abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:03:27 #101
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_24650839
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:55 schreef Redux het volgende:

[..]

Potver, wat is die site snel.
zeker wat servers gejat bij een inbraak
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_24650894
Voor hen die twijfelen, er wordt ook door Marokkanen nagedacht. Jammer dat die personen zo weinig in het nieuws komen...

http://forums.marokko.nl/archive/index.php/f-25.html
Even een greep uit de onderwerpen op het forum 'Marokkaanse jongeren en actualiteiten'

Geroddel nekt buurtvaderproject
Moslims weten niet genoeg over de islam
Marokkaanse sporters tegen rellen
Hirsi Ali: Mohammed perverse tiran
ROC stelt gezichtssluier verbod in
Arabieren demonstreren tegen oorlog
Moslims willen onderzoek uitspraken Hirsi Ali
Handtekeningen voor niqaab op ROC
Moslims klaar voor bedevaart naar Mekka
Zoon voor Marokkaans koningspaar
David pinto, marokaan,berber en jood, nieuwe leider leefbaar nederland?
Fortuyn wil Eetgewoonten turken en marokkanen onderzoeken
TERRORIST rijdt bij moskee binnen
Boycot Israelische producten ...
MEDISCHE HULP VOOR DE PALESTIJNEN..geef uw steun
Een Palestijnse Verzetsstrijder
Naima el Bezaz en Hafid Bouaza
Demonstratie 13 april
Weer Een Demonstratie?????
Criminelen Met Allochtoonse Afkomst Anders Aanpakken !!!
Relschoppers; lees dit!
As Zaterdag Demonstartie Boycot_israel!!!
Essaywedstrijd: "Ben je bang voor mij?"
Pro-israel demonstratie zondag 21 april
handtekening tegen sharon
Islamitische bejaardentehuizen
Vrede of heel Palastina terug?
handig om te weten!!!!!
Commentaar Overbodig
Hasselhoef
Lezing over Al-Imaan van Abdul Jabbar van de Ven
ons zelfbeeld!!
De Toekomst!!!
Liefde voor de ouders !
Moslim-fundamentalisme
Zieke allochtonen!
Stemen !!!!!!!!!!!!!
Stem op de juiste partij
Who's the best ?
Palestina
En wat studeer jij?
Ik vraag me af.....
Kiezen
Palestijn in Geboortekerk gedood
Vader bedreigt kind op school met pistool
rolstoel gezocht!!!!!!!!!!!!!!!
mijn stem gaat naar
Marokkanen zijn dieven....?
Stemmen??! Nooit!!!
PvdA: opmerkingen Fortuyn over (on)veiligheid bespottelijk
een stem adviesje
Pim Fortuyn neergeschoten!
condoleance register
dont give up
Was de moord nodig?
Marokkanen spreken afschuw uit over moord
Andere schietpartij: even belangrijk!!!!!
Dood en trauma onlosmakelijk verbonden
Mensen, wat gebeurt er toch allemaal?
Pim vergelijken met....
Racistische belg schiet twee marokkaanse ouders van 5 kinderen dood!!!!
Hasselhoef - moet ik mijn mening toch herzien!
Op Zoek Naar Mijn Ware!
Tss..
laat elk mens in z'n waarde dus ook een Marokkaan
voodoo
Waarom moeten Palestijnen zoveel aanslagen plegen?
Service unavailable
Vol is Vol
grafschennis of strijd tegen terorisme?
Dood
Hazelhoef Aanwezig Bij Besloten Plechtigheid Pim!! Juist/ Onjuist??
Nieuwe joodse wijk in Oost-Jeruzalem
De Marokkaanse Fieroes Zeroual, nummer 11 op de LPF kandidatenlijst
maandag/vrijdag
Gezocht...woonruimte in Berkane!!!
Chirac waarschuwt Sharon
gezocht leesgek
wat vind jij ervan?
de waarheid over de joden
Sp!
back to the future :-)
Geven jullie mijn collega gelijk?
Geweld En Vrede Tegelijk ?!
kan iemand mij helpen
Wie heeft er gestemd...??
CDA winnaar met 41 zetels
Verkiezings uitslagen !!!
De grote invloed van The CocaCola Company
HoeveeL Inwoners?
Nederland heeft gestemd. CDA, VVD en LPF als kabinet????!!
Lees! Gevaar voor de Islam! Valse Qoraans in aantocht!
gezocht: energieke marokkkaanse stageplek
hoofddoek dragen
Enkele reis Kashmir
Be Careful Bin Laden Is Coming!!!!
Katja Schuurman dient verzoek in: "Koran moet in de Tweede Kamer!"
Anasheed festival 26 mei! Komt allen!
Zonder Woorden
wat vinden jullie van de taliban??
Lezing /Debat Islam & Media
Infodag Ned. Palestina-komitee. Zeer interessant!!
Schokkende beelden uit Jenin die ons niet worden getoond!
29 mei demonstratie anti palestijnen
Magazine "Wij Moslims"
Emiel Ratelband bij "het zwarte schaap" Lachen joh!
TANS; Marokkaanse Verraders!!!
Nederlandse racist doodt moeder van 10 kinderen
De Palestijnse vlag
Het Marokkaanse koningshuis: Goed of slecht ?
'Nederlandse jongeren worden geronseld voor jihad'
lezing Islam en partnerkeuze
Gezocht Nederlandse bladen voor moslims
plegen wij TEREUR
Arabische jongeren & drugs
Stop hetzerij tegen marokkaanen zion j0den
CIDI: uitingen antisemitisme toegenomen
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!
Waar blijven alle die marokkaans organisaties??
Wil graag iets weten en jullie mening er van??????????
waar gaat het mis
Mevr. Duisenberg is bedreigd met de dood
Weer een nieuwe Anti-palestijns demonstratie
Actie voor meer vlaggen Palestijnen
Eh, Najib Amhali was hier het eerst
Marokkaanse stichting werkt integratie tegen
Wie gaat er 10 juli met het vliegtuig naar nador?
Wet Samen
Allochtonen verdienen minder dan autochtonen
Franse film in marokko (ourzazate)
Jongeren Alochtonen maken misbruik van VMBO
Marokkaanse Pooiers
IKON: documentaire Ouarzazate Movie
Imam Haselhoef weg bij Parnassia
en wie gaat er allemaal naar......
Trouwen uit Marokko of Nederland?
Arbeidsvoorwaarden, ontslagzaken, loopbaanbegeleiding e.d: Hulp nodig??? zie hier....
drugs
Zion j0den gebruiken leugen als wapen
Rechtmatig ook rechtvaardig?
Marokkaanse(26) uit Capelle a/d ijssel vermoord
R.a.m.-p!
Palestijnse volk: bezet, beroofd en vernederd
Marokko arresteert drie leden al-Qaeda
Jusqu'ici tout va bien...
pi_24650895
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:58 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik trok de vergelijking dat omdat wij ook in staat zijn ineens de ogen voor de werkelijke feiten te sluiten.

Hier in Leeuwarden wist men wel degelijk hoe de vork in de steel zat. Er waren zelfs een aantal agenten die hebben geweigerd om mee te lopen cq. aanwezig te zijn. Desalniettemin liep de Burgemeester voorop, toespraken, TV erbij etc.

Voor de rest wilde ik geen vergelijking tussen de twee zaken maken.

Als die tocht doorgaat vrijdag zou ik het onbegrijpelijk vinden dat er meer mensen op af komen dan zijn naaste kring.

(Nou ja, van wat AEL figuren zou ik het ook nog wel begrijpen want die willen zoiets wel aangrijpen natuurlijk)
Ik begrijp wat je bedoelde en het klopt ook wat je zegt.
Maar laat je beider verleden en reputatie buiten beschouwing dan is het wel zo dat Meindert postuum nog het excuus had dat hij niet gestorven is door de reactie van een ander op zijn eigen crimineel gedrag en Ali is dat wél.
En dat daarom dus het gejammer achteraf door vooral buitenstaanders iets meer te begrijpen is dan nu.

(van de nabestaanden is het sowieso altijd te begrijpen)
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24650897
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:59 schreef milagro het volgende:
een hond voor mij hoeven die stille tochten ook niet, ze verliezen door de frequentie en de lage drempel (hond, crimineeltje, grote crimineel, verloren gsm) sowieso hun waarde wmb.
Inderdaad. Zoals iemand hier deze week al opmerkte is de betekenis van het woord "respect" ook al enorm gedevalueerd nu te kust en te keur wordt opgeroepen om "respect" op te brengen voor grote criminelen. Deze stille tocht past volledig in dat plaatje. Ontzettend jammer dat er geen burgemeester of minister-president opstaat die deze tocht gewoon VERBIEDT, ook al zou het alleen maar zijn om toekomstige stille tochten nog enige betekenis te geven.

Criminelen, veelplegers, mensen die schijt hebben aan de wetten in ons land. We laten gewoon toe dat ze op een voetstuk worden geplaatst. Zullen we maar lintjes gaan uitreiken aan iedereen die op de beveiligingscamera's in Opsporing Verzocht is te zien? Het toelaten van een stille tocht om een crimineel mee te vereren, is een verkeerd signaal. Meneer Balkenende, waar bent u met uw normen en waarden? Grijp nu in.
pi_24650899
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ben jij een communist of zo? Dit doet me erg aan de Sovjet-Unie denken
Ja en dáár gaat het allemaal zo lekker.. Om de een of andere reden zijn er veel mensen hier die denken dat doodstraf of andere extreme manieren van het oplossen van misdaden in Nederland, als enige land, wél goed gaat aflopen
pi_24650909
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:51 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat zijn familie en naaste vrienden dat doen, vind ik nog te begrijpen, maar de rést?
Ze nemen het per definitie voor die knul op, gaan totaal voorbij aan wat nu de wérkelijke oorzaak van deze kettingreactie aan gebeurtenissen was, noemen het een jongen die respect had voor iedereen.

Ali was vast een lieve zoon en broer, maar Ali had geen respect voor anderen, behalve hen die hem na stonden.
Al kan je je afvragen of 4 maanden vastzitten voor winkeloverval, en daarna gewoon weer aan het tasjesroven slaan een respectvol gebaar is naar je ouders toe.
Je bezorgt niet alleen de slachtoffers van je daden veel last, maar je ouders ook.

Meindert Tjoelker bleek alles behalve een heilige te zijn, klopt.
Ik en vele met mij hadden daar op het moment dat het nét gebeurd was, geen weet van.
Maar hoe dan ook, Meindert is niet gestorven door de reactie op EIGEN crimineel gedrag.
In die zin zijn de reacties van buitenstaanders toen en nu niet echt te vergelijken.

De buitenstaanders toen waren direct na het gebeuren níet op de hoogte van Meinderts reputatie.
De buitenstaanders nú zijn ws vóór het gebeuren al, maar iig direct ná het gebeuren op de hoogte van Ali's reputatie, ze hebben immer exact dezelfe info als wij allemaal, en tóch praten ze over een knul die niemand kwaad deed, voor iedereen respect had etc.
Zelfs de mensen die hem niet persoonlijk kenden, maar wel tot zijn gemeenschap behoren, delen die mening.

En dát is echt treurig.
Meindert is gestorven in een vechtpartij omdat hij een vechtersbaas was. Toen hadden we ook helemaal geen behoefte om de waarheid te horen en praatte iedereen elkaar maar wat na. Dat gebeurt nu opnieuw. Het is inderdaad stuitend dat mensen maar wat roepen, aan de andere kant is dat een manier om het te verwerken en het een plek te geven. Ik zie dat zo vaak: de ergste cirminelen worden door niets vermoedende buurtbewoners aangeduid als: "hij was toch zo'n aardige man".

Ali B. was wellicht ook heel erg aardig en een lieve jongen. Maar hij was ook een tasjesdief en als je zijn cv ziet waarschijnljik een onvebeterlijk crimineeltje. Ik vind het verschrikkelijk dat iemand op deze manier de dood heeft gevonden. Ik kan de koppeling die Doc maakt, absoluut niet maken: wel volgen maar niet maken. Natuurlijk is de jongen een stomkop geweest en heeft hij veel mensen schade berokkend maar de dood is onomkeerbaar en in die zin kan je dat niet iemand toewensen. En dat gebeurt mij iets teveel, het logische gevolg van een tasjesroof is nou eenmaal niet dat je er bij dood gaat.

Ik vind het jammer dat er nu een soort rassenrel van gemaakt wordt, van beide kanten eigenlijk. Het is weer een hype geworden, we hollen tegenwoordig met zijn allen van het ene incident naar het andere om maar te kunnen zeggen: zie je wel. En dat doet iedereen, van welke afkomst ook. Jij probeert er een conflict van 1 kant van te maken, dat Marokkanen daar sterker in zijn maar dat geloof ik niet. Niemand wilde ooit de waarheid over Tjoelker horen, terwijl die al vrij snel bekend was. Ook toen hadden we behoefte aan verbondenheid, aan duidelijke daders en niet aan nuance. Dat hebben die mensen nu. Ik praat het neit goed, ik begrijp het wel een beetje en ik denk dat de overgrote meerderheid van de Marokkanen zal zeggen: klotedief, blijf met je fikken van andermans spullen af. Maar er is wel iemand dood.

En dat is echt treurig.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:11:47 #108
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24650959
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Ben jij een communist of zo? Dit doet me erg aan de Sovjet-Unie denken
Gefeliciteerd, je bent genomineerd voor het plaatsen van de domste post van de dag. Dit heeft namelijk helemaal níets met communisme te maken.
pi_24650998
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:08 schreef SCH het volgende:

En dat is echt treurig.
In mijn ogen is het roepen van 'mooi dat ie dood is' een tegenhanger van de kreet 'hij was zo'n goede jongen'.
pi_24651008
Begrijp je dan ook dat de meeste nederlanders zoiets hebben van... tja eigen schuld jongen moet je maar met je fikken van andermans spullen afblijven.

Persoonlijk vind ik het alleen maar goed dat dit soort dingen gebeuren hoor. Munitie voor het rechtse apparaat.
pi_24651054
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:14 schreef Redux het volgende:

[..]

In mijn ogen is het roepen van 'mooi dat ie dood is' een tegenhanger van de kreet 'hij was zo'n goede jongen'.
Dat vind ik dan toch een wat rare reactie. Ik vind het nooit goed dat iemand dood is en vindt het nogal barbaars en simpel om dat te roepen. Hij was een kloterige dief - maar misschien was hij in de omgang wel aardig. Zie de vergelijking met Tjoelker. Maar ik ben het met je eens dat er daar op straat wel erg gemakkelijk over zijn criminele gedrag wordt gedaan al moet je niet vergeten dat het niet 'de Marokkaanse gemeenschap' is die daar staat maar een stuk of 50 vrienden, kennissen en relschoppers.

Ik heb respect (:r woord) voor Ali B. de rapper die er zijn gezicht liet zien.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:19:26 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24651061
ik ben benieuwd hoe "stil" de stilletocht morgen gaat worden. net zo stil als met driss? waar jongeren winkels plunderden, passanten in elkaar sloegen en verscheidene bushaltes aan diggelen zijn geslagen? we wachten het weer gelaten af, want de burgervader geeft het groene signaal.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24651082
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:11 schreef Lithion het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je bent genomineerd voor het plaatsen van de domste post van de dag. Dit heeft namelijk helemaal níets met communisme te maken.
Het permanent verwijderen van mensen uit de maatschappij is anders iets wat ook in de voormalige Sovjet Unie als oplossing gezien werd. Vandaar mijn vraag, maar ja, wat weet ik daarvan? Gister bleek ik al een Moslim te zijn en nu blijk ik vandaag ook nog eens de domste post van de dag gedaan te hebben
pi_24651084
quote:
Natuurlijk is de jongen een stomkop geweest en heeft hij veel mensen schade berokkend maar de dood is onomkeerbaar en in die zin kan je dat niet iemand toewensen. En dat gebeurt mij iets teveel, het logische gevolg van een tasjesroof is nou eenmaal niet dat je er bij dood gaat.
Hallo lieve SCH,

Ik ben tot tranen geroerd door je betoog maar ik denk dat jij niet in de stad woont. Zoja, hulde, je bent je onschuld nog niet kwijt. Maar hier in Amsterdam weet je dat als je een ander geweld aandoet, je altijd de verkeerde kunt treffen. 'Stomkop' vind ik een opleukend woord voor iemand die leeft op andermans moeite en verdriet. Was het een oud dametje geweest dan had ze het misschien ter plekke begeven van de schrik. Ik ben benieuwd of deze 'stomkop' ook een lepe kleerkast in een Audi had beroofd die een 9 mm in zijn dashboardkastje had kunnen hebben?

Nee, ik denk het ook niet. Ik weet het wel zeker eigenlijk.
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:22:00 #115
3647 B.R.Oekhoest
pi_24651091
quote:

[..]

Meindert is gestorven in een vechtpartij omdat hij een vechtersbaas was.
Als ik mij goed herinner is het enige wat ie op dat moment riep: "hè moet dat nou?" toen ie zag dat anderen een fiets in het water smeten. Dat zou ieder rechtschapen burger mogen doen in zo'n geval. Dat hij niet zo'n goede reputatie had doet daar niets aan af. Dus haal er nu geen valse argumenten bij en ga geen appels met peren vergelijken aub. Ali Baba is gestorven als directe consequentie van een misdaad.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_24651145
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:15 schreef Sabretooth het volgende:
Munitie voor het rechtse apparaat.
Fijne beeldspraak
pi_24651147
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:11 schreef Lithion het volgende:
Mmmmwaoh...erg zwak om dat nu af te doen met een belediging, Lithion. Je oorspronkelijke post getuigde onmiskenbaar van een totalitaire opvatting van het begrip 'staat' - en dat sommigen dat aan de Sovjet Unie doet denken is helemaal niet vreemd....
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_24651160
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:18 schreef SCH het volgende:

Dat vind ik dan toch een wat rare reactie. Ik vind het nooit goed dat iemand dood is en vindt het nogal barbaars en simpel om dat te roepen. Hij was een kloterige dief - maar misschien was hij in de omgang wel aardig.
Wie heeft het erover dat hij een aardige jongen was? Hij was een goede jongen, daarmee implicerend dat hij geen vlieg kwaad deed. Ik vind het dan niet gek dat je emotionele reacties daarop krijgt waarin mensen zeggen dat ze blij zijn dat hij dood is.
pi_24651182
quote:
Ali B. was wellicht ook heel erg aardig en een lieve jongen. Maar hij was ook een tasjesdief en als je zijn cv ziet waarschijnljik een onvebeterlijk crimineeltje. Ik vind het verschrikkelijk dat iemand op deze manier de dood heeft gevonden. (...) Natuurlijk is de jongen een stomkop geweest en heeft hij veel mensen schade berokkend maar de dood is onomkeerbaar en in die zin kan je dat niet iemand toewensen.
Kom op zeg Er is geen reden om Ali el B als een "crimineeltje" neer te zetten, als een soort 13-jarige puber die niet precies beseft wat -ie doet. Dit is een volwassen vent, die aan de lopende band crimineel bezig was en geweld niet schuwde. Zelfs 4 maanden gevangenisstraf kon hem niet op andere gedachten brengen. Zo'n iemand is niet "aardig" en ook geen "lieve jongen" En dat woord "waarschijnlijk" mag je ook wel weglaten. Hij WAS gewoon een onverbeterlijke criminineel.

Tuurlijk, het is nogal wat dat de jongen zijn daad met de dood heeft moeten bekopen. Dat is op zich geen passende strafmaat voor een tasjesroof. Maar die crimineel heeft willens en wetens het risico genomen om de vrouw te beroven. Willen we criminaliteit in dit land eens ECHT aanpakken, dan moeten we dringend ophouden om een soort "respect" aan de dag te leggen voor crimineel gedrag.
quote:
Ik vind het jammer dat er nu een soort rassenrel van gemaakt wordt, van beide kanten eigenlijk. Het is weer een hype geworden, we hollen tegenwoordig met zijn allen van het ene incident naar het andere om maar te kunnen zeggen: zie je wel. En dat doet iedereen, van welke afkomst ook.
Praat voor jezelf, niet namens mij. Ik neem geen naam van een ras, nationaliteit of geloofsovertuiging in de mond. Ik walg net zo veel van van de mensen die het zielig vinden dat de notoire 115 kilo zware inbreker uit Amsterdam is overleden tijdens een inval in huis, dan van de mensen die nu "respect" gaan lopen opbrengen voor een gewelddadige crimineel. Ik walg net zo veel van 15-jarige jochies die basisscholen in de fik steken als van even oude hiphop-kneusjes die politici met de dood bedreigen. Strafbare feiten, crimineel gedrag, misdrijven, moeten we fors te lijf. Het allerlaatste wat we moeten toelaten is dat we respect gaan opbrengen voor misdadigers.
quote:
Ik praat het neit goed, ik begrijp het wel een beetje en ik denk dat de overgrote meerderheid van de Marokkanen zal zeggen: klotedief, blijf met je fikken van andermans spullen af. Maar er is wel iemand dood. En dat is echt treurig.
Als het een onschuldige burger was geweest, had ik het ook treurig gevonden. In dit geval betreft het een crimineel en kan ik er geen seconde rouwig om zijn. Hij is niet zomaar zonder aanleiding aangereden, maar als reactie op zijn eigen criminele actie. Hij had de keuze om die tas niet weg te roven. Ik denk ook dat de meeste mensen het gedrag van Ali el B veroordelen. Wie dat niet doet, heeft een klein lesje nodig over ons rechtssysteem en de in ons land geldende wetten.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:27:05 #120
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24651197
quote:
Hij was een kloterige dief - maar misschien was hij in de omgang wel aardig.
Een persoon is zo goed als zijn slechtste daden.
pi_24651199
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Als ik mij goed herinner is het enige wat ie op dat moment riep: "hè moet dat nou?" toen ie zag dat anderen een fiets in het water smeten. Dat zou ieder rechtschapen burger mogen doen in zo'n geval. Dat hij niet zo'n goede reputatie had doet daar niets aan af. Dus haal er nu geen valse argumenten bij en ga geen appels met peren vergelijken aub. Ali Baba is gestorven als directe consequentie van een misdaad.
Ah, SCH is blijkbaar net zo'n papagaai als diegenen waar hij op ageert :S
quote:

[..]

Meindert is gestorven in een vechtpartij omdat hij een vechtersbaas was. Toen hadden we ook helemaal geen behoefte om de waarheid te horen en praatte iedereen elkaar maar wat na. Dat gebeurt nu opnieuw. Het is inderdaad stuitend dat mensen maar wat roepen, aan de andere kant is dat een manier om het te verwerken en het een plek te geven. Ik zie dat zo vaak: de ergste cirminelen worden door niets vermoedende buurtbewoners aangeduid als: "hij was toch zo'n aardige man".
pi_24651239
quote:

[..]

Ik vind dat veel mensen te makkelijk praten over dat dit nou eenmaal een 'consequentie is van een misdaad'. Velen doen of dit een normaal te verwachten, logisch of zelfs terecht gevolg is van een tasjesroof. Het is niet normaal dat je dood wordt gereden naar aanleiding van een tasjesroof hoor, volgens mij! Zeker niet indien de vrouw het expres heeft gedaan.
pi_24651309
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:21 schreef Manono het volgende:

[..]

Hallo lieve SCH,
quote:
Ik ben tot tranen geroerd door je betoog maar ik denk dat jij niet in de stad woont. Zoja, hulde, je bent je onschuld nog niet kwijt.
Ik woon bijna twintig jaar in de Randstad en was mijn onschuld al kwijt toen ik hier kwam wonen. Ben gelukkig nooit echt slachtoffer geweest van fysiek geweld maar zeer regelmatig van diefstallen dus breek me de bek er niet over open. Maar ik word nogal snel misselijk van allerlei stereotypen en en vooral van veel users die zichzelf zo heilig verklaren en blijkbaar nooit eens iets verkeerd doen. Ik leuk die jongen helemaal niet op - ik zegt toch dat zijn cv veelzeggend is maar voor een echt oordeel wil ik graag wat meer weten. Natuuriljk zoekt hij gemakkelijke slachtoffers uit - doe nou niet alsof ik crimineel gedrag goedpraat, ik heb niks op met dat soort tuig.

Het zou alleen zo prettig zijn als mensen wat verder denken en niet alleen maar moord en brand schreeuwen over anderen en vervolgens weer de belasting een poot uit te draaien of de verzekering op te lichten.

Er wordt gewoon veel te veel geschreeuwd. Van beide kanten. En als sommigen hier zo'n hekel hebben aan het het domme en gemakkelijke geschreeuw van die vrienden daar, dan moeten ze dat gedrag hier niet gaan kopieren.
pi_24651318
quote:

[..]

Ik heb respect (:r woord) voor Ali B. de rapper die er zijn gezicht liet zien.
Dat ligt eraan met voor bedoeling hij daar aanwezig was. Als hij er was om te rouwen om die idioot dan mag ook hij wat mij betreft direct gedeporteerd worden.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:36:36 #125
3647 B.R.Oekhoest
pi_24651343
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:29 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vind dat veel mensen te makkelijk praten over dat dit nou eenmaal een 'consequentie is van een misdaad'. Velen doen of dit een normaal te verwachten, logisch of zelfs terecht gevolg is van een tasjesroof. Het is niet normaal dat je dood wordt gereden naar aanleiding van een tasjesroof hoor, volgens mij! Zeker niet indien de vrouw het expres heeft gedaan.
Het is geen logisch gevolg, dat wordt er weer van gemaakt. Het is slechts een antwoord op het bagatelliseren van zijn daden, die heiligverklaring en het maken van kromme vergelijkingen met zogenaamd soortgelijke gevallen.
pi_24651409
Wie zoekt zal vinden: Ali B. zocht problemen en vond ze.
Wie het zwaard trekt, zal door het zwaard vergaan: Ali had een gewelddadig verleden en kwam door geweld om het leven.
Als Ali B. de Bijbel had gelezen dan was hij misschien niet aan het roven geraakt (Gij zult niet stelen) en was hij nu in leven en belangrijkste van alles was het leven van een argeloze moeder van 43 niet verpest door een draaideurcrimineel.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_24651410
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:27 schreef Lithion het volgende:

[..]

Een persoon is zo goed als zijn slechtste daden.
Als dat je uitgangspunt is. Dat meen je toch niet?
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:40:53 #128
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24651427
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Het permanent verwijderen van mensen uit de maatschappij is anders iets wat ook in de voormalige Sovjet Unie als oplossing gezien werd. Vandaar mijn vraag, maar ja, wat weet ik daarvan? Gister bleek ik al een Moslim te zijn en nu blijk ik vandaag ook nog eens de domste post van de dag gedaan te hebben
Het is ook iets wat in de Amerikaanse maatschappij als oplossing gezien wordt, ook in de Singaporese overigens. Ohja, ook de Thaise. En, oh God, ook de Japanse. Nee, dan is het duidelijk dat het inderdaad wel een communistische maatregel moet zijn. .
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:24 schreef pyl het volgende:
Mmmmwaoh...erg zwak om dat nu af te doen met een belediging, Lithion. Je oorspronkelijke post getuigde onmiskenbaar van een totalitaire opvatting van het begrip 'staat' - en dat sommigen dat aan de Sovjet Unie doet denken is helemaal niet vreemd....
Dan heb je totaal niet goed gelezen wat ik geschreven heb. In een rechtstaat heeft de staat buiten het garanderen van een eerlijke rechtsgang voor de verdachte ook de plicht ten opzichte van de maatschappij om de maatschappij te beschermen tegen criminelen. Dat gebeurt onder meer door politietoezicht, recherche-onderzoek en andere vormen van controle. Daar is helemaal niets totalitairs aan. Ook het permanent verwijderen van onverbeterlijke criminelen uit de maatschappij is geen totalitaire maatregel. Het getuigt juist van een gezonde rechtstaat als de belangen van de maatschappij niet verdrukt worden onder een naïeve houding dat elke crimineel een, pak em beet, 40e kans verdient. Wat er dan gebeurt is namelijk dat de staat willens en wetens een crimineel terug de maatschappij in stuurt waarvan verwacht kan worden dat deze onherroepelijk weer de fout in gaat en de maatschappij daarbij ernstige schade berokkent.

Dat kun je communistisch noemen of totalitair, maar dan heb je er niets van begrepen en wil je het hele punt daarmee alleen maar in de taboe-sfeer drukken. Een dergelijke maatregel is niet totalitair en niet communistisch.
pi_24651470
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:40 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het is ook iets wat in de Amerikaanse maatschappij als oplossing gezien wordt, ook in de Singaporese overigens. Ohja, ook de Thaise. En, oh God, ook de Japanse. Nee, dan is het duidelijk dat het inderdaad wel een communistische maatregel moet zijn. .
[..]

Dan heb je totaal niet goed gelezen wat ik geschreven heb. In een rechtstaat heeft de staat buiten het garanderen van een eerlijke rechtsgang voor de verdachte ook de plicht ten opzichte van de maatschappij om de maatschappij te beschermen tegen criminelen. Dat gebeurt onder meer door politietoezicht, recherche-onderzoek en andere vormen van controle. Daar is helemaal niets totalitairs aan. Ook het permanent verwijderen van onverbeterlijke criminelen uit de maatschappij is geen totalitaire maatregel. Het getuigt juist van een gezonde rechtstaat als de belangen van de maatschappij niet verdrukt worden onder een naïeve houding dat elke crimineel een, pak em beet, 40e kans verdient. Wat er dan gebeurt is namelijk dat de staat willens en wetens een crimineel terug de maatschappij in stuurt waarvan verwacht kan worden dat deze onherroepelijk weer de fout in gaat en de maatschappij daarbij ernstige schade berokkent.

Dat kun je communistisch noemen of totalitair, maar dan heb je er niets van begrepen en wil je het hele punt daarmee alleen maar in de taboe-sfeer drukken. Een dergelijke maatregel is niet totalitair en niet communistisch.
Misschien kun je je argumenten geen kracht proberen bij te zetten door de ander als 'dommig' te bestempelen, want zo kom 't wel een beetje over.. Is maar 'n tip.
pi_24651492
Overigens hebben we dit hele scenario al eens eerder meegemaakt met ene Driss. Ook toen werd er door bijna de voltallige Marokkaanse gemeenschap geroepen dat Driss door de politie doodgeschoten was met een racistisch motief. Dat Driss de agent een mes op de hals zette werd er niet bij verteld. Nee, meteen werd er een stichting tegen discriminatie vanuit overheidswege op gezet door de nabestaanden.

Later bleek de agent die driss (uit zelfbescherming) heeft neergeschoten zelf van Marokkaanse komaf.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:45:23 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24651497
Indien we een Singapore bzw New York´s Giuliani beleid hadden gehad, dan had deze knaap nog geleefd, en had in de bak gezeten waar ie thuishoord.
Het eeuwige pap en nat beleid voert er gewoon toe dat de vlam in de pan slaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:46:34 #132
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24651509
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:39 schreef SCH het volgende:
Als dat je uitgangspunt is. Dat meen je toch niet?
Jawel. Het kan me geen reet schelen of die jongen in zijn vrije tijd omaatjes hielp met oversteken. Als hij daarnaast mensen berooft (en dan ogenschijnlijk zwakkere mensen, want grote klerenkasten zou die laffe rat nooit aandurven), dan beoordeel ik hem daarop. Dat hij dan omaatjes helpt met oversteken maakt hem als persoon voor mij geen steek beter.
pi_24651542
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:44 schreef Taurus het volgende:

[..]

Misschien kun je je argumenten geen kracht proberen bij te zetten door de ander als 'dommig' te bestempelen, want zo kom 't wel een beetje over.. Is maar 'n tip.
Dat is de stijl van deze user Lithion en het wordt hier gedoogd helaas.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:47:59 #134
3647 B.R.Oekhoest
pi_24651543
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:34 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Het zou alleen zo prettig zijn als mensen wat verder denken en niet alleen maar moord en brand schreeuwen over anderen en vervolgens weer de belasting een poot uit te draaien of de verzekering op te lichten.
Is jouw CTRL-V toets gaan vastzitten of ben je dringend aan je medicijnen toe?.
Ten eerste: wat doet dàt hier nou ten zake? ?

Ten tweede beschuldig je een aantal mensen van iets waar je niks van weet.

Ten derde is het niet de eerste en ook niet de laatste keer denk ik zo, dat je dit linkse stokpaardje van de witteboordencriminaliteit als tegenhanger gebruikt om allochtone problematiek maar te vergoelijken :
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:48:06 #135
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24651545
Ik hoorde overigens dat Sam Klepper wel eens de bloemetjes van zijn oude moeder water gaf en dat hij zo leuk met kinderen omging.

Wat was dat toch eigenlijk een goede jongen he. .
pi_24651556
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:48 schreef Taurus het volgende:

[..]

Die laatste alinea kan ik voor onwaar aan nemen, dat kun jij helemaal niet weten, tenzij je haar bijrijder was, die voor zover ik weet in het verhaal ontbrak.
Jammer genoeg niet
k had mijn wagentje ook vol gas achteruit geklapt....

Daar ik heel goed rijd durf ik te zeggen dat ik niet veen ROOFOVERVALLER tussen mijn bumper en boom geplet zou hebben.......
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24651574
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:40 schreef Lithion het volgende:

Ook het permanent verwijderen van onverbeterlijke criminelen uit de maatschappij is geen totalitaire maatregel.
Lijkt mij een schoolvoorbeeld van een totalitaire maatregel waarin het recht van de individu geheel en al ondergeschikt gemaakt wordt aan de staat.
pi_24651575
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Jawel. Het kan me geen reet schelen of die jongen in zijn vrije tijd omaatjes hielp met oversteken. Als hij daarnaast mensen berooft (en dan ogenschijnlijk zwakkere mensen, want grote klerenkasten zou die laffe rat nooit aandurven), dan beoordeel ik hem daarop. Dat hij dan omaatjes helpt met oversteken maakt hem als persoon voor mij geen steek beter.
Dat was niet wat je stelde. Jij stelde dat iemand zo goed is als zijn slechtste daad. Dus een misstap wordt je eeuwig nagedragen. Dat vind ik een jammerlijk uitgangspunt.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:53:20 #139
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24651628
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:56:28 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24651679
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat was niet wat je stelde. Jij stelde dat iemand zo goed is als zijn slechtste daad. Dus een misstap wordt je eeuwig nagedragen. Dat vind ik een jammerlijk uitgangspunt.
ik hoop idd dat de misstap van het slachtoffer haar niet eeuwig wordt nagedragen. alhoewel de gemeenschap van de dader kennende kan ze beter verhuizen en onderduiken.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:56:53 #141
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24651686
quote:
Dat was niet wat je stelde.
Dat was wel wat ik stelde.
pi_24651691
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:53 schreef PLAE@ het volgende:

[afbeelding]
Nee onderschrift moet zijn
Als je Jat...... rijd ik je plat
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:58:22 #143
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24651710
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:49 schreef Scrutinizer het volgende:
Lijkt mij een schoolvoorbeeld van een totalitaire maatregel waarin het recht van de individu geheel en al ondergeschikt gemaakt wordt aan de staat.
Nee.

Het recht van de maatschappij om gevrijwaard te blijven van de materiële en immateriële schade als gevolg van criminele activiteiten van een onverbeterlijke crimineel worden gesteld boven het recht van het individu.

Zoals jij het stelt zou een 'gewone' gevangenisstraf namelijk óók al een schoolvoorbeeld van een totalitaire maatregel zijn.
pi_24651712
quote:

[..]

Ja, het is werkelijk een schande!

Ook gezien het feit dat mijnheer net uit de rechtbank kwam om zich te verantwoorden voor een gewelddadige roofoverval.
pi_24651714
quote:

[..]

Als je wat beter zou lezen dan had je ook in andere posts van bv. Northern Star kunnen lezen hoe het precies zat met Tjoelker. HIj was regelmatig betrokken bij vechtpartijen en in die zin kun je stellen dat hij ook tijdens zo'n heterdaadje is gestoven. Het is een juiste vergelijking omdat er van hem een heilige is gemaakt en hij was dat niet. Het geeft het mechanisme aan dat mensen al snel van de verkeerde een icoon maken en elkaar napraten - dat gebreurde toen en dat gebeurt nu weer.
pi_24651726
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die drukte wordt veroorzaakt door een stel Fok!kertjes die nav dit ongeluk terugwillen naar een middeleeuwse tribale cultuur zonder moderne rechtsstaat SCH.
Je kunt het ook overdrijven natuurlijk, as usual wilde ik bijna zeggen.
Mevrouw heeft, (ik ga er ook vanuit dat ze opzettelijk én hard achteruit gereden heeft met de intentie hem te raken) zich buitensporig gedragen, maar voordat je dat definitief kunt zeggen moet je de achtergronden ook weten vind ik.
Misschien is mevrouw al vaker het slachtoffer geworden van een diefstal en sloegen ditmaal de stoppen door?
Hoe dan ook Al is natuurlijk debet aan het ongeval, laten we dat voorop stellen dus van een stille tocht kan mi nooooooooooooit sprake zijn.
Ik zie dit dan ook als provocatie, vandaar dat anderen hier op Fok emotioneel op reageren, wat mij betreft volgt er dan ook een tegendemonstratie (typisch links natuurlijk) die zich openlijk tegen tasjesrovers uitspreekt en het rechtssysteem wat we hier hanteren.

De doodstraf is ontoelaatbaar, maar veelplegers, waaronder Ali, kun je absoluut tewerkstellen in strafkampen om de benodigde discipline op te doen en de schade aan de maatschappij terug te betalen, uit de misdaadcijfers blijkt vooralsnog dat veelplegers niet gevoelig zijn voor onze huidige straffen, dus we kunnen het allicht proberen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:04:45 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24651804
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je wat beter zou lezen dan had je ook in andere posts van bv. Northern Star kunnen lezen hoe het precies zat met Tjoelker. HIj was regelmatig betrokken bij vechtpartijen en in die zin kun je stellen dat hij ook tijdens zo'n heterdaadje is gestoven. Het is een juiste vergelijking omdat er van hem een heilige is gemaakt en hij was dat niet. Het geeft het mechanisme aan dat mensen al snel van de verkeerde een icoon maken en elkaar napraten - dat gebreurde toen en dat gebeurt nu weer.
volgens mij gaathet erom dat tjoelker een opmerking maakte en die met de dood moest bekopen. je zegt net zelf dat je het verschrikkelijk zou vinden als je misstappen meegenomen zouden worden. dus over selectief lullen gesproken.
pi_24651870
Het gebruikelijke traject in Amsterdam als je als Islamiet/Marokkaan iets geflikt hebt:

Eerst komt Cohen op de muntthee bij de familie van de dader------> Volkskrant-artikeltje waarin vraagtekens worden gesteld bij de tolerantie van autochtone Nederlanders----> verbloemend onderwerpje in het Journaal waarin een (met veel moeite gevonden) Marokkaan trekjes vertoond die enigsinds iets weg hebben van vraagtekens-------> Zand erover en op naar het volgende troetel-evenement waarin mensen een wassen beeld of standbeeld krijgen voor bijvoorbeeld hun historische bijdrage aan de vaderlandse muziek.

In geval van echte crisis: bijeenkomst op de dam met wapperende petjes, woodstock-vlaggen en pamfletten waarop staat dat we een vuist moeten maken tegen slechte Nederlanders.
pi_24651876
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:59 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De doodstraf is ontoelaatbaar, maar veelplegers, waaronder Ali, kun je absoluut tewerkstellen in strafkampen om de benodigde discipline op te doen en de schade aan de maatschappij terug te betalen, uit de misdaadcijfers blijkt vooralsnog dat veelplegers niet gevoelig zijn voor onze huidige straffen, dus we kunnen het allicht proberen.
Helemaal mee eens. Laten we niet op voorhand roepen dat die, volgens sommigen, keiharde methode niet werkt. Laten we het eens proberen met een paar die randgroepdebielen. Lijkt me een subsidiewaardig project.
pi_24651878
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:47 schreef SCH het volgende:
Dat is de stijl van deze user Lithion en het wordt hier gedoogd helaas.
Hoezo "helaas"? Waarom mag Lithion zijn mening niet verkondigen terwijl jij wel mag rondbazuinen dat een gewelddadige crimineel een "lieve jongen" is en iedereen die een andere mening heeft dan de jouwe neerzet als dom en hypocriet. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Lithion brengt zijn mening tenminste nog met woorden onder de aandacht, niet door middel van geweld. Jij gaat hier mensen in twijfel trekken die crimineel gedrag ondubbelzinnig veroordelen en haalt er van allerlei zaken bij (belastingontduiking, verzekeringsfraude - wie zegt dat we dat goedkeuren?) die hier totaal niet aan de orde zijn.

Waarom zwalk je nou ineens tussen "het was misschien wel en hele lieve jongen" en "ik heb niks op met dat soort tuig". Wat wil je nou? We schieten in dit land echt niks op met die sus-mentaliteit van mensen zoals jij, die zelfs de gruwelijkste daden met de mantel der liefde bedekken. Wat zeg je bij Marc Dutroux? Wat vind je van Volkert van der G? Toch wel erg hè, dat die stakker 12 jaar in de gevangenis zit. Dat heeft die arme stumper vast niet verdiend, want het is vast een hele lieve echtgenoot voor zijn vrouw Enzovoort...

Criminelen zijn criminelen, punt uit. Eens een dief, altijd een dief, punt uit. Eens een strafblad, altijd een strafblad. Het gaat hier om volwassen die doelbewust de keuze maken om crimineel te zijn. Criminelen verdienen geen respect en ook geen stille tochten.
pi_24651934
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:48 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Jammer genoeg niet
k had mijn wagentje ook vol gas achteruit geklapt....

Daar ik heel goed rijd durf ik te zeggen dat ik niet veen ROOFOVERVALLER tussen mijn bumper en boom geplet zou hebben.......
Ben benieuwd of jij je daarna ook daadwerkelijk opgelucht en tevreden zou voelen over je daad, lijkt me niet. Je praat onzin, vind ik. De hele tijd al, trouwens.
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:12:39 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24651935
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:09 schreef Sabretooth het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Laten we niet op voorhand roepen dat die, volgens sommigen, keiharde methode niet werkt. Laten we het eens proberen met een paar die randgroepdebielen. Lijkt me een subsidiewaardig project.
dan maar liever, zonder voorbedachte rade, er afentoe eentje tot pulp rijden.
pi_24651939
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat was wel wat ik stelde.
Als iemand een keer iets slechts doet, en zich daarna vrij keurig gedraagt, vind hem jij 50 jaar later om die reden nog steeds een slecht mens??
pi_24651941
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:09 schreef dVTB het volgende:

Criminelen zijn criminelen, punt uit. Eens een dief, altijd een dief, punt uit. Eens een strafblad, altijd een strafblad.
Begrijp je dat als iedereen zo zou denken als jij, iemand die ooit een misstap begaat geen enkel perspectief meer heeft? Denk je nou echt dat dàt de oplossing is?
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:13:20 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24651946
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Als iemand een keer iets slechts doet, en zich daarna vrij keurig gedraagt, vind hem jij 50 jaar later om die reden nog steeds een slecht mens??
jij bij meindert blijkbaar wel.
pi_24651963
quote:

[..]

Hij kwam net uit de rechtbank waar hij terecht moest staan voor een gewelddadige roofoverval!
pi_24651977
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:14 schreef opinie het volgende:

[..]

Hij kwam net uit de rechtbank waar hij terecht moest staan voor een gewelddadige roofoverval!
Waarvoor zijn broer hem een alibi heeft verschaft.
pi_24651978
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij bij meindert blijkbaar wel.
pi_24652008
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:14 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wat de schijn er niet minder om maakt!
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:16:52 #160
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_24652013
quote:
Ik vind het jammer dat er nu een soort rassenrel van gemaakt wordt, van beide kanten eigenlijk. Het is weer een hype geworden, we hollen tegenwoordig met zijn allen van het ene incident naar het andere om maar te kunnen zeggen: zie je wel. En dat doet iedereen, van welke afkomst ook.
Weet je, SCH, er wordt een rassenrel van gemaakt, onder andere door typisch zoals jij. Ik mag namelijk mijn ongenoegen niet uiten over de aktie van aanstaande vrijdag, omdat daar allochtonen bij betrokken zijn. Geloof mij, was ali een Blanke kaaskop geweest, en zijn vriendjes die op TV vertellen dat meneer een held was waren allen gezonde hollandse boerenjongens, dat was ik NET zo kwaad geweest.

Nu zijn er allochtonen bij betrokken, dus is mijn mening rascisctisch.
"Als ik een nederlander een lul vind, ben ik een realist. Als ik een turk een lul vind, ben ik een rascist".
"Als ik een mop vertel over een belg, ben ik grappig. Als ik een mop vertel over een Marokkaan, ben ik een racist".
quote:
Criminelen zijn criminelen, punt uit. Eens een dief, altijd een dief, punt uit. Eens een strafblad, altijd een strafblad. Het gaat hier om volwassen die doelbewust de keuze maken om crimineel te zijn. Criminelen verdienen geen respect en ook geen stille tochten.
amen
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_24652033
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:16 schreef opinie het volgende:

[..]

Wat de schijn er niet minder om maakt!
pardon, even vergeten dat jij het beter weet dan de rechtbank
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:18:14 #162
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24652047
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:14 schreef SCH het volgende:

[..]

je snapt het niet meer? lees je eigen stukjes nog eens terug dan. ook nu weer is je argumentatie er een waarvan ik het sterk zou vinden als jij ooit een journalistiek stuk mag, kan of zal gaan schrijven. hooguit een kleine publikatie in het pdva krantje.
pi_24652064
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:58 schreef SCH het volgende:
Ik snap niet wat die Meindert Tjoelker ertoe doet. Dat was een compleet andere situatie, die niets heeft te maken met die van afgelopen maandag. Hoe veel feiten moet jij weten over Ali el B voordat je tot een oordeel komt? Meneer kwam net uit de rechtbank, waar hij verhoord werd vanwege een gewelddadige overval. meneer zat vier maanden in de gevangenis, meneer stond alom bekend als een veelpleger en had een reputatie als tasjesdief. Wat wil je? Een uitvoerige studie van het strafblad van de vrouw die Ali el B doodreed? Een psychologisch onderzoek om te verklaren waarom ze de auto in z'n achteruit zette? Een nieuwe rijtest bij het CBR om na te gaan of de vrouw haar voertuig wel onder controle had? Waar wil je uiteindelijk uitkomen? Laat me raden, ik weet het al: het slachtoffer is dader en de dader is slachtoffer. De mentaliteit waar Nederland zo onderhand aan kapot gaat.
pi_24652067
waarom schrijven wij met dikke letters??
liev!
pi_24652090
quote:

[..]

Yep, een onafhankelijke getuige.
pi_24652104
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:17 schreef Taurus het volgende:

[..]

pardon, even vergeten dat jij het beter weet dan de rechtbank
Deze jongen was een draaideurcrimineel met een lang strafdossier. Als je uit de rechtbank komt en een kwartier later bij iemand op de achterbank springt om een tas te gappen krijg ik niet de indruk dat je ,zoals SCH zegt, je leven gebeterd hebt.

En nee, ik trek de rechtspraak niet in twijfel. Een en ander is me echter iets te toevallig allemaal.
pi_24652134
quote:

[..]

Hoezo "helaas"? Waarom mag Lithion zijn mening niet verkondigen terwijl jij wel mag rondbazuinen dat een gewelddadige crimineel een "lieve jongen" is en iedereen die een andere mening heeft dan de jouwe neerzet als dom en hypocriet. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Lees anders mijn posts even. Dit heeft geen zin
quote:
Criminelen zijn criminelen, punt uit. Eens een dief, altijd een dief, punt uit. Eens een strafblad, altijd een strafblad.
Dat ben ik dus niet met je eens en het is een domme en achterhaalde stellingname. Mensen verdienen een tweede kans. Deze jongen heeft die waarschijnlijk wel gehad en verdient dan ook geen stille tocht of wat voor eerbetoon dan ook, behalve het verdriet om zijn overlijden.

Maar ik begrijp niet dat jij mensen die die een misstap maken daar altijd op aan wil blijven spreken.
pi_24652140
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Begrijp je dat als iedereen zo zou denken als jij, iemand die ooit een misstap begaat geen enkel perspectief meer heeft? Denk je nou echt dat dàt de oplossing is?
Dat heeft die crimineel toch ZELF in de hand? Als Ali el B na zijn gevangenisstraf had besloten om zijn leven te beteren, had hij nu nog geleefd. Dan had hij dat tasje namelijk niet geroofd en had de vrouw hem niet doodgereden.

Natuurlijk verdienen mensen een tweede kans. Daarom worden in dit land ook straffen opgelegd die deze ruimte bieden. Daarom bestaat er een reclassering. Daarom zijn er voor jongere kinderen HALT-bureaus, zodat ze geen strafblad opbouwen en met een schone lei kunnen beginnen.

Probleem is gewoon dat het in dit land stikt van de mensen die net iets te veel begrip voor crimineel gedrag opbrengen. Wil je dan soms beweren dat dat DE oplossing is?
pi_24652160
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Yep, een onafhankelijke getuige.
Boeiend, hij zal niet voor niets vrijuit gaan. Ik snap best dat door deze tasjesroof (en niet te vergeten de afkomst van de dader) het erg verleidelijk is om dat alibi gewoon de wind in te gooien en aan te nemen dat de rechtbank hem onterecht vrij heeft gelaten, en gewoon geluisterd heeft naar de broer die zei 'hij was bij mij' 'oh oke, dan ben je vrij', maar ik denk toch dat 't niet zo gegaan is hoor. Ik heb nog wel wát vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat, zij hebben er meer verstand van dan ik, jij, en het grootste gedeelte van de Fokkertjes hier.
pi_24652163
quote:

[..]

Na 4 maanden wat dus duidelijk een bullshit alibi is
pi_24652188
het enige jammerlijke aan deze hele kwestie is dat die vrouw niet meer van die tuigvriendjes van ali heeft platgereden. als in de ogen van dat volk of beter gezegd niet levenswaardige levensvormen een gewelddadige roofovervaller en tasjesdief (en wat voor rotzooi hij nog meer heeft uitgehaald) een goede hardwerkende jongen met een gouden hart vind dan mag dat hele volk van mij morgen nog tegen de muur.

dat volk kwam hier als GAST-arbeider met de bedoeling weer terug te gaan naar eigen land. na gezinshereniging en nog meer rotzooi te halen uit die gebergtes willen ze zich hier in ons land niet aanpassen????????????????
dat volk ligt de hele tijd heibel te schoppen alleen nu begint iedereen het zat te worden.
en die linkse boomknuffelaars die zeggen dat de media dit weer opblaast en dat het wel mee valt mogen van mij ook lekker naar iran gaan emigreren of zo. gezellig tussen de islamietjes want die zijn immers niet intolerant tegenover normale mensen.
pi_24652222
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Boeiend, hij zal niet voor niets vrijuit gaan. Ik snap best dat door deze tasjesroof (en niet te vergeten de afkomst van de dader) het erg verleidelijk is om dat alibi gewoon de wind in te gooien en aan te nemen dat de rechtbank hem onterecht vrij heeft gelaten, en gewoon geluisterd heeft naar de broer die zei 'hij was bij mij' 'oh oke, dan ben je vrij', maar ik denk toch dat 't niet zo gegaan is hoor. Ik heb nog wel wát vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat, zij hebben er meer verstand van dan ik, jij, en het grootste gedeelte van de Fokkertjes hier.
Net zo goed dat hij niet voor niks al 4 maanden in de bak zat voor diezelfde overval. Dat komt ook niet omdat iemand hem maar aanwees, en de rechter zei 'oh, dan gooien we hem maar in de bak'.
pi_24652225
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:23 schreef dVTB het volgende:

Natuurlijk verdienen mensen een tweede kans.
Waarom kom je dan met een heel verhaal over eens een dief altijd een dief?
pi_24652280
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:28 schreef Redux het volgende:

[..]

Net zo goed dat hij niet voor niks al 4 maanden in de bak zat voor diezelfde overval. Dat komt ook niet omdat iemand hem maar aanwees, en de rechter zei 'oh, dan gooien we hem maar in de bak'.
Lul niet!

Deze Ali was gewoon een goudeerlijke jongen die in het verleden weleens wat misdaan heeft en daar nu op aangekeken wordt. Heb jij nooit een keer belletje geleld of een drol door een brievenbus gegooid ?

Ik vind dat we een monument moeten oprichten tegen racisme met een jaarlijkse stille tocht opdat wij nooit zullen vergeten!
pi_24652311
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door NorthernStar op 20-01-2005 15:41:28 ]
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:34:53 #176
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24652321
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:29 schreef Doc het volgende:

[..]

De spindoctors hebben hun werk uitstekend gedaan.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24652332
Over één ding zijn we het met zijn allen eens denk ik en dat is dat het beter is dat degene die het initiatief nam tot diefstal dood is en niet de bestolene. Te vaak zie je namelijk het omgekeerde!
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_24652333
http://www.geocities.com/aleviamsterdam/

zelfs andere islamieten beschuldigen de marokkaanse/turkse islamietische gemeenschap ...
pi_24652334
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Misschien omdat deze Ali niet bepaald de intentie had om zijn leven te beteren ?
Deze ridder van goed gedrag is in het harnas gestorven!
pi_24652343
Nog meer mensen of groeperingen die je dood wil zien Darkster?
pi_24652371
Laten we maar een beetje op onze woorden passen allemaal omdat sommige mensen anders de gelegenheid grijpen om het topic te sluiten en de discussie te doven.
pi_24652375
Natuurlijk is mevrouw opzettelijk achteruit gereden
ik ga er ook vanuit dat ze geprobeerd heeft hem te raken
Maar om hem dood te rijden...das wat anders
Er zat niets van waarde in die tas...dan ga je je auto niet tegen een boom zetten

Boontje komt om zijn loontje is een goed nederlands gezegde
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:39:09 #183
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24652381
quote:

[..]

Simon Wiesenthal indachtig: Wat vind jij eigenlijk van Rudolf Hess?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24652385
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:32 schreef opinie het volgende:

[..]

Lul niet!

Deze Ali was gewoon een goudeerlijke jongen die in het verleden weleens wat misdaan heeft en daar nu op aangekeken wordt. Heb jij nooit een keer belletje geleld of een drol door een brievenbus gegooid ?

Ik vind dat we een monument moeten oprichten tegen racisme met een jaarlijkse stille tocht opdat wij nooit zullen vergeten!
Hij heeft niet 4 maanden in de bak gezeten? Ik meende dat toch echt in nu.nl gelezen te hebben.
pi_24652410
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:34 schreef Darkster het volgende:
marokkanen verschaffen elkaar altijd een alibi tegen het legitime gezag in nederland.
die broer als alibi is dus te gek voor woorden (laat jij je broertje 4 maanden in de cel zitten om je daarna te herinneren dat je met hem bent wezen stappen of zo?)

dat tuig op tv, die buurvrouw, beweerde dat ali zo'n lieve jongen was en zich niet aan criminele shit schuldig maakte en dat die vrouw een moordenaar was. vieze gore marokkaanse slet. als je commentaar hebt op de nederlandse tv leer dan eerst nederlands achterlijke hoer
Hahaha, nou jij bent anders ook niet erg representatief voor de Nederlandse bevolking hoor! Het is maar goed dat niet alle Nederlanders zoals jou praten, godzijdank.
Je zit qua niveau nog onder de gemiddelde extremist hier man, praat eens normaal.

En weet jij veel hoe dat alibi verhaal is gelopen, ik weet dat ie is vrijgelaten en dat zal niet op basis van niks zijn geweest. Dat ie eerst is verdacht van die overval is in een eerder stadium, het gaat om wat er daarna is gebeurd.
pi_24652417
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:39 schreef Redux het volgende:

[..]

Hij heeft niet 4 maanden in de bak gezeten? Ik meende dat toch echt in nu.nl gelezen te hebben.
sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:41:36 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24652419
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:34 schreef sjun het volgende:

[..]

De spindoctors hebben hun werk uitstekend gedaan.
ok toeggeven. ik moet eerlijk bekennen dat ik dit een van de wijste woorden uit de periode cohen vind. veel te laat voor job-mosterd na de maattijd-cohen, maar wel wijs.
pi_24652425
Gecombineerd antwoord...
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:23 schreef SCH het volgende:
Dat ben ik dus niet met je eens en het is een domme en achterhaalde stellingname. Mensen verdienen een tweede kans. Deze jongen heeft die waarschijnlijk wel gehad en verdient dan ook geen stille tocht of wat voor eerbetoon dan ook, behalve het verdriet om zijn overlijden. Maar ik begrijp niet dat jij mensen die die een misstap maken daar altijd op aan wil blijven spreken.
Wie zegt dat? Die woorden leg jij me in de mond. Als criminelen hun leven beteren, hoeven ze echt niet op hun verleden te worden aangesproken. Maar Ali el B is nu niet bepaald een voorbeeld van een crimineel die zijn leven aan het beteren was. Sterker nog: hij stierf tijdens de uitvoering van zijn beroep...

Een paar pagina's terug schreef je nog over die stille tocht: "dat moet dan maar", nu zeg je "hij verdient geen stille tocht of wat voor eerbetoon dan ook". Je mening zwalkt nogal. Dat maakt discussiëren knap lastig. Ik lees je posts echt wel, maar gezien het zwalk-gehalte wordt het er niet begrijpelijker op.

Waarom zouden we stille tochten afschaffen, zoals jij op pagina 2 van dit topic voorstelt? Laten we gewoon duidelijke criteria opstellen voor het al dan niet toelaten van stille tochten, bijvoorbeeld: geen stille tochten voor omgekomen dieren, geen stille tochten voor mensen die omkomen tijdens het plegen van een misdrijf, geen stille tochten voor mensen die moord of verkrachting op hun strafblad hebben staan. Zo houdt een stille tocht tenminste nog enige betekenis.
pi_24652446
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:40 schreef Taurus het volgende:

Dat ie eerst is verdacht van die overval is in een eerder stadium, het gaat om wat er daarna is gebeurd.
Nee, men heeft een willekeurige brave jongen van straat gepikt en die 4 maanden opgesloten. Tuurlijk zegt het feit dat onze lieve ali b 4 maanden heeft vastgezeten niks over z'n verleden.
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:45:14 #190
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24652455
quote:
Dat beweerde ik niet, dat is de draai die jij eraan geeft. Dat is jouw interpretatie en die is voor jouw rekening.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 15:47:55 #191
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24652483
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:39 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nouja, naar eigen land terug sturen dan, zou ik ook voor zijn. Dan mogen ze daar wat mij betreft de zaak afhandelen, maar de doodstraf neuh, dat is zo barbaars he..
Eigen land terug sturen is tegenwoordig ook geen oplossing meer, want dit is hun eigen land
Ergens is er iets mis gegaan, en dat is niet meer op te lossen, deze generatie allochtonen is al verloren, invoering van doodstraf maakt het er mijns inzien echt niet beter op.
Dus ja, vooral doorgaan hiermee, nie topgeven, en met de armoede onder de Nederlanders door deze 'geldslurpende allochtonen jeugdprogramma's' valt het volgens mij ook allemaal wel mee hoor
Is de doodstraf barbaars? En waarom? Je kan het ook als redelijk en rationeel alternatief zien hoor.

Ik heb het er ook overigens nergens over dat het invoeren van de doodstraf een allochtonen probleem op zou lossen. Die twee hebben niet echt veel met elkaar te maken.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:48:09 #192
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_24652487
RIP Volgens zijn besluierde zus was ie best lief en zat ie alleen op de scooter en stal hij helemaal geen tasjes en is tie een hartstikke aardige rechtschapen marokkaan. Vraag me af wat zij nog meer normaal vindt...

wat voor auto was het btw?
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:50:42 #193
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_24652511
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:47 schreef Taurus het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij stiekem een Marokkaan die gewoon het niveau van de Nederlanders omlaag wil halen..
Het omgekeerde van BansheeBoy
pi_24652516
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:47 schreef Doc het volgende:

[..]

Is de doodstraf barbaars? En waarom? Je kan het ook als redelijk en rationeel alternatief zien hoor.

Ik heb het er ook overigens nergens over dat het invoeren van de doodstraf een allochtonen probleem op zou lossen. Die twee hebben niet echt veel met elkaar te maken.
De doodstraf is barbaars omdat dat in minder ontwikkelde landen nog steeds voorkomt waar grote protesten tegen zijn, en omdat het gewoon moord is. Moord met moord beantwoorden is niet slim, geweld met geweld beantwoorden is niet slim. Is jou dat niet geleerd?
pi_24652525
-dubbel: server stuiterde weer flink.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_24652532
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:42 schreef dVTB het volgende:
Wie zegt dat?
Jij
quote:
Die woorden leg jij me in de mond.

Zie hier:
quote:

pi_24652537
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:47 schreef Taurus het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij stiekem een Marokkaan die gewoon het niveau van de Nederlanders omlaag wil halen..
ik ben eerder een soort van neo-darwinist:
survival of the fittest
en degene die zich niet aan WILLEN passen mogen ook kapot.
ben dat volk gewoon spuugzat. ik heb liever een discussie over "de tieten van verbaan, echt of nep" deel 356
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:53:21 #198
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_24652548
Deels...maar er zit toch ook een kern van waarheid in.
als in goochelaar
pi_24652550
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:26 schreef Darkster het volgende:
het enige jammerlijke aan deze hele kwestie is dat die vrouw niet meer van die tuigvriendjes van ali heeft platgereden. als in de ogen van dat volk of beter gezegd niet levenswaardige levensvormen een gewelddadige roofovervaller en tasjesdief (en wat voor rotzooi hij nog meer heeft uitgehaald) een goede hardwerkende jongen met een gouden hart vind dan mag dat hele volk van mij morgen nog tegen de muur.

dat volk kwam hier als GAST-arbeider met de bedoeling weer terug te gaan naar eigen land. na gezinshereniging en nog meer rotzooi te halen uit die gebergtes willen ze zich hier in ons land niet aanpassen????????????????
dat volk ligt de hele tijd heibel te schoppen alleen nu begint iedereen het zat te worden.
en die linkse boomknuffelaars die zeggen dat de media dit weer opblaast en dat het wel mee valt mogen van mij ook lekker naar iran gaan emigreren of zo. gezellig tussen de islamietjes want die zijn immers niet intolerant tegenover normale mensen.
En dit topic gaat echt niet over racisme? Jongen, het is dat ik toevallig wars ben van het MDI en de vrijheid van meningsuiting belangrijker acht, maar vertrouw er niet op dat iedereen zo denkt.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_24652555
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 15:51 schreef multatuli het volgende:

[..]

En dit topic gaat echt niet over racisme?
Darkster is niet echt 'n goed voorbeeld om als gemiddelde van dit topic te noemen hoor, die hoort er ook eigenlijk niet tussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')