abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24655579
Waarom zeggen mensen toch dat van het slachtoffer de dader wordt gemaakt?

Iemand kan heel goed zowel slachtoffer als dader zijn. Vraag het de slachtoffers van seksueel geweld maar die uiteindelijk hun verkrachter om het leven hebben gebracht.

De vraag is wat de sancties hierop moeten zijn.
pi_24655601
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:09 schreef SCH het volgende:
Waarom zeggen mensen toch dat van het slachtoffer de dader wordt gemaakt?

Iemand kan heel goed zowel slachtoffer als dader zijn. Vraag het de slachtoffers van seksueel geweld maar die uiteindelijk hun verkrachter om het leven hebben gebracht.

De vraag is wat de sancties hierop moeten zijn.
Mja, dat is volgens mij een iets andere situatie
Heel verhaal en alles.
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:11:03 #28
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_24655609
Iemand is dood (ongeluk/of niet) en dat wordt gewoon standaard onderzocht door het OM. Verder zal ook wel meespelen dat het voor de vrouw zelf veiliger is IN de cel dan erbuiten voorlopig.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:14:36 #29
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_24655669
Hmm, mischien ben ik dan wel wat te zwart /wit in denken, maar als mijn zusje zou stelen of iets anders kan ze van mij een klap voor d'r kop krijgen! Dat is geen respect voor mensen, maar gewoon voor mensen die jij toevallig wel mag. Dan ben je dus niet lief of iemand met een hart van goud.
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_24655700
pi_24655731
quote:
Op de boom in de Derde Oosterparkstraat, waar Ali el B. om het leven kwam, hangt een A4-tje met een oproep voor de herdenking. De brief is gericht aan de 'broeders en zusters van de islam'. "Zoals jullie weten is onze broeder Ali op maandagavond jl doodgereden door een automobilist. Graag willen we aanstaande vrijdag insha'allah samen met onze geliefde familie, vrienden, kennissen, buren en belangstellenden Ali herdenken."
http://www.nu.nl/news.jsp?n=470910&c=12

Islam staat hier niet ter discussie? Ik lees iets heel anders.
pi_24655735
lang leve verdonk, gezond verstand in de 2e kamer is zeldzaam tegenwoordig
pi_24655838
OMG de minister van desintegratie moet zich er ook weer mee bemoeien en olie op het vuur gooien. Wat is die trut toch dom zeg
pi_24655875
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:24 schreef SCH het volgende:
OMG de minister van desintegratie moet zich er ook weer mee bemoeien en olie op het vuur gooien. Wat is die trut toch dom zeg
Hoezo? Jouw statement in deze discussie was toch dat je ageerde tegen mensen die roepen dat ze blij zijn dat de jongen dood is? Nu vind je plotsklaps ook dat je geen begrip voor de vrouw in kwestie mag hebben?
pi_24655882
@ Doc: Diefstal is absoluut af te keuren maar ik moet zeggen dat al die diefstallen die ik heb meegemaakt (ik woonde jarenlang in een junkieroute waar ook mijn auto stond geparkeerd) me altijd wel even boos maakten maar ik besefte ook meteen dat het maar om materieel ging.
pi_24655888
Verdonk is erg dom bezig

ze moet zich onpartijdig houden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24655899
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:24 schreef SCH het volgende:
Olie op het vuur gooien? Ze heeft trouwens groot gelijk en toont maar weer eens aan wel enig verstand te hebben. Verdonk
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:30:31 #38
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_24655932
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:18 schreef Redux het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/news.jsp?n=470910&c=12

Islam staat hier niet ter discussie? Ik lees iets heel anders.
Ja dit verbaasde mij ook enorm. Geloof heeft helemaaaal niks te maken met deze zaak. En alsof niet-moslims niet mee mogen lopen in die stille tocht. Nogal lompe brief iig...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_24655936
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:24 schreef Shaman het volgende:
Nee, hij was net vrijgesproken ,
Hij is niet vrijgesproken, zijn broer heeft hem (al na vier maanden voorarrest) een alibi gefixed.
Da's dus echt iets anders.
pi_24655937
pi_24655953
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:27 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoezo? Jouw statement in deze discussie was toch dat je ageerde tegen mensen die roepen dat ze blij zijn dat de jongen dood is? Nu vind je plotsklaps ook dat je geen begrip voor de vrouw in kwestie mag hebben?
Wat heeft de minister van integratie hier nou mee te maken? Gaat de minister van landbouw ook nog wat zeggen?
pi_24655956
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:27 schreef SCH het volgende:
@ Doc: Diefstal is absoluut af te keuren maar ik moet zeggen dat al die diefstallen die ik heb meegemaakt (ik woonde jarenlang in een junkieroute waar ook mijn auto stond geparkeerd) me altijd wel even boos maakten maar ik besefte ook meteen dat het maar om materieel ging.
Ik haal vanavond even je huis leeg okay? Je rekeningen ook. Is toch maar materieel.
pi_24655989
Smakeloze banner weer van geenstijl maar dat zijn we wel van die prutsers gewend
pi_24655997
Beste arische broeders en zusters...
pi_24655998
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat heeft de minister van integratie hier nou mee te maken? Gaat de minister van landbouw ook nog wat zeggen?
Blijkbaar had deze marokkaanse moslim dief moeite met integreren. Maar los daarvan, ben jij de enige die hier een mening over mag hebben en die mag uiten? Wie ben jij om te zeggen dat verdonk iets niet mag zeggen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:34:07 #46
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_24656001
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik haal vanavond even je huis leeg okay? Je rekeningen ook. Is toch maar materieel.
Ik zou je dr niet om vermoorden. Hoogstens beide knieschijfjes breken.
pi_24656028
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:46 schreef multatuli het volgende:

[..]

Nieuw in deze discussie Shaman?

De regel is:
Ali is Marokkaanse Nederlander, ontslagen uit voorarrest door rechter, maar nog wel verdachte. Dus schuldig tot over zijn oren. Goed dat hij dood is; was toch maar een halfmens.
Mevrouw is (hier liefst geen Germaine) Chinees Nederlandse , is verdachte, nog niet ontslagen uit voorarrest. Dus onschuldig en geslachtofferd. Wordt nationale heilige.

Op fok willen we het nu eenmaal zo, dus pas je even aan deze logica aan. Subregel is overigens dat iedereen er meer verstand van heeft dan het OM.
Ja joh, scheer heel fok lekker over één kam.

We zijn net marokkanen joh, allemaal verschillend. Doe toch niet zo lijp alsof de hele wereld samenspant tegen een kleine groep. Veel mensen hebben gewoon niet zo veel sympathie voor een dooie tasjesrove, that's all.

Bedenk je wel even heel goed: De meesten van ons kunnen zich wel indenken dat we in die situatie van die mevrouw terecht komen.

Daarentegen kunnen de meeste mensen ook wel uitsluitend dat ze ooit in de situatie van Ali el B whatever terecht komen. Ik ben zo'n eigenaardig iemand die nog nooit een tasje heeft gerooft namelijk en er schijnen er meer op fok rond te lopen die maagdelijk zijn op het gebied van tasjeroof.

Op welk deel van het verhaal verwacht je nou precies dat de sympathie voor Ali post moet vatten.
Waarom kun je je niet voorstellen dat ik me wel kan inleven in die positie van die vrouw?
Dat heeft niks met nationaliteit, geloof of huidskleur te maken.
Maar inderdaad wel iets met logica.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_24656034
Die CRIMINEEL heeft gekregen wat hij verdiend !!!!!

Want van zijn celstraf heeft hij schijnbaar niet geleed...... Is trouwens wel mooi dat hij op de dag van zijn vrijlating meteen weer wordt veroordeeld (maar dan met een passende straf!!!!).
pi_24656044
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee niet okay. Zeg ik dat? Ik plaats een nuance bij de discussie en vooral een post van Doc die hier al topics lang gevoerd wordt en soms erg inhoudelijk is, misschien kun je die even lezen voordat je maar wat gaat roepen.
pi_24656059
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:34 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik zou je dr niet om vermoorden. Hoogstens beide knieschijfjes breken.
Dat is (zwaar) lichamelijk letsel. En dat voor materiele zaken, tsk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')