abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24634030
kom maar op
pi_24634034
Kutplaats.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24634043
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:33 schreef heiden6 het volgende:
Kutplaats.
omdat?
  Redactie Games woensdag 19 januari 2005 @ 02:35:40 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_24634051
Kutstad, voordat je het weet donder je weer in een greppel...
Tis één grote bouwval daar...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_24634058
*Jouw
We'll keep on whispering our mantras.
pi_24634068
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:34 schreef marcoadam2003 het volgende:

[..]

omdat?
Oud, vies, Cohen, Ajax, lelijk accent. Dat is wat me te binnen schiet, maar ik ben altijd erg blij als ik weer terug ben in Rotterdam, vooral als ik in A'dam ben geweest. Dat is niet zo goed uit te leggen.
pi_24634069
Een computerspel waarbij je honderden fietsers, voetgangers en auto's moet zien te ontwijken en een doolhof moet doorkruisen wanneer je per auto je eindbestemming wilt bereiken.
Bij het behalen van je einddoel behaal je 500 punten.
Leuke stad, alleen vreselijk qua infrastructuur en drukte.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_24634074
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:36 schreef NiteSpeed het volgende:
*Jouw
Lekker belangrijk ,, snap je de zin niet??
  Redactie Games woensdag 19 januari 2005 @ 02:37:23 #9
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_24634079
Amsterdam die tongval alleen al...
pi_24634082
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Amsssssssterdam die tongval alleen al...
pi_24634086
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:37 schreef marcoadam2003 het volgende:

[..]

Lekker belangrijk ,, snap je de zin niet??
Nee, ik snap die zin niet. Ik begrijp alleen Nederlands.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_24634090
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Oud, vies, Cohen, Ajax, lelijk accent. Dat is wat me te binnen schiet, maar ik ben altijd erg blij als ik weer terug ben in Rotterdam, vooral als ik in A'dam ben geweest. Dat is niet zo goed uit te leggen.
alsof rotterdam mooi is ,als ik 1 stad kut vind is dat het wel ,, en JAA dat heeft ook met dat lelijke kakkerlakken stadion te maken maar dat is niet waar ik op doel
pi_24634095
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:38 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Nee, ik snap die zin niet. Ik begrijp alleen Nederlands.
oke dan moet je dit topic maar overslaan
  Redactie Games woensdag 19 januari 2005 @ 02:40:11 #14
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_24634106
Ik vind het jammer dat het alleen over Amsterdam gaat, van mij mogen ze heel de randstad wel es koppie onder gooien..
pi_24634118
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:38 schreef marcoadam2003 het volgende:

[..]

alsof rotterdam mooi is ,als ik 1 stad kut vind is dat het wel ,, en JAA dat heeft ook met dat lelijke kakkerlakken stadion te maken maar dat is niet waar ik op doel
Waarom dat dan?
  woensdag 19 januari 2005 @ 02:40:54 #16
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_24634119
Ik vind Amsterdam redelijk matig en erg overrated... Geef mij maar Berlijn ofzo, dat is pas een stad van formaat...

Ik ben wel weer erg blij met Schiphol, maarja meestal ga je dan ook vrij snel Amsterdam weer uit...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_24634143
Hypocriete teringstad die pretendeert tolerant en een multiculturele smeltpot te zijn.
Maar dat beeld dankzij het nieuws allang verloren is.
Overal fucking toeristen die coffeeshops afstruinen en de meer dan 80% van de mensen loopt er met een chagrijnige smoel over straat.
pi_24634148
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom dat dan?
Ik vind het gewoon een kut stad ,, maar denk dat iemand uit enschede ook zijn eigen stad het mooiste vind dus denk dat we daar niet uit zullen komen.
maar vind het gewoon zo rommelig daar.. de stad .. bevalt me al niet, die koopgoot .. al die zijstraatjes met winkels. je heb er alleen in het weekend nachtbussen dus als je ergens in een gat zit in rotterdam zonder auto kom je nergens meer behalve een taxi, in Amsterdam heb je tenminste elke dag een nachtbus.
verder zijn er nog wel wat dingen maar ja.
en wat heb je dan met die burgemeerster van Amsterdam ? stalkt ie je met de telefoon ofzo ?
lekker belangrijk ,het is iemand die zijn stad niet onder controle weet te houden maar dat ligt ook voornamelijk aan dit peppi en kokkie land zelf en die super regering.
pi_24634164
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef marcoadam2003 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een kut stad ,, maar denk dat iemand uit enschede ook zijn eigen stad het mooiste vind dus denk dat we daar niet uit zullen komen.
maar vind het gewoon zo rommelig daar.. de stad .. bevalt me al niet, die koopgoot .. al die zijstraatjes met winkels. je heb er alleen in het weekend nachtbussen dus als je ergens in een gat zit in rotterdam zonder auto kom je nergens meer behalve een taxi, in Amsterdam heb je tenminste elke dag een nachtbus.
verder zijn er nog wel wat dingen maar ja.
en wat heb je dan met die burgemeerster van Amsterdam ? stalkt ie je met de telefoon ofzo ?
lekker belangrijk ,het is iemand die zijn stad niet onder controle weet te houden maar dat ligt ook voornamelijk aan dit pepi en kokkie land zelf en die super regering.
Ik vind die Cohen gewoon een sukkel.

Nachtbussen zijn er inderdaad alleen in het weekend, ik wist niet dat dat in Amsterdam anders was. Onze metro is wel een stuk beter, vind ik.

De Koopgoot is echt prachtig vergeleken met bijvoorbeeld die ranzige steegjes achter de Dam.
pi_24634165
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef marcoadam2003 het volgende:

[..]

Ik heb 11 jaar in Enschede gewoond, en die stad biedt nog minder dan een boeren gehucht.
Het is geen studentenstad, heeft geen gezelligheid en te weinig groen in het centrum.
Er wordt Tukkers gesproken wat wel weer okay is.
  woensdag 19 januari 2005 @ 02:47:06 #21
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_24634167
Ik spreek uit ervaring :
Amsterdam is best een fjin dorp om in te wonen, als je op de goeie plek woont.
zzz
pi_24634178
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:46 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik heb 11 jaar in Enschede gewoond, en die stad biedt nog minder dan een boeren gehucht.
Het is geen studentenstad, heeft geen gezelligheid en te weinig groen in het centrum.
Er wordt Tukkers gesproken wat wel weer okay is.
Gaf eigenlijk maar een voorbeeld moest even een stad bedenken. dan maar ehmm.. Den Haag ofzo

Het enige is dat ik er veel moet werken in Rotterdam maar anders zou ik er echt niet heengaan.
Maar ja.. ieder zijn eigen smaak
pi_24634180
Groningen, Nijmegen en Maastricht vind ik prettige steden.
pi_24634182
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:47 schreef L.Denninger het volgende:
Ik spreek uit ervaring :
Amsterdam is best een fjin dorp om in te wonen, als je op de goeie plek woont.
Ik vind Amsterdam echt op een dorp lijken, vergeleken met Rotterdam en Den Haag.
pi_24634188
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vind die Cohen gewoon een sukkel.

Nachtbussen zijn er inderdaad alleen in het weekend, ik wist niet dat dat in Amsterdam anders was. Onze metro is wel een stuk beter, vind ik.

De Koopgoot is echt prachtig vergeleken met bijvoorbeeld die ranzige steegjes achter de Dam.
Persoonlijk vind ik de koopgoot redelijk saai.
Eigenlijk Rotterdam in zijn geheel wel.
Ben er geboren en getogen, maar vindt er geen moer aan.
Amsterdam is imo te chaotisch en druk, maar heeft wel meer sfeer ( qua gebouwen etc) en doet veiliger aan dan Rotterdam.
Rotterdam cs is erg creepy om 10 uur s'avonds. ( als je de trein moet pakken, zeg ik er maar even bij voor de volledigheid. )
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_24634189
Rotterdam is helemaal erg, Amsterdam is wel oké. Of doe mij maar Enschede
Jong, rijk, verwend & arrogant
pi_24634192
Amsterdam rulez!!! Ik vind Adam geweldig... De mensen, de sfeer... geweldig!!! Je moet Adam voelen. Als ik de trein/auto uitstap heb ik geljk een bepaald gevoel... Amsterdam.. yep mijn stad...
pi_24634196
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:50 schreef Brennie het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de koopgoot redelijk saai.
Eigenlijk Rotterdam in zijn geheel wel.
Ben er geboren en getogen, maar vindt er geen moer aan.
Amsterdam is imo te chaotisch en druk, maar heeft wel meer sfeer en doet veiliger aan dan Rotterdam.
Rotterdam cs is erg creepy om 10 uur s'avonds. ( als je de trein moet pakken, zeg ik er maar even bij voor de volledigheid. )
Tja, ik vind Rotterdam (CS) eigenlijk nooit creepy. Maar hetzelfde geldt voor de rest van Nederland.
pi_24634201
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:50 schreef Rhoona het volgende:
Amsterdam rulez!!! Ik vind Adam geweldig... De mensen, de sfeer... geweldig!!! Je moet Adam voelen.
Zeg tegen een willekeurig persoon in Amsterdam "wat loop je nou te kijken?" en je voelt Amsterdam.
pi_24634203
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Tja, ik vind Rotterdam (CS) eigenlijk nooit creepy. Maar hetzelfde geldt voor de rest van Nederland.
Rotterdam CS toch echt wel...daar staan altijd groepen jongeren aan beide kanten van de schijfdeuren
pi_24634208
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:48 schreef Xebrozius het volgende:
Groningen, Nijmegen en Maastricht vind ik prettige steden.
Over Groningen ben ik het ook wel eens en Den Bosch ofzo .
De mentaliteit van Brabanders zijn heel anders dan van mensen uit grote steden vind ik.
Veel vriendelijker, behulpzamer enzo.
Maar ja... in amsterdam heb je als buurman Hassen en zijn vrouw Fatima en denk ik de meeste delen van de grote steden.
Niet dat ik er last van heb verder, zolang ze geen overlast voor mij zijn ben ik het ook niet voor hun.
pi_24634212
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:52 schreef Hilfiger het volgende:

[..]

Rotterdam CS toch echt wel...daar staan altijd groepen jongeren aan beide kanten van de schijfdeuren
Soms staan ze ook bij de ingangen van scholen, ik neem aan dat je dan ook niet naar school durft?
pi_24634216
quote:

[..]

Kan me nog herinneren dat het er doodstil was en bij de ingang aan weerszijden gasten stonden die je liever niet in een steegje tegenkomt.
Zal dan wel zijn omdat ik een vrouw ben.
Nare sfeer.
pi_24634220
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:53 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Soms staan ze ook bij de ingangen van scholen, ik neem aan dat je dan ook niet naar school durft?
dat is toch echt iets anders...
pi_24634221
quote:

[..]

Maar ben je weleens in Amsterdam uitgeweest??
In Amsterdam vind ik dat je veel meer keus heb enzo.
Ben 1 keer in Rotterdam uitgeweest maar ik mis daar gewoon iets.
Amsterdam heeft het gewoon.
pi_24634225
quote:

[..]

Oeh, wat eng.
  woensdag 19 januari 2005 @ 02:56:29 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24634235
amsterdam is/was ok. afgezien van de overname die nu aan het plaastvinden is. rotterdam wil ik het niet eens over hebben omdat ze niet meedoen (ook al doen ze nog zo hun best met de skyline die er, toegegeven, schitterend uitziet) toeristen komen niet voor niks naar deze unieke plaats. er is geen andere stad dan amsterdam. tuurlijk is het een dorp, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik lang in ny gewoond heb. verder is het relaxed, iets wat je over rotterdam, na 7 uur 's avonds geen publiek meer op straat, kan zeggen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24634239
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:53 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Het zijn meer de type gasten: 'durf 1 keer in mijn gezicht te kijken, en je hebt een mes door je strot'
Absoluut niet zuiver.
Staan dergelijke gasten ook bij scholen?
Mjah, nooit bekend mee geweest, zat op een hippie dansopleiding.
  woensdag 19 januari 2005 @ 02:57:51 #39
98841 Cochese
pave the rainforest
pi_24634245
Iedereen die Amsterdam afzeikt en er NIET ZELF WOONT voelt zich geïntimideerd als hij hier rondloopt...

Nederland is fucking klein, en Amsterdam ook, maar ik zou in Nederland nergens anders willen wonen!!!
Supermodels on my D
pi_24634246
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:52 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Zeg tegen een willekeurig persoon in Amsterdam "wat loop je nou te kijken?" en je voelt Amsterdam.
Pfff Rotterdam is echt wel "gevaarlijker"....
pi_24634247
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:56 schreef Brennie het volgende:

[..]

pi_24634250
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:54 schreef marcoadam2003 het volgende:

[..]

Maar ben je weleens in Amsterdam uitgeweest??
In Amsterdam vind ik dat je veel meer keus heb enzo.
Ben 1 keer in Rotterdam uitgeweest maar ik mis daar gewoon iets.
Amsterdam heeft het gewoon.
Nou, uitgeweest... ik houd niet zo van discotheken en dergelijke.

's Nachts vind ik Amsterdam nog steeds een groot, vies dorp. Rotterdam heeft veel meer uitstraling.

Als ik CS uitloop, richting de lijnbaan voel ik me gewoon helemaal thuis. Waarschijnlijk ligt het daaraan. Ik heb ik geen enkele andere stad gewoond (Oranjestad uitgezonderd).
pi_24634251
Rotterdam heeft gekken, Amsterdam prettig gestoorden.
pi_24634256
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:58 schreef Brennie het volgende:
Rotterdam heeft gekken, Amsterdam prettig gestoorden.
pi_24634262
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:57 schreef Hilfiger het volgende:

[..]

Zo erg was het ook weer niet.
Alhoewel..
pi_24634273
quote:

[..]

Het zijn meer de type gasten: 'durf 1 keer in mijn gezicht te kijken, en je hebt een mes door je strot'
Absoluut niet zuiver.
Ach, als ik in een goede bui ben zeg ik iedereen gedag, dus ook dat soort knakkers, en anders kijk ik iedereen boos aan. Ik heb nog nooit een wapen voor mijn neus gehad. Misschien komt het wel door m'n grote bek.

Welke hippe dansopleiding was dat dan? En waar?
  woensdag 19 januari 2005 @ 03:01:08 #47
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24634280
Na Den Haag mijn favoriete plaatsje in het land.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24634284
quote:

[..]

Absoluut niet zuiver.
Je heb overal wel groepjes vorming bij stations, dat heb je in Rotterdam maar ook in Amsterdam op het CS bijvoorbeeld. dat zijn meer van die Dealers maar daar moet je gewoon verder niet op letten.
je weet gewoon dat die er zijn en moet je je verder ook niets van aantrekken.
maar dat heb je volgens mij in de meeste grote steden.
waar ik me wel aan irriteer is aan die schijt bedelaars pffff
als je 50 euro bij je heb en je loopt van het CS naar de Dam en je moet iedereen geld geven die erom vraagt moet je tussendoor nog pinnen ook volgens mij .
maar die gasten heb je ook in Rotterdam en op het CS daar en zelfs tussen centraal en schiedam ofzo in de trein.
pi_24634286
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:59 schreef Brennie het volgende:

[..]

Zo erg was het ook weer niet.
Alhoewel..
ach ja, iedere gek zijn gebrek zeg ik altijd maar
pi_24634310
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ach, als ik in een goede bui ben zeg ik iedereen gedag, dus ook dat soort knakkers, en anders kijk ik iedereen boos aan. Ik heb nog nooit een wapen voor mijn neus gehad. Misschien komt het wel door m'n grote bek.

Welke hippe dansopleiding was dat dan? En waar?
Havo voor muziek en dans in Rotterdam. ( Voorschoterlaan in Kralingen en de Haverlandstraat in eeehm.. hoe heet die buurt vlakbij Kralingen?)
Inmiddels is de opleiding verplaatst naar een ander gedeelte van de stad.
pi_24634334
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:04 schreef Brennie het volgende:

[..]

Havo voor muziek en dans in Rotterdam. ( Voorschoterlaan in Kralingen en de Haverlandstraat in eeehm.. hoe heet die buurt vlakbij Kralingen?)
Inmiddels is de opleiding verplaatst naar een ander gedeelte van de stad.
Kralingen-Crooswijk kom ik oorspronkelijk vandaan.

Kralingen is een van de beste stukken van de stad. Best wel veel kakkers, natuurlijk.

Ik kom soms ook op Zuid of in West/Spangen maar ik begrijp echt niet wat er zo beangstigend is aan de Beijerlandselaan ofzo.

Wat heeft Amsterdam dat Rotterdam niet heeft?
pi_24634340
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:01 schreef marcoadam2003 het volgende:

[..]

Je heb overal wel groepjes vorming bij stations, dat heb je in Rotterdam maar ook in Amsterdam op het CS bijvoorbeeld. dat zijn meer van die Dealers maar daar moet je gewoon verder niet op letten.
je weet gewoon dat die er zijn en moet je je verder ook niets van aantrekken.
maar dat heb je volgens mij in de meeste grote steden.
waar ik me wel aan irriteer is aan die schijt bedelaars pffff
als je 50 euro bij je heb en je loopt van het CS naar de Dam en je moet iedereen geld geven die erom vraagt moet je tussendoor nog pinnen ook volgens mij .
maar die gasten heb je ook in Rotterdam en op het CS daar en zelfs tussen centraal en schiedam ofzo in de trein.
Klopt, al is Amsterdam een stuk drukker nog en valt het denk ik minder op.
Ook heb ik het idee dat Amsterdam beter beveiligd is op het cs.
Heb eens meegemaakt dat er van een vrouw een tas werd gejat.
Uit het niets kwamen er van alle kanten agenten aangerend.
Wist niet wat ik zag.
Ik zal nooit laten blijken dat ik me evt onveilig voel en loop rustig door.
Ben daarna wel weer blij dat ik elders op een voor mijn gevoel veiliger plek ben.
  woensdag 19 januari 2005 @ 03:08:33 #53
57050 Radiohost
Typische radionerd
pi_24634347
Utrecht, Nijmegen en Amsterdam, zijn in die volgorde mijn stadjes.
Maar goed...je kunt lullen wat je wilt, het blijft toch iets persoonlijks.
"Meneer had mayonaise besteld?"
  woensdag 19 januari 2005 @ 03:09:34 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24634356
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

minder zeikerds, of mannen die er uitzien als vrouw.
pi_24634367
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Nou, ik was dit weekend in Amsterdam en daar zag ik meer twijfelgevallen dan in Rotterdam in een heel jaar.

En sterf.
  woensdag 19 januari 2005 @ 03:11:51 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24634370
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou, ik was dit weekend in Amsterdam en daar zag ik meer twijfelgevallen dan in Rotterdam in een heel jaar.

En sterf.
  woensdag 19 januari 2005 @ 03:12:55 #57
37950 JAM
pi_24634376
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dát zijn nou juist twee charmes van Amsterdam. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24634383
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Kralingen-Crooswijk kom ik oorspronkelijk vandaan.

Kralingen is een van de beste stukken van de stad. Best wel veel kakkers, natuurlijk.

Ik kom soms ook op Zuid of in West/Spangen maar ik begrijp echt niet wat er zo beangstigend is aan de Beijerlandselaan ofzo.

Crooswijk bedoelde ik.
Kralingen is een mooie buurt idd.
Hoe bang of onveilig je je ergens voelt hangt denk ik ook samen met je ervaringen en je aard.
Het grote verschil tussen Rottredam en Amsterdam is imo dat Rotterdam iets kils uitstraalt, afstandelijk.
Amsterdam heeft een meer 'gezellige' drukte, maar dat kan ik niet altijd waarderen.
Het aanbod en de bereikbaarheid van winkels ligt in Amsterdam een stuk hoger. ( of het lijkt zo)
Al is de koopgoot wel een verbetering in Rotterdam.
Amsterdam met zijn grachten en kleine straten heeft wel iets aparts, een sfeer wat Rotterdam imo mist.
  woensdag 19 januari 2005 @ 03:17:04 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24634398
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:12 schreef JAM het volgende:

[..]

Dát zijn nou juist twee charmes van Amsterdam. .
ja dat zeg ik dude.
  woensdag 19 januari 2005 @ 03:17:54 #60
37950 JAM
pi_24634404
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja dat zeg ik dude.
Ik doel juist op de overvloed van zeikers en travestieten.
pi_24634409
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En sterf.
Jij met je Sterf....
pi_24634413
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:19 schreef Rhoona het volgende:

[..]

Jij met je Sterf....
Ja schat, die knakker blijft aan de gang met me te stalken.
  woensdag 19 januari 2005 @ 03:20:36 #63
37950 JAM
pi_24634418
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Double that.
pi_24634420
Aaaaah ...

Dan geef ik je groot gelijk... SCHAT
  Redactie Games woensdag 19 januari 2005 @ 03:26:57 #65
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_24634441
Even kort door de bocht wat ik van Rotterdam gezien heb. Kralingen (Kijk mij even in de nieuwe jag van m'n papa rijden...), Nieuwe binnenweg, oude binnenweg, Coolsingel, Chinatown gewoon om te

Witte de Witstraat, leuk, gezellig aardige mensen... De Bazaar gezellige tent
NightTown (weenie of het er nog is) ontzettende kuttent...

Amsterdam: Het spui, de oude markt, waterlooplein, museumplein wel gezellig met Koninginnedag. Maar om nou te zeggen, leuk uitgaan in Amsterdam... nah neej, (en het feit dat je je scheel betaald aan entree...)

Nijmegen: Mooie, gezellige stad ook leuk uitgaan..
Den Bosch: Beetje trendgevoelige stad, beetje erg veel last van breezahpraktijken, maar ook nog een beetje aardige mix van mensen, Brabanste gastvrijheid heb je er nog wel...

Groningen, Maastricht, Enschede: Vind ik leuke studentensteden. Grote markten allebei en in de zomer zijn ze bij mi,j bij uitstek de leukste steden om te bezoeken.

Enschede heeft alleen een tekort aan vrouwen volgens mij....
Laatste jaren is de verhouding mannen/vrouwen wel erg scheef komen te liggen
pi_24634447
Als er iets is wat me stoort buiten de randstad is het dat er nog minder lekkere wijven zijn dan erbinnen.
pi_24634449
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:28 schreef heiden6 het volgende:
Als er iets is wat me stoort buiten de randstad is het dat er nog minder lekkere wijven zijn dan erbinnen.
Mooi des te meer kans voor mij
  Redactie Games woensdag 19 januari 2005 @ 03:29:44 #68
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_24634452
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:28 schreef heiden6 het volgende:
Dat geldt niet voor Nijmegen en Den Bosch...
pi_24634456
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:29 schreef Rhoona het volgende:

[..]

Mooi des te meer kans voor mij
Ik houd wel van een beetje optimisme.

@Noodle: ik ben in beide steden maar een keertje geweest, en dat is niet genoeg om het te beoordelen.

Geitenwollensokkenfiguren in overvloed over het algemeen, zodra je Utrecht CS voorbij bent.
  woensdag 19 januari 2005 @ 03:31:14 #70
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_24634457
Geen leuke (binnen)stad om je auto te parkeren, laat staan er in rond te rijden. Wat een ramp.

Overrated.
The Internets, I needs it..
pi_24634463
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:31 schreef Dr_Crouton het volgende:
Geen leuke (binnen)stad om je auto te parkeren, laat staan er in rond te rijden. Wat een ramp.

Overrated.
Daar heb je gelijk in... Met de auto moet je er niet komen,...
  Redactie Games woensdag 19 januari 2005 @ 03:33:58 #72
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_24634465
Ik ben nu ongeveer in alle grote steden van Nederland wel geweest, behalve de steden in Friesland. Maar volgens mij mis ik niet zoveel...
pi_24634623
Open riool.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 19 januari 2005 @ 04:39:17 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24634668
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

dit topic ging toch over amsterdam? daar geef ik mijn reactie op. en omdat je nogal prominent je oordeel geeft reageer ik daarop. niks stalken, gewoon mijn mening. dat sterf wordt een beetje ehhmmm... spuitelf?
  woensdag 19 januari 2005 @ 06:29:17 #75
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24634842
Fijne stad om zo nu en dan eens heen te gaan
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24634857
Ik ben van oorsprong een Rotterdammer, breek me de bek niet open
Amsterdam is *heiligschennis* wel ok, vind het weinig sfeer hebben kwa bewoners doch architectonisch wel 'verantwoord'. Mag niet te hard klagen, mijn oom heeft er een kroeg
Corporeal equals destructive, happiness is relative, in solitude lies preservation?
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:15:16 #77
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24635821
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef Xebrozius het volgende:
Hypocriete teringstad die pretendeert tolerant en een multiculturele smeltpot te zijn.
Overal fucking toeristen die coffeeshops afstruinen en de meer dan 80% van de mensen loopt er met een chagrijnige smoel over straat.
Misschien zorg jij daar voor?

Ontopic:
Ik werk zelf op het Leidseplein en zit er prima. Het centrum is leuk tot bepaalde hoogte, maar daadbuiten is het stukken minder leuk.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:19:28 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_24635877
mooie stad, maar die mensen daar...

ajax is trouwens ook positief
pi_24635927
Amsterdam? Waar leg dat dan?
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:02:27 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24636509
*kuch* even orde op zaken. De vraag van de TS is wat je mening is over Amsterdam, het is dus absoluut niet interessant welke stad jij leuker vind of niet, en het is al helemaal niet de bedoeling dat dit topic een Amsterdam versus Rotterdam discussie wordt...

Amsterdam? Zeker wel ok!
pi_24636911
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:32 schreef Rhoona het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in... Met de auto moet je er niet komen,...
Dat valt best mee, je moet de weg een beetje weten en vooral waar je nog vrij makkelijk kunt parkeren.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_24637063
Amsterdam is leuk winkelen, maar de laatste twee keer dat ik daar was werd ik aangesproken door een grote neger met de vraag of ik "wat" wilde kopen. Ben altijd wel weer blij als ik terug in R'dam ben, daar weet ik de weg tenminste.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  woensdag 19 januari 2005 @ 11:09:43 #83
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_24637705
Amsterdam. Helaas niet meer wat het geweest is.
Amsterdam huilt waar het eens heeft gelachen.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_24643029
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou, uitgeweest... ik houd niet zo van discotheken en dergelijke.

's Nachts vind ik Amsterdam nog steeds een groot, vies dorp. Rotterdam heeft veel meer uitstraling.

Als ik CS uitloop, richting de lijnbaan voel ik me gewoon helemaal thuis. Waarschijnlijk ligt het daaraan. Ik heb ik geen enkele andere stad gewoond (Oranjestad uitgezonderd).
Alsof er alleen maar discotheken in Amsterdam zijn. Juist Amsterdam is de stad van 'all shapes and sizes'. Zo is het dat er voor ieder wat wils is en juist in Amsterdam is het makkelijk die dingen te ontlopen die je niet leuk vind.

Ik ken zoveel kroegen waar bier standaard 1 euro kost. Dus dat je je scheel betaalt aan entree is ook niet helemaal waar. Maar als je van buiten Amsterdam in Amsterdam komt stappen, ken je vaak alleen maar de bekende, grote discotheken en het Leidseplein. Maar er zijn hier bijvoorbeeld ook veel studentengelegenheden. Bovendien is de keur aan culturele stapgelegenheden groot, waardoor uitgaan nooit saai hoeft te zijn. Amsterdam is cool.
  † In Memoriam † woensdag 19 januari 2005 @ 17:07:26 #85
88815 The_Emotion
98.3
pi_24643479
Het ziet er grauw en rommelig uit, zo hier en daar struikel je over een junkie. Maar Amsterdam heeft wel een leuke sfeer

Het centrum van Rotterdam vind ik wel een stuk netter en moderner uitzien,... maar het doet me veel minder dan Amsterdam
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Moderator woensdag 19 januari 2005 @ 17:14:24 #86
9859 crew  Karina
Woman
pi_24643553
Mijn hele leven woon ik al in Amsterdam en ik zou nergens anders willen wonen, geweldige stad.

Altijd wat te doen, veel leuke winkels in het centrum en ook daarbuiten. Onveilig heb ik me nooit gevoeld, ook niet 's avonds of 's nachts, zelfs niet bij het Centraal Station.

En ja, het centrum is druk, maar als je iets verder kijkt dan je neus lang is zijn er ook zat rustige plekken te vinden. Het Amsterdamse Bos bijvoorbeeld, heerlijk om te wandelen, of Schellingwoude, Durgerdam, Ransdorp, heerlijke rustige plekjes.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_24644778
Leuke winkels voor de rest niets
046
Dank aan Yeahinho
pi_24646444
Het enige leuke aan Amsterdam is Paradiso en de Black and White..........Melkweg spelen ook wel leuke bandjes...Maar die pilaar......
Maar ik ben er al ruim 10 jaar niet meer uitgeweest

Uitgaan in Amsterdam zal tegenwoordig best leuk zijn, maar met de auto en dan nog de trein/trammoeten nemen heb ik weinig trek in. Alleen de trein moet je weer zo vroeg thuis zijn

Stad trekt me gewoon niet meer. Gewoon zwaar overgewaardeerd. Hoewel als je er eenmaal bent kan het wel leuk zijn
pi_24646459
Vieze stink stad, Ajax
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 20 januari 2005 @ 09:25:04 #90
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_24646714
ik kom er bijna nooit, koninginnedag in amsterdam is wel gaaf (maar dat is het in utrecht ook) voor de rest had ik het altijd tsja groter/grootser verwacht ... een beetje overhyped dus
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_24648746
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef Xebrozius het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens. Vreselijk veel zwervers, junks en laagopgeleid tuig dat constant op straat loopt te kwatten. Engelssprekend personeel in winkels. Amsterdam is als een hele slechte nagemaakte new york.
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:02:59 #92
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_24648822
Mooie stad, mooi accent...
Maar toch: Den Haag blijft leuker/mooier!
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:06:02 #93
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24648896
Wat een tragische reacties allemaal van een stelletje provincialen en Rotterdammers. Over het algemeen gebaseerd op de twee dagen in heel hun leven die ze in Amsterdam hebben doorgebracht. Amsterdam is een fantastische stad. Je moet er de weg en de juiste plekken kennen (zoals in alle grote steden).
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_24649975
Amsterdam
Hoe moet ik mijn gevoelens voor Amsterdam hier aan jullie gaan uitleggen? Het is zo'n heerlijke mooie stad.
Je komt altijd mensen die je kent (of die bekent zijn) tegen op straat, er zijn festivals, lezingen, je kan elke ochtend voor dag en douw in Het Vondelparg Tai-Chi beoefenen als de zon net opkomt en de mist langzaam opstijgt van de vijvers.
Hele groepen Papegaaien bekijken in het Rembrandt park, roeien op de amstel, en voor je het weet ben je midden in de polder of drink je een drankje op het terras van Het Kalfje.

Genieten kan je ook van de prachtige architectuur, die in elke wijk een heel eigen Karakter heeft, de grachten die in de zomer heerlijk voluptueus groen zijn, en waaraan je bij (cafe) het Paleis voor heel weinig geld champagne kan drinken.
Brouwerij het IJ, met heerlijke biertjes (oke, geen jopenbier), De Nieuwmarkt, waar de mooiste waag van Nederland het plein siert, en waar je Cubaans, Chinees, Thais, en Nederlands uit je dak kan gaan.

Bern, waar je de lekkerste Kaas-fondue van Nederland kan eten Achter groezelige gordijntjes. Snackbar Bird, waar je onder het genot van een heerlijke Tom Yam Gai de junks en de toeristen bijna hand in hand voorbij kan zien lopen, Het schrijershuis met zijn mooie geschiedis en de lekkerste appeltaart.
De spuistraat, waar de hoeren en luxe zaken naast elkaar bestaan, en de dagmensen en de nachtmensen elkaar gewoon begroeten.

The Dylan (www.dylanamsterdam.com) het mooiste hotel van nederland, met het lekkerste personeel. Het Krasnapolsky, met een wintertuin, waar je je in de winter buiten waant. De vlindertuin in de hortus, waar je een droom beleeft. Het vernieuwde en verbouwde Carré, waar de sterren weer echt stralen, de stoelen heerlijk zitten, en het geluid gewoon goed is. De stopera, waar geen slechte zitplek is omdat je overal het podium goed kan zien, Club11, waar je voor veel te veel te veel geld, van veel te slecht eten kan genieten, want het uitzicht laat je bijna vergeten wat je niet lekker vond.

De Amsterdamsche Bos, om paddestoelen te plukken in de herfst, te wandelen en te schaatsen in de winter, naar pasgeboren geitjes en lammetjes kan kijken in de lente, en heerlijk bij kan komen van de warmte van de zomer onder het verkoelende bladerdak.

De negen straatjes, waar tweedehands winkeltjes, kleine zelfstandige designers, en leuke lunch-cafeetjes elkaar afwisselen. Het Waterlooplein, waar argeloze toeristen worden afgezet, en Amsterdammers leuke tweedehands spulletjes kopen van altijd praatgrage verkopers.

Dat iedereen je altijd met Schat aanspreekt.

De Amsterdamse politie, die je, als je helemaal van de wereld het terrein van een illegale rave afloopt, je een goede thuisreis wenst, en vraagt of je misschien een lift nodig hebt, of die als de verdieping van het bendenhuis instort zegt dat je de volgende ochtend maar even de huisbaas moet bellen, en om je te troosten een Amsterdams liedje voor je zingt.

De Albert Cuypmarkt, waar binnenlandse en buitenlandse verkopers en producten naast elkaar staan, waar iedereen de lekkerste aardbeien heeft, waar je heerlijke hete kouseband kan eten, en verse thaise chili pasta kan kopen. Waar aan het einde van de straat een heel klein echt Italiaans restaurantje zit, waar ze nog nooit van pizza hebben gehoord, en je veel te veel grappa krijgt ingeschonken bij je Tiramisu.

Grote suikerspinnen haardrachten en veel te veel blauwe oogmake-up in de Jordaan, bij cafe Nol, waar de studenten mixen met de Jordanezen, of bij het Zwaantje waar iedereen altijd goed bij stem lijkt De Dirk van der Broek. Taxi Centrale Amsterdam, die je altijd direct naar huis brengt, geen woekerprijzen rekent, en waar de chauffeurs in mooie auto's Nederlands met je spreken.
De Damstraat, waar je op een beetje mooie dag hele leuke rijd-de-toerist-omver-en-kom-er-mee-weg spelletjes kan spelen. Zonsopgang, en dan met je gezicht naar het Centraal Station, probeer het, en je zult rechts naast het centraal, tussen de klok en de dome van de Nicolaas Kerk (ook een bezoekje waard) de zon boven het IJ zien uitstijgen.

De dam, die zo verschrikkelijk slecht betegeld is dat je er eigenlijk nooit meer wil komen, maar waar het in de zomer zo gezellig is, of als Tiësto er een heerlijke set draait. Koninginnedag, als de hele stad oranje wordt, en er niemand meer op een normale manier door de Hazestraat kan lopen omdat het er zo druk is, wanneer iedereen lacht, en geniet van de boten die door door de grachten varen.
Wagga Mamma, het Max Euweplein, waar je kan schaken met echte grootmeesters.

Boom Chicago, De Koetstaxi. De reguliersdwarsstraat, waar homo's en hetero's heerlijk kunnen stappen, en een bloemetje voor elkaar kunnen kopen op de dichtbij gelegen bloemenmarkt. De zeven bruggen. Het Rembrandtplein, waar je eigenlijk als Amsterdammer nooit wil komen, maar waar het 's avonds altijd zo levendig is. De magere brug.

Ik ben vast nog veel meer dingen vergeten, die niet vergeten mogen worden, en die ik ook niet echt vergeten ben, en die als ik ze zie, meemaak, voel of beleef dat heerlijke gevoel bij me oproepen...
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_24650159
Adam vind ik niks, vooral die voetbalclub die er zit verziekt alles
Heb zowiezo niks met het westen van het land
pi_24650256
Ben éen keer in Rotterdam geweest, Spangen. Topbuurt. En als je je betrokken voelt met Amsterdam móet je Rotterdam wel een kille kutstad vinden, zoals ik dus.
pi_24650391
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef Lempicka het volgende:
Amsterdam
Hoe moet ik mijn gevoelens voor Amsterdam hier aan jullie gaan uitleggen? Het is zo'n heerlijke mooie stad.
Je komt altijd mensen die je kent (of die bekent zijn) tegen op straat, er zijn festivals, lezingen, je kan elke ochtend voor dag en douw in Het Vondelparg Tai-Chi beoefenen als de zon net opkomt en de mist langzaam opstijgt van de vijvers.
Hele groepen Papegaaien bekijken in het Rembrandt park, roeien op de amstel, en voor je het weet ben je midden in de polder of drink je een drankje op het terras van Het Kalfje.

Genieten kan je ook van de prachtige architectuur, die in elke wijk een heel eigen Karakter heeft, de grachten die in de zomer heerlijk voluptueus groen zijn, en waaraan je bij (cafe) het Paleis voor heel weinig geld champagne kan drinken.
Brouwerij het IJ, met heerlijke biertjes (oke, geen jopenbier), De Nieuwmarkt, waar de mooiste waag van Nederland het plein siert, en waar je Cubaans, Chinees, Thais, en Nederlands uit je dak kan gaan.

Bern, waar je de lekkerste Kaas-fondue van Nederland kan eten Achter groezelige gordijntjes. Snackbar Bird, waar je onder het genot van een heerlijke Tom Yam Gai de junks en de toeristen bijna hand in hand voorbij kan zien lopen, Het schrijershuis met zijn mooie geschiedis en de lekkerste appeltaart.
De spuistraat, waar de hoeren en luxe zaken naast elkaar bestaan, en de dagmensen en de nachtmensen elkaar gewoon begroeten.

The Dylan (www.dylanamsterdam.com) het mooiste hotel van nederland, met het lekkerste personeel. Het Krasnapolsky, met een wintertuin, waar je je in de winter buiten waant. De vlindertuin in de hortus, waar je een droom beleeft. Het vernieuwde en verbouwde Carré, waar de sterren weer echt stralen, de stoelen heerlijk zitten, en het geluid gewoon goed is. De stopera, waar geen slechte zitplek is omdat je overal het podium goed kan zien, Club11, waar je voor veel te veel te veel geld, van veel te slecht eten kan genieten, want het uitzicht laat je bijna vergeten wat je niet lekker vond.

De Amsterdamsche Bos, om paddestoelen te plukken in de herfst, te wandelen en te schaatsen in de winter, naar pasgeboren geitjes en lammetjes kan kijken in de lente, en heerlijk bij kan komen van de warmte van de zomer onder het verkoelende bladerdak.

De negen straatjes, waar tweedehands winkeltjes, kleine zelfstandige designers, en leuke lunch-cafeetjes elkaar afwisselen. Het Waterlooplein, waar argeloze toeristen worden afgezet, en Amsterdammers leuke tweedehands spulletjes kopen van altijd praatgrage verkopers.

De Amsterdamse politie, die je, als je helemaal van de wereld het terrein van een illegale rave afloopt, je een goede thuisreis wenst, en vraagt of je misschien een lift nodig hebt, of die als de verdieping van het bendenhuis instort zegt dat je de volgende ochtend maar even de huisbaas moet bellen, en om je te troosten een Amsterdams liedje voor je zingt.

De Albert Cuypmarkt, waar binnenlandse en buitenlandse verkopers en producten naast elkaar staan, waar iedereen de lekkerste aardbeien heeft, waar je heerlijke hete kouseband kan eten, en verse thaise chili pasta kan kopen. Waar aan het einde van de straat een heel klein echt Italiaans restaurantje zit, waar ze nog nooit van pizza hebben gehoord, en je veel te veel grappa krijgt ingeschonken bij je Tiramisu.

Grote suikerspinnen haardrachten en veel te veel blauwe oogmake-up in de Jordaan, bij cafe Nol, waar de studenten mixen met de Jordanezen, of bij het Zwaantje waar iedereen altijd goed bij stem lijkt De Dirk van der Broek. Taxi Centrale Amsterdam, die je altijd direct naar huis brengt, geen woekerprijzen rekent, en waar de chauffeurs in mooie auto's Nederlands met je spreken.
De Damstraat, waar je op een beetje mooie dag hele leuke rijd-de-toerist-omver-en-kom-er-mee-weg spelletjes kan spelen. Zonsopgang, en dan met je gezicht naar het Centraal Station, probeer het, en je zult rechts naast het centraal, tussen de klok en de dome van de Nicolaas Kerk (ook een bezoekje waard) de zon boven het IJ zien uitstijgen.

De dam, die zo verschrikkelijk slecht betegeld is dat je er eigenlijk nooit meer wil komen, maar waar het in de zomer zo gezellig is, of als Tiësto er een heerlijke set draait. Koninginnedag, als de hele stad oranje wordt, en er niemand meer op een normale manier door de Hazestraat kan lopen omdat het er zo druk is, wanneer iedereen lacht, en geniet van de boten die door door de grachten varen.

Boom Chicago, De Koetstaxi. De reguliersdwarsstraat, waar homo's en hetero's heerlijk kunnen stappen, en een bloemetje voor elkaar kunnen kopen op de dichtbij gelegen bloemenmarkt. De zeven bruggen. Het Rembrandtplein, waar je eigenlijk als Amsterdammer nooit wil komen, maar waar het 's avonds altijd zo levendig is. De magere brug.

Ik ben vast nog veel meer dingen vergeten, die niet vergeten mogen worden, en die ik ook niet echt vergeten ben, en die als ik ze zie, meemaak, voel of beleef dat heerlijke gevoel bij me oproepen...
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
Werk je bij het VVV of zo?

Ik zou bijna zo de auto in willen stappen :
pi_24650725
Toen ik op mijn 17e tegen mijn ouders vertelde dat ik in Amsterdam wilde studeren werd ik uitgelachen. Ach, meisje je staat over twee maanden weer met hangende pootjes thuis.
Vorige week moest mijn vader na inmiddels 13 jaar toch toegeven dat hij het mis had destijds.

Amsterdam, Paradiso, de talloze restaurantjes in allerlei geuren en smaken, de musea en tentoonstellingen, de keuzes. Blijburg in de zomer.
De movies op de Haarlemmerdijk met de pizza bij Toscane als voorafje.
Het Westerpark waar alles en iedereen tegen en met elkaar loopt te voetballen zonder multiculti gezeur.

Maar ik ga wel het liever naar het stadshart Amstelveen om te winkelen moet ik bekennen
Dat is eens wat anders...
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:02:27 #99
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24650823
Ik vind Amsterdam klein, ik hou meer van grote steden met grote pleinen. Geef mij maar Rotterdam. Maar ik zie Amsterdam niet zo vaak, en heb ook geen behoefte om het al te vaak te zien, vind er niet zoveel aan eerlijk gezegd. Die hele poespas enzo, het is een zooitje lijkt het wel. Maar dat is afstandspraat. Maastricht vind ik ook niet geweldig als stad.

[ Bericht 27% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 20-01-2005 14:08:30 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_24651025
Toevallig gisteren bericht gekregen dat ik er niet naar toe hoefde te verhuizen..GODZIJDANK!!!!!
Ik blijf toch liever waar ik ben....
The future belongs to those,
who believe in the beauty of their dreams.
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:37:23 #101
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_24651359
veelste druk, geldt overigens voor de gehele randstad.

ik kom liever in Zwolle dan in A'dam, of dat kakkerlakplaats
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:47:22 #102
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_24656219
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:06 schreef Everett het volgende:
Wat een tragische reacties allemaal van een stelletje provincialen en Rotterdammers. Over het algemeen gebaseerd op de twee dagen in heel hun leven die ze in Amsterdam hebben doorgebracht. Amsterdam is een fantastische stad. Je moet er de weg en de juiste plekken kennen (zoals in alle grote steden).
Dit soort reacties typeren voor mij de sfeer van Amsterdam: één grote arrogante bende. Ik ben zelf ook afkomstig van de Randstad en heb zowat heel Nederland gezien. Ook heb ik een tijd gewerkt op een callcenter waar je heel Nederland (van mongoloïde Limburgers tot zure Frieze krenten) leert kennen. Wat mij het meest opviel van Amsterdammers is hun arrogantie.
Ze zijn ook vaak trots op hun stad, terwijl het al jaren een grote open riooljungle is. Een metropool als Berlijn of Parijs zullen ze ook nooit worden Sommige gebouwen zijn architectonisch erg mooi, maar ik vind het allemaal zeer overrated en vindt het ook bijzonder jammer dat men in het buitenland Nederland direct met Amsterdam koppelt, terwijl Utrecht net zo veel jofele dingen heeft en daarbij nog een prettigere sfeer heeft.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_24658014
Ik heb daar nou echt nooit last van, die zogenaamde arrogantie. Weet wel dat ze wel erg "trots" op "hun" stad zijn, maar dat zijn Hagenezen en R'dammers ook....
pi_24658289
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit soort reacties typeren voor mij de sfeer van Amsterdam: één grote arrogante bende. Ik ben zelf ook afkomstig van de Randstad en heb zowat heel Nederland gezien. Ook heb ik een tijd gewerkt op een callcenter waar je heel Nederland (van mongoloïde Limburgers tot zure Frieze krenten) leert kennen. Wat mij het meest opviel van Amsterdammers is hun arrogantie.
Gelukkig heb je zelf geen last van misplaatste arrogantie tov van mensen uit andere provincies getuige je opmerkingen over Limbugers en friezen
Dat is eens wat anders...
pi_24658689
Amsterdam...ik ben al jaren gek op die stad! Als ik uit `t CS kom krijg ik altijd zo`n opgelucht gevoel, en met pijn in m`n hart stap ik weer in de trein naar `t noorden. Amsterdam is de enige stad in Nederland die ook mooi is als het regent. Maar ik schijn `t te overromantiseren...Volgens m`n omgeving kom ik huilend op m`n knieen de Afsluitdijk weer over als ik er ooit ga wonen
I`m beginning to think that maybe everything that happens makes sense. Like, if it didn`t make sense, how could it happen? But that`s really a terrible thought. It can only come out of trouble - trouble that doesn`t make sense.
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:04:45 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24658729
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:02 schreef Penny_Lane het volgende:
Amsterdam...ik ben al jaren gek op die stad! Als ik uit `t CS kom krijg ik altijd zo`n opgelucht gevoel, en met pijn in m`n hart stap ik weer in de trein naar `t noorden. Amsterdam is de enige stad in Nederland die ook mooi is als het regent. Maar ik schijn `t te overromantiseren...Volgens m`n omgeving kom ik huilend op m`n knieen de Afsluitdijk weer over als ik er ooit ga wonen
zulke mensen hou ik graag in mijn stadje, jij gaat helemaal nergens heen. hierblijven jij.
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:30:17 #107
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24659157
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Ze zijn ook vaak trots op hun stad, terwijl het al jaren een grote open riooljungle is. Een metropool als Berlijn of Parijs zullen ze ook nooit worden Sommige gebouwen zijn architectonisch erg mooi, maar ik vind het allemaal zeer overrated en vindt het ook bijzonder jammer dat men in het buitenland Nederland direct met Amsterdam koppelt, terwijl Utrecht net zo veel jofele dingen heeft en daarbij nog een prettigere sfeer heeft.
Je mist het punt volledig. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Amsterdam voor iedereen iets heeft, maar je moet het weten te vinden. Als je op koninginnedag naar Amsterdam gaat en daar je mening op baseert, heb je niets te zeggen. Amsterdam is niet alleen Ajax, het Leidseplein en koninginnedag. Het is veel meer dan dat, voor iedereen iets en altijd. Amsterdam is geen Parijs en ook geen Berlijn. Maar Nederland is ook Frankrijk niet, noch Duitsland.
Ik weet zeker dat iedereen die naar Amsterdam gaat met een open vizier zich uitstekend kan vermaken.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_24662447
quote:
Amsterdam

IK HOUD VAN AMSTERDAM!
Als ik jou verhaal lees ben ik weer helemaal trots om Amsterdammer te zijn
mooi verhaal
  vrijdag 21 januari 2005 @ 04:19:49 #109
37950 JAM
pi_24662643
Wat ik dan toch een groot nadeel aan Amsterdam vind is het grote gehalte achtergestelde pleurisboeren uit Friesland/Limburg/Etc. met de alombekende 'Oooh, Amsterdam is soooo happenin'-instelling'.

, .
  Milf vrijdag 21 januari 2005 @ 04:25:07 #110
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_24662663
quote:
Amsterdam

IK HOUD VAN AMSTERDAM!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 04:46:39 #111
107521 Furia
snoopy weer
pi_24662729
ik vind dat ze vaker de TT moeten houden
  vrijdag 21 januari 2005 @ 05:56:19 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24662805
[

[ Bericht 100% gewijzigd door zoalshetis op 21-01-2005 12:17:27 ]
  vrijdag 21 januari 2005 @ 09:01:36 #113
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_24663592
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:16 schreef Myriam7 het volgende:
Toevallig gisteren bericht gekregen dat ik er niet naar toe hoefde te verhuizen..GODZIJDANK!!!!!
Ik blijf toch liever waar ik ben....
Jaja, Staphorst heeft het.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_24663729
A-dam.
Klote stad. 2 uur op zoek naar een straatje terwijl er in A-dam maar een plattegrond staat(in alle drie de keren dat ik een winkel zocht alleen die plattegrond kunnen vinden) irritante figuren die je vragen of ze kunnen helpen, en echt niet omdat ze zo hulpvaardig zijn.
En dan de stad zelf, een onlogischere indeling kan ik mij niet voorstellen(en dat zegt veel, ik kom uit eindhoven), loop je een straatje in, sta je recht tegenover zo'n kutgracht(ranzige zooi dat het is) en moet je weer honderd meter lopen om een brugje te vinden, en weer honderd meter terug om de straat in te gaan waar je tweehonderd meter geleden voor stond.
De hele stad lijkt wel een groot toeristen wiet paradijs, iedere toeristische en niet toeristische winkel staat vol met reggae-wiet ventjes, a-dam t-shirts(wat een lelijke dingen) en puberale lul-dingetjes. Nee, klote stad en ik hoop er niet veel meer te zoeken te hebben.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_24669668
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 09:12 schreef Forau_Diavolina het volgende:
A-dam.
Klote stad. 2 uur op zoek naar een straatje terwijl er in A-dam maar een plattegrond staat(in alle drie de keren dat ik een winkel zocht alleen die plattegrond kunnen vinden) irritante figuren die je vragen of ze kunnen helpen, en echt niet omdat ze zo hulpvaardig zijn.
En dan de stad zelf, een onlogischere indeling kan ik mij niet voorstellen(en dat zegt veel, ik kom uit eindhoven), loop je een straatje in, sta je recht tegenover zo'n kutgracht(ranzige zooi dat het is) en moet je weer honderd meter lopen om een brugje te vinden, en weer honderd meter terug om de straat in te gaan waar je tweehonderd meter geleden voor stond.
De hele stad lijkt wel een groot toeristen wiet paradijs, iedere toeristische en niet toeristische winkel staat vol met reggae-wiet ventjes, a-dam t-shirts(wat een lelijke dingen) en puberale lul-dingetjes. Nee, klote stad en ik hoop er niet veel meer te zoeken te hebben.
Jij weet het wat beter uit te leggen.

Die wiet-merchandasing is echt zo triest.
pi_24669701
Ik ben nog steeds Zoooooo BLIJ dat ik er niet heen hoef te verhuizen.....................Zo blij...........
Ik blijf lekker in het zuiden............
The future belongs to those,
who believe in the beauty of their dreams.
pi_24670048
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:02 schreef Penny_Lane het volgende:
Zo'n gevoel heb ik nu ongeveer als ik weer eens terug ga naar Groningen, maarja woon dan ook in Rotterdam wat qua aantal inwoners wel een stad is maar qua sfeer absoluut niet. Groningen is geweldig ook als het regent , stad heeft zeker voor zo'n kleine stad (voor nederlandse begrippen dan weer niet) een bijhoorlijke metropole uitstraling door de pleinen en gebouwen, vrij sluitingstijden geven Groningen 's nachts ook de uitstraling van een "wereldstad".

Het mooiste is als je met de auto of trein aan komt rijden door het open land je de stad zo mooi ziet liggen, dat zie je niet als je naar Amsterdam of Rotterdam rijdt dat valt gewoon minder op omdat alles al volgebouwd is.

Amsterdam hoewel een stuk beter dan Rotterdam ben ik niet helemaal positief over, het pretendeert een wereldstad te zijn maar daarvoor ontbreekt nog teveel, vooral qua uitgaansleven vind ik Amsterdam nogal "provinciaal" (geworden).
  zaterdag 22 januari 2005 @ 17:40:53 #118
98634 Lempicka
Back to Life
pi_24691101
Even nog toevoegen,:
Artis, Unlimited Delicious , condooms op elk moment van de dag, de nieuwe afhaal mogelijkheid bij "de Kantjil en de Tijger" "Café De Tuin" Dat het centraal station op een Man-Made eiland is gebouwd, het lichtjes plafond in Jimmy Woo's , De glazenwasser die "hey Amsterdam" fluit. Devreugde Design, Het strand op het dak van het NeMo in de zomer en de oesters van Nam Kee.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 januari 2005 @ 17:43:29 #119
862 Arcee
Look closer
pi_24691152
Amsterdam

Coolste stad van Europa.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 18:33:09 #120
95569 Talena
Morgen gratis bier!
pi_24691930
Ik weet niet anders dan Amsterdam, heus wel eens buiten de ring geweest maar ik zou nergens anders willen wonen dan de jordaan
Bewust
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=95569 :O
Never love someone more than you know him
pi_24692606
Ben eigenlijk meer een Rotterdammer, maar sinds ik in Amsterdam verblijf ben ik toch een stuk gelukkiger. Ik voel me hier meer thuis.
Ik hou van de mooie architectuur, elke dag kijk ik m'n ogen weer uit op de Brouwersgracht. Het Westerpark in de zomer De Haarlemmerdijk Max Euweplein, en de markten.
Alles is zo bereikbaar en als ik 's avonds laat honger heb, ga ik gewoon naar de avondmarkt om de hoek. Paradiso en de Melkweg, het lieve bioscoopje The Movies

En de mensen zijn hier leuk. Maken makkelijker een praatje met elkaar
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  zaterdag 22 januari 2005 @ 19:28:03 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24692903
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 19:11 schreef Scandalous het volgende:
Ben eigenlijk meer een Rotterdammer, maar sinds ik in Amsterdam verblijf ben ik toch een stuk gelukkiger. Ik voel me hier meer thuis.
Ik hou van de mooie architectuur, elke dag kijk ik m'n ogen weer uit op de Brouwersgracht. Het Westerpark in de zomer De Haarlemmerdijk Max Euweplein, en de markten.
Alles is zo bereikbaar en als ik 's avonds laat honger heb, ga ik gewoon naar de avondmarkt om de hoek. Paradiso en de Melkweg, het lieve bioscoopje The Movies

En de mensen zijn hier leuk. Maken makkelijker een praatje met elkaar
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 januari 2005 @ 22:57:22 #123
862 Arcee
Look closer
pi_24696994
Big City - Tol Hansse

Waar ter wereld ik ook kwam
Nimmer trof ik zo een bende
Als in 't oude Amsterdam
Welgelegen aan het IJ
Leven zij daar vrij en blij
Ronkend in gepoetste blikkies
Vreemde vogels met hun stickies
Uit hun monden wolken rook
Als liepen zij op oliestook
Speedy kauwend met hun tanden
Geen parkeerplaats meer voorhanden
En daar sta je op de stoep
Glijend door de hondepoep
Ja 't is d'r druk genoeg
Op de straat en in de kroeg
Waar Bolle Jan z'n biertje hijst
En de jukebox vrolijk krijst
Z'n vrouw die krijgt haar eerste wee
Op 'n zaaltje in 't WG
Lijkt de baby op z'n vader
Wordt 't wel een keizersnee
Van een metertje of twee
Amsterdam holadiee

refr.:
Big city
Big city
Big big city
You're so pretty

Hare Krishna's op de dam
Douwen in je hand een brieffie
Hoe je happy leven kan
Zo te zien en volgens mij
Zijn ze zelf niet zo blij
De haringman staat op z'n stekkie
Met een bleek vertrokken bekkie
Eet 'm nou maar op meneer
Met die walmen van 't verkeer
'k Neem u echt niet in de maling
Is 't zo gerookte paling
En daar staat een Arabier
Eet patat met veel plezier
Gebakken in, da's interessant
De olie uit z'n vaderland
Een Engelsman zit shocking klem
Between de deuren van de tram
Een dame als een toverfee
In een grote BMW
Wil je van 't trottoir afracen
't Zal wel een temeier wezen
Met d'r vent in de WW
Amsterdam holadiee

refr.

En Thorbecke schudt z'n knar
Ziet ze gaan en ziet ze komen
Hangend aan de volle bar
Lessen zij hun grote dorst
Aan de barvrouw's blote borst
't Wijkgebouw dat staat te trillen
Als daar de gitaren gillen
Want de beat-band uit de buurt
Heeft 'r weer een zaal gehuurd
Ome Jaap die trekt benee
Z'n accordeon in twee
Tante Jans in de bistro
Eet andijvie uit een po
Waar de trams de hoek om gillen
Of ze katten staat te villen
En je rekt je vege lijf
Anders word je koud en stijf
Met al die mensen op een kluit
Denk je soms "ik wil d'r uit"
Eenzaam in je blote billen
Door een oerwoud lopen rillen
Nee dat valt toch ook niet mee
Amsterdam holadiee

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 maart 2006 @ 22:27:21 #124
862 Arcee
Look closer
pi_36100419
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 17:43 schreef Arcee het volgende:
Amsterdam

Coolste stad van Europa.
En omhoog met die stad!
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:43:13 #125
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_36100964
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 17:43 schreef Arcee het volgende:
Amsterdam

Coolste stad van Europa.
Mijn persoonlijke voorkeur is toch Berlijn, qua coolste stad van Europa...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:50:44 #126
144213 Adidah
Het was wraak
pi_36101248
Amsterdam zit in mijn hart .

Rotterdam daarentegen .
pi_36101274
Jezus man, dit topic komt ook elke maand langs .

Oh, en Amsterdam .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 maart 2006 @ 22:53:36 #128
862 Arcee
Look closer
pi_36101374
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Jezus man, dit topic komt ook elke maand langs .
Behalve dan de afgelopen 14 maanden.
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:57:35 #129
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36101535
Ik voel mij er prima thuis
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_36101946
Ik vind Amsterdam vooral super mooi qua architectuur. Verder word ik altijd een beetje gek van de toeristen en bijbehorende souvenir shops.
Denk dat ik er niet zou kunnen wonen, veel teveel drukte om me heen qua toeristen en dagjes mensen uit het platteland die hun ogen eens uitkijken in de grote stad .
  donderdag 16 maart 2006 @ 23:19:15 #131
6290 Dr_Crouton
pi_36102353
Ja, ik had vorig jaar al gezegd dat het een auto-onvriendelijke kutstad is en vandaag zeg ik het nog een keer.

Ik wil niet in Amsterdam wonen of werken, wat een kutstad om met je auto voort te bewegen. Één-richtingsverkeer galore, moet je twee blokken omrijden om vervolgens weer in een rij op de veels te smalle rijstrook voor auto's en fietsers aan beide kanten te staan. Stoplichten om de 50 meter en maar klagen dat de smog zo erg is... Nergens ruimte om je voertuig even stil te zetten om de plattegrond te raadplegen of om te laden & lossen, maar met de lekker logische stratenindeling ben je toch vaker bezig met zoeken waar de rest van de straat aka bestemming gebleven is, aan de andere kant van een kutgracht. En tuurlijk overal paaltjes zodat er weer trots gemeld kan worden dat de werkgelegenheid in de autoschade-industrie bovengemiddeld is. Dan de toch al schaarse parkeerplekken, op bijvoorbeeld de Haarlemmerdijk/straat, moet je een middelhoge stoeprand op! Daar gáán je banden!

Het is dat de Duitsers alleen Rotterdam hebben uitgekozen in 1940, anders was Amsterdam tegenwoordig net zo vlot bereikbaar.

En hondenpoep, waar Danny de Funk nog een hit had in de jaren '80 is anno 2006 NOG STEEDS op de stoepen te vinden, zelfs voor het portiek van huizen. De algehele vieze, sobere, ratten-in-de-val sfeer hangt over een groot deel van de oude stadsdelen. De veelal onbeschofte 'harde' mensen reflecteren dat beeld weer heel goed, de vriendelijken hoeven nog maar een paar jaar extra in die goot te wonen en worden vanzelf net zo sjaggo.

Het is dat ik af en toe naar de binnenstad van A'dam moet, maar ik mijd het liever als het ff kan.
pi_36102985
Je kan er soms wel leuk uitgaan,en leuke kleding zaken

Maar verder,zal je me er niet vaak zien

En dan maar niet te hebben over de arena en ajax
Salsa Española
pi_36103109

AFCA!!!!!

JOHNNY HEITINGA
pi_36103148
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:42 schreef Camplo het volgende:
[afbeelding]

AFCA!!!!!

[afbeelding]
DAt zeg ik°
Salsa Española
  vrijdag 17 maart 2006 @ 06:02:39 #135
119202 arise
mag ik even?
pi_36106613
quote:
Amsterdam

IK HOUD VAN AMSTERDAM!
Zo , en nu wakker worden uit je dromen
Ben zelf een amsterdamse, was dol op mijn stad. Waar ik ook was ter wereld, Amsterdam zat in mijn bloed....
Woon nu 4 jaar in Dordrecht , en de hang naar Amsterdam ben ik al die tijd al kwijt, nooit meer terug geweest ...
Als nu buitenstaander , vind ik met dit beleid , knuffelgedoe, altijd en eeuwig een open riolering, onbeschoftheid, een ***stad
Ik bemoei me nergens mee, maar wil wel alles graag weten.
pi_36112741
“Kijk dan, daaro, an de overkant… met die zinksnijer. Krijgie daaro de pleuris van, van dat wijf? Die loopt de hele dag maar over Amsterdam te zijke… ‘Toen ik nog in Amsterdam zus en toen ik nog in Amsterdam zo… ‘Krijg ze de tering met ter Amsterdam en de ****** terbij! Niet da’k wat tege Amsterdammers hep… ’t Zijn beste mense, hebben een goed hart… ’t Moes alleen gekóok opter rug hange en dan zo laag dat de honde erbij kenne… Dus daar legget niet an. Maar dat wijf krijgie orizineel het leplazerus van… ‘Toen ik laatst nog in Amsterdam was…’ Had ze een kut op aardgas! Krijg ze de dóodstraf metter Amsterdam! Azzie háar hoor isset daar een paradijs! Waddoe ze hier dan? Mijn een beetje gekmake? Was ze er maar gebleve in plaats van hier het uitzich te bederreve. Hebbie die kop gezien? Éen grote meeëter! Dat zoiets nog vrij rond mag lope… ’t Is een belediging voor het menselijke ras… ‘Toen ik nog in Amsteram…’ Achter de rooie gordijne zat zeker! Krijg ze een vet hart metter Amsterdam! Je zal der maar wone an zo’n stinkgrach, waar de hele dag van die platboomde schuite vol Moffe en Amerikane voorbij kome drijve die je je vrete uit je bek zitte te kijke. Ben je lekker mee! Ik gaat liever gewoon dood! Wat stellet nou helemaal voor dan, dat Amsterdam? De hóofdstad van Nederland? Wáterhoof zallie bedoele! Stelletje tillers! Amsterdam hèppet! Ja en anders jatte ze ’t wel! Leuk hè dazze die Olympische Spelen nie gekrege hebbe. God wat hebbik gelache! O wat ware ze der zeker van… Wat? Barcelona? Met al die zakkenrollers? Nee, wij!!! Nou dat hebbe we gezien dan. Vijf van de drie-en-tachtig stemme hadde ze. Vijf! Ken je nagaan wat een bord die gaste voor d’r kop hebbe. Dat ken je geen bord meer noeme. Die lope met een hele bùnker voor d’r taas! Volges mijn worde ze daar met d’r oge in d’r zak gebore. En maar strompele door die zeventiende eeuw. Stelletje krotekokers! Wat vinde die mense d’r eige belangrijk! Ze kenne geen scheet late of hij mot in het hele land geroke worde. Slaat de krante der maar op na. ’t Is Amsterdam hier en Amsterdam daar, Amsterdam zus en Amsterdam zó, Amsterdam vóor en Amsterdam na… en dan komp Amstelveen! Azzofter vedder niks gebeur… Azzof de wereld on hunnie draai… Hallo, wie zijn ze dan metter Amsterdam dan? Wat interesseer míjnet nou watter in die grafstad gebeur? Geen ene moer toch zeker? Hoe lang hep dat gezijk over die krakers nie geduurd? Hele bóeke zijn er over volgeschreve! Hier hebbie geen krakers… Wij bouwe gewoon huize! En dan dat gemeut over die ehh… kom hoe heet dat pleurisding? ’t Is net een of andere vreselijke aandoening, met zo’n zakkie onder je hart, voor de onlasting… De Stopera! Bejje dan ook in de war azzie ’n gebouw zó noem? Daar kreegie helemaal de schijterij van… Dan ging het niet door, dan weer wel, dan werd het zóveel duurder dan verwacht, dan zoveel, dan krege die architecte bonje, werd het nóg es zoveel duurder dan verwacht en nóg es en toen moeset Waterlooplein weer zo nodig van de slopershamer worde gered… Nou, nationale ramp hoor, maar nie heus! Je moes es wete watter híer nie allemaal plat is gegaan zonder datter ooit een haan naar hep gekraaid, moezik me dan nou ineens aangesproke voele omdatter daaro een of ander kutpleintje werd afgebroke…? Ziet ik zo bleek dan? Voor mijn part bree ze die hele teringzooi daar af, liever vandaag nog as morrege… Ander geval: het Concertgebouw dreigde in de grond te zakke… Nou, ik zou zegge: Wees blij! Mot je nèt gelove… ’t Héle land moes op ze kop, want ONS Concertgebouw moes worde gered. Ovvie maar effe mee wou schokke…? Ja, hierro, me reet! We betale al zàt an die pleurisstad. Héel Amsterdam sta op de monementenlijst! Waddachie dat dàt nie kost om al die middeleeuwse optrekkies overend te houwe? Miljàrde! ‘k Vinnet mooi hoor, ‘k vinnet prachtig, maar van d’r eige cente. De poen die hier wordt verdiend, wordt in De Haag verdeeld en in Amsterdam over de ballek gerot. Of wou je bewere van niet soms? Bij die ehh… kom hoe heet… o ja, die Stopera, daar blijke in ene vijftig miljoen pleite! Daar wor geen eens meer naar gezócht! Is an die strijkstok blijve hange van die bunkerbouwers… Stelletje uitnemers! Lane ze een keertje gewoon gaan werreke in plaats van heel de dag zitte ouwehoere waaro ze nou weer es motte gaan knage… Filipijns? Pekinees? Mafkees? Azzie daar een resterant begin waar de mense d’r vrete uit trogge motte opslurrepe terwijlie der af en toe zo een emmer bier overheen pleur, stane ze nóg in de rij, azzet in de Avenue hep gestaan. Nou, in de Avenue sta je zó hoor! Je geef die Wina Born een veeg in de meterkast en je sta derin, makkelijk zat. Krijge ze de touw****** metter Amsterdam, kenne ze pluize…
Stelletje nagenaste! Je zal ze kos motte geve die met de klei nog achter d’r ore uit Kutjepoep of Reetketelpikkumerschans naar die grafstad komme toegekrope en mijn na een hallef jaar een provensaal durve te moeme, omdattik in Rotterdam ben gebore! Stelletje boere! Rote ze leker nader familiegraf metter Amsterdam, die meut voorop metter hondekop… Je zal der maar ee gezegend weze, met zo’n bolus… Azzik zo’n kop had hakte ik ‘m àf! Bter géen kop dan zo een… Waddun ramp zeg, dat wijf metter ge-Amsterdam. Rotterdam vin ze maar niks ennet ken ook nooit wat worde ook… Nee, daar hebbe we háar voor nodig, metter grote gezoute zijksluiter! Ze ziet deruit of ze in de Eerste Wereldoorlog door een tank is overreje en in de Tweede nog een keer vergast. Ze heppet overleefd omdazze nie wou brande! Opgewarremd lijk! Rotterdam deug van geen kant, maar ondertussen vréet ze der wèl van… En zij niet alleen! ’t Hele land vreet ervan! Zonder Rotterdam zouwe allang gezonke zijn… ’t Is de kurrek waarop de naie drijf… Maar ze sterreve nog liever dan toe te geve dazze ’t zonder Rotterdam wel kenne vergete. Ze legge liever an die reet van Amsterdam te like… Je ken die tv nie anzette of stane ze weer te kwijle voor dat paleis op die Dam of op een of ander folkloristisch bruggetje dat bijna van rottigheid in mekaar pleur… Schilderachtig Amsterdam… Cultureel Amsterdam… Amsterdam bij nacht… Joods Amsterdam… Amsterdam in Verzet… Amsterdam lach… Amsterdam huil… Schilderachtig Ansterdam (herhaling)… Amsterdam zing… Amsterdam fluit… Schemerachtig Amsterda… Altijd weer datzellefde over-het-paard-getilde-lou-toffe-god-gloeiende-pest-pokke-vol-automatische-gaskamer-breje-tering-touw-******-blaf-******-koleertige-kùt-Amsterdam! Tot en met de STER-reclame! Maak nie uit wat voor tinnef ze nou weer motte slijte, tien tege éen dat he weer tege die gratebaal van een Carry Tefse an mot kijke, die met die geplemuurde bolus van d’r erges voor zo’n pitteresk trapgeveltje de lolligste thuis sta uit te hange.Op de radio idem dito… Je ken die knop nie omdraaie of stader weer zo’n grensdebiel over die Westerteringtore te galleme… Zak dáar je broek van af, van al die zijkliedjes over dat stink-Y en die graf-Jordaan! Dat is sinds de dage van die Johnny Jordaan en heet die wandelende Dr. Oetker-pudding met dat hoogpolige tepijt opter taas en die vuurvaste grijns opter melik? Tante Leen, precies! Al sinds de dage van die Johnny Jordaan en die tante Leen ister een onafgebroke stroom van kwaadaardige gezwellen uit de Alberti-mafia, die óok zo nodig nog hun lepel in die brijpot motte zette! Krijge ze het mond en klauwzeer metter Amsterdam! Wanneer zie je Rotterdam nou op de buis? Alleen asze kenne late zien hoe hier op 4 mei om 8 uur ’s avonds de trams gewoon doorrije. Dan krijgt Rotterdam nog effe gauw de kat. Nou aster éen stad in Nederland is, waar de trams het rècht hebbe om op 4 mei door te rije, dan isset Rotterdam wel, wat zulle we nou hebbe… Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbete, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hade! O jee, azzie ze nou hoor hebbe ze allemaal Jode op zolder gehad… Waar zijn ze gebleve dan? Kenne ze ellek jaar wel metter schijnheilige kop naar die Dokwerreker lope… Dókwerreker, gog betert! Ze hebbe een have waar al sinds 1312 geen schip meer is geweest! Komediante! Lane ze matrasse in gaan slape bij de Ubica in plaats van de boel in de maling te neme… Pleurt efe gauw op! En wij zeker het Sufferdje leze? Wie zijn ze dan metter Amsterdam dan? En net azzie denk dat je alles gehad hep komter nog es zo’n koeiekut aan je kop zijke… ‘Toen ik nog in Amsterdam dit en toen ik nog in Amsterdam dat…’ Krijg ze bombardements****** metter Amsterdam, ken ze puinruime! Locomotrutfantje…

Need I say more ! (met dank aan Jules Deelder)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:15:29 #137
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36114411
Vind het wel wat hebben maar niet echt bijzonder ofzo. Rotterdam is beter.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_36114542
Mensen in hoofdsteden zijn vaker hufters dan mensen uit minder significante plaatsen, of het nou Amsterdammers zijn of inwoners van Parijs, London of Rome. Op 1 of andere manier woont er verhoudingsgewijs meer klotevolk.
pi_36114643
Erg relaxte stad. Kom er graag om te winkelen, chillen en uit te gaan. Met de trein is het makkelijk om in het centrum te komen. Met de auto moet je dat niet proberen, maar gewoon in het transferium bij de Arena gaan staan. Bespaart je veel ergernissen.
Verder nog nooit problemen gehad. Wel eens wat opdringerige drugsdealertjes in de Warmoestraat of omgeving Zeezijk, maar verder niks eigenlijk.
pi_36116677
Woon zelf in Amsterdam en ben erg tevreden Beetje cliche maar ik vind Rotterdam dus echt 3x niks. Het grootse deel van Rotterdam doet me denken aan een kille onpersoonlijke kantoorstad .

Maastricht is trouwens ook leuk .
pi_36118024
Amsterdam groot, smerig, lawaaiig en druk? Kom eens een paar weken hier in Athene!

Amsterdam is klein, schoon, stil en rustig

Amsterdam

* rameijer 5 jaar geleden *schopje* A'dam --> Athene
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:03:14 #142
124364 Vjenne_kloet
Scooterjosti #1
pi_36118098
Amsterdam, een grote bende, en het is me veel te druk, ik hou het bij me dorp,
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:05:39 #143
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_36118182
Zelf ben ik niet geboren in Amsterdam.
Maar ik ben er zelf paar keer geweest in Amsterdam Leuke stad.
Ik zou er wel vaker naar toe willen.
Maar ligt ver van ons vandaan En met de trein gaan is ook me wat ? Wij hebben geen auto
Maastricht en Valkenburg vind ik ook mooi.
Zeker Maastricht een leuke stad.
pi_36118674
Geef mij maar Amsterdam.

Omgeving Nieuwmarkt, lekker rustig en toch stads met al die Chinese winkeltjes.

En godzijdank dat auto's niet overal kunnen komen, zo kan je lekker in de zomer rustig op een terras zitten.

Heerlijk!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:09:55 #145
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_36120861
Eigenlijk een ongeloofelijke kutstad, maar toch ben ik er verliefd op
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:29:00 #147
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36120893
amsterdam is een uitstekende plaats om een nucleair wapen op uit te testen
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36121269
Mooiste stad
pi_36122913
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:29 schreef Mobster273 het volgende:
amsterdam is een uitstekende plaats om een nucleair wapen op uit te testen
Volgens mij ben je in de war met Rotterdam.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:56:15 #150
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36123351
Wat ik vind van Amsterdam...laat ik maar quoten:

? Hoe lang heb dat gezeik over die krakers nie geduurd? Hele bóeken zijn er over volgeschreven! Hier hebbie geen krakers… Wij bouwen gewoon huizen! En dan dat gemeut over die ehh… kom hoe heet dat pleurisding? ’t Is net een of andere vreselijke aandoening, met zo’n zakkie onder je hart, voor de onlasting… De Stopera!

Bejje dan ook in de war als je ’n gebouw zó noemt? Daar kreeg je helemaal de schijterij van… Dan ging het niet door, dan weer wel, dan werd het zóveel duurder dan verwacht, dan zoveel, dan kregen die architecten bonje, werd het nóg es zoveel duurder dan verwacht en nóg es en toen moest Waterlooplein weer zo nodig van de slopershamer worden gered… Nou, nationale ramp hoor, maar nie heus! Je moes es weten watter híer nie allemaal plat is gegaan zonder datter ooit een haan naar heb gekraaid, moezik me dan nou ineens aangesproken voelen omdatter daaro een of ander kutpleintje werd afgebroken…? Ziet ik zo bleek dan?
Voor mijn part breken ze die hele teringzooi daar af, liever vandaag nog als morgen… Ander geval: het Concertgebouw dreigde in de grond te zakken… Nou, ik zou zegge: Wees blij! Moet je nèt geloven… ’t Héle land moes op ze kop, want ONS Concertgebouw moest wordne gered. Ovvie maar effe mee wou schokke…? Ja, hierro, me reet! We betalen al zàt an die pleurisstad. Héel Amsterdam staat op de monementenlijst!

en:

Waddun ramp zeg, dat wijf metter ge-Amsterdam. Rotterdam vind ze maar niks en het ken ook nooit wat worden ook… Nee, daar hebben we háar voor nodig, metter grote gezouten zijksluiter! Ze ziet deruit of ze in de Eerste Wereldoorlog door een tank is overreden en in de Tweede nog een keer vergast. Ze heb het overleefd omdat ze niet wou branden! Opgewarremd lijk!
Rotterdam deug van geen kant, maar ondertussen vréet ze der wèl van… En zij niet alleen! ’t Hele land vreet ervan! Zonder Rotterdam zouden we allang gezonken zijn… ’t Is de kurrek waarop de naie drijf… Maar ze sterven nog liever dan toe te geve dat ze ’t zonder Rotterdam wel kennen vergeten. Ze leggen liever an die reet van Amsterdam te likken… Je ken die tv nie aanzetten of staan ze weer te kwijlen voor dat paleis op die Dam of op een of ander folkloristisch bruggetje dat bijna van rottigheid in mekaar pleur… Schilderachtig Amsterdam… Cultureel Amsterdam… Amsterdam bij nacht… Joods Amsterdam… Amsterdam in Verzet… Amsterdam lach… Amsterdam huil… Schilderachtig Ansterdam (herhaling)… Amsterdam zing… Amsterdam fluit… Schemerachtig Amsterda… Altijd weer datzellefde over-het-paard-getilde-lou-toffe-god-gloeiende-pest-pokke-vol-automatische-gaskamer-breje-tering-touw-******-blaf-******-koleertige-kùt-Amsterdam! Tot en met de STER-reclame!
Wanneer zie je Rotterdam nou op de buis? Alleen als kenne late zien hoe hier op 4 mei om 8 uur ’s avonds de trams gewoon doorrijden. Dan krijgt Rotterdam nog effe gauw de kat. Nou aster éen stad in Nederland is, waar de trams het rècht hebbe om op 4 mei door te rije, dan isset Rotterdam wel, wat zulle we nou hebbe… Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbeten, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hadden! O jee, als je ze nou hoor hebbe ze allemaal Jode op zolder gehad… Waar zijn ze gebleve dan?

Jaaaa Amsterdam heeft het en als ze het niet hebben, dan jatten ze't wel

pi_36126512
ik vind amsterdam zo aan het verloederen, maar misschien kom ik op de verkeerde plaatsen
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:01:31 #152
53267 TC03
pi_36126605
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:58 schreef Byte_Me het volgende:
ik vind amsterdam zo aan het verloederen, maar misschien kom ik op de verkeerde plaatsen
Je komt inderdaad in de verkeerde plaats.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:08:15 #153
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36126854

Heb nu ook een Amsterdam muts op
pi_36139024
Als er op de winkelruiten en in de etalages eens wat meer Nederlands verschijnt, kunnen we praten.
pi_36167579
AMSTERDAM is PERFECT
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_36167990
Suffe kk stad.
pi_36181168
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:56 schreef SHE het volgende:
Wat ik vind van Amsterdam...laat ik maar quoten:

? Hoe lang heb dat gezeik over die krakers nie geduurd? Hele bóeken zijn er over volgeschreven! Hier hebbie geen krakers… Wij bouwen gewoon huizen! En dan dat gemeut over die ehh… kom hoe heet dat pleurisding? ’t Is net een of andere vreselijke aandoening, met zo’n zakkie onder je hart, voor de onlasting… De Stopera!

Bejje dan ook in de war als je ’n gebouw zó noemt? Daar kreeg je helemaal de schijterij van… Dan ging het niet door, dan weer wel, dan werd het zóveel duurder dan verwacht, dan zoveel, dan kregen die architecten bonje, werd het nóg es zoveel duurder dan verwacht en nóg es en toen moest Waterlooplein weer zo nodig van de slopershamer worden gered… Nou, nationale ramp hoor, maar nie heus! Je moes es weten watter híer nie allemaal plat is gegaan zonder datter ooit een haan naar heb gekraaid, moezik me dan nou ineens aangesproken voelen omdatter daaro een of ander kutpleintje werd afgebroken…? Ziet ik zo bleek dan?
Voor mijn part breken ze die hele teringzooi daar af, liever vandaag nog als morgen… Ander geval: het Concertgebouw dreigde in de grond te zakken… Nou, ik zou zegge: Wees blij! Moet je nèt geloven… ’t Héle land moes op ze kop, want ONS Concertgebouw moest wordne gered. Ovvie maar effe mee wou schokke…? Ja, hierro, me reet! We betalen al zàt an die pleurisstad. Héel Amsterdam staat op de monementenlijst!

en:

Waddun ramp zeg, dat wijf metter ge-Amsterdam. Rotterdam vind ze maar niks en het ken ook nooit wat worden ook… Nee, daar hebben we háar voor nodig, metter grote gezouten zijksluiter! Ze ziet deruit of ze in de Eerste Wereldoorlog door een tank is overreden en in de Tweede nog een keer vergast. Ze heb het overleefd omdat ze niet wou branden! Opgewarremd lijk!
Rotterdam deug van geen kant, maar ondertussen vréet ze der wèl van… En zij niet alleen! ’t Hele land vreet ervan! Zonder Rotterdam zouden we allang gezonken zijn… ’t Is de kurrek waarop de naie drijf… Maar ze sterven nog liever dan toe te geve dat ze ’t zonder Rotterdam wel kennen vergeten. Ze leggen liever an die reet van Amsterdam te likken… Je ken die tv nie aanzetten of staan ze weer te kwijlen voor dat paleis op die Dam of op een of ander folkloristisch bruggetje dat bijna van rottigheid in mekaar pleur… Schilderachtig Amsterdam… Cultureel Amsterdam… Amsterdam bij nacht… Joods Amsterdam… Amsterdam in Verzet… Amsterdam lach… Amsterdam huil… Schilderachtig Ansterdam (herhaling)… Amsterdam zing… Amsterdam fluit… Schemerachtig Amsterda… Altijd weer datzellefde over-het-paard-getilde-lou-toffe-god-gloeiende-pest-pokke-vol-automatische-gaskamer-breje-tering-touw-******-blaf-******-koleertige-kùt-Amsterdam! Tot en met de STER-reclame!
Wanneer zie je Rotterdam nou op de buis? Alleen als kenne late zien hoe hier op 4 mei om 8 uur ’s avonds de trams gewoon doorrijden. Dan krijgt Rotterdam nog effe gauw de kat. Nou aster éen stad in Nederland is, waar de trams het rècht hebbe om op 4 mei door te rije, dan isset Rotterdam wel, wat zulle we nou hebbe… Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbeten, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hadden! O jee, als je ze nou hoor hebbe ze allemaal Jode op zolder gehad… Waar zijn ze gebleve dan?

Jaaaa Amsterdam heeft het en als ze het niet hebben, dan jatten ze't wel

Of zoals Jules Deelder altijd zegt:"Pleurt toch op joh,met je Amsterdam"
pi_36185572
In Amsterdam kun je niet fatsoenlijk uitgaan, In Den Haag wel
  zondag 19 maart 2006 @ 23:01:05 #160
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_36185609
Je kan er lekkere wijven vinden die niet zo moeilijk zijn over de normen en waarden.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_36186328
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:43 schreef StartThePanic het volgende:
Suffe kk stad.
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic.
  zondag 19 maart 2006 @ 23:22:36 #162
144707 Slappertje
Vincent Vega
pi_36186467
quote:
Kutstad met die gore stinkgrachten waar de hele dag van die platbodemschuiten vol moffen en amerikanen voorbij komen drijven.
Nee Amsterdam heb het... en anders jatten ze het wel. En maar strompelen door die 17e eeuw van ze. En de rest van het land maar dokken, want heel die grafstad staat bekand op de monumentenlijst.
Als je d'r een restaurant begint waar de mensen hun vreten uit troggen motten opslurpen, terwijl je d'r af en toe een emmer bier overheen pleurt, staan ze nog in de rij voor je nouvelle cuisine.
Toen in Rotterdam de mariniers op de Maasbruggen die moffen de stotten afbeten, stonden ze in Amsterdam godverredomme met de klauw omhoog te kijken wat een mooie auto's die Duitsers toch hadden. Oh jee, als je ze nou hoort hebben ze allemaal joden op zolder gehad. Nou waar zijn ze gebleven dan?
En die Dokwerken dan, godbetere, ze hebben een haven waar al sinds 1312 geen schip meer is geweest.
Ik sluit me voor 110% bij Jules Deelder aan
Now we come to step three. This... drives... most... people... crazy.
Woord omhoog, hond! Je weeeet.
pi_36186512
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:22 schreef Slappertje het volgende:

[..]

Ach jah..
Het is misschien frustrerend altijd de 2e stad achter Amsterdam in Nederland te zijn
pi_36186776
Amsterdam vind ik een land apart. Gewoon de sfeer, uiterlijk en cultuur die er heerst.

Amsterdam vind ik gewoon iets aparts. Het is geen Nederland, maar ook weer wel. Hoe moet ik het uitleggen
  zondag 19 maart 2006 @ 23:32:27 #165
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_36186849
i love it
woon er al mijn hele leven en vind het ontzettend fijn

en het valt me hier op dat heel veel mensen heel gekke vooroordelen hebben
lang niet iedereen hier is dom en/of plat hoor
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 19 maart 2006 @ 23:32:37 #166
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_36186853
Zeker niet mijn stad, maar nog lang niet zo rot als rotterdam
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 19 maart 2006 @ 23:34:09 #167
47580 hoM3r
Our trip.
pi_36186895
Als inwoner van Amsterdam vind ik Amsterdam een mooie stad met helaas iets te veel inwoners die denken dat ze Amsterdam zelf hebben gebouwd, en een bepaalde arrogantie ten toon spreiden t.o.v. de rest van Nederland omdat ze in de stad wonen waar het meeste belastinggeld naar toe gaat. Van de andere kant heet zoiets in mijn geboortestad Nijmegen gewoon " trots".
  zondag 19 maart 2006 @ 23:50:28 #168
144707 Slappertje
Vincent Vega
pi_36187404
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:23 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Ach jah..
Het is misschien frustrerend altijd de 2e stad achter Amsterdam in Nederland te zijn
Ha! Ha! Ik kom niet uit Staphorst, dus ik zou niet weten hoe dat voelt
Now we come to step three. This... drives... most... people... crazy.
Woord omhoog, hond! Je weeeet.
pi_36187567
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:22 schreef Slappertje het volgende:

[..]

Ik kreeg toevallig vandaag een mp3'tje hiervan toegestuurd door een vriendin van me, en had 'm hier even willen posten.
  zondag 19 maart 2006 @ 23:59:26 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36187672
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:23 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Ach jah..
Waarom zijn wij dan 010 en jullie 020?
pi_36187709
Leuke stad met koninginnedag
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36187740
A'dam is handig omdat er vele véle winkels zijn, maar de arrogantie van de (voornamelijkl) import A'dammers is on-ge-lo-fe-lijk. Ik heb een tijdje in het Magna Plaza gewerkt, nooit meer! Daar stralen ze iets uit van.......wij zijn ánders.....maar dan met zeer velen.
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_36189782
Mooie stad
Te druk; Teveel chaos
Teveel maffe lui

[ Bericht 6% gewijzigd door Cool_Runner op 20-03-2006 02:31:26 ]
If Matrix was here, he'd laugh too
  maandag 20 maart 2006 @ 09:38:00 #174
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36192331
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Puur uit meelij
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36192431
quote:

[..]

Jongeren?......
Jja dat is wel heel creepy, snel terug naar abbek*tteveen
pi_36192738
Ik vind het een leuke stad om uit te gaan maar ik zou er voor geen goud willen wonen met al die oubollige geveltjes, toeristen en verkeersdrukte. Geef mij maar Rotterdam of Bergen op Zoom. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 20 maart 2006 @ 10:22:00 #177
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36193207
quote:
Op maandag 20 maart 2006 09:44 schreef perculator het volgende:

[..]

Jongeren?......
Jja dat is wel heel creepy, snel terug naar abbek*tteveen
  maandag 20 maart 2006 @ 10:23:54 #178
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36193247
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:01 schreef teknomist het volgende:
Ik vind het een leuke stad om uit te gaan maar ik zou er voor geen goud willen wonen met al die oubollige geveltjes, toeristen en verkeersdrukte. Geef mij maar Rotterdam of Bergen op Zoom. .
die toeristen ben ik ook niet zo happig op
  maandag 20 maart 2006 @ 10:25:09 #179
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193268
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:01 schreef tanna het volgende:
A'dam is handig omdat er vele véle winkels zijn, maar de arrogantie van de (voornamelijkl) import A'dammers is on-ge-lo-fe-lijk. Ik heb een tijdje in het Magna Plaza gewerkt, nooit meer! Daar stralen ze iets uit van.......wij zijn ánders.....maar dan met zeer velen.
Ik vind dat altijd zo aandoenlijk he, mensen die ons zo arrogant vinden .

Ironie en een self fulfilling prophecy. Ook wel het Calimero effect genoemd, als je je zo opstelt dan behandelen mensen je ook gewoon zo .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 10:28:20 #180
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36193338
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:23 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

die toeristen ben ik ook niet zo happig op
nee, die lopen nog wel eens in de weg. Maar dat doe ik waarschijnljik in b.v. Parijs ook als ik even aan het uitvogelen ben waar ik heen moet.
Maar als de stad niet zo mooi was, dan waren die toeristen er ook niet natuurlijk
  maandag 20 maart 2006 @ 10:29:35 #181
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193369
Toeristes .
Men, je stamkroeg opeens vol met een groep scandinavische meiden, nee dat zou je als rechtgeaarde hollandse jongen niet willen nee .
Get woke, go broke!
pi_36193444
Het is een groot dorp waarin iedereen denkt dat ie in een wereldstad woont.

Maar ik vind het er wel leuk.

Het leukste vind ik de kroegen waar je veel backpackers ontmoet in plaats van de typische studentenkroegen met de bijbehorende arrogante en bekrompen klandizie.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_36193453
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo aandoenlijk he, mensen die ons zo arrogant vinden .
Arrogantie vind ik wel meevallen hoewel ze altijd wel hun mond vol hebben van hun eigen stad, hun eigen stad zien als het centrum van de wereld en daar heel weinig buitenkomen. En daar ken ik genoeg Amsterdammers voor. Typisch een dorpsmentaliteit.

Het zijn wel overigens enorme kankeraars moet ik zeggen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_36193479
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:28 schreef Againzender het volgende:
Maar als de stad niet zo mooi was, dan waren die toeristen er ook niet natuurlijk
Nou, als je als iemand uit Singapore, Bejing of Tokyo op een stedentrip gaat ga je natuurlijk niet tussen de moderne (flat)gebouwen zitten waar je je hele leven als tussen woont. .
  maandag 20 maart 2006 @ 10:34:33 #185
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36193483
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:28 schreef Againzender het volgende:

[..]

nee, die lopen nog wel eens in de weg. Maar dat doe ik waarschijnljik in b.v. Parijs ook als ik even aan het uitvogelen ben waar ik heen moet.
enige leuke is dat die mensen om de zoveel tijd doodleuk onder een tram lopen... hoe krijg je het voor elkaar?
pi_36193494
Kekke avatar, teknomist. Had em vroeger ook.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:35:27 #187
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36193510
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:33 schreef teknomist het volgende:

[..]

Arrogantie vind ik wel meevallen hoewel ze altijd wel hun mond vol hebben van hun eigen stad, hun eigen stad zien als het centrum van de wereld en daar heel weinig buitenkomen. En daar ken ik genoeg Amsterdammers voor. Typisch een dorpsmentaliteit.

nou ja, vanuit mijn oogpunt draait het universum om mij... lijkt me niet iets typisch A'dams
  maandag 20 maart 2006 @ 10:35:55 #188
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193524
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:33 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nou ja, ik kom in Nederland idd niet heel erg veel buiten Amsterdam, waarom zou ik? Hier is alles wat ik dagelijks nodig heb en de meesten van mijn vrienden etc wonen hier. Maar ik kom verder nog wel eens in het buitenland hoor . Ik ben natuurlijk wel in de meeste Nederlandse plaatsen wel eens geweest (steden dan) was van het weekend nog even stappen in Groningen . Andere steden kunnen ook leuk zijn hoor, maar Amsterdam heeft voldoende voor iedere smaak .

Kankerraars, vind IK persoonlijk meevallen, rotterdammers en hagenezen zijn veel erger vind ik dan.
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 10:38:50 #189
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_36193575
Het is zo jammer dat mensen van buiten de randstad vaak niet veel verder komen dan de route tussen centraal station en de Hooters om vervolgens de tram te pakken naar het Thorbecke en Rembrandtplein. Het lelijkste stukje stad. Ze zouden toch eens de Pijp in moeten lopen met alle leuke kroegen en de albert Cuypmarkt. Loop de grachten eens op om oude cultuur op te snuiven.

Amsterdam voor insiders

Wat dat betreft zou het hele gebied tussen CS en laten we zeggen de Munt als visitekaartje van de stad een grote opfrisbuurt verdienen.
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_36193599
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou ja, ik kom in Nederland idd niet heel erg veel buiten Amsterdam, waarom zou ik? Hier is alles wat ik dagelijks nodig heb en de meesten van mijn vrienden etc wonen hier. Maar ik kom verder nog wel eens in het buitenland hoor . Ik ben natuurlijk wel in de meeste Nederlandse plaatsen wel eens geweest (steden dan) was van het weekend nog even stappen in Groningen . Andere steden kunnen ook leuk zijn hoor, maar Amsterdam heeft voldoende voor iedere smaak .
Ik heb ook geen reden om buiten Rotterdam te komen (behalve als ik naar mijn ouders ga dan). Maar ik reis graag en kom graag in andere steden. Verandering van spijs doet eten. Maar dat is misschien onze open handelsgeest. .
quote:
Kankerraars, vind IK persoonlijk meevallen, rotterdammers en hagenezen zijn veel erger vind ik dan.
Het valt me gewoon erg op. Hagenezen gebruiken "kanker" alleen als stopwoord. Voor de rest vind ik persoonlijk het leukste volk binnen de Randstad. Den Haag zou na Rotterdam mijn tweede stad binnen de Randstad zijn...
  maandag 20 maart 2006 @ 10:40:07 #191
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193606
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:38 schreef Thomasumo het volgende:
Het is zo jammer dat mensen van buiten de randstad vaak niet veel verder komen dan de route tussen centraal station en de Hooters om vervolgens de tram te pakken naar het Thorbecke en Rembrandtplein. Het lelijkste stukje stad. Ze zouden toch eens de Pijp in moeten lopen met alle leuke kroegen en de albert Cuypmarkt. Loop de grachten eens op om oude cultuur op te snuiven.

Amsterdam voor insiders

Wat dat betreft zou het hele gebied tussen CS en laten we zeggen de Munt als visitekaartje van de stad een grote opfrisbuurt verdienen.
Ook dat nog eens natuurlijk. De meesten komen niet verder dan dat gebied, maar bijv de 9 straatjes kennen ze niet, en dat is echt een HEEL ander stuk Amsterdam...
Get woke, go broke!
pi_36193626
Amsterdam vind ik een super relaxte stad. Ook al woon ik er zelf niet. Ik vind het er altijd relaxed om te zijn. Goede winkels leuke kroegen met backpackers idd. En niet zo'n typische studentenstad. Wat je bijvoorbeeld in Groningen en Utrecht wel heel erg hebt. Dat het straadbeeld in een stad bijna bepaald wordt door studenten.

Alleen is het een beetje jammer dat veel import amsterdammers ineens vinden dat ze oh zo amsterdams zijn. Met als hoogtepunt natuurlijk het ajax publiek. Dat zich oh zo amsterdams voordoet wanneer ze "boeren" naar de tegenstander schreeuwen en dan weer lekker allemaal in hun opel astra naar almere of andere plaatsen in het oosten rijden.
pi_36193632
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:38 schreef Thomasumo het volgende:

Amsterdam voor insiders

Ik vind persoonlijk de buurten om het centrum heen nog het leukste. Van de Jordaan tot het sjieke Zuiden.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:45:15 #194
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193720
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:39 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik heb ook geen reden om buiten Rotterdam te komen (behalve als ik naar mijn ouders ga dan). Maar ik reis graag en kom graag in andere steden. Verandering van spijs doet eten. Maar dat is misschien onze open handelsgeest. .
[..]

Het valt me gewoon erg op. Hagenezen gebruiken "kanker" alleen als stopwoord. Voor de rest vind ik persoonlijk het leukste volk binnen de Randstad. Den Haag zou na Rotterdam mijn tweede stad binnen de Randstad zijn...
Die geest heb ik ook wel hoor . Ik reis ook redelijk veel en ver, dat is gewoon altijd leuk En ik vind het ook leuk om in Nederland eens ergens anders heen te gaan, maar ik blijf wel hier wonen .

Nou ja, dat zal wel subjectief zijn, ik vind r'dammers en hagenezen altijd ZO negatief. Ze zijn bijv vaak niet PRO-eigen voetbalclub, maar gewoon ANTI- Ajax...

Neem Deelder en gerard cox, die lopen OOK alleen maar te zeiken over Amsterdam, maar komt er iets POSTIEFS over hun eigen stad uit de bek? Heel sporadisch misschien.

het is en blijft een (onterecht?) minderwaardigheidscomplex..
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 10:48:01 #195
144493 Relmarokkaan
Ik ben gevaarlijk
pi_36193765
Amsterdam

Alleen moeten er wat meer Marokkanen wonen.
http://www.kavkazcenter.net/
Steun Tsjetsjenië in haar strijd!
pi_36193786
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:48 schreef Relmarokkaan het volgende:
Amsterdam

Alleen moeten er wat meer Marokkanen wonen.
Verhuis dan gewoon lekker naar Utrecht
pi_36193789
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:45 schreef HeatWave het volgende:
Neem Deelder en gerard cox, die lopen OOK alleen maar te zeiken over Amsterdam, maar komt er iets POSTIEFS over hun eigen stad uit de bek? Heel sporadisch misschien.

het is en blijft een (onterecht?) minderwaardigheidscomplex..
Zo ben ik zelf in ieder geval niet. Maar ik ben dan ook geen ras-Rotterdammer.

Ik denk niet dat het een soort van minderwaardigheidscomplex is maar eerder het gevoel is van genegeerd worden. Beetje een UVT-voorbeeld maar als er een onderzoek wordt gedaan naar drugsgebruik onder jongeren kijken ze bijvoorbeeld alleen naar de jongeren in Amsterdam, concluderen vervolgens dat XTC-gebruik onder jongeren is afgenomen terwijl die in de provincie drastisch is toegenomen. En zo zijn er tal van voorbeelden te bedenken. Persoonlijk denk ik dat dit komt omdat het meerendeel van de intellectuele elite in de grachtengordel woont. Dat bedoel ik met dat het centralisme in Amsterdam nogal groot is.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:51:25 #198
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_36193831
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk de buurten om het centrum heen nog het leukste. Van de Jordaan tot het sjieke Zuiden.
Ik denk dat de hierboven genoemde 9 straatjes hoog scoren op mijn lijst meest favo buurt. Maar ook de pijp en de buurt richting entrepodok doen het goed. Ik woon zelf op het Javaeiland. Mooie architectuur en veel ruimte. Het moet alleen nog een beetje gaan leven.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:52:58 #199
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_36193853
Overigens in 1 van de 9 straatjes zit op Wolvenstraat 23 een heel fijn restaurant zonder naam. Tegenover de Barok. Asian Fushion en trendy inrichting.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:53:24 #200
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36193863
de pijp is helemaal m'n buurtje... hoop yuppen tegenwoordig, maar al met al redelijk in balans.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:56:15 #201
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193925
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:49 schreef teknomist het volgende:

[..]

Zo ben ik zelf in ieder geval niet. Maar ik ben dan ook geen ras-Rotterdammer.

Ik denk niet dat het een soort van minderwaardigheidscomplex is maar eerder het gevoel is van genegeerd worden. Beetje een UVT-voorbeeld maar als er een onderzoek wordt gedaan naar drugsgebruik onder jongeren kijken ze bijvoorbeeld alleen naar de jongeren in Amsterdam, concluderen vervolgens dat XTC-gebruik onder jongeren is afgenomen terwijl die in de provincie drastisch is toegenomen. En zo zijn er tal van voorbeelden te bedenken. Persoonlijk denk ik dat dit komt omdat het meerendeel van de intellectuele elite in de grachtengordel woont. Dat bedoel ik met dat het centralisme in Amsterdam nogal groot is.
Amsterdam is ook ZEKER niet perfect hoor, ik heb ook zo mijn kritiekpunten . Het stadsbeleid is te knullig voor woorden soms .

Maar goed, dat is in elke stad wel denk ik. Maar kijk nou eens naar fok, er zijn ALLEEN maar van dit soort topics over Amsterdam... Nooit eens over Utrecht, Rotterdam etc..

Hoge bomen vangen veel wind..
Get woke, go broke!
pi_36193966
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Amsterdam is ook ZEKER niet perfect hoor, ik heb ook zo mijn kritiekpunten . Het stadsbeleid is te knullig voor woorden soms .

Maar goed, dat is in elke stad wel denk ik. Maar kijk nou eens naar fok, er zijn ALLEEN maar van dit soort topics over Amsterdam... Nooit eens over Utrecht, Rotterdam etc..

Hoge bomen vangen veel wind..
klik
pi_36193980
Maar het is natuurlijk ook gewoon een kankerjodenstad.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:58:30 #204
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193989
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:57 schreef teknomist het volgende:

[..]

klik
.

ok ok...ze zijn er wel .
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 11:08:47 #205
144493 Relmarokkaan
Ik ben gevaarlijk
pi_36194245
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:49 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Verhuis dan gewoon lekker naar Utrecht
Te veel berbers daar.
http://www.kavkazcenter.net/
Steun Tsjetsjenië in haar strijd!
  maandag 20 maart 2006 @ 11:09:06 #206
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36194258
Klotestad, punt
A.M.A.B
pi_36194393
Echte Rotterdammers zijn natuurlijk voor Sparta of Excelsior. .
  maandag 20 maart 2006 @ 11:16:38 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36194433
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:58 schreef teknomist het volgende:
Maar het is natuurlijk ook gewoon een kankerjodenstad.
We doen ons best .
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 11:27:03 #209
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_36194726
Als geboren Amsterdammer vind ik het een leuke stad. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd al die opbrekingen en bouwputten spuugzat begin te worden. Ik moet veel met de auto in en door de stad voor m'n werk en elke dag is het weer de vraag of ik op bestemming aan kan komen of dat ik een teringend verderop moet parkeren om vervolgens alle troep mee te sjouwen...
  maandag 20 maart 2006 @ 11:28:04 #210
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36194748
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:27 schreef Kresj het volgende:
Als geboren Amsterdammer vind ik het een leuke stad. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd al die opbrekingen en bouwputten spuugzat begin te worden. Ik moet veel met de auto in en door de stad voor m'n werk en elke dag is het weer de vraag of ik op bestemming aan kan komen of dat ik een teringend verderop moet parkeren om vervolgens alle troep mee te sjouwen...
Tja, de NoordZuidlijn is idd erg ingrijpend aanwezig, maar goed, dat soort dingen MOETEN wel om de stad te verbeteren....
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 11:30:44 #211
21984 Kresj
pi_36194820
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja, de NoordZuidlijn is idd erg ingrijpend aanwezig, maar goed, dat soort dingen MOETEN wel om de stad te verbeteren....
Het is niet alleen de N/Z lijn. Ook tramspoorvernieuwing, rioolvernieuwing op stadhouderskade, herinrichting, etc...
Ik snap ook wel dat het moet gebeuren, maar het is zoveel tegelijk. Lijkt wel of ze de hele stad in een keer aanpakken. En het duurt al zo lang en gaat vooral nog erg lang duren. N/Z lijn planning is 2012... En je weet hoe bouwprojecten altijd uitlopen.
  maandag 20 maart 2006 @ 11:32:25 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36194865
tja, het is niet anders helaas, de dam is ook al zo'n bende op het moment.

Maar vele grote steden (NY bijv) liggen ook altijd open hoor, dat voorkom je gewoon niet..
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 11:32:47 #213
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36194878
nou ja, ik weet niet of je de omgeving van rotterdam centraal de afgelopen tijd nog hebt gezien maar das ook een aardige teringbende

Die gasten kunnen ook niks zelf verzinnen
  maandag 20 maart 2006 @ 11:35:13 #214
21984 Kresj
pi_36194964
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:32 schreef HeatWave het volgende:
tja, het is niet anders helaas, de dam is ook al zo'n bende op het moment.

Maar vele grote steden (NY bijv) liggen ook altijd open hoor, dat voorkom je gewoon niet..
Ik kom 1 a 2 keer per jaar in NY en daar gebeurd ook veel idd. Vooral de metro wordt grondig aangepakt nu met alle overlast vandien. Maar het blijft irritant. Zal blij zijn als Amsterdam Amsterdam weer is.
pi_36194977
Leuke markten, lekkere restaurantjes, in de zomer terrasjes op het leidseplein, Vondelpark (leuk met Koninginnedag voor kids), gezellige kroegen, altijd iets te beleven,mooie grachten, hippe straatjes, kakbuurten, de PC, de Jordaan, de tram, mensen uit alle windstreken, echte Amsterdammers, ik hou van mijn stad.
  maandag 20 maart 2006 @ 11:36:34 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36195003
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
nou ja, ik weet niet of je de omgeving van rotterdam centraal de afgelopen tijd nog hebt gezien maar das ook een aardige teringbende

!.

Nou, om dat nou over te nemen .
Get woke, go broke!
pi_36195027
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
.
  maandag 20 maart 2006 @ 11:38:04 #218
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36195046
beetje onze teringbende kopieren
  maandag 20 maart 2006 @ 11:51:57 #219
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_36195439
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:35 schreef woniya het volgende:
de PC
Ook ik hou van Amsterdam, maar de PChooftstraat is wel de meest suffe holle commerciele straat van heel Nederland.
  maandag 20 maart 2006 @ 11:56:59 #220
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36195592
eensch
pi_36195774
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:51 schreef Thomasumo het volgende:

[..]

Ook ik hou van Amsterdam, maar de PChooftstraat is wel de meest suffe holle commerciele straat van heel Nederland.
Er lopen wel altijd lekkere golddiggers.
pi_36198289
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:51 schreef Thomasumo het volgende:

[..]

Jaloers?

the shore
  maandag 20 maart 2006 @ 13:36:53 #223
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_36198399
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:33 schreef rameijer het volgende:

[..]

Jaloers?

Hahaha, nee hoor. 9 van de 10 winkels in die straat verkoopt overpriced pauperspul.
pi_36199376
Toch jaloers dus
the shore
pi_36202357
quote:

[..]

Lekker valide argument..

Amsterdam is en blijft de hoofdstad
  maandag 20 maart 2006 @ 15:59:47 #226
37950 JAM
pi_36202644
quote:
Op maandag 20 maart 2006 14:05 schreef rameijer het volgende:
Toch jaloers dus
Nee, 't is echt overpriced pauperspul. Eén dagje naar Den Haag, Antwerpen of Den Bosch en je komt nooit meer in Amsterdam.

Voor die doeleinden, althans.
pi_36202867
Maar er is wel een tentoonstelling van Cartier-Bresson in Amsterdam.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 20 maart 2006 @ 16:05:53 #228
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36202886
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:59 schreef JAM het volgende:

[..]

Nee, 't is echt overpriced pauperspul. Eén dagje naar Den Haag, Antwerpen of Den Bosch en je komt nooit meer in Amsterdam.

Voor die doeleinden, althans.
Dat slaat ook echt ergens op hoor. Wat je daar kan krijgen kan je in Amsterdam OOK gewoon krijgen natuurlijk..
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 16:09:31 #229
37950 JAM
pi_36203007
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat slaat ook echt ergens op hoor. Wat je daar kan krijgen kan je in Amsterdam OOK gewoon krijgen natuurlijk..
Nou ja, voor zover ik weet zit er geen Chanel of Dries van Noten in Amsterdam...

For starters.
pi_36203092
Er zit ook geen Frans Hals museum in Amsterdam, of Dijkers, of Grote Markt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 20 maart 2006 @ 16:15:24 #231
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36203203
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:09 schreef JAM het volgende:

[..]

Nou ja, voor zover ik weet zit er geen Chanel of Dries van Noten in Amsterdam...

For starters.
Goh, spannend. en hoeveel winkels zitten er WEL in Amsterdam die *daar* niet zitten?
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 16:17:02 #232
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36203251
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Goh, spannend. en hoeveel winkels zitten er WEL in Amsterdam die *daar* niet zitten?
Lush ...

* nixxx snel wegrent voor sanne en alle andere lushies aan komen stampeden
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 20 maart 2006 @ 17:56:54 #233
53267 TC03
pi_36206068
quote:

[..]

Met de postcodes is het weer andersom.
  maandag 20 maart 2006 @ 17:57:47 #234
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36206101
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Brieven sturen is zoooo vorige eeuw
  maandag 20 maart 2006 @ 17:58:05 #235
21984 Kresj
pi_36206111
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik ken degene met postcode 1000AA.
  maandag 20 maart 2006 @ 18:00:29 #236
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36206200
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:58 schreef Kresj het volgende:

[..]

Ik ken degene met postcode 1000AA.
geneukt?
  maandag 20 maart 2006 @ 18:01:47 #237
21984 Kresj
pi_36206239
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:00 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

geneukt?
Nee dank je. Is de moeder van een vriend. En tis geen MILF...
pi_36306611
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:33 schreef marcoadam2003 het volgende:
kom maar op
Het zou me een ban opleveren, zoveel ziektes zou ik nodig hebben om m'n mening eningszins van de juiste tekstuele kracht te voorzien.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 23 maart 2006 @ 19:56:27 #239
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36306687
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:53 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Het zou me een ban opleveren, zoveel ziektes zou ik nodig hebben om m'n mening eningszins van de juiste tekstuele kracht te voorzien.
jouw mening over deze stad is gelukkig behoorlijk bekend
  donderdag 23 maart 2006 @ 23:30:26 #240
6290 Dr_Crouton
pi_36314136
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:53 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Zelfs de binnenstad van Den Haag is nog sneller te bereiken vanaf de A4/A12. Goed, vaak is de belijning op de weg net zo onduidelijk (lees: afwezig) als die van A'dam, maar als je de weg ongeveer weet is dat ook weer te overzien... Voldoende parkeergarages gewoon pal naast de winkelstraten, gewoon top.

Voordat je in Amsterdam bij de Bijenkorf parkeergarage bent aangekomen met de auto op klaarlichte dag, heb je op z'n minst 10 verkeerslichten en tig opstoppingen achter de rug gehad.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 01:09:59 #241
47580 hoM3r
Our trip.
pi_36316875
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 23:30 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Zelfs de binnenstad van Den Haag is nog sneller te bereiken vanaf de A4/A12. Goed, vaak is de belijning op de weg net zo onduidelijk (lees: afwezig) als die van A'dam, maar als je de weg ongeveer weet is dat ook weer te overzien... Voldoende parkeergarages gewoon pal naast de winkelstraten, gewoon top.

Voordat je in Amsterdam bij de Bijenkorf parkeergarage bent aangekomen met de auto op klaarlichte dag, heb je op z'n minst 10 verkeerslichten en tig opstoppingen achter de rug gehad.
Huilie..
Waarom wil je zo graag op klaarlichte dag naar de parkeergarage bij de bijenkorf rijden als je het toch zo een kutstad vind.
pi_36316893
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:09 schreef hoM3r het volgende:

[..]

Huilie..
Waarom wil je zo graag op klaarlichte dag naar de parkeergarage bij de bijenkorf rijden als je het toch zo een kutstad vind.
Misschien moest ie iets afleveren of ophalen wat moeilijk met het OV gaat?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 01:33:44 #243
6290 Dr_Crouton
pi_36317230
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:09 schreef hoM3r het volgende:

[..]

Huilie..
Echt, sommigen hebben geen voorstellingsvermogen, stel je vóór dat het een vergelijking is, dat zou het woord 'begrip' naar een nieuwe dimensie brengen.

En ik WIL niet zo graag, maar Amsterdam ligt naar verhouding dichter bij mijn woonplaats dan Den Haag, dus veel keus is er niet, dus ik MOET wel. Maar op een dag zal Amsterdam zo tyfus verstopt zijn en gezamelijk anti-autoterrorisme uitoefenen met Nijmegen, dat Utrecht, Den Haag of Rotterdam qua reistijd nog dichterbij ligt.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 01:55:30 #244
47580 hoM3r
Our trip.
pi_36317507
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:33 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Echt, sommigen hebben geen voorstellingsvermogen, stel je vóór dat het een vergelijking is, dat zou het woord 'begrip' naar een nieuwe dimensie brengen.

En ik WIL niet zo graag, maar Amsterdam ligt naar verhouding dichter bij mijn woonplaats dan Den Haag, dus veel keus is er niet, dus ik MOET wel. Maar op een dag zal Amsterdam zo tyfus verstopt zijn en gezamelijk anti-autoterrorisme uitoefenen met Nijmegen, dat Utrecht, Den Haag of Rotterdam qua reistijd nog dichterbij ligt.
Oké, oké, je hebt me overtuigd, ik ben gewoon blind als Nijmeegse Amsterdammer en weet niet hoe het anders kan
pi_36319285
Leuke en vooral interessante stad, waar ik best een jaartje of wat wil wonen. Niet langer, maar dat zou ik nergens willen...
pi_36323931
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 08:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Leuke en vooral interessante stad, waar ik best een jaartje of wat wil wonen. Niet langer, maar dat zou ik nergens willen...
Leuk, een zwerver met internet verbinding.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_36324121
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:13 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Leuk, een zwerver met internet verbinding.
Zoiets, plus een hoge opleiding en een aardig inkomen.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:18:41 #248
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_36324122
Saaie stad
pi_36325702
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:18 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zoiets, plus een hoge opleiding en een aardig inkomen.
En een wireless Internetverbinding
the shore
pi_36327514
Bijlmermeer.. nog een keer
Rotterdam South Side
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:03:51 #251
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36327557
*applaus*
pi_36328125
Ik ben voor amsterdam in de brand
Rotterdam South Side
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:26:17 #253
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36328353
wat let je?
pi_36328644
elektronisch huisarest
Rotterdam South Side
pi_36328680
Ik heb NU een aussie aan

mzl
Rotterdam South Side
pi_36329054
wat een toeristenstad..
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:50:21 #257
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36329165
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:34 schreef Guvnor het volgende:
elektronisch huisarest
aan alles komt een end
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')