Oud, vies, Cohen, Ajax, lelijk accent. Dat is wat me te binnen schiet, maar ik ben altijd erg blij als ik weer terug ben in Rotterdam, vooral als ik in A'dam ben geweest. Dat is niet zo goed uit te leggen.quote:
Lekker belangrijk ,, snap je de zin niet??quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:36 schreef NiteSpeed het volgende:
*Jouw
quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Amsssssssterdam die tongval alleen al...
Nee, ik snap die zin niet. Ik begrijp alleen Nederlands.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:37 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk ,, snap je de zin niet??
alsof rotterdam mooi is ,als ik 1 stad kut vind is dat het wel ,, en JAA dat heeft ook met dat lelijke kakkerlakken stadion te maken maar dat is niet waar ik op doelquote:Op woensdag 19 januari 2005 02:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oud, vies, Cohen, Ajax, lelijk accent. Dat is wat me te binnen schiet, maar ik ben altijd erg blij als ik weer terug ben in Rotterdam, vooral als ik in A'dam ben geweest. Dat is niet zo goed uit te leggen.
oke dan moet je dit topic maar overslaanquote:Op woensdag 19 januari 2005 02:38 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nee, ik snap die zin niet. Ik begrijp alleen Nederlands.
Waarom dat dan?quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:38 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
alsof rotterdam mooi is ,als ik 1 stad kut vind is dat het wel ,, en JAA dat heeft ook met dat lelijke kakkerlakken stadion te maken maar dat is niet waar ik op doel
Ik vind het gewoon een kut stad ,, maar denk dat iemand uit enschede ook zijn eigen stad het mooiste vind dus denk dat we daar niet uit zullen komen.quote:
Ik vind die Cohen gewoon een sukkel.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een kut stad ,, maar denk dat iemand uit enschede ook zijn eigen stad het mooiste vind dus denk dat we daar niet uit zullen komen.
maar vind het gewoon zo rommelig daar.. de stad .. bevalt me al niet, die koopgoot .. al die zijstraatjes met winkels. je heb er alleen in het weekend nachtbussen dus als je ergens in een gat zit in rotterdam zonder auto kom je nergens meer behalve een taxi, in Amsterdam heb je tenminste elke dag een nachtbus.
verder zijn er nog wel wat dingen maar ja.
en wat heb je dan met die burgemeerster van Amsterdam ? stalkt ie je met de telefoon ofzo ?
lekker belangrijk ,het is iemand die zijn stad niet onder controle weet te houden maar dat ligt ook voornamelijk aan dit pepi en kokkie land zelf en die super regering.
Ik heb 11 jaar in Enschede gewoond, en die stad biedt nog minder dan een boeren gehucht.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een kut stad ,, maar denk dat iemand uit enschede ook zijn eigen stad het mooiste vind dus denk dat we daar niet uit zullen komen.
Gaf eigenlijk maar een voorbeeldquote:Op woensdag 19 januari 2005 02:46 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik heb 11 jaar in Enschede gewoond, en die stad biedt nog minder dan een boeren gehucht.
Het is geen studentenstad, heeft geen gezelligheid en te weinig groen in het centrum.
Er wordt Tukkers gesproken wat wel weer okay is.
Ik vind Amsterdam echt op een dorp lijken, vergeleken met Rotterdam en Den Haag.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:47 schreef L.Denninger het volgende:
Ik spreek uit ervaring :
Amsterdam is best een fjin dorp om in te wonen, als je op de goeie plek woont.
Persoonlijk vind ik de koopgoot redelijk saai.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind die Cohen gewoon een sukkel.
Nachtbussen zijn er inderdaad alleen in het weekend, ik wist niet dat dat in Amsterdam anders was. Onze metro is wel een stuk beter, vind ik.
De Koopgoot is echt prachtig vergeleken met bijvoorbeeld die ranzige steegjes achter de Dam.
Tja, ik vind Rotterdam (CS) eigenlijk nooit creepy. Maar hetzelfde geldt voor de rest van Nederland.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:50 schreef Brennie het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de koopgoot redelijk saai.
Eigenlijk Rotterdam in zijn geheel wel.
Ben er geboren en getogen, maar vindt er geen moer aan.
Amsterdam is imo te chaotisch en druk, maar heeft wel meer sfeer en doet veiliger aan dan Rotterdam.
Rotterdam cs is erg creepy om 10 uur s'avonds. ( als je de trein moet pakken, zeg ik er maar even bij voor de volledigheid.)
Zeg tegen een willekeurig persoon in Amsterdam "wat loop je nou te kijken?" en je voelt Amsterdam.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:50 schreef Rhoona het volgende:
Amsterdam rulez!!! Ik vind Adam geweldig... De mensen, de sfeer... geweldig!!! Je moet Adam voelen.
Rotterdam CS toch echt wel...daar staan altijd groepen jongeren aan beide kanten van de schijfdeurenquote:Op woensdag 19 januari 2005 02:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tja, ik vind Rotterdam (CS) eigenlijk nooit creepy. Maar hetzelfde geldt voor de rest van Nederland.
Over Groningen ben ik het ook wel eens en Den Bosch ofzo .quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:48 schreef Xebrozius het volgende:
Groningen, Nijmegen en Maastricht vind ik prettige steden.
Soms staan ze ook bij de ingangen van scholen, ik neem aan dat je dan ook niet naar school durft?quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:52 schreef Hilfiger het volgende:
[..]
Rotterdam CS toch echt wel...daar staan altijd groepen jongeren aan beide kanten van de schijfdeuren
Kan me nog herinneren dat het er doodstil was en bij de ingang aan weerszijden gasten stonden die je liever niet in een steegje tegenkomt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tja, ik vind Rotterdam (CS) eigenlijk nooit creepy. Maar hetzelfde geldt voor de rest van Nederland.
dat is toch echt iets anders...quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:53 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Soms staan ze ook bij de ingangen van scholen, ik neem aan dat je dan ook niet naar school durft?
Maar ben je weleens in Amsterdam uitgeweest??quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oeh, wat eng.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:52 schreef Hilfiger het volgende:
[..]
Rotterdam CS toch echt wel...daar staan altijd groepen jongeren aan beide kanten van de schijfdeuren
Het zijn meer de type gasten: 'durf 1 keer in mijn gezicht te kijken, en je hebt een mes door je strot'quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:53 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Soms staan ze ook bij de ingangen van scholen, ik neem aan dat je dan ook niet naar school durft?
Pfff Rotterdam is echt wel "gevaarlijker"....quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:52 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Zeg tegen een willekeurig persoon in Amsterdam "wat loop je nou te kijken?" en je voelt Amsterdam.
quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:56 schreef Brennie het volgende:
[..]
Mjah, nooit bekend mee geweest, zat op een hippie dansopleiding.
Nou, uitgeweest... ik houd niet zo van discotheken en dergelijke.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:54 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
Maar ben je weleens in Amsterdam uitgeweest??
In Amsterdam vind ik dat je veel meer keus heb enzo.
Ben 1 keer in Rotterdam uitgeweest maar ik mis daar gewoon iets.
Amsterdam heeft het gewoon.
quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:58 schreef Brennie het volgende:
Rotterdam heeft gekken, Amsterdam prettig gestoorden.
Zo erg was het ook weer niet.quote:
Ach, als ik in een goede bui ben zeg ik iedereen gedag, dus ook dat soort knakkers, en anders kijk ik iedereen boos aan. Ik heb nog nooit een wapen voor mijn neus gehad. Misschien komt het wel door m'n grote bek.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:56 schreef Brennie het volgende:
[..]
Het zijn meer de type gasten: 'durf 1 keer in mijn gezicht te kijken, en je hebt een mes door je strot'
Absoluut niet zuiver.
Staan dergelijke gasten ook bij scholen?
Je heb overal wel groepjes vorming bij stations, dat heb je in Rotterdam maar ook in Amsterdam op het CS bijvoorbeeld. dat zijn meer van die Dealers maar daar moet je gewoon verder niet op letten.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:56 schreef Brennie het volgende:
[..]
Het zijn meer de type gasten: 'durf 1 keer in mijn gezicht te kijken, en je hebt een mes door je strot'
Absoluut niet zuiver.
Staan dergelijke gasten ook bij scholen?
ach ja, iedere gek zijn gebrek zeg ik altijd maarquote:Op woensdag 19 januari 2005 02:59 schreef Brennie het volgende:
[..]
Zo erg was het ook weer niet.
Alhoewel..
Havo voor muziek en dans in Rotterdam. ( Voorschoterlaan in Kralingen en de Haverlandstraat in eeehm.. hoe heet die buurt vlakbij Kralingen?)quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ach, als ik in een goede bui ben zeg ik iedereen gedag, dus ook dat soort knakkers, en anders kijk ik iedereen boos aan. Ik heb nog nooit een wapen voor mijn neus gehad. Misschien komt het wel door m'n grote bek.
Welke hippe dansopleiding was dat dan? En waar?
Kralingen-Crooswijk kom ik oorspronkelijk vandaan.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:04 schreef Brennie het volgende:
[..]
Havo voor muziek en dans in Rotterdam. ( Voorschoterlaan in Kralingen en de Haverlandstraat in eeehm.. hoe heet die buurt vlakbij Kralingen?)
Inmiddels is de opleiding verplaatst naar een ander gedeelte van de stad.
Klopt, al is Amsterdam een stuk drukker nog en valt het denk ik minder op.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:01 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
Je heb overal wel groepjes vorming bij stations, dat heb je in Rotterdam maar ook in Amsterdam op het CS bijvoorbeeld. dat zijn meer van die Dealers maar daar moet je gewoon verder niet op letten.
je weet gewoon dat die er zijn en moet je je verder ook niets van aantrekken.
maar dat heb je volgens mij in de meeste grote steden.
waar ik me wel aan irriteer is aan die schijt bedelaars pffff
als je 50 euro bij je heb en je loopt van het CS naar de Dam en je moet iedereen geld geven die erom vraagt moet je tussendoor nog pinnen ook volgens mij .
maar die gasten heb je ook in Rotterdam en op het CS daar en zelfs tussen centraal en schiedam ofzo in de trein.
minder zeikerds, of mannen die er uitzien als vrouw.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat heeft Amsterdam dat Rotterdam niet heeft?
Nou, ik was dit weekend in Amsterdam en daar zag ik meer twijfelgevallen dan in Rotterdam in een heel jaar.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
minder zeikerds, of mannen die er uitzien als vrouw.
quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou, ik was dit weekend in Amsterdam en daar zag ik meer twijfelgevallen dan in Rotterdam in een heel jaar.
En sterf.
Dát zijn nou juist twee charmes van Amsterdam.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
minder zeikerds, of mannen die er uitzien als vrouw.
Crooswijk bedoelde ik.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kralingen-Crooswijk kom ik oorspronkelijk vandaan.
Kralingen is een van de beste stukken van de stad. Best wel veel kakkers, natuurlijk.
Ik kom soms ook op Zuid of in West/Spangen maar ik begrijp echt niet wat er zo beangstigend is aan de Beijerlandselaan ofzo.![]()
Wat heeft Amsterdam dat Rotterdam niet heeft?
ja dat zeg ik dude.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Dát zijn nou juist twee charmes van Amsterdam..
Ik doel juist op de overvloed van zeikers en travestieten.quote:
Jij met je Sterf....quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou, ik was dit weekend in Amsterdam en daar zag ik meer twijfelgevallen dan in Rotterdam in een heel jaar.
En sterf.
Ja schat, die knakker blijft aan de gang met me te stalken.quote:
Double that.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja schat, die knakker blijft aan de gang met me te stalken.![]()
Mooi des te meer kans voor mijquote:Op woensdag 19 januari 2005 03:28 schreef heiden6 het volgende:
Als er iets is wat me stoort buiten de randstad is het dat er nog minder lekkere wijven zijn dan erbinnen.
Dat geldt niet voor Nijmegen en Den Bosch...quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:28 schreef heiden6 het volgende:
Als er iets is wat me stoort buiten de randstad is het dat er nog minder lekkere wijven zijn dan erbinnen.
Ik houd wel van een beetje optimisme.quote:
Daar heb je gelijk in... Met de auto moet je er niet komen,...quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:31 schreef Dr_Crouton het volgende:
Geen leuke (binnen)stad om je auto te parkeren, laat staan er in rond te rijden. Wat een ramp.
Overrated.
dit topic ging toch over amsterdam? daar geef ik mijn reactie op. en omdat je nogal prominent je oordeel geeft reageer ik daarop. niks stalken, gewoon mijn mening. dat sterf wordt een beetje ehhmmm... spuitelf?quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja schat, die knakker blijft aan de gang met me te stalken.![]()
Misschien zorg jij daar voor?quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef Xebrozius het volgende:
Hypocriete teringstad die pretendeert tolerant en een multiculturele smeltpot te zijn.
Maar dat beeld dankzij het nieuws allang verloren is.
Overal fucking toeristen die coffeeshops afstruinen en de meer dan 80% van de mensen loopt er met een chagrijnige smoel over straat.
Dat valt best mee, je moet de weg een beetje weten en vooral waar je nog vrij makkelijk kunt parkeren.quote:Op woensdag 19 januari 2005 03:32 schreef Rhoona het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in... Met de auto moet je er niet komen,...
Alsof er alleen maar discotheken in Amsterdam zijn. Juist Amsterdam is de stad van 'all shapes and sizes'. Zo is het dat er voor ieder wat wils is en juist in Amsterdam is het makkelijk die dingen te ontlopen die je niet leuk vind.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou, uitgeweest... ik houd niet zo van discotheken en dergelijke.
's Nachts vind ik Amsterdam nog steeds een groot, vies dorp. Rotterdam heeft veel meer uitstraling.
Als ik CS uitloop, richting de lijnbaan voel ik me gewoon helemaal thuis. Waarschijnlijk ligt het daaraan. Ik heb ik geen enkele andere stad gewoond (Oranjestad uitgezonderd).
Ik ben het helemaal met je eens. Vreselijk veel zwervers, junks en laagopgeleid tuig dat constant op straat loopt te kwatten. Engelssprekend personeel in winkels. Amsterdam is als een hele slechte nagemaakte new york.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef Xebrozius het volgende:
Hypocriete teringstad die pretendeert tolerant en een multiculturele smeltpot te zijn.
Maar dat beeld dankzij het nieuws allang verloren is.
Overal fucking toeristen die coffeeshops afstruinen en de meer dan 80% van de mensen loopt er met een chagrijnige smoel over straat.
Werk je bij het VVV of zo?quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef Lempicka het volgende:
Amsterdam![]()
Hoe moet ik mijn gevoelens voor Amsterdam hier aan jullie gaan uitleggen? Het is zo'n heerlijke mooie stad.
Je komt altijd mensen die je kent (of die bekent zijn) tegen op straat, er zijn festivals, lezingen, je kan elke ochtend voor dag en douw in Het Vondelparg Tai-Chi beoefenen als de zon net opkomt en de mist langzaam opstijgt van de vijvers.
Hele groepen Papegaaien bekijken in het Rembrandt park, roeien op de amstel, en voor je het weet ben je midden in de polder of drink je een drankje op het terras van Het Kalfje.
Genieten kan je ook van de prachtige architectuur, die in elke wijk een heel eigen Karakter heeft, de grachten die in de zomer heerlijk voluptueus groen zijn, en waaraan je bij (cafe) het Paleis voor heel weinig geld champagne kan drinken.
Brouwerij het IJ, met heerlijke biertjes (oke, geen jopenbier), De Nieuwmarkt, waar de mooiste waag van Nederland het plein siert, en waar je Cubaans, Chinees, Thais, en Nederlands uit je dak kan gaan.
Bern, waar je de lekkerste Kaas-fondue van Nederland kan etenAchter groezelige gordijntjes. Snackbar Bird, waar je onder het genot van een heerlijke Tom Yam Gai de junks en de toeristen bijna hand in hand voorbij kan zien lopen, Het schrijershuis met zijn mooie geschiedis en de lekkerste appeltaart.
De spuistraat, waar de hoeren en luxe zaken naast elkaar bestaan, en de dagmensen en de nachtmensen elkaar gewoon begroeten.
The Dylan (www.dylanamsterdam.com) het mooiste hotel van nederland, met het lekkerste personeel. Het Krasnapolsky, met een wintertuin, waar je je in de winter buiten waant. De vlindertuin in de hortus, waar je een droom beleeft. Het vernieuwde en verbouwde Carré, waar de sterren weer echt stralen, de stoelen heerlijk zitten, en het geluid gewoon goed is. De stopera, waar geen slechte zitplek is omdat je overal het podium goed kan zien, Club11, waar je voor veel te veel te veel geld, van veel te slecht eten kan genieten, want het uitzicht laat je bijna vergeten wat je niet lekker vond.
De Amsterdamsche Bos, om paddestoelen te plukken in de herfst, te wandelen en te schaatsen in de winter, naar pasgeboren geitjes en lammetjes kan kijken in de lente, en heerlijk bij kan komen van de warmte van de zomer onder het verkoelende bladerdak.
De negen straatjes, waar tweedehands winkeltjes, kleine zelfstandige designers, en leuke lunch-cafeetjes elkaar afwisselen. Het Waterlooplein, waar argeloze toeristen worden afgezet, en Amsterdammers leuke tweedehands spulletjes kopen van altijd praatgrage verkopers.
Dat iedereen je altijd met Schat aanspreekt.![]()
De Amsterdamse politie, die je, als je helemaal van de wereld het terrein van een illegale rave afloopt, je een goede thuisreis wenst, en vraagt of je misschien een lift nodig hebt, of die als de verdieping van het bendenhuis instort zegt dat je de volgende ochtend maar even de huisbaas moet bellen, en om je te troosten een Amsterdams liedje voor je zingt.![]()
De Albert Cuypmarkt, waar binnenlandse en buitenlandse verkopers en producten naast elkaar staan, waar iedereen de lekkerste aardbeien heeft, waar je heerlijke hete kouseband kan eten, en verse thaise chili pasta kan kopen. Waar aan het einde van de straat een heel klein echt Italiaans restaurantje zit, waar ze nog nooit van pizza hebben gehoord, en je veel te veel grappa krijgt ingeschonken bij je Tiramisu.
Grote suikerspinnen haardrachten en veel te veel blauwe oogmake-up in de Jordaan, bij cafe Nol, waar de studenten mixen met de Jordanezen, of bij het Zwaantje waar iedereen altijd goed bij stem lijktDe Dirk van der Broek. Taxi Centrale Amsterdam, die je altijd direct naar huis brengt, geen woekerprijzen rekent, en waar de chauffeurs in mooie auto's Nederlands met je spreken.
De Damstraat, waar je op een beetje mooie dag hele leuke rijd-de-toerist-omver-en-kom-er-mee-weg spelletjes kan spelen. Zonsopgang, en dan met je gezicht naar het Centraal Station, probeer het, en je zult rechts naast het centraal, tussen de klok en de dome van de Nicolaas Kerk (ook een bezoekje waard) de zon boven het IJ zien uitstijgen.![]()
De dam, die zo verschrikkelijk slecht betegeld is dat je er eigenlijk nooit meer wil komen, maar waar het in de zomer zo gezellig is, of als Tiësto er een heerlijke set draait. Koninginnedag, als de hele stad oranje wordt, en er niemand meer op een normale manier door de Hazestraat kan lopen omdat het er zo druk is, wanneer iedereen lacht, en geniet van de boten die door door de grachten varen.
Wagga Mamma, het Max Euweplein, waar je kan schaken met echte grootmeesters.
Boom Chicago, De Koetstaxi. De reguliersdwarsstraat, waar homo's en hetero's heerlijk kunnen stappen, en een bloemetje voor elkaar kunnen kopen op de dichtbij gelegen bloemenmarkt. De zeven bruggen. Het Rembrandtplein, waar je eigenlijk als Amsterdammer nooit wil komen, maar waar het 's avonds altijd zo levendig is. De magere brug.
Ik ben vast nog veel meer dingen vergeten, die niet vergeten mogen worden, en die ik ook niet echt vergeten ben, en die als ik ze zie, meemaak, voel of beleef dat heerlijke gevoel bij me oproepen...
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
Dit soort reacties typeren voor mij de sfeer van Amsterdam: één grote arrogante bende. Ik ben zelf ook afkomstig van de Randstad en heb zowat heel Nederland gezien. Ook heb ik een tijd gewerkt op een callcenter waar je heel Nederland (van mongoloïde Limburgers tot zure Frieze krenten) leert kennen. Wat mij het meest opviel van Amsterdammers is hun arrogantie.quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:06 schreef Everett het volgende:
Wat een tragische reacties allemaal van een stelletje provincialen en Rotterdammers. Over het algemeen gebaseerd op de twee dagen in heel hun leven die ze in Amsterdam hebben doorgebracht. Amsterdam is een fantastische stad. Je moet er de weg en de juiste plekken kennen (zoals in alle grote steden).
Gelukkig heb je zelf geen last van misplaatste arrogantie tov van mensen uit andere provincies getuige je opmerkingen over Limbugers en friezenquote:Op donderdag 20 januari 2005 20:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit soort reacties typeren voor mij de sfeer van Amsterdam: één grote arrogante bende. Ik ben zelf ook afkomstig van de Randstad en heb zowat heel Nederland gezien. Ook heb ik een tijd gewerkt op een callcenter waar je heel Nederland (van mongoloïde Limburgers tot zure Frieze krenten) leert kennen. Wat mij het meest opviel van Amsterdammers is hun arrogantie.
zulke mensen hou ik graag in mijn stadje, jij gaat helemaal nergens heen. hierblijven jij.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:02 schreef Penny_Lane het volgende:
Amsterdam...ik ben al jaren gek op die stad! Als ik uit `t CS kom krijg ik altijd zo`n opgelucht gevoel, en met pijn in m`n hart stap ik weer in de trein naar `t noorden. Amsterdam is de enige stad in Nederland die ook mooi is als het regent. Maar ik schijn `t te overromantiseren...Volgens m`n omgeving kom ik huilend op m`n knieen de Afsluitdijk weer over als ik er ooit ga wonen![]()
Je mist het punt volledig. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Amsterdam voor iedereen iets heeft, maar je moet het weten te vinden. Als je op koninginnedag naar Amsterdam gaat en daar je mening op baseert, heb je niets te zeggen. Amsterdam is niet alleen Ajax, het Leidseplein en koninginnedag. Het is veel meer dan dat, voor iedereen iets en altijd. Amsterdam is geen Parijs en ook geen Berlijn. Maar Nederland is ook Frankrijk niet, noch Duitsland.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit soort reacties typeren voor mij de sfeer van Amsterdam: één grote arrogante bende. Ik ben zelf ook afkomstig van de Randstad en heb zowat heel Nederland gezien. Ook heb ik een tijd gewerkt op een callcenter waar je heel Nederland (van mongoloïde Limburgers tot zure Frieze krenten) leert kennen. Wat mij het meest opviel van Amsterdammers is hun arrogantie.
Ze zijn ook vaak trots op hun stad, terwijl het al jaren een grote open riooljungle is. Een metropool als Berlijn of Parijs zullen ze ook nooit worden Sommige gebouwen zijn architectonisch erg mooi, maar ik vind het allemaal zeer overrated en vindt het ook bijzonder jammer dat men in het buitenland Nederland direct met Amsterdam koppelt, terwijl Utrecht net zo veel jofele dingen heeft en daarbij nog een prettigere sfeer heeft.
Als ik jou verhaal lees ben ik weer helemaal trots om Amsterdammer te zijnquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef Lempicka het volgende:
Amsterdam![]()
Hoe moet ik mijn gevoelens voor Amsterdam hier aan jullie gaan uitleggen? Het is zo'n heerlijke mooie stad.
Je komt altijd mensen die je kent (of die bekent zijn) tegen op straat, er zijn festivals, lezingen, je kan elke ochtend voor dag en douw in Het Vondelparg Tai-Chi beoefenen als de zon net opkomt en de mist langzaam opstijgt van de vijvers.
Hele groepen Papegaaien bekijken in het Rembrandt park, roeien op de amstel, en voor je het weet ben je midden in de polder of drink je een drankje op het terras van Het Kalfje.
Genieten kan je ook van de prachtige architectuur, die in elke wijk een heel eigen Karakter heeft, de grachten die in de zomer heerlijk voluptueus groen zijn, en waaraan je bij (cafe) het Paleis voor heel weinig geld champagne kan drinken.
Brouwerij het IJ, met heerlijke biertjes (oke, geen jopenbier), De Nieuwmarkt, waar de mooiste waag van Nederland het plein siert, en waar je Cubaans, Chinees, Thais, en Nederlands uit je dak kan gaan.
Bern, waar je de lekkerste Kaas-fondue van Nederland kan etenAchter groezelige gordijntjes. Snackbar Bird, waar je onder het genot van een heerlijke Tom Yam Gai de junks en de toeristen bijna hand in hand voorbij kan zien lopen, Het schrijershuis met zijn mooie geschiedis en de lekkerste appeltaart.
De spuistraat, waar de hoeren en luxe zaken naast elkaar bestaan, en de dagmensen en de nachtmensen elkaar gewoon begroeten.
The Dylan (www.dylanamsterdam.com) het mooiste hotel van nederland, met het lekkerste personeel. Het Krasnapolsky, met een wintertuin, waar je je in de winter buiten waant. De vlindertuin in de hortus, waar je een droom beleeft. Het vernieuwde en verbouwde Carré, waar de sterren weer echt stralen, de stoelen heerlijk zitten, en het geluid gewoon goed is. De stopera, waar geen slechte zitplek is omdat je overal het podium goed kan zien, Club11, waar je voor veel te veel te veel geld, van veel te slecht eten kan genieten, want het uitzicht laat je bijna vergeten wat je niet lekker vond.
De Amsterdamsche Bos, om paddestoelen te plukken in de herfst, te wandelen en te schaatsen in de winter, naar pasgeboren geitjes en lammetjes kan kijken in de lente, en heerlijk bij kan komen van de warmte van de zomer onder het verkoelende bladerdak.
De negen straatjes, waar tweedehands winkeltjes, kleine zelfstandige designers, en leuke lunch-cafeetjes elkaar afwisselen. Het Waterlooplein, waar argeloze toeristen worden afgezet, en Amsterdammers leuke tweedehands spulletjes kopen van altijd praatgrage verkopers.
De Amsterdamse politie, die je, als je helemaal van de wereld het terrein van een illegale rave afloopt, je een goede thuisreis wenst, en vraagt of je misschien een lift nodig hebt, of die als de verdieping van het bendenhuis instort zegt dat je de volgende ochtend maar even de huisbaas moet bellen, en om je te troosten een Amsterdams liedje voor je zingt.![]()
De Albert Cuypmarkt, waar binnenlandse en buitenlandse verkopers en producten naast elkaar staan, waar iedereen de lekkerste aardbeien heeft, waar je heerlijke hete kouseband kan eten, en verse thaise chili pasta kan kopen. Waar aan het einde van de straat een heel klein echt Italiaans restaurantje zit, waar ze nog nooit van pizza hebben gehoord, en je veel te veel grappa krijgt ingeschonken bij je Tiramisu.
Grote suikerspinnen haardrachten en veel te veel blauwe oogmake-up in de Jordaan, bij cafe Nol, waar de studenten mixen met de Jordanezen, of bij het Zwaantje waar iedereen altijd goed bij stem lijktDe Dirk van der Broek. Taxi Centrale Amsterdam, die je altijd direct naar huis brengt, geen woekerprijzen rekent, en waar de chauffeurs in mooie auto's Nederlands met je spreken.
De Damstraat, waar je op een beetje mooie dag hele leuke rijd-de-toerist-omver-en-kom-er-mee-weg spelletjes kan spelen. Zonsopgang, en dan met je gezicht naar het Centraal Station, probeer het, en je zult rechts naast het centraal, tussen de klok en de dome van de Nicolaas Kerk (ook een bezoekje waard) de zon boven het IJ zien uitstijgen.![]()
De dam, die zo verschrikkelijk slecht betegeld is dat je er eigenlijk nooit meer wil komen, maar waar het in de zomer zo gezellig is, of als Tiësto er een heerlijke set draait. Koninginnedag, als de hele stad oranje wordt, en er niemand meer op een normale manier door de Hazestraat kan lopen omdat het er zo druk is, wanneer iedereen lacht, en geniet van de boten die door door de grachten varen.
Boom Chicago, De Koetstaxi. De reguliersdwarsstraat, waar homo's en hetero's heerlijk kunnen stappen, en een bloemetje voor elkaar kunnen kopen op de dichtbij gelegen bloemenmarkt. De zeven bruggen. Het Rembrandtplein, waar je eigenlijk als Amsterdammer nooit wil komen, maar waar het 's avonds altijd zo levendig is. De magere brug.
Ik ben vast nog veel meer dingen vergeten, die niet vergeten mogen worden, en die ik ook niet echt vergeten ben, en die als ik ze zie, meemaak, voel of beleef dat heerlijke gevoel bij me oproepen...
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef Lempicka het volgende:
Amsterdam![]()
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
Jaja, Staphorst heeft het.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:16 schreef Myriam7 het volgende:
Toevallig gisteren bericht gekregen dat ik er niet naar toe hoefde te verhuizen..GODZIJDANK!!!!!
Ik blijf toch liever waar ik ben....
Jij weet het wat beter uit te leggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:12 schreef Forau_Diavolina het volgende:
A-dam.
Klote stad. 2 uur op zoek naar een straatje terwijl er in A-dam maar een plattegrond staat(in alle drie de keren dat ik een winkel zocht alleen die plattegrond kunnen vinden) irritante figuren die je vragen of ze kunnen helpen, en echt niet omdat ze zo hulpvaardig zijn.
En dan de stad zelf, een onlogischere indeling kan ik mij niet voorstellen(en dat zegt veel, ik kom uit eindhoven), loop je een straatje in, sta je recht tegenover zo'n kutgracht(ranzige zooi dat het is) en moet je weer honderd meter lopen om een brugje te vinden, en weer honderd meter terug om de straat in te gaan waar je tweehonderd meter geleden voor stond.
De hele stad lijkt wel een groot toeristen wiet paradijs, iedere toeristische en niet toeristische winkel staat vol met reggae-wiet ventjes, a-dam t-shirts(wat een lelijke dingen) en puberale lul-dingetjes. Nee, klote stad en ik hoop er niet veel meer te zoeken te hebben.
Zo'n gevoel heb ik nu ongeveer als ik weer eens terug ga naar Groningen, maarja woon dan ook in Rotterdam wat qua aantal inwoners wel een stad is maar qua sfeer absoluut niet. Groningen is geweldig ook als het regentquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:02 schreef Penny_Lane het volgende:
Amsterdam...ik ben al jaren gek op die stad! Als ik uit `t CS kom krijg ik altijd zo`n opgelucht gevoel, en met pijn in m`n hart stap ik weer in de trein naar `t noorden. Amsterdam is de enige stad in Nederland die ook mooi is als het regent. Maar ik schijn `t te overromantiseren...Volgens m`n omgeving kom ik huilend op m`n knieen de Afsluitdijk weer over als ik er ooit ga wonen![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:11 schreef Scandalous het volgende:
Ben eigenlijk meer een Rotterdammer, maar sinds ik in Amsterdam verblijf ben ik toch een stuk gelukkiger.Ik voel me hier meer thuis.
Ik hou van de mooie architectuur, elke dag kijk ik m'n ogen weer uit op de Brouwersgracht. Het Westerpark in de zomerDe Haarlemmerdijk
Max Euweplein, en de markten.
Alles is zo bereikbaar en als ik 's avonds laat honger heb, ga ik gewoon naar de avondmarkt om de hoek. Paradiso en de Melkweg, het lieve bioscoopje The Movies![]()
En de mensen zijn hier leuk. Maken makkelijker een praatje met elkaar![]()
En omhoog met die stad!quote:
Mijn persoonlijke voorkeur is toch Berlijn, qua coolste stad van Europa...quote:
Behalve dan de afgelopen 14 maanden.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Jezus man, dit topic komt ook elke maand langs.
Zo , en nu wakker worden uit je dromenquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef Lempicka het volgende:
Amsterdam![]()
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
Volgens mij ben je in de war met Rotterdam.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:29 schreef Mobster273 het volgende:
amsterdam is een uitstekende plaats om een nucleair wapen op uit te testen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |