Oud, vies, Cohen, Ajax, lelijk accent. Dat is wat me te binnen schiet, maar ik ben altijd erg blij als ik weer terug ben in Rotterdam, vooral als ik in A'dam ben geweest. Dat is niet zo goed uit te leggen.quote:
Lekker belangrijk ,, snap je de zin niet??quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:36 schreef NiteSpeed het volgende:
*Jouw
quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Amsssssssterdam die tongval alleen al...
Nee, ik snap die zin niet. Ik begrijp alleen Nederlands.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:37 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk ,, snap je de zin niet??
alsof rotterdam mooi is ,als ik 1 stad kut vind is dat het wel ,, en JAA dat heeft ook met dat lelijke kakkerlakken stadion te maken maar dat is niet waar ik op doelquote:Op woensdag 19 januari 2005 02:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oud, vies, Cohen, Ajax, lelijk accent. Dat is wat me te binnen schiet, maar ik ben altijd erg blij als ik weer terug ben in Rotterdam, vooral als ik in A'dam ben geweest. Dat is niet zo goed uit te leggen.
oke dan moet je dit topic maar overslaanquote:Op woensdag 19 januari 2005 02:38 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nee, ik snap die zin niet. Ik begrijp alleen Nederlands.
Waarom dat dan?quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:38 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
alsof rotterdam mooi is ,als ik 1 stad kut vind is dat het wel ,, en JAA dat heeft ook met dat lelijke kakkerlakken stadion te maken maar dat is niet waar ik op doel
Ik vind het gewoon een kut stad ,, maar denk dat iemand uit enschede ook zijn eigen stad het mooiste vind dus denk dat we daar niet uit zullen komen.quote:
Ik vind die Cohen gewoon een sukkel.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een kut stad ,, maar denk dat iemand uit enschede ook zijn eigen stad het mooiste vind dus denk dat we daar niet uit zullen komen.
maar vind het gewoon zo rommelig daar.. de stad .. bevalt me al niet, die koopgoot .. al die zijstraatjes met winkels. je heb er alleen in het weekend nachtbussen dus als je ergens in een gat zit in rotterdam zonder auto kom je nergens meer behalve een taxi, in Amsterdam heb je tenminste elke dag een nachtbus.
verder zijn er nog wel wat dingen maar ja.
en wat heb je dan met die burgemeerster van Amsterdam ? stalkt ie je met de telefoon ofzo ?
lekker belangrijk ,het is iemand die zijn stad niet onder controle weet te houden maar dat ligt ook voornamelijk aan dit pepi en kokkie land zelf en die super regering.
Ik heb 11 jaar in Enschede gewoond, en die stad biedt nog minder dan een boeren gehucht.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een kut stad ,, maar denk dat iemand uit enschede ook zijn eigen stad het mooiste vind dus denk dat we daar niet uit zullen komen.
Gaf eigenlijk maar een voorbeeldquote:Op woensdag 19 januari 2005 02:46 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik heb 11 jaar in Enschede gewoond, en die stad biedt nog minder dan een boeren gehucht.
Het is geen studentenstad, heeft geen gezelligheid en te weinig groen in het centrum.
Er wordt Tukkers gesproken wat wel weer okay is.
Ik vind Amsterdam echt op een dorp lijken, vergeleken met Rotterdam en Den Haag.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:47 schreef L.Denninger het volgende:
Ik spreek uit ervaring :
Amsterdam is best een fjin dorp om in te wonen, als je op de goeie plek woont.
Persoonlijk vind ik de koopgoot redelijk saai.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind die Cohen gewoon een sukkel.
Nachtbussen zijn er inderdaad alleen in het weekend, ik wist niet dat dat in Amsterdam anders was. Onze metro is wel een stuk beter, vind ik.
De Koopgoot is echt prachtig vergeleken met bijvoorbeeld die ranzige steegjes achter de Dam.
Tja, ik vind Rotterdam (CS) eigenlijk nooit creepy. Maar hetzelfde geldt voor de rest van Nederland.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:50 schreef Brennie het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de koopgoot redelijk saai.
Eigenlijk Rotterdam in zijn geheel wel.
Ben er geboren en getogen, maar vindt er geen moer aan.
Amsterdam is imo te chaotisch en druk, maar heeft wel meer sfeer en doet veiliger aan dan Rotterdam.
Rotterdam cs is erg creepy om 10 uur s'avonds. ( als je de trein moet pakken, zeg ik er maar even bij voor de volledigheid.)
Zeg tegen een willekeurig persoon in Amsterdam "wat loop je nou te kijken?" en je voelt Amsterdam.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:50 schreef Rhoona het volgende:
Amsterdam rulez!!! Ik vind Adam geweldig... De mensen, de sfeer... geweldig!!! Je moet Adam voelen.
Rotterdam CS toch echt wel...daar staan altijd groepen jongeren aan beide kanten van de schijfdeurenquote:Op woensdag 19 januari 2005 02:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tja, ik vind Rotterdam (CS) eigenlijk nooit creepy. Maar hetzelfde geldt voor de rest van Nederland.
Over Groningen ben ik het ook wel eens en Den Bosch ofzo .quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:48 schreef Xebrozius het volgende:
Groningen, Nijmegen en Maastricht vind ik prettige steden.
Soms staan ze ook bij de ingangen van scholen, ik neem aan dat je dan ook niet naar school durft?quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:52 schreef Hilfiger het volgende:
[..]
Rotterdam CS toch echt wel...daar staan altijd groepen jongeren aan beide kanten van de schijfdeuren
Kan me nog herinneren dat het er doodstil was en bij de ingang aan weerszijden gasten stonden die je liever niet in een steegje tegenkomt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tja, ik vind Rotterdam (CS) eigenlijk nooit creepy. Maar hetzelfde geldt voor de rest van Nederland.
dat is toch echt iets anders...quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:53 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Soms staan ze ook bij de ingangen van scholen, ik neem aan dat je dan ook niet naar school durft?
Maar ben je weleens in Amsterdam uitgeweest??quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oeh, wat eng.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:52 schreef Hilfiger het volgende:
[..]
Rotterdam CS toch echt wel...daar staan altijd groepen jongeren aan beide kanten van de schijfdeuren
Het zijn meer de type gasten: 'durf 1 keer in mijn gezicht te kijken, en je hebt een mes door je strot'quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:53 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Soms staan ze ook bij de ingangen van scholen, ik neem aan dat je dan ook niet naar school durft?
Pfff Rotterdam is echt wel "gevaarlijker"....quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:52 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Zeg tegen een willekeurig persoon in Amsterdam "wat loop je nou te kijken?" en je voelt Amsterdam.
quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:56 schreef Brennie het volgende:
[..]
Mjah, nooit bekend mee geweest, zat op een hippie dansopleiding.
Nou, uitgeweest... ik houd niet zo van discotheken en dergelijke.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:54 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
Maar ben je weleens in Amsterdam uitgeweest??
In Amsterdam vind ik dat je veel meer keus heb enzo.
Ben 1 keer in Rotterdam uitgeweest maar ik mis daar gewoon iets.
Amsterdam heeft het gewoon.
quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:58 schreef Brennie het volgende:
Rotterdam heeft gekken, Amsterdam prettig gestoorden.
Zo erg was het ook weer niet.quote:
Ach, als ik in een goede bui ben zeg ik iedereen gedag, dus ook dat soort knakkers, en anders kijk ik iedereen boos aan. Ik heb nog nooit een wapen voor mijn neus gehad. Misschien komt het wel door m'n grote bek.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:56 schreef Brennie het volgende:
[..]
Het zijn meer de type gasten: 'durf 1 keer in mijn gezicht te kijken, en je hebt een mes door je strot'
Absoluut niet zuiver.
Staan dergelijke gasten ook bij scholen?
Je heb overal wel groepjes vorming bij stations, dat heb je in Rotterdam maar ook in Amsterdam op het CS bijvoorbeeld. dat zijn meer van die Dealers maar daar moet je gewoon verder niet op letten.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:56 schreef Brennie het volgende:
[..]
Het zijn meer de type gasten: 'durf 1 keer in mijn gezicht te kijken, en je hebt een mes door je strot'
Absoluut niet zuiver.
Staan dergelijke gasten ook bij scholen?
ach ja, iedere gek zijn gebrek zeg ik altijd maarquote:Op woensdag 19 januari 2005 02:59 schreef Brennie het volgende:
[..]
Zo erg was het ook weer niet.
Alhoewel..
Havo voor muziek en dans in Rotterdam. ( Voorschoterlaan in Kralingen en de Haverlandstraat in eeehm.. hoe heet die buurt vlakbij Kralingen?)quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ach, als ik in een goede bui ben zeg ik iedereen gedag, dus ook dat soort knakkers, en anders kijk ik iedereen boos aan. Ik heb nog nooit een wapen voor mijn neus gehad. Misschien komt het wel door m'n grote bek.
Welke hippe dansopleiding was dat dan? En waar?
Kralingen-Crooswijk kom ik oorspronkelijk vandaan.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:04 schreef Brennie het volgende:
[..]
Havo voor muziek en dans in Rotterdam. ( Voorschoterlaan in Kralingen en de Haverlandstraat in eeehm.. hoe heet die buurt vlakbij Kralingen?)
Inmiddels is de opleiding verplaatst naar een ander gedeelte van de stad.
Klopt, al is Amsterdam een stuk drukker nog en valt het denk ik minder op.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:01 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
Je heb overal wel groepjes vorming bij stations, dat heb je in Rotterdam maar ook in Amsterdam op het CS bijvoorbeeld. dat zijn meer van die Dealers maar daar moet je gewoon verder niet op letten.
je weet gewoon dat die er zijn en moet je je verder ook niets van aantrekken.
maar dat heb je volgens mij in de meeste grote steden.
waar ik me wel aan irriteer is aan die schijt bedelaars pffff
als je 50 euro bij je heb en je loopt van het CS naar de Dam en je moet iedereen geld geven die erom vraagt moet je tussendoor nog pinnen ook volgens mij .
maar die gasten heb je ook in Rotterdam en op het CS daar en zelfs tussen centraal en schiedam ofzo in de trein.
minder zeikerds, of mannen die er uitzien als vrouw.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat heeft Amsterdam dat Rotterdam niet heeft?
Nou, ik was dit weekend in Amsterdam en daar zag ik meer twijfelgevallen dan in Rotterdam in een heel jaar.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
minder zeikerds, of mannen die er uitzien als vrouw.
quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou, ik was dit weekend in Amsterdam en daar zag ik meer twijfelgevallen dan in Rotterdam in een heel jaar.
En sterf.
Dát zijn nou juist twee charmes van Amsterdam.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
minder zeikerds, of mannen die er uitzien als vrouw.
Crooswijk bedoelde ik.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kralingen-Crooswijk kom ik oorspronkelijk vandaan.
Kralingen is een van de beste stukken van de stad. Best wel veel kakkers, natuurlijk.
Ik kom soms ook op Zuid of in West/Spangen maar ik begrijp echt niet wat er zo beangstigend is aan de Beijerlandselaan ofzo.![]()
Wat heeft Amsterdam dat Rotterdam niet heeft?
ja dat zeg ik dude.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Dát zijn nou juist twee charmes van Amsterdam..
Ik doel juist op de overvloed van zeikers en travestieten.quote:
Jij met je Sterf....quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou, ik was dit weekend in Amsterdam en daar zag ik meer twijfelgevallen dan in Rotterdam in een heel jaar.
En sterf.
Ja schat, die knakker blijft aan de gang met me te stalken.quote:
Double that.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja schat, die knakker blijft aan de gang met me te stalken.![]()
Mooi des te meer kans voor mijquote:Op woensdag 19 januari 2005 03:28 schreef heiden6 het volgende:
Als er iets is wat me stoort buiten de randstad is het dat er nog minder lekkere wijven zijn dan erbinnen.
Dat geldt niet voor Nijmegen en Den Bosch...quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:28 schreef heiden6 het volgende:
Als er iets is wat me stoort buiten de randstad is het dat er nog minder lekkere wijven zijn dan erbinnen.
Ik houd wel van een beetje optimisme.quote:
Daar heb je gelijk in... Met de auto moet je er niet komen,...quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:31 schreef Dr_Crouton het volgende:
Geen leuke (binnen)stad om je auto te parkeren, laat staan er in rond te rijden. Wat een ramp.
Overrated.
dit topic ging toch over amsterdam? daar geef ik mijn reactie op. en omdat je nogal prominent je oordeel geeft reageer ik daarop. niks stalken, gewoon mijn mening. dat sterf wordt een beetje ehhmmm... spuitelf?quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja schat, die knakker blijft aan de gang met me te stalken.![]()
Misschien zorg jij daar voor?quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef Xebrozius het volgende:
Hypocriete teringstad die pretendeert tolerant en een multiculturele smeltpot te zijn.
Maar dat beeld dankzij het nieuws allang verloren is.
Overal fucking toeristen die coffeeshops afstruinen en de meer dan 80% van de mensen loopt er met een chagrijnige smoel over straat.
Dat valt best mee, je moet de weg een beetje weten en vooral waar je nog vrij makkelijk kunt parkeren.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:32 schreef Rhoona het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in... Met de auto moet je er niet komen,...
Alsof er alleen maar discotheken in Amsterdam zijn. Juist Amsterdam is de stad van 'all shapes and sizes'. Zo is het dat er voor ieder wat wils is en juist in Amsterdam is het makkelijk die dingen te ontlopen die je niet leuk vind.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou, uitgeweest... ik houd niet zo van discotheken en dergelijke.
's Nachts vind ik Amsterdam nog steeds een groot, vies dorp. Rotterdam heeft veel meer uitstraling.
Als ik CS uitloop, richting de lijnbaan voel ik me gewoon helemaal thuis. Waarschijnlijk ligt het daaraan. Ik heb ik geen enkele andere stad gewoond (Oranjestad uitgezonderd).
Ik ben het helemaal met je eens. Vreselijk veel zwervers, junks en laagopgeleid tuig dat constant op straat loopt te kwatten. Engelssprekend personeel in winkels. Amsterdam is als een hele slechte nagemaakte new york.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef Xebrozius het volgende:
Hypocriete teringstad die pretendeert tolerant en een multiculturele smeltpot te zijn.
Maar dat beeld dankzij het nieuws allang verloren is.
Overal fucking toeristen die coffeeshops afstruinen en de meer dan 80% van de mensen loopt er met een chagrijnige smoel over straat.
Werk je bij het VVV of zo?quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef Lempicka het volgende:
Amsterdam![]()
Hoe moet ik mijn gevoelens voor Amsterdam hier aan jullie gaan uitleggen? Het is zo'n heerlijke mooie stad.
Je komt altijd mensen die je kent (of die bekent zijn) tegen op straat, er zijn festivals, lezingen, je kan elke ochtend voor dag en douw in Het Vondelparg Tai-Chi beoefenen als de zon net opkomt en de mist langzaam opstijgt van de vijvers.
Hele groepen Papegaaien bekijken in het Rembrandt park, roeien op de amstel, en voor je het weet ben je midden in de polder of drink je een drankje op het terras van Het Kalfje.
Genieten kan je ook van de prachtige architectuur, die in elke wijk een heel eigen Karakter heeft, de grachten die in de zomer heerlijk voluptueus groen zijn, en waaraan je bij (cafe) het Paleis voor heel weinig geld champagne kan drinken.
Brouwerij het IJ, met heerlijke biertjes (oke, geen jopenbier), De Nieuwmarkt, waar de mooiste waag van Nederland het plein siert, en waar je Cubaans, Chinees, Thais, en Nederlands uit je dak kan gaan.
Bern, waar je de lekkerste Kaas-fondue van Nederland kan etenAchter groezelige gordijntjes. Snackbar Bird, waar je onder het genot van een heerlijke Tom Yam Gai de junks en de toeristen bijna hand in hand voorbij kan zien lopen, Het schrijershuis met zijn mooie geschiedis en de lekkerste appeltaart.
De spuistraat, waar de hoeren en luxe zaken naast elkaar bestaan, en de dagmensen en de nachtmensen elkaar gewoon begroeten.
The Dylan (www.dylanamsterdam.com) het mooiste hotel van nederland, met het lekkerste personeel. Het Krasnapolsky, met een wintertuin, waar je je in de winter buiten waant. De vlindertuin in de hortus, waar je een droom beleeft. Het vernieuwde en verbouwde Carré, waar de sterren weer echt stralen, de stoelen heerlijk zitten, en het geluid gewoon goed is. De stopera, waar geen slechte zitplek is omdat je overal het podium goed kan zien, Club11, waar je voor veel te veel te veel geld, van veel te slecht eten kan genieten, want het uitzicht laat je bijna vergeten wat je niet lekker vond.
De Amsterdamsche Bos, om paddestoelen te plukken in de herfst, te wandelen en te schaatsen in de winter, naar pasgeboren geitjes en lammetjes kan kijken in de lente, en heerlijk bij kan komen van de warmte van de zomer onder het verkoelende bladerdak.
De negen straatjes, waar tweedehands winkeltjes, kleine zelfstandige designers, en leuke lunch-cafeetjes elkaar afwisselen. Het Waterlooplein, waar argeloze toeristen worden afgezet, en Amsterdammers leuke tweedehands spulletjes kopen van altijd praatgrage verkopers.
Dat iedereen je altijd met Schat aanspreekt.![]()
De Amsterdamse politie, die je, als je helemaal van de wereld het terrein van een illegale rave afloopt, je een goede thuisreis wenst, en vraagt of je misschien een lift nodig hebt, of die als de verdieping van het bendenhuis instort zegt dat je de volgende ochtend maar even de huisbaas moet bellen, en om je te troosten een Amsterdams liedje voor je zingt.![]()
De Albert Cuypmarkt, waar binnenlandse en buitenlandse verkopers en producten naast elkaar staan, waar iedereen de lekkerste aardbeien heeft, waar je heerlijke hete kouseband kan eten, en verse thaise chili pasta kan kopen. Waar aan het einde van de straat een heel klein echt Italiaans restaurantje zit, waar ze nog nooit van pizza hebben gehoord, en je veel te veel grappa krijgt ingeschonken bij je Tiramisu.
Grote suikerspinnen haardrachten en veel te veel blauwe oogmake-up in de Jordaan, bij cafe Nol, waar de studenten mixen met de Jordanezen, of bij het Zwaantje waar iedereen altijd goed bij stem lijktDe Dirk van der Broek. Taxi Centrale Amsterdam, die je altijd direct naar huis brengt, geen woekerprijzen rekent, en waar de chauffeurs in mooie auto's Nederlands met je spreken.
De Damstraat, waar je op een beetje mooie dag hele leuke rijd-de-toerist-omver-en-kom-er-mee-weg spelletjes kan spelen. Zonsopgang, en dan met je gezicht naar het Centraal Station, probeer het, en je zult rechts naast het centraal, tussen de klok en de dome van de Nicolaas Kerk (ook een bezoekje waard) de zon boven het IJ zien uitstijgen.![]()
De dam, die zo verschrikkelijk slecht betegeld is dat je er eigenlijk nooit meer wil komen, maar waar het in de zomer zo gezellig is, of als Tiësto er een heerlijke set draait. Koninginnedag, als de hele stad oranje wordt, en er niemand meer op een normale manier door de Hazestraat kan lopen omdat het er zo druk is, wanneer iedereen lacht, en geniet van de boten die door door de grachten varen.
Wagga Mamma, het Max Euweplein, waar je kan schaken met echte grootmeesters.
Boom Chicago, De Koetstaxi. De reguliersdwarsstraat, waar homo's en hetero's heerlijk kunnen stappen, en een bloemetje voor elkaar kunnen kopen op de dichtbij gelegen bloemenmarkt. De zeven bruggen. Het Rembrandtplein, waar je eigenlijk als Amsterdammer nooit wil komen, maar waar het 's avonds altijd zo levendig is. De magere brug.
Ik ben vast nog veel meer dingen vergeten, die niet vergeten mogen worden, en die ik ook niet echt vergeten ben, en die als ik ze zie, meemaak, voel of beleef dat heerlijke gevoel bij me oproepen...
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
Dit soort reacties typeren voor mij de sfeer van Amsterdam: één grote arrogante bende. Ik ben zelf ook afkomstig van de Randstad en heb zowat heel Nederland gezien. Ook heb ik een tijd gewerkt op een callcenter waar je heel Nederland (van mongoloïde Limburgers tot zure Frieze krenten) leert kennen. Wat mij het meest opviel van Amsterdammers is hun arrogantie.quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:06 schreef Everett het volgende:
Wat een tragische reacties allemaal van een stelletje provincialen en Rotterdammers. Over het algemeen gebaseerd op de twee dagen in heel hun leven die ze in Amsterdam hebben doorgebracht. Amsterdam is een fantastische stad. Je moet er de weg en de juiste plekken kennen (zoals in alle grote steden).
Gelukkig heb je zelf geen last van misplaatste arrogantie tov van mensen uit andere provincies getuige je opmerkingen over Limbugers en friezenquote:Op donderdag 20 januari 2005 20:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit soort reacties typeren voor mij de sfeer van Amsterdam: één grote arrogante bende. Ik ben zelf ook afkomstig van de Randstad en heb zowat heel Nederland gezien. Ook heb ik een tijd gewerkt op een callcenter waar je heel Nederland (van mongoloïde Limburgers tot zure Frieze krenten) leert kennen. Wat mij het meest opviel van Amsterdammers is hun arrogantie.
zulke mensen hou ik graag in mijn stadje, jij gaat helemaal nergens heen. hierblijven jij.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:02 schreef Penny_Lane het volgende:
Amsterdam...ik ben al jaren gek op die stad! Als ik uit `t CS kom krijg ik altijd zo`n opgelucht gevoel, en met pijn in m`n hart stap ik weer in de trein naar `t noorden. Amsterdam is de enige stad in Nederland die ook mooi is als het regent. Maar ik schijn `t te overromantiseren...Volgens m`n omgeving kom ik huilend op m`n knieen de Afsluitdijk weer over als ik er ooit ga wonen![]()
Je mist het punt volledig. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Amsterdam voor iedereen iets heeft, maar je moet het weten te vinden. Als je op koninginnedag naar Amsterdam gaat en daar je mening op baseert, heb je niets te zeggen. Amsterdam is niet alleen Ajax, het Leidseplein en koninginnedag. Het is veel meer dan dat, voor iedereen iets en altijd. Amsterdam is geen Parijs en ook geen Berlijn. Maar Nederland is ook Frankrijk niet, noch Duitsland.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit soort reacties typeren voor mij de sfeer van Amsterdam: één grote arrogante bende. Ik ben zelf ook afkomstig van de Randstad en heb zowat heel Nederland gezien. Ook heb ik een tijd gewerkt op een callcenter waar je heel Nederland (van mongoloïde Limburgers tot zure Frieze krenten) leert kennen. Wat mij het meest opviel van Amsterdammers is hun arrogantie.
Ze zijn ook vaak trots op hun stad, terwijl het al jaren een grote open riooljungle is. Een metropool als Berlijn of Parijs zullen ze ook nooit worden Sommige gebouwen zijn architectonisch erg mooi, maar ik vind het allemaal zeer overrated en vindt het ook bijzonder jammer dat men in het buitenland Nederland direct met Amsterdam koppelt, terwijl Utrecht net zo veel jofele dingen heeft en daarbij nog een prettigere sfeer heeft.
Als ik jou verhaal lees ben ik weer helemaal trots om Amsterdammer te zijnquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef Lempicka het volgende:
Amsterdam![]()
Hoe moet ik mijn gevoelens voor Amsterdam hier aan jullie gaan uitleggen? Het is zo'n heerlijke mooie stad.
Je komt altijd mensen die je kent (of die bekent zijn) tegen op straat, er zijn festivals, lezingen, je kan elke ochtend voor dag en douw in Het Vondelparg Tai-Chi beoefenen als de zon net opkomt en de mist langzaam opstijgt van de vijvers.
Hele groepen Papegaaien bekijken in het Rembrandt park, roeien op de amstel, en voor je het weet ben je midden in de polder of drink je een drankje op het terras van Het Kalfje.
Genieten kan je ook van de prachtige architectuur, die in elke wijk een heel eigen Karakter heeft, de grachten die in de zomer heerlijk voluptueus groen zijn, en waaraan je bij (cafe) het Paleis voor heel weinig geld champagne kan drinken.
Brouwerij het IJ, met heerlijke biertjes (oke, geen jopenbier), De Nieuwmarkt, waar de mooiste waag van Nederland het plein siert, en waar je Cubaans, Chinees, Thais, en Nederlands uit je dak kan gaan.
Bern, waar je de lekkerste Kaas-fondue van Nederland kan etenAchter groezelige gordijntjes. Snackbar Bird, waar je onder het genot van een heerlijke Tom Yam Gai de junks en de toeristen bijna hand in hand voorbij kan zien lopen, Het schrijershuis met zijn mooie geschiedis en de lekkerste appeltaart.
De spuistraat, waar de hoeren en luxe zaken naast elkaar bestaan, en de dagmensen en de nachtmensen elkaar gewoon begroeten.
The Dylan (www.dylanamsterdam.com) het mooiste hotel van nederland, met het lekkerste personeel. Het Krasnapolsky, met een wintertuin, waar je je in de winter buiten waant. De vlindertuin in de hortus, waar je een droom beleeft. Het vernieuwde en verbouwde Carré, waar de sterren weer echt stralen, de stoelen heerlijk zitten, en het geluid gewoon goed is. De stopera, waar geen slechte zitplek is omdat je overal het podium goed kan zien, Club11, waar je voor veel te veel te veel geld, van veel te slecht eten kan genieten, want het uitzicht laat je bijna vergeten wat je niet lekker vond.
De Amsterdamsche Bos, om paddestoelen te plukken in de herfst, te wandelen en te schaatsen in de winter, naar pasgeboren geitjes en lammetjes kan kijken in de lente, en heerlijk bij kan komen van de warmte van de zomer onder het verkoelende bladerdak.
De negen straatjes, waar tweedehands winkeltjes, kleine zelfstandige designers, en leuke lunch-cafeetjes elkaar afwisselen. Het Waterlooplein, waar argeloze toeristen worden afgezet, en Amsterdammers leuke tweedehands spulletjes kopen van altijd praatgrage verkopers.
De Amsterdamse politie, die je, als je helemaal van de wereld het terrein van een illegale rave afloopt, je een goede thuisreis wenst, en vraagt of je misschien een lift nodig hebt, of die als de verdieping van het bendenhuis instort zegt dat je de volgende ochtend maar even de huisbaas moet bellen, en om je te troosten een Amsterdams liedje voor je zingt.![]()
De Albert Cuypmarkt, waar binnenlandse en buitenlandse verkopers en producten naast elkaar staan, waar iedereen de lekkerste aardbeien heeft, waar je heerlijke hete kouseband kan eten, en verse thaise chili pasta kan kopen. Waar aan het einde van de straat een heel klein echt Italiaans restaurantje zit, waar ze nog nooit van pizza hebben gehoord, en je veel te veel grappa krijgt ingeschonken bij je Tiramisu.
Grote suikerspinnen haardrachten en veel te veel blauwe oogmake-up in de Jordaan, bij cafe Nol, waar de studenten mixen met de Jordanezen, of bij het Zwaantje waar iedereen altijd goed bij stem lijktDe Dirk van der Broek. Taxi Centrale Amsterdam, die je altijd direct naar huis brengt, geen woekerprijzen rekent, en waar de chauffeurs in mooie auto's Nederlands met je spreken.
De Damstraat, waar je op een beetje mooie dag hele leuke rijd-de-toerist-omver-en-kom-er-mee-weg spelletjes kan spelen. Zonsopgang, en dan met je gezicht naar het Centraal Station, probeer het, en je zult rechts naast het centraal, tussen de klok en de dome van de Nicolaas Kerk (ook een bezoekje waard) de zon boven het IJ zien uitstijgen.![]()
De dam, die zo verschrikkelijk slecht betegeld is dat je er eigenlijk nooit meer wil komen, maar waar het in de zomer zo gezellig is, of als Tiësto er een heerlijke set draait. Koninginnedag, als de hele stad oranje wordt, en er niemand meer op een normale manier door de Hazestraat kan lopen omdat het er zo druk is, wanneer iedereen lacht, en geniet van de boten die door door de grachten varen.
Boom Chicago, De Koetstaxi. De reguliersdwarsstraat, waar homo's en hetero's heerlijk kunnen stappen, en een bloemetje voor elkaar kunnen kopen op de dichtbij gelegen bloemenmarkt. De zeven bruggen. Het Rembrandtplein, waar je eigenlijk als Amsterdammer nooit wil komen, maar waar het 's avonds altijd zo levendig is. De magere brug.
Ik ben vast nog veel meer dingen vergeten, die niet vergeten mogen worden, en die ik ook niet echt vergeten ben, en die als ik ze zie, meemaak, voel of beleef dat heerlijke gevoel bij me oproepen...
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef Lempicka het volgende:
Amsterdam![]()
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
Jaja, Staphorst heeft het.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:16 schreef Myriam7 het volgende:
Toevallig gisteren bericht gekregen dat ik er niet naar toe hoefde te verhuizen..GODZIJDANK!!!!!
Ik blijf toch liever waar ik ben....
Jij weet het wat beter uit te leggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:12 schreef Forau_Diavolina het volgende:
A-dam.
Klote stad. 2 uur op zoek naar een straatje terwijl er in A-dam maar een plattegrond staat(in alle drie de keren dat ik een winkel zocht alleen die plattegrond kunnen vinden) irritante figuren die je vragen of ze kunnen helpen, en echt niet omdat ze zo hulpvaardig zijn.
En dan de stad zelf, een onlogischere indeling kan ik mij niet voorstellen(en dat zegt veel, ik kom uit eindhoven), loop je een straatje in, sta je recht tegenover zo'n kutgracht(ranzige zooi dat het is) en moet je weer honderd meter lopen om een brugje te vinden, en weer honderd meter terug om de straat in te gaan waar je tweehonderd meter geleden voor stond.
De hele stad lijkt wel een groot toeristen wiet paradijs, iedere toeristische en niet toeristische winkel staat vol met reggae-wiet ventjes, a-dam t-shirts(wat een lelijke dingen) en puberale lul-dingetjes. Nee, klote stad en ik hoop er niet veel meer te zoeken te hebben.
Zo'n gevoel heb ik nu ongeveer als ik weer eens terug ga naar Groningen, maarja woon dan ook in Rotterdam wat qua aantal inwoners wel een stad is maar qua sfeer absoluut niet. Groningen is geweldig ook als het regentquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:02 schreef Penny_Lane het volgende:
Amsterdam...ik ben al jaren gek op die stad! Als ik uit `t CS kom krijg ik altijd zo`n opgelucht gevoel, en met pijn in m`n hart stap ik weer in de trein naar `t noorden. Amsterdam is de enige stad in Nederland die ook mooi is als het regent. Maar ik schijn `t te overromantiseren...Volgens m`n omgeving kom ik huilend op m`n knieen de Afsluitdijk weer over als ik er ooit ga wonen![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:11 schreef Scandalous het volgende:
Ben eigenlijk meer een Rotterdammer, maar sinds ik in Amsterdam verblijf ben ik toch een stuk gelukkiger.Ik voel me hier meer thuis.
Ik hou van de mooie architectuur, elke dag kijk ik m'n ogen weer uit op de Brouwersgracht. Het Westerpark in de zomerDe Haarlemmerdijk
Max Euweplein, en de markten.
Alles is zo bereikbaar en als ik 's avonds laat honger heb, ga ik gewoon naar de avondmarkt om de hoek. Paradiso en de Melkweg, het lieve bioscoopje The Movies![]()
En de mensen zijn hier leuk. Maken makkelijker een praatje met elkaar![]()
En omhoog met die stad!quote:
Mijn persoonlijke voorkeur is toch Berlijn, qua coolste stad van Europa...quote:
Behalve dan de afgelopen 14 maanden.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Jezus man, dit topic komt ook elke maand langs.
Zo , en nu wakker worden uit je dromenquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef Lempicka het volgende:
Amsterdam![]()
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
Volgens mij ben je in de war met Rotterdam.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:29 schreef Mobster273 het volgende:
amsterdam is een uitstekende plaats om een nucleair wapen op uit te testen![]()
Je komt inderdaad in de verkeerde plaats.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:58 schreef Byte_Me het volgende:
ik vind amsterdam zo aan het verloederen, maar misschien kom ik op de verkeerde plaatsen
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:56 schreef SHE het volgende:
Wat ik vind van Amsterdam...laat ik maar quoten:
? Hoe lang heb dat gezeik over die krakers nie geduurd? Hele bóeken zijn er over volgeschreven! Hier hebbie geen krakers… Wij bouwen gewoon huizen! En dan dat gemeut over die ehh… kom hoe heet dat pleurisding? ’t Is net een of andere vreselijke aandoening, met zo’n zakkie onder je hart, voor de onlasting… De Stopera!
Bejje dan ook in de war als je ’n gebouw zó noemt? Daar kreeg je helemaal de schijterij van… Dan ging het niet door, dan weer wel, dan werd het zóveel duurder dan verwacht, dan zoveel, dan kregen die architecten bonje, werd het nóg es zoveel duurder dan verwacht en nóg es en toen moest Waterlooplein weer zo nodig van de slopershamer worden gered… Nou, nationale ramp hoor, maar nie heus! Je moes es weten watter híer nie allemaal plat is gegaan zonder datter ooit een haan naar heb gekraaid, moezik me dan nou ineens aangesproken voelen omdatter daaro een of ander kutpleintje werd afgebroken…? Ziet ik zo bleek dan?
Voor mijn part breken ze die hele teringzooi daar af, liever vandaag nog als morgen… Ander geval: het Concertgebouw dreigde in de grond te zakken… Nou, ik zou zegge: Wees blij! Moet je nèt geloven… ’t Héle land moes op ze kop, want ONS Concertgebouw moest wordne gered. Ovvie maar effe mee wou schokke…? Ja, hierro, me reet! We betalen al zàt an die pleurisstad. Héel Amsterdam staat op de monementenlijst!
en:
Waddun ramp zeg, dat wijf metter ge-Amsterdam. Rotterdam vind ze maar niks en het ken ook nooit wat worden ook… Nee, daar hebben we háar voor nodig, metter grote gezouten zijksluiter! Ze ziet deruit of ze in de Eerste Wereldoorlog door een tank is overreden en in de Tweede nog een keer vergast. Ze heb het overleefd omdat ze niet wou branden! Opgewarremd lijk!
Rotterdam deug van geen kant, maar ondertussen vréet ze der wèl van… En zij niet alleen! ’t Hele land vreet ervan! Zonder Rotterdam zouden we allang gezonken zijn… ’t Is de kurrek waarop de naie drijf… Maar ze sterven nog liever dan toe te geve dat ze ’t zonder Rotterdam wel kennen vergeten. Ze leggen liever an die reet van Amsterdam te likken… Je ken die tv nie aanzetten of staan ze weer te kwijlen voor dat paleis op die Dam of op een of ander folkloristisch bruggetje dat bijna van rottigheid in mekaar pleur… Schilderachtig Amsterdam… Cultureel Amsterdam… Amsterdam bij nacht… Joods Amsterdam… Amsterdam in Verzet… Amsterdam lach… Amsterdam huil… Schilderachtig Ansterdam (herhaling)… Amsterdam zing… Amsterdam fluit… Schemerachtig Amsterda… Altijd weer datzellefde over-het-paard-getilde-lou-toffe-god-gloeiende-pest-pokke-vol-automatische-gaskamer-breje-tering-touw-******-blaf-******-koleertige-kùt-Amsterdam! Tot en met de STER-reclame!
Wanneer zie je Rotterdam nou op de buis? Alleen als kenne late zien hoe hier op 4 mei om 8 uur ’s avonds de trams gewoon doorrijden. Dan krijgt Rotterdam nog effe gauw de kat. Nou aster éen stad in Nederland is, waar de trams het rècht hebbe om op 4 mei door te rije, dan isset Rotterdam wel, wat zulle we nou hebbe… Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbeten, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hadden! O jee, als je ze nou hoor hebbe ze allemaal Jode op zolder gehad… Waar zijn ze gebleve dan?
Jaaaa Amsterdam heeft het en als ze het niet hebben, dan jatten ze't wel![]()
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:43 schreef StartThePanic het volgende:
Suffe kk stad.
Ik sluit me voor 110% bij Jules Deelder aanquote:Kutstad met die gore stinkgrachten waar de hele dag van die platbodemschuiten vol moffen en amerikanen voorbij komen drijven.
Nee Amsterdam heb het... en anders jatten ze het wel. En maar strompelen door die 17e eeuw van ze. En de rest van het land maar dokken, want heel die grafstad staat bekand op de monumentenlijst.
Als je d'r een restaurant begint waar de mensen hun vreten uit troggen motten opslurpen, terwijl je d'r af en toe een emmer bier overheen pleurt, staan ze nog in de rij voor je nouvelle cuisine.
Toen in Rotterdam de mariniers op de Maasbruggen die moffen de stotten afbeten, stonden ze in Amsterdam godverredomme met de klauw omhoog te kijken wat een mooie auto's die Duitsers toch hadden. Oh jee, als je ze nou hoort hebben ze allemaal joden op zolder gehad. Nou waar zijn ze gebleven dan?
En die Dokwerken dan, godbetere, ze hebben een haven waar al sinds 1312 geen schip meer is geweest.
Ach jah..quote:Op zondag 19 maart 2006 23:22 schreef Slappertje het volgende:
[..]
Ik sluit me voor 110% bij Jules Deelder aan![]()
Ha! Ha! Ik kom niet uit Staphorst, dus ik zou niet weten hoe dat voeltquote:Op zondag 19 maart 2006 23:23 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ach jah..
Het is misschien frustrerend altijd de 2e stad achter Amsterdam in Nederland te zijn![]()
Ik kreeg toevallig vandaag een mp3'tje hiervan toegestuurd door een vriendin van me, en had 'm hier even willen posten.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:22 schreef Slappertje het volgende:
[..]
Ik sluit me voor 110% bij Jules Deelder aan![]()
Waarom zijn wij dan 010 en jullie 020?quote:Op zondag 19 maart 2006 23:23 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ach jah..
Het is misschien frustrerend altijd de 2e stad achter Amsterdam in Nederland te zijn![]()
Jongeren?......quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:52 schreef Hilfiger het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 maart 2006 09:44 schreef perculator het volgende:
[..]
Jongeren?......
Jja dat is wel heel creepy, snel terug naar abbek*tteveen
die toeristen ben ik ook niet zo happig opquote:Op maandag 20 maart 2006 10:01 schreef teknomist het volgende:
Ik vind het een leuke stad om uit te gaan maar ik zou er voor geen goud willen wonen met al die oubollige geveltjes, toeristen en verkeersdrukte. Geef mij maar Rotterdam of Bergen op Zoom..
Ik vind dat altijd zo aandoenlijk he, mensen die ons zo arrogant vindenquote:Op maandag 20 maart 2006 00:01 schreef tanna het volgende:
A'dam is handig omdat er vele véle winkels zijn, maar de arrogantie van de (voornamelijkl) import A'dammers is on-ge-lo-fe-lijk. Ik heb een tijdje in het Magna Plaza gewerkt, nooit meer! Daar stralen ze iets uit van.......wij zijn ánders.....maar dan met zeer velen.![]()
nee, die lopen nog wel eens in de weg. Maar dat doe ik waarschijnljik in b.v. Parijs ook als ik even aan het uitvogelen ben waar ik heen moet.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
die toeristen ben ik ook niet zo happig op
Arrogantie vind ik wel meevallen hoewel ze altijd wel hun mond vol hebben van hun eigen stad, hun eigen stad zien als het centrum van de wereld en daar heel weinig buitenkomen. En daar ken ik genoeg Amsterdammers voor. Typisch een dorpsmentaliteit.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo aandoenlijk he, mensen die ons zo arrogant vinden.
Nou, als je als iemand uit Singapore, Bejing of Tokyo op een stedentrip gaat ga je natuurlijk niet tussen de moderne (flat)gebouwen zitten waar je je hele leven als tussen woont.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:28 schreef Againzender het volgende:
Maar als de stad niet zo mooi was, dan waren die toeristen er ook niet natuurlijk
enige leuke is dat die mensen om de zoveel tijd doodleuk onder een tram lopen... hoe krijg je het voor elkaar?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:28 schreef Againzender het volgende:
[..]
nee, die lopen nog wel eens in de weg. Maar dat doe ik waarschijnljik in b.v. Parijs ook als ik even aan het uitvogelen ben waar ik heen moet.
Maar als de stad niet zo mooi was, dan waren die toeristen er ook niet natuurlijk
nou ja, vanuit mijn oogpunt draait het universum om mij... lijkt me niet iets typisch A'damsquote:Op maandag 20 maart 2006 10:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Arrogantie vind ik wel meevallen hoewel ze altijd wel hun mond vol hebben van hun eigen stad, hun eigen stad zien als het centrum van de wereld en daar heel weinig buitenkomen. En daar ken ik genoeg Amsterdammers voor. Typisch een dorpsmentaliteit.
Het zijn wel overigens enorme kankeraars moet ik zeggen.
Nou ja, ik kom in Nederland idd niet heel erg veel buiten Amsterdam, waarom zou ik? Hier is alles wat ik dagelijks nodig heb en de meesten van mijn vrienden etc wonen hier. Maar ik kom verder nog wel eens in het buitenland hoorquote:Op maandag 20 maart 2006 10:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Arrogantie vind ik wel meevallen hoewel ze altijd wel hun mond vol hebben van hun eigen stad, hun eigen stad zien als het centrum van de wereld en daar heel weinig buitenkomen. En daar ken ik genoeg Amsterdammers voor. Typisch een dorpsmentaliteit.
Het zijn wel overigens enorme kankeraars moet ik zeggen.
Ik heb ook geen reden om buiten Rotterdam te komen (behalve als ik naar mijn ouders ga dan). Maar ik reis graag en kom graag in andere steden. Verandering van spijs doet eten. Maar dat is misschien onze open handelsgeest.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, ik kom in Nederland idd niet heel erg veel buiten Amsterdam, waarom zou ik? Hier is alles wat ik dagelijks nodig heb en de meesten van mijn vrienden etc wonen hier. Maar ik kom verder nog wel eens in het buitenland hoor. Ik ben natuurlijk wel in de meeste Nederlandse plaatsen wel eens geweest (steden dan) was van het weekend nog even stappen in Groningen
. Andere steden kunnen ook leuk zijn hoor, maar Amsterdam heeft voldoende voor iedere smaak
.
Het valt me gewoon erg op. Hagenezen gebruiken "kanker" alleen als stopwoord. Voor de rest vind ik persoonlijk het leukste volk binnen de Randstad. Den Haag zou na Rotterdam mijn tweede stad binnen de Randstad zijn...quote:Kankerraars, vind IK persoonlijk meevallen, rotterdammers en hagenezen zijn veel erger vind ik dan.
Ook dat nog eens natuurlijk. De meesten komen niet verder dan dat gebied, maar bijv de 9 straatjes kennen ze niet, en dat is echt een HEEL ander stuk Amsterdam...quote:Op maandag 20 maart 2006 10:38 schreef Thomasumo het volgende:
Het is zo jammer dat mensen van buiten de randstad vaak niet veel verder komen dan de route tussen centraal station en de Hooters om vervolgens de tram te pakken naar het Thorbecke en Rembrandtplein. Het lelijkste stukje stad. Ze zouden toch eens de Pijp in moeten lopen met alle leuke kroegen en de albert Cuypmarkt. Loop de grachten eens op om oude cultuur op te snuiven.
Amsterdam voor insiders
Wat dat betreft zou het hele gebied tussen CS en laten we zeggen de Munt als visitekaartje van de stad een grote opfrisbuurt verdienen.
Ik vind persoonlijk de buurten om het centrum heen nog het leukste. Van de Jordaan tot het sjieke Zuiden.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:38 schreef Thomasumo het volgende:
Het is zo jammer dat mensen van buiten de randstad vaak niet veel verder komen dan de route tussen centraal station en de Hooters om vervolgens de tram te pakken naar het Thorbecke en Rembrandtplein. Het lelijkste stukje stad. Ze zouden toch eens de Pijp in moeten lopen met alle leuke kroegen en de albert Cuypmarkt. Loop de grachten eens op om oude cultuur op te snuiven.
Amsterdam voor insiders
Wat dat betreft zou het hele gebied tussen CS en laten we zeggen de Munt als visitekaartje van de stad een grote opfrisbuurt verdienen.
Die geest heb ik ook wel hoorquote:Op maandag 20 maart 2006 10:39 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik heb ook geen reden om buiten Rotterdam te komen (behalve als ik naar mijn ouders ga dan). Maar ik reis graag en kom graag in andere steden. Verandering van spijs doet eten. Maar dat is misschien onze open handelsgeest..
[..]
Het valt me gewoon erg op. Hagenezen gebruiken "kanker" alleen als stopwoord. Voor de rest vind ik persoonlijk het leukste volk binnen de Randstad. Den Haag zou na Rotterdam mijn tweede stad binnen de Randstad zijn...
Verhuis dan gewoon lekker naar Utrechtquote:Op maandag 20 maart 2006 10:48 schreef Relmarokkaan het volgende:
Amsterdam![]()
Alleen moeten er wat meer Marokkanen wonen.
Zo ben ik zelf in ieder geval niet. Maar ik ben dan ook geen ras-Rotterdammer.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:45 schreef HeatWave het volgende:
Neem Deelder en gerard cox, die lopen OOK alleen maar te zeiken over Amsterdam, maar komt er iets POSTIEFS over hun eigen stad uit de bek? Heel sporadisch misschien.
het is en blijft een (onterecht?) minderwaardigheidscomplex..
Ik denk dat de hierboven genoemde 9 straatjes hoog scoren op mijn lijst meest favo buurt. Maar ook de pijp en de buurt richting entrepodok doen het goed. Ik woon zelf op het Javaeiland. Mooie architectuur en veel ruimte. Het moet alleen nog een beetje gaan leven.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk de buurten om het centrum heen nog het leukste. Van de Jordaan tot het sjieke Zuiden.
Amsterdam is ook ZEKER niet perfect hoor, ik heb ook zo mijn kritiekpuntenquote:Op maandag 20 maart 2006 10:49 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zo ben ik zelf in ieder geval niet. Maar ik ben dan ook geen ras-Rotterdammer.
Ik denk niet dat het een soort van minderwaardigheidscomplex is maar eerder het gevoel is van genegeerd worden. Beetje een UVT-voorbeeld maar als er een onderzoek wordt gedaan naar drugsgebruik onder jongeren kijken ze bijvoorbeeld alleen naar de jongeren in Amsterdam, concluderen vervolgens dat XTC-gebruik onder jongeren is afgenomen terwijl die in de provincie drastisch is toegenomen. En zo zijn er tal van voorbeelden te bedenken. Persoonlijk denk ik dat dit komt omdat het meerendeel van de intellectuele elite in de grachtengordel woont. Dat bedoel ik met dat het centralisme in Amsterdam nogal groot is.
klikquote:Op maandag 20 maart 2006 10:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Amsterdam is ook ZEKER niet perfect hoor, ik heb ook zo mijn kritiekpunten. Het stadsbeleid is te knullig voor woorden soms
.
Maar goed, dat is in elke stad wel denk ik. Maar kijk nou eens naar fok, er zijn ALLEEN maar van dit soort topics over Amsterdam... Nooit eens over Utrecht, Rotterdam etc..
Hoge bomen vangen veel wind..
quote:
Te veel berbers daar.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:49 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Verhuis dan gewoon lekker naar Utrecht
We doen ons bestquote:Op maandag 20 maart 2006 10:58 schreef teknomist het volgende:
Maar het is natuurlijk ook gewoon een kankerjodenstad.
Tja, de NoordZuidlijn is idd erg ingrijpend aanwezig, maar goed, dat soort dingen MOETEN wel om de stad te verbeteren....quote:Op maandag 20 maart 2006 11:27 schreef Kresj het volgende:
Als geboren Amsterdammer vind ik het een leuke stad. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd al die opbrekingen en bouwputten spuugzat begin te worden. Ik moet veel met de auto in en door de stad voor m'n werk en elke dag is het weer de vraag of ik op bestemming aan kan komen of dat ik een teringend verderop moet parkeren om vervolgens alle troep mee te sjouwen...
Het is niet alleen de N/Z lijn. Ook tramspoorvernieuwing, rioolvernieuwing op stadhouderskade, herinrichting, etc...quote:Op maandag 20 maart 2006 11:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, de NoordZuidlijn is idd erg ingrijpend aanwezig, maar goed, dat soort dingen MOETEN wel om de stad te verbeteren....
Ik kom 1 a 2 keer per jaar in NY en daar gebeurd ook veel idd. Vooral de metro wordt grondig aangepakt nu met alle overlast vandien. Maar het blijft irritant. Zal blij zijn als Amsterdam Amsterdam weer is.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:32 schreef HeatWave het volgende:
tja, het is niet anders helaas, de dam is ook al zo'n bende op het moment.
Maar vele grote steden (NY bijv) liggen ook altijd open hoor, dat voorkom je gewoon niet..
quote:Op maandag 20 maart 2006 11:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
nou ja, ik weet niet of je de omgeving van rotterdam centraal de afgelopen tijd nog hebt gezien maar das ook een aardige teringbende
Die gasten kunnen ook niks zelf verzinnen
quote:Op maandag 20 maart 2006 11:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
Die gasten kunnen ook niks zelf verzinnen
Ook ik hou van Amsterdam, maar de PChooftstraat is wel de meest suffe holle commerciele straat van heel Nederland.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:35 schreef woniya het volgende:
de PC
Er lopen wel altijd lekkere golddiggers.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:51 schreef Thomasumo het volgende:
[..]
Ook ik hou van Amsterdam, maar de PChooftstraat is wel de meest suffe holle commerciele straat van heel Nederland.
Jaloers?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:51 schreef Thomasumo het volgende:
[..]
Ook ik hou van Amsterdam, maar de PChooftstraat is wel de meest suffe holle commerciele straat van heel Nederland.
Hahaha, nee hoor. 9 van de 10 winkels in die straat verkoopt overpriced pauperspul.quote:
Nee, 't is echt overpriced pauperspul. Eén dagje naar Den Haag, Antwerpen of Den Bosch en je komt nooit meer in Amsterdam.quote:
Dat slaat ook echt ergens op hoor. Wat je daar kan krijgen kan je in Amsterdam OOK gewoon krijgen natuurlijk..quote:Op maandag 20 maart 2006 15:59 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, 't is echt overpriced pauperspul. Eén dagje naar Den Haag, Antwerpen of Den Bosch en je komt nooit meer in Amsterdam.
Voor die doeleinden, althans.
Nou ja, voor zover ik weet zit er geen Chanel of Dries van Noten in Amsterdam...quote:Op maandag 20 maart 2006 16:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat slaat ook echt ergens op hoor. Wat je daar kan krijgen kan je in Amsterdam OOK gewoon krijgen natuurlijk..
Goh, spannend. en hoeveel winkels zitten er WEL in Amsterdam die *daar* niet zitten?quote:Op maandag 20 maart 2006 16:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, voor zover ik weet zit er geen Chanel of Dries van Noten in Amsterdam...
For starters.
quote:Op maandag 20 maart 2006 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goh, spannend. en hoeveel winkels zitten er WEL in Amsterdam die *daar* niet zitten?
Het zou me een ban opleveren, zoveel ziektes zou ik nodig hebben om m'n mening eningszins van de juiste tekstuele kracht te voorzien.quote:
jouw mening over deze stad is gelukkig behoorlijk bekendquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:53 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Het zou me een ban opleveren, zoveel ziektes zou ik nodig hebben om m'n mening eningszins van de juiste tekstuele kracht te voorzien.
Zelfs de binnenstad van Den Haag is nog sneller te bereiken vanaf de A4/A12. Goed, vaak is de belijning op de weg net zo onduidelijk (lees: afwezig) als die van A'dam, maar als je de weg ongeveer weet is dat ook weer te overzien... Voldoende parkeergarages gewoon pal naast de winkelstraten, gewoon top.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:53 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Het zou me een ban opleveren, zoveel ziektes zou ik nodig hebben om m'n mening eningszins van de juiste tekstuele kracht te voorzien.
Huilie..quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:30 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Zelfs de binnenstad van Den Haag is nog sneller te bereiken vanaf de A4/A12. Goed, vaak is de belijning op de weg net zo onduidelijk (lees: afwezig) als die van A'dam, maar als je de weg ongeveer weet is dat ook weer te overzien... Voldoende parkeergarages gewoon pal naast de winkelstraten, gewoon top.
Voordat je in Amsterdam bij de Bijenkorf parkeergarage bent aangekomen met de auto op klaarlichte dag, heb je op z'n minst 10 verkeerslichten en tig opstoppingen achter de rug gehad.
Misschien moest ie iets afleveren of ophalen wat moeilijk met het OV gaat?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:09 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Huilie..
Waarom wil je zo graag op klaarlichte dag naar de parkeergarage bij de bijenkorf rijden als je het toch zo een kutstad vind.
Echt, sommigen hebben geen voorstellingsvermogen, stel je vóór dat het een vergelijking is, dat zou het woord 'begrip' naar een nieuwe dimensie brengen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:09 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Huilie..
Waarom wil je zo graag op klaarlichte dag naar de parkeergarage bij de bijenkorf rijden als je het toch zo een kutstad vind.
Oké, oké, je hebt me overtuigd, ik ben gewoon blind als Nijmeegse Amsterdammer en weet niet hoe het anders kanquote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:33 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Echt, sommigen hebben geen voorstellingsvermogen, stel je vóór dat het een vergelijking is, dat zou het woord 'begrip' naar een nieuwe dimensie brengen.
En ik WIL niet zo graag, maar Amsterdam ligt naar verhouding dichter bij mijn woonplaats dan Den Haag, dus veel keus is er niet, dus ik MOET wel. Maar op een dag zal Amsterdam zo tyfus verstopt zijn en gezamelijk anti-autoterrorisme uitoefenen met Nijmegen, dat Utrecht, Den Haag of Rotterdam qua reistijd nog dichterbij ligt.
Leuk, een zwerver met internet verbinding.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Leuke en vooral interessante stad, waar ik best een jaartje of wat wil wonen. Niet langer, maar dat zou ik nergens willen...
Zoiets, plus een hoge opleiding en een aardig inkomen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:13 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Leuk, een zwerver met internet verbinding.
En een wireless Internetverbindingquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:18 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zoiets, plus een hoge opleiding en een aardig inkomen.
aan alles komt een endquote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:34 schreef Guvnor het volgende:
elektronisch huisarest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |