zeker wat servers gejat bij een inbraakquote:
Ik begrijp wat je bedoelde en het klopt ook wat je zegt.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik trok de vergelijking dat omdat wij ook in staat zijn ineens de ogen voor de werkelijke feiten te sluiten.
Hier in Leeuwarden wist men wel degelijk hoe de vork in de steel zat. Er waren zelfs een aantal agenten die hebben geweigerd om mee te lopen cq. aanwezig te zijn. Desalniettemin liep de Burgemeester voorop, toespraken, TV erbij etc.
Voor de rest wilde ik geen vergelijking tussen de twee zaken maken.
Als die tocht doorgaat vrijdag zou ik het onbegrijpelijk vinden dat er meer mensen op af komen dan zijn naaste kring.
(Nou ja, van wat AEL figuren zou ik het ook nog wel begrijpen want die willen zoiets wel aangrijpen natuurlijk)
Inderdaad. Zoals iemand hier deze week al opmerkte is de betekenis van het woord "respect" ook al enorm gedevalueerd nu te kust en te keur wordt opgeroepen om "respect" op te brengen voor grote criminelen. Deze stille tocht past volledig in dat plaatje. Ontzettend jammer dat er geen burgemeester of minister-president opstaat die deze tocht gewoon VERBIEDT, ook al zou het alleen maar zijn om toekomstige stille tochten nog enige betekenis te geven.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:59 schreef milagro het volgende:
een hondvoor mij hoeven die stille tochten ook niet, ze verliezen door de frequentie en de lage drempel (hond, crimineeltje, grote crimineel, verloren gsm) sowieso hun waarde wmb.
Ja en dáár gaat het allemaal zo lekker.. Om de een of andere reden zijn er veel mensen hier die denken dat doodstraf of andere extreme manieren van het oplossen van misdaden in Nederland, als enige land, wél goed gaat aflopenquote:Op donderdag 20 januari 2005 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ben jij een communist of zo? Dit doet me erg aan de Sovjet-Unie denken
Meindert is gestorven in een vechtpartij omdat hij een vechtersbaas was. Toen hadden we ook helemaal geen behoefte om de waarheid te horen en praatte iedereen elkaar maar wat na. Dat gebeurt nu opnieuw. Het is inderdaad stuitend dat mensen maar wat roepen, aan de andere kant is dat een manier om het te verwerken en het een plek te geven. Ik zie dat zo vaak: de ergste cirminelen worden door niets vermoedende buurtbewoners aangeduid als: "hij was toch zo'n aardige man".quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat zijn familie en naaste vrienden dat doen, vind ik nog te begrijpen, maar de rést?
Ze nemen het per definitie voor die knul op, gaan totaal voorbij aan wat nu de wérkelijke oorzaak van deze kettingreactie aan gebeurtenissen was, noemen het een jongen die respect had voor iedereen.
Ali was vast een lieve zoon en broer, maar Ali had geen respect voor anderen, behalve hen die hem na stonden.
Al kan je je afvragen of 4 maanden vastzitten voor winkeloverval, en daarna gewoon weer aan het tasjesroven slaan een respectvol gebaar is naar je ouders toe.
Je bezorgt niet alleen de slachtoffers van je daden veel last, maar je ouders ook.
Meindert Tjoelker bleek alles behalve een heilige te zijn, klopt.
Ik en vele met mij hadden daar op het moment dat het nét gebeurd was, geen weet van.
Maar hoe dan ook, Meindert is niet gestorven door de reactie op EIGEN crimineel gedrag.
In die zin zijn de reacties van buitenstaanders toen en nu niet echt te vergelijken.
De buitenstaanders toen waren direct na het gebeuren níet op de hoogte van Meinderts reputatie.
De buitenstaanders nú zijn ws vóór het gebeuren al, maar iig direct ná het gebeuren op de hoogte van Ali's reputatie, ze hebben immer exact dezelfe info als wij allemaal, en tóch praten ze over een knul die niemand kwaad deed, voor iedereen respect had etc.
Zelfs de mensen die hem niet persoonlijk kenden, maar wel tot zijn gemeenschap behoren, delen die mening.
En dát is echt treurig.
Gefeliciteerd, je bent genomineerd voor het plaatsen van de domste post van de dag. Dit heeft namelijk helemaal níets met communisme te maken.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Ben jij een communist of zo? Dit doet me erg aan de Sovjet-Unie denken
In mijn ogen is het roepen van 'mooi dat ie dood is' een tegenhanger van de kreet 'hij was zo'n goede jongen'.quote:
Dat vind ik dan toch een wat rare reactie. Ik vind het nooit goed dat iemand dood is en vindt het nogal barbaars en simpel om dat te roepen. Hij was een kloterige dief - maar misschien was hij in de omgang wel aardig. Zie de vergelijking met Tjoelker. Maar ik ben het met je eens dat er daar op straat wel erg gemakkelijk over zijn criminele gedrag wordt gedaan al moet je niet vergeten dat het niet 'de Marokkaanse gemeenschap' is die daar staat maar een stuk of 50 vrienden, kennissen en relschoppers.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:14 schreef Redux het volgende:
[..]
In mijn ogen is het roepen van 'mooi dat ie dood is' een tegenhanger van de kreet 'hij was zo'n goede jongen'.
Het permanent verwijderen van mensen uit de maatschappij is anders iets wat ook in de voormalige Sovjet Unie als oplossing gezien werd. Vandaar mijn vraag, maar ja, wat weet ik daarvan? Gister bleek ik al een Moslim te zijn en nu blijk ik vandaag ook nog eens de domste post van de dag gedaan te hebbenquote:Op donderdag 20 januari 2005 14:11 schreef Lithion het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent genomineerd voor het plaatsen van de domste post van de dag. Dit heeft namelijk helemaal níets met communisme te maken.
Hallo lieve SCH,quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:08 schreef SCH het volgende:
Natuurlijk is de jongen een stomkop geweest en heeft hij veel mensen schade berokkend maar de dood is onomkeerbaar en in die zin kan je dat niet iemand toewensen. En dat gebeurt mij iets teveel, het logische gevolg van een tasjesroof is nou eenmaal niet dat je er bij dood gaat.
Als ik mij goed herinner is het enige wat ie op dat moment riep: "hè moet dat nou?" toen ie zag dat anderen een fiets in het water smeten. Dat zou ieder rechtschapen burger mogen doen in zo'n geval. Dat hij niet zo'n goede reputatie had doet daar niets aan af. Dus haal er nu geen valse argumenten bij en ga geen appels met peren vergelijken aub. Ali Baba is gestorven als directe consequentie van een misdaad.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Meindert is gestorven in een vechtpartij omdat hij een vechtersbaas was.
Fijne beeldspraakquote:Op donderdag 20 januari 2005 14:15 schreef Sabretooth het volgende:
Munitie voor het rechtse apparaat.
Mmmmwaoh...erg zwak om dat nu af te doen met een belediging, Lithion. Je oorspronkelijke post getuigde onmiskenbaar van een totalitaire opvatting van het begrip 'staat' - en dat sommigen dat aan de Sovjet Unie doet denken is helemaal niet vreemd....quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:11 schreef Lithion het volgende:
Gefeliciteerd, je bent genomineerd voor het plaatsen van de domste post van de dag. Dit heeft namelijk helemaal níets met communisme te maken.
Wie heeft het erover dat hij een aardige jongen was? Hij was een goede jongen, daarmee implicerend dat hij geen vlieg kwaad deed. Ik vind het dan niet gek dat je emotionele reacties daarop krijgt waarin mensen zeggen dat ze blij zijn dat hij dood is.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:18 schreef SCH het volgende:
Dat vind ik dan toch een wat rare reactie. Ik vind het nooit goed dat iemand dood is en vindt het nogal barbaars en simpel om dat te roepen. Hij was een kloterige dief - maar misschien was hij in de omgang wel aardig.
Kom op zegquote:Op donderdag 20 januari 2005 14:08 schreef SCH het volgende:
Ali B. was wellicht ook heel erg aardig en een lieve jongen. Maar hij was ook een tasjesdief en als je zijn cv ziet waarschijnljik een onvebeterlijk crimineeltje. Ik vind het verschrikkelijk dat iemand op deze manier de dood heeft gevonden. (...) Natuurlijk is de jongen een stomkop geweest en heeft hij veel mensen schade berokkend maar de dood is onomkeerbaar en in die zin kan je dat niet iemand toewensen.
Praat voor jezelf, niet namens mij. Ik neem geen naam van een ras, nationaliteit of geloofsovertuiging in de mond. Ik walg net zo veel van van de mensen die het zielig vinden dat de notoire 115 kilo zware inbreker uit Amsterdam is overleden tijdens een inval in huis, dan van de mensen die nu "respect" gaan lopen opbrengen voor een gewelddadige crimineel. Ik walg net zo veel van 15-jarige jochies die basisscholen in de fik steken als van even oude hiphop-kneusjes die politici met de dood bedreigen. Strafbare feiten, crimineel gedrag, misdrijven, moeten we fors te lijf. Het allerlaatste wat we moeten toelaten is dat we respect gaan opbrengen voor misdadigers.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:08 schreef SCH het volgende:
Ik vind het jammer dat er nu een soort rassenrel van gemaakt wordt, van beide kanten eigenlijk. Het is weer een hype geworden, we hollen tegenwoordig met zijn allen van het ene incident naar het andere om maar te kunnen zeggen: zie je wel. En dat doet iedereen, van welke afkomst ook.
Als het een onschuldige burger was geweest, had ik het ook treurig gevonden. In dit geval betreft het een crimineel en kan ik er geen seconde rouwig om zijn. Hij is niet zomaar zonder aanleiding aangereden, maar als reactie op zijn eigen criminele actie. Hij had de keuze om die tas niet weg te roven. Ik denk ook dat de meeste mensen het gedrag van Ali el B veroordelen. Wie dat niet doet, heeft een klein lesje nodig over ons rechtssysteem en de in ons land geldende wetten.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:08 schreef SCH het volgende:
Ik praat het neit goed, ik begrijp het wel een beetje en ik denk dat de overgrote meerderheid van de Marokkanen zal zeggen: klotedief, blijf met je fikken van andermans spullen af. Maar er is wel iemand dood. En dat is echt treurig.
Een persoon is zo goed als zijn slechtste daden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:18 schreef SCH het volgende:
Hij was een kloterige dief - maar misschien was hij in de omgang wel aardig.
Ah, SCH is blijkbaar net zo'n papagaai als diegenen waar hij op ageert :Squote:Op donderdag 20 januari 2005 14:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als ik mij goed herinner is het enige wat ie op dat moment riep: "hè moet dat nou?" toen ie zag dat anderen een fiets in het water smeten. Dat zou ieder rechtschapen burger mogen doen in zo'n geval. Dat hij niet zo'n goede reputatie had doet daar niets aan af. Dus haal er nu geen valse argumenten bij en ga geen appels met peren vergelijken aub. Ali Baba is gestorven als directe consequentie van een misdaad.
quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Meindert is gestorven in een vechtpartij omdat hij een vechtersbaas was. Toen hadden we ook helemaal geen behoefte om de waarheid te horen en praatte iedereen elkaar maar wat na. Dat gebeurt nu opnieuw. Het is inderdaad stuitend dat mensen maar wat roepen, aan de andere kant is dat een manier om het te verwerken en het een plek te geven. Ik zie dat zo vaak: de ergste cirminelen worden door niets vermoedende buurtbewoners aangeduid als: "hij was toch zo'n aardige man".
Ik vind dat veel mensen te makkelijk praten over dat dit nou eenmaal een 'consequentie is van een misdaad'. Velen doen of dit een normaal te verwachten, logisch of zelfs terecht gevolg is van een tasjesroof. Het is niet normaal dat je dood wordt gereden naar aanleiding van een tasjesroof hoor, volgens mij! Zeker niet indien de vrouw het expres heeft gedaan.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Als ik mij goed herinner is het enige wat ie op dat moment riep: "hè moet dat nou?" toen ie zag dat anderen een fiets in het water smeten. Dat zou ieder rechtschapen burger mogen doen in zo'n geval. Dat hij niet zo'n goede reputatie had doet daar niets aan af. Dus haal er nu geen valse argumenten bij en ga geen appels met peren vergelijken aub. Ali Baba is gestorven als directe consequentie van een misdaad.
quote:
Ik woon bijna twintig jaar in de Randstad en was mijn onschuld al kwijt toen ik hier kwam wonen. Ben gelukkig nooit echt slachtoffer geweest van fysiek geweld maar zeer regelmatig van diefstallen dus breek me de bek er niet over open. Maar ik word nogal snel misselijk van allerlei stereotypen en en vooral van veel users die zichzelf zo heilig verklaren en blijkbaar nooit eens iets verkeerd doen. Ik leuk die jongen helemaal niet op - ik zegt toch dat zijn cv veelzeggend is maar voor een echt oordeel wil ik graag wat meer weten. Natuuriljk zoekt hij gemakkelijke slachtoffers uit - doe nou niet alsof ik crimineel gedrag goedpraat, ik heb niks op met dat soort tuig.quote:Ik ben tot tranen geroerd door je betoog maar ik denk dat jij niet in de stad woont. Zoja, hulde, je bent je onschuld nog niet kwijt.
Dat ligt eraan met voor bedoeling hij daar aanwezig was. Als hij er was om te rouwen om die idioot dan mag ook hij wat mij betreft direct gedeporteerd worden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb respect (:r woord) voor Ali B. de rapper die er zijn gezicht liet zien.
Het is geen logisch gevolg, dat wordt er weer van gemaakt. Het is slechts een antwoord op het bagatelliseren van zijn daden, die heiligverklaring en het maken van kromme vergelijkingen met zogenaamd soortgelijke gevallen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind dat veel mensen te makkelijk praten over dat dit nou eenmaal een 'consequentie is van een misdaad'. Velen doen of dit een normaal te verwachten, logisch of zelfs terecht gevolg is van een tasjesroof. Het is niet normaal dat je dood wordt gereden naar aanleiding van een tasjesroof hoor, volgens mij! Zeker niet indien de vrouw het expres heeft gedaan.
Als dat je uitgangspunt is. Dat meen je toch niet?quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:27 schreef Lithion het volgende:
[..]
Een persoon is zo goed als zijn slechtste daden.
Het is ook iets wat in de Amerikaanse maatschappij als oplossing gezien wordt, ook in de Singaporese overigens. Ohja, ook de Thaise. En, oh God, ook de Japanse. Nee, dan is het duidelijk dat het inderdaad wel een communistische maatregel moet zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Het permanent verwijderen van mensen uit de maatschappij is anders iets wat ook in de voormalige Sovjet Unie als oplossing gezien werd. Vandaar mijn vraag, maar ja, wat weet ik daarvan? Gister bleek ik al een Moslim te zijn en nu blijk ik vandaag ook nog eens de domste post van de dag gedaan te hebben![]()
Dan heb je totaal niet goed gelezen wat ik geschreven heb. In een rechtstaat heeft de staat buiten het garanderen van een eerlijke rechtsgang voor de verdachte ook de plicht ten opzichte van de maatschappij om de maatschappij te beschermen tegen criminelen. Dat gebeurt onder meer door politietoezicht, recherche-onderzoek en andere vormen van controle. Daar is helemaal niets totalitairs aan. Ook het permanent verwijderen van onverbeterlijke criminelen uit de maatschappij is geen totalitaire maatregel. Het getuigt juist van een gezonde rechtstaat als de belangen van de maatschappij niet verdrukt worden onder een naïeve houding dat elke crimineel een, pak em beet, 40e kans verdient. Wat er dan gebeurt is namelijk dat de staat willens en wetens een crimineel terug de maatschappij in stuurt waarvan verwacht kan worden dat deze onherroepelijk weer de fout in gaat en de maatschappij daarbij ernstige schade berokkent.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:24 schreef pyl het volgende:
Mmmmwaoh...erg zwak om dat nu af te doen met een belediging, Lithion. Je oorspronkelijke post getuigde onmiskenbaar van een totalitaire opvatting van het begrip 'staat' - en dat sommigen dat aan de Sovjet Unie doet denken is helemaal niet vreemd....
Misschien kun je je argumenten geen kracht proberen bij te zetten door de ander als 'dommig' te bestempelen, want zo kom 't wel een beetje over.. Is maar 'n tip.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:40 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het is ook iets wat in de Amerikaanse maatschappij als oplossing gezien wordt, ook in de Singaporese overigens. Ohja, ook de Thaise. En, oh God, ook de Japanse. Nee, dan is het duidelijk dat het inderdaad wel een communistische maatregel moet zijn..
[..]
Dan heb je totaal niet goed gelezen wat ik geschreven heb. In een rechtstaat heeft de staat buiten het garanderen van een eerlijke rechtsgang voor de verdachte ook de plicht ten opzichte van de maatschappij om de maatschappij te beschermen tegen criminelen. Dat gebeurt onder meer door politietoezicht, recherche-onderzoek en andere vormen van controle. Daar is helemaal niets totalitairs aan. Ook het permanent verwijderen van onverbeterlijke criminelen uit de maatschappij is geen totalitaire maatregel. Het getuigt juist van een gezonde rechtstaat als de belangen van de maatschappij niet verdrukt worden onder een naïeve houding dat elke crimineel een, pak em beet, 40e kans verdient. Wat er dan gebeurt is namelijk dat de staat willens en wetens een crimineel terug de maatschappij in stuurt waarvan verwacht kan worden dat deze onherroepelijk weer de fout in gaat en de maatschappij daarbij ernstige schade berokkent.
Dat kun je communistisch noemen of totalitair, maar dan heb je er niets van begrepen en wil je het hele punt daarmee alleen maar in de taboe-sfeer drukken. Een dergelijke maatregel is niet totalitair en niet communistisch.
Jawel. Het kan me geen reet schelen of die jongen in zijn vrije tijd omaatjes hielp met oversteken. Als hij daarnaast mensen berooft (en dan ogenschijnlijk zwakkere mensen, want grote klerenkasten zou die laffe rat nooit aandurven), dan beoordeel ik hem daarop. Dat hij dan omaatjes helpt met oversteken maakt hem als persoon voor mij geen steek beter.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:39 schreef SCH het volgende:
Als dat je uitgangspunt is. Dat meen je toch niet?
Dat is de stijl van deze user Lithion en het wordt hier gedoogd helaas.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:44 schreef Taurus het volgende:
[..]
Misschien kun je je argumenten geen kracht proberen bij te zetten door de ander als 'dommig' te bestempelen, want zo kom 't wel een beetje over.. Is maar 'n tip.
Is jouw CTRL-V toets gaan vastzitten of ben je dringend aan je medicijnen toe?.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:34 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
[..]
Het zou alleen zo prettig zijn als mensen wat verder denken en niet alleen maar moord en brand schreeuwen over anderen en vervolgens weer de belasting een poot uit te draaien of de verzekering op te lichten.
Jammer genoeg nietquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:48 schreef Taurus het volgende:
[..]
Die laatste alinea kan ik voor onwaar aan nemen, dat kun jij helemaal niet weten, tenzij je haar bijrijder was, die voor zover ik weet in het verhaal ontbrak.
Lijkt mij een schoolvoorbeeld van een totalitaire maatregel waarin het recht van de individu geheel en al ondergeschikt gemaakt wordt aan de staat.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:40 schreef Lithion het volgende:
Ook het permanent verwijderen van onverbeterlijke criminelen uit de maatschappij is geen totalitaire maatregel.
Dat was niet wat je stelde. Jij stelde dat iemand zo goed is als zijn slechtste daad. Dus een misstap wordt je eeuwig nagedragen. Dat vind ik een jammerlijk uitgangspunt.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:46 schreef Lithion het volgende:
[..]
Jawel. Het kan me geen reet schelen of die jongen in zijn vrije tijd omaatjes hielp met oversteken. Als hij daarnaast mensen berooft (en dan ogenschijnlijk zwakkere mensen, want grote klerenkasten zou die laffe rat nooit aandurven), dan beoordeel ik hem daarop. Dat hij dan omaatjes helpt met oversteken maakt hem als persoon voor mij geen steek beter.
ik hoop idd dat de misstap van het slachtoffer haar niet eeuwig wordt nagedragen. alhoewel de gemeenschap van de dader kennende kan ze beter verhuizen en onderduiken.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat was niet wat je stelde. Jij stelde dat iemand zo goed is als zijn slechtste daad. Dus een misstap wordt je eeuwig nagedragen. Dat vind ik een jammerlijk uitgangspunt.
Dat was wel wat ik stelde.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:49 schreef SCH het volgende:
Dat was niet wat je stelde.
Nee onderschrift moet zijnquote:
Nee.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:49 schreef Scrutinizer het volgende:
Lijkt mij een schoolvoorbeeld van een totalitaire maatregel waarin het recht van de individu geheel en al ondergeschikt gemaakt wordt aan de staat.![]()
Ja, het is werkelijk een schande!quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat was niet wat je stelde. Jij stelde dat iemand zo goed is als zijn slechtste daad. Dus een misstap wordt je eeuwig nagedragen. Dat vind ik een jammerlijk uitgangspunt.
Als je wat beter zou lezen dan had je ook in andere posts van bv. Northern Star kunnen lezen hoe het precies zat met Tjoelker. HIj was regelmatig betrokken bij vechtpartijen en in die zin kun je stellen dat hij ook tijdens zo'n heterdaadje is gestoven. Het is een juiste vergelijking omdat er van hem een heilige is gemaakt en hij was dat niet. Het geeft het mechanisme aan dat mensen al snel van de verkeerde een icoon maken en elkaar napraten - dat gebreurde toen en dat gebeurt nu weer.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je kunt het ook overdrijven natuurlijk, as usual wilde ik bijna zeggen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die drukte wordt veroorzaakt door een stel Fok!kertjes die nav dit ongeluk terugwillen naar een middeleeuwse tribale cultuur zonder moderne rechtsstaat SCH.
volgens mij gaathet erom dat tjoelker een opmerking maakte en die met de dood moest bekopen. je zegt net zelf dat je het verschrikkelijk zou vinden als je misstappen meegenomen zouden worden. dus over selectief lullen gesproken.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je wat beter zou lezen dan had je ook in andere posts van bv. Northern Star kunnen lezen hoe het precies zat met Tjoelker. HIj was regelmatig betrokken bij vechtpartijen en in die zin kun je stellen dat hij ook tijdens zo'n heterdaadje is gestoven. Het is een juiste vergelijking omdat er van hem een heilige is gemaakt en hij was dat niet. Het geeft het mechanisme aan dat mensen al snel van de verkeerde een icoon maken en elkaar napraten - dat gebreurde toen en dat gebeurt nu weer.
Helemaal mee eens. Laten we niet op voorhand roepen dat die, volgens sommigen, keiharde methode niet werkt. Laten we het eens proberen met een paar die randgroepdebielen. Lijkt me een subsidiewaardig project.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:59 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De doodstraf is ontoelaatbaar, maar veelplegers, waaronder Ali, kun je absoluut tewerkstellen in strafkampen om de benodigde discipline op te doen en de schade aan de maatschappij terug te betalen, uit de misdaadcijfers blijkt vooralsnog dat veelplegers niet gevoelig zijn voor onze huidige straffen, dus we kunnen het allicht proberen.
Hoezo "helaas"? Waarom mag Lithion zijn mening niet verkondigen terwijl jij wel mag rondbazuinen dat een gewelddadige crimineel een "lieve jongen" is en iedereen die een andere mening heeft dan de jouwe neerzet als dom en hypocriet. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:47 schreef SCH het volgende:
Dat is de stijl van deze user Lithion en het wordt hier gedoogd helaas.
Ben benieuwd of jij je daarna ook daadwerkelijk opgelucht en tevreden zou voelen over je daad, lijkt me niet. Je praat onzin, vind ik. De hele tijd al, trouwens.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:48 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Jammer genoeg niet
k had mijn wagentje ook vol gas achteruit geklapt....
Daar ik heel goed rijd durf ik te zeggen dat ik niet veen ROOFOVERVALLER tussen mijn bumper en boom geplet zou hebben.......![]()
dan maar liever, zonder voorbedachte rade, er afentoe eentje tot pulp rijden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:09 schreef Sabretooth het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Laten we niet op voorhand roepen dat die, volgens sommigen, keiharde methode niet werkt. Laten we het eens proberen met een paar die randgroepdebielen. Lijkt me een subsidiewaardig project.
Als iemand een keer iets slechts doet, en zich daarna vrij keurig gedraagt, vind hem jij 50 jaar later om die reden nog steeds een slecht mens??quote:
Begrijp je dat als iedereen zo zou denken als jij, iemand die ooit een misstap begaat geen enkel perspectief meer heeft? Denk je nou echt dat dàt de oplossing is?quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:09 schreef dVTB het volgende:
Criminelen zijn criminelen, punt uit. Eens een dief, altijd een dief, punt uit. Eens een strafblad, altijd een strafblad.
jij bij meindert blijkbaar wel.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Als iemand een keer iets slechts doet, en zich daarna vrij keurig gedraagt, vind hem jij 50 jaar later om die reden nog steeds een slecht mens??
Hij kwam net uit de rechtbank waar hij terecht moest staan voor een gewelddadige roofoverval!quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Als iemand een keer iets slechts doet, en zich daarna vrij keurig gedraagt, vind hem jij 50 jaar later om die reden nog steeds een slecht mens??
Waarvoor zijn broer hem een alibi heeft verschaft.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:14 schreef opinie het volgende:
[..]
Hij kwam net uit de rechtbank waar hij terecht moest staan voor een gewelddadige roofoverval!
quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij bij meindert blijkbaar wel.
Wat de schijn er niet minder om maakt!quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarvoor zijn broer hem een alibi heeft verschaft.
Weet je, SCH, er wordt een rassenrel van gemaakt, onder andere door typisch zoals jij. Ik mag namelijk mijn ongenoegen niet uiten over de aktie van aanstaande vrijdag, omdat daar allochtonen bij betrokken zijn. Geloof mij, was ali een Blanke kaaskop geweest, en zijn vriendjes die op TV vertellen dat meneer een held was waren allen gezonde hollandse boerenjongens, dat was ik NET zo kwaad geweest.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:08 schreef SCH het volgende:
Ik vind het jammer dat er nu een soort rassenrel van gemaakt wordt, van beide kanten eigenlijk. Het is weer een hype geworden, we hollen tegenwoordig met zijn allen van het ene incident naar het andere om maar te kunnen zeggen: zie je wel. En dat doet iedereen, van welke afkomst ook.
amenquote:Criminelen zijn criminelen, punt uit. Eens een dief, altijd een dief, punt uit. Eens een strafblad, altijd een strafblad. Het gaat hier om volwassen die doelbewust de keuze maken om crimineel te zijn. Criminelen verdienen geen respect en ook geen stille tochten.
pardon, even vergeten dat jij het beter weet dan de rechtbankquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:16 schreef opinie het volgende:
[..]
Wat de schijn er niet minder om maakt!
je snapt het niet meer? lees je eigen stukjes nog eens terug dan. ook nu weer is je argumentatie er een waarvan ik het sterk zou vinden als jij ooit een journalistiek stuk mag, kan of zal gaan schrijven. hooguit een kleine publikatie in het pdva krantje.quote:
Ik snap niet wat die Meindert Tjoelker ertoe doet. Dat was een compleet andere situatie, die niets heeft te maken met die van afgelopen maandag. Hoe veel feiten moet jij weten over Ali el B voordat je tot een oordeel komt? Meneer kwam net uit de rechtbank, waar hij verhoord werd vanwege een gewelddadige overval. meneer zat vier maanden in de gevangenis, meneer stond alom bekend als een veelpleger en had een reputatie als tasjesdief. Wat wil je? Een uitvoerige studie van het strafblad van de vrouw die Ali el B doodreed? Een psychologisch onderzoek om te verklaren waarom ze de auto in z'n achteruit zette? Een nieuwe rijtest bij het CBR om na te gaan of de vrouw haar voertuig wel onder controle had? Waar wil je uiteindelijk uitkomen? Laat me raden, ik weet het al: het slachtoffer is dader en de dader is slachtoffer. De mentaliteit waar Nederland zo onderhand aan kapot gaat.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:58 schreef SCH het volgende:
Als je wat beter zou lezen dan had je ook in andere posts van bv. Northern Star kunnen lezen hoe het precies zat met Tjoelker. HIj was regelmatig betrokken bij vechtpartijen en in die zin kun je stellen dat hij ook tijdens zo'n heterdaadje is gestoven. Het is een juiste vergelijking omdat er van hem een heilige is gemaakt en hij was dat niet. Het geeft het mechanisme aan dat mensen al snel van de verkeerde een icoon maken en elkaar napraten - dat gebreurde toen en dat gebeurt nu weer.
Yep, een onafhankelijke getuige.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Deze jongen was een draaideurcrimineel met een lang strafdossier. Als je uit de rechtbank komt en een kwartier later bij iemand op de achterbank springt om een tas te gappen krijg ik niet de indruk dat je ,zoals SCH zegt, je leven gebeterd hebt.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
pardon, even vergeten dat jij het beter weet dan de rechtbank
Lees anders mijn posts even. Dit heeft geen zinquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:09 schreef dVTB het volgende:
[..]
Hoezo "helaas"? Waarom mag Lithion zijn mening niet verkondigen terwijl jij wel mag rondbazuinen dat een gewelddadige crimineel een "lieve jongen" is en iedereen die een andere mening heeft dan de jouwe neerzet als dom en hypocriet. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Dat ben ik dus niet met je eens en het is een domme en achterhaalde stellingname. Mensen verdienen een tweede kans. Deze jongen heeft die waarschijnlijk wel gehad en verdient dan ook geen stille tocht of wat voor eerbetoon dan ook, behalve het verdriet om zijn overlijden.quote:Criminelen zijn criminelen, punt uit. Eens een dief, altijd een dief, punt uit. Eens een strafblad, altijd een strafblad.
Dat heeft die crimineel toch ZELF in de hand? Als Ali el B na zijn gevangenisstraf had besloten om zijn leven te beteren, had hij nu nog geleefd. Dan had hij dat tasje namelijk niet geroofd en had de vrouw hem niet doodgereden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Begrijp je dat als iedereen zo zou denken als jij, iemand die ooit een misstap begaat geen enkel perspectief meer heeft? Denk je nou echt dat dàt de oplossing is?
Boeiend, hij zal niet voor niets vrijuit gaan. Ik snap best dat door deze tasjesroof (en niet te vergeten de afkomst van de dader) het erg verleidelijk is om dat alibi gewoon de wind in te gooien en aan te nemen dat de rechtbank hem onterecht vrij heeft gelaten, en gewoon geluisterd heeft naar de broer die zei 'hij was bij mij' 'oh oke, dan ben je vrij', maar ik denk toch dat 't niet zo gegaan is hoor. Ik heb nog wel wát vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat, zij hebben er meer verstand van dan ik, jij, en het grootste gedeelte van de Fokkertjes hier.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Yep, een onafhankelijke getuige.
Na 4 maanden wat dus duidelijk een bullshit alibi isquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Net zo goed dat hij niet voor niks al 4 maanden in de bak zat voor diezelfde overval. Dat komt ook niet omdat iemand hem maar aanwees, en de rechter zei 'oh, dan gooien we hem maar in de bak'.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:24 schreef Taurus het volgende:
[..]
Boeiend, hij zal niet voor niets vrijuit gaan. Ik snap best dat door deze tasjesroof (en niet te vergeten de afkomst van de dader) het erg verleidelijk is om dat alibi gewoon de wind in te gooien en aan te nemen dat de rechtbank hem onterecht vrij heeft gelaten, en gewoon geluisterd heeft naar de broer die zei 'hij was bij mij' 'oh oke, dan ben je vrij', maar ik denk toch dat 't niet zo gegaan is hoor. Ik heb nog wel wát vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat, zij hebben er meer verstand van dan ik, jij, en het grootste gedeelte van de Fokkertjes hier.
Waarom kom je dan met een heel verhaal over eens een dief altijd een dief?quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:23 schreef dVTB het volgende:
Natuurlijk verdienen mensen een tweede kans.
Lul niet!quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:28 schreef Redux het volgende:
[..]
Net zo goed dat hij niet voor niks al 4 maanden in de bak zat voor diezelfde overval. Dat komt ook niet omdat iemand hem maar aanwees, en de rechter zei 'oh, dan gooien we hem maar in de bak'.
De spindoctors hebben hun werk uitstekend gedaan.quote:
Misschien omdat deze Ali niet bepaald de intentie had om zijn leven te beteren ?quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Waarom kom je dan met een heel verhaal over eens een dief altijd een dief?
Simon Wiesenthal indachtig: Wat vind jij eigenlijk van Rudolf Hess?quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:32 schreef opinie het volgende:
[..]
Lul niet!
Deze Ali was gewoon een goudeerlijke jongen die in het verleden weleens wat misdaan heeft en daar nu op aangekeken wordt. Heb jij nooit een keer belletje geleld of een drol door een brievenbus gegooid ?
Ik vind dat we een monument moeten oprichten tegen racisme met een jaarlijkse stille tocht opdat wij nooit zullen vergeten!
Hahaha, nou jij bent anders ook niet erg representatief voor de Nederlandse bevolking hoor! Het is maar goed dat niet alle Nederlanders zoals jou praten, godzijdank.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:34 schreef Darkster het volgende:
marokkanen verschaffen elkaar altijd een alibi tegen het legitime gezag in nederland.
die broer als alibi is dus te gek voor woorden (laat jij je broertje 4 maanden in de cel zitten om je daarna te herinneren dat je met hem bent wezen stappen of zo?)
dat tuig op tv, die buurvrouw, beweerde dat ali zo'n lieve jongen was en zich niet aan criminele shit schuldig maakte en dat die vrouw een moordenaar was. vieze gore marokkaanse slet. als je commentaar hebt op de nederlandse tv leer dan eerst nederlands achterlijke hoer
sar·cas·me (het ~)quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:39 schreef Redux het volgende:
[..]Hij heeft niet 4 maanden in de bak gezeten? Ik meende dat toch echt in nu.nl gelezen te hebben.
ok toeggeven. ik moet eerlijk bekennen dat ik dit een van de wijste woorden uit de periode cohen vind. veel te laat voor job-mosterd na de maattijd-cohen, maar wel wijs.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:34 schreef sjun het volgende:
[..]
De spindoctors hebben hun werk uitstekend gedaan.
quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Waarom kom je dan met een heel verhaal over eens een dief altijd een dief?
Wie zegt dat? Die woorden leg jij me in de mond. Als criminelen hun leven beteren, hoeven ze echt niet op hun verleden te worden aangesproken. Maar Ali el B is nu niet bepaald een voorbeeld van een crimineel die zijn leven aan het beteren was. Sterker nog: hij stierf tijdens de uitvoering van zijn beroep...quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:23 schreef SCH het volgende:
Dat ben ik dus niet met je eens en het is een domme en achterhaalde stellingname. Mensen verdienen een tweede kans. Deze jongen heeft die waarschijnlijk wel gehad en verdient dan ook geen stille tocht of wat voor eerbetoon dan ook, behalve het verdriet om zijn overlijden. Maar ik begrijp niet dat jij mensen die die een misstap maken daar altijd op aan wil blijven spreken.
Nee, men heeft een willekeurige brave jongen van straat gepikt en die 4 maanden opgesloten. Tuurlijk zegt het feit dat onze lieve ali b 4 maanden heeft vastgezeten niks over z'n verleden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:40 schreef Taurus het volgende:
Dat ie eerst is verdacht van die overval is in een eerder stadium, het gaat om wat er daarna is gebeurd.
Dat beweerde ik niet, dat is de draai die jij eraan geeft. Dat is jouw interpretatie en die is voor jouw rekening.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:12 schreef SCH het volgende:
Is de doodstraf barbaars? En waarom? Je kan het ook als redelijk en rationeel alternatief zien hoor.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja, naar eigen land terug sturen dan, zou ik ook voor zijn. Dan mogen ze daar wat mij betreft de zaak afhandelen, maar de doodstraf neuh, dat is zo barbaars he..
Eigen land terug sturen is tegenwoordig ook geen oplossing meer, want dit is hun eigen land![]()
Ergens is er iets mis gegaan, en dat is niet meer op te lossen, deze generatie allochtonen is al verloren, invoering van doodstraf maakt het er mijns inzien echt niet beter op.
Dus ja, vooral doorgaan hiermee, nie topgeven, en met de armoede onder de Nederlanders door deze 'geldslurpende allochtonen jeugdprogramma's' valt het volgens mij ook allemaal wel mee hoor![]()
Het omgekeerde van BansheeBoyquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:47 schreef Taurus het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij stiekem een Marokkaan die gewoon het niveau van de Nederlanders omlaag wil halen..
De doodstraf is barbaars omdat dat in minder ontwikkelde landen nog steeds voorkomt waar grote protesten tegen zijn, en omdat het gewoon moord is. Moord met moord beantwoorden is niet slim, geweld met geweld beantwoorden is niet slim. Is jou dat niet geleerd?quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:47 schreef Doc het volgende:
[..]
Is de doodstraf barbaars? En waarom? Je kan het ook als redelijk en rationeel alternatief zien hoor.
Ik heb het er ook overigens nergens over dat het invoeren van de doodstraf een allochtonen probleem op zou lossen. Die twee hebben niet echt veel met elkaar te maken.
Jijquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:42 schreef dVTB het volgende:
Wie zegt dat?
quote:Die woorden leg jij me in de mond.
quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:09 schreef dVTB het volgende:
Criminelen zijn criminelen, punt uit. Eens een dief, altijd een dief, punt uit. Eens een strafblad, altijd een strafblad.
ik ben eerder een soort van neo-darwinist:quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:47 schreef Taurus het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij stiekem een Marokkaan die gewoon het niveau van de Nederlanders omlaag wil halen..
En dit topic gaat echt niet over racisme? Jongen, het is dat ik toevallig wars ben van het MDI en de vrijheid van meningsuiting belangrijker acht, maar vertrouw er niet op dat iedereen zo denkt.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:26 schreef Darkster het volgende:
het enige jammerlijke aan deze hele kwestie is dat die vrouw niet meer van die tuigvriendjes van ali heeft platgereden. als in de ogen van dat volk of beter gezegd niet levenswaardige levensvormen een gewelddadige roofovervaller en tasjesdief (en wat voor rotzooi hij nog meer heeft uitgehaald) een goede hardwerkende jongen met een gouden hart vind dan mag dat hele volk van mij morgen nog tegen de muur.
dat volk kwam hier als GAST-arbeider met de bedoeling weer terug te gaan naar eigen land. na gezinshereniging en nog meer rotzooi te halen uit die gebergtes willen ze zich hier in ons land niet aanpassen????????????????
dat volk ligt de hele tijd heibel te schoppen alleen nu begint iedereen het zat te worden.
en die linkse boomknuffelaars die zeggen dat de media dit weer opblaast en dat het wel mee valt mogen van mij ook lekker naar iran gaan emigreren of zo. gezellig tussen de islamietjes want die zijn immers niet intolerant tegenover normale mensen.
Darkster is niet echt 'n goed voorbeeld om als gemiddelde van dit topic te noemen hoor, die hoort er ook eigenlijk niet tussen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:51 schreef multatuli het volgende:
[..]
En dit topic gaat echt niet over racisme?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |