abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24634857
Ik ben van oorsprong een Rotterdammer, breek me de bek niet open
Amsterdam is *heiligschennis* wel ok, vind het weinig sfeer hebben kwa bewoners doch architectonisch wel 'verantwoord'. Mag niet te hard klagen, mijn oom heeft er een kroeg
Corporeal equals destructive, happiness is relative, in solitude lies preservation?
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:15:16 #77
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24635821
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef Xebrozius het volgende:
Hypocriete teringstad die pretendeert tolerant en een multiculturele smeltpot te zijn.
Maar dat beeld dankzij het nieuws allang verloren is.
Overal fucking toeristen die coffeeshops afstruinen en de meer dan 80% van de mensen loopt er met een chagrijnige smoel over straat.
Misschien zorg jij daar voor?

Ontopic:
Ik werk zelf op het Leidseplein en zit er prima. Het centrum is leuk tot bepaalde hoogte, maar daadbuiten is het stukken minder leuk.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:19:28 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_24635877
mooie stad, maar die mensen daar...

ajax is trouwens ook positief
pi_24635927
Amsterdam? Waar leg dat dan?
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:02:27 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24636509
*kuch* even orde op zaken. De vraag van de TS is wat je mening is over Amsterdam, het is dus absoluut niet interessant welke stad jij leuker vind of niet, en het is al helemaal niet de bedoeling dat dit topic een Amsterdam versus Rotterdam discussie wordt...

Amsterdam? Zeker wel ok!
pi_24636911
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 03:32 schreef Rhoona het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in... Met de auto moet je er niet komen,...
Dat valt best mee, je moet de weg een beetje weten en vooral waar je nog vrij makkelijk kunt parkeren.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_24637063
Amsterdam is leuk winkelen, maar de laatste twee keer dat ik daar was werd ik aangesproken door een grote neger met de vraag of ik "wat" wilde kopen. Ben altijd wel weer blij als ik terug in R'dam ben, daar weet ik de weg tenminste.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  woensdag 19 januari 2005 @ 11:09:43 #83
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_24637705
Amsterdam. Helaas niet meer wat het geweest is.
Amsterdam huilt waar het eens heeft gelachen.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_24643029
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou, uitgeweest... ik houd niet zo van discotheken en dergelijke.

's Nachts vind ik Amsterdam nog steeds een groot, vies dorp. Rotterdam heeft veel meer uitstraling.

Als ik CS uitloop, richting de lijnbaan voel ik me gewoon helemaal thuis. Waarschijnlijk ligt het daaraan. Ik heb ik geen enkele andere stad gewoond (Oranjestad uitgezonderd).
Alsof er alleen maar discotheken in Amsterdam zijn. Juist Amsterdam is de stad van 'all shapes and sizes'. Zo is het dat er voor ieder wat wils is en juist in Amsterdam is het makkelijk die dingen te ontlopen die je niet leuk vind.

Ik ken zoveel kroegen waar bier standaard 1 euro kost. Dus dat je je scheel betaalt aan entree is ook niet helemaal waar. Maar als je van buiten Amsterdam in Amsterdam komt stappen, ken je vaak alleen maar de bekende, grote discotheken en het Leidseplein. Maar er zijn hier bijvoorbeeld ook veel studentengelegenheden. Bovendien is de keur aan culturele stapgelegenheden groot, waardoor uitgaan nooit saai hoeft te zijn. Amsterdam is cool.
  † In Memoriam † woensdag 19 januari 2005 @ 17:07:26 #85
88815 The_Emotion
98.3
pi_24643479
Het ziet er grauw en rommelig uit, zo hier en daar struikel je over een junkie. Maar Amsterdam heeft wel een leuke sfeer

Het centrum van Rotterdam vind ik wel een stuk netter en moderner uitzien,... maar het doet me veel minder dan Amsterdam
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Moderator woensdag 19 januari 2005 @ 17:14:24 #86
9859 crew  Karina
Woman
pi_24643553
Mijn hele leven woon ik al in Amsterdam en ik zou nergens anders willen wonen, geweldige stad.

Altijd wat te doen, veel leuke winkels in het centrum en ook daarbuiten. Onveilig heb ik me nooit gevoeld, ook niet 's avonds of 's nachts, zelfs niet bij het Centraal Station.

En ja, het centrum is druk, maar als je iets verder kijkt dan je neus lang is zijn er ook zat rustige plekken te vinden. Het Amsterdamse Bos bijvoorbeeld, heerlijk om te wandelen, of Schellingwoude, Durgerdam, Ransdorp, heerlijke rustige plekjes.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_24644778
Leuke winkels voor de rest niets
046
Dank aan Yeahinho
pi_24646444
Het enige leuke aan Amsterdam is Paradiso en de Black and White..........Melkweg spelen ook wel leuke bandjes...Maar die pilaar......
Maar ik ben er al ruim 10 jaar niet meer uitgeweest

Uitgaan in Amsterdam zal tegenwoordig best leuk zijn, maar met de auto en dan nog de trein/trammoeten nemen heb ik weinig trek in. Alleen de trein moet je weer zo vroeg thuis zijn

Stad trekt me gewoon niet meer. Gewoon zwaar overgewaardeerd. Hoewel als je er eenmaal bent kan het wel leuk zijn
pi_24646459
Vieze stink stad, Ajax
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 20 januari 2005 @ 09:25:04 #90
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_24646714
ik kom er bijna nooit, koninginnedag in amsterdam is wel gaaf (maar dat is het in utrecht ook) voor de rest had ik het altijd tsja groter/grootser verwacht ... een beetje overhyped dus
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_24648746
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:44 schreef Xebrozius het volgende:
Hypocriete teringstad die pretendeert tolerant en een multiculturele smeltpot te zijn.
Maar dat beeld dankzij het nieuws allang verloren is.
Overal fucking toeristen die coffeeshops afstruinen en de meer dan 80% van de mensen loopt er met een chagrijnige smoel over straat.
Ik ben het helemaal met je eens. Vreselijk veel zwervers, junks en laagopgeleid tuig dat constant op straat loopt te kwatten. Engelssprekend personeel in winkels. Amsterdam is als een hele slechte nagemaakte new york.
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:02:59 #92
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_24648822
Mooie stad, mooi accent...
Maar toch: Den Haag blijft leuker/mooier!
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:06:02 #93
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24648896
Wat een tragische reacties allemaal van een stelletje provincialen en Rotterdammers. Over het algemeen gebaseerd op de twee dagen in heel hun leven die ze in Amsterdam hebben doorgebracht. Amsterdam is een fantastische stad. Je moet er de weg en de juiste plekken kennen (zoals in alle grote steden).
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_24649975
Amsterdam
Hoe moet ik mijn gevoelens voor Amsterdam hier aan jullie gaan uitleggen? Het is zo'n heerlijke mooie stad.
Je komt altijd mensen die je kent (of die bekent zijn) tegen op straat, er zijn festivals, lezingen, je kan elke ochtend voor dag en douw in Het Vondelparg Tai-Chi beoefenen als de zon net opkomt en de mist langzaam opstijgt van de vijvers.
Hele groepen Papegaaien bekijken in het Rembrandt park, roeien op de amstel, en voor je het weet ben je midden in de polder of drink je een drankje op het terras van Het Kalfje.

Genieten kan je ook van de prachtige architectuur, die in elke wijk een heel eigen Karakter heeft, de grachten die in de zomer heerlijk voluptueus groen zijn, en waaraan je bij (cafe) het Paleis voor heel weinig geld champagne kan drinken.
Brouwerij het IJ, met heerlijke biertjes (oke, geen jopenbier), De Nieuwmarkt, waar de mooiste waag van Nederland het plein siert, en waar je Cubaans, Chinees, Thais, en Nederlands uit je dak kan gaan.

Bern, waar je de lekkerste Kaas-fondue van Nederland kan eten Achter groezelige gordijntjes. Snackbar Bird, waar je onder het genot van een heerlijke Tom Yam Gai de junks en de toeristen bijna hand in hand voorbij kan zien lopen, Het schrijershuis met zijn mooie geschiedis en de lekkerste appeltaart.
De spuistraat, waar de hoeren en luxe zaken naast elkaar bestaan, en de dagmensen en de nachtmensen elkaar gewoon begroeten.

The Dylan (www.dylanamsterdam.com) het mooiste hotel van nederland, met het lekkerste personeel. Het Krasnapolsky, met een wintertuin, waar je je in de winter buiten waant. De vlindertuin in de hortus, waar je een droom beleeft. Het vernieuwde en verbouwde Carré, waar de sterren weer echt stralen, de stoelen heerlijk zitten, en het geluid gewoon goed is. De stopera, waar geen slechte zitplek is omdat je overal het podium goed kan zien, Club11, waar je voor veel te veel te veel geld, van veel te slecht eten kan genieten, want het uitzicht laat je bijna vergeten wat je niet lekker vond.

De Amsterdamsche Bos, om paddestoelen te plukken in de herfst, te wandelen en te schaatsen in de winter, naar pasgeboren geitjes en lammetjes kan kijken in de lente, en heerlijk bij kan komen van de warmte van de zomer onder het verkoelende bladerdak.

De negen straatjes, waar tweedehands winkeltjes, kleine zelfstandige designers, en leuke lunch-cafeetjes elkaar afwisselen. Het Waterlooplein, waar argeloze toeristen worden afgezet, en Amsterdammers leuke tweedehands spulletjes kopen van altijd praatgrage verkopers.

Dat iedereen je altijd met Schat aanspreekt.

De Amsterdamse politie, die je, als je helemaal van de wereld het terrein van een illegale rave afloopt, je een goede thuisreis wenst, en vraagt of je misschien een lift nodig hebt, of die als de verdieping van het bendenhuis instort zegt dat je de volgende ochtend maar even de huisbaas moet bellen, en om je te troosten een Amsterdams liedje voor je zingt.

De Albert Cuypmarkt, waar binnenlandse en buitenlandse verkopers en producten naast elkaar staan, waar iedereen de lekkerste aardbeien heeft, waar je heerlijke hete kouseband kan eten, en verse thaise chili pasta kan kopen. Waar aan het einde van de straat een heel klein echt Italiaans restaurantje zit, waar ze nog nooit van pizza hebben gehoord, en je veel te veel grappa krijgt ingeschonken bij je Tiramisu.

Grote suikerspinnen haardrachten en veel te veel blauwe oogmake-up in de Jordaan, bij cafe Nol, waar de studenten mixen met de Jordanezen, of bij het Zwaantje waar iedereen altijd goed bij stem lijkt De Dirk van der Broek. Taxi Centrale Amsterdam, die je altijd direct naar huis brengt, geen woekerprijzen rekent, en waar de chauffeurs in mooie auto's Nederlands met je spreken.
De Damstraat, waar je op een beetje mooie dag hele leuke rijd-de-toerist-omver-en-kom-er-mee-weg spelletjes kan spelen. Zonsopgang, en dan met je gezicht naar het Centraal Station, probeer het, en je zult rechts naast het centraal, tussen de klok en de dome van de Nicolaas Kerk (ook een bezoekje waard) de zon boven het IJ zien uitstijgen.

De dam, die zo verschrikkelijk slecht betegeld is dat je er eigenlijk nooit meer wil komen, maar waar het in de zomer zo gezellig is, of als Tiësto er een heerlijke set draait. Koninginnedag, als de hele stad oranje wordt, en er niemand meer op een normale manier door de Hazestraat kan lopen omdat het er zo druk is, wanneer iedereen lacht, en geniet van de boten die door door de grachten varen.
Wagga Mamma, het Max Euweplein, waar je kan schaken met echte grootmeesters.

Boom Chicago, De Koetstaxi. De reguliersdwarsstraat, waar homo's en hetero's heerlijk kunnen stappen, en een bloemetje voor elkaar kunnen kopen op de dichtbij gelegen bloemenmarkt. De zeven bruggen. Het Rembrandtplein, waar je eigenlijk als Amsterdammer nooit wil komen, maar waar het 's avonds altijd zo levendig is. De magere brug.

Ik ben vast nog veel meer dingen vergeten, die niet vergeten mogen worden, en die ik ook niet echt vergeten ben, en die als ik ze zie, meemaak, voel of beleef dat heerlijke gevoel bij me oproepen...
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_24650159
Adam vind ik niks, vooral die voetbalclub die er zit verziekt alles
Heb zowiezo niks met het westen van het land
pi_24650256
Ben éen keer in Rotterdam geweest, Spangen. Topbuurt. En als je je betrokken voelt met Amsterdam móet je Rotterdam wel een kille kutstad vinden, zoals ik dus.
pi_24650391
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:06 schreef Lempicka het volgende:
Amsterdam
Hoe moet ik mijn gevoelens voor Amsterdam hier aan jullie gaan uitleggen? Het is zo'n heerlijke mooie stad.
Je komt altijd mensen die je kent (of die bekent zijn) tegen op straat, er zijn festivals, lezingen, je kan elke ochtend voor dag en douw in Het Vondelparg Tai-Chi beoefenen als de zon net opkomt en de mist langzaam opstijgt van de vijvers.
Hele groepen Papegaaien bekijken in het Rembrandt park, roeien op de amstel, en voor je het weet ben je midden in de polder of drink je een drankje op het terras van Het Kalfje.

Genieten kan je ook van de prachtige architectuur, die in elke wijk een heel eigen Karakter heeft, de grachten die in de zomer heerlijk voluptueus groen zijn, en waaraan je bij (cafe) het Paleis voor heel weinig geld champagne kan drinken.
Brouwerij het IJ, met heerlijke biertjes (oke, geen jopenbier), De Nieuwmarkt, waar de mooiste waag van Nederland het plein siert, en waar je Cubaans, Chinees, Thais, en Nederlands uit je dak kan gaan.

Bern, waar je de lekkerste Kaas-fondue van Nederland kan eten Achter groezelige gordijntjes. Snackbar Bird, waar je onder het genot van een heerlijke Tom Yam Gai de junks en de toeristen bijna hand in hand voorbij kan zien lopen, Het schrijershuis met zijn mooie geschiedis en de lekkerste appeltaart.
De spuistraat, waar de hoeren en luxe zaken naast elkaar bestaan, en de dagmensen en de nachtmensen elkaar gewoon begroeten.

The Dylan (www.dylanamsterdam.com) het mooiste hotel van nederland, met het lekkerste personeel. Het Krasnapolsky, met een wintertuin, waar je je in de winter buiten waant. De vlindertuin in de hortus, waar je een droom beleeft. Het vernieuwde en verbouwde Carré, waar de sterren weer echt stralen, de stoelen heerlijk zitten, en het geluid gewoon goed is. De stopera, waar geen slechte zitplek is omdat je overal het podium goed kan zien, Club11, waar je voor veel te veel te veel geld, van veel te slecht eten kan genieten, want het uitzicht laat je bijna vergeten wat je niet lekker vond.

De Amsterdamsche Bos, om paddestoelen te plukken in de herfst, te wandelen en te schaatsen in de winter, naar pasgeboren geitjes en lammetjes kan kijken in de lente, en heerlijk bij kan komen van de warmte van de zomer onder het verkoelende bladerdak.

De negen straatjes, waar tweedehands winkeltjes, kleine zelfstandige designers, en leuke lunch-cafeetjes elkaar afwisselen. Het Waterlooplein, waar argeloze toeristen worden afgezet, en Amsterdammers leuke tweedehands spulletjes kopen van altijd praatgrage verkopers.

Dat iedereen je altijd met Schat aanspreekt.

De Amsterdamse politie, die je, als je helemaal van de wereld het terrein van een illegale rave afloopt, je een goede thuisreis wenst, en vraagt of je misschien een lift nodig hebt, of die als de verdieping van het bendenhuis instort zegt dat je de volgende ochtend maar even de huisbaas moet bellen, en om je te troosten een Amsterdams liedje voor je zingt.

De Albert Cuypmarkt, waar binnenlandse en buitenlandse verkopers en producten naast elkaar staan, waar iedereen de lekkerste aardbeien heeft, waar je heerlijke hete kouseband kan eten, en verse thaise chili pasta kan kopen. Waar aan het einde van de straat een heel klein echt Italiaans restaurantje zit, waar ze nog nooit van pizza hebben gehoord, en je veel te veel grappa krijgt ingeschonken bij je Tiramisu.

Grote suikerspinnen haardrachten en veel te veel blauwe oogmake-up in de Jordaan, bij cafe Nol, waar de studenten mixen met de Jordanezen, of bij het Zwaantje waar iedereen altijd goed bij stem lijkt De Dirk van der Broek. Taxi Centrale Amsterdam, die je altijd direct naar huis brengt, geen woekerprijzen rekent, en waar de chauffeurs in mooie auto's Nederlands met je spreken.
De Damstraat, waar je op een beetje mooie dag hele leuke rijd-de-toerist-omver-en-kom-er-mee-weg spelletjes kan spelen. Zonsopgang, en dan met je gezicht naar het Centraal Station, probeer het, en je zult rechts naast het centraal, tussen de klok en de dome van de Nicolaas Kerk (ook een bezoekje waard) de zon boven het IJ zien uitstijgen.

De dam, die zo verschrikkelijk slecht betegeld is dat je er eigenlijk nooit meer wil komen, maar waar het in de zomer zo gezellig is, of als Tiësto er een heerlijke set draait. Koninginnedag, als de hele stad oranje wordt, en er niemand meer op een normale manier door de Hazestraat kan lopen omdat het er zo druk is, wanneer iedereen lacht, en geniet van de boten die door door de grachten varen.
Wagga Mamma, het Max Euweplein, waar je kan schaken met echte grootmeesters.

Boom Chicago, De Koetstaxi. De reguliersdwarsstraat, waar homo's en hetero's heerlijk kunnen stappen, en een bloemetje voor elkaar kunnen kopen op de dichtbij gelegen bloemenmarkt. De zeven bruggen. Het Rembrandtplein, waar je eigenlijk als Amsterdammer nooit wil komen, maar waar het 's avonds altijd zo levendig is. De magere brug.

Ik ben vast nog veel meer dingen vergeten, die niet vergeten mogen worden, en die ik ook niet echt vergeten ben, en die als ik ze zie, meemaak, voel of beleef dat heerlijke gevoel bij me oproepen...
IK HOUD VAN AMSTERDAM!
Werk je bij het VVV of zo?

Ik zou bijna zo de auto in willen stappen :
pi_24650725
Toen ik op mijn 17e tegen mijn ouders vertelde dat ik in Amsterdam wilde studeren werd ik uitgelachen. Ach, meisje je staat over twee maanden weer met hangende pootjes thuis.
Vorige week moest mijn vader na inmiddels 13 jaar toch toegeven dat hij het mis had destijds.

Amsterdam, Paradiso, de talloze restaurantjes in allerlei geuren en smaken, de musea en tentoonstellingen, de keuzes. Blijburg in de zomer.
De movies op de Haarlemmerdijk met de pizza bij Toscane als voorafje.
Het Westerpark waar alles en iedereen tegen en met elkaar loopt te voetballen zonder multiculti gezeur.

Maar ik ga wel het liever naar het stadshart Amstelveen om te winkelen moet ik bekennen
Dat is eens wat anders...
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:02:27 #99
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_24650823
Ik vind Amsterdam klein, ik hou meer van grote steden met grote pleinen. Geef mij maar Rotterdam. Maar ik zie Amsterdam niet zo vaak, en heb ook geen behoefte om het al te vaak te zien, vind er niet zoveel aan eerlijk gezegd. Die hele poespas enzo, het is een zooitje lijkt het wel. Maar dat is afstandspraat. Maastricht vind ik ook niet geweldig als stad.

[ Bericht 27% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 20-01-2005 14:08:30 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_24651025
Toevallig gisteren bericht gekregen dat ik er niet naar toe hoefde te verhuizen..GODZIJDANK!!!!!
Ik blijf toch liever waar ik ben....
The future belongs to those,
who believe in the beauty of their dreams.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')