abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24650015
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef NorthernStar het volgende:
Kan de allochtonenhaat nu even gestaakt worden?

Is ook de laatste keer dat ik het vraag.
Welke allochtonenhaat ?
pi_24650057
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef GlaSSeS het volgende:
Die gozer heeft mooi zn verdiende loon gekregen!! Hier kan de Nederlandse rechtstaat niet tegenop Nu gaan die zn collega criminelen een stille tocht organiseren, dat is natuurlijk absoluut belachelijk. Boontje komt om zn loontje zal ik maar zeggen.

Als ik een crimineel zou zijn, en ik wordt tijdens een roof om een ouder vrouwtje door een ongeluk gedood, gaat men zeker niet treuren hoor. Maar dat is in die Marrokaanse cultuur wel anders blijkt maar weer
- collega criminelen is generaliseren (dus dom)
- ouder vrouwtje is dramatiseren van het gebeurde, het betrof volgens mij geen ouder vrouw'tje'
- het is nog steeds niet zeker of het een ongeluk was...
- als jij een tasjesdief bent en je sterft, en je ouders en vrienden gaan niet treuren, heb ik medelijden met je
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 13:11:58 #53
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24650070
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:51 schreef Taurus het volgende:

Sim-pel, wat de wet veelplegers voorschrijft: Gevangenisstraf. Moeilijk he?
Als iemand keer op keer weer dezelfde fout in gaat (ik had hetover 10 keerveroordeeld!) dan heeft gevangenistraf niet echt veel zin vind je niet?
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:51 schreef Taurus het volgende:

Wat vind jij dan, allemaal het eigen recht in handen nemen want dán gebeurt er tenminste wat, en dan escaleert de zaak niet denk je?
Dat jij nu denkt dat ik voor het recht in eigen hand nemen ben is niet gebaseerd op iets inhoudelijks wat ik hier schrijf. Nergens pleit ik voor eigenrichting (want daar ben ik ook geen voorstander van).

Slachtoffer overval jaagt dader de dood in IV

In dit geval staan niet direct mensenlevens op het spel, maar wel zeer duidelijk de kwaliteit van het leven. Mensen die geen enkel respect voor andere tonen die keer op keer in de fout gaan en het leven van anderen vergallen. Waar die grenzen liggen kunnen we als samenleving bepalen. Daar zijn weten voor. Als bij deze mensen blijkt dat keer op keer op welke wijze dan ook weer op het rechte pas zetten niet helpt, dan weet ik geen andere oplossing. Zoals ik al zei, ik hoor heel erg graag een alternatieve oplossing!

Cruciaal in mijn stellingname is ook dat eerst vele malen geprobeert is deze mensen het rechte pad op te krijgen. Het is niet zo dat een "slecht persoon" in een keer maar met een ter dood gebracht moet worden (zeker niet bij de eerste 3 veroordelingen). In tegendeel: we hebben als maatschappij een plicht er alles aan te doen wat in onze mogelijkheid ligt zo iemand op het rechte pad te brengen. Als een dergelijk persoon dan daar lak aan heeft, dan pas is een oplossing zoals ik die stel aan de orde. Mijn betoog gaat dan ook in het geheel niet over eigen richting (waar ik in mijn eerste post op reageerde was een gevoel waarom men het niet een probleem vind dat een keer iemand die telkens kleine stukjes van iemands leven steelt eens het hele leven wordt afgenomen; dat is echter in het geheel geen pleidooi voor eigenrichting - daar ben ik namelijk zeer fel op tegen).

Het soort misdaden waar ik het over heb zijn misdaden waarbij duidelijk direct het leven van een mede-mens geschaad wordt. En dan niet eenmaal, maar daarbij keer op keer in herhaling vervallen ondanks pogingen iemand het rechte pas op te brengen. Bedenkt dat niets doen ten koste gaat van de zwakkere in de samenleving: de bejaarden die bijvoorbeeld niet meer over straat durven, of die een heup breken (met alle gruwlijke gevolgen van dien) door een dergelijke tasjesroof. Als duidelijk is dat er slachtoffers blijven vallen als dit persoon blijft leven ...

Wat zou jouw oplossing zijn voor dergelijke gevallen? Als gevangenissen en echte hulp niet werken ?
quote:
Als jij 10 tasjesroven goed genoeg vind voor de doodstraf, dan is dat jouw mening. Ik ben tegen de doodstraf dus ik vind 10 tasjesroven, laat staan 1 of 2 of 3 (meer waren het er niet hoor, bij deze persoon, voor zover bekend) met de dood bekopen een te hoge straf.
In dit geval gin het niet om 1 of 2 of 3 tasjesroven, maar om 1 of 2 of 3 veroordelingen van tasjes roof. Dat is een verschil.

Ik vind wat ergebeurd is als rechtelijke maatstaf niet goed vinden (leeshet stuk daarvoor hierboven), maar qua "karma" vind ik wat er nu gebeurt is niet onrechtvaardig. Wellichtals de straffen voor dergelijke dieven hoeger zouden liggen en ik het gevoel had dat er veel meer aangedaan werd, dat ik meer medelijden zou hebben. Die gasten hebben een zodanig lage pakkans of een buitenproportioneel lage straf krijgen dat ik het ook niet erg vind dat Allah/het lot/God/karma/toeval deze jongen nu buitenproprtioneel zwaar straft.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24650095
Stille tocht voor tasjesdief
AMSTERDAM Vrienden, familieleden en buurtbewoners houden vrijdagmiddag een stille tocht in Amsterdam voor Ali el B. , die maandag werd doodgereden door een 43-jarige vrouw nadat hij een tasje uit haar auto had gestolen.
De tocht begint waarschijnlijk om 14.00 uur bij het Centraal Station in Amsterdam en voert naar de plek in de Derde Oosterparkstraat waar het incident plaatsvond.
De gemeente Amsterdam maakt geen bezwaar tegen de tocht. Burgemeester Cohen brengt donderdag een bezoek aan het kantoor van Stadsdeel Oost-Watergraafsmeer om zich te laten bijpraten.

oke lieber Leute...wordt het niet eens tijd te laten zien dat 'we' (men hoeft zich niet aangesproken te voele) late zien dat dit niet geaccepteerd word? Stille toch is voor zinloos geweld, misbruik hiervan vin ik om te kotsuuuhhh!! Hoe slap zijn wij Nederlanders eigenlijk, nog meer doorgesneden bekende Nederlanders op straat nodig? Ik begirjp nie dat dit zover kan kome en dat die vrouw zich schuldig mot voelen! Haar gezin willen ze bedreigen...
weg met die stille toch, tis jammer dakgeen bom heb.... die staat toch al op ontploffuh dus waarom niet nu....
ik-baal
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 13:13:58 #55
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24650106
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:11 schreef Taurus het volgende:
- het is nog steeds niet zeker of het een ongeluk was...
Totdat die vrouw daadwerkelijk veroordeeld wordt voor doodslag blijft het een ongeluk ...
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:14:40 #56
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_24650120
Nu wordt er voor die teringlijer ook nog een stille tocht gehouden!!!!!!!!! ONVOORSTELBAAR dat dit allemaal wordt getolereerd in Nederland.
We zouden voor die vrouw een standbeeld moeten neerzetten. Ik hoop dat vele mensen haar voorbeeld gaan volgen en het recht in eigen hand nemen want Justitie/Nederlandse Staat doet het er NIETS aan. Zij zouden ons moeten beschermen. Maar het enige wat ze de laatste tijd doen is die 'arme moslims' knuffelen en in hun kont kruipen.

Je moet met je poten van andermans spullen afblijven. Heel simpel. Maar misschien is dat nog te moeilijk om te begrijpen voor zo'n achterlijke kutmarokkaan/-turk.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_24650133
quote:
Cafébaas Leeuwarden doodgestoken

Uitgegeven: 20 januari 2005 11:08
Laatst gewijzigd: 20 januari 2005 11:09

LEEUWARDEN - De 54-jarige cafébaas die in de nacht van maandag op dinsdag in Leeuwarden werd vermoord, is doodgestoken. Dat blijkt uit sectie op het lichaam van het slachtoffer, zo maakte de politie donderdag bekend.

De exploitant van cafe Nijlân is waarschijnlijk slachtoffer van een roofmoord. Een nog onbekend geldbedrag is uit het café verdwenen. De politie vermoedt dat drie daders de man hebben vermoord. Bij de roofoveral op de kroeg raakte ook een 46-jarige stamgast gewond.
Kijk, zo zijn we het gewend.
De overvaller ontkomt en de overvallene sterft.
Wat in Amsterdam gebeurd is, is vreselijk, zo hoort het níet te gaan.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 13:15:38 #58
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24650139
quote:

- als jij een tasjesdief bent en je sterft, en je ouders en vrienden gaan niet treuren, heb ik medelijden met je
als jij een tasjesdief bent en je sterft, en je ouders en vrienden schamen zich niet voor je daden , heb ik medelijden met de maatschappij ...
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:16:59 #59
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_24650162
Voor alle tasjesdieven als Ali geldt:

If you can't do the death, don't do the theft.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_24650168
Ach aan de ene kant is het wel goed dat zijn familieleden zo'n tocht organiseren... Laten ze meteen even zien hoe hypocriet ze zijn. Ik vind het een belediging naar alle slachtoffers van zinloos geweld waar wel terecht een stille tocht voor georganiseerd is. Die zullen zich wel tien keer omdraaien in hun graf.
Belachelijk dat de politie dit toelaat. Meteen neerknuppelen die zooi
pi_24650172
quote:

[..]

- collega criminelen is generaliseren (dus dom) --> Jammer dat je de feiten niet onder ogen durft te zie. Jij hebt zeker groen links gestemd.
- ouder vrouwtje is dramatiseren van het gebeurde, het betrof volgens mij geen ouder vrouw'tje' --> Vrouwen boven de 40 vind ik ouwer ja!! Ze zijn nou eenmaal al bijna op de helft van hun leven.
- het is nog steeds niet zeker of het een ongeluk was... --> Lees de krant nou eens goed man!!
- als jij een tasjesdief bent en je sterft, en je ouders en vrienden gaan niet treuren, heb ik medelijden met je --> Tasjes dief?? Deze Marrokaanse meneer heeft wel meer ondeugende dingen gedaan hoor. Zo te horen ben jij dus totaal niet op de hoogte!!
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:18:27 #62
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24650193
Ik zou het schandalig vinden wanneer er ook nog een burgermeester of wethouder mee zou lopen.....
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 13:22:05 #63
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24650247
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:50 schreef Disorder het volgende:
Ach, het siert ze. Cohen zou alleen beter moeten weten en zich helemaal niet moeten laten horen. Laat ze lekker in hun eigen problemen stikken.
Onzin. Die ouders zijn ook inwoners van zijn stad. En waarom zou Cohen niet moeten laten horen dat hij het belachelijk vindt dat de tasjesroof gebagataliseert wordt. Iemand moet dat toch zeggen? Je kan beterproblemen oplossen dan wachten op een escalatie. Juist het laten stikken van mensen met hun eigen problemen was het "integratiebeleid" dat in NL al vanaf het moment dat men in het land kwam gevoerd heeft. Als men ze in hun eigen problemen laatstikken kan er nooit integratie komen ...
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:22:14 #64
8372 Bastard
Persona non grata
pi_24650248
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:18 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zou het schandalig vinden wanneer er ook nog een burgermeester of wethouder mee zou lopen.....
Inderdaad, dat zou krom zijn!
Maar onder welke vlag word deze stille tocht eigenlijk georganiseerd, zinloos geweld
Aandacht vragen om de problemathiek van de kruimeldief?
The truth was in here.
pi_24650260
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:00 schreef opinie het volgende:

[..]

Mooie vraag inderdaad: waarom ga je in godsnaam met de nabestaanden van deze jongen praten ? Doet Cohen dat met alle nabestaanden van overledenen in Amsterdam ? Of wellicht alleen met nabestaanden van huil-Marokkanen ?
Nee Cohen is ook op bezoek geweest bij de nabestaanden van de dodelijke burenruzie ong een week geleden in de Spaarndammerbuurt. Het slachtoffer was iemand meen ik met als voornaam Martin. Geen marokkaan dus.
Dat is eens wat anders...
pi_24650268
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:11 schreef Doc het volgende:

[..]

Als iemand keer op keer weer dezelfde fout in gaat (ik had hetover 10 keerveroordeeld!) dan heeft gevangenistraf niet echt veel zin vind je niet?
[..]

Dat jij nu denkt dat ik voor het recht in eigen hand nemen ben is niet gebaseerd op iets inhoudelijks wat ik hier schrijf. Nergens pleit ik voor eigenrichting (want daar ben ik ook geen voorstander van).

Slachtoffer overval jaagt dader de dood in IV

In dit geval staan niet direct mensenlevens op het spel, maar wel zeer duidelijk de kwaliteit van het leven. Mensen die geen enkel respect voor andere tonen die keer op keer in de fout gaan en het leven van anderen vergallen. Waar die grenzen liggen kunnen we als samenleving bepalen. Daar zijn weten voor. Als bij deze mensen blijkt dat keer op keer op welke wijze dan ook weer op het rechte pas zetten niet helpt, dan weet ik geen andere oplossing. Zoals ik al zei, ik hoor heel erg graag een alternatieve oplossing!

Cruciaal in mijn stellingname is ook dat eerst vele malen geprobeert is deze mensen het rechte pad op te krijgen. Het is niet zo dat een "slecht persoon" in een keer maar met een ter dood gebracht moet worden (zeker niet bij de eerste 3 veroordelingen). In tegendeel: we hebben als maatschappij een plicht er alles aan te doen wat in onze mogelijkheid ligt zo iemand op het rechte pad te brengen. Als een dergelijk persoon dan daar lak aan heeft, dan pas is een oplossing zoals ik die stel aan de orde. Mijn betoog gaat dan ook in het geheel niet over eigen richting (waar ik in mijn eerste post op reageerde was een gevoel waarom men het niet een probleem vind dat een keer iemand die telkens kleine stukjes van iemands leven steelt eens het hele leven wordt afgenomen; dat is echter in het geheel geen pleidooi voor eigenrichting - daar ben ik namelijk zeer fel op tegen).

Het soort misdaden waar ik het over heb zijn misdaden waarbij duidelijk direct het leven van een mede-mens geschaad wordt. En dan niet eenmaal, maar daarbij keer op keer in herhaling vervallen ondanks pogingen iemand het rechte pas op te brengen. Bedenkt dat niets doen ten koste gaat van de zwakkere in de samenleving: de bejaarden die bijvoorbeeld niet meer over straat durven, of die een heup breken (met alle gruwlijke gevolgen van dien) door een dergelijke tasjesroof. Als duidelijk is dat er slachtoffers blijven vallen als dit persoon blijft leven ...

Wat zou jouw oplossing zijn voor dergelijke gevallen? Als gevangenissen en echte hulp niet werken ?
[..]

In dit geval gin het niet om 1 of 2 of 3 tasjesroven, maar om 1 of 2 of 3 veroordelingen van tasjes roof. Dat is een verschil.

Ik vind wat ergebeurd is als rechtelijke maatstaf niet goed vinden (leeshet stuk daarvoor hierboven), maar qua "karma" vind ik wat er nu gebeurt is niet onrechtvaardig. Wellichtals de straffen voor dergelijke dieven hoeger zouden liggen en ik het gevoel had dat er veel meer aangedaan werd, dat ik meer medelijden zou hebben. Die gasten hebben een zodanig lage pakkans of een buitenproportioneel lage straf krijgen dat ik het ook niet erg vind dat Allah/het lot/God/karma/toeval deze jongen nu buitenproprtioneel zwaar straft.
Tasjesdieven zul je altijd blijven houden, ook in een staat waar de doodstraf toegestaan is. Bovendien heb ik mij niet zodanig in het onderwerp verdiept dat ik er van overtuigd ben dat gevangenisstraf niet helpt, net zoals 'echte hulp'. Het voordeel van gevangenisstraf is dat
a. de crimineel het meestal als straf ervaart, het is niet prettig.
b. de samenleving tijdelijk verlost is van deze crimineel.
c. de kans op verbetering van leven blijft bestaan.

Dat ik aannam dat jij dan voor eigen rech tin handen nemen bent, komt omdat ik deze discussie steeds bij het begin-onderwerp probeer te betrekken, jij dwaalt steeds verder af tot we in een discussie voor of tegen de doodstraf belanden, waar ik nu niet mee bezig ben. Jij vindt dat iemand die 10 keer een tasje jat wel de doodstraf verdiend, ik betrek dat bij dit onderwerp (ik dacht dat jij het daar nog steeds over had) en zeg dus niet gehoord te hebben dat de dader hier 10 keer van tasjesroof is beschuldigd. Zodoende nam ik aan dat jij vond dat deze vrouw goed heeft gehandeld, en dus voor eigen recht in handen nemen bent. Maar dat heb ik blijkibaar verkeerd geinterpreteerd, jij wil een heel andere discussie in gang zetten, en ik moet zeggen dat ik je standpunten goed begrijp, maar dat ik toch meer ben voor het blijven proberen diegene op het goede pad te zetten en niet de doodstraf in te voeren. Ik ben niet van het principe oog om oog, tand om tand.
pi_24650335
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:15 schreef Doc het volgende:

[..]

als jij een tasjesdief bent en je sterft, en je ouders en vrienden schamen zich niet voor je daden , heb ik medelijden met de maatschappij ...
En slecht voor de Marokkaanse gemeenschap die weer ons onder vuur komt te liggen op deze manier. Wie zegt dat niemand zich schaamt trouwens? Je moet dit soort uitspraken ook zien in het licht van wat er nu is gebeurd en zoals terecht werd opgemerkt: bij Tjoelker deed de familie ook heerlijk mee aan de stille tocht terwijl ook zij wisten van zijn eerdere gedrag. En dat kan ik ook wel begrijpen. Laat het verdriet toch gewoon even overheersen en die mensen uitrazen.
pi_24650341
Dat er getreurt wordt om een familielid of dierbare die omgekomen is kan ik heel goed begrijpen maar dat deze voor de wet volwassen jongen neer wordt gezet als een goudeerlijk onschuldig slachtoffer van zinloos geweld kan én wil ik niet eens begrijpen.
Mocht die dame door de rechtbank onverhoopt veroordeeld worden wegens doodslag raad ik de gedupeerde gemeenschap aan om een standbeeld ter plekke op te richten voor deze slachtoffer.
pi_24650355
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:23 schreef Taurus het volgende:

maar dat ik toch meer ben voor het blijven proberen diegene op het goede pad te zetten en niet de doodstraf in te voeren. Ik ben niet van het principe oog om oog, tand om tand.
Ja dat hebben ze bij zijn eerste drie veroordelingen vast ook gedacht Maar laten we vooral doorgaan hiermee, geldslurpende allochtonen jeugdprogramma's opzetten die nergens toe leiden want we moeten tenslotte die mensen op het goede spoor zien te brengen
pi_24650405
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:17 schreef GlaSSeS het volgende:

- collega criminelen is generaliseren (dus dom) --> Jammer dat je de feiten niet onder ogen durft te zie. Jij hebt zeker groen links gestemd.
- ouder vrouwtje is dramatiseren van het gebeurde, het betrof volgens mij geen ouder vrouw'tje' --> Vrouwen boven de 40 vind ik ouwer ja!! Ze zijn nou eenmaal al bijna op de helft van hun leven.
- het is nog steeds niet zeker of het een ongeluk was... --> Lees de krant nou eens goed man!!
- als jij een tasjesdief bent en je sterft, en je ouders en vrienden gaan niet treuren, heb ik medelijden met je --> Tasjes dief?? Deze Marrokaanse meneer heeft wel meer ondeugende dingen gedaan hoor. Zo te horen ben jij dus totaal niet op de hoogte!!
Het begint er eerder op te lijken dat of jij degene bent die zich niet goed ingelezen heeft, of dat jij de telegraaf/volkskrant/parool leest en ik de trouw. (toevallig hoor, het is niet mijn krant, mocht je hieruit de oplossing voor mijn standpunten willen halen)

Ik wil de problemen graag onder ogen zien, ik vind ook dat er een probleem is met de Marokkaanse samenleving maar de nabestaanden van Ali B. "collegacriminelen noemen" is niet rechts, dat is extreem rechts. Dat is gewoon generaliseren, en dat is niet realistisch, het spijt me voor je, dat is bijna een feit te noemen.

Als jij een vrouw boven de 40 'ouwer' noemt, moet je zelf weten, alle vrouwen boven de 40 die ik ken noem ik geen 'ouder vrouwtje', maar dat is heel persoonlijk natuurlijk

Ik heb de krant dus gelezen waarin juist staat dat de dame in kwestie beschuldigd is van doodslag, en dat er dus geen sprake is van een noodlottig ongeluk. Trouw, het staat er letterlijk in, ga maar kijken.

Deze meneer is beschuldigd van een gewapende overval op de Xenos geweest, waarbij zijn broer hem een alibi verschafte wat volgens mij - zo heb ik het tenminste altijd begrepen - aantoont dat de dader niet op de plaats van het misdrijf aanwezig kon zijn, dit schilderd iedereen meteen af als klinklare onzin omda thet hier een Marokkaan betreft waarschijnlijk, en dit voorval maakt het er ook niet waarschijnlijker op, maar verder heb ik alleen gehoord van 'vaker beschuldigd voor tasjesroof' en dus gewapende overval op de Xenos waar hij blijkbaar toch niet aanwezig was. Dus ja, tasjesdief Zowieso, al zou ik bezig zijn met dit soort criminele praktijken, als ik dood ga zijn er nog steeds veel mensen di eom mij zouden rouwen, gelukkig, en zodoende heb ik medelijden met je dat dat bij jou niet zo zou zijn, zoals je zelf aangeeft
pi_24650427
quote:

[..]

Deze meneer kwam net uit de bak...heeft hem veel goed gedaan

A) Vol Pension...Gratis Canal + is inderdaad niet prettig
B) Ahem we zijn er nu helemaal van verlost
D) De kans op recidivisme is absolutely niks nietnte zero nul niets op het moment

Het is en blijft een ongeluk... ze heeft ze waarschijnlijk geprobeerd aan te tikken met de auto
Het feit dat deze dame nu doodslag ten laste gelegd wordt is een schande
valt nog mee dat niet teveel lieden zeggen dat ze het echt moedwillig gedaan heeft
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24650467
quote:
De twee jongens van 15 en 16 jaar die de politie aanhield vlak na het incident, hebben volgens het OM niets met de betreffende tasjesroof te maken. Een van de jongens was de eigenaar van de brommer en de andere had de kentekenplaat op zijn naam staan, constateerde justitie. Een jongen is weer op vrije voeten, de andere zit nog vast in verband met een andere diefstal.
Pakken ze je onterecht op voor het ene, blijkt er nog iets gezelligs open te staan.
't Is wat.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 13:38:10 #73
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24650468
quote:

[..]

Tasjesdieven zul je altijd blijven houden, ook in een staat waar de doodstraf toegestaan is. Bovendien heb ik mij niet zodanig in het onderwerp verdiept dat ik er van overtuigd ben dat gevangenisstraf niet helpt, net zoals 'echte hulp'. Het voordeel van gevangenisstraf is dat
Als blijkt dat de gevangene niet leert en het gedrag BLIJFT uitvoeren, dan is alleen punt b. over. Na tien kansen zijn je kansen op verbeteren op. Dan mag de maatschappij wat mij betreft niet tijdelijk maarvoor goed van deze crimineel verlost zijn.
quote:
Dat ik aannam dat jij dan voor eigen rech tin handen nemen bent, komt omdat ik deze discussie steeds bij het begin-onderwerp probeer te betrekken, jij dwaalt steeds verder af tot we in een discussie voor of tegen de doodstraf belanden, waar ik nu niet mee bezig ben. Jij vindt dat iemand die 10 keer een tasje jat wel de doodstraf verdiend, ik betrek dat bij dit onderwerp (ik dacht dat jij het daar nog steeds over had) en zeg dus niet gehoord te hebben dat de dader hier 10 keer van tasjesroof is beschuldigd. Zodoende nam ik aan dat jij vond dat deze vrouw goed heeft gehandeld, en dus voor eigen recht in handen nemen bent. Maar dat heb ik blijkibaar verkeerd geinterpreteerd, jij wil een heel andere discussie in gang zetten, en ik moet zeggen dat ik je standpunten goed begrijp, maar dat ik toch meer ben voor het blijven proberen diegene op het goede pad te zetten en niet de doodstraf in te voeren. Ik ben niet van het principe oog om oog, tand om tand.
Die discussie had ik met SCH. Ik refereer er nu met deze post alleen aan. Het gaat om het principe of een dood (door toeval/Allah/karma, zoals in dit geval) ooit "rechtvaardig" kan zijn voor de daden als een tasjesroof. En naar mijn gevoel dus wel. Mijn zijtak gaat er om onderwelke voorwaarden en dergelijke "rechtvaardigheid" wettelijk te maken.

Ik ben overigens van overtuigd dat er mensen zijn die "onverbeterlijk" zijn. Of je niets doet of wel wat doet: er zijn altijd mensen die er onder leiden. In het gevalvan de doodstraf zijn het tenminste de schuldigen die leiden (maar goed, die principele discussie leidt af van dit onderwerp)

De opmerkingen die het meest relevant zijn voor dit topic stonden in de laatste alinea van mijn vorige post.
pi_24650496
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:29 schreef Sabretooth het volgende:

[..]

Ja dat hebben ze bij zijn eerste drie veroordelingen vast ook gedacht Maar laten we vooral doorgaan hiermee, geldslurpende allochtonen jeugdprogramma's opzetten die nergens toe leiden want we moeten tenslotte die mensen op het goede spoor zien te brengen
Nouja, naar eigen land terug sturen dan, zou ik ook voor zijn. Dan mogen ze daar wat mij betreft de zaak afhandelen, maar de doodstraf neuh, dat is zo barbaars he..
Eigen land terug sturen is tegenwoordig ook geen oplossing meer, want dit is hun eigen land
Ergens is er iets mis gegaan, en dat is niet meer op te lossen, deze generatie allochtonen is al verloren, invoering van doodstraf maakt het er mijns inzien echt niet beter op.
Dus ja, vooral doorgaan hiermee, nie topgeven, en met de armoede onder de Nederlanders door deze 'geldslurpende allochtonen jeugdprogramma's' valt het volgens mij ook allemaal wel mee hoor
pi_24650522
quote:
Stille tocht voor doodgereden tasjesdief

Uitgegeven: 20 januari 2005 12:34
Laatst gewijzigd: 20 januari 2005 12:55

AMSTERDAM - Vrienden, familieleden en buurtbewoners houden vrijdagmiddag een stille tocht in Amsterdam voor Ali el B.. De 19-jarige jongen werd eerder deze week in Amsterdam-Oost doodgereden door een 43-jarige vrouw nadat hij een tasje uit haar auto had gestolen. De tocht begint waarschijnlijk om 14.00 uur bij het Centraal Station in Amsterdam en voert naar de plek in de Derde Oosterparkstraat waar het incident plaatshad.

De gemeente Amsterdam maakt geen bezwaar tegen de stille tocht. Burgemeester Cohen brengt in dit verband donderdagmiddag een bezoek aan het kantoor van Stadsdeel Oost-Watergraafsmeer. Daar komen zaken aan de orde als de route en de begeleiding van de tocht, liet een woordvoerster van de gemeente weten. Ook laat Cohen zich door de stadsdeelvoorzitter bijpraten over de actuele situatie in het stadsdeel.

Bekend

De 18-jarige medeverdachte van de tasjesroof die zich woensdagavond meldde, heeft inmiddels bekend. Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam wil nog niets zeggen over zijn verklaring over het auto-incident. "We zijn hem nog aan het horen", aldus een woordvoerder. Hij wordt vrijdag voorgeleid voor de rechter-commissaris.

De 43-jarige automobiliste moet donderdagmiddag voor de rechter-commissaris van de rechtbank in Amsterdam verschijnen. Het OM verdenkt de vrouw van doodslag. Volgens justitie is zij met opzet hard achteruit gereden in reactie op het stelen van haar tas. Ali el B. raakte daardoor bekneld tussen haar auto en een boom en overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

Kentekenplaat

De twee jongens van 15 en 16 jaar die de politie aanhield vlak na het incident, hebben volgens het OM niets met de betreffende tasjesroof te maken. Een van de jongens was de eigenaar van de brommer en de andere had de kentekenplaat op zijn naam staan, constateerde justitie. Een jongen is weer op vrije voeten, de andere zit nog vast in verband met een andere diefstal.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=470910&c=12
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')