Op vrijdag 17 maart 2006 17:56 schreef SHE het volgende:Wat ik vind van Amsterdam...laat ik maar quoten:
? Hoe lang heb dat gezeik over die krakers nie geduurd? Hele bóeken zijn er over volgeschreven! Hier hebbie geen krakers… Wij bouwen gewoon huizen! En dan dat gemeut over die ehh… kom hoe heet dat pleurisding? ’t Is net een of andere vreselijke aandoening, met zo’n zakkie onder je hart, voor de onlasting… De Stopera!
Bejje dan ook in de war als je ’n gebouw zó noemt? Daar kreeg je helemaal de schijterij van… Dan ging het niet door, dan weer wel, dan werd het zóveel duurder dan verwacht, dan zoveel, dan kregen die architecten bonje, werd het nóg es zoveel duurder dan verwacht en nóg es en toen moest Waterlooplein weer zo nodig van de slopershamer worden gered… Nou, nationale ramp hoor, maar nie heus! Je moes es weten watter híer nie allemaal plat is gegaan zonder datter ooit een haan naar heb gekraaid, moezik me dan nou ineens aangesproken voelen omdatter daaro een of ander kutpleintje werd afgebroken…? Ziet ik zo bleek dan?
Voor mijn part breken ze die hele teringzooi daar af, liever vandaag nog als morgen… Ander geval: het Concertgebouw dreigde in de grond te zakken… Nou, ik zou zegge: Wees blij! Moet je nèt geloven… ’t Héle land moes op ze kop, want ONS Concertgebouw moest wordne gered. Ovvie maar effe mee wou schokke…? Ja, hierro, me reet! We betalen al zàt an die pleurisstad. Héel Amsterdam staat op de monementenlijst!
en:
Waddun ramp zeg, dat wijf metter ge-Amsterdam. Rotterdam vind ze maar niks en het ken ook nooit wat worden ook… Nee, daar hebben we háar voor nodig, metter grote gezouten zijksluiter! Ze ziet deruit of ze in de Eerste Wereldoorlog door een tank is overreden en in de Tweede nog een keer vergast. Ze heb het overleefd omdat ze niet wou branden! Opgewarremd lijk!
Rotterdam deug van geen kant, maar ondertussen vréet ze der wèl van… En zij niet alleen! ’t Hele land vreet ervan! Zonder Rotterdam zouden we allang gezonken zijn… ’t Is de kurrek waarop de naie drijf… Maar ze sterven nog liever dan toe te geve dat ze ’t zonder Rotterdam wel kennen vergeten. Ze leggen liever an die reet van Amsterdam te likken… Je ken die tv nie aanzetten of staan ze weer te kwijlen voor dat paleis op die Dam of op een of ander folkloristisch bruggetje dat bijna van rottigheid in mekaar pleur… Schilderachtig Amsterdam… Cultureel Amsterdam… Amsterdam bij nacht… Joods Amsterdam… Amsterdam in Verzet… Amsterdam lach… Amsterdam huil… Schilderachtig Ansterdam (herhaling)… Amsterdam zing… Amsterdam fluit… Schemerachtig Amsterda… Altijd weer datzellefde over-het-paard-getilde-lou-toffe-god-gloeiende-pest-pokke-vol-automatische-gaskamer-breje-tering-touw-******-blaf-******-koleertige-kùt-Amsterdam! Tot en met de STER-reclame!
Wanneer zie je Rotterdam nou op de buis? Alleen als kenne late zien hoe hier op 4 mei om 8 uur ’s avonds de trams gewoon doorrijden. Dan krijgt Rotterdam nog effe gauw de kat. Nou aster éen stad in Nederland is, waar de trams het rècht hebbe om op 4 mei door te rije, dan isset Rotterdam wel, wat zulle we nou hebbe… Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbeten, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hadden! O jee, als je ze nou hoor hebbe ze allemaal Jode op zolder gehad… Waar zijn ze gebleve dan?
Jaaaa Amsterdam heeft het en als ze het niet hebben, dan jatten ze't wel