdaad niet normaal om beroofd te worden, maar er op rekenen dat het jou nooit over komt is wel erg naief. Denken dat je na het roven van een tasje vast niet doodgereden wordt, is niet naief.
Oh? Dieven lopen niet het risico geweldadig benaderd te worden? Je bent wel een ontzettend naieve dief als je denkt dat je maar kan doen wat je wil.
quote:
Dus er zit wel 'n verschil in. Bovendien heb ik (je quote mijn stukje al staat mijn naam er niet) nooit gezegd dat 'als je je deur niet op slot doet, je het risico loopt bestolen te worden in je auto', al werd dit wel zo geinterpreteerd. Ik zei alleen dat dát bescherming van je eigen goed zou zijn, en niet het achterna rijden van de dief om je spullen terug te halen. Dat neigt naar eigen rechter spelen (al was dat wel logisch en begrijpelijk in dit geval)
Dat valt net zo goed onder bescherming van je goederen. Eigen rechter spelen is totaal iets anders. Je mag in Nederland achter een dief aangaan, hem bestraffen mag niet want dat is voor eigen rechter spelen.
pi_24657699
edit: laat maar
pi_24657741
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Oh? Dieven lopen niet het risico geweldadig benaderd te worden? Je bent wel een ontzettend naieve dief als je denkt dat je maar kan doen wat je wil.
[..]

Dat valt net zo goed onder bescherming van je goederen. Eigen rechter spelen is totaal iets anders. Je mag in Nederland achter een dief aangaan, hem bestraffen mag niet want dat is voor eigen rechter spelen.
Geweldadig benaderd is wat anders dan klem gereden worden tussen een auto en een boom. Dat hoef je niet te verwachten wat mij betreft, en dan ben je niet naief.
Je mag in Nederland achter een dief aan gaan, wat niet mag, is hem dood rijden> hem bestraffen. Dit geldt echter natuurlijk wel alleen als het geen ongeluk blijkt te zijn, wat de vrouw betreft. En nu niet roepen dat het zeker weten 'n ongeluk was, want dat is geloof ik nog niet bewezen, dus wat dat betreft kun je alleen nog speculeren.
Mocht het wel een ongeluk zijn geweest, dan vind ik 't inderdaad logisch dat je de dief achterna gaat in een poging je tas terug te krijgen, maar dan vind ik 't nog steeds niet verstandig, die manier van bescherming van je goederen. Ook al is het gedoogd. Dus in plaats van de vele toejuichingen die de vrouw krijgt, vind ik 't 'n stomme actie van d'r.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 22:13:41 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24657772
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:02 schreef Taurus het volgende:

[..]

Mensen zijn hier altijd erg goed in de situatie totaal verdraaien. Als iemand te kennen geeft, waaronder ik, dat ie niet de inbreker in kwestie achterna zou rennen of zo boos zou worden dat er iets gejat wordt dat je meteen bovenop de dader springt, wordt gelijk gedaan of diegene z'n huisdeur open laat staan en inbrekers toe laat. Echt zo'n slappe manier van discussieren,

er zijn gewoon ook mensen die het werk van inbreker pakken graag over laten aan de politie, in plaats van risico lopen.
Ja... je verdraait inderdaad de situatie. Als het je zo irriteert zou je er mee op moeten houden

Ik zeg dus niet dat je er achter aan MOET gaan. Welnee. Maar SCH bagitaliseert het gevoel wat mensen er bij hebben wanneer ze bestolen worden. Volgens hem moet je dan maar je schouders ophalen en denken 'ach... het is maar materieel'. In mijn opinie is er NIEMAND welke werkelijk zo reageert. Zeker niet bij een heterdaadje.

Een van de basis menselijke instincten is namelijk het beschermen van je bezittingen.

Dat jij netjes wil wachten op de politie... prima. Ik had in dit geval hetzelfde gedaan als mevrouw, en nog geprobeerd de twee goed te raken ook.
pi_24657792
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

WIllens en weten de aanmerkelijke kans nemen wordt gezien als opzettelijk handelen.
Als ik iemand een klap geef en iemand komt ten gevolge daarvan te overlijden heb ik ook willens en wetens een kans, of liever gezegd risico, genomen. Het is aan de rechter te beoordelen of in dit specifieke geval sprake is van opzet.

Alleen als de vrouw bewust op de jongen is ingereden is er sprake van opzettelijkheid.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 22:15:25 #127
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24657799
quote:

En dat is dus ook zo scheef. De kans dat een dader gestraft wordt voor een tasjesroof lijkt kleiner dat de kans dat ik het slachtoffer wordt van zo'n roof. Het beroofd worden is een dure prijs niet op slot doen van je auto. Het is toch compleet van de gekke dat ik zou moeten verwachten dat iemand mijn spullen jat als ik zelf in de auto zit en de deur niet op slot doe en dat ik me daar op moet in stellen? Dat ik naief ben als ik dat niet verwacht? Dat is nou exact de immatriele schade aan de maatschappij de ik bedoel. Als ik dat normaal moet vinden vind ik dat het best een ingecalculeerd risico van daders mag zijn dat iemand terugslaat.

Die dood is even buitenproportioneel als de "straf" die ik krijg voor het niet sluiten van eejn autodeur
quote:

Ik had in die quote ook de link naar je post gegeven (http://forum.fok.nl/topic/661328/3/50#24651239
). Op een of andere manier is-ie niet als link doorgekomen, maar het staat er wel ...

Het punt is dat men geen enkele bescherming krijgt van de eigen spullen. Zodat als er wat gestolen wordt je er alleen voor staat. Dan MOET je zelf wel wat doen, anders ben je je spullen kwijt. En dat wil je niet. Het is ook om de emotionele schade te beperken. Je KAN wat doen. Want het gevoel van machteloos zijn in zo'n situatie is juist wat de emotionele schade geeft.
pi_24657868
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja... je verdraait inderdaad de situatie. Als het je zo irriteert zou je er mee op moeten houden

Ik zeg dus niet dat je er achter aan MOET gaan. Welnee. Maar SCH bagitaliseert het gevoel wat mensen er bij hebben wanneer ze bestolen worden. Volgens hem moet je dan maar je schouders ophalen en denken 'ach... het is maar materieel'. In mijn opinie is er NIEMAND welke werkelijk zo reageert. Zeker niet bij een heterdaadje.

Een van de basis menselijke instincten is namelijk het beschermen van je bezittingen.

Dat jij netjes wil wachten op de politie... prima. Ik had in dit geval hetzelfde gedaan als mevrouw, en nog geprobeerd de twee goed te raken ook.
Dat is dan behoorlijk stom van je, want ik denk dat het trauma die je eraan over houdt wanneer je de twee dood had gereden vele malen groter is dan wanneer je tasje wordt gestolen hoor.

Ik verdraai de situatie absoluut niet, dat ging over jou. De voorstanders van de actie van de vrouw proberen continu het stelen van een tasje te dramatiseren, 'psychische schade' 'misschien wel verlies van zeer persoonlijke spullen' etc. etc. om maar duidelijk te maken dat de dief ook geen leukertje was terwijl, hoe je het ook went of keert, de psychische schade voor de nabestaanden van de tasjesdief EN voor de vrouw nu de tasjesdief dood is VEEL groter is, dan wanneer de tas gewoon gestolen was en de dader ontkomen was.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 22:19:19 #129
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24657872
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:12 schreef Taurus het volgende:

[..]

Geweldadig benaderd is wat anders dan klem gereden worden tussen een auto en een boom. Dat hoef je niet te verwachten wat mij betreft, en dan ben je niet naief.
Je mag in Nederland achter een dief aan gaan, wat niet mag, is hem dood rijden> hem bestraffen. Dit geldt echter natuurlijk wel alleen als het geen ongeluk blijkt te zijn, wat de vrouw betreft. En nu niet roepen dat het zeker weten 'n ongeluk was, want dat is geloof ik nog niet bewezen, dus wat dat betreft kun je alleen nog speculeren.
Mocht het wel een ongeluk zijn geweest, dan vind ik 't inderdaad logisch dat je de dief achterna gaat in een poging je tas terug te krijgen, maar dan vind ik 't nog steeds niet verstandig, die manier van bescherming van je goederen. Ook al is het gedoogd. Dus in plaats van de vele toejuichingen die de vrouw krijgt, vind ik 't 'n stomme actie van d'r.
Het is net zo min bewezen dat ze tot doel had de dief te doden wat jij tot dusver aanneemt. En zo lang ze niet veroordeeld is voor doodslag IS het een ongeluk.
pi_24657910
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:19 schreef Doc het volgende:

[..]

Het is net zo min bewezen dat ze tot doel had de dief te doden wat jij tot dusver aanneemt. En zo lang ze niet veroordeeld is voor doodslag IS het een ongeluk.
Ze IS een verdachte van doodslag dus het IS nog geen ongeluk. En klopt, ik zeg toch ook "als het geen ongeluk was blablabla" "als het wel een ongeluk was blablabla", kortom, IK neem beide situaties voor mogelijk, velen hier praten over haar alsof het zowieso 'n ongeluk is geweest. Eenzijdig dus.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 22:25:04 #131
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24657976
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:19 schreef Taurus het volgende:

Ik verdraai de situatie absoluut niet, dat ging over jou. De voorstanders van de actie van de vrouw proberen continu het stelen van een tasje te dramatiseren, 'psychische schade' 'misschien wel verlies van zeer persoonlijke spullen' etc. etc. om maar duidelijk te maken dat de dief ook geen leukertje was terwijl, hoe je het ook went of keert, de psychische schade voor de nabestaanden van de tasjesdief EN voor de vrouw nu de tasjesdief dood is VEEL groter is, dan wanneer de tas gewoon gestolen was en de dader ontkomen was.
Jij bagalatiliseert dat gevoel van verlies dat mensen kunnen hebben. Dat jij dat niet hebt als je beroofd wordt is prima, maar er zijn talloze mensen die WEL die psychische schade hebben.

Ik heb ook al aangegeven dat de psychische schade voor die nabestaande groter is dan het aangedane leed aan die vrouw. Maar als die gast ongestraft weggereden was, was de schade (matrieel en vooral immatrieel) weer buiten proportioneel groter geweest voor die vrouw dat het materiele gewin dat die gast voor ogen stond. Hij maakte bewust die keuze dat buitenproprtioneel leed toe te brengen, terwijl die vrouw dat niet deed...
pi_24657995
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:12 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nogal logisch, je maakt het namelijk wel erg concreet. Je kan als dief echter wel verwachten dat je word achterna gezeten of dat er geweld tegen je word gebruikt.
quote:
Mee eens.
quote:
Ik vind het een prima actie. Ik zal die crimineel niet missen en Amsterdam is er wat veiliger op geworden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 22:27:52 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24658038
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:19 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is dan behoorlijk stom van je, want ik denk dat het trauma die je eraan over houdt wanneer je de twee dood had gereden vele malen groter is dan wanneer je tasje wordt gestolen hoor.
Die verwachting heb ik niet hoor, een prima gevoel van gerechtigheid.
quote:
Ik verdraai de situatie absoluut niet, dat ging over jou. De voorstanders van de actie van de vrouw proberen continu het stelen van een tasje te dramatiseren
Ah... geef even een linkje waar ik dat doe? Aangezien je specifiek vind dat ik 'de situatie verdraai'.
pi_24658058
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Jij bagalatiliseert dat gevoel van verlies dat mensen kunnen hebben. Dat jij dat niet hebt als je beroofd wordt is prima, maar er zijn talloze mensen die WEL die psychische schade hebben.

Ik heb ook al aangegeven dat de psychische schade voor die nabestaande groter is dan het aangedane leed aan die vrouw. Maar als die gast ongestraft weggereden was, was de schade (matrieel en vooral immatrieel) weer buiten proportioneel groter geweest voor die vrouw dat het materiele gewin dat die gast voor ogen stond. Hij maakte bewust die keuze dat buitenproprtioneel leed toe te brengen, terwijl die vrouw dat niet deed...
Ik ben het eens met je verhaal, als tenminste je allerlaatste zinnetje waar is. Als zij met opzet op de jongens is afgereden, en niet met het doel achter ze te blijven rijden of weet ik veel wat voor scenario zij geweldloos voor zich zag, dan maakte zij dus ook wel degelijk bewust een keuze leed aan te brengen bij de jongen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 22:29:01 #135
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24658064
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:21 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ze IS een verdachte van doodslag dus het IS nog geen ongeluk.
Er wordt onderzocht of er een strafbaar feit gepleegd is. Dat er een dodelijk ongeluk was is zeker, dat dat ongeluk een strafbaar feit is niet.
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:21 schreef Taurus het volgende:

En klopt, ik zeg toch ook "als het geen ongeluk was blablabla" "als het wel een ongeluk was blablabla", kortom, IK neem beide situaties voor mogelijk, velen hier praten over haar alsof het zowieso 'n ongeluk is geweest. Eenzijdig dus.
In deze post wel maart in vele voorgaande postst niet.
pi_24658077
Nu op nova.
pi_24658097
'Iedereen heeft het recht om de dief tegen te houden en de goederen terug te krijgen'
'geen sprake van eigeninrichting of noodweer'
'het verleden van het slachtoffer maakt niet uit bij de vonnis'

nova...
pi_24658115
edit in volgende post, dubbel
pi_24658120
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:29 schreef Doc het volgende:

[..]

Er wordt onderzocht of er een strafbaar feit gepleegd is. Dat er een dodelijk ongeluk was is zeker, dat dat ongeluk een strafbaar feit is niet.
[..]

In deze post wel maart in vele voorgaande postst niet.
'

In elke post gedaan voor zover ik weet, ik heb volgens mij iedere keer gezegd "Mocht ze het expres hebben gedaan" "als het met opzet was" "volgens de krant is het opzet, maar dat moet nog uitgewezen worden natuurlijk" "natuurlijk kan alsnog bewezen worden dat het een ongeluk was", in ieder geval heb ik niet net opeens mijn mening anders gemaakt, ik ben vanaf het begin van deze discussie al volledig van bewust dat het ook een ongeluk geweest kan zijn.
pi_24658199
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:31 schreef Taurus het volgende:
, ik ben vanaf het begin van deze discussie al volledig van bewust dat het ook een ongeluk geweest kan zijn.
Sorry???

Een post van jou in het vorig topic, deze post Slachtoffer overval jaagt dader de dood in V
quote:
Nee, ze heeft haar goed niet beschermt, dat zou zo zijn geweest als op het moment dat hij het tasje uit de auto wilde pakken de deur op slot zat, of dat zij hem tegen hield of whatever. In dit geval had de dader haar tasje al, en is zij hem achterna gegaan. Dat is niet bescherming, dat is verhaal halen of in ieder geval de tas proberen terug te halen.
Ze is bewust in de auto gaan zitten, bewust op de dader afgereden waarbij hij is overleden. En voor dat bewuste risico zit ze nu vast ,en wordt ze mogelijk beschuldigd.
En nu beweer je dat je de hele discussie volledig bewust bent geweest dat het ook een ongeluk geweest kan zijn?
Je lult uit je nek, vrouw.
pi_24658284
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:36 schreef Redux het volgende:

[..]

Sorry???

Een post van jou in het vorig topic, deze post Slachtoffer overval jaagt dader de dood in V
[..]

En nu beweer je dat je de hele discussie volledig bewust bent geweest dat het ook een ongeluk geweest kan zijn?
Je lult uit je nek, vrouw.
De aanklacht tegen haar is het volgende; De vrouw is met opzet 50 meter achteruit op de dader afgereden waarbij zij een onaanvaardbaar risico nam. Zo stond het vanmorgen in de krant, en daarop is dat bericht gebaseerd. Ik ben inderdaad nog steeds van mening dat ze niet 'onbewust achter de dader is aangereden', maar er staat in die post niet 'de vrouw is bewust op de dader afgereden en heeft hem ook bewust dood gereden' toch? Kan nog steeds een ongeluk zijn dus. Prima dat je quotes van me gaat op zoeken, maar je moet dan wel kijken in welke context dat gepost is.

Oh en dat, 'je lult uit je nek, vrouw' hoeft niet hoor, we zijn niet met 'n wedstrijd bezig, 't is een discussie.
pi_24658313
Net zoals je gemakshalve uit je duim zoog dat de vrouw was uitgestapt, om vervolgens in te stappen om bewust de jongen omver te rijden.
pi_24658367
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:41 schreef Redux het volgende:
Net zoals je gemakshalve uit je duim zoog dat de vrouw was uitgestapt, om vervolgens in te stappen om bewust de jongen omver te rijden.
Ja daag, dat heb ik al tig keer uitgelegd, dat dat weggelaten mocht worden, dat ik dat gister zo begrepen had uit een nieuwsbericht, en ik heb zelfs daarna uitgelegd waarom dat geen cruciaal detail was in mijn verhaal. En nogmaals, ik hoef mijn gelijk niet te behalen, ik zeg alleen mijn mening, dat jij met een wedstrijd bezig bent moet jij weten, ik 'zuig geen dingen uit mijn duim', absoluut niet nodig om mijn mening te versterken hoor, ik heb geen enkele reden om 'liever te willen dat de vrouw expres de jongen omver reed', want ik beweer niet zeker te weten dat zij het met opzet deed, dus al blijkt 't een ongeluk te zijn en wordt dat bekend gemaakt, dan is een 'haha zie je wel' bij mij dus niet nodig.
pi_24658395
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat heb ik juist niet gezegd. Ik zei dat ik heel kwaad word en de keren dat er in mijn auto is ingebroken (dat getal zal hoger zijn dan de leeftijd van de gemiddelde fokker) of mijn hele auto weg was - heb ik echt geen dansje van plezier gemaakt. Ik reageerde met die opmerkingen over wat Doc zei, over de emotionele heftigheid ervan.

En daarover zei ik dus dat het goed is je te realiseren dat het uiteindleijk maar om spullen gaat. Hoe klote en kut het ook is en ze hebben inderdaad met hun handen er vanaf....enz. enz. Dat vind ik ook allemaal, dat roep ik ook allemaal een dag of twee dagen of een week en dan denk ik: het zijn uiteindelijk maar spullen.
pi_24658460
heheeh die zal in ieder geval niet meer jatten en dat vriendje van hem ook niet
  donderdag 20 januari 2005 @ 22:52:24 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24658533
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:11 schreef Redux het volgende:
[afbeelding]
daarom moet verdonk ook haar bek houden, want dan krijg je zulk soort samenvattingen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24658547
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:37 schreef Doc het volgende:
Ja, DUH! Brabant ...
NIet zeiken, docmans!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_24658593
Verdomme, dacht ff dat ikop het forum van nieuwrechts terecht was gekomen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 22:56:28 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24658597
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:30 schreef Redux het volgende:

'het verleden van het slachtoffer maakt niet uit bij de vonnis'
en terecht natuurlijk, je mag maar 1 keer ergens voor veroordeeld worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 20 januari 2005 @ 22:58:44 #150
80382 manny
30 is best veel
pi_24658632
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:24 schreef Redux het volgende:

[..]

Eerbetoon voor wat? Voor een marokkaanse dief?
Eerbetoon voor een mens.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_24658678
nou eerbetoon voor een dief die is gek hoor. maar wat verdonk zegt is echt helemaal achterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')