"Maar het zijn goeie jongens hoor"quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:38 schreef milagro het volgende:
[..]
Pakken ze je onterecht op voor het ene, blijkt er nog iets gezelligs open te staan.
't Is wat.
Ja laat die mensen gewoon uitrazen joh. Wat maakt dat nou uit? Een stille tocht om een of andere crimineel mee te eren dat moet gewoon kunnen in dit land. Wat zijn we toch goed bezig met ze allen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:28 schreef SCH het volgende:
[..]
En slecht voor de Marokkaanse gemeenschap die weer ons onder vuur komt te liggen op deze manier. Wie zegt dat niemand zich schaamt trouwens? Je moet dit soort uitspraken ook zien in het licht van wat er nu is gebeurd en zoals terecht werd opgemerkt: bij Tjoelker deed de familie ook heerlijk mee aan de stille tocht terwijl ook zij wisten van zijn eerdere gedrag. En dat kan ik ook wel begrijpen. Laat het verdriet toch gewoon even overheersen en die mensen uitrazen.
Ja maar ja, DAT mag dan weer niet he! Je bent immers opgepakt voor het ene, we moeten wel aan de privacy van boefje denken!quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:38 schreef milagro het volgende:
Pakken ze je onterecht op voor het ene, blijkt er nog iets gezelligs open te staan.
't Is wat.
Hmm, doc. Dat is een terechte nuance, maar die wordt niet gemaakt over de rechtszaak waar Ali die dag voor moest komen. Hij is daar niet voor veroordeeld, sterker nog hij is uit zijn voorlopige hechtenis vrijgelaten op bevel van de rechter. Ik zie heel wat fokkertjes die bij de ene verdachte zonder enig inzicht in de processtukken zeker weten dat Ali daar schuldig aan was en bij deze mevrouw het omgekeerde doen. Curieus.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:13 schreef Doc het volgende:
[..]
Totdat die vrouw daadwerkelijk veroordeeld wordt voor doodslag blijft het een ongeluk ...
A. Tsja daar ben ik het ook niet mee eens, de inrichting van gevangenissen, maar dat is weer een heel andere discussie.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Deze meneer kwam net uit de bak...heeft hem veel goed gedaan
A) Vol Pension...Gratis Canal + is inderdaad niet prettig
B) Ahem we zijn er nu helemaal van verlost
D) De kans op recidivisme is absolutely niks nietnte zero nul niets op het moment
Het is en blijft een ongeluk... ze heeft ze waarschijnlijk geprobeerd aan te tikken met de auto
Het feit dat deze dame nu doodslag ten laste gelegd wordt is een schande
valt nog mee dat niet teveel lieden zeggen dat ze het echt moedwillig gedaan heeft
Dat is vragen om problemen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:41 schreef Redux het volgende:
De gemeente Amsterdam maakt geen bezwaar tegen de stille tocht.
Dat zijn familie en naaste vrienden dat doen, vind ik nog te begrijpen, maar de rést?quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:28 schreef SCH het volgende:
[..]
En slecht voor de Marokkaanse gemeenschap die weer ons onder vuur komt te liggen op deze manier. Wie zegt dat niemand zich schaamt trouwens? Je moet dit soort uitspraken ook zien in het licht van wat er nu is gebeurd en zoals terecht werd opgemerkt: bij Tjoelker deed de familie ook heerlijk mee aan de stille tocht terwijl ook zij wisten van zijn eerdere gedrag. En dat kan ik ook wel begrijpen. Laat het verdriet toch gewoon even overheersen en die mensen uitrazen.
Typisch links gebral. Het gaat niet om de armoede die het eventueel zou veroorzaken, het gaat erom dat er met dat geld wel betere dingen gedaan kunnen worden aangezien je zelf al aangeeft dat deze mensen "verloren" zijn. Oppakken en in jeugdtehuizen stoppen waar ze afgerost worden als ook maar bijdehand naar de bewakers durven te kijken. Dat kost ook veel geld maar dan zijn we tenminste wel van al die probleemfiguren af die toch alleen maar op straat rondhangen, op andermans brommer onschuldige mensen gaan beroven van hun tasjes. Ja ik noem maar een voorbeeld....quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dus ja, vooral doorgaan hiermee, nie topgeven, en met de armoede onder de Nederlanders door deze 'geldslurpende allochtonen jeugdprogramma's' valt het volgens mij ook allemaal wel mee hoor![]()
Exact. In een goed functionerende rechtstaat neemt de staat de plicht op zich om de maatschappij te bechermen tegen onverberterlijke criminelen. Indien blijkt dat iemand niet in staat is te functioneren in de maatschappij zijn er twee mogelijkheden. Of de maatschappij past zich aan het gedrag van de desbetreffende persoon aan of de desbetreffende persoon wordt permanent uit de maatschappij gehaald. Het heeft niets met gerechtigheid te maken als een onverbeterlijke crimineel, waarvan de staat op voorhand weet dat de kans dat deze persoon weer in de fout gaat en daarbij de maatschappij schade berokkent gigantisch groot is, toch weer in dezelfde maatschappij wordt losgelaten. Dat is de kat op het spek binden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:38 schreef Doc het volgende:
Na tien kansen zijn je kansen op verbeteren op. Dan mag de maatschappij wat mij betreft niet tijdelijk maarvoor goed van deze crimineel verlost zijn.
Had die hond ook iemand berooft? Deze HOND heeft dat namelijk wel gedaanquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:52 schreef SCH het volgende:
Merkwaardig om hier een stille tocht voor te houden maar ja, er is ooit ook een stille tocht voor een hond gehouden. Als het mensen helpt bij de verwerking, dan moet het maar. Wat mij betreft schaffen we de stille tocht per heden af.
Potver, wat is die site snel.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:45 schreef Manono het volgende:
Luistert, Koning Hassan zou je hand eraf hakken na tien keer, misschien dat dat helpt..
Nee maar nu even zonder gekheid, haters onder ons, Marokkaanse jongeren voeren netzo goed dit soort discussies:
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-9615.html
De inschatting zal zijn dat er geen groot risico op ordeverstoringen is. Bij de begrafenis van Sam Klepper trokken er ook honderden criminelen door de stad. Als mensen hun doden willen herdenken kun je dat toch slecht tegenhouden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is vragen om problemen.
Als ze 'risicowedstrijden' kunnen afgelasten, hadden ze dit ook onder dezelfde noemer kunnen tegenhouden.
Aan de andere kant zijn we zo prat op de vrijheid van meningsuiting en dat hoort dan ook te gelden voor meningen en uitingen waar we het niet mee eens zijn.
Ik trok de vergelijking dat omdat wij ook in staat zijn ineens de ogen voor de werkelijke feiten te sluiten.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:51 schreef milagro het volgende:
Meindert Tjoelker bleek alles behalve een heilige te zijn, klopt.
Ik en vele met mij hadden daar op het moment dat het nét gebeurd was, geen weet van.
Maar hoe dan ook, Meindert is niet gestorven door de reactie op EIGEN crimineel gedrag.
In die zin zijn de reacties van buitenstaanders toen en nu niet echt te vergelijken.
een hondquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:52 schreef SCH het volgende:
Merkwaardig om hier een stille tocht voor te houden maar ja, er is ooit ook een stille tocht voor een hond gehouden. Als het mensen helpt bij de verwerking, dan moet het maar. Wat mij betreft schaffen we de stille tocht per heden af.
LOLquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:47 schreef fanneke het volgende:
Stille tocht op vrijdagmiddag 14.00uur??? Mmmmmmmmm, moeten die familieleden, vrienden en (allochtone?)buurtbewoners dan niet werken zoals de rest van Nederland???
Klein verschil, vriend. Wat Tjoelker ook in het verleden misdaan mocht hebben, op het moment van zijn dood zat hij niet midden in een vechtpartij of andere criminele daad. Deze goudhartige Aliquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Hou eens op met dat links en rechts, ik denk helemaal niet in termen van links en rechts en mijn mening gebral noemen is ook niet erg aardig. Mijn mening is net zo goed een mening als de jouwe.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:52 schreef Sabretooth het volgende:
[..]
Typisch links gebral. Het gaat niet om de armoede die het eventueel zou veroorzaken, het gaat erom dat er met dat geld wel betere dingen gedaan kunnen worden aangezien je zelf al aangeeft dat deze mensen "verloren" zijn. Oppakken en in jeugdtehuizen stoppen waar ze afgerost worden als ook maar bijdehand naar de bewakers durven te kijken. Dat kost ook veel geld maar dan zijn we tenminste wel van al die probleemfiguren af die toch alleen maar op straat rondhangen, op andermans brommer onschuldige mensen gaan beroven van hun tasjes. Ja ik noem maar een voorbeeld....
Ben jij een communist of zo? Dit doet me erg aan de Sovjet-Unie denkenquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:53 schreef Lithion het volgende:
[..]
Exact. In een goed functionerende rechtstaat neemt de staat de plicht op zich om de maatschappij te bechermen tegen onverberterlijke criminelen. Indien blijkt dat iemand niet in staat is te functioneren in de maatschappij zijn er twee mogelijkheden. Of de maatschappij past zich aan het gedrag van de desbetreffende persoon aan of de desbetreffende persoon wordt permanent uit de maatschappij gehaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |