abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24649711
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:44 schreef Doc het volgende:

[..]

Iemand die 10 maal veroordeeld is voor tasjesroof mag (en daar staan heel wat meer roven tegenover) wat mij betreft de doodstraf krijgen (voor de genuanceerde versie van deze post zie een eerder topic).

Taurus, even een vraag. Wat moet er met gasten gebeuren die ondanks vele pogingen om dit persoon weer op het rechte pad te krijgen door blijven gaan met dergelijkë misdrijven? Wat lijkt jou nou de oplossing?
Sim-pel, wat de wet veelplegers voorschrijft: Gevangenisstraf. Moeilijk he?

Wat vind jij dan, allemaal het eigen recht in handen nemen want dán gebeurt er tenminste wat, en dan escaleert de zaak niet denk je?

Als jij 10 tasjesroven goed genoeg vind voor de doodstraf, dan is dat jouw mening. Ik ben tegen de doodstraf dus ik vind 10 tasjesroven, laat staan 1 of 2 of 3 (meer waren het er niet hoor, bij deze persoon, voor zover bekend) met de dood bekopen een te hoge straf.
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:51:40 #27
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24649725
De dood is een beetje overdreven straf voor een tasjesdief maar ik treur er geen moment om.
Laten we het houden op "risico van het vak".
fok you ja!
pi_24649741
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:46 schreef Priapus het volgende:

[..]

Hij is kennelijk met Ali op de koffie gekomen.
En Oudkerk is bij z'n moeder geweest.
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:53:35 #29
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24649756
een stille tocht
fok you ja!
pi_24649757
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:49 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Nee, doodSLAG... heel wat anders dan moord oid.
[..]

Gelukkig kan er over de mate van "opzet" in dit geval gediscusieerd worden, en dat zal de rechter ook doen.
Ja dat was gewoon een domme typfout hoor, doodstraf wijst zowieso niet op moord ofzo. Doodslag bedoelde ik dus ook.

En inderdaad, gelukkig kan er nog over gediscussieerd worden maar de vrouw is beschuldigd van doodslag, het is niet nog steeds gewoon 'n ongeluk, of trieste samenloop van omstandigheden, er staat letterlijk in de krant dat de vrouw 'met opzet hard op de jongen is afgereden en dit betekent een onaanvaardbaar risico'.
pi_24649764
Het is een straf van Allah, die houdt namelijk ook niet van tasjesdieven.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_24649773
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:50 schreef Disorder het volgende:
Ach, het siert ze. Cohen zou alleen beter moeten weten en zich helemaal niet moeten laten horen. Laat ze lekker in hun eigen problemen stikken.
Cohen doet het altijd fout bedoel je.
pi_24649791
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:53 schreef piere het volgende:
een stille tocht
Vind 'k ook belachelijk. Het betrof hier geen moord of zinloos geweld, en ik vind 't ook raar dat Job Cohen zich er mee gaat bemoeien, ik hoorde gister iets van dat hij met de nabestaanden gaat praten?
laten we dit nou niet al te veel aandacht geven lijkt me..

Wel vind ik de opmerking "Daa rmoet even flink getoeterd worden" op de vorige pagina echt heel heel dom. Das gewoon de situatie verergeren.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 12:57:41 #34
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24649819
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:46 schreef Taurus het volgende:

[..]

Er is helemaal geen sprake van een gebroken heup!! Kijk als dát was gebeurd was er voor het slachtoffer van de roof ook wel psychische schade ja, maar in dit geval niet en de jongen is wél dood, dus deze twee situaties zijn NIET te vergelijken.
In veel van die gevallen worden die gasten niet opgepakt en gaat de dader niet dood. Het gaat er juist om dat iemand die een tasjesdief is dat soort risicoos neemt.

En waarom zou bij de hier nu geplaagde roof geen psychische schade zijn. Blijkbaargenoeg om voor die vrouw in shock te geraken en het risico te nemen dat die jongen dood ging. Als je een dergelijk stap neemt is dat al duidelijk dat er psychische schade bij die vrouw was ...
quote:

En die eerste opmerking slaat nergens op, "je kan ook...", ik zie helemaal niet hoe ik zoiets gelijksoortig beweerd kan hebben net..
Voor mij is het weldegelijk gelijksoortig hoe jij er over praat.Misschien bedoel je het niet zo, maar het komt wel zo over.
quote:
Ik ontken niet dat tasjesdieven de schade niet aanbrengen, tuurlijk doen ze dat, maar het verlies van iemand is erger dan het verlies van een tas! That's all, dat is niet luchtig doen over het verlies van een tas maar oh my god, als jij het net zo erg vind dat je tas is gejat als dat iemand die je goed kent dood gaat dan is het met JOU erg gesteld hoor, niet met de maatschappij of met mij.
Het is niet de materiële schade van een tasjesroof, maar met name de immateriële schade voor velen waar jij luchtig over doet. Ik maak ook enkele malen duidelijk dat ik het niet net zo erg vind: ik zeg duidelijk dat de de dood vele malen erger is (lees die posts nog maareens door, het staat er echt duidelijk). Maar de schade die de dief aan het slachtoffer brengt is ook vele malen erger dan de materiele winst die hij wil behalen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24649829
Tot nu toe wordt de zaak goed afgehandeld en snap ik de drukte erom heen eigenlijk niet zo.
pi_24649862
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:55 schreef Taurus het volgende:

[..]

Vind 'k ook belachelijk. Het betrof hier geen moord of zinloos geweld, en ik vind 't ook raar dat Job Cohen zich er mee gaat bemoeien, ik hoorde gister iets van dat hij met de nabestaanden gaat praten?
laten we dit nou niet al te veel aandacht geven lijkt me..

Mooie vraag inderdaad: waarom ga je in godsnaam met de nabestaanden van deze jongen praten ? Doet Cohen dat met alle nabestaanden van overledenen in Amsterdam ? Of wellicht alleen met nabestaanden van huil-Marokkanen ?
pi_24649878
In Saoedie-Arabië hakken ze tasjesdieven de hand af!

Maar goed, Ali was natuurlijk crimineel bezig. en dat loopt nu eenmaal vaak fataal af.

Ik heb er niet zo'n moeite mee, al was twee gebroken benen natuurlijk een betere straf geweest.
pi_24649887
Hopelijk krijgt ze vrijspraak en daarna een medaille...
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:01:39 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_24649891
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:52 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Praat die Nederlands dan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_24649902
-

[ Bericht 100% gewijzigd door NorthernStar op 20-01-2005 13:08:49 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24649923
quote:

[..]

Is dat een hoer dan?
pi_24649930
quote:

[..]

Op de afwerkplaats zeker.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:04:10 #43
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_24649935
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:53 schreef Taurus het volgende:

er staat letterlijk in de krant
er staat ook in de krant dat de vrouw verward was na het ongeluk -> ontoerekeningsvatbaar
maar gelukkig baseren de rechters hun mening niet op de krant...
pi_24649936
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:00 schreef opinie het volgende:

[..]

Mooie vraag inderdaad: waarom ga je in godsnaam met de nabestaanden van deze jongen praten ? Doet Cohen dat met alle nabestaanden van overledenen in Amsterdam ? Of wellicht alleen met nabestaanden van huil-Marokkanen ?
Tenzij hij ze gaat vertellen dat hun zoon niet is vermoord en een stille tocht dus niet echt nodig is omdat dat hier in Nederland alleen word gedaan bij zinloos geweld, vind ik 't onnodig.
pi_24649954
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:58 schreef SCH het volgende:
Tot nu toe wordt de zaak goed afgehandeld en snap ik de drukte erom heen eigenlijk niet zo.
Die drukte wordt veroorzaakt door een stel Fok!kertjes die nav dit ongeluk terugwillen naar een middeleeuwse tribale cultuur zonder moderne rechtsstaat SCH.
I´m back.
pi_24649971
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:04 schreef Taurus het volgende:

[..]

Tenzij hij ze gaat vertellen dat hun zoon niet is vermoord en een stille tocht dus niet echt nodig is omdat dat hier in Nederland alleen word gedaan bij zinloos geweld, vind ik 't onnodig.
Maar jij en ik weten allebei dat hij ze dat niet gaat vertellen......
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 13:06:29 #47
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24649976
Kan de allochtonenhaat nu even gestaakt worden?

Is ook de laatste keer dat ik het vraag.
pi_24649981

[ Bericht 100% gewijzigd door GlaSSeS op 20-01-2005 13:11:38 ]
pi_24650012
Die gozer heeft mooi zn verdiende loon gekregen!! Hier kan de Nederlandse rechtstaat niet tegenop. Nu gaan zn collega criminelen een stille tocht organiseren, dat is natuurlijk absoluut belachelijk. Als ik een crimineel zou zijn, en ik wordt tijdens een roof op een ouder vrouwtje door een ongeluk gedood, gaat men zeker niet treuren hoor. Maar dat is in die Marrokaanse cultuur wel anders blijkt maar weer.
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:08:43 #50
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24650013
Ik hoor net dat er een stille tocht voor hem komt. Sorrie hoor ik vind dit ronduit belachelijk.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')