Dus de minister van landbouw gaat er ook wat over zeggen? Ze is minister en ze moet zich tot haar vakgebied beperken. Dit is het terrein van Donner.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:34 schreef Redux het volgende:
[..]
Blijkbaar had deze marokkaanse moslim dief moeite met integreren. Maar los daarvan, ben jij de enige die hier een mening over mag hebben en die mag uiten? Wie ben jij om te zeggen dat verdonk iets niet mag zeggen.
Wat ga je doen dan als ik je huis leeghaal? Je schouders ophalen en jezelf geruststellen met: "ach, het is toch maar materieel..."?quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee niet okay. Zeg ik dat? Ik plaats een nuance bij de discussie en vooral een post van Doc die hier al topics lang gevoerd wordt en soms erg inhoudelijk is, misschien kun je die even lezen voordat je maar wat gaat roepen.
Je stelt je aan. Net zoals jij hier een mening over hebt, heeft zij die ook.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus de minister van landbouw gaat er ook wat over zeggen? Ze is minister en ze moet zich tot haar vakgebied beperken. Dit is het terrein van Donner.
Als ik je betrap dan heb je een probleem. En als ik daarbij buitenproportioneel geweld gebruik en me daarmee strafbaar maak heb ik vervolgens ook een probleem. Helderquote:Op donderdag 20 januari 2005 20:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat ga je doen dan als ik je huis leeghaal? Je schouders ophalen en jezelf geruststellen met: "ach, het is toch maar materieel..."?
Doe niet zo naief zeg. Je weet toch wel iets over politieke verantwoordelijkheden? Zat mijn mening ook in de nieuwsbulletins soms?quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:42 schreef Redux het volgende:
[..]
Je stelt je aan. Net zoals jij hier een mening over hebt, heeft zij die ook.
Dus het materiele is jouw wel waard te verdedigen?quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Als ik je betrap dan heb je een probleem. En als ik daarbij buitenproportioneel geweld gebruik en me daarmee strafbaar maak heb ik vervolgens ook een probleem. Helder
Politieke verantwoordelijkheid houdt in ieder geval niet in dat iemand zijn bek moet houden en geen mening mag geven. Verder staat er niet dat ze het gebeurde goedkeurt, er staat dat ze begrip kan opbrengen voor het handelen van de vrouw. Maar voor sommigen is het woord Verdonk nu eenmaal genoeg om de meest achterlijke reacties los te weken, omdat zij wel eens gepeperde uitspraken doet, hetgeen trouwens als minister wel een onderdeel van haar werk is.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe niet zo naief zeg. Je weet toch wel iets over politieke verantwoordelijkheden? Zat mijn mening ook in de nieuwsbulletins soms?![]()
Nee, want die is geen minister van integratie.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus de minister van landbouw gaat er ook wat over zeggen? .
Weet je nog lieverd, het was wat jou betreft meer dan ok dat brinkhorst een eigen mening had wat submission betreft, lees maar na in deze posts: Submission "onverstandig" volgens Brinkhorst (8)quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe niet zo naief zeg. Je weet toch wel iets over politieke verantwoordelijkheden? Zat mijn mening ook in de nieuwsbulletins soms?![]()
En verdonk zou nu niks van jou mogen zeggen?quote:Het is prettig om te merken dat er verschillende geluiden zijn binnen het kabinet, net als binnen de samenleving, over deze film.
En zo hoort het. Belachelijk alleen dat ze nog verdachte is......quote:AMSTERDAM - De 43-jarige vrouw uit Amsterdam die ervan wordt verdacht dat ze in Amsterdam-Oost een tasjesdief heeft doodgereden, is in vrijheid gesteld. Dat heeft de rechter-commissaris van de rechtbank in Amsterdam donderdagavond beslist.
Haar voorarrest is niet verlengd. Ze blijft wel verdachte in deze zaak. Het Openbaar Ministerie had verlenging van het voorarrest gevraagd op verdenking van doodslag. Volgens justitie is ze met opzet hard achteruitgereden na de diefstal uit haar auto.
De 19-jarige Ali el B. raakte daardoor bekneld tussen haar auto en een boom en overleed ter plekke aan zijn verwondingen. Zijn 18-jarige medeverdachte wordt vrijdag voorgeleid voor de rechter-commissaris.
Ik heb geen flauw idee hoe ik zou reageren maar er loopt hier nog wat meer rond dan alleen materieel wat me ook erg dierbaar is. Maar als ik jou tegen een muur zou gooien en je laat het leven, zou ik het niet gek vinden als ik word vervolgd.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus het materiele is jouw wel waard te verdedigen?
Damn.. Wat een spelfouten..quote:
Het is aardig van je dat je die inbreuk op je privacy zo als "alleen matrieel" beschouwd en dat er nooit iets onvervangbaar immatrieel waardevols van je gestolen is. Voor de de dief is het "slechts materie", voor het slachtoffer is de kans dat de inbraak meer dan slechts materie wegneemt zeer groot. Een diefstal kost het slachtoffer altijd meer dan dat het de dader oplevert. En soms is die verhouding ook buitenproportioneel.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:27 schreef SCH het volgende:
@ Doc: Diefstal is absoluut af te keuren maar ik moet zeggen dat al die diefstallen die ik heb meegemaakt (ik woonde jarenlang in een junkieroute waar ook mijn auto stond geparkeerd) me altijd wel even boos maakten maar ik besefte ook meteen dat het maar om materieel ging.
En iedere Marokaan vind die vrouw een hoer en een moordenaar, en Ali el B. een topgozer die aan alle kanten OK was.quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:46 schreef multatuli het volgende:
[..]
Nieuw in deze discussie Shaman?
De regel is:
Ali is Marokkaanse Nederlander, ontslagen uit voorarrest door rechter, maar nog wel verdachte. Dus schuldig tot over zijn oren. Goed dat hij dood is; was toch maar een halfmens.
Mevrouw is (hier liefst geen Germaine) Chinees Nederlandse , is verdachte, nog niet ontslagen uit voorarrest. Dus onschuldig en geslachtofferd. Wordt nationale heilige.
Op fok willen we het nu eenmaal zo, dus pas je even aan deze logica aan. Subregel is overigens dat iedereen er meer verstand van heeft dan het OM.
Een tactisch geplaatst spandoek met die tekst zal ook wel de boodschap overbrengen, nadeel is wel dat dan de FOK! knokploeg nodig is om deze uiting van meningsvrijheid te beschermen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:50 schreef Ghettobob het volgende:
Wie huurt er morgen een vliegtuigje met "Germaine had gelijk"?
Ben zelf een arme student anders had ik het gedaan......
Ja, dat kan ook en dat maakt de zaak dan anders. Maar ik maak me sterk dat het in de meeste gevallen om au;to-radios, laptops en andere luxe-artikelen gaat. Vandaar mijn opmerking. Blijft een hufterige klotestreek maar de emoties die jij er bij betrekt, zou ik toch een beetje willen relativeren.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:53 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is aardig van je dat je die inbreuk op je privacy zo als "alleen matrieel" beschouwd en dat er nooit iets onvervangbaar immatrieel waardevols van je gestolen is.
Gewoon achter de politie gaan staanquote:Op donderdag 20 januari 2005 20:58 schreef Fronsertje het volgende:
[..]
Een tactisch geplaatst spandoek met die tekst zal ook wel de boodschap overbrengen, nadeel is wel dat dan de FOK! knokploeg nodig is om deze uiting van meningsvrijheid te beschermen.
Hier ben ik het HELEMAAL mee eens. Zo is het gewoon, idd! Ik vindt het dan ook onterecht dat er een stille tocht wordt gehouden, voor een dief notabene!quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:45 schreef Darkster het volgende:
het begon allemaal toen een links kabinet de problemen van het vervullen van de "smerige" baantjes niet aankon en
...
wij moeten ons niet aanpassen>>ZIJ moeten zich aanpassen, niet aan ons maar aan onze regels
In dat licht bezien heeft deze vrouw uitstekend werk verricht. Beetje ongenuanceerd gesteld van mij (I know) maar ik leg gewoon even mijn hart op de tong.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:57 schreef AvispaCS het volgende:
hij om het leven kwam is spijtig, maar ik zal er geen traan om laten dat zo´n kut-crimineeltje het leven laat. De gevangenissen zitten toch al overvol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |